Hirdetés
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali notebookos kérdések órája
- OLED TV topic
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
- Home server / házi szerver építése
Hirdetés
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
-
Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
ph A "lopakodó" alaplapok fogadására felkészített konstrukció beletere nem lett szűkös, és az egyik változatának elejét fával díszítették.
-
Mozgásban a Dynasty Warriors Origins
gp A franchise legújabb része a tervek szerint januárban érkezik.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz Typhoon47 #81252 üzenetére
Uh az egy rohadt szép darab! És jóval újabb. Úgy hallottam az már jóval kiforrottabb motor, mint a koraiak.
Gondolom a 70% város miatt ilyen "hamar". De ez azért részben pozitívum. Mert akkor nagyobb az esélye, hogy a kinézett Mondeomban már volt cserélve.Mondjuk ha nyers össz km-ben nézzük havonta, akkor nekem olyan 4:3 az arány város vs. vidék. Most kiméregettem és olyan 400km város 300km (min) vidék havonta. Ami ezen felül van évente az főként "kirándulás" lesz és nyilván vidéken. Akkor ez annyira nem is rossz arány.
Mindegy, rákérdezek az illetőnél mégis mit szól az elképzelésemhez és ehhez mennyire passzol az az autó.
Mert ha azt mondja - amit itt sokan mások is - , hogy annyi a titka, hogy melegíteni kell kicsit a motort és hidegen nem szabad nyomni neki, meg esetleg mindenféle adalékkal segíteni ahogy Munez is teszi akkor simán benne vagyok. Ez nem lenne gond.
De pl a kettős tömegűről azt olvastam, hogy többek közt az indítás-leállítás ciklus koptatja erősen. -
Dany007
veterán
válasz Typhoon47 #81256 üzenetére
Áh az régen sok. Még erre is csak azért áldoznék be annyit amennyit, mert akkor nem egy mk2 Mondeom lenne millió km-rel, hanem mégis egy újabb szériás.
Amúgy ~ 850 az ára. Elvileg kitűnő műszaki állapotban van és ők nemigazán szoktak hazudni... így remélem milla környékén véget is ér a dolog.De még agonizálok rajta... Most azt számolom, hogy az Omega fogyasztásához képest mennyit spórolnék akár benzinen... Csak hogy kicsit rábeszéljem magam. Hozzávetőlegesen olyan havi 10-12 ezerrel lenne kevesebb a benzin, illetve a gázolaj. Főleg ha lenne normális autóm akkor biztos, hogy sokkal többet mennénk a gyerekkel ide-oda az országban vagy akár azon túlra is. Így meg ha azt vesszük 2év alatt megvan az új kettős tömegű spórolva. Persze tudom a dízel szervize alapvetően is drágább. Tehát kicsit aránytalanul számoltam. De sz.tem max 15-20k km/ évnél nem mennék többet 4:3-as város-vidék arányban (57-43%).
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #81259 üzenetére
Ja csak kár, hogy rajtuk kívül ezt kb mindenki érti, de ők egyáltalán nem biztos.
Egyébként nem túl olcsó ez az autó? Vagy csak nekem tűnik annak? -
Dany007
veterán
No, engem meg időközben "lebeszéltek" a dízel autóról.
Azt mondta az ismerős az "autózási szokásaim alapján" nem nekem való.
Plusz azt a tdci Mondeo-t amit kinéztem el is adták előző héten csak még nem került át a referenciák közé...
Úgyhogy sikerült gyorsan rövidre zárni a témát.Azt néztem olyan 1 milla környékén már elég szép és jónak tűnő benzines 2002 utáni Mondeokat árulnak. Talán megállna 1,2-1,3 környékén, no de ahhoz meg még pénz kéne.... úgyhogy maradok a régifajta Mondeonál, amint lesz valami értelmes darab... Bár olyan gyér a kínálat hogy az hihetetlen.
-
Dany007
veterán
Persze, bőven elég lenne. 1.8-as 125 lovas vagy a 2.0-s 146 lovas. Amit néztem TDCI az 2.0-es 115 lovas volt, de dízelben biztos húz az is rendesen.
Sőt, mostmár hogy ilyen gyatra a kínálat a régifajta Mondeoból is elfogadnám akár az 1.8-as 115 lovast is... =/
szerk.:
egyébként amit múltkor kinéztem "legdrágább" Mondeo-t 2000-ig, no az is rábaszás lett volna. Illetve nem szó szerint rábaszás, csak nagyon sokba jött volna ki a vége. Asszem még írtam is a fórumba. 2000-es 2.0-s Mondeo - elvileg garantált 109 ezer km-rel - 590k.
Ismerős megnézette Egerben szakemberrel. Ott kezdődött volna a buli, hogy 4 új nyárigumi, mert ami rajta volt az használhatatlan... Jobb oldal törve volt, de szépen megcsinálva, festékvastagság mérő alapján elvileg nem volt durva törés. Ablak kavicsfelverődéses, de elvileg azt megcsinálták volna 4k-ból...
Az agyonvissza hirdetett, csupa nagybetűvel írt szervizkönyvében egyetlen egy darab bejegyzés volt, az is 15k km-es korában...
Szóval a vége átírással, gumikkal, hazahozatallal meg kötelezős szervizzel együtt már 800k fölött lett volna... És azt mondta az ismerős, hogy ő elhozza meg lecsekkolja személyesen is meg minden, de hogy szerinte nem ér meg ennyit egy 14 éves még régi szériás Mondeo.
Én meg azt mondtam, hogyha tényleg nulla garancia van az alacsony futásra akkor tényleg nem éri meg. Mert még ugye a szervizkönyv se jelent sokat, de anélkül meg aztán végképp semmi.
Ellenben tényleg szép volt a fényezése, kipróbálták, motor rendben, fékek rendben, futómű rendben... De ennyit akkor se ért meg...
És ez volt a 2000-ig gyártott sedan Mondeo széria legdrágábbika a piacon (kivéve az ST-ket).@DeFranco:
Tudom tudom. : )
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Igen igen! Ezért is csillant meg a szemem rajta... ! De aztán el is vitték egy héttel előttem, meg nem is ajánlották nekem a dízelt... =( Valahogy sejtettem...
Aztán most ennyi.@mokus1:
Mihez képest. : ) A 115 lovas benzineshez képest a 115 lovas dízel biztos, hogy jobban húz alacsonyabb fordulaton is. Nekem meg annyi bőven elég lett volna.
Egyébként ez nem tetszik a benzinesben nekem se. Mert megy meg húz rendesen az 1.8-as Mondeo is, de igazán csak 3500-4000 fölött indul meg. De akkor meg már olyan hangja van a motornak, amit én nem szeretek. No nem a hangját hanem olyan, mintha kínoznám vele szegényt. Tehát eléggé visítós hangja van ilyenkor már. Én sem használom ilyen fordulaton. Általában 2-3000 között már mindig váltok valahol...
A dízel meg már 2-3000 között is húz rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz capulet75 #81380 üzenetére
Nem, persze. De legalább egy pozitívum lett volna. Ha már más nem.
Mindegy, én ráérek végülis. Nem akarom elkapkodni, addig meg gyűjtök.
Bár két napja elkapott egy csúnya eső és jól szétáztunk mindannyian. Na akkor azért sajnáltam hogy nincs autó. De csak azért nem fogok valami hulladékot venni, hogy legyen ami elvisz a-ból b-be. -
Dany007
veterán
válasz mokus1 #81436 üzenetére
Csak azért kérdeztem mert az óccsó mindig gyanús. Bár igazából nem sok jelentősége van csak az esély %-okat változtatja.
Amúgy én is úgy vagyok vele ha már túl régóta fent van akkor az problémás valamilyen szempontból.
Csak azt nem értem ha hónapok alatt se viszik el, mért nem csökkent az áron? Láttam több ilyet is... Fent volt pár hónapig, nem vitték. Lejjebb vitt 50-100k-t az árból pár nap után el is vitték. -
Dany007
veterán
válasz mokus1 #81443 üzenetére
Hát nézd az ugye sokmindentől függ. Ha nem az árkategória alja akkor talán reális lehet.
De mondom, tényleg nem sokat jelent csak egy picit. Magas árszinten lévő autó is lehet szar.Amúgy csak sógorom BMW-jét tudom felhozni példának. Ő vett egy - asszem 2.5-ös - 5-ös BMW-t 1 millióért. 1995-ös évjáratút, automatát.
Tényleg patent kívül-belül, de .... én már csak elvből sem adnék ki 1 millát egy 20 éves autóért. Teljesen mindegy mennyire gyári állapotú vagy hogy milyen idős svájci orvos használta-e vagy sem... Az alkatrészek jórésze akkor is 20 éves a kasztni is 20 éves...
No de mindegy. Végülis az elmúlt fél évben csak 2x volt szervizben a vásárlást követő alapon kívül. De hát ő tudja. -
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #81450 üzenetére
És hogyan garantálsz futásteljesítményt?
Mert ahogy itt is volt már rá példa, egy 400k km-es autó is lehet olyan szép állapotban, mint egy valós 100k km-es autó. A km óra meg a szervizkönyv manipulációját meg már ezerszer kibeszéltük...
Ezek után én nem tudom elképzelni hogyan lehet 100%-ig garantált futású autót venni ha nem újonnan veszi az ember... Persze én nem értek hozzá. Biztos vannak kisebb-nagyobb trükkök mit hogyan kell megvizsgálni, figyelni stb...De ha érdekel tudom ajánlani azt a kereskedést és kereskedőt aki nekem ismerősöm és aki nekem keres autót. Na ők direkt ilyenre vannak specializálódva. Egyéni igények alapján 100%-os autókat keresnek, 100%-ig leinformálható futásteljesítménnyel.
Elképesztő a hitvallásuk, a referenciáik meg úgy kompletten minden. Persze úgy, hogy én ismerem az illetőt és tudom, hogy amiket az oldalukon írnak az mind igaz. Mert amúgy lehet el se hinném, hogy ilyen is létezik.
Szóval ha van elég időd, ők biztos, hogy találnak neked olyan autót amit szeretnél, akár külföldről is, ha megtudod fizetni.
Ha gondolod adok webcímet meg kontaktot privátban.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #81457 üzenetére
Mondjuk igen. Akinek van elég gyakorlata benne az biztos megtudja állapítani az állapotból meg a szervizkönyvből, leinformálhatóságból hogy abban valóban annyi van-e.
Ezért is mondtam, biztos megvannak rá a szakmai trükkök mit kell figyelni stb... De amennyi átb...ás storyt olvastam már csak itt a fórumon... hát... -
Dany007
veterán
válasz ReSeTer #81460 üzenetére
Hát jó kérdés. Nyilván minél alacsonyabbat, kompromisszumokkal.
Nálam az 1.8-as 115 lovas Mondeo-ra a katalógus 11.3 másodpercet ír és én eléggé lomhának találom.
Ezért is keresek 2.0-s 136 lovas változatot. Azért még se egy V6-os, de jobban megy, mint az 1.8-as.
Katalógus alapján 9,9 alatt van meg a száz. Ez már talán jobb lesz. -
Dany007
veterán
válasz szőröscica #81490 üzenetére
Mért amúgy mi ennek az ára?
Szerintem még olcsó is. 10 éves autó, elég jól felszerelve, elég jó állapotban eléggé leszervizelve. Elég ritka az ilyen szerintem. A km se sok. És igazából ahogy olvasom minden igazán költséges de várható csere megvolt már ejtve nemrég...Mondjuk engem pont az ijesztene meg, hogy mekkora szervizmúlttal rendelkezik az autó.
-
Dany007
veterán
Ez szerintetek megér ennyit? Na nem mintha lenne rá pénzem... csak kíváncsiságból. Mocskosul tetszik a belseje! Meg a külseje is. Csak kár, hogy automata. Ugyanilyen kéne csak manuál váltósba és pár százassal olcsóbban.
@joamilestoné:
Ahm, értem. Nem tudtam hol az árszint. De a leírtak alapján tényleg költségmentesnek tűnik, még ha a fórumozók 90%-a szerint olyan használtautó hogy költségmentes nem is létezik. Kettőstömegű se okozhat a közeljövőben problémát ahogy olvasom... Ez meg így alapból megkíméli a vásárlót 2-300 ezer forintnyi pluszkiadástól.
De mondom, engem leginkább az ijesztene meg, hogy milyen k...va sokat kellett szervizre költeni. Legalábbis nekem úgy tűnik. -
Dany007
veterán
Úgy néz ki, kicsit feljebb kellett vinni a limitet - ahogy Defranco is mondta -, hogy normális autót találja.
Most ez az új kiszemelt: [link]vélemény? -
Dany007
veterán
válasz zsoltee10 #81697 üzenetére
Szerintem se éri meg új autót venni.
2-3 év után olyan orbitális értékvesztésen megy át, hogy a ráköltött összeg kb fele ablakon kidobott pénz, nem több. Persze a "varázsa" miatt meglehet venni újonnan is, de szvsz az baromi nagy luxus.
Mert igazából 2-3 évesen még simán kilehet fogni egy olyan típust olyan állapotban mintha új lenne... csak épp fél vagy 2/3-ad áron. Az meg azért nem mindegy. -
Dany007
veterán
válasz zsoltee10 #81706 üzenetére
Oh nem feltétlenül azért adja el mert szar, hanem mert kell a pénz. Rengeteg ilyen van...
Bevállalta, nem tudja fenntartani, esetleg nem tudja fizetni a hitelt azt kész. Egy kereskedő meg bagóért felvásárolja hitellel együtt azt viszlát.
De igen az is lehet, hogy nincs pénze a kötelező szervizekre mert mondjuk épp tényleg be...art valami és rohadt drága lenne.Most mondok egy példát. Megnézel a hahu-n mondjuk egy Ford Mondeot - csak mert ez kedvencem - [link]
2010 10. havi. Még nincs 4 éves! "Kitűnő" állapotban 3,5 millióért!
Ugyanez a Titanium felszereltséggel 2014-esben 0 km-es ben 6,5 millió akciósan!De most ez csak egy hirtelen kiragadott példa....
Jó, a 2-3 év kissé túlzás volt. De a 4-5 év már inkább reálisabb.
@DeFranco:
Az ok nem számít, csak a tény hogy bizony van ilyen bőségesen. Meglehet venni jóval olcsóbban és ezen volt a hangsúly.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #81713 üzenetére
Ugyanmár... Arról volt szó, hogy van-e jelentős áresés, meg lehet-e u.a. kapni kitűnő állapotban csak jóval olcsóbban. Meglehet. Aztán az, hogy a tulaj miért adja el az az ő dolga. Kifogyott a pénzből, hirtelen kell neki a pénz stb... tökmindegy.
Mit is csinálok én? Ha most a Mondeora gondolsz, akkor nyugodtan rákereshetsz, alkatrész árakban semmivel se drágább, mint a régi 20 éves Omegámé volt. Tehát nagyjából ugyanott vagyok ha az alkatrészárakat nézzük. Meglehet nézni, kuplung, kuplung szett, szűrők fékbetétek stb stb stb... Végigbogarásztam már párszor... Így ha majd költeni kell, akkor nem egy 20 éves roncsra fogom nagyjából ugyanazt költeni, hanem egy jóval különb és jóval újabb autóra.
-
Dany007
veterán
válasz zsoltee10 #81779 üzenetére
De ezzel mi a gond?
Költségmentes használtautó nincsen. Ugye ez alapszabály.
A kérdés szerintem az arányokon van. Hány milliós autóra költöttél 300k-t gumival együtt? Most ha a gumit levonjuk akkor max kb 200-220k volt amit műszakilag rá kellett költeni. Ez egy pár milliós autó esetében már bagatel összeg.A lényeg szerintem azon van ilyen esetben, hogy az a 4 éves 60k-t futott autóban még talán nincs széthajtva a motor, szétcseszve a kuplung a futómű és úgy kompletten sincs lelakva. De ugye vezérlés meg szűrőcsere szintén alap dolog minden használtautó vétel esetében - hacsak nem tényleg frissen, számlával igazoltan szervizelt -.
Tehát akkor igazából a horpadásokra meg a 4 gyertyára kellett úgymond extra módon költeni. Az meg szvsz nem olyan rossz.@(#81782) kornelka:
Én ezt a gumis dolgot sose tudom megérteni... Mert én aztán szartam bele az autóba, de a gumikkal sose vicceltem! De ezek szerint csak én vagyok olyan hülye, hogy 2 nyarat futott Hankook Kinergy Eco-val adtam el az Omegát? :S
Télire is újat vettem és igen jól esett kiröhögni a munkatársakat, akik havas reggelen lapátolták ki a helyet a parkolóban én meg csak lazán belehajtottam a 30 centis hóba, majd délután gond nélkül ki...[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Cheesy #81877 üzenetére
A kettős tömegű miatt én is aggódnék de azt mondják úgy kell számolni vele, mintha kopó alkatrész lenne - mert ugye az is - csak ezt majd egy összegben kell kifizetni. Addig meg gyűjteni rá. Hát so-so.
Elég húzós ára van plusz a szerelése se egyszerű ahogy olvastam...
A nagy kérdés szerintem is az, hogy milyen hamar kell cserélni? Mert ahogy olvastam autónként változó 150-250k km-enként már érik a csere.Arra lennék kíváncsi, hogy az Mk3 Mondeo-ban, benzinesben van-e vajon?
-
Dany007
veterán
Ööö van rá valami helyettesítő úgy tudom? Ami olcsóbb elvileg...
No de biztos, hogy jó dolog ez? Azt olvastam róla, hogy a helyettesítő se túl pozitív, merthogy a motor természetes rezgésszámához van valami köze és ha helyettesítjük nem lesz megfelelő és a motor látja kárát hosszútávon?
Nem tudom, sajnos nem teljesen értem ezt a dolgot, hiába olvastam már róla cikket. Az okés, hogy arra való, hogy regésmentes és csendes legyen a közlekedés... okés. De hogy hogy kapcsolódik ez a motor természetes rezgésszámához azt nem tudom... -
Dany007
veterán
Így van! Ezért is írtam korábban, hogy mikor az ember veszi az autót, azért jó volna tudni, hogy mikor lett cserélve a kettőstömegű... =/
Mert ugye amiket én nézek Mondeokat azokban min. 220-270k km-van. És a totalcaron - vagy valahol, ahol a kettőstömegűről olvastam - azt írták, hogy ezekben a Mondeokban 200-300k körül adja meg magát... Ergo vagy már épp cserélve volt és happy minden vagy majd nekem kell hamarosan... Ami azért egy egyösszegű 200k-s tétel esetében már igencsak beleszól a 800 vagy 1 millás autó értékébe. Mert az egy dolog, hogy az ember elkölt 150-200k-t az első kötelező dolgok cseréjére / átvizsgálásra ha nincs nagy gond. No de ez önmagában egy tételként is ahogy látom min 200k. Szal nem mindegy.
-
Dany007
veterán
válasz ReSeTer #81917 üzenetére
Na ja. Ráadásul nem árt ha leinformálható az a számla. Mert hallani olyat is, hogy azt is képesek hamisítani az átbaszás érdekében...
Eddig egy olyan Mondeo-t láttam - azt is sok hónapja - ahol odavolt írva, hogy kettőstömegű pár hónapja cserélve és hogy mutatja róla a számlát is. -
Dany007
veterán
válasz Mágus2 #81920 üzenetére
Pedig nem olyan hülyeség...
Szvsz a lendkereket nem tudod olyan egyszerűen szétkapni és lecsekkolni az élettartamát, mint mondjuk egy kopogó futómű esetében.♦
Ha már a lendkerék végének a tüneteit ténylegesen észleled akkor már régen baj van.És ez nem olyan tétel, minthogy kicserélek egy kerékcsapágyat 30-50 ezerért...
"Ha kicseréltetné, adnál érte 300 000-el többet? Na, ugye, hogy nem. "
Ez attól függ. Ha teszem azt 1M-ért árulnak ugyanolyan típust, ahol számlával igazolt, hogy 50k km-rel ezelőtt cserélve lett, akkor nyilván egy másik 1M-s autóért nem adnék 1,3M-t ha kicserélteti. De ugyanez fordítva is. Ha 1M-ért árult autóban nemrég lett cserélve, de másik 1M-s autóban meg még soha nem volt, akkor nyilván egyértelmű a döntés melyiket válassza az ember.
-
Dany007
veterán
válasz Stafni #81922 üzenetére
" voltam új ügyfélként nagy szervizben és nem adtak számlát! "
Akkor kérni kell. Ha meg még úgy se adnak akkor jöhet a Nav... Főleg ha értékesebb / újabb autóról van szó, ahol még komolyan lehet számolni a későbbi eladással. Szvsz sokat jelent vevői oldalról ha van számla. Már ha elhisszük hogy eredeti a számla.
-
Dany007
veterán
válasz Mágus2 #81924 üzenetére
Lehet. De akkor visszakérdezek.
Hány olyan alapvetően 300-350 ezer forintos alkatrész van egy ilyen autóban ami tipikusan 200-250k km között adja meg magát (attól függetlenül, hogy korábban karban tartottad-e az adott alkatrészt és a hozzá tartozó dolgokat vagy sem, mert ha jól tudom a kettőstömegű nem tudsz mit karban tartani az csak kopik)?szerk.:
A 180k km még nem sok. De utána kell nézni, hogy az adott típus esetében átlagos használat mellett mennyi az a km... Mondom Mondeo-ra 200-300k km-t írnak. Ergo lehet a tiedben még van további 150k km. Ami akár 5-7 évet is jelenthet átlagos használat mellett. Nyilván ilyen esetben nem kell mellé adnod a lendkereket.
Szerintem egy vagy két féktárcsa csere nem egyenértékű egy lendkerékkel. És nem arról van szó, hogy fullos autót kell venni használtan. Nyilván nem. De más kategória egy 300k-s tételt cseréltetni meg megint más 5-6 tételt összesen 300k-ért cseréltetni.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
"Kinyomott kuplunggal indítsd és állítsd le az autót"
Mért hogyan lehet máshogy? : o Lefullasztani okés, azt lehet, de hogyan indítasz kuplung nélkül? Üresben?
"és mindig gázfröccsel válts vissza"
Ezt sejtem mire gondolsz, de írj már kis kommentet hozzá plíz. =)
De ez egyébként abszolút nem nagy dolog. Mármint betartani.
@Balupapa:
Bizalom kérdése az egész. Lehet neked elhiszem, meg random másik fórumtársnak is. De egy random Mucsaröcsögei hirdetőnek valószínű hogy nem. És nem csak én, más sem.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Az igen. Csak egy tipp volt, mert az elmúlt 13 évben egyszer se próbáltam ilyet... Valamiért nálam reflex, ha beülök az autóba akkor kuplung+fék. Ez alap. Minden más ezután jön.
@Mágus2: Amit írtál csak dízelre vonatkozik vagy benzinesre is? (igen láttam az elsőnél odaírtad, hogy dízel)
@[rvilike]:
"Azért én is kíváncsi lennék, mennyi a valós átlag élettartam, mert ugye az óra az 250k-nál sose fog többet mutatni használt autóban "
Ez jó! Nagyon jó! És milyen igaz... Bár az enyémbe mikor eladtam 509 ezer volt.
De tényleg, amiket most nézek 11-13 éves Mondeokat, azokban is mind 200-300k km között van a km óra. Viszont mikor még 15-16 éves Mondeokat néztem, azokban is ennyi volt. Sőt! Mikor az Omegámat eladtam, megnéztem hogyé mennek ezek a típusok. És csodák csodájára a 18-20 éves Omegákban is mindössze 220-260k km volt![ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #81945 üzenetére
Jó, azt nem tudtam, hogy mindennapi ember is ekkora kedvezményeket kap
300k-s listaár helyett 110-ért megkapni az harmad ár. Vagyis cirka 75%-os engedmény... Azért ezt tényleg nem tudtam hogy ilyen is van.
Én természetesen listaár + munkadíjjal számoltam... Csak ha a mezei "senki" is megkaphatja a 75%-os engedményt akkor tudnám mi a f...nak írnak ki 250 meg 300k-s árat? :S@Typhoon47:
Nincs vele semmi gond, ha legalább részben előre kalkulálható.
szerk.: Tankolásról mért kell gyűjteni a papírt? Komolyan nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Typhoon47 #81952 üzenetére
Na most megnéztem ezt a Kovácsot...
És tényleg. 69-től 150k-ig van lendkerék, az ami a Unixnál 130-300k. Azért nem semmi.Egyébként tényleg nem az zavar a lendkerekes dologban, hogy költeni kell rá. Csak az ha kiszámíthatatlan módon bármikor beeshet egy ilyen 200-as összeg az amúgyis kalkulált kockázatok mellé.
Mert nyilván van tartalék vészhelyzetre... de egy ilyen lendkerék az itt olvasottak alapján is előre kalkulálható lenne!
Lenne, ha az ember ismerné az autó előéletét. Ahogy korábban a kollega írta, az ő autójában 180k km-nél van most és még nem lett cserélve. Ilyen esetben betippelhetem, hogyha normálisan vezette és én is úgy teszek, akkor még cirka 120-150k km-ig nem kell cserélni! Ergo van még rá durván 5-7 évem a cseréig!
Tehát, tudok kalkulálni, hogy mondjuk 4-5 múlva várható ez a fajta költség. Ergo tudok rá gyűjteni, felkészülni, számítani rá stb... Úgy, hogy mindemellett van vésztartalék a tényleg váratlan esetekre is.
Na így mondom azt, hogy nem gond ha cserélni kell.@!Overdose!:
Plusz egy. Kolléganőm O*el szalonból vett használtautót. Egy Stilo-t. Alig volt 2 éves. Sok millió volt. Erősködtek, hogy majd ők megcsinálják az eredetvizsgálatot óccsóért... Okés...
Rá fél évre kiderült, hogy rommá volt törve az amúgy sérülésmentesként eladott autó! Még a tetején se volt gyári festés... Hát v.színű ezért erősködtek annyira az O*elnél...
Lett is belőle per, meg is nyerte...[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Mr.Grincs #81966 üzenetére
Az 1.8-assal már szemeztem én is! Nekem is rohadtul bejön.
De a csóka olyan szinten igénytelenül fényképezte le az autót, hogy ennél még a 2,5 éves fiam is jobb képeket csinálna (kompozícióra gondolok). Ez meg nálam az igénytelenség első jele...
Ettől még az autó lehet jó, persze. De látnék egy tényleges utasteret, ülést stb... -
Dany007
veterán
válasz nyogo83 #81983 üzenetére
Eszembe nem jut dízelt venni. Egy pár napig halványan elgondolkoztam rajta, de aztán gyorsan lebeszéltek.
Mondeo Mk3 benzines. 1.8 vagy 2.0.@mokus1:
Ezért írtam "ha" ismernénk az autó előéletét. Ugye ezért jó ha van számla pl az alkatrészcserékről. Vagy épp annak tudatában lenni, hogy xy alkatrész még sose lett cserélve. Aztán onnan már lehet kb-ra tippelni.
"Egyébként szerintem ha teheted vegyél magadnak egy olyan autót ami nagyon tetszik minden megvan benne ami tetszik olyan amilyennek elképzeled és tartsd meg 10 évig."
Mocskosul ez a terv! Ezért is váltottam az Mk2 Mondeoról Mk3-ra ha összejön... Sokat agyaltunk a dolgon és arra jutottunk, hogy hosszútávra tervezünk. Elég zűrzavaros és stresszes ez az egész még így is, hogy megbízható, hozzáértő ismerős keresi az autót... nem akarom mostanában újra eljátszani ezt...
10 év annyi biztos. Ezért is próbálom a lehető legkisebbre szorítani a bukta esélyét. Máramennyire az erőforrásainkból (anyagi + kapcsolati tőke) kitelik.@Stafni:
Hát ezt meg nem mondom neked, most nem ugrik be. De szvsz nem az amelyikre te gondolsz. Ez egy Vp-i kereskedés volt.
@tomi-ka:
Hogy a fenébe kaptad meg ilyen olcsón? 850k körül még csak minimál felszereltségű 1.8-as 2001-2002-eseket találtam.
Ja, mondjuk most látom te dízelben játszol. Hát igen, valamiért azok sokkal olcsóbbak. De benzinesben a 2001-2002-esek mennek olyan 800 és 1,2 között. Néha néha beesik 1-1 2003-2004-es is. Jó, mondjuk pont most láttam egy 2005-öst is 8-900 környékén (fejből nem emlékszem), de abban nincs bizodalmam.
Egyébként furcsa, de a dízelek jóval olcsóbbak. Gondolom talán a magasabb fenntartási költség miatt.Egyébként nekem is sokkal jobban tetszik a FL utáni Mondeo. Külsőleg és belsőleg is. Az az újfajta sonys rádió igen komoly. Sokkal jobb mint a korábbi 90-es évekből maradt gagyi... Nem is értem. Abszolút nem illik a középkoznolhoz, mégis benne hagyták... u.a.-t amit a 97-es Mondeoban is használtak....
Szal na, ahogy néztem benzinesbe 2004 utáni 1,5 milla fölött... legalábbis az olyan amit már érdemes megnézni.@Mr.Grincs:
Hát hajrá. Meg kell nézni, aztán megkérdezni mennyit enged a feléből.
A 2.5-ös komolynak tűnik. És igen olcsó az már a szép Sony-s lejátszóval van! Bejövős!Van fent egy - asszem - halászteleki Mondeo 730-ért. Benzines 2.0-s. Na arról tudok infót ha esetleg érdekel, ismerős már megnézte nekem. Bár nem túl pozitív, de attól még valaki bepróbálkozhat hátha.
@(#81998) DeFranco:
Az igen!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Mr.Grincs #82008 üzenetére
Nos, szerintem rossz embert kérdezel, mert én személy szerint nem értek hozzá.
Szerintem - laikus magánvélemény - két lehetőség van.
Vagy túl olcsó... ismeretlen okból
Vagy azért olcsó, mert 2.5-ös és automata.Nem tudom. Most megnéztem 1db 2005-ös Mondeo-t láttam 850-ért. Utána az jön amit mutattál. Tényleg nem tudom. Valószínű a 2.5-ös motor miatt nagyobb lesz a fenntartási költség. Az automatától pedig sokan ódzkodnak. Lehet ezért alacsonyabb.
Elég durván felszerelt. Képek alapján nem mond semmit nekem. Annyi, hogy én azért jobban kitakarítottam volna az autómat eladás előtt. Legalább a szemetet kipakoltam volna. Meg kevés a kép, abból is az egyik a felniről készült. Kicsit olyan mintha a külcsín jobban érdekelné, mint a belbecs. Aztán passz. Meg kell nézetni egy tényleg hozzáértővel mindenképpen. De szvsz ha még egy 2-300k-t rá is kell költeni megérné.
Ugye nincs ott, hogy "frissen szervizelt", ami akkor se jelent sokat ha ott van, hát még ha nincs is ott.
Aszondja a tag: "fúll extrás" Nagy kezdőbetűt nem ismeri...
Én egy alapos átvizsgálást mindenképp megjátszanék... -
Dany007
veterán
válasz Mr.Grincs #82085 üzenetére
Hát ez szomorú. Azért ezek után már nem venném olyan komolyan a dolgot. Nem szeretem az ilyet. Komolytalanságra, nemtörődömségre utal. És ha a leendő vevővel ilyen, akkor vajon a kocsijával milyen lehetett...
Persze ettől még közbejöhetett valami... de nem sok olyan esetet tudnék felsorolni, amikor ne lenne időm egy 5 perces telefonra, legalább.szerk.:
(#82090) Mr.Grincs:Utsó képen az ajtócsere? Vagy csak a szemem káprázik?
Amúgy nekem van egy befutónak tűnő Mondeom, amit "kinéztem" magamnak. De még meg kell nézetnem személyesen is. Viszont már egy hete fent van és nem vitték el.... =/
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Kornel #82092 üzenetére
A dízel Mondeok mindenhol olcsón mennek...
Most nézem a hahu-t. 2001 utáni Mondeok. 1 milláig. Semmi más kikötés. Benzines: 64db Dízel: 254.
Azért ez durva különbség. Gondolom jóval többen próbálnak megszabadulni a dízeltől, jóval alacsonyabb ársávban mozognak, mint a benzinesek. Azért ennek csak van valami konkrét oka.@Mr.Grincs:
Tényleg nem rossz. Meg nem mondanám, hogy Focus! És 2006-os? : o Ennyi pénzért? 7-8 éves középkategóriás Ford ennyi pénzért? : o Hol a buktató?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen