- Vezeték nélküli fülhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Videószerkesztés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Házimozi belépő szinten
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
Hirdetés
-
Alacsony profilú RX 6400 az ASRocktól
ph Mini méretű grafikus kártya HTPC-hez, minigépekhez, esetleg streaminghez.
-
PlayStationre tarthat a Palworld?
gp PC-n és Xbox-on is roppant népszerű a játék, vélhetőleg csak idő kérdés míg a Sony gépeire is befut a program.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz szőröscica #107482 üzenetére
Majdnem ugyanarról, vsak én életszerűbben közelítettem meg: ha a BMW 3 lityós motorja a gyári max 380 lovat tudja, akkor nem a sarki csipszeshez kell vinni, mert ugye nem az a kör jár oda. Mint írtam, ott a példa ami itthon amúgyis menő 115 és a 130 lovas PD motorra. Az injektort és a turbo-t cseréled, mert nem csak kizárólag csipszelésről beszéltünk, a dmf meg tök ugyanaz, kuplung tök ugyanaz. Mit tettél vele? A gyár azon törekvését, hogy legyen ugyanannak a technikának egy olcsóbban eladható megoldása, megkerülted. Hogy az a 115 ló miért 115, és miért nem csak a 130 lovasat forgalmazták, nem tudom, lehet adóban kevesebb, mint ahogy anno voltak direkt 1.5-ös motorok....
Szerintem a +20% minden motor mögé épített erőátviteli alkatrésznél belefér még, ha egy dmf-et 200 ezerre terveztek, annak elvileg mindegy, hogy a 115 lovas verziót taposod 10 másodpercig 330Nm-rel, vagy a 130 lóra húzott verziót 9 másodpercig, de 380Nm-rel. Ha odalesz a 200 ezer helyett 170-nél, úgyis csere, senki se mondja meg, hogy mitől volt.
Integrale: Kicsúsztam, szóval ha már a a kert végében áll az a híd, részletezd kérlek, ennyi idő alatt mennyi rezgést, és terhelést kapott? Tegyük mellé, mennyi liter sózott havas latyak fröccsent rá? Mert azt senki se mondta, hogy álltában nem bírja, a jó mérnök meg az üzemi körülményekkel számol.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
8th
addikt
válasz szőröscica #107509 üzenetére
A jól megírt program simán csökkenti nem is kicsit. Az alapból 1,5 tonnás 4motion pd Golf autópályán tempomattal 3személy + csomagok + hűtőláda... valamivel 4liter felett elkaristolt pedig nem kicsit fel volt húzva. [link]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz szőröscica #107511 üzenetére
Nyilván itt a verseny program volt betöltve, az utcai programmal alig ködölt és akkor is csak a nagy race csúcsok miatt. De legyen igazad. Mindenki helikopter a chiptuning meg szar mert leesik tőle a turbó meg a lendkerék.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Integrale
veterán
válasz szőröscica #107513 üzenetére
Csipsz Géza és Csipsz Béla testvérek, vagy véletlen egybeesés?
"Bad reklám is reklám too"
-
8th
addikt
válasz szőröscica #107513 üzenetére
Hát ez az nem gyári. Nagy turbó nagy csúcsok nagy kipuf. stb. Sokak szerint pont ezért kéne qrvára sokat zabálnia aztán mégsem mivel jól össze van hangolva a rendszer. A gyári autóknak meg rohadtul semmi baja nem lesz egy normális chiptuningtól maximum használhatóbb lesz, és mivel szélesebb tartományban ad le nagyobb nyomatékot még a fogyasztása is csökkenni fog mert nem kell kitaposni a szemét meg visszaváltogatni emelkedőkön meg szétforgatni előzésnél. De mindegy a chiptuning szar és kész. Mondjuk a seat dízel modelljeihez gyárilag rendelhető volt ill. van egy rakás tuning cég (például az abt is) akik gyári engedéllyel nyúlnak bele az ecu-ba mindezt garanciavesztés nélkül. Ejj jó hülyék ezek a müncheni/ingolstadti/párizsi/sunderlandi/stb gyári mérnökök mert nem tudják, hogy ettől tönkremegy a motor. Ja, nem.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Integrale
veterán
válasz szőröscica #107517 üzenetére
Az is közrejátszik, hogy a gyári ECUnak olyannak kell lennie amitől az autót a friss jogsistól a versenyzőig a Svédországtól a Dél-afrikáig mindenkinek és mindenhol tudnia kell kezelni és működni, tehát több célnak meg kell felelnie.
Egy "chippeléskor" inkább valamelyik célra optimalizálják a sok közül, nem az összesre.
Ez esetben a cél(ok): Alacsonyabb/magasabb fordulaton adja le az erejét, más éghajlati körülmények stb stb A gyári egy arany középút, a chippelt, pedig inkább valamelyik előtérbe kerülése.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
bajnokpityu
félisten
válasz szőröscica #107509 üzenetére
nekem határozottan vagy másfél-két literrel alacsonyabb lett a fogyim, amikor nem vettem ki több teljesitményt, mint előtte. pl 110 tempomat.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #107517 üzenetére
Megint mashol tartasz uram. Maradjunk annyiba egy jol megirt program utan pl dieselek eseteben igen is jelentkezhet fogyasztas cdokkenes.Ugyanis kisebb fordulat mellett hamarabb van nyomatek,hamarabb kezd el dolgozni a turbo, nyugodtan dobhatod egy fokozattal feljebb pl 50nel 50be es losz*rt se fog forogni a motor. Mellesleg akkor az ABT vagy Hamann ect. is egy chipelek Janosokbol allo brigad ezek szerint
-
bajnokpityu
félisten
válasz szőröscica #107571 üzenetére
Nem bíztatok senkit, hogy akárki által chippeltesse a kocsit, de az, hogy fogyit növel, meg hazavágja a kocsit, azt a sajátom egyértelműen cáfolta.eladó Kawasaki j300 robogó
-
hobizoli
nagyúr
válasz szőröscica #107571 üzenetére
Bp eleg nagy, nagyon nem mind1 hol jarkalsz meg az sem mikor vagy ott ahol
vkinek a kulvaros is Bp, mert a tablan belul vantöbb drón kell ;P
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107640 üzenetére
Pontosan!
Minél lassabban mész annál jobb a fogyasztás.Minden motornak megvan az a fordulat tartomány, illetve légellenállási küszöbe, ami felett elkezd aránytalanul sokat fogyasztani az autó.
Majd ha megyünk ki kocsival Londonba én tuti beállok 110km/h-ra végig, és megmutatom faternak, hogy el lehet járkálni 5,5L-ből is, csak nem kell 140-160-al száguldani.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
hdman
őstag
válasz szőröscica #107640 üzenetére
Az enyém 130nál is 6,5+-t eszik, szóval akkor már inkább haladok is, már mindegy annak a fél liternek
Lehet egy légtömegmérőt csekkolnom kellene, esetleg EGR-t takaritani, vagy falazni. A vizem fix 82-83 fokon áll 140 tempomatnál, meg ugy általában szinte mindig.
Sopron city :)
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107645 üzenetére
Hogy értelmes számadatokat írjak akkor 110km/h mondjuk 8 óra, akkor 130km/h 6,8 óra lenne.
5,5L vs 6-6,5L.
+5L-9L az azért ha mondjuk 440Ft-os áron számolunk nyugat európai áron autópálya mellett az +2200Ft-4000Ft.Ha ezt megduplázzuk akkor +4400Ft-8000Ft (1760km-en) és hosszú távon aki nagyokat ingázik ez igen sokat számít!
Abban igazad van aki mondjuk 1 hónapban 1-2x megy ekkorát annak nem biztos megéri az a -10.000Ft , viszont marad neki +2,5 órája.Órabérbe azért elég rossz az. De ha nyugati fizetésekhez viszonyítjuk és nem a jó magyar spórolási módhoz akkor ezek tényleg fillérek (ha nem heti 1-2x megy az ember ennyit).
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szőröscica #107651 üzenetére
Egyetértek! Ez teljesen így van ahogy mondod!
Egyedülálló vagyok.
undefined
-
torogyuri
aktív tag
válasz szőröscica #107656 üzenetére
amúgy valami motorikus gond mint a focusnál 1.4 hogy hidegen alig akar elindulni?
-
Rick4
félisten
válasz szőröscica #107660 üzenetére
Ma gigabrutál becsopcsi volt, reggel 6:30-kor már autóban ültem, este 7-re értem haza, 470km-t mentem. De ebből 1.5 órát ültem az M5-ösön, mert a köcsög kamionos nem ismeri a követési távolság fogalmát, bele volt ragadva a másikba, persze hogy belepuszilt a fülke, mikor az előzőnek fékeznie kellett, úgyhogy a jóembert az összetört fülképben próbálták felpofozni annyira, hogy legalább levághassák róla a lemezeket, jött a helikopter, meg minden. Nettő 1.5 óra pihi, Kimentem Pátyra megkajálni, erre visszafelé az M0-s elején egy régi Megane kombi, meg egy teherautó veszett össze, nettő 1 óra 10 perc várakozás.
Pedig 8 év alatt mentem épp eleget Pestre, talán 2x álltam 10-20 perceket ilyesmi miatt. Amúgyis tiszta hülye volt mindenki, románok index nélkül, a megengedett 1.5x-esével, másikra ráhúzva, hülye magyar ész nélkül ide oda indexelve.... Ma a szemüveges félkopaszok voltak a porondon. Adtam volna mindnek ajándék bohócorrot.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
feka007
nagyúr
válasz szőröscica #107920 üzenetére
Elképzelhető, nem is ezt akarnám mondjuk megvenni kifejezetten, mert még minimum 1-2 hónapig úgyis csak nézelődök.
tboy93: Köszi
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #107979 üzenetére
Bal egyben elmegy, anyóson meg hátsó ülésen szerintem viccesen kicsi, az enyém is sokkal tágasabb ..
(#107978) johnny82: a kombi lehet nagyobb hátul igen..
[ Szerkesztve ]
-
VegyesTamás
senior tag
válasz szőröscica #107999 üzenetére
Jóhogynem gyárielőírás a motorcsere 250k -ként, vagy gyári előírás, hogy vegyéémásikat felfoghatatlan
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #107999 üzenetére
V6TDI úgy betegágy, ahogy van, ahogy a kolléga is írja, azon se csodálkoznék, ha 250ezrenként komplett motort kellene cserélni. Amúgy lehet elővigyázatosság. Elég szar helyen van a turbó, motor mögött, nem nagyon kap hűtést sehonnan, változó geós is. Lehet azért van ez, hogy véletlenül se repüljön szét és szívja be a lapátokat, mert akkor tényleg motort kell cserélni. (vagy ha felkapja az olajat és szétpörgeti magát, az is huncut)
Rick4: Ami olyan volt, abból utángyártott, a többiből gyári. Alkatrészt a szerelő hozta, de feleztük a kedvezményt, szóval listaár-20%-on kaptam. Nem dolgoznak olcsón, cserébe jól megcsináltak mindent, az első turbócsere után mentem át hozzájuk, mert elégedetlen voltam a másik hely munkájával. Az első turbócsere volt gáz, az vitt 220-at, a második felújítás volt már, 120-ért, geometria gyári értékre állításával, munkadíjjal kompletten.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz szőröscica #108017 üzenetére
az lehet, csak abban nem 4 liter olaj van, meg 800-1000km-t ugy lemegy, hogy kozben igazabol ki sem hul, mindig uzemmeleg
egy atlag szgk meg 800-1000km-t alatt 15-20x kihul es ujra felmelegszik
minimum
több drón kell ;P
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #108112 üzenetére
tegyük azért hozzá, hogy vannak hírhedten rossz, és híresen jó cr motorok is, ennek se árt utánanézni.
ellenben ha valaki dízelt vesz, szerintem legyen a zsebbe 500k, akkor nem lesz meglepetés. -
Kornel
veterán
válasz szőröscica #108136 üzenetére
persze.
de józsi bácsi a garázsban biztos azt mondaná, hogy nem baj, ha ég a csekkendzsin, jó az, megy, ha megy, ha meg nem, akkor meg vállrántás, hogy ilyenek ezek... -
Something_
őstag
válasz szőröscica #108206 üzenetére
Kap egy pajzsot, aztán reménykedni lehet, hogy nem viszik el, csak szétbarmolják
-
gzbotii
veterán
válasz szőröscica #108259 üzenetére
VW prémiumsága volt itt pedzve párszor...meg TC is ilyen irónikus utalás...nekem is új infó volt.
Szerintem se mindenre válasz az Opel, nem vagyok fanatikus, csak a csipkelődés lepett meg/nem értettemWhen every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz szőröscica #108263 üzenetére
Szvsz Volvo simán prémium. De az ára tuti.
-
Kickass
őstag
válasz szőröscica #108259 üzenetére
Igaz is, az ultimate válasz mindenre a Honda
irónia OFF
[ Szerkesztve ]
-
Sátán44
addikt
válasz szőröscica #108290 üzenetére
Köszönöm, akkor ez felejtős!
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
Criton
veterán
válasz szőröscica #108895 üzenetére
ha ez így van, akkor holnap le is csapok rá, mivel a dunaautonál van hivatalos ford márkaszerviz, akkor gondolom ott megcsinálnák nekem...
ez a szomszédban van úgymond, erről mi a vélemény, vagy maradjak mindenképpen a ford dunaautonál?
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz szőröscica #108899 üzenetére
2 felnőtt és három gyerek lenne (3éves, 5éves és egy újszülött)
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #108902 üzenetére
egy igazi vastag karéj jól megkent szaros kenyér
-
Criton
veterán
válasz szőröscica #108902 üzenetére
már csak azt remélem, hogy még nem vitte el senki sem a kocsit.
-
capulet75
addikt
válasz szőröscica #108902 üzenetére
Egyébiránt hasonló évjáratban és árkategóriában bármi ötletet szívesen fogadok.
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
capulet75
addikt
válasz szőröscica #108906 üzenetére
Accord talán, Avensis biztos nem, unalmas forma, rettenetes belső. Anyának nem adom el hogy: de hát mennyire megbízható és a szervizköltség... Accord kétliteres dízel tényleg jó, bár a kombi sajnos nem szép és hát nők. Mind bolond.
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
GabN73
addikt
válasz szőröscica #108975 üzenetére
Ugyan azok a betegségei mint egy Mondeonak?
S60 meg egyik örök kedvenc, de a Jag is tetszik
2-2,5-ért mit érdemes venni, város-pályázás leginkább, havonta egy egy hosszabb táv befigyelne (~600-1000 km), legyen kényelmes, meg azért legyen valami megjelenése is
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #109039 üzenetére
a gyári előírás szerinti olaj megy bele. lehet, hogy most így hasból rosszul tudom és 5w40, lényeg, hogy a gyári előírás szerinti olajat kapta.
a kérdés továbbra is az, hogy számoljak azzal, hogy gyűrűzés-új dugó-hengerfej-turbófelújítás? -
#03969024
törölt tag
válasz szőröscica #109039 üzenetére
Érdekes, bár az enyém csak 60 pacis szívódízel, de szinte egész életében a sokat szidott 15W40-es olajat kapta. Óra szerint 470k, de szerintem min. 100k-val több lehet benne. Olajat nem kér két csere közt, s pöccre indul. Persze, ezt a sok puccos olajat valahogy rá kell sózni a népre...
-
válasz szőröscica #109405 üzenetére
de, elszurtam egy nullat (javitva)
xtrailek kb 22000tol indulnak, viszont max masfel evesek. viszont nem feltetlenul akarok terepjarot, az nekem sok.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
deicide
veterán
válasz szőröscica #109435 üzenetére
Francba, akkor nem jól választottam autót.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
hobizoli
nagyúr
válasz szőröscica #109435 üzenetére
meg azzal azert nem kell indexelni sem, ket villanas kozott megtortenik az egesz muvelet az oda-vissza savvaltassal es a gyorsitassal egyutt
több drón kell ;P
-
gaborbol
őstag
válasz szőröscica #109402 üzenetére
Akkor megnezek holnap mar Muranot aztan meglatjuk mennyire jon be.
-
gg72
veterán
válasz szőröscica #109479 üzenetére
Szóval nincs ajánlható alternatíva? A fekete felniktől irtózom, használt gyári dísztárcsákat most nézegetek.
-
runner 125
nagyúr
válasz szőröscica #109527 üzenetére
Kurblis hátsó ablak 2,8-ért, 70k km-rel, 1.6-os PSA diesel-lel?
johnny82
Azért bedobok egy Civic-et, ha már ezen kategóriában nézelődsz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
hobizoli
nagyúr
válasz szőröscica #109541 üzenetére
meg asszem abban van ott meg vmi szopatasnak berakott plusz olajszuro a turbo elott
aztan ha az nincs cserelgetve, mert nem tudjak, hogy ott van, akkor eccercsak lerogyik a csiga rola
es csigacsere utan, ha nem tudjak hogy az ott van az a potcsiga is igen hamar megkukul...több drón kell ;P
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #109541 üzenetére
Nem lehet, hogy az újabbakat már nagyobb teknővel szerelik?
De
-
footy
addikt
válasz szőröscica #109541 üzenetére
En multkor rakerestem es a motortalk-os for forum szerint 2008 45(ebben nem vagyok biztos, lehet 35) het utan gyartott motoroknak(2. gen) az olajkore mar at van tervezve. A 116/95 loeres motorok pedig mar a 3. generaciot kepviselik. Itt visszatertek a 8 szelepes megoldasra, amitol meg jobb lett a vezethetoseg, kevesebb problema van az AGR/EGR-rel es melyebbrol huz.
-
!Overdose!
őstag
válasz szőröscica #109878 üzenetére
22k volt, ami egy kicsit sok, de úgy voltam vele, hogy inkább legyen drágább, de legyen jó. A 15k körüli bőrözésekből láttam már párat és nem voltam velük elégedett kivéve a kecskeméti munkákat, de ők most nem jöhettek szóba, mert szabadidőm az nem sok van mostanság.
runner 125: Egyébként én pont a konzervatív hondások kevésbé népes táborát erősítem. Nincs se sportkipufogó, se sportpedál, se szinte semmi. Ez a piros varrás is csak egy hirtelen ötlet volt, de igazából alig látszódik, nem túl hivalkodó. Fóliából egy valami tetszene, de nem tudom, hogy kapni-e. Feketére eloxált és szálcsiszolt felület utánzása. Illetve nekem a komplett középkonzol "fabetétes" és vannak olyan formák, amiket szerintem nem igazán lehetne jól befóliázni. Esetleg VTN technológia játszhatna talán.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #110009 üzenetére
Kihagytad mögüle a lancia delta integrale na az autó!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #110017 üzenetére
Fenntartás okán nálam is inkább GT86, S2000, MX-5 NC trió, ami játszhat.
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- TCL LCD és LED TV-k
- Filmvilág
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elden Ring
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...