- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz #16820480 #19387 üzenetére
hol láttál ennyiért ilyen cuccokat? amúgy a felsoroltak közül csak a sonyban van evf, a többire max opcionális tehető, ami mondjuk neked lehet, hogy megfelelne, mivel nem használsz rendszervakut... használt gép jöhet? ha igen akkor e-pm1, e-pl3, e-p2, e-pl2, e-pl1, pana gf1, gf2, gf3 + esetleg opcionális kereső, ezek pici vázak, de az érzékenység nagyonmax iso1600-ig tolható ki, ha lehet viszont érdemes 800 alatt maradni...az olympus-okban nagyon baró a jpeg motor, a canon-hoz képest ég és föld...egy fokkal jobb szenzor és beépített evf van a panasonic g3, g5-ben, viszont valamivel nagyobbak, mint az előbbiek, igaz a canon méretét még mindig meg sem közelítik...ha új, akkor e-pm2 nagyon pici, az összes előbbi gépet, és elvileg a canont is magas érzékenységen veri, a jpeg motorja egyik legjobb, viszont nincs beépített evf, max opcionális vásárolható hozzá később, és kb. 120-130k-ba fáj.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz #16820480 #19389 üzenetére
a panához képest mindegyik felsorolt gép sokkal jobb képminőséget nyújt, viszont az olympus-ok jpeg motorja jobb, szebb színeket, eye-candybb képeket köpköd. ha dinamikában viszont az e-410 nem volt elég, akkor a felsoroltak nagyja sem lesz, kivéve a pana g5-öt, a pana gx1-et, oly e-pm2-őt...előbbi nagyobb, de van evf, gx1 csak annyira pici, hogy még megmarkolható, nincs evf, utóbbi pici, nincs evf, kevesebb a kezelőszerv, de jobb a jpeg motor, jobb a szenzor, konkrétan mft fronton a mai napig egyik legjobb szenzor van benne...iso 200-on sztem egyik gép képje sem zajos, és nem maszatol, kivéve talán ha nagyon elállítasz valamit a jpeg beállításain...de parancsolj, két full méretű régi 12mp szenzoros vágott kép raw-ból exportálva nulla zajszűréssel, iso200-on: [link] [link] na ennél a gx1-ben is jobb szenzor van, és sztem ennyi zaj még nem számít zajnak, max, ha pixelkukkolsz
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz #16820480 #19389 üzenetére
schawo:
sheratan: azért mielőtt rohannál az e-m10-ért fontold meg az e-pm2-őt, ha az e-m10 által nyújtott extra ficsőrökre nincs szükséged, illetve megvagy evf nélkül is, akkor előbbivel jóval olcsóbban kijössz, a szenzor teljesítménye kb. egy kutya, és kisebb a cucc olympus-panasonic egy rendszer, tehát mindkettőre felmegy bármilyen mft bajonettes obi, csak panasonic vázon stabi nélküli olympus obival nem lesz stab-od..olympus-okban szenzorstabi van
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
titán
válasz #16820480 #19400 üzenetére
Az a "csak 3-tengelyes" pont annyira jó, mint az 5 tengelyes. Próbáltam fotónál, videónal, tökéletes. És a 3-tengelyesnek semm köze a PL és PM PEN-ekben található 2-tengelyes megoldásokhoz, azok messze nem olyan jók.
A motorossal nem a zoom megoldása a baj, azt meg lehet szokni (vagy nem csak az), de a képminőség csapnivaló.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tin_Shield
őstag
válasz #16820480 #19853 üzenetére
Van Olympus 12-50 csak - időjárásállóság és "makró" ide vagy oda - az én ízlésemnek túl bumszlira sikeredett. És sötétre.
12-40 f2.8 és a kitobik közé szerintelem esélytelen valami komolyabb, de még nem pro obi, pedig egy m43-os 14-54-n vagy 12-60-n valszeg sokan elgondolkoznának, köztük én is. Csak ehhez még mindig nagyon kicsi m43-os piac világviszonylatban. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #20501 üzenetére
Én erre egy Fujifilm X-E2 vázat tudnék mondani a 18-55mm f/2.8-4.0 objektívvel. Nagyon jó állókép minősége van és az új hibrid AF rendszerrel már sokkal gyorsabb is (na azért még nem piacvezető, de gyorsabb). A későbbi bővítésnél az objektívek mondjuk drágák (arányosan jók is), egy XF 35mm f/1.4 szinte kötelező hozzá, mesés rajza van.
De egyébként meg szerintem simán maradhatsz az E-M10 váz mellett és az extra dohányt költsd objektívekre.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #20507 üzenetére
"A mostani mezőnyben ezeket te hova tennéd, ha mondjuk a DSLR-ek is ott vannak az összehasonlításban?"
Szerintem nem összehasonlíthatók. Egy DSLR AF rendszere számos helyzetben még mindig sokkal jobban muzsikál. Ellenben az EVF olyan előnyt nyújt amit egy DSLR nem tud. Pusztán csak képminőség alapján a Fujifilm X-E2 szerintem simán hozza egy Nikon D7100 képességeit, de ezt sem teljesen összemérhető. A Fujiban egy X-Trans II szenzor van amit lehet szeretni meg utálni. Portréra nagyon jó, mesés a bőrtónusok visszaadása, de a zöld színcsatornával mostohán bánik, tájfotóra nem a legoptimálisabb (már ha pixelkukkolók vagyunk). Egyébiránt a JPEG-ek minősége fantasztikus.
Az E-M5/E-M10 is nagyon jó, abból is nagyon hangulatos tónusvilágú JPEG-ek esnek ki. Ezt nem is tudom hova sorolnám a DSLR palettán,de semmiképpen nem belépő szint. De szerintem nem is kell őket összemérni, pont a két kategória eltérő felfogása a legszebb az egészben. Egyik sem gyilkosa a másiknak. Van akinek ez, van akinek meg amaz jön be.
"Csak az az igazság, hogy nem igazán használtam még fixet úgy, hogy mondjuk egy utazást azzal végigfotózni. de lehet, hogy jobb lenne egy jó kis fényerős fix"
Engem meg kifejezetten bosszantanak a zoom-ok. A mostani 16-50mm-es Fuji objektívemen is szeretem, hogy pont a fontos gyújtótávolságok vannak bejelölve (16, 23, 35 és 50), mindig koppra ezekre állítom, nem használok köztes értékeket.
Egy ekv. 35mm-es objektívvel én végig tudnék fotózni egy egész világkörüli utazást.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #20509 üzenetére
Akkor neked minél kisebb gépre és objektívekre van szükséged. Az 1" (pl: Nikon 1) talán már túlzás, annak elég kompaktos a minősége, de az MFT a legjobb alternatíva. Kisebb ugyan az APS-C szenzornál, de azért annyival nem, hogy ez amatőr szinten problémát jelentsen.
A főnökömnek Nikon D800E mellé van egy Olympus E-M5 váza meg pár MFT üveg. Direkt azért vette, hogy utazáskor vele legyen, mert FF-nél még nem is a váz a legdurvább "tömegnövelő", hanem az objektívek. Hatalmas nagy üveg monstrumok.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #16820480 #20501 üzenetére
Szerintem is jó választás az E-M10. Van Wifi, elektronikus zár, nincs AA szűrő. A maradék pénzből meg egy 45-ös fix mellé ízlés szerint egy 25-ös vagy 17-es.
Próbáld ki mielőtt elköltesz ennyi pénzt!A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz #16820480 #20791 üzenetére
pont ennek a dilemmának a fordítottjában vagyok. XE1 kitem lesz, de közben láttam, hogy az EM10 mit tud, live kompo, e-shutter, stb. és kicsit irigykedek (aztán eszembejut, hogy 90%-ban nem is használnám ki ezeket)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Lassú Víz
őstag
válasz #16820480 #20816 üzenetére
Az E-M1-ben király EVF van és gombra programozható az AF-MF váltás.
Valahogy a Fujisok mindig elfelejtik, hogy más gyártónak is vannak hasonló elnevezésű készülékei netalán-tán hamarabb is léteztek, pl. Olympus E1. Annyi karaktert van a hozzászólásban, az az X- igazán odatehető még.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #20818 üzenetére
Nem bonyolult. A Q-menü egy gyorsmenü, majd ha kipróbálod, akkor meglátod, hogy mennyi minden érhető el onnan gyorsan. Nem kell benne kotorászni, csak ráállsz az állítani kívánt opcióra és tekered a tekerni valót.
Egyébként szerintem Fn gombra is programozható a váltás, de erre most így konkrétan nem emlékszem. Ha meg X-E2 a cél, akkor azon a vázon van kapcsoló is erre.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #20867 üzenetére
Van Olympus Zuiko 17mm f/2.8 és Zuiko 17mm f/1.8 ami pont ekv. 35mm. Előbbi olcsó, de ugye nem túl fényerős és DOF-ban is messze van, addig az f/1.8 verzió már drágább (de persze még így szinte csak a fele egy XF 23mm f/1.4-nek).
De sokkal többen esküsznek a Panasonic 20mm f/1.7-re, ez viszont már szűkebb, pont mint a Fujifilm XF 27mm f/2.8. A szenzor méret különbségből adódó veszteséget is számolva eléggé fej-fej mellett van a Pana és a Fuji üvege, mindkettő szépen rajzol nyitott rekeszen is, meg árban is hasonlók. A Panából sokkal több van a használt piacon, míg a Fujit időnként akciózni szokták, olyankor 200 USD.
Nincs könnyű dolgunk... nekem is az ekv. 35mm a legkedveltebb gyújtótávolságom. Ez rendszerint minden gyártónál drága (vagy egyszerűen nem is létezik, mint a legtöbb APS-C DSLR és MILC rendszeren). Szóval vagy csengetsz, vagy kompromisszumra kényszerülsz. Én már egyenesen ott tartok, hogy az XF 23mm f/1.4 objektív helyett inkább vennék egy X100s gépet.
De most egy darabig megelégszem majd az XF 27mm f/2.8-al is. Várom, hogy megint akciós legyen, múltkor nem tudtam élni vele.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz #16820480 #20871 üzenetére
Zónafókuszálást segítik manuális fókusznál. Megmutatja, hogy azon a blendeálláson mekkora távolság van elfogadható fókuszban.
Példa: Ha a fókuszod 3m-en van, és a két 22-es vonal tegyük fel 2,5 és 4m-en áll, akkor az azt jelenti, hogy ha f/22-re állítod a rekeszt, akkor 2,5 és 4m között minden fókuszban van.
Ennek elsősorban régi filmes távmérős (meg nem távmérős) vázakon van jelentősége. Utcai fotózáskor rekeszelsz, előre befókuszálsz, és megvárod, míg az alany belép a tervezett fókusztávolságba.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #20871 üzenetére
"Amúgy nagyon hülye kérdés, de ezeknek az obiknak az elején azok a számok, amik két odlalra mennek ilyen 5,6-tól 22-ig, azok mit jeleznek"
Mélységélesség számítására jó. Ha az XF 23mm f/1.4-en (meg több Fujfiilm objektíven) fitymaként hátra húzod a fókusz gyűrűt, akkor megjelenik a távolság skála is hozzá. Schawo gyorsabb volt, elmagyarázta hogyan működik.
Ezt ma sok objektív gyártó lehagyja, pedig a konzervatívabb utcai fotósoknak nagyon tud hiányozni. Sokan esküsznek rá, hogy jobb mint bármilyen AF rendszer. Persze DOF buzéria mellett nem megy, ott olyan szűk a mélységélesség, hogy értelmét veszíti a módszer. Egy gyakorlott utcai fotós úgy ismeri az adott (jellemzően fix) objektívének a látószögét, hogy fel sem emeli a gépet, csípőnél tartva villámgyorsan beállítja a fókusz a becsült távolság alapján és kattint. Ez volt nagyapáink módszere a feltűnésmentes utcai fotózásra. Ma már inkább a kihajtható LCD kijelzőben és gyors AF-ben bíznak jobban.
Mondjuk a MILC-ek megjelenése előtti időkig a digitális világban az utcai fotósok amúgy is nagy ívben le voltak szarva. Aki akart egy DSLR-nél kompaktabb gépet annak egyedül a Leica volt alternatíva. Egy DSLR-nél meg hát mennyire életszerű, hogy majd a full frame tükrössel nekiáll zóna fókuszálni az emberünk?
Aztán jöttek a MILC-ek és a gyártók felfogták, hogy ezt a kategóriát szeretni fogják az utcai fotósok (be is jött a számítás), szóval legyen az objektíveken (legalább a tipikusan utcai fotós darabokon ekv. 35-50mm tartomány közelében).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16820480 #20877 üzenetére
Gondolom a Fujifilm ezért rejtette el a távolság skálát, a többség valószínűleg nem használná és ne piszkítson bele a minimalista formatervbe. Meg bár nem próbáltam, de tudtommal ezzel is lehet váltani AF/MF fókuszmód között, ami szerintem baromi ötletes.
Szerk: Igen, jól emlékeztem rá. Szóval a fókuszgyűrű hátra húzásával lehet váltani AF és MF fókuszmódok között (meg vázról is, de az nem ennyire egyszerű és gyors).
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz #16820480 #53508 üzenetére
Közben sikerült megfogni pár kiszemeltet egy korábbi listámról és sajnos a Sony a6400/Canon M6 Mark Ii és Fuji X-E3-ak elvesznek a kezemben, képtelen vagyok biztonságosan megfogni őket :( Egy 77D is ki vklt téve, na, az az én méretem/kialakításom kb fogásra. A 250D valamiért vitrinben volt, így azt nem tudtam megfogdosni. Szintén vitrinben voltak a Sony Alpha 7-ek (Mk II és Mk III a 28-70 kitobival), hogy azok milyen gyönyörű, indusztriális stílusba hajló szerkezetek kinézetre, a dizájner énem teljesen elolvadt tőlük Továbbra sem tudom kiverni a fejemből a 999-ért kapható A7 Mk II kitet, még a gyalázatos akksiidő (viewfinderrel 250-300 kép per töltés állítólag) ellenére sem
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz #16820480 #53512 üzenetére
Ez nem tudom, milyen oldal, de gyanúsan olcsó itt egy csomó minden (pl. A7 II + 28-70 775 font...). Én alapvetően csak visszanézem a képeket az LCD-n, de felvétel készítéséhez nem használtam annak idején se és by default ki volt kapcsolva. Mondjuk, városi és tájfotózáshoz kell egy keveset sétálni 500+ képhez egy szuszra Milyen vázról beszélsz amúgy, A7 II-ről?
-
Rapid136
őstag
válasz #16820480 #53536 üzenetére
Ez egy baromi jó, FF ultranagylátó, nyitva is éles.
https://www.leitz-hungaria.hu/voigtlnder-super-wide-heliar-15mm-f45-asph-iii-fekete-sony-e-objektivSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
rednifegnar
senior tag
válasz #16820480 #53538 üzenetére
ez az elso genes heliar, digiten nem jo szeleken abberal a digit erzekelo miatt, de filmen penge szeleken is. kb 80-120e korul van az ara hasznaltban (L39, LTM a csatlakozasa). az uj verziokat atterveztek az jo digiten, de dragabb, nagyobb es M bajonettes.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz #16820480 #53724 üzenetére
van aki a 23-ra esküszik, abból is van 1.4 meg 2 (WR) is. de lassan a 3rdp gyártók is beindulnak, lásd viltrox 85 AF, meg 7artisans MF natív bajonettes cuccok. (tőlük pölö a 60-as makró érdekel nagyon)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...