Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Lomha 8V #75943 üzenetére

    Termeszetesen sarkitottam, ennek ellenere manapsag szerintem nehez ugy.
    Tokeletes projektmotor.

    Etz bol indulok ki, amibol volt nekem sok, es bar egyaltalan nem rendeltetes szeruen hasznaltam, a masok altal feleslegesnek itelt precizsegem ellenere kifogott rajtam.
    Megvettem a celszerszamokat hozza.
    Felujitani egyaltalan nem szenvedes. Megveszed az alkatreszeket, es beszereled. Egy nagy lego. Aztan elinditod. Az elso koverebb indulasnal leporog a kuplung. Leszeded nezed, veszel masikat. Az az elso koverebb indulasnal megallja a helyet, vallonveregeted magad, hogy az indidai helyett az utolso kanuni harangot megvetted pult alol, legalabbis a boltos ezt mondta. Aztan fel ora mulva rugnal a motorra es a kuplung a fotengely allto helyeben jott le. Akkor szetszeded, szelepcsiszolo pasztaval fel oraig forgatod a fotengely kupjan, es te magad becsiszolod. Persze ezt elmeseled az mz-s kollegaknak, es kiderul, hogy te vagy a hulye, mert nem azt a harangot kell venni, ezt mindenki tudja - rajtad kivul - Kozben ranezel a hengerre is. Asszimetrikusan kopik a dugattyu, mar 500 km utan tisztan latszik, valami itt keresztben van.
    Van harom lehetoseg. A fotengely all keresztben, a hajtorud, vagy a henger van felrefurva. Mivel celszerszammal csinaltal mindent ugyan a hajtorud miert lenne elhajtogatva? Nemreg hoztad el a "gepmuhelybol" csak te lehetsz a hulye, ha ezt nem tudod osszerakni.
    Ut szelen egy csavarhuzoval meg lehet csinalni, mit szenvedsz rajta?
    Aztan nem sokkal hogy megoldottad vegre a kuplung anomaliat, a hajtorud hezagoloalatetjet a gyertyan talalod.
    Egyebkent minden rendben van, a motor jar.
    Akkor szet megint. Ha mar ott vagyunk legyen uj dugattyu. Kimered a henger sikjat, a blokkontveny sikjat, jo. Fotengely nem lehet szar, allitolag ki volt merve.
    Menjen bele a "dragabbik" lengyel dugattyu.
    A kocsiban hazafele a csomagtartoban eszreveszed, h torott a szoknya. Vissza a beszerzesi forrashoz. Csere. Beepites.
    Ugyanott eltorik megint, csak mar beepitve. Ujabb beszerzese, ugyanott eltorik megint. Kokillaszam egyezik. Vajon valami keresztben van, vagy az osszes ugyanilyen ontoformas dugattyu szar?
    Aztan elmeseled az mz-s kollegaknak, majd felvilagositanak, hogy nem a motor a szar, hanem te vagy hulye, hat az indiait kellett volna venni, de ezt mindenki tudja - rajtad kivul -
    Es ez meg csak az elindulas.
    Az elso derekas fektavon a szimeringet kilovi a villa. Lebiztositod.
    A brembo utanzat nyeregben a ket dugattyu soha nem tud egyutt mozogni, olyan, mintha nem tudtak volna ugyanakkorara furni mindket oldalat.
    Felujitoszett hozza csapnivalo.
    Normalis villat nem kapsz hozza.
    A blokkban barmi kepes elszabadulni.
    Ennyi csavart egy airbusban nem biztositanak, mint amikor en szereltem. Erre a fotengelyszimering biztositogyuruje jott le, es ette meg a primerfogaskerek. Azota azt is "kinyomtam sziloval".
    Egyebkent a blokkontveny kb 2 szezont birt, utana elrepedt, illetve a szakszeru szereles ellenere a hatalmas lendtomeg szetverte a fotengelycsapagyfeszkeket.
    Meg meselhetnek.

    Egyebken nem savazasbak irom, bar olasz motor tulajakent azt mondom, ennyit egy mz-s nek birnia kell :)

    Mondom, ha jol meg van csinalva -mint minden - ez is tud mukodni. Csak rsngeteg turelem kell hozza, es az en velemenyem szerint nem olcso motor. Max megvenni.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

  • Francia91

    veterán

    válasz Lomha 8V #75943 üzenetére

    Nem mondanám, hogy ekkora szenvedés, de nem is egyszerű feladat. Szinte már semmit nem találsz hozzá, az utángyártott cuccoktól meg óvakodni kell, mert sokszor rosszabbak, mint egy kopott gyári

    (#75947) persuader

    Én ezt megoldottam annyival, hogy inkább felvittem Bambihoz a blokkot. Dugót, hengert cserélek, de ha komolyabban bele kell nyúlni, akkor olyan emberre bízom, akit ismerek, és akiről tudom, hogy nem most nyúl a második MZ-hez.
    Márpedig nekem tavaly télen teljes blokkgenerálom volt, mert valami anyaghiba miatt elszállt az alsó tűgörgőm (még bontatlan gyári blokk volt), az vitte magával az alsó csapszeget, hajtókart és a dugót, ami pedig szépen meghúzta a hengert is... Így aztán úgy voltam vele, ha lúd, legyen kövér, felviszem Bambinak, ha valaki jól megcsinálja, az Ő. Csapágyak, szimmerigek, hajtókar (meg ami ezekhez jár) cserélve, fúrás, dugó, kis kuplungfinomítás, meg ami még kellett, és azóta semmi bajom nincs vele. előtte sem volt a bontatlan gyári blokkal bajom, szépen és jól ment. Utassal a tartós 110-es utazótempót lazán vitte (GPS szerint), ha csak án hajtottam, a fogyasztása is nagyon baba volt, 4,7-5,3 liter/100 km között itta a keveréket

    [ Szerkesztve ]

    "Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

Új hozzászólás Aktív témák