- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Steam Deck
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #55708 üzenetére
Megvettem a motort, sztori következik.
Szerelővel vettem meg, megnézte. Kicsit kopogott a motor hidegen. Már mikor megkérdezte, az eladó rátámadt, hogy "mit gondol a szerelő, hiszen ő laikus, nem ért hozzá, neki ez a rendes motorhang, tehát a motornak semmi baja".
"Jó", néztünk, láttuk, hogy nem átverni akar, csak simán lobbanékony és nem ért hozzá. Mondta a szerelő, hogy nagy valószínűséggel a kuplungban kell majd cserélni valamit, de úgy nézett ki, ez nem kritikus hiba.Motor megvesz, városban próbálgat. Négy nappal a vásárlás után először mentem ki a városból, Bp-ről. Tatabányánál az 1-es úton, 80-as tempónál minden előjel nélkül egyszer csak nagy csattanás a motorból, érzem, hogy "motorfékez", lehúzódtam, fék. Szerencsére senki nem volt a közelben, biztonságosan megúsztam a manővert.
Motor leállt, nem indult, az indítómotor nem vagy alig tudta a hengert mozgatni.
Még jó, hogy kértem assistance-ot a kötelező mellé.
Blokkhiba 160 km-rel a vásárlás után.Eladóval többszöri vita telefonon. Kooperatívan közelítettem meg a témát, de bedurrant az agya.
Semmilyen felelősséget nem hajlandó vállalni, ő hibátlan motort adott el, és egyébként sem ért hozzá, hagyjam békén, mert ő értékrendet képvisel, és felkavarta, de felhívta az ő szerelőjét, aki (látatlanban!) megmondta, hogy biztos nem a dugattyúval van a hiba, így most már megnyugodott, többet ne hívjam.Megj. egyébként nekem az jött le, hogy tényleg nem vert át, csak rettenetesen primitív módon gondolkodik. Ráadásul állítása szerint ő mindig csak városban használta a motort abban a két szezonban, sose vitte ki a városból.
Egyelőre várunk egy hetet meg több tízezer forintot, amíg szétszedik a blokkot, és kiderítik, mi szállt el.
Így vegyen az ember első motort.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Daywalker
addikt
válasz 3psilon #56085 üzenetére
Simán ráverhető az ügy...de az ilyen szerelőt sem értem...kopog valami és hang alapján (!!!) rámondja, hogy talán kuplung?! Kár volt rizikózni szerintem, de gyanítom ez most nem kétfilléres hiba lesz a leírásod alapján
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz 3psilon #56088 üzenetére
Ja, hogy Kawasaki Ott általában az a baj, ha nem zörög valami Nekem is az van...(nem ER)
Reménykedjünk, hogy semmi komoly. Mivel a kerék nem blokkolt, talán nem nagy a baj.
Mindenesetre fenyegesd meg, hogy perre viszed, ha nem fizeti a javítás felét..."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz 3psilon #56088 üzenetére
A leírtak alapján nem fog semmibe beszállni.
Őszintén sajnálom, hogy így alakult az első motorod. És pont elvittél egy szerelőt.... És még így is.
Szerintem is próbáld meg befenyíteni, ahogy Daywalker mondja. Próba cseresznye.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz 3psilon #56088 üzenetére
Amúgy én idiótáktól pont ezért nem veszek semmit. Ugyanis ha nem érdekli, nem ért hozzá, akkor az úgy is van karbantartva... Valami el kezd zörögni, képesek megvonni a vállukat és menni tovább, mert fogalmuk sincs, hogy gond is lehet. Pl. mint amikor valamelyik piros visszajelző a kocsinál felgyullad... ÁÁáá majd otthon megnézzük... Aztán az ilyen gépek kapnak mindent...vagy épp nem kapnak meg mindent.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
ALI_G
veterán
válasz 3psilon #56085 üzenetére
Hasznalt jarmu adasvetelnel fel evig lehet behajtani az ilyet az elozo tulajon. Latom mar utana olvastal. Akar lehet pont ennek elkerulese vegett mondta hogy o laikus...
En adtam el 6 eves motort 30000-rel, azota belement meg 15k es nem csorog, recseg. Nincs ertelme kockaztatni.
A mostani palyamotorom megvetele elott 4-5 motort is kiprobaltunk, es nagy volt a szoras. Az elso makulatlant ami jo arban volt elhoztuk. 10k km utan nincs baja, csak kopo alkatreszek, es ez palyan 16000-et forog percenkent 10xFeree: akkor semmi
[ Szerkesztve ]
-
-
wolfnet
tag
válasz 3psilon #56093 üzenetére
Uh. Tipikus példája a "ne bízz senkiben"-nek. Te nem bíztál ugyan az eladóban de bíztál a szerelőben, de motor nézések alapszabálya hogy bármi zörög nem vesszük meg. Akkor se ha azt mondják semmiség. Bízzunk benne hogy menthető, sok sikert kívánok! Többet ...
Privátban érdeklődj! :)
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #56085 üzenetére
Megvan a hiba! (Végre.)
Még személyesen is megnézem, de az önindító szabadonfutója szállt el. Egy csavar kitekeredett és bedarálta az egészet. (+ szelephézag rossz volt, amit beállítottak)
Most az a kérdés, mire cseréljek. Nyilván a szerelő azt mondja, hogy ne bontottat tegyek bele, ami megint elromolhat, és 60k a gyári új.
(Kawa ER-5 2001)
Kérdés, van-e utángyártott, megéri-e azt használni stb.
Ma megyek és megnézem a motort szétszedett állapotban.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Czimby
addikt
válasz 3psilon #56756 üzenetére
SZerintem ha van bontott 20-25e Ft körül én azt venném.
Mivel ha a csavar nem tekeredik ki ennek sem lenne baja a futott km-től...Ha a bontottnak kapásból nincs semmi baja és rendesen szerelik össze ott is jónak kell lennie.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
StoneBridge
senior tag
válasz 3psilon #57942 üzenetére
Pesten sokszor láttam, h ellenőrzik. Főleg motoros rendőrök, ezért is teszik ki őket néha, hogy figyeljék. Én már kaptam figyelmeztetést, régebben rotyogóval előregurultam vagy 10 métert kerósávban.
(#57944) mm89
Szombaton citadellán voltunk többszázan, passz, h pontosan mennyien.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 3psilon #86757 üzenetére
Nem E-betűs, mert mindenki a filléres kínai sz*rt árulja, erre van "igény". Azon kívül hogy szabálytalan, a legtöbbnek a fényereje, láthatósága is a nullához közelít - legalábbis amikkel én eddig találkoztam.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #87813 üzenetére
Szerk. szerk. DE!
Megnéztem a biztosítási feltételeket. A "várható futásteljesítmény" belföldön és külföldön szerint van egy szorzó, ami az alapdíjhoz képest 0,65 (<5000 km) és 3,4 (>100000 km, külföldön és belföldön) változik.
Az a gyanúm, hogy ez a szorzó "1" volt, és lecsökkent 0,65-re az adatok megadásával.
Verdikt: ha a biztosítód kéri, add meg, mert motorral ez a szorzó nagy kedvezményt ad.
Egyébként érdekes, a táblázat jobban bünteti a hazai km-eket, mint a külföldieket. Vajon miért? Mert itthon annyival veszélyesebb? Vagy mert külföldi kár esetén szinte lehetetlen a károsult félnek az itthoni biztosítón bevasalni a dolgot?
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
ath
senior tag
válasz 3psilon #87814 üzenetére
nem tudom te kaptál e emailt, de allianz oldalán is úgy emlékszem hirdették, hogy mindenki nézze át a szerződését adategyeztetés miatt, mert bekerültek ilyen extra kérdések. nekem is hiányzott 1-2, ami végül az összegemet nem befolyásolta
más: most nézem, hogy az eringre a fél nap áfa nélkül 12e.. legalább kártyával tudok fizetni?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz 3psilon #87857 üzenetére
Nem ér annyit, eleve a széria hibák miatt, 2008 alattit kerülném, bár egy 2007-esre be mernék ruházni kis km-el. Olyan 700 táján tartanám normális árnak. Elmentek az árak nagyon, vicc kategóriába.
