Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Khelben

    nagyúr

    Tisztázzuk ezt a garancia dolgot: minden, EU-ban eladott termékre 2 év szavatosság vonatkozik, tehát 2 évig lehet reklamálni, ha baja van. Ez alapszabály, ettől eltérni nem lehet lefelé, csak felfelé. A szavatosság azt jelenti, hogy a vásárlást követően 6 hónapig a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem gyári hiba, hanem rendellenes használat miatt hibásodott meg a termék. 6 hónap után pedig a vevőnek kell bizonyítania, hogy gyári hiba miatt hibásodott meg a cucc, pl. elviszi egy szakértőhöz és kifizeti a szakértés díját.
    Ehhez jön a magyar törvény, ami a Magyarországon eladott bizonyos termékekre 1 év jótállást ír elő. A jótállás abban különbözik a szavatosságtól, hogy a jótállás ideje alatt a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem volt gyári hibás a termék illetve helytelen használatból ered a hiba. Ha letelik az egy év, akkor a vevőt terheli a bizonyítás (pl. kifizeti a szakértő díját, amit aztán visszakap, ha igaza van). A jótállás is minimum 1 év, tehát csak felfelé lehet eltérni tőle. Fontos, hogy a törvény meghatározza azokat a termékeket, amikre kötelező az 1 év jótállás, tehát nem mindenre vonatkozik. A 2 év szavatosság viszont mindenre érvényes.
    Használt termék esetén pedig minimum 1 év a kötelező szavatosság időtartama, ha kereskedőtől veszed.

    Tehát összefoglalva:
    - minden termékre EU miatt 2 év szavatosság, 6 hónapig a kereskedő bizonyít
    - bizonyos termékekre Magyarországon 2 év szavatosság, de 1 évig a kereskedő bizonyít (jótállás)
    - használt termékekre 1 év szavatosság

    Forrás: [link], [link]

    Magyarországon kötelező 1 év jótállás alá eső termékek: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

Új hozzászólás Aktív témák