- Videós, mozgóképes topik
- Autóhifi
- Hisense LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LG LCD és LED TV-k
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A legfontosabbakat elárulta az Ace 3 Pro kapcsán a OnePlus
ma Június 27-én lesz a kínai bemutató, de minden lényegi infót közzétettek a Weibo csatornájukon.
-
Friss Dolby Atmos hangprojektorok érkeztek a TCL-től
ph A TCL S45H és TCL S55H a nyár folyamán kerülnek a magyar boltokba.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz
ReSeTer #94108 üzenetére
Hát, ez önmagában bőven nagyobb csúsztatás, mint amit a cikk állít.
Az 500 ezres régi Swiftre mennyit köll költeni? Vagy az E11(békalámpás és faceliftje) Corollára?
Illetve legjobb példának a Priust tudnám felhozni, amin még a fékbetét is alig fogy...Költeni arra kell, amit újkorában sem volt olcsó fenntartani, ebben igazad van. Ha veszel egy BMW-t egy gurigáért, arra fogsz költeni. Nem is feltétlen a műszaki problémák okán, elég csak karbantartani, vennék rá 17 colos gumikat, stb.
Jó példaként: van a családban egy viszonylag új, kis motoros (250 cdi bluetec - ez már 4 enger) E-klasse. Asszem, egy évesen vették, nem is volt még semmi baja, van benne vagy 50Mm. Egy márkaszervizes olajcsere 100k körül indul, egy (db!) gumi 60e. Az értékvesztés pedig évente ~1.5 millió forint! Olcsó, ugye?
A "drágán fenntartható", régi benzintemető szarommal egy évig autózok ebből a pénzből úgy, hogy 20Mm-t mentem. És még bőven maradt belőle. A Mercivel pedig még nem állt ki a garázsból.
Igen, aki jár vele, komoly pénzt keres. Ő megteheti, egy átlag embernek ez az éves fizetése.Visszatérve a cikkre pár gondolatban:
Mivel itthon a háztartások zömében összesen egy autó van, én úgy húznám meg a határt, hogy a két fél együttes, maximum 6 havi jövedelme. Innen viszont nincs feljebb. Ez átlagos magyar jövedelmek mellett kb. 2 millió forint, amiért kapni új kisautót meg néhány éves C (Corolla, Golf), illetve pár évvel idősebb (Ave, Passat) D autókat.A végére két tanulságos story:
Vidéki, közepes keresettel rendelkező család, két gyerekkel. Vettek egy új Polot, mert azért azt megengedhetik maguknak. Amikor kicsit elszállt a CHF, és jött a 80k-s törlesztő, meg a két gyerek iskoláztatása, meg a fűtés, akkor meg a nagymama segített be a nyugdíjból. Mert megengedhették maguknak, ugye.
Fiatal vidéki páros, autóbalesetben elhunyt. Jól éltek, megvolt minden: ház, új autó. a baleset után apuka bement egy ügyvédhez, tanácsot kérni: kiszámolták, negatív az örökség, mit lehet tenni? Történt ugyanis, hogy hitel volt az autón, a házon, a CHF felment, az ingatlanárak meg le. Önrész meg persze nem volt sok. A látszólagos jólétben élő házaspárnak negatív volt a vagyona!
És Magyarországon emberek élnek így, mert nekik ez jár. Wake up, Neo!Szentbeszéd off.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #94140 üzenetére
Nem értem a felvetésed. A 6 havi egy felső határ. Ha sokkal olcsóbb autóval jársz, mint amit megengedhetsz magadnak, mint pl. az ismerősöd, az semmiképp nem túlköltekezés, Ő egyszerűen nem költ erre.
A 6 havi egy felső határ, amit ha átlépsz, akkor túlvállaltad magad anyagilag. Ennyi, nem több.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork #94147 üzenetére
Persze, bármivel lehet, de még mindig nem értem a dolgot.
Azt mondta a cikkíró, hogy 6 havi fizetésednél nem érdemes többet költeni autóra, mert túlköltekezel.
Ennek mióta cáfolata az, hogy biciklire, nyaralásra és kurvázásra is tudok ennyit költeni?
Nincs logikai kapcsolat az állítások között...Declare: nem, nem értem. A hobbira pedig világosan kitért.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork #94153 üzenetére
Van hobbiautóm nekem is. Nem is egy. Ha visszaolvasol, találhatsz ezt-azt.
Az viszont szerintem más téma, sok szempontból. Pl. hogy az valószínűleg nem veszít az értékéből napról napra, hanem inkább felfelé megy az ára.Viszont térjünk vissza egy pillanatra az eredeti okfejtésre: ha a hétköznapi autóddal bőven túllősz a kereten, és arra öntöd folyamatosan a fizud jelentős részét (most hogy ez hitel, vagy gumi vagy csak egy beteg 20 éves exprémium fenntartása, az mindegy), akkor miből is lesz hobbiautód?
Azt pedig végképp tegyük hozzá, hogy itthon egy fizuból több autót fenntartani luxus. A legtöbb magyar család két fizuból tart fenn egy autót.
Same rules apply!
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
Declare #94165 üzenetére
Bahhh. Ha nem akarod megérteni, mert kötekedni akarsz, úgy sem fogod. Szerintem egy jó iránymutatás, amit érdemes betartani. És igenis szükség van ilyenekre abban az országban, amelyben az emberek jelentős része 0% önerővel, deviza alapon vásárolt autót.
Lehet, Te pontosabban meg tudod határozni, hogy mit engedhetsz meg magadnak, és nincs ilyenekre szükséged. Igaz, Ők is ezt hitték.
Részemről a téma kivesézve.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #94193 üzenetére
MPV elég tágas. De nem tudom, mennyire kényelmes egyébként. Az ülések kellemes plüssnek néznek ki. Rohadni viszont rohad. :S
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tom1939 #94393 üzenetére
Alkudni mindig lehet, de természetesen a pénztárca eléggé hardlimit.
Mazda3-at csak az Amerikai piacra gyártanak Mexikóban, illetve Thaiföldről SAE régióba, illetve Taiwanban mostanság indul a termelés a helyi piacra.Wiki is ezt írja kb.:
Production of US model of Mazda3 sedan at Mazda de Mexico Vehicle Operation (MMVO) in Salamanca, Guanajuato began in 2014-01-07 as the factory's first production vehicle model.[51][52]Egyébként ez az üzem asszem a Toyota Salamancai gyárának bővítése. Én annyira nem fosnék tőle, ha a Toyota onnan gyárt USA piacra évek óta. De mégegyszer: onnan ide max szürkeimportból jön kocsi.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tom1939 #94413 üzenetére
A 120 lovas 2.0 skyactiv nagyon kellemes kis partner, 10-en belül 100on van, normálisan össze van rakva és nagyon keveset eszik. Német autópályán 7l, abszolút nem finomkodva.
Beltér nekem kicsit fekete és magas a hátsó ajtó övvonala, de hát ma ez a divat.
Anyaghasználat és összeszerelés amúgy rendben van. Ha én venném, tuti napfénytetővel venném, úgy kevéssé lehet sötét.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tom1939 #94416 üzenetére
Azért azt ne feledd, hogy az Ocativa a 6os Mazdával egy kategória. Nyilván a 6os drágább, de azért komolyabb gép is. Meg persze sokkal szebb. Viszont abból a 145 lovas szerintem 6 misi körül indul. De érdemes lehet megkérdezni B. Esztit, hogy mennyire alkuképes.
TaaT: MX-5-be berakni első tengelyen túlnyúló motort, az bizony Istenkáromlás!
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tom1939 #94539 üzenetére
Kérdezz utána, hátha. 1-2x beszéglettem vele, egyszer telefonon, egyszer totalcar pályanapon, nem tűnt rossz arcnak.
Mindenképp olyat neppert keresnék, akinek normálisan, egy helyre bejegyzett telepe van, sok éve.
Toyotában illetve Lexusban utazik pl. egy brigát Kistarcsa és Nagytarcsa között, Ők is egész korrektek.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
IS-be bekerültek az Osram Nightbrakerek. Már 1.5 hónapja itthon volt, de most kiégett az egyik tompított, úgyhogy sürgősebb lett a dolog. Hála az égnek nem egy Astra és nem is xenon, úgyhogy bő 20 perc alatt elvégeztem a nőgyógyász alapfokút.
A probléma ugyanis az, hogy jól láthatóan pont a tompított ízzó mögött van az ablakmosó betöltője, úgyhogy azon az oldalon kell legózni rendesen.Illetve mai tapasztalat, hogy a Bosch Ixo marad noti- illetve gép szerelésére, mert az IS-ben lévő 10es csavarokat meg se mozdította.
Szóval hamarosan meg kell vennem a már egy ideje tervezett Makita BTW251-et.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork #94610 üzenetére
150 lóval, összkerékkel, másfél tonnára?
Mindezt egy jó nagy, és emelt hasmagasságú kombiban.
Ha az élvezeti faktor is szempont, akkor bubu (Legacy) kombi sokkal inkább.giigz: H vagy J Astrában a kerékdob felől kell! Nőgyógyászok is csak két szülésnyi hálapénzért vállalják!
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
bitpork #94613 üzenetére
Persze, nem rossz, de azért annyira nem megy nagyot, nem kell tőle csodát várni. A hajtáslánc jó, de az Oktávia elég magas és nagy dög ahhoz, hogy így se legyen egy kanyarvadász. Nem rossz, persze, csak a helyén kell kezelni.
8th: azért a 4wd önmagában nem a világ, különben Pajerokkal aláznák Vettelt.
Egy 110 lovas MX5-tel azért kiállnék ellene egy kanyargósabb úton. Szerintem Visegrádnál megkávéznék, mire odaér.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz
RetepNyaraB #94781 üzenetére
Üldögéltem már pár órát a Mazda3ban. 181cm vagyok és ~90kg. Ülésbeállítás volt kb. 15 másodperc, és utána egész jó. Kollégák mentek vele 1000km fölött egy nap, és senki nem panaszkodott a derekára/hátára utána. Parkolni tényleg nem a legjobb, mert nagy a holttér elől, de tele van pittyegővel meg kamerával.
A magas hátsó övvonallal egyetértek, alacsony embereknek szerintem sem fasza.Az ergonómiai panaszokat tényleg nem értem, beültem, ülés beállít, hajrá. Kormány garázsban már-már túlszervózott, ülés nekem rendben, váltó elsőkerekesben az egyik legjobb, ami van. (Nyilván nem egy Aisin AZ6, de az más világ
) Az ülésekkel kapcolatban az egyetlen ergonómiai baki, amit láttam benne, az az volt, hogy az egyik ülésállító sorjás volt.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #95050 üzenetére
Lupo 3L!
Krómfelni, racsing-csík, diszkrét vasalódeszka, ültetés a metróalagútig, nagyanyám kálhyacsöve a kipuff helyére, és máris sportos lesz!Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Fasza lesz az ND.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz
brickm #96590 üzenetére
Toyota 1.4 és 1.6 benzinnel 2000 után (facelift e11) óvatosan, bele lehet nyúlni a fosba. Gyárilag cserélték a fűzött blokkot, ha az megtörtént, akkor tuti vétel, örök élet + 1 nap kis fogyasztással. Amelyiknél nem, az viszont lutri. Az angol gyártásúaknál meg nem okos az ecu, szeret becsörögni terhelésnél. Nem nagy baj, csak idegesítő.
3 ajtós g6-okat érdemes megnézni, jó a váltó, kellemes a 6 fokozat és jól viszi a moci a kis bódét. Illetve azok mind Japánban szereltek.Civicből 1.5 114 le-t nézz, az egy kurvajó motor. Keveset eszik, pörög, él, még az 5 ajtós kasztnit is tök kellemesen viszi. 3 ajtósokat inkább kerülném, rengeteg a tuningolt boyracer fos.
Avensis oké, de ha a mérete miatt nem kell, akkor szerintem túl nagy és uncsi.
Ha pedig játszik az Ave, akkor nézd meg a 2.2-es Camryket is, azok is kimennek a világból, viszont kicsit komolyabb gép.Ha már rászánsz ennyi casht (500+), akkor azért legyen benne klíma. Ha járnál városon kívül, és nem 3 deci fogyasztáson akarsz fillérbaszni, akkor pedig 100 ló alá ne nagyon add.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
IS lemosva, kitakaríttatva és bőrápolózva. Mégiscsak tisztával illik menni az emlékező gurulásra...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
DeFranco #99654 üzenetére
Voltam a helyszínen, szerintem nem egy boyracer leesett az útról baleset volt, szóval ez kissé mellément...
Egyébként sem a sebesség szokott ölni, hanem a hülyeség. És az se a hülyét, hanem másokat...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz
Kornel #99665 üzenetére
Ment pü. Nem fekete-fehér a dolog.
DeFranco: voltál ott, láttad, vagy csak pletykákat híresztelsz?
tboy93: BMW-ben nem vagyok annyira otthon, de a sorhat benzin egy elég faék és kiegyensúlyozott motor, nem hiszem, hogy lenne benne bármi horror tétel. Tuti van E46 klub, érdemes megkérdezni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
Kornel #99678 üzenetére
Uhh, az kemény... Első látásra azt mondtam, hogy "2. szülinap", de így alaposabb elolvasásra (karját is elvesztette) azért nem vagyok benne biztos, hogy valaha normális életet fog élni...
Ami a nagyon durva mák, az a lentebb linkelt baleset, ami után a srác kiszállt a GT86ból lábon...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-
EQMontoya
veterán