- Ergonomikus, vezeték nélküli chiclet billentyűzet a Kensington értelmezésében
- Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
- Még ki se jött az új Xeon, de máris a 2025-ös fejlesztésre koncentrál az Intel
- Ezért működik ma csak Snapdragon X-en az Auto SR
- Problémák a Samsung 3 nm-es node-jával
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Mikrofon topic
- Milyen processzort vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
- Bluetooth hangszórók
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Cryptmaster teszt
gp A toll erősebb a kardnál – főleg, ha azt írjuk le vele, hogy mithrilpenge. De szavaink ebben a játékban nem csak acélt és varázserőt képesek megidézni, hanem az egész világ sorsát megváltoztatják.
-
Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
ph Eszerint az Intel Core Ultra 200V sorozata kilenc modellből, köztük egy Core Ultra 9-es példányból állna.
-
300 megapixelnyi kamera érkezett a Samsungtól
ma Az ISOCELL HP9 fő- és zoomkameraként is helytáll, a JN5 és GNJ árérzékeny mobilokba kerülhet.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Pali23 #191390 üzenetére
Attól függ milyen a terep. Volt/van egy GD Jazz-em, meguntam hogy a telekre bajos a feljutás vele de nem akartam SUV-t mert túlzóan nagy gondoltam (nehezen fér be garázsba, szívás vele a parkolás a városban, nagypapás, stb) ezért vettem egy 4x4-es személyautót. Éééés, kenhetem a hajamra, hiába 4x4-es a szar nyomvályús földúton az is felakad mert nincs meg a kellő hasmagasság. Tehát jobban jártam volna egy nem összkerekes de emelt hasúval...
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
Megnéztem egy 2019-es Swift-et, hogy mennyire lenne kompromisszum a mérete miatt. Elől én marha jól elférek, a fejem felett még van vagy 6-8cm, és nem tudom, hogy egyezik-e az ülés az egyes felszereltségeknél, mert ez egy GLX volt (CVT), de ez marha jó oldaltartásban. Magam mögött viszont nem ülnék hátul, így, ha fateromat és a bátyámat egyszerre kellene vinnem, akkor hasonló magasság és nagyobb szélesség
miatt ők rászívnának. Én 183 cm vagyok és 87kg, magam mögé max. 175-178 cm magas embert tennék, mert nekem beleér hátul a fejem a tetőbe. Elférnék, de középen, mert a széleken a tető gömbölyűre le van csapva az ajtók felé. Ledöntött üléseknél van egy 10cm-s lépcső, de a nyílással és a m2 hellyel az úgy rendben lenne.
A 2.790.000-es példányt viszont elvitték már, így most jelenleg a legolcsóbban 3.500.000-ért van.
Megnézem a Jazz-t, ha ott nem ér bele a fejem hátul, akkor a +100 liter csomagtartóval az optimálisabbnak tűnik, ellenben az árak miatt a Swift fele hajlok jobban.
A Focus-okat kezdem kizárni. Számolgattam, és a csomagtartója csak a Jazz-ével egyező a ferdehátúnak, és katalógus adatban az 1.6-os városban bever 8 felett. A tervezett km számmal üzemanyagban az öreg Focus behozza a Swift értékvesztését. 2 millió helyett 4 millió, míg üzemanyagban fordítva. Szerintem akkor lenne reális nekem, ha járnék autópályán. -
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Pist@bácsi #191647 üzenetére
dj79:
Hsd téma: nagyban befolyásolja a matekot, hogy az aurisban mennyi a km. 180e km körül inverter vízpumpa csere esélyes egy százasért. Évente érdemes ránézni az egr szelepre is. Ezen felül nincs velük nagy rumli, 15 ezrenként olajcsere, 90 ezrenként gyertya és váltóolajcsere. Fékbetét és tárcsa nagyon sokat bír. Akkupakk javítás megoldott, de 250-300e futott km futásig nem kell vele foglalkozni a tapasztalatok alapján. Ezekben már nincs gond az inverterrel sem, ha a vízpumpájuk rendben van, szóval ez a rész sem lesz valószínűleg egy pénztárcaszaggató történet.
A Hsd kevésbé érzékeny a rövid utakra, a technika megoldja a bemelegés kérdését, a nagyakku töltöttségétől függetlenül csak akkor állítja le a benzinmotort, ha a hűtőfolyadék elérte a 40 fokot, addig viszont nem is engedi nagy fordulaton pörgetni a motort, ezért nem kell gyakran hozzányúlni a motorhoz.
Egy dolog még kimaradt a matekból, az pedig az értékvesztés, ebben a műsorszámban a Toyota hibridjei nagyon jól állnak (mondjuk a jazz sem rossz).Én úgy számoltam, hogy 500.000-el többet kérnek érte, mint a sima szívó benzinesért, és azt üzemanyagban nekem csak éppen visszahozná, így megérhette volna a HSD Yaris, ha kisebb a javítási igénye, fenntartása. Ha valaki nem 130.000-et akar menni vele, hanem jóval többet, akkor lehet, hogy behozza a javítását is. Kérdéses, hogy a használt példányok elfutnak-e még annyit, hogy megérje, mert a legtöbb sokat futott, vagy valamiért nem tekerik őket annyira.
Saját részre számoltam 18 évre és 130.000km-re Focus-t és Swift-et, úgy, hogy két használt Focus 18 év alatt vs. egy új Swift:
2,2 millió a két Focus értékvesztése, a Swift-é 4,5 millió.
A Focus-ba 4 millióért kell benzin, a Swift-be 2,2 millióért.
(persze almát a körtével, mert nem egy méret a kettő. Két használt Swift-et kellene nézni, úgy, hogy a 2. használt 2020-as.)
150.000km körül talán egyenlőre jönne ki. Mindegy, hogy 4 millió rohad és 2 milliót éget el, vagy 2 millió rohad és 4 milliót éget el. Ha a javításait és egyebeit előre ismernénk, azt is bele lehetne számolni.
Ellenben a javítás nyilván a legkiszámíthatatlanabb, egy komolyabb 0,5-1 milliós javítás helyett kijön 1300-2600 liter benzin, vagy épp fordítva. -
creedszl
aktív tag
Sziasztok!
Segítsetek kérlek a döntésben.Van 1,5 millió forintom egy autóra.Rengeteget böngésztem, olvastam hogy mi lenne a számomra ideális döntés.A következő szempontok fontosak nálam:
-inkább költenék mechanikus hibákra mint a rozsdára mert ha a rozsda egyszer beindul nem lehet kiíratni vagy baromi költséges.Sajnos garázs az nincs szóval szabadtéren állna az autó.
-ha van is mechanikus vagy motorikus hiba, lehetőleg költséghatékonyan lehessen javítani.Én úgy gondolom ezt a legkönnyebben úgy lehet elérni hogy nagy példányszámban futó(népautó) autót választok, de nem feltétlen ez a legjobb döntés.Ha megbízható az autó de elromlik akkor teszem azt 200e forint a javítás viszont 5 év alatt ezt egyszer vagy kétszer játssza el az ugyan az nálam mintha csak 40-50 ezer a javítás viszont évente elvisz ennyit(plusz az időt és energiát ami vele jár).És itt most nem a kopó alkatrészekről van szó
-rövid távokon használnám elsősorban ami napi max 20km, hetente egyszer 50 vagy kicsit több szóval benzines.Elég vegyesen városon belül és főúton,autópályán.
-kell a csomagtér, jelenleg egy egyes Focus-om van,5 ajtós, annak 340 liter a csomagtartója és kezd kevés lenni.
-1.6-os motor alá nem mennék, illetve nem is ez a lényeg hanem hogy a lóerő/súly arány legalább olyan legyen mint a Focus-é.Értsétek úgy hogy lendületesen lehessen mozogni adott autóval
-5-6 évre tervezem az autót minimum és én a gondos gazdák közé tartozom, számomra értéket képvisel az autó, igyekszem megőrizni a jó állapotot hogy tartsa az értékét amennyire lehet és bizony az értéktartás sajnos jellemzően márkafüggő is(pl.: francia vs japán)
Amit szóba jöttek:
Astra H
Focus 2
Toyota Corolla
Honda Civic (7gen mert a 8.-ból 1,5 millióért nem hiszem hogy kapnék tisztességes darabot)
Illetve Honda Jazz de nála aggaszt hogy max 83 lóerő, ugyanakkor nincs egy tonna.Nem tudom mennyire használható lendületesen...
Nem tudom mi jöhetne még szóba....Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Hulligaaan
-
ngaba
aktív tag
válasz
creedszl #191697 üzenetére
Szerintem teljesen jófelé tapogatózol. Bár nem derült ki, hogy elég-e az ötajtós, vagy inkább kombi kellene.
Ha értéktartást akarsz, akkor VAG vagy japán.
Bár a VAG nem tudom, milyen motorral legyen: Az 1.6 szívó nagyon megbízható, de lomha és cserébe sokat fogyaszt.
Más meg nem nagyon van.
Japánok közül szerintem a Honda a legrozsdaállóbb, de max majd kijavítanak itt a többiek, ha hülyeséget mondok. (A Jazz-hypeot gondolom nem kell bemutatni, a Civicről már nem annyira egyértelmű az összkép.)
És hogy ne mindig csak a bejáratott tippek legyenek, végre elsüthetem régi favoritom, ami tulajdonképpen meg sem felel a kritériumaidnak.
Mitsubishi Lancer:
Még japánban készülő minimalista japán autó: Ritka; nincs minden sarkon; szép; tartja az árát, mint a fene (lehet, hogy a keretbe se fér bele); nem romlik el. A tulajok ódákat zengenek róla. Rozsda szempontból passzolom, azért arra valószínűleg figyelni kell. Az 1.8-as motor sokat eszik, az 1.5 lehet, hogy kevés lesz. Gyenge hangszigetelés, puritán belső, keményebb rugózás, tipikus japán.Az alkatrész drága, de remélhetőleg ritkán kell.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
creedszl #191697 üzenetére
Én úgy oldom meg a rozsda kérdést, hogy nem a márkák között nézelődők, hanem évjáratban megyek rá a minél fiatalabbra. 1,5 milliónál is megfizeted, ha valami még nem rozsdás, de előbb-utóbb úgyis az lesz.
1,8-ig ha felmennél, akkor a Jazz-ből van egy generációval fiatalabb 90 és 100 lóerő-vel. -
dj79
senior tag
-
creedszl
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #191707 üzenetére
1,8 ért valóban kapható a második generációs Jazz de csak az alja a kínálatnak...
Hulligaaan
-
[CS]Blade2
addikt
Én is a csomagtartóval vagyok meglőve, jelenleg már csak az tart vissza a végleges döntéstől. A mostani lépcsőshátú, 490 liter a csomagtartó. Minden visszalépés lenne, és egészen a Jazz-ig és a Swift-ig szűkítettem a listát. Úgy gondolom, hogy minden helyzetre, személyre szabottan van egy arany középút, egy elégséges minimum, és ezt kell megtalálni. Az biztos, hogy 490 literről legalább 350 liter-re vissza fogok lépni.
Valószínűleg a túl kicsi is elégtelen, és a feleslegesen nagy is. Valószínűleg az is egy rossz elképzelés, hogy inkább legyen bazi nagy, mert ki tudja, hogy mit kell még vinni. Ebből fakad, hogy tankkal vagy saját busszal hordják a gyereket az iskolába.
Neki kell ülni, és végig gondolni, hogy mi az ami a minimum követelmény, és mi az ami nem lenne rossz, ha beférne, és milyen kompromisszumokat tudunk bevállalni, mert végül mindenképp valahol kompromisszumot kell kötni. Nagy csatahajó a legkisebb költségekkel, kis fogyasztással.
Ha eldöntöttétek, hogy minimum feltétel, hogy 2 autó kell, akkor onnan már nem lehet olyan nehéz optimalizálni a méret kategóriát. Kettőnél sok minden játszik. Én pl. 1-nél már olyanban is gondolkodok, hogy van ami 1 körbe nem fér be, hogy ilyen ritka esetbe fordulok kettőt. Az utolsó pár % miatt nem akarok buszt, lesz ami nem fér be, az teszem azt otthon marad. -
fpatrik17
senior tag
Jazz-et szerettem volna még a Note helyett első autónak, csak ismerősi körben kinőtték a mostani hibátlan állapotú Noteszom, így muszáj volt megvegyem
Igazából egyelőre