Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -v-

    addikt

    válasz -v- #70546 üzenetére

    Két literes turbó is csak gt-ből volt, az se volt szerintem európában.

  • 8th

    addikt

    válasz -v- #70546 üzenetére

    "Az Audi quattro hajtása az egyik legismertebb és legjobb ebben a ligában, de csak a hosszmotorosokban van ez, a keresztmotorosokban csak a syncro hajtás van."

    Azért az elég csúnya lenne :P . A klasszikus értelemben vett "syncro" hajtás a golf harmadik generációjáig bezárólag létezett. Ott ha kipörgött valamelyik első kerék jókora késedelemmel összezárt a hajtás és szabályozatlanul küldte hátra is a nyomatékot. Elég buta rendszer volt ami maximum arra volt jó, hogy havas úton könnyebben elindult vele az ember mint egy 2wd autóval de annyi. Nem nagy szám. Ezzel szemben a "haldex 1 és 2" ami az A4 alatt is van (+ TT, Golf IV és egyéb akkori keresztmotoros konszern autók) már sokkal okosabbak, mindig optimális mértékben osztja a nyomatékot a két tengely között és fékezi is a kereket ha az nagyon elpörögne. Ha a mostani haldex 5 rendszerekben lenne hátul egy mechanikus torsen ami nem a kerék megfékezgetésével próbálna tapadáshoz jutni hanem elektronikus beavatkozás nélkül osztaná a nyomatékot a két hátsó kerék között akkor az lenne a tökéletes hajtási rendszer. Hátul nem teker csak ha kell de ha kell akkor kihúz a bajból. A jelenlegi haldexekkel pont az a legnagyobb baj, hogy egy tengelyen belül nem tud összezárni így könnyen megesik, hogy az autó egyik oldalán vígan elpörögnek a kerekek közben a másik oldaliak nem hajtanak semmit. [link] (a videó vége).

    [ Szerkesztve ]

    A demokrácia a csőcselék uralma

Új hozzászólás Aktív témák