- Fujifilm X
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
adammkaa
senior tag
válasz schawo #17386 üzenetére
Értem utánanézek igen utcán lenne használva főként beltérbe vagyon keveset. Utcán pedig többszőr sötétben/éjszaka mint nappal. Nikon vagy Lumix választék esetleg? Ahogy néztem ezek a nagy favorit.
Illetve objektív nélkül egyik fényképező sem ér semmit az a "lényeg" ?
A viszonyulás 30K a "váz" 70K objektív ez nagyon sokkoló, de hát még nagyon kezdő vagyok.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5 Black
-
veterán
válasz schawo #17410 üzenetére
Most már tudom Tehát, akkor lényeges különbség nincs köztük.
Azt nem tudom, hogy a DSLR vagy MILC-et érdemesebb venni. Ugyanis úgy vagyok vele, ha már veszek, akkor próbálom a legjobb megoldást megkeresni, de az is tény tök általános fotózásra használnám a masinát nincs, semmi konkrét téma, meg persze a videó felvétel is fontos. Na most , ha jól tudom a DSRL gépek viszont nem nagyon brillíroznak videó felvételben...
Nos, akkor MILC vagy DSRL érdemesebb?
(#17409) jjeahh: OKé. thx !
3njoy the Lif3
-
Darko
senior tag
válasz schawo #17410 üzenetére
A Panasonic GH2 tetszik, de nagy nekem, Nikon D90 mellé lenne videókra, minél kisebb annál jobb.
Ha a Pana GH2-t nem nézzük, mi lehet a következő milc ami kicsi és videózásra kimondottan jó? A kis milcek nem sokkal nagyobbak mint egy jobb kártyás fullhd videókamera, csak ugye más az elrendezésük.
Melyik kis milcnek jók a videós képességei?http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
-
veterán
válasz schawo #17426 üzenetére
A G6-ot abban a variációban találtam meg az edigi oldalán 14-140-es obival, azért úgy néztem.
(#17425) HollyBoni: OKÉ be is fejeztem
(#17427) Stauffenberg: Igen ugrálok, mert nincs kifejezetten kategória , amihez ragaszkodnék. Mindössze, annyi, mint írtam is, ha már veszek és rászánom magam, akkor próbálom a lehető legjobb megoldást kihozni a pénzemből... Mindenesetre a D5300 kilőve Már csak a 70D-vel szemezgetek
[ Szerkesztve ]
3njoy the Lif3
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #17442 üzenetére
Ez mondjuk autópiaci analógiával pont az az árkategória, hogy hozzáírsz a fényképezőgép árához egy nullát és megkapod, hogy autóban nagyjából minek felel meg.
Egy 500-600 ezres autó már nem vészesen öreg, nem feltétlenül bontószökevény, akár még belefér esztétikailag és motorikusan is a jó állapotról alkotott halmazba. De már új korában is a legfapadosabb felszereltséggel jött ki a szalonból. A dolgát tenni fogja még hosszú évekig, olcsón megúszható az egész balhé, de olyan dolgokat ne várjunk tőle, mint a teljesen új világot jelentő 1 millás (használt fényképezőgépben mérve 100 ezres) küszöböt átlépve. Például egy ezeknél klasszisokkal jobb Nikon D90-től már azért kis kompromisszummal, de már elvárható az "élményautózás".
Persze tudom, gyereknek sem veszünk rögtön 1-2 millás autót.
Én egyébként inkább DSLR felé nézelődnék ha tanulógép kell és olcsón. A Micro4/3 rendszer sem rossz, de ezek a PM és PL szériás Olympusok inkább azoknak valók akik tudják, hogy semmi komolyra nem kell nekik a gép vagy már túl vannak a tanulási-ismerkedési fázison és már tudják jól, hogy mire nincs szükségük. A DSLR gépekhez kiegészítőkből és objektívekből rogyásig van a használt piac.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #17457 üzenetére
Szoktam is őket használni, de nem mindig a legpraktikusabb. Főleg mikor gyorsan kell dolgoznod az anyaggal, akkor nem mindig van időd összelőni a hangsávokat és sokkal praktikusabb ha rögtön a videó mellé tudod rögzíteni a hangot.
De olyan nagyon nem problémázom a mikrofon bemenet hiányán, mert tényleg megoldható külső felvevővel. Nagyobb gond inkább a Pentax videó minősége.
-
k1csi
senior tag
válasz schawo #17518 üzenetére
Tegyük hozzá a mattüveg sincs távolabb.
Egyébként hobbi használatra vsz. az EVF több szempontból is jobb mint a tükrös/prizmás kereső.
User belenéz és azt látja ami az elkészült képen lesz. Pl. ha a fehéregyensúly el van állítva akkor minden sárga vagy kékes. Itt még a kép elkészülte előtt lehet korrigálni.
A normál keresőnél ugye minden OK-nak tűnik, majd az elkészült képnél derül ki, hogy valami gáz volt, de lehet akkor már késő (ha pl. nincs RAW)...
Pro használatra persze lehet ilyesmire nincs szükség és ott esetleg (pl. megszokásból) jobb is a normál kereső.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #17518 üzenetére
A másik topikban már megvitattuk, nem szó szerint értettem a fél centit. Ilyen közel még a kereső hátsó üvege sincs a szememhez, ofc. Nálam az a gond, hogy bár látom élesen a tárgyakat amik 10-15 centinél közelebb vannak a szememhez, de nagyon fárasztó ilyen közelre fókuszálnom. Könyvet olvasni sem tudok kényelmesen ha túl közel emelem a fejemhez. Én inkább távolra látok igazán jól.
A tükör más, ott ugye nem a tükör síkjára fókuszálod a szemed.
-
Lassú Víz
őstag
-
Andrew31
senior tag
válasz schawo #17762 üzenetére
Ezt az alacsony fps-t már javasolták itt korábban (lehet te), akkor rá is kerestem. Hát, azért ez csak egy szükségmegoldás, nagyon gagyi összehasonlítva a Time Lapse-szel. :s [link] Nem tudom, hogy ezt így használja-e valaki. Akkor már tényleg vesz az ember egy kompaktot zsebpénzért TL-re.
Ha azt csinálod, amit szeretsz, az szabadság. Ha szereted, amit csinálsz, az boldogság.
-
Andrew31
senior tag
válasz schawo #17824 üzenetére
Nem néztem utána. És úgy megközelíti a TL minőségét?...
Mondjuk nekem Nikonom van, amikor nagyon rajtam volt a TL-ezhetnék (is), akkor nézelődtem különösebben, azóta nem igazán.
De kiskornélt kel megkérdezni, hogy mennyire jó is a ML.Ha azt csinálod, amit szeretsz, az szabadság. Ha szereted, amit csinálsz, az boldogság.
-
Byk01
senior tag
válasz schawo #17899 üzenetére
Lehet, bár nem igazán értem, miért probléma.
Mindig van valami, amit azonosnak veszünk, és a többi tulajdonságot ehhez mérten hasonlítjuk. Lehet azt mondani, hogy a gép tudásszintje legyen azonos, ekkor azt nézzük, új, vagy használt, olcsóbb, drágább. Lehet, hogy azt mondjuk, csak új lehet, és melyik az, amelyik ezek közül a legjobb ár/értékben, jobb-e annyival a drágább, amennyivel többe kerül.
De mondhatjuk, azt is, hogy x Ft-om van, ezt szeretném a lehető legjobban elkölteni, és ilyenkor igenis van létjogosultsága annak az összehasonlításnak, hogy egy régebbi, fejletlenebb szenzorú, de profibb szolgáltatásokkal rendelkező vázat hasonlítok egy újabb, fejlettebb, de kevesebb szolgáltatást nyújtóval.Fentiek természetesen akkor működnek, ha rendszeren belül válogatunk, vagy a két rendszert egyenrangúnak vesszük (mert azok az objektívek és kiegészítők mindkettőhöz megvannak, amik kellenek), ellenkező esetben ez is mérlegelés tárgya az ár, állapot és tudásszint mellett.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #18053 üzenetére
Harmatgyenge ez az üveg, bár nem is lehet tőle túl sokat elvárni. Olcsó és hatalmas átfogású. Nem gyenge, inkább kifejezetten borzalmas.
Ennyit bármelyik ultrazoom kompakttól is kap az ember. Akár még jobbat is.
(#18051) ggf8600gts: A cserélhető objektíves rendszerekben pont az az értelem, hogy nem egyetlen objektívvel akarunk lefedni mindent, hanem specializáltan, több üveggel. Többe is kerül a móka, ez tény, de azzal csak magadat szívatod ha magaddal hordod a nagy dög DSLR/SLT gépet meg a nagy dög "kutyapöcs" objektívet, miközben ezt az optikai minőséget produkálja egy jobb ultrazoom kompakt vagy bridge gép is, sőt akár jobbat is egy picivel szűkebb zoom átfogás mellett.
Nagylátószögnél még emészthető a minősége, bár nem is nagy eresztés. Egy bármilyen alap kit objektív viszont lefedi a 18-55mm közötti szakaszt és garantáltan jobb minőségben, legalább egy teljes blendényivel tágabb rekesszel. Én biztosan nem erre a fos üvegre költeném a pénzem, hanem spórolnék egy teleobjektívre ami lefedi a kitobjektív utáni tartományt.
Az üveg hibái amit még hosszas kukkolás nélkül is azonnal kiszúr az ember:
Valamennyi gyújtótávolság és valamennyi rekesz mellett ótvar lágy a rajzolata ami ráadásul tele van ocsmány sok kromatikus aberrációval és egyéb színhibákkal. Hiába rekeszeled vissza, attól még olyan lágy, mint a vattacukor.
Nem tudom pontosan milyen telék vannak Sony A-bajonettre, de minden DSLR/SLT rendszeren megtalálhatók az 50-200mm, 50-300mm, 70-300mm (és hasonló) objektívek amik biztosan nagyságrendekkel jobb optikai minőséget produkálnak. Veszel egy fotós táskát amibe befér minden és lesz két objektíved. Hamar rászoksz arra, hogy ne zoomolj oda mindenhova, hanem menj közelebb. Ha valahova nem tudsz, akkor meg objektívet cserélsz. Azt mondtad műemlékeket, várakat fotóznál, azok meg nem mennek sehova.
Az imént leadott linkeken vannak ilyen fotók. Öntökönszúrás lenne ha egy ennyire jó képminőségű gépre rácsavarnál egy ilyen fos üveget és elrontanád az egészet. A műemlékek finom részleteit adnád fel a kényelemért cserébe.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #18070 üzenetére
Már akinek számít a méret, helyette kap hajszálnyival szűkebb DOF-ot. De még mindig fennáll a kérdésem, hogy a gyakorlatban milyen hátrányod származik belőle? A Sony szenzorok egyébként is igen jól szerepelnek jel/zaj arányban, nagyjából csak 2/3 FÉ-vel kell feljebb tolnod az ISO-t, vagy az expó korrekciót. Szóval attól elvonatkoztatva, hogy akkor is egyedül akarsz bezabálni egy egész tortát ha az beléd sem fér, úgy egyébként mit veszít vele az egyszerű fotós? Élete képét, mert 2/3 FÉ-vel magasabb érzékenységet kellett beállítani, vagy ennyivel rövidebb záridőt, esetleg ha egyik sem lehet, akkor ennyivel lesz alexpós a fotó amit úgyis mindenki kedvére szerkeszt szanaszéjjel fotósopban? Ezeknek a Sony vázakban van számos egyéb erénye is a konvencionális Nikon-Canon vasakkal szemben, mindenki el tudja dönteni, hogy mit ad fel és mit nem.
[ Szerkesztve ]
-
Fujis2950
tag
válasz schawo #18169 üzenetére
persze ,szeretnék mf-et, de nem élethalál kérdése. Autodidakta módon tudok tanulni de szeretem ha segítenek. Egyenlőre gépválasztás előtt vagyok. mit lenne érdemes, mennyiért , mivel lehet megtanulni fotózni. hisz más mint egy ultrazoom gép a Dlsr is meg a milc is...a Fuji Finepix S2950 már kicsit kevés...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz schawo #18227 üzenetére
Nekem nem újdonság a timecode alapú munka, de az egészet leegyszerűsíti, ha van mic input. Én is használtam már nem egyszer külső felvevőt, de az átlag user nem biztos, hogy akar ezzel szórakozni, főleg akkor nem ha csak egy asztaltársaságot, családi összejövetelt örökítene meg. A felvétel közben is kell ügyelni arra, hogy a felvevő el legyen indítva, le legyen állítva és hibafaktor is van, ciki ha otthon derül ki, hogy valamelyik snittnél nem ment a felvevő. Ha meg van mic-in akkor csak beletolod a mikrofont a vakusaruba és nincs rá további gondod.
Én csak annyit állítok, hogy előny ha van mic-input, de nem katasztrófa az sem ha nincs.
-
paramparya
őstag
válasz schawo #18274 üzenetére
Ezt jó tudni. Akkor ha jól látom kb a Nex-6 jöhetne még szóba, ha meg tudnám venni olcsóbban, (bár ott is érdekesen vannak összerakva a típusok kimaradt feature-öket nézve), vagy marad az Olympus.
Esetleg 200k-ig felmenve van más alternatíva, amivel érdemes foglalkozni? -
BennyRay
tag
válasz schawo #18277 üzenetére
Köszönöm, V2 jó ötlet, valamiért nem jutott eszembe
Külső EVF sajnos nem játszik, semmi csingilingi, apukám nem az a kütyüzős fajta. "Bekapcs -automatán lő - jpg másol, maximum forgat" a munkamenet Sajnos még ellentmondóak az elvárásai, mert a pm1 + 20/1,7-em mérete és a 6D-m keresője tetszik neki... szerencsére tudja, hogy ez így nem megy, de még nincsa abban a fázisban, hogy tudja, hol fog kompromisszumot kötni.
NEX-6 + 16-50, GX-7 + új 14-42, V2 10-30 max ISO1600ig mennyire tér el egymástól általános turistafotóknál végeredmény szempontjából max monitor méretben, esetleg 10*15 cm papírképen? (tudom, ez egy nagyon nem egzakt kérdés )
-
BennyRay
tag
válasz schawo #18286 üzenetére
Akkor mégsem esett ki a V2, nehogy csökkenjenek a versenyzők
Igen, nyilván nem az a szint, hogy egy tizenéves kompaktnál jobb legyen, hanem igyekszem apukámnak valóban jót ajánlani, mert tizenévig fogja használni. A pm1-hez viszonyítást köszönöm, mert a "jelentős" MFT tapasztalatom arra az egy vázra korlátozódik
-
paramparya
őstag
válasz schawo #18274 üzenetére
Közben sikerült megoldani, hogy usa-ból hoznak haza nekem egyet, és az Olympus mellett döntöttem, már csak azt nem tudom melyik érné meg jobban.
E-M5 használtan 750$ [link]
E-PL5 újonnan 550$ [link]
E-MP2 dual kit új $415 (egy lencsével 388, nem nagy különbség) [link]Az utolsó kettőhöz rájön még a VF3 ára, de mégis újak, ráadásul a dual kit 30$-ral nagyobb ára a simához képest is különösen vonzó, még ha csak ritkán is használom majd a 40-150-et. Legfeljebb eladom jobb áron
Szerintetek melyikre menjek rá ilyen paraméterekkel?
E-M10 sajnos nem jelenik meg addigra, mire jönnek, viszont az is opció, hogy ha kijön és jónak bizonyul, később upgrade-elek rá hasonló módon, 800 usd körül lesz az ára. -
sube
aktív tag
-
nesa
veterán
válasz schawo #18579 üzenetére
Mindent en csinaltam, csak a hardvereket vettem, azvan itt hogy nemis feltetlen az anyagar a sok hanem azt felkutatni kivarni majd a munka is sok vele egy AAA-s juhar toppra valo nincs 20k alatt.
Ezen a testen gondolkozom hogy eladjam igy, vagy megcsinaljam ez mar szerintem AAA+ es a test se semmi. -
HagaNRG
őstag
válasz schawo #18606 üzenetére
Nem, van a családban EOS 550D és azon abszolút használhatatlan a fókusz.
Én nem vagyok az a mindenes hülye, aki azt hiszi, hogy vesz egy 50 ezres csúcskompaktot és tökéletes videot és fényképeket fog vele készíteni.
De néha-néha jó lenne a kisfiam egy-egy pillanatát megörökíteni minőségben, tényleg csak pár percekre, és mivel csúcstelefonom sincs, így gondoltam egy jobb DSLR már tud egy bizonyos szintet. (legalábbis az ismerősök ilyen-olyan 80-100 ezres telefonjai 50"-es plazmán nézve is simán vállalható felvételt tudnak):Nekem a fényképek minősége a lényeg, nem véletlenül nem cseréltem le eddig a Minoltám sem, mert egyszerűen hiába jött időközben több típusú EOS is a rokonságba, egyik képével sem voltam úgy, hogy megérné a cserét, bármennyire is lenézett, mellőzött márkájú gépem van. (inkább vettem hozzá objektívet, rendszervakut, stúdióvakut, amikkel most már pláne nem kell szégyenkeznem)
Ezért kissé kényszerként élem meg a cserét, mert félek, tökéletes választás most nem nagyon lesz nekem- bármit is vegyek- más képet fog produkálni, mint amihez hozzászoktam.
Nekem a Canonok mind zajos, kompakt-szerű képet produkálnak, ne haragudjatok. (az is lehet, hogy ennyire gyenge kitobjektívet adnak hozzá, ami ennyit ront a képminőségen?)Szóval egyrészt játszhat valamelyik komolyabb Sony (van ugye abból is olyan, ami egy az egyben Konica Minolta 5D, de azok is közel annyi idősek és rizikós vétel 50-60 ért egy sok-sok expós gépet venni).
Ezért inkább már azon is gondolkodtam, hogy veszek egy EOS 650D-t, kitobival 120-ért is láttam, aztán a Minolta/Sony objektíveim, vakum majd eladom és veszek belőle Canont. (kb. pénzemnél lennék):
A Nikon D5100 képet talán valamivel közelebb áll hozzám a Canonhoz képest, az is járható út lenne...
Tényleg köszi minden tanácsot!
-
HagaNRG
őstag
válasz schawo #18635 üzenetére
Természetesen nem tök ugyanolyan obik voltak, de mindkettő 70-300-as tele volt.
A Minoltán sem volt semmi fehéregyensúly hidegre állítva, auton mindig ilyen, a Canon is autó fehéren volt, és rendszeresen sárgásabb, pedig állítólag nekem csak azért szimpatikusabbak a Minolta képei, mert alapból színez a fakóbb Canonhoz képest. Nem ezt tapasztaltam.
De ha a színektől el is tekintünk, akkor is ott az életlenebb kép, amivel nem tudok mit kezdeni. ISO 200-nál nem kellene zajosodni a háttérnek sehol.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest