Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vidual001

    tag

    Sziasztok!

    Lassan, de biztosan végre összegyűlik a pénzem az első autómra :)
    Már kis p*csös korom óta a W140-es bálnamerci az álmom, viszont amiket eddig megnéztem, azok nagyon gatya állapotban (szilentek kuka, kasztni rohadás, kuplung/váltó kuka.. és hasonlók) fogadtak.

    Ráadásul navis autót szeretnék.
    Elkezdtem tehát nézegetni az újabb S osztályt, és mivel Brüsszelben élek, itt olcsóbbak is és van/lesz rá keretem. Ugyanakkor a 7-es BMW is tetszik.
    Az lenne a kérdésem, hogy Ti melyiket vennétek meg, és miért, illetve miért nem a másikat?
    Ha esetleg valakinek volt már ilyen autója, az a tapasztalatait is leírhatná, nagyon sokat segítene nekem! :)

    Használtan venném, ezért kikérném a véleményeteket, hogy mire figyeljek nagyon a két autónál.
    A típusok:

    2006 vagy fiatalabb S 320-350-400 Mercedes VS[. 2004 vagy fiatalabb BMW 730-735-740(/B)

    Lehetőleg full extrás (első-hátsó-oldalsó rolós mindenképp) legyen. Nem hátrány, ha van fejtámla monitor, de nem feltétel. :)

    A fa kormányról lenne még kérdésem. Tényleg nagyon hideg szokott lenni? Nehéz felfűteni a kormányfűtéssel?

    A Lexust néztem még, de ahhoz 2-3x annyi az alkatrészár, ezért tőle óckodok nagyon.

    Előre is köszönöm a segítséget!! :R :R

    Ui.: 21 éves vagyok, de nem str*ciskedni kell, megbecsült gépezet lesz, és 10-15 vagy 20 évig szeretném még magam mellett tartani.

    [ Szerkesztve ]

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz bitpork #127839 üzenetére

    Köszönöm a gyors válaszokat! :R :)
    Igen, azt hallottam/olvastam, hogy drága a légrugó. Szerinted jobb annyival a tekercsrugóknál, hogy ennyi pluszt kiadjak értük?
    Még nem tudom, hogy milyen motorral vegyem, itt sem a benzin, sem a gázolaj nem túl drága. Viszont a dízel motorjavítási költsége hatalmas, a benzineshez képest, annyit pedig nem spórolnék rajta.
    Évente max 4 alkalommal járnék hosszabb (1500 km+) utakra, ezért a benzines is megtenné nekem.
    Városban a 3.500 köbcentis CDI is megeszi a 10-12 litert, igaz?

    Továbbra is várom a szép autócsodák tulajainak észrevételét, javaslatait. :)
    Vehetnék sportosabb autót is, de nekem ezek a luxusdögök tetszenek. Nem szeretek sem gyorsulgatni, sem pörgetni a blokkot :) Meg aztán van VW TDI-s és Honda párti cimborám is, és nem szeretnék egyik pártjára sem állni, mert mint mondtam, egyik sem jön be igazán. :)

    A 7-es BMW túl van elektronikázva? :S
    Erről még nem olvastam, de most utánanézek. Mire gondolsz egyébként? Az utastér kényelmi felszereltségeire, vagy a motorvezérlésre?

    Szerk:
    Nem ismerem a BMW-ket, nagyon utáltam őket, de tegnap volt szerencsém egy 7-esben ülni és vezetni, nagyon megtetszett. Csendes, viszont bivalyerős, és viszonylag keveset eszik (2006-os 730d volt).

    [ Szerkesztve ]

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz bitpork #127843 üzenetére

    Értelek, és köszönöm ezt a választ is! :R
    Megkérik az árát, de a Mercinél is hasonlóak a számlavégek :)
    Teddy milyen típus, megkérdezhetem?

    2 és fél tonna nem kis össztömeg, az már egy Bentley Continental... :D
    Még nézegetem pár hétig őket, de a BMW olcsóbbnak tűnik, mégha rá is kell költenem fél milliót, amikor megveszem, nagyobbnak is tűnik egyébként az S osztályhoz képest.

    footy
    Igen, igazad van, nem írtam :)
    6 millió forint körül gondolom a határt. Ez olyan 2008-2009-es S osztályra elég, nem fullosan.

    [ Szerkesztve ]

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz bitpork #127847 üzenetére

    Igen, van még mit gyűjtenem a 6M-hez, azért írtam, hogy pár hétig még nézegetem őket.. :) :P

    Nagyon szép az a gépállat, sok jót hallottam már róluk :D

    Nem zavar, ha egyesek lenéznek, mert ennyit költök az első autómra, inkább ülök egy ilyenben, és dolgozok érte 1-2 évet, mint hogy vegyek 500.000-ért egy kettes golfot, és arra költsem a havi fizetésemet, minden hónapban 20 éven keresztül.. :)
    Nem nézek le senkit, de szeretném, ha engem se hinnének sznobnak, borsodi lakótelepről származom... :)

    Jelenleg valamivel kevesebb mint 3 millióm lenne az autóra, de nem szerettem volna 1 milliós bálnamercire még két milliót költeni, és fél évet várni, hogy olyan legyen, amilyet tényleg szeretnék. Aztán meg jönnének a hibák.. :)

    Azért írtam a 2006 vagy fiatalabb S osztályt, mert tudom, hogy a pápaszemesek nagyon kehesek. A W140 befucssolása után nagyon alábbadtak a minőségnek, és ez az évjárat hozta vissza a lelket beléjük. :)

    A Bömbikről nem sokat tudok, ezért is kértem a véleményeket.

    tboy93
    Az F1-et imádom, de nem sportkocsit keresek, igaz nem csúf az a mazda :P
    (Ha lenne annyi pénzem, akkor Lexus LFA-t vennék :D )

    [ Szerkesztve ]

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz bitpork #127853 üzenetére

    Én nem nézek le senkit, ha megdolgozik azért, amilye van. Ha valamelyik magyar párt főgóréjával beszélgetnék, azt igen, lenézném, mert egyik sem tesz semmit az országért. Az utak olyanok, hogy ilyen "terepjárókkal" kell járni, mint Teddy, mert szétmegy a futómű... A többibe inkább bele se mennék.. :D

    Nekem a W140 tömbszerűsége tetszik, ahogyan a Lexus LS 430-mas is. Azt a reklámot milliószor láttam, amikor kristálypoharakat raktak a Lexus motorháztetejére, beindították, járatták, túráztatták, de egy sem mozdult el. Ott hallottam az államat a földön koppanni.
    Tudom a Lexusokról, hogy kiemelkednek a megbízhatóság terén, mind a kasztni, mind az elektronika, mind a mechanika részen.
    Viszont ha hozzá kell nyúlni a motorhoz, az gazán borsos ár, mert van olyan modell, amihez pl a dugattyúgyűrűket csak Japánból lehet hozatni, vagy a szelepszárszimeringezés is komolyabb mint a két német riválisnál.

    Első autó gyanánt arra is figyelnem kell (főleg Brüsszelben, mocskos, barbár állatok ilyen téren), hogy a lökhárítók csereszavatosak legyenek.