Van aki letolja a torkán a pisztolyt, hát azért írt rám miért kell folyton tankolni, aztán rájött ő maga.[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
válasz 3psilon #87813 üzenetére
Az a kárérték nem rossz. Autóval mentem neki Mercedes-nek, szerviz szerint a mercin a kár kb. 700€ (németben, lökhárítót kellett újrafényezni, semmi sem deformálódott). Ezt hozta ki a biztosító a végére 3500€-ra (magyar Allianz levele szerint, de ebben benne van a MABISZ is szerintem)
-
Teasüti
nagyúr
válasz 3psilon #87932 üzenetére
Fél-, egy méter? Az teljesen jó. (Lehet csak vmi hülye bringás beidegződés, de ha 20 centire mennek el mellettem, nekem még azzal sincs problémám.) Én nem vagyok ijedős, de ilyen sokszor van. A napi rutin része.
Átmenni nem szoktam, de volt már, hogy a felezővonalnál volt ledöntve a motor. És az autós volt, aki levágta kicsit a kanyart.Komolyra fordítva a szót. Gyakorolni kell az ellenkormányzást! Mindig. Mindenhol. Én közúton ugyanúgy próbálgatom, játszadozok, ingázok a csatornafedelek, kátyúk közt.
Ezt nem lehet eleget gyakorolni.
De többek közt ennek köszönhetem, hogy még itt vagyok sértetlenül.[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz 3psilon #87934 üzenetére
Akkor lehet, hogy a motorozást nem neked találták ki
Viccet félretéve jó, hogy nem lett semmi bajod. Viszont egyetértek Teasüti-vel, gyakorolni-gyakorolni-gyakorolni és akkor az ilyen szitukat már rutinból meg fogod tudni oldani.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
Teasüti
nagyúr
válasz 3psilon #87934 üzenetére
Nem. Sosem estem még nagyot, se motorral, se bringával.
De volt pár necces szitum.
Pl. #63166 hsz.-em a kanyar abs kapcsán, ami egy szép kis flamewar volt.
Ezt is ellenkormányzással oldottam meg. Másképp nem is lehet iránytváltani ilyen hirtelen egy "S" íven. Én a vészhelyzetekre segédelektronikát használnék, erre vérszemet kapott a fél fórum, hogy ne akarjak műmájerkedni motoros tudás nélkül (persze csak a rosszindulat beszélt belőlük). Gondoltam magamban kösz srácok, akkor majd szólok a kanyarban lévő fácánnak is, h én szelíd motoros vagyok...
Találkoztam már fácánnal is az út közepén, és a tyúkeszű elém futott, nem pedig előlem. (Mint a babakocsit toló nők. )
Filóztam rajta, hogy ha átmegyek rajta vajon elesek? Vagy csak döccen kettőt a motor és köpködhetem a tollakat?[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz 3psilon #89784 üzenetére
Engem már szop@tott a szeleptű..
kicsavartam megtörölgettem nyálas ujjal azt a kis gumis vackot rajta ( pfejj, tudom, de se szilikon spray se jobb nem volt hirtelen) visszacsavartam és utána jó lett. És ezt már nem egyszer bevált, kocsinál is biciklinél is ez az első azóta, ha lassan ereszt[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz 3psilon #89787 üzenetére
mindig van rajta szelepsapka nekem is de ez nem zavarja abban hogy ereszteni tudjon. Van olyan szelepsapkám, amit megfordítva ki lehet tekerni a szeleptűt vele. visszatekerem és lehet nyomatni a levegőt bele. De.. nekem van kopmpresszorom ( más miatt elsősorban) ami a tömlö nélküli köpenyeket gyorsan telenyomja ( meg rányomja a felnire) Ha kézzel kezded pumpálgatni lehet nem lesz elég gyors.. Szóval igazat adok az előttem szólónak, hogy a szeleptűt egy magara valamit adó gumis ingyen megnézi, és inkább oda vidd. Lehet , nekem azért annyira egyszerű ez, mert a gumit is lekapom a felniről ha kell ( autón azért nem, azt csinálja a gumis
-
-
zgospel
őstag
válasz 3psilon #107220 üzenetére
6 év alatt 29 ezer az nagyon sima, az kevesebb mint évi 5 ezer km. Sokan télire kivonatják ideiglenesen forgalomból a motort, azzal nem kell foglalkozni.
Viszont ha sokat állt az utóbbi években akkor nem biztos hogy minden szervizt elvégeztek rajta. Van több tétel amit eltelt évek alapján is cserélni kell, függetlenül hogy mentek-e vele vagy sem. Erre kérdezz rá szerintem, aztán magadnak kalkuláld bele hogy szokásos olajcsereszerviz helyett több mindennel kell indítani. Összes folyadék cseréje, fékcsövek cseréje amik hirtelen eszembe jutnak.Az átfestés viszont egy jó kérdés, akár törés miatt is lehet, de az is lehet hogy csak olyan kedve volt és így jobban tetszik neki. Akkor viszont miért nem olyat vett eredetileg?
Én mindig nagy fenntartásokkal kezelem a nem gyári motorokat, ezért sem szeretem az alis fékkarokat meg tükröket látni egy motoron, mert lehet hogy azért lett cserélve mert neki úgy tetszik, de többnyire estek vele és azért cserélték. A váznak és a teleszkópszárnak a színe viszont stimmel, az gyári.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HoaryFox
őstag
válasz 3psilon #108602 üzenetére
Meg kell nézni, biztos van rajta azonosító, azt összevetve kb. bármelyik alkatrész boltba be lehet szerezni szvsz.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #108667 üzenetére
Update, a jobb hátsó index volt zárlatos. Az OK, hogy nem volt gyári (gondolom egyszer valaki lerakta a motort és cserélni kellett), de ilyen Mekk mester munkát még nem láttam. Valaki nem tudom, elveszejtette a csatlakozó egyik felét, és közvetlen a kiálló izékre (fülekre) rakta rá a a két vezetéket. Az egyik zsugorozva volt, kikopott, zárlat.
Legalább megtanultam leszedni az idomot (alatta is próbáltam csatlakozókat debugolni), következő lépés a 3-4000 közti "BZZZZ" rezonancia megszüntetése lesz egy csomag szivacsos öntapadós szalaggal...
Ha már mekk mester munka...
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
-
Ferdzsoo
addikt
válasz 3psilon #108691 üzenetére
Ez tényleg egy vicc. Lehet hogy ez biztonságosabb egy 130kg-os belpiacos japán motoron. de egy 300kg-os kawáwal kizárt dolog. Ill. ha van egy kis eszed akkor a lent leírt kiküszöbölendő dolgokra figyelsz és máris nem kell akrobatikáznod.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz 3psilon #108699 üzenetére
3 féle tréningen votam már eddig, nem nem safety-n, de ezt akkor is ökörségnek tartom. 0 azaz 0 előnyöd származik ebből a le és felszállásból, pontosan azokért a dolgokért amiket leírtál. Ellenben ha elveszted az egyensúlyodat véletlenül, vagy megcsúszik a lábad még a motort is jól magadra rántod hogy agyonnyomjon.
Az egyiket kiküszöböli az elektronika, a másikra meg odafigyelsz hogy hova támasztod le. És már túl is léptünk ezen...
Meg mia z hogy bármilyen terepen? Szerinted a VFR-el milyen terepre megyek aszfalton kívül?
Egy DRZ-t meg oda dobok ahova akarok amivel terepen megyek mert 130kg.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok