Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
Hirdetés
-
Apple iPhone 16 - ígéretek földje
ma Minőségi alapmobil, aminek az új funkciói közül alig elérhető valami a termékstart napján.
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
A 650-es SV is éppen ilyen, "alatta olyan, mintha bennmaradt volna a blokkban egy villáskulcs". Nem szeret 3000 alatt menni. Mondjuk egyesben kettesben elvan kb. 1800-2000-től, de 2800-3000-től simul ki élvezetesre, ott már nem kell iszonyat finoman adagolni a gázt, hogy ne rosszalkodjon.
Mondjuk én nagyon jól elvagyok vele a városban is. Gyakorlatilag az első három sebességen kívül nem is kell mást haszálni és a fogyasztás is egész baráti, és meg is indul szépen, ha a szükség úgy hozza.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #61515 üzenetére
Nagyon jól összeszedték a többiek előttem, mire figyelj. Én egyet tennék hozzá, ha már bírja az utas a sebességet, azzal kell vigyázni, hogy lényegesen veszít a motor a gyorsulásából utassal, amit pl. előzéseknél nem árt fejben tartani.
(#61537) Feree13: Ha nagyon tolod neki az tényleg nagyon para tud lenni hátul. Én ugyan csak egyszer ültem hátul, egy 30 lovas Aprilia RS 125-ön, de az atom para volt 100 feletti tempónál. Pedig ha én vezetek, nem zavar a 200 sem, de hátul... Ott egész más. Ott nem Te vagy az ura a történéseknek, és az ülés sem olyan "stabil", mint elöl ülni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #61533 üzenetére
Ez nálunk is előjött... Aztán félreálltunk, és megbeszéltük, hogy ha hirtelen gyorsulok, vagy gyorsabban megyek, az azért van, mert úgy ítélem biztonságosnak, és neki is jobb, ha nem kezd tiltakozni. Szerencére megértette. Persze, mondtam neki, hogy igyekszem nem "száguldozni" vele, és tényleg úgy is volt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #61826 üzenetére
A dudát merem ajánlani. Iszonyat frusztráló, amikor pl. tolat feléd a marha, és látod, hogy nem lát, és dudálsz, és nem is hallja, közben meg próbálsz hátrafelé totyogva menekülni... Szerencsére megúsztam, olyan 20-30 centire a koccanástól. Azóta is erősen gondolkozom, hogy majd kéne egy olyan kompresszoros duda, hogy ilyesmiből többet ne legyen gond.
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #62195 üzenetére
Semmit nem jelent, hol állt a motor. Nekem a robogómban nem volt cserélve a benzincső, és basszus, elpukkant. Ha jól rémlik, kb. 8 éves robesz, kb. 10 000km-el. Haver pofára is esett vele (épp nála volt), mivel elcsúszott a kifolyó benzinen a hátsó kerék.
Egy ki nem cserélt teló olaj szvsz nem igazán veszélyezteti az életed, de egy elpukkant fékcső, vagy a motorból kiömlő benzin igencsak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #62200 üzenetére
Ez igaz. Úgy értettem, amit írtam, hogy a robeszomon abszolút fényvédett helyen pukkant el a benzincső a taposó alatt. Ott azért nem sok UV érhette.
(#62201) V.Stryker: Én is így látom. Ha már fejben van, és rajta vagy a dolgon, akkor jó.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #62204 üzenetére
Igen, ilyen szempontból a fékcső kevésbé van veszélyben.
-
HSM
félisten
válasz AndrewTdi #62809 üzenetére
Sajnos én is így értelmeztem.
(#62810) kcsa: "Szerencsére" az én műszakim is lejár októberben, majd akkor meglengetem ezt a témát. Majd írd be a topikba, neked sikerült-e.
Nekem van egy rossz megérzésem, hogy nem lesz olyan egyszerű ezt bejegyeztetni.Az a gáz, az eredeti, importőr által kiállított járműkísérő lapomon sincs rajta a környezetvédelmi besorolás, ami alapján ugye a forgalmi készül, úgy pedig nehéz mire hivatkozni jogi szempontból. Legfeljebb a gyártási évre tudok, hogy besorolás nélkül forgalomba se kerülhetett volna....
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
Hát nem tudom... Nekem élőben tetszett, mikor volt lehetőségem megnézni, menet közben is jól nézett ki, ahogy mentek vele tesztkörre. A hátulja monjduk picit "el van kapkodva", de nem vészes.
A másik, ami tetszett tőlük, az a 2012 óta futó GSXR1000. Az állat élőben, nem kicsit. [link]
Ezt tesztvezettem is, le is esett tőle az állam, 1 hét adrenalinban fürdés utána.
Ráadásul nem is mérik drágán vele a szuper minőséget és a rengeteg lóerőt.Az új SV650 is szerintem pozitív változás a Gladius után, a randa kipoufogót és olcsó tükröket lecserélve pofás kis járgány varázsolható belőle.
Szóval azért szerintem vannak tőlük is jól sikerült darabok.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Archer #63178 üzenetére
Bizony. Én amúgy továbbra is úgy gondolom, a motoros fejében és a motoros képességein múlik 80%-ban a balesetek elkerülése, megelőzése, és csak a maradék 20% a motor, aminek része vagy sem pl. a speckó ABS.
Nyilván, hasznos lehet az ABS egyeseknek, bizonyos szituációkban, de ugyanakkor nem szabad azt hinni, hogy az majd hű, de megvéd, ha hülye vagyok, vagy fáradt, vagy figyelmetlen.
Én továbbra is jobb befektetésnek gondolok pl. egy jobbfajta vezetéstechnikai képzést. Engem párszot megmentett, az ABS hiánya viszont még nem sodort bajba, pedig volt párszor, hogy frankón lesatuztam a hátulját. (A véletlen megégetett betét csodái. )
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Sosem szabad túl komolyan venni, mert belehülyülsz...
Amúgy az én véleményem is formálódott a vitákból, mostmár azért jobban rálátok, hogy vannak, akiknek nincsenek jó beidegződéseik, vagy nem érzik annyira a fékezést, vagy a határokat, és olyanoknak tényleg nagyon hasznos lehet az ABS.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63202 üzenetére
Nem mondtam, hogy nyomik, akik inkább mennek ABS-el.
Én is repültem át bicaj kormányán párszor, mire megtanultam használni a féket, ez ilyen. De megtanultam. A hidraulikus tárcsafékes kerékpár után a motor már nem volt nagy kihívás. -
HSM
félisten
válasz StoneBridge #63204 üzenetére
Én náluk voltam, még a régebbi, kétszintes rendszerben (mindkét kétnapos szinten), csak jót tudok mondani róluk. (Bár más képzéseken nem jártam még.) Nekem minden forintot megért, nem bántam meg. Majd valamikor el kéne viszont lassan nézzek hozzájuk újra, egy dirt track tréninggel régóta szemezek.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63216 üzenetére
Nálam is sokat csökkentett a hegyikerékpár az ingerküszöbömön... Mondjuk ha rámhúzzák a kormányt, vagy kijönnek elém, nem is igazából szoktam ráparázni, csak mérgelődni, általában nem is szokott váratlanul érni.
Mondjuk jobb óvatosnak lenni azért, mert amikor viszont megijedek motoron, akkor tényleg para van... Mikor kicsit elkalkulálod a sebességet, egy pillanatra nem oda figyelsz, és egy emberes gyorsítás után hirtelen arra eszmélsz, hogy messziről kisebb ívűnek és sokkal messzebbinek tűnt az előtted lévő kanyar, erre most itt van előtted.... Mindezt erősen háromszámjegyű sebességnél. Na, az para...
Pedig csak annyi volt, hogy egy nehéz vizsga után kevés alvással kicsit túl sok feszkó szabadult fel.... Ha megsimogattam volna a korlátot is csak magamra haragudhattam volna.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz KoVee84 #63241 üzenetére
Abból aztán sokat lehet tanulni pályán, ha az ABS fékez helyetted.
(#63242) bob.zxr: Bizonyos szempontból még jóval többet is ér egy sokéves hegyikerékpáros múlt. (Nem csak simán kerékpárról volt szó.) Ugyanis ott laza talajon, egy sokkal instabilabb szerkezet kell kordában tartani, sokkal szélsőségesebb útviszonyok mellett. Ahoz képes a betonon motorozni nokedli....
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #63254 üzenetére
Hát nézd, összehasonlításul, azzal elsőkerékre áll a gép röhögve finom két ujjas használattal, ehhez képest egy vicc pl. az SV650 dupla tárcsája, azzal ha négy ujjal embereset rámarkolok se repülöm át a kormányt.
Nagyon nem ugyanaz. Egy jobb hidraulikus tárcsafék bicón kb. úgy fog, mint GSXR1000 fékje, hogy kb. alig mersz hozzányúlni, olyan erős. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63257 üzenetére
Az első ABS-es észrevételed jogos. Tényleg nem gondoltam bele, satura fékezve kanyarban jól jön, és abból lehet tanulni. Ebben valóban nincs tapasztalatom.
Ami a második pont, az viszont éles helyzet. Voltam már 10cm-re teherautó kerekétől (ott is én voltam hülye btw) illetve ami még nemrég történt, kocsi melelttem lévő külső sávból sávváltás rám a belsőben, másik oldalon meg ott figyelt a villamos... Megoldás nyilván satufék, és a villamossal való intim távolság (vagyiis közelség) felvétele. És végig higgadt voltam, hiába volt centiméterekre a kocsi is meg a villamos is, a fékezést is szépen megcsináltam, bár az égett hátsó betét miatt a hátsóval azért rajzoltam pár nyolcast. Eszembe is juttatta, hogy már tényleg kéne bele ép betét.
De ugyanez volt, amikor tempónál kijöttek elém a buszsávba, még emlékszem is, hogy káromkodok magamban, miközben szépen végigcsinálom a megfelelő vészfékezés+kikerülés technikát.
Nem tartom magam terminátornak, be kell gyakorolni, és akkor megy, én így gondolom.
No, meg én kicsit mindenhol azt lesem, honnan fognak az életemre törni, mikor motorozok, szval nem lepődök meg, ha ez néha ténylegesen be is következik, igyekszem is elkerülni ezeket a szitukat, amikor is csak lehet előrelátással.(#63260) V.Stryker: Van egy olyan rossz érzésem, hogy nem ugyanúgy fog megállítani egy 300KG-os szerelvényt, mint egy 110kg-osat.
(#63261) persuader: Avid Juicy 5 185mm-es tárcsával. Elég harapós fajta. De rengeteget mentem haverom 203mm-es Juicy 5-össel szerelt bicajával is. Nekem mondjuk ahhoz sanszosan gyenge lett volna már a teleszkópom, azért került előre csak 185-ös tárcsa, így is tekergeti azért.
Míg fiatal voltam és bolond, addig eléggé toltam neki rossz utakon. Ott meg ha akarod, ha nem, csúszkál alattad mindenfelé a bicaj. +vízmosások, kövek, homokos részek, erre dől, arra dől, így lejt, úgy lejt, itt fa, ott fa, ehhez képest motoron azért egyszerűbb az élet.
Euroringen tuti nem érnélek utol, egyszerűen azért, mert nincs benne rutinom. Én inkább békésen túrázgatós vagyok, mint csapatós motoron. Kerékpáron már épp elégszer törtem ki a nyakam, ott már "kiéltem magam" szerencsére.