    Sajna én is csak egy beosztott vagyok itt, és az a pár hét valószínűleg fél év lesz. De legalább át tudom böngészni a BMW-t :D
    Egyébként van Facen Belga és Brüsszeli magyarok oldal is, oda ha bekéreckedsz tehetsz fel hirdetést, hogy dolgoznál. Szoktak embereket keresni. Aztán hátha.. :)

    Unixról nézem az alkatrész árakat, csak onnan tudok véleményt mondani. :\

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz Integrale #127870 üzenetére

    Kint leszek még jó pár évig (min. 5), ha már magyar csajjal párkapcsolatom nem lehet, legalább az autóval hosszú távra tervezek :DD
    Bár szerintem az autóval jobban járok pénztakarékosság terén, mint egy mai, modern csajjal ;]

    Tudom, hogy drága az injector és a befecsi rendszer többi része, ezért tartok picikét a dízeltől. Magasabb nyomáson működik, magasabb is a meghibásodásra az esély, nem feltétlen drága alkatrészek, viszont sokkal több csereszavatos cucc van bennük, mint egy ugyan akkora benzinesben.

    Még olvasgatok, és fejtegetem ezt a témát, mert nem akarok sz*rba nyúlni. A Touareg pedig tényleg pofás "kis" dög :D Biztos jó pár centivel az átlag kasztni felett ülni :)

    A BMW kasztni rohadásáról van valami infótok? A váltóról már olvastam, hogy ha nincs normális olajjal használva (200.000 km-nél már bőven kellett cserélni párszor), akkor kuka az egész..Az olajhűtőről olvastam még, de arról jókat írnak, teszi a dolgát.

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz Alg #127876 üzenetére

    Akkor már inkább a Maserati Ghibli 3, az szép is :P

    Integrale
    Igen, biztosan egy nagyobb limóban akarok ülni, mint mondtam, a W140 az álomautóm mióta megkaptam az első autóskártyámat úgy 5 évesen.. :D
    Ahogy nézegettem, lehet találni olyat (2006-tól felfele persze), amiknél nincs kiülve az ülés, és tényleg újszerű a belseje.
    Íme :)

    Csak ez nem teljesen olyan, amilyet szeretnék. Nincs benne roló, se fakormány és még néhány dolog. :)
    Viszont engem tényleg nem vonzanak a sportkocsik. Szerencsémre ülhettem egy V6-os Clióban még pár éve, elképesztően morcos kis dög, egy örökre szóló élmény volt, de semmiképp sem nekem való. :)

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    Sziasztok!

    Korábban már írtam nektek, amire nagyon sok hasznos tippel teli válasz érkezett. Ezeket ezúton ismét megköszönném! :R

    Volt szerencsém egy 2009-es S-osztályt és egy 2007-es 7-es BMW-t egymás mellett megcsodálni.
    Azt vettem észre, hogy a 7-es nagyobb, ugyanakkor a Merci szebb. Ezért inkább egy S320 vagy S350 L (Long)-ot vennék. Mostmár teljes mértékben ő a kiszemeltem, adózás és minden egyéb szempontból. Légrugósat vennék, amit korábban beszéltünk, hogy drága, de kényelmesebb. :)

    Erről az autóról szeretnék kérdezni, ha van valakinek tapasztalata, azt is szívesen elolvasnám.

    Milyen tapasztalatok vannak róluk? Mire kell figyelni használtautó vásárlásánál? Illetve van-e speciális, általános baj velük? :R

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz bitpork #128306 üzenetére

    Még mindig nem tudom, hogy dízel vagy benzin legyen, nagyon kevés van longból, így szerintem olyan lesz, ami éppen van a piacon... :)

    Nekem egyébként már ezek is nagy blokknak számítanak, adózás olyan 1500 euró lesz évente, még egy sima 2ezresnek csak 300-400 euró a kötelezője :D
    Javítási költség és anyagár szempontjából egyértelműen a benzines jobb választás, és szerintem emiatt azt vennék, mégha városban lenyeli a 15 litert is (bár ahogy olvastam 12-13 körül van a 320 L benzines).

    Integrale:
    Azért veszek Longot, mert nekem az tetszik. Nem fogom a főnökömet hátul furikázni, egyszerűen szebbnek tartom, mellesleg a Longban a hátsó üléseket teljesen hátra lehet hajtani, úgyhogy franciaágynak sem utolsó ;)

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz bitpork #128310 üzenetére

    Én 15 literrel számolok városban, egy 3.5 literes V-s szörnynél. A "kis"testvérénél pedig 12-13 literrel, de igazából ez itt Belgiumban teljesen mindegy. Dízeltől mostmár teljesen elhatárolódtam. A részecskeszűrű is elég drága mulatság, én pedig biztosan nem használnám heti rendszerességgel az autópályán, illetve az autó előéletéről sem biztos, hogy 100%-osan valós infóval fogok rendelkezni, ezért inkább a Benzin.

    w333
    A pápaszemesekkel (W140 utáni modellek) mind kehesek voltak. Akár márkaszervizben, akár sima útszéli szervizben voltak. Ezért 1996-2006 közötti modell abszolút kilőve :D
    Próbálok olyat keresni, aminek teljesen vezetett szervizkönyve van, leinformálható részletekkel, valós km állással.
    Amíg összegyűlik a pénzem, addig úgyis sokat fogok még kérdezni, és olvasni a témában, és csak rájövök majd, hogy mik a gyakori hibák, és mire kell figyelnem, ha megnézek egy újabb S osztályt :D

    SzlobiG
    Igen, az első két ablak is sötétített valamilyen szinten. :)
    Olyat szeretnék, aminek a (törvényes kereteken belül) lehető legsötétebb szélvédői, és ablakai vannak. Ezen felül elülső-hátsó és oldalsó rolók kellenek, illetve még fejtámlamonitort amit szeretnék, de ez annyira nem fontos, ha jó a futóműve, a blokk és váltó (illetve üzemanyag ellátó rendszere is) hibátlan :D

    Szerk.:
    "A,, merci: Ha van 1.7-es benzines, azt vedd. Vaneo-nál abszolút hibátlanok, picit sokat eszik az adatokból nézve.. Viszont az 1.4-esek is bezabálják városban a 6-7-8 litert, akármit is írjanak a gyári adatra :)

    [ Szerkesztve ]

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz bandus #128319 üzenetére

    Pánikra semmi ok, ugyanis nincs barátnőm :D
    Ha lenne, valószínűleg nem lenne pénzem ilyen autóra ;] ;]
    De egyébként nem csajozós verda lesz, nem kell rá 22" krómfelni, elég ha gyári állapotú, semmi feltűnő cucc. Csupán jól szeretném magam érezni az autóban. :P

    Egyébként a +20 centis tengelytáv sokat dob az alkatrészárakon, vagy közel azonos költséggel számoljak?
    Gondolom a beltéri elemek valamivel drágábbak az L verziónál, de a blokk-váltó-befecsi rendszernél ugyan azokat használják, nem?
    Illetve az elektronikában nem vagyok biztos, mert a Longról még nem olvastam semmit... :\

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz Kornel #128291 üzenetére

    Én egy 2004-es 525i-it már javítottam illetve egy 318i teljes motorgenerálját csináltam, leírom a tapasztalataimat, hátha segít.
    Az 525i-nél teljes futómű felújítás volt, nagyjából 500 ezer forintnál állt meg a számláló, viszont életveszélyes állapotból közel gyári (vagy mégjobb) szintre lett felhozva.
    A hátsó híd tartócsavarjai általában rozsdásak, és ezért nagyon-nagyon balesetveszélyesek, ezt mindenképp nézd, ha felemelitek az autót. A szilentek, mint kopóalkatrészek szintén ludasak szoktak lenni a futómű kopogásánál. A stabpálca gömbcsuklója szintén kuka szokott lenni, ezeket párban illik cserélni, ahogy a szilenteket is. Ha nincs jól beállítva a futómű, azt a gumikon veszed észre leghamarabb, a beállítása nem olyan drága, viszont 50-100 ezer ft-t biztosan lelehet alkudni emiatt, ha pofátlan vagy :D

    A hátuljánál a kerékcsapágyak is néha széthullanak, érdemes megnézni ezt is, ha már fel van emelve az autó.
    Amit írt BMW001, motor-váltó hangra, motor-váltó olajfolyásokra, kipufogófüstre nagyon oda kell figyelni, mert sokminden kiderül belőlük.
    Amikor viszont összeraktuk, és kivittük tesztkörre a pályára, hát nagyon meghálálta a szépség a belefeccölt két hétnyi munkát.

    És itt rá is térnék a 318-ra, aminél, mint utólag kiderült eltört a 2. hengerben az egyik gyűrű.
    Maga a hengerfej leszedés Péntek reggeltőt Kedd délutánig tartott, hála egy injektornak, ami nem adta meg magát. Elsőnek a jól ismert hokizóval próbálkoztunk, aztán egy teljes hétvégén fel volt lógatva a motorkiszedő állványra (az a csepp injektor felemelte az egész autó elejét), természetesen olajban fürösztöttük.
    A blokk hengerfejes volt, mitöbb a hűtőjében víz sem volt. Az olajteknő megvolt ütve, ezt cserélnünk is kellett, mert a rászáradt olajat lekaparva egy repedést találtunk. A vezérmű tengely (bütyköstengely) bütykei már nagyon laposak voltak, így nem nagyon tudott kiemelni semmit sem, szóval kuka volt ez is. A szelepszár szimeringeknél szintén voltak hibák. (Mellesleg 2 ezres blokk volt benne gyárilag.)

    Szerintem a 3-mas és 5-ös bömbiknek a korombeli, elvetemült h*lyegyerekek a legnagyobb típushibája, szóval jól nézd meg, hogy kitől veszed. :)

    Szerk:
    A legtöbb 3-mast kintről (főleg Ausztriából) hozzák be, flottások. Itthon minimálisan rendbeszedik, majd eladják.
    Ha teheted, akkor Németországból vagy a BeNeLux államokból vegyél kocsit, ha kintről szeretnél.
    A hollandok nagyon rendbe tartják az autóikat, és náluk nincs visszapörgetés sem, minden dokumentálva van.
    Ausztriában nem igazán vennék autót magamnak. De persze ott is kilehet fogni jót, ahogy MO-n is.

    [ Szerkesztve ]

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    Sziasztok!

    Skoda Octávia érdekelne engem, 2006, vagy újabb. Benzines kellene, lehetőleg 1.8 vagy 2.0 motorral. A TFSI motorokról mit lehet illetve mit érdemes tudni?
    Bonyolultabb / drágább (javítás szempontból) mint a TDI? Mik a tapasztalatok a futóművel, kormányművel, hasonlókkal? Szokott rohadni?

    Kombit szeretnénk családi autónak, a kutyusok miatt... Hol és mennyiért érdemes venni (Belgiumban / Hollandiában esetleg tud valaki?)
    Félbőrös kárpit és nagy navi elengedhetetlen. L&K belső nem hátrány, hátsó klíma viszont fontos.

    Nagyjából 2m HuF-t költenénk rá.

    Előre is köszi a válaszokat! :R

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    Sziasztok!

    Első autó vásárlás előtt állok, és szeretném a véleményeteket, hogy ti milyen autót javasolnátok?
    A keretem 1.5 millió forint
    Ami fontos, hogy mindenképp benzines, minimum 2 literes motorral szereltet szeretnék. A váltó számomra mindegy, bár talán a kézi jobb lenne a javítási költségek végett.
    A kutyusomnak is legyen benne hely, szóval ha ferdehátúból tudtok olyat, ami a sofőrülés mögött rácsozott (amit könnyen át lehet alakítani 2. üléssornak), akkor azt megköszönném. Ha nincs ilyen, akkor csakis kombi jöhet szóba.
    Fontos a beltér, mind biztonság, mind kinézet és érzet szempontjából. Nem fapadba szeretnék ülni, full műanyaggal körülvéve. Bőr vagy félbőr-szövet kárpit elengedhetetlen.

    Első blikkre a 2000-2008 közötti Skoda Octavia RS (L&K), Alfa Romeo 156-159 2.2 JTS, BMW 520i, 523i, 525i-t (Shadow) néztem. Ezekről vélemény, vagy más alternatíva?

    Ford Focus ST is tetszene, de arról nem tudok, hogy a már említett kutyarács beszerezhető-e hozzá :F

    Brüsszelben élek, szóval ha valaki tud megbízható eladót erről a környékről (pl. Németo. Hollandia, Luxemburg)
    azt is megköszönném.

    Előre is köszönöm a válaszokat! :R

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz Integrale #136610 üzenetére

    Igazából én Merci párti vagyok, nagyon sok ismerősömet változtatta meg a BMW márka sajnos negatív irányba. Viszont az tény, hogy a W140 utáni mercik (legyen az C-E-S) egészen a kasztniváltásig mind csúnyák lettek (nekem a pápaszemes mercik egyáltalán nem tetszenek, se kívül se belül..)

    156 SW-ből viszont találtam egy nagyon gusztát, ami az amúgy igazán sz*r minőségű képekből ítélve elég szép, és tetszene is.
    Erről tudtok valami infót? Motorisztikusan érdekelne leginkább, mert az Alfák eléggé hirhedtek..

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz Integrale #136613 üzenetére

    Köszönöm a válaszaitokat! :R

    Hát igen, ettől tartottam, olvasgattam erről, de azthittem, hogy olyanok írják a véleményeket, akik csak átlagfelhasználók, és nem igazán értenek hozzá (például, ha kokszosodik akkor csökken a teljesítmény, és erről csak azt mondja az átlag, hogy "óóó már megint rossz" :D )

    Egy Amerikai Staffordról lenne szó, 32 kg, közepes termetű kutyus. Imád nézelődni, de sajnos csak 50km/h feletti tempónál.. az alatt, ha hiszitek ha nem, mindent megtesz, hogy szétbombázza a kárpitot és előre jusson :D :D Van egy rendes ketrece, amivel MO-ról Belgiumba szállítottam, ma le fogom mérni, de kb 120x90x80 cm.

    V6-os motorral ő tetszik nagyon. Van a csomagtartóról is kép, az elég tágasnak tűnik, de nem hiszem, hogy a fent leírt ketrec beleférne.

    A 8-15 liter számomra teljesen elfogadható, itt nagyjából 1€/ L benzinár van, szóval ha 10 literből kijövök a városban, az már nekem teljesen jó :C

    Azonban ennyiért már kaphatok egy 520-523-525i BMW-t is, nagyobb csomival, igaz kicsit hétköznapibb és nekem se tetszik annyira, viszont a fórumok alapján megbízhatóbb.

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz aero. #136616 üzenetére

    Másra kellett sajnos a pénz.. Szűk családi körben történt egy betegség, úgyhogy az álomautóm (S merci) maradt álom.. :)

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

  • Vidual001

    tag

    válasz rbalint88 #136619 üzenetére

    A 15 litertől letörtem :\ azthittem, hogy annál azért picit kevesebbet eszik :)
    Lemértem azonban a ketrecet,
    108cm Hosszú
    75cm magas
    70cm széles

    Ez a hosszúság miatt nem hiszem, hogy elférne a 156-os hátuljában.
    BMW lesz ebből, bár nagyon nem szeretem ezt a márkát.
    Néztem a Lexust is, de csak IS200-ast találtam. Ma fogok mégjobban utána nézni, hátha itt a benelux oldalakon találok valamilyet :)

    Egyelőre köszönöm, lehet majd még írni fogok ezzel kapcsolatban! :R

    MSI GT62VR 6RD Dominator Pro

Új hozzászólás Aktív témák