- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi haladó szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autóhifi
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ati012
senior tag
Na, megvettem a Mazda 323-mat.
Elég sáros közegből kellett kibányászni.1994.-es 1.8as benzines ~125 lóval.
Hiba lista:
Kilóméter számláló nem megy.
Gyertya / légszűrő / olaj csere.
Jobb oldalt rozsdafolt, horpadás.
Motorháztetőn rozsda.
Csomagtartónál ökölnyi lyuk.
Ablaktörlő nem megy (kábelszakadás).
Belül a tetőkárpiton 2 pici szakadás, illetve a vezető ülésen is.
Nincs hűtőmaszk.Illetve van még alatta egy sportkipufogó rendszer.
Durrog mint valami WRC Idegesitő hosszabb távon.
Ma a szomszéd szólt mikor vizet cseréltem hogy állitsam le, mert elviselhetetlen a hangja.Gyújtást meg kell nézni, mert ott valami nincs rendben. 3500 felett nem húz.
Kevés benne az erő, nem présel az ülésbe a 125 ló.Ami tetszik:
Kényelmes első-hátsó ülés (egy fullos kanapé van hátul).
Útfekvés, futómű.Ha meg lesz csinálva, akkor remélem a gyorsulása is fog tetszeni.
Elég gatya állapotban van, de legalább van benne olyan luxus cikk mint padlólemez lyuk nélkül. Terveim szerint jövőhéten kipofozom, aztán hadszóljon.
-
neduddki
nagyúr
HI!
azt jelnti, hogy / nem simerem az osztrak mazda szervizelsi arak/ en most a 626ra szavaznek
udv
neduddki
mod:Tökmindegy: kecsegtlen, hogy 5-6accord az orok eletre keszultek mechanikailag , /miutan a rozsda gondokat megoldottak/, de szukek mint a fene, footy-nak meg kell a hejj, abba a mazzag itt most nem igazan verheto
footy: 626 vs avensis /ez itt igencsak kerdeses mert bekeverhet, a ket 1.6os is/
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
EQMontoya
veterán
Ez igy korrekt. Focunak jo futomuve van, a leiras alapjan ez Nalad szempont. E39-et en ebben a korban nem vennek. Jo auto, es tenyleg Nirvana, csak sajnos szarul raktak ossze. Muszakilag is vannak vele gondok, de a legfobb problema, hogy rohad, mint a szemet. Pedig az 525i Touring meg nekem is tetszene, de azert az elegge elborzaszt, hogy cimboramek 530D-jen a 3. csomiajto van, mert 2 mar lerohadt. '99-es autorol, ami garazsban all. Fater csillaggarazsos, '97-es, 300-e futott Mazdajan boven kevesebb a rozsda.
Az A-B kozlekedes kategoriaba bevennem a Mazda 626-ot, a benzinesek igencsak strababiroak, es a 2001 koruliekbol is kapsz szerintem egy guriga alatt. Akar osztrakoktol hozva is. Ugyanez igaz a 2002-ig gyartott Primerara, abbol is van 1.6 benzin, ami szerintem egesz takarekos is.
Az E46-IS200 pedig egy masik kategoria, amit szerintem probalj ki, aztan dontsd el, hogy kell-e. Fenntartani is dragabb lesz mindkettot, ne legyenek illuzioid. Nem a meghibasodasok okan, hanem pl. gumi, kfb, atiras, fogyasztas, ilyenek. Amugy megbizhatobbak, mint mondjuk egy 306. Viszont ennek a kategorianak 1.5M erosen az alja, '99 koruliekre tudsz lovoldozni mindkettobol, amik nem szethajtott szarok. E46-bol viszont a 318i pont azert nem szimpi, mert eleg minimalis a 320i felara, akkor meg legyen sorhat.
Az okolszabalyt gondolom, ismered: 30% maradjon zsebben. Barmit is veszel, atirasra, elso szervizre, varatlan hibakra kell.
Same rules apply!
-
raczger
őstag
Ma megnéztem ezt az autót, amit a héten már linkeltem.
Élőben is feltűnt az a két hiba, ami képen is kicsit látható (hátsó lökös más árnyalat, illetve motorháztető és első lökhárító között kicsit furák a hézagok). Első rendszámtábla kicsit meg van gyűrődve, szóval lehet, hogy valami volt az elejével. Nála másfél éve van az autó és azt mondta, hogy Mazda szervizbe visszanézték és nem találtak arra utaló jelet, hogy törve lett volna.
Nagyon minimális rozsdát találtam a hátsó sárvédő legalján volt pici rozsdafolt, szerintem az még nem gáz egy ilyen korú autónál.
Beltér az szép volt, semmi sem volt úgy igazán megkopva, szóval km állás szerintem reális ennél. Egy szenzor, azt hiszem az ablakmosóé volt rossz. Szervízkönyv ugyan be volt pipálva a hirdetésbe, de az nincs, lehet azt félrenyomta, szervíz múltjáról nem igazán van semmi papír (hogy mi mikor lett cserélve), csak az utolsó olajcsere km állása volt beírva a motortérbe.
Gyári 17-es felnik szépek voltak, szép állapotú 3 éves gumikkal (viszont télit azt nem ad).Sajnos másfélnél lejjebb nem akart lemenni az árral, így nem valószínű, hogy megveszem, az már sok lenne érte szerintem.
Szerintetek érne ennyit? Ha 1-2 hónap alatt nem találok másikat és még árulja, lehet elgondolkozok rajta, ha meglesz még neki. (Ennél olcsóbban akkor sem hiszem, hogy odaadná, van másik 2 céges autója, ez meg egy garázsban áll neki, nem sürgeti semmi, hogy eladja hamar.)www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Buster17 #95142 üzenetére
BMW 316i: elvileg jók, bár én csak 318i-ket néztem, faceliftes 143 lovas verziót, azt jobban ajánlják (elvileg ahhoz a kasztnihoz kicsit kevés az az 1.6-os motor, 2.0 élhetőbb).
Citroën C4 Coupe 110 VTR FAP: bátyámnak ilyenje van, ha karbantartják akkor összességében jó, kicsit franciás meg kicsit nem. Elől nagy hely van, kényelmes, hátul már nem annyira jó (3 ajtó nem a legpraktikusabb). Kuplungja meglepően kemény (sajnos nem a jó értelemben, nagyon nehéz benyomni). Figyasztás az elég jó, 5 liter alatt lehet tartani.
Mazda6: innen csak a benzines 1.8 és 2.0 ajánlott (ilyenem van), 2.3 kerülendő. A rozsda az, amire figyelni kell.
VW Golf Trendline 1,4: én 1.4-es motorral biztos nem venném (inkább nagyobbal), havernak 3-as golfja van 1.4-ben, nagyon halott az az autó, semmi ereje.
Mazda RX-8 231PS: kerülendő a Wankel motor miatt, ha az tönkremegy elég költséges a motor felújítása (pont a héten linkelt be egy videót erről valaki itt a topikban [link])
Volvo S60 2,4 / RS65P2: ha valami tönkremegy, az elég költséges lehet, ha nincs belőle utángyártott alkatrész, egyébként ajánlott, majdnem ilyet vettem
Nekem csak ezekről van infóm
Méretbe mekkora autó kellene? Mert pl golf vs mazda6, nagy különbség.
[link] benzin
Németországban vennéd? Esetleg még Audi A4-et bevehetnéd a listádba.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
TayRol
veterán
nem akarom elkiabálni, ha hétfőn az átnézéskor is minden rendben lesz, akkor mazda 6-os érkezik a családhoz.
eddig ami biztos, az a km állás (~108e) és hogy minden eleme gyári fényezésű. 2.3-as kombi, navin kívül full extra és minden működik is. a bal hátsó sárvédőn fél körömnyi rozsda-kezdeményeződés. -
-
Dare2Live
nagyúr
Régen volt japó autó probléma a rozsda, mostanra tudtommal csak mazda a kehés.
Körbe lehet nézni a neten, pofánverős, hogy 2--4éves mazdák 10*úgy rohadnak mint 12+éves toyotak, golfok, suzukik, renaultok, fiatok... (hogy polkorrekt legyek)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
hdman
őstag
Gyerekek, reggel elmentem, hogy asszonynak vegyek egy Polot, (sőt az elmult heteket Polo és Ibiza böngészéssel töltöttem), aztán végülis vettem egy Mazda 2-t
Hát, sajnos sokadjára kell tapasztalnom, hogy a használtautóvásárlás k nagy lutri. Múlt vasárnap kinéztem egy Ibizát Székesfehérváron. Beszéltem Munez kartárssal, elment megnézni. A srác a telefonban is korrekt volt, a kocsi a megnézés alapján is érdemes volt arra, hogy lemenjek sopronbol, és megnézessem egy szerelővel. Megbeszéltem a sráccal, hogy előleget is adnék, hogy ne vigyék el. Erre szerdán este ir egy mailt, hogy sorry mégsem adja el, meggondolta magát. Irtam neki, hogy gondolja át még egyszer, akkor miért hirdette, ráadásul kiemeléssel? Most megjött rá a vevője, előleget is adok, és szombaton (aza ma mennék érte). Visszairt, hogy sorry, de nem. Na bumm, mondom ok.
Muneznek ezuton is szeretném megköszönni az önzetlen segítségét, nagyon ritka az ilyen! Kösz tesó!
Másnap hazaértem melóból, felhivtam az ÖSSZES 250km-en belül lévő 5 ajtós, klimás 1,4 benzines Polot és Ibizát. A végén azt vettem észre, hogy a kezdetben ~20 megnyitott böngészőlapok nagyon fogynak, és lényegében 1 győri maradt. A telefonban minden jól hangzott, képek alapján is ok, hát menjünk le, nézzük meg. Ma megtörtént a vizit, de inkább hagytuk....
Győrben van egy utca, egymást érik a kereskedések, gondoltuk nézzünk oda. Volt sok szép autó, de vagy dizel volt, vagy túl volt a kereten. Igazábol a fent emlitett 2 tipuson kivül mást nem is kerestem, de amikor megláttam a M2-t, valahogy rögtön megtetszett a kis csúnyácska alakjával
2004/6 havi,mélykék, szinte már fekete, 15" gyári alufelni, 2012.08-as nagyon jó profilu gumival, 2 gyári kulcs, 1-2 parkolási karccal, 5 ajtó, "nagy" csomagtartó, a téli gumi szintén gyári alufelnin (!!!), 159k km,1 tulaj, rozsda nincs, egyedül a bal hátsó ajtóélen van kezdődő puffanás,belül az ülés és kárpit nincs kiszakadva, karcok is minimálisak. A próbakörön is minden rendben volt, igy megegyeztünk rá. Most hozta be osztrákiából, még 2015.06ig lenne rá kinti műszaki. Odaadta az összes szervizszámlát, online kinyomtatott szervizkönyvet, a felnivásárlás számláját, minden korrektnek tűnt. Az előző tulaj 2013.06-ban költött rá 1067 eurot.
Erről van szó:[link]
Jövő héten elintézi a papirokat, rendszámot kap, és mehetünk érte
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
footy
addikt
-
runner 125
nagyúr
válasz zsoltee10 #99126 üzenetére
Májusban majdnemilyet vettem én is.
A kinézett példány motorjának motorszám alapján kellene utánanézni, ugyanis az ebből a GV-ből is volt facelift, amit leginkább a belsejéről tudsz megkülönböztetni. Noh a facelift-esekben már biztosan a Peugeot féle diesel van, viszont tudomásom szerint az első gen.-ekben Mazda disesel van, amitől minden forumon, köztük a suzuki4x4.hu-n is óva intettek.Egyébként 3 nagy hibája van. Rozsda, rozsda, rozsda.
Ez volt az utolsó GV, ami még alvázas.Terepképességei nagyon jók, alapból hátsókerekes, így a fogyasztása kedvezőbb, de egyébként tipikus terepjáró, ezért nehéz olyat találni, amit ne használtak volna terepen. Kissé fapados, teherautósan csukódnak az ajtajai, beltér szűkös.
Ha, ilyet szeretnél mindenképpen emeltesd fel és nézd meg milyen az alja, de meg kell rángatni a féltengelyeket, kardánt is...A másik nagy hátránya ezen modelleknek az oldalsó műanyagbetétek. Ott rohad csak igazán az egész autó.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
A nem is olyan régmúltban (tavaly) vacilláltam, hogy vegyek egy kocsit vagy újítsak be egy komplett 1150-es gépet. Utóbbi lett. Céges busszal járok melózni (máris pénzt spóroltam), apósom kocsijával meg erre-arra ha épp dolgom van a városban (szégyen vagy sem, párom őseinél lakunk). Az én pénztárcámhoz egy apóséhoz hasonló Renault 19 megtette volna mindennapi használatra, igazi melós autó.
Feljebb is nézelődtem árban, Mazda 323F-ből csakis a ferdehátú. Szerintem vállalható, szép forma, jó felszereltség, normál méretű és fogyasztású benzin motor, akár még családi autónak is tökéletes lehet, sajnos sok a behozott, visszatekert órás példány. Sajnos ezekben az ársávokban anno mást nem találtam, ami vállalható lett volna.Mondjuk amilyen autókat eddig vezettem, mindnek megvolt a maga szépsége:
-Swift 1.3 ferde és 1.6 sedan: könnyű volt és ha csak én ültem benne elég gyors is, ergó úthibákon pattogós. Mondjuk árokba nem hajtottam volna ezzel.
-Mondejó 1.8 kombi, bubilámpástűzpiros: imádtam a méretét, jól ment. Nem volt annyi ideig nálam, hogy hibát találtam volna benne.
-Ford Transit: Lepattant rozsdás koporsó, de a motorja elnyűhetetlen.
-Opel Astra 1.4 sedan: kellemes a fogyasztása, kulturált külső-belső.
-Renyó 19 1.4 sedan: nyugati márka, keleti kényelem, nem eszik sokat. Küszöb rozsda, szakadt ülés, az Energy motor gyorsabban eszi az olajat, de bárhová elvisz. Hosszú távon és nyári kánikulában hűtött garázsban tartandó...A kocsivásárlás elnapolva/évelve. Jövő ilyenkor talán esedékes lehet. Előnye: ha a hidegben nem indul röccre a hideg motor (na jó, második röccre), nézem a következőt.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Üdv!
Első saját autómat készülök/nék megvásárolni. A keret nem túl nagy, legfeljebb 700k.
Elsődleges felhasználási terület munkába járás (~7km/nap), bevásárlás, ilyesmi. Csak semmi dízel!
A kiszemeltjeim:
Mazda 323F
Renault Magane
Ford Mondeo TurnierMindhárom bejön, ilyen kombi Mondeot már vezettem is, nagyon tetszett, tágas, a Ford motorok szerintem elnyűhetetlenek.
A Mazda megbízhatónak tűnik, jól felszerelt, jókat olvastam róla.
Végső, utolsó alternatívaként itt a Rönyó, ez meg az ami. A mostani R19-hez képest tuti előrelépés lenne, főleg nekem.
Escortokat is nézegettem, de szinte mind romos és eljárt felettük az idő.
Elvárások: klíma, elektromos ablakok elöl, légzsákok (min 2), ABS nem baj ha van.Melyiket érdemes választani a három közül ebben az ársávban?
Milyen hibákra kéne fokozottan figyelni? (rozsda, illesztések, elettronyos hibák, a szokásos?Bármilyen hasznos tanácsot szívesen fogadok kivéve, hogy vegyek Golfot vagy Suzukit.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Csaby25
senior tag
Eleg reg keresek mar autot, benzinesre gondoltam (kisebb riziko, mint a dizelnel), kis csaladi autora, most van egy 5 ajtos suzuki swift-em, 1996-os 1.3 literes, nagyon halas kis auto, nem fogyaszt sokat, de bovul a csalad es jol lenne egy picivel nagyobb, es mar kezd a rozsda is beleallni.
A keret max 4000 euro, nem szeretnek tul nagyot, vagy kombit, inkabb hatchback-re gondoltam, foleg a fogyasztas miatt, masik fontos szempont az olcso fentartas es a megbizhatosag es automata klima
Ezekre szukitettem a kort.
Toyota Corolla, VW Golf V, Ford Fusion, Mazda 3, Audi A3,A4, Seat Leon
Na most a Corolla hatchback esett a kis csomagter miatt, a sedan pedig nem tetszik kulsoleg, VW golf V-bol inkabb a simara palyaznek, allitolag az FSI-vel tobb a baj es dragabb mulatsag lenne a fenntartasa, Fusion kicsi csomagter, Mazda 3, hat itt nem is tudom a hatchback-nek most mar mekkora is a csomagtere latok 300 es 340L-t is, a 340L az meg mondjuk hogy beleferne, de 300L az tul kicsi sztem, a sedan meg tul draga.
Audi A3-ra negativumnak csak a picit lusta motrot talaltam(1.6L), A4 1.6L tobbet fogyaszt mint az A3, mondjuk lehet nem sokkal, a Seat Leon-rol pedig nem sokat tudok.
Szoval Audi A3, A4, VW Golf V 101LE,esetleg Mazda 3 (ha 340L a csomagtere), vagy meg talan a Seat Leon.
Benzines 1.6 motrokra gondoltam a fogyasztas miatt...
Ki mit tud hozzatenni ehhez?
U.I: Jelenleg naponta kb. 80 Km-et teszek meg (nagyreszt varoson kivul, melo ugyben)
Koszi!A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Integrale
veterán
válasz Assimilator #108089 üzenetére
Az 1.8D Focusrol megoszlanak a velemenyek, de csak motor szinten, egyebkent jo auto, rozsdara kell figyelni jellemzoen az ajtok aljan. A Mazdanal szinten elofordul rozsdasodas, az 1.6 D Peugeot szarmazek.
Saabnal allitolag a hatso futomu a szerviz igenyes, ennek meg jol be is tesz a hazai utminoseg, az erosebbik twinturbo felesleges, a szimpla csigas 150 lovas is nagyon szepen viszi a kasznit, es nem eszi le a gatyad sem, egyebkent mind a ket varians Fiat JTD. Sokat nem.segit, de tamaszt adhat ez a cikk. Ilyen hasznalt teszteket kereshetsz a tobbi modellrol is, Focusrol talalsz a Totalcaron, Mazdarol szinten.Land: Kitalalom, 159 ?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Dorien
veterán
válasz ADAM1337 #110366 üzenetére
Szűkítsd le a keresést benzinesre, egyből kevesebb lesz.
A Mazda 6 dízel addig jó, amíg el nem romlik, volt már több sztori is horrorisztikus szervizköltségekről. A DPF / magasnyomású szivattyú / porlasztó / kuplung / kettős tömegű lendkerék nem két fillér és 12 éves autónál már elég nagy a rizikófaktor. A másik probléma meg a rozsda, ahogy a kolléga is írja.[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
runner 125
nagyúr
válasz lorcsi #110650 üzenetére
Nem.
Tévhit h az alvázvédő véd a rozsda ellen, max a kavicsfelverődéseket tompítja, így elkerülhető az ebből fakadó festék leverődés. Amennyiben van felületi roszda bárhol is, ki kell csiszolni fémig, majd epoxis alapozóval meg kell fújni, arra már mehet az alvázvédő de fontos h alatta rozsdamentes, tiszta, festett felület legyen.
Mindemellett az üregvédelemről sem szabad elfeledkezni, autóknál 80%-an belülről indul a rozsda, egyes Mazda-knál a küszöb az egyik legkomolyabb gócpont."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
footy
addikt
válasz Sutee89 #113135 üzenetére
A mazda dieselek annyira nem ajanlottak, legjobb valasztas a 2.0 benzines motor. A rozsdan kivul nem nagyon van gyenge pontja az autonak. Fogasztasi adatokat a spritmonitoron erdemes nezni.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz Kornel #114376 üzenetére
+1 Mazdára, az újabbak, facelifteseknél már nem olyan vészes a rozsda ügy, megveszed, egy igényes alvázvédelem és kész
Mazda 3
Mazda 6
Kis rozsda nem gáz, csak ne rohadjon. Mazda 6 faceliftnél már sokat javult a gyári alvázvédelem (bár így sem tökéletes), nálam a kerékjárati íveken nyoma sincs rozsdának, így alvázvédelem után nem is kell aggódnom szerintem emiatt egy ideigwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
BigBlackDog
veterán
Némi ismételt nézelődés után kilőttem a francia/olasz egyterűeket (Scenic, Espace, C8, stb.). 6-7 éves korukra eléggé kopottasnak, lelakottnak tűnt már mindegyik, szemben a megtekintett, hasonló idős Sharanokkal, Alhambrákkal. Még egy típus jött képbe, a Mazda MPV. Ezeknél a beltér relatív egyben volt, az áruk alacsonyabb, mint a Sharanoké, viszont az 5-6 megnézett egyed mindegyikénél megjelent már a rozsda (nem tudom, hogy mennyire természetes egy ~7 éves Mazdánál ez).
Érdemes Mazda MPV irányába elmenni, vagy inkább a Sharan/Alhambra lenne a megbízhatóbb, problémamentesebb választás?Sikerült beleülni a C4-be is, de nem voltam elragadtatva. A hely nagy belül, viszont a pedálok is eléggé kényelmetlen pozícióban voltak, a váltó eléggé nehézkesen és hosszú úton járt (bár lehet, hogy csak egyedi eset volt) és a középső üléssor sem volt annyira kényelmes, mint a Scenicben, Sharanban. Hely szempontjából kellemes meglepetés, viszont kényelem, tartósság terén csalódtam.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz tboy93 #116240 üzenetére
323f-nél csak a szokásos mazda probléma lehet gond, a rozsda. Szerintem bontott lököst nem nehéz találni (mazda csoportba is sokszor tesznek fel olyat), nem annyira ritka autó. Vegyen egy V6-osat
Cliot nekem nem ajánlotta ismerős, nagyon szereti a Renault-kat, de azt meg a Thaliat nem ajánlotta még ő sem. Már nem emlékszem az okára, 1 éve már annak.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
runner 125
nagyúr
válasz Pardise #118849 üzenetére
Mert gyanítom a Ford oldalán az ajánlott fogyasztói listár szerepel, bizonyos kereskedők pedig beérik kisebb marginnal is, csak adjanak el, így olcsóbban kínálják.
mod. Persze, azok. Meg.
Egyébként a Lancer-ekről itt kevés szó esik, pedig szerintem gyönyörű autó a maga kategóriájában és jó áron hozzá lehet jutni, de az új 3-as Mazda is nagyon eltalált forma. Sajnos utóbbiról még semmi hír rozsda ügyben.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz runner 125 #118852 üzenetére
Remélhetőleg mazdáék tanultak a múltból. Az autobild ha jól emlékszem csinált tartóstesztet (100k kilométer) mazda cx5-el. Darabokra szedték és direkt keresték a rozsdát ha jól emlékszem a mazda múltja miatt, és azt írták hogy teljesen ok a rozsdavédelem. Pedig őket nem lehet mazda pártisággal vádolni.
-
8th
addikt
válasz TheProb #122740 üzenetére
valahogy ki is néz kurvára tetszene. Aha már értem. És az alkatrészek felára is kurvára tetszene? És az is, hogy bontóban nincs hozzá semmi ill. olcsó utángyártott alkatrészből sincs úgy eleresztve mint egy random európai akármi? Ne vedd baszogatásnak de jó, hogy nem mindjárt a színe alapján választasz mint az egyszeri szőke nő. De te tudod. Vegyél egy ilyen Mazdát ha az tetszik. Jól fog majd kinézni az udvarban a muskátli mellé letámasztva amikor hónapokig nem lesz pénzed összerakatni egy kisebb kocc után. Nézd meg Roberto211 hozzászólásait mennyiért rakták rendbe a megtört régi swiftjét egy baleset után. Pedig ahhoz aztán hegyekben áll az új és a bontott alkatrész amit úgy vágnak az ember után csak vigye már el mert foglalja a helyet. Ha így megtörnél egy valahogy ki is néz félmillás mazdát azt már összerakni se lenne értelme mert a kocsi értékének a fele biztos rámenne a javításra és még lehet, hogy keveset is mondtam. Ökölszabály, hogy félmillióból pláne első autónak nem tetszés szerint vásárolunk autót hanem megpróbáljuk a lehető legkisebb rosszat választani. De ha neked pont a mazda tetszik akkor vedd azt te fogod használni nem mi nem nekünk kell, hogy tetsszen. Én biztos qrva messzire elkerülném. Szerintem várj még egy évet rakj hozzá egy kis pénzt és vegyél egy gömbölyű swiftet 9kiló körül. Azzal szopatod meg magad a legkevésbé. Vagy ha ragaszkodsz a minél fiatalabb autóhoz vegyél bevizsgált autót (pl. weltauto) hitelre magas önerővel.
(#122743) kornelka: 8kilója van. Akár ezt is megvehetné. Ja, de ez nem bmw meg nem "valahogy ki is néz" mazda csak egy lenézett koreai déjvósevrolé. Ki nem szarja le? Nem kell havi rendszerességgel szerelőhöz hordani, kicsi is, megyeget is ha kell, a felszereltségébe sem lehet belekötni és 2004.12 havi nem pedig egy 20+ éves rozsdaboglya amiket most nézeget.
Daewoo téma: cimborám sokáig Daewoo/Chevrolet Lacetti kombival taxizott. Újonnan vette 230k-t belerakott a fővárosban úgy, hogy műszaki meghibásodás miatti váratlan kiadása nem volt. Olajat se ette semmi baja nem volt pedig 99%-ban csak néhány kilométeres rövid távokat ment városon belül többnyire hideg motorral. Ez akármelyik japán gyártónak is a becsületére válna. Tényleg, de szar is az a gm-déjvó-sevrolé. A hazai piacról is csak azért száműzték mert felnyílt az emberek szeme és ráébredtek, hogy egy jó ár/érték arányú korrekt autó és elkezdték vásárolni. Az opelnek ez persze nem tetszett a többi meg már történelem.(#122744) kalmanchris: egy alfánál nem nehéz jobbnak lenni. Apropó. Tudod miért villognak egymásnak az alfások? Mert reggel már találkoztak a szerelőnél.
[ Szerkesztve ]
-
Sutee89
aktív tag
Sziasztok. A Mazda rohadással kapcsolatban lenne pár kérdésem. 1,3-1,5 millió körüli, 2004-2005-ös Mazda 3-kat nézegetek, és valóban elég ritka a rozsdamentes példány a piacon. Kérdésem, hogy ez a rozsdásodás milyen módon javítható, mennyire kell félni tőle? Van olyan módszer, amivel egy megindult rozsdásodást igényesen meg lehet állítani? Mennyibe kerül egy ilyen beavatkozás? Gondolom a rozsdásodás mértékétől függ a dolog persze.
-
2thletme2day
őstag
Mazda 3-ról vélemények? Tudom hogy gyengéjük a rozsda de ezen felül még valami? Ez az ami legjobban tetszik mind külsőre (inkább a sedan) mind belsőre. Alternatívái esetleg? A keret másfél millió Ft kb. Leginkább egyedül fogom munkába járáshoz használni napi 40km ingázáshoz.
-
hattrick
tag
Sziasztok!
Első autó vásárlás előtt állok feleségemmel. Mazda 3 az az autó, ami tetszik és jókat is olvastam róla.
Megnéztem egy 158ekm-es 2004-es gyártmányú autót, ami Németországban volt első gazdánál végig, szervízkönyve végig vezetve márkaszervízben, törés és jelentős külsérelmi nyomok nélkül. Kihúzatta az eladó 2-3-ban, nem recseg-ropog, egyenletes és egyenes a fékút is.
Minden, amit megnéztem az autóban működött.1.45 millió körül adná oda friss műszakival névre írva.
Az elbeszélésében volt néhány ellentmondás, de nagyon patika állapotú volt az autó. A bal hátsó és jobb első oldal alján volt 1-1 cm2-es rozsda. Ez még a kezelhető kategória?
Szerintetek a 158ekm ellenére érhet az autó 1.45mFt-ot vagy várjak még vele? Nézegetem már jó ideje a hirdetéseket, de gyorsan fogynak az autók, amiket kinézek/a nepper beszéde miatt elvetendő az autó.
Érdemes Emil Freybe elvinni átnézetni? Vagy egy mezei szerelő is megteszi? Az alját akarom megnézetni, mert arra nem volt módom.Köszi előre is a válaszokat
Üdv
hta 7 törpe meghalt, Hófehérke már nem szűz, s Te még hiszel a mesékben?
-
nagyúr
válasz hattrick #124237 üzenetére
Rozsdaval az a baj, hogy vagy jol csinaltatod meg vagy olcson. Ha jol, akkor ott femig csiszoljak, lekezelik (vagy kivagjak a lemezt ha olyan) es ujrafujjak az elemet. Egy elem fujasa 20-30ezer ft. Ha olcson csinaltatod, akkor valaki lekapargatja neked aztan rafuj egy kis festeket, oszt' le van tudva. Legalabbis neki, de a festek alatt lehet tovabb rohad... Most egy potty van ott, 2 tél mulva meg mar ki tudja, lehet tenyernyi folt lesz.
Ha mas baja nincs vedd meg, csak lelkiekben keszulj egy kesobbi lakatolas + fenyezes kombora Mert nem csak ott fog rohadni, a mazda 3 rozsdalos fajta sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz Integrale #125444 üzenetére
Az Accordnak és Mazdának is a beltere jó anyagból van. A kinézet pedig szubjektív, Accord beltere nekem se nagyon jön be, a Mazdáé pedig nagyon.
(#125443) kornelka: Ezek már kevésbé rohadnak, kell belőle találni egy rozsdamenteset, alvázvédelmet csináltatni rajta, aztán nem nagyon lesz vele gond. Én inkább az alkatrészáraktól félnék, igazából a sima Mazda6-hoz képest teljesen más autó, talán csak a beltérben találhatóak meg ugyanazok az alkatrészek, mint a többi 6-osban.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
#16514048
törölt tag
válasz tresh #127826 üzenetére
2003-05 körüli Mondeo miért nem fér bele? Benzines kombit nem is találtam 1,5 misi felett, egy ST220-at leszámítva. Vagy ebből újabbra gondoltál?
De szerintem ennyiért Mazda 6-ból sem lehetetlen rozsdamenteset találni, csináltatni kell rajta alvázvédelmet és egy darabig nem kell emiatt aggódni.
-
őstag
válasz Gergőke88 #128190 üzenetére
Nincs ám egyedül. Én is ebben a kórságban szenvedek
Ugye racionálisan a vitara lenne a nyerő (olcsón fenntarható, bírja a fekvőrendőröket). De mindig jön valami új vagy régi ötlet.
Pl. most a mazda 3 2.0 120 lovas benzines. Aszem elmegyek leteszelni, van egy kereskedés vagy 1,5 kilométerre az engem kínzó fekvőrendőrtől (megkérem vezessen először az értékesítő és mutassa meg mennyivel megy át rajta biztosan, nem vagyok mohó 5 km/h nekem már elég, de nem akarom én leverni más autóját).
Ha ezen átmegy akkor lehet hogy gond van (nagyon tetszik maga az autó), mert elfelejtem hogy rozsdásodik (12 év a rozsda garancia azt hiszem, 10 évesen eladom )
-
veterán
Sziasztok
Van egy 2004-es Mazda6-om, 1-2 rozsdapöttyöt eltekintve tényleg rendben van. Egy ajtót meg egy sárvédőívet kéne cserélni csak. Valós 220700 kilométer.
Lenne egy 320d 2001-es, faceliftes automata, vajbőr. 800 körül adja 3 hibás injektorral, ha rendbe rakja 1.2-re tartja. Így cserélné 1 az 1-ben. Kb 400 ezer van a BMW-ben.
Oltári baromság lenne a részemről, vagy érdemes elgondolkozni rajta?
Vonz az automata és a vajbőr is, bár a vezetőülést újra kéne már húzatni.
Menetkomfort terén puhábban rugózna a BMW? Kényelmesebbek az ülései?https://tinyurl.com/rasoapro
-
footy
addikt
válasz HoaryFox #129135 üzenetére
Mondani barmit lehet de a kepek nem hazudnak.
Nekem meg a reg eladott autoimrol is megvannak a kepek. Meg tudom mutatni, hogy az 5 evvel ezelott eladott skodam hatuljan milyen serules volt, vagy a Mazdam kerekjarati iven mennyi rozsda volt mielott megcsinaltattam.
Ha valami elem ujra lett fenyezve szamomra nem gond, mert lehet hogy csak karc miatt kellett ujrafenyezni, viszont ha nincsenek kepek az szamomra azt jelenti hogy vagy a gazda nem gondos (nem rakta el a kepeket), vagy nagyobb volt a serules mint mondja. -
mqm
senior tag
válasz tboy93 #129220 üzenetére
Nem is baj.. Japán cuccokban még nem csalódtam!
Esetleg Mazda MX3 nagyon merész lenne?Integrale:
Első autó lesz ,így nincs sok tapasztalatom.. Nagyon nehéz kiszúrni ha eszi a rozsda?
Természetesen lesz velem olyan aki ért is az autókhoz.[ Szerkesztve ]
Eladó Seestern 600t karóra: https://hardverapro.hu/apro/seestern_sub600t_doxa_homage/hsz_1-200.html
-
nagyúr
válasz birno #130236 üzenetére
Szia! G astra inkabb 600+, ha jot akarsz venni. 500-ert meg kolteni kell majd ra boven. Honda Civic 6gen jo auto, de nagyon elszallt az ara, rohad, a tobbseg ropira volt torve es szejjel van hajtva. Ebbol egy tenyleg jo 1.4-es 700+ ezer es sok lyukra futas lesz keresgeles kozben. 5-600 kozott nezz ra a punto2-re, vw polo 6n-re, esetleg 500-ert egy patika opel astra F. Ha talalsz egy megkimelt mazda 323F-et vagy egy nissan almera mk1-et az is jo lehet, mindkettonel a rozsdara figyelni kell nagyon.
-
footy
addikt
válasz Qtya123 #131149 üzenetére
Ha elraktad volna a fotokat az eredeti allapotrol akkor nem kellene magyarazkodni hogy miert van ujrafujva.
Pont az ilyenekrol volt szo feljebb.Amikor eladtam a mazdamat kerdeztek hogy miert lett ujrafujva a hatso kerekjarati iv. Megmutattam a fotokat az eredeti (rozsdas) allapotrol es nem volt semmi akadekoskodas utana, el is vittek az autot.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz audi100td #132007 üzenetére
Jól tudod mazdabol nagyon nehéz lesz olyat találni ami nem rohad. Honda már jobb egy fokkal, de ott is fokozottan figyelni kell rá. Múlt héten néztünk egy 7.gen civicet az atya úristen is rozsdás volt rajta. Volt egy focus is a kereskedésben csak egy évvel volt fiatalabb, de az kb rozsdamentes volt.
-
őstag
Németeknél van az a mondás hogy (das Hubraum durch nichts zu ersetzen ist) hogy a térfogatot nem lehet csak úgy helyettesíteni. Bár az 1.4 tsi-ről én mindenhonnan csak azt hallom hogy brutálisan jól megy méretéhez képest.
Bár engem talán ebből az okból is vonz két alapmotor, az egyik a mazda 2.0 literese (mely tesztek alapján 120 lovasban is nagyon megy) a másik a volvo t3-as 2 literes turbó benzinese (ugye ennek jóval erősebb változatai is mennek most minden volvo-ba). Valahogy az a benyomásom a tesztek alapján hogy a nagyobb köbcentis alapmotorok elég brutál szedegetik a lábuk (bár mazdánál kiváncsi lennék, hogy tényleg 120 az a lovacska vagy több lemérve).
Csak ugye a mazda rozsdálhat (bár szerintem ha 3-as lesz akkor rögtön viszem rozsdavédelemre, volt is valami talán totalcar cikk a témában mostanában). A volvo v40 cc meg most nagy akciós, de az valahogy kiabál az extracsomagokért (hát akkor már premium sound, led fényszóró stb.). Az legalább +1 milla a mazdához képest.
De sajnos súlyosbodik a volvo becsípődésem, szerintem az lesz.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz footy #135066 üzenetére
Mazda és a rozsda történet engem aggaszt. És már kicsit nagynak érzem a sok városhoz (bár kb akkora mint a tucson amin szintén elgondolkozom néha). Meg egy megfelelően felszerelt cx5 drágább mint egy volvo v40 cc ami kb a takaróm legvége (és volvohoz van érzelmi kötődésem a mazdához pedig nincs).
Szerk Qru: Hát a nyomaték azért vonz, de szeretem a már kipróbált dolgokat (avagy az új tsi-k kapcsán már nem hallok horror sztorikat, de nem akarok egy újabb feature-t...). Jó szívóbenzines menettulajdonság a realitások talaján meg csak a mazda.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz DuDieHUN #136373 üzenetére
Ennyi pénzért sajnos azért karosszéria merevség tekintetében nem fogsz kifejezetten masszív példányt kapni szerintem, de azért nem annyira szörnyűek a kilátások véleményem szerint.
Amiket én nézegetnék, azok a következőek.- Astra F
- Mazda 323
- Nissan Almera (N15)G Astrából, Fókából ennyiért nem fogsz normális állapotút találni szerintem.
Lényeg, hogy figyelj a rohadásra, különösen a japánok ilyen idősen már kifejezetten szeretnek szép intenzív rozsdafoltokat növeszteni, ahogy észrevettem.Kisebb kocsiból találnál fiatalabbat is ennyiért (pl. szerintem egy benzines Punto nem a pénztemető kategória), csak ott ugye a méretek azért nem egy kombiéval vetekszenek.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Declare #137067 üzenetére
Persze, tobbet adtak el, de ami hirtelen beugrik:
Audi: Multitronic,DSG, TFSI kokszosodas, lancnyulas
BMW: lancnyulas/szakadas, belter korai oregedese
Mercedes: rozsda minden elkepzelheto helyen, 7G-tronic problemakEzekkel tele vannak a markak forumai, a lexus forumokban pedig csak a 2.2 dieselesek szivnak, rajtuk kivul mindenki happy.
(#137068) SzlobiG
Milyen motorral volt? Azt tudom, hogy az IS200 automataval megette a 11-et, de ha a german rivalisokat nezed ott sem nagyon tudtak nagyon alamenni. Ami pedig a rozsdat illeti, azzal az Audinak valoban nagyon keves gondja van, a BMW-nek szinten nem sokkal tobb, viszont a Mercedes 2008-ig talan fosabb volt mint egy osztrak mazda.Nem akarok japan VS nemet auto vitat gerjeszteni, ezek a szemelyes kutatas soran leszurt infok.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fűnyíró topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Opel topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Ford topik
- OpenWRT topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Renpho talpmasszírozó
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!