(#63262) KoVee84: Igen értelek. Bár az S1000RR nem az ABS, hanem az 1000X jobb fék+futómű+gumi (+talán geomateria?) kombó miatt tehetné meg ugyanezt. Mikor tesztvezettem azt a bizonyos asszem 2013-as GSXR1000-et, alaposan teszteltem a fékjét, és iszonyat, mit tud. Szóval tényleg, ha összef*som magam úgy koncentrálok sem tudnék a büdös életben az SV-vel közel akkorát sem fékezni, mint azon a motoron a legelső tesztvezetés alkalmával az első kemény fékezés próbánál csont nélkül megtettem. Ha más meséli, tán el sem hittem volna, micsoda difi van. Mondjuk nálam még a gyári atomgagyi gumik vannak az SV-n, ha majd elkoptak, jelzem, mennyiben voltak ők a hibásak. Bár tuti nem csak rajtuk múlt, mert a GSXR-en két ujjal húztam, az SV-n meg húzom akár 4-el is erőből, az meg ugye nem a gumi problémáját jelzi.
Ami az alázatot illeti, igyekszem az maradni, és igyekszek másokat is óvatosságra, és a természeti törvények tiszteletére bíztatni. Ugyanakkor fiatal vagyok és még mindig talán kicsit bolond, lehet, nem mindig sikerül ezt átadni, vagy megvalósítani. Eddig szerencsére nem lett perec belőle, bár néhány esetben ez sajna inkább a szerencsémen múlt, mint a tudásomon. Ezen igyekszem változtatni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63267 üzenetére
Na, várjunk csak, kezd kirajzolódni, hol értjük félre egymást.
Nálam a faszán fékezés, és a szituáció megfelelő kezelése nem azt jelenti, hogy 100%-ot kihozok magamból, és az elméletileg lehető legrövidebb úton megállok.
A villamosos storynál is métereket buktam a megcsúszó hátsó keréken, mivel destabilizálja az egész fékezést, mégis úgy gondolom, összességében megfelelően kezeltem a szituációt.
Szóval én nem állítottam, hogy tökéletesen tudok fékezni, inkább úgy mondanám, elég jól.Hátsó betét... Éppen ez az... Nem fog rendesen, mióta megpörköltem. Ha meg jobban rátaposok, akkor fog, de hamar satuzik. Ez viszont nekem nagyon nem jön be, nem érzem így úgy, ahogy kéne, csak tippre taposok rá, és vagy satu lesz, vagy nem.
Nem írtam olyat, hogy csak a pályaismeret miatt nem előznélek meg. Azt írtam, magában a pályamotorozásban nincs semmi rutinom, vagy ha úgy tetszik, a határon motorozásban. Így nyilvánvalóan otthagynál, akár ismerem a pályát, akár nem.
Egy fékpróbára, vagy valami ügyességi mókára szívesen odaállok mások mellé, de a pályamotorozás azért egy sokkal kiélezettebb valami énszerintem.
Ami az objektivitást illeti... Mindenki a saját kis szubjektív világképén belül igyekszik objektív maradni. Ilyen az élet. Ebben én sem tudok ennél jobb lenni.
(#63268) Mosquito34: Én már mentem vele párszor idén. Bár ez az esős hideg takony idő hamar elvette a kedvem.
(#63270) HGabor89: Egyszer majd szívesen.
(#63272) fattyu: Hát nézd, én mindig "készenlétben" vagyok, mikor városban motorozok. Ugyanakkor se a sávváltós, se a buszsávos dolog nem volt előre látható, tehát konkrétan nem láttam, hogy bármi készülne, egyszer csak ott termett a szitu, amivel kezdeni kellett valamit.
Értem amúgy, mire célzol. Nekem ez a kanyaros story volt ilyen tavaly, mielőtt leraktam a gépet: [link]. Kb. mint nálad a felvillanó féklámpa, hogy hűbazz, mi ez a kanyar már itt előttem? Nem tudom hogy, de még ott is bár atom besz@rtam (atom halálpara, már láttam magam repülni át a korláton), mégis hideg fejjel végig tudtam csinálni azonnal fejben, hogy tudom megúszni a perecet, és meg is úsztam. Nem tudom, ilyen téren lehet marha szerecsés vagyok, de nálam amikor ilyen atom para szitu van szinte lelassul az idő, és azonnal jön a terv a túlélésre. Bár rengeteg perecelős videó t is nézek, és mindig töröm a fejem, az adott bukfencet/balesetet hogyan lehetett volna elkerülni, talán az segít ebben, nem tudom. -
HSM
félisten
válasz canniball #63289 üzenetére
Bizony, 2008-as a gumi is, mondjuk csak 4 évet volt "üzemben". Vacak, de ésszel lehet vele gurulni. Sajnálnám kidobni, amikor még jópárezer km benne lenne. Ahogy bogyo112 mondaná, motorral kirándulni nekem megteszi.
A következő szervízen kap majd új hátsó betétet, az tényleg nagyon nem oké így. Reméltem, hogy kis kopás után észhez tér, de sajna annál többet kapott.
Nem vettem észre, hogy finoman rajta pihentetem a lábam, csak amikor már szaga volt. Ez a hátránya, ha éppen méreted a motor.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Something_ #63296 üzenetére
Hehe, pont nem nyert.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63304 üzenetére
Nem tehetek róla, hogy nagy vagyok...
Emlékeim szerint amúgy vezetéstechnikán is mintha így oktatták volna, hogy a fék felett legyen mindig pihentetve a láb (hirtelen fékezésnél amúgy is azt kell előbb húzni), tehát ez elvileg hibás technika, de mégis mivel nagy vagyok, így marad ez, különben vagy atom le kéne tekerni a fékpedált, ami nem tűnik túl jó ötletnek, vagy igen könnyen rátaposok finoman, főleg a kemény talpú motoros csizmámban. Eredetileg is ez volt a gond, hogy úgy sikerült nyomni (és elégetni a betétet) hogy észre se vettem, hogy nyomom... Utcai cipőben ez mondjuk nem történt volna meg.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Bírom az ilyeneket. Én is tudnék egy onboard kamerával olyan videókat összevágni, hogy tiltsanak be minden 50-es autóvezetőt, hogy csak úgy füstölögne... Annyi a se hall se lát felelőtlen abból a korosztályból hogy hűha...
Szomorú, hogy nincs annyi IQ, hogy a veszélyes vezetőket kéne kiszűrni, függetlenül attól, hogy sportmotort, biciglit, vagy kézikocsit vezetnek. -
HSM
félisten
válasz #79335424 #63322 üzenetére
Igen... Nekem is ez az egyik kedvencem, mikor jó messze vagyok, nem fordul be keresztbe előttem, látom, hogy lát, vár, vár, már jó közel vagyok, és a legutolsó pillanatban valami rejtélyes okból mégis úgy dönt, hogy ő márpedig átmegy előttem, és bőgő motorral kaparó kerékkel csakazértis kivágódik elém keresztezve az utam, hátha beleronygolok oldalról....
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63330 üzenetére
Úgy tűnik.
Azért nagyon gyorsan tegyük hozzá, hogy a fél liter körüli "kismotorok" annyira árérzékenyek, hogy ott olyan futóművet, fékrendszert találsz a legtöbbjükkben, hogy minimum siralmas. Ott szvsz nagyon nem a kanyar vagy nem kanyar ABS lesz a szűk keresztmetszet.Gondolom, a kanyar ABS-t a Bosch is "némileg" drágábban adja, mint a simát, arról nem is beszélve, hogy vélhetőleg komolyabb motorvezérlő is kell alá, mint ami a mezei félliteres géposztályban általában fellelhető.
(#63334) bob.zxr: Ez pedig a másik fele a dolgoknak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz togvau #63338 üzenetére
Mondjuk szvsz mindkettőben. Gagyi futómű, nem túl nagy csoda fék. Bár személyesen csak a GS500-at volt szerencsém kipróbálni.
Ami "legjobb gumik tapadási képességeit" illeti, hát, nagyon finoman fogalmazva azt mondanám, meg lehet ezekkel a fékekkel is állni. De amikor mondjuk 100km/h-nál odahúzol neki egy komolyabbatt, netán lejtőn lefelé vagy utassal, vagy mindhárom egyszerre, akkor ezekkel az egyszerű fékekkel egyszerűen elfogy a tudomány, sehol nem lesznek a gumi tapadási képességeihez képest. Az úthibákat rendesen kimozogni képtelen telezkóp sem fog neked javítani a féktávon, míg pattog a kerék az út felett.
Nekem az SV650-en kétoldalt is van ugyanaz az úszónyerges Tokico fék, ami a GS500-on egymagában van féloldalon, és még az is nudli ezekhez a szituációkhoz, pedig a gumim is egy öreg, kemény vacak.Szóval a GSXR1000-hez képest, amit próbáltam, mint minőségi fékekkel és futóművel szerelt járgány, még az SV650 fékrendszere is inkább valami ilyesminek tűnt: [link].
(#63340) Teasüti: Igen, csak míg az R6 forog 15 000-et, addig az Xj900 már 9500-tól piros. A motor karaktere is könyen lehet más, a sportmotorok kis fordulaton általában nem nagyon tolnak, míg nagyobb fordulaton hátbarúg a nyomaték, egy túrásabb gépre viszont nem ez a jó karakterisztika, hanem amikor már alul/középen is jól használható, és a csúcsnak már korántsincs akkora jelentősége.
-
HSM
félisten
Nekem is asszem hasonló blokkom van, és csak itt kevés az ereje, amikor országúti tempónál kis helyen kéne erőből előzni.... Pedig ha kell leforgatom 10 000-ig is.
(#63356) Teasüti: SV1000 S? Azt leszámítva hogy torkos, én szuper jól ellennék vele. ABS-es nem tudom, van-e belőle.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63371 üzenetére
Nem így tapasztaltam. A GSXR-eken ugye rendes csillapítás van, kimozogja a nagyobb úthibákat, mert jobban nyit benne a szelep olyankor a teleszkópban. A sima gagyiteleszkópok esetén meg ott van a fix lyuk a csillapításhoz, fix átfolyással, nagyob úthibán elpattan, mert nem tud elég gyorsan összeülni, hiába puha, nem tudja lekövetni.
Ezt gyakorlatban is teszteltem, amennyire tudtam, mikor a GSXR-re ültem, és hát az a futómű... Imádnivaló, kényelmes is, stabil is, ívesen dobnám a szemétdombra az SV650 vackait, ha telne egy rendes első villára. (Csak sajna kell komplett minden, felni, villa, fék, tárcsa, híd, nem olcsó móka, de meg fogom lépni.) Mondjuk hátsó GSXR6000 rugóstagom már van, ami belemegy, de majd egyszerre akarom megcsinálni az elejével. És nem az SV villája/rugóstagja gyengébb a kategóriánál, a legtöbb hasonló kategóriájú (50-100 lóerő) gépben ez a technikai színvonal.
Az SV-n viszont úgy néz ki mondjuk egy hullámos aszfalton durvább fékezés, hogy:
a, felkoppan
b, nyissz-nyissz-nyissz, ahogy az erőteljes fékezéskor csikorog a kerék, mikor földet ér, ahogy nem tudja kimozogni. Egyszer csináltam ilyet forgalmas helyen, későn vettem kicsit észre, hol akarok kanyarodni és egy erőteljeset kellett fékezzek, azokat a döbbent gyalogos fejeket... Párat tuti halálra rémítettem a csikorgással.Igen, említetted már. Ami a féktárcsát illeti, kettő darab 29cm-es van az SV-n, ami szvsz teljesen tisztességes egy ekkora motorra. Ehhez képest a GSXR-en kettő 31cm-es, nem sokkal nagyobb. Ez azért nem olyan drámai különbség. A betétem a gyári Tokico HH (remek állapotban, égetés nélkül ), annak is illene jól fogni. Fékcső ugyanúgy a gyári gumis mindkét motoron. Ezenkívül difi még hogy Tokico úszónyereg vagy Brembo Monoblock a féknyereg.
Mondom, a GSXR fékjét alig mertem simogatni 2 ujjal, és úgy is fogott, mint a barom, ehhez képest az SV-ét négy ujjal markolva is rendesen húzni kell, ha komolyabbat akarsz lassulni. Ezenkívül az adagolhatóság is ég és föld, az viszont 100% az úszónyereg sara, az ellendugós fékeket sokkal precízebben lehet adagolni, nem csak motoron, főleg ismét durvább fékezéskor. Gondolom, ahogy megfeszülnek a csapok az úszónyeregben, akkor már nem adagolódik olyan szépen.Hát nézd, a kresz szabályait ilyen téren maradéktalanul betartva mindig igyekszem a körülményeknek megfelelő, biztonságos sebességet választani. Nem vagyok ész nélkül száguldozós, de a gyökkettős motorostól is nagyon távol vagyok.
Ennyire sosem megyek lassan, hogy megöregedjen a kereszteződésben, sőt. De tény, hogy nem szoktam 200%-os sebességtúllépéssel sem közlekedni. Szóval ezt a teóriát ezennel tisztelettel elvetném.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #63376 üzenetére
Őt vezettem amúgy:
Gyönyörű ebben a színben szvsz. Erősen birtoklási vágyat keltő élmény volt, azt azért meg kell hagyni. Nagyon egyben volt ez a motor minden téren, és ahhoz képest egész baráti áron adják.Szerettem volna még az új DL1000-et is tesztelni, de ahhoz sokat kellett volna várjak, így arra nem került sor sajnos. Mondjuk a lényeg a GSXR volt, kíváncsi voltam, mit tud egy ilyen csúcsragadozó, valamint fő kérdés volt, mit tud a futóműve, hogy érdemes-e egy fél vagyont rákölteni az SV650-re, és azalá is valami hasonlót tenni. Megkaptam a válaszaim.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63378 üzenetére
Fékfüggetlen rugózás miatt lett megcsinálva (amennyire tudom) pl. a BMW telelever meg paralevel rugózási megoldásai.
A bólintásgátlóra nem vágyom, nekem az 100%-ig megfelelt volna az igényeimnek, amit a GSXR-en tapasztaltam. Azok amúgy minden lényeges paraméterükben állítható rugózó elemek (előfeszítés, húz/nyomó csillapítás), és ugyanez elmondható a 600-as és 750-es GSXR futóműről is.
Szerintem amúgy ez lenne a minimum már egy 70-100 lóerős gépbe, nem az a bazári vacak, amit a legtöbbe manapság szerelnek. Nem gondolnám, hogy annyival drágább lenne előállítani egy ilyet, gondolom itt is a marketing, "vedd a drágábbat és megkapod" elv.(#63380) HGabor89: Ez ennyit tud. Gyári olaj van benne, gyári rugó, és megfelelően beállított előfeszítés. Mást nem tudok tenni vele. A gyárban belőtt 70KG-os pilótához képest is csak bő 30kg súlyfeleslegem van.
(#63381) persuader: Hangot kell adjak a véleményemnek, miszerint mekkora seggfejség burkoltan lehülyézni az embert mindenféle indoklás nélkül egy nyilvános fórumban. Ha már ilyet írsz, egy rövid indoklás lett volna az abszolút minimum.
(#63385) persuader: A másik testi adottságaiból gúnyt űzni sem éppen egy kultúrált dolog a véleményem szerint.
Egyébként nem a hátsó kerék szokott sikongatni úthibákon, hanem az első. Gondoltam, a teleszkóp szóból egyértelmű lesz, hogy arról van szó, nekem hátul rugóstag van, de úgylátszik mégsem.(#63386) Czimby: Azért ennyire vacaknak nem kéne lennie a gyári 70kg-os rugónak sem egy 100kg-os riderrel. No mindegy... Nem akarok erre a gyári förmedvényre már költeni, valmai komolyabb teleszkópra gyűjögetek inkább, majd abba rakok a súlyomnak megfelelő rugót.
Próbáltam "kompenzálni" erősebbre tekert előfeszítéssel, de akkor más téren lett nagyon vacak, szval hagytam inkább úgy beállítva, ahogy kell.(#63387) Mosquito34: A smiley-t a végén nem teljesen értem.
(#63388) Lomha 8V:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- Formula-1
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ukrajnai háború
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen