Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
Hirdetés
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
PlayStationre is megjelent a Palworld
gp A szóbeszédek igaznak bizonyultak, mostantól a Sony konzolján is elérhető a teljes kiadás.
-
Újabb Redmi Watch 5 érkezett
ma A Lite modell AMOLED panelt, BT hívást és GPS-t kínál fillérekért.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz rbalint88 #186210 üzenetére
Nézd nekem benzines Golf 7-esem van szóval nem a kocsit szidtam. Igaz manuális. Csak tudod múlt hétvégén is elmentünk, pályán mentem 150-170 között ahol lehetett, aztán szerpentineken, aztán a fogyasztás 6.7. Hosszú távon simán kihozható belőle 6 is. Most persze városban 2-3km-en dugóban beveri a 10-et, de az 1 hónapban is csak fél tank benzin.
Vennék én 1 kocsinak PHEV-t rendes hatótávval, de drágább. Akkor már inkább villanyautó másodiknak. -
zolee3000
tag
válasz rbalint88 #186210 üzenetére
Őszintén szólva a PHEV-ek létjogosultságát én egyáltalán nem értem, így, hogy ugyanaz a turbós GDI motor van bennük, mint a sima benzines változatokban.
Egy átlag magyarnak egy kocsi fenntartására futja, nincs külön városi, utazós, terepezős, csapatós autó. Ilyenkor felméri, hogy melyik technikával kötné a legkevesebb kompromisszumot, ill. mivel járna a legjobban az ár, a használhatóság és a vélhető fenntartási költségek szempontjából, annak függvényében, hogy hogyan használja az autót.Ha sokat (30k+ km/év) megy és túlnyomó részt országúton/autópályán, akkor szerintem még mindig a dízelmotor az optimális. Elvileg a PHEV is használható erre, de minek? Megvenni drágább, és ugyanúgy van benne egy szinte dízel-bonyolultságú és karbantartás-igényű benzinmotor, meg még egy plusz hibalehetőséget tartogató nagy akkupakk. Ha a tulaj nem mindig tudja megoldani a töltését, már borult a képlet, de még ha igen, akkor sem feltétlenül hossza be a felárát.
Ha az éves futás túlnyomó részt városi szaladgálásból jön össze, és csak kisebb részben hosszabb utakból, akkor a HSD az optimális – a sok rövid távtól sem fog agyon kokszosodni a szívósor, lefingani a turbó, de a pályát is bírja ma már annyira, hogy ne képezzünk vele forgalmi akadályt.
A PHEV felára (az FHD-hez képest) szerintem akkor sem térül meg, ha egyébként a hatótávja sokaknak elegendő lenne a napi 15-25 km-es városi közlekedéshez tisztán elektromosan.
Meg akkor minek van benne a benzinmotor, ha eleve csak 2-4 hetente kapcsol be egy-egy hosszabb út miatt. Nem hiszem, hogy ez pl. jót tenne neki.
Ha városi/pályázós használat kiegyenlítettebb arányban van jelen, akkor meg jó az egyszerű benzines TSI/Ecoboost etc. is. Ahogy Tin írta, az is elég jól fogyaszt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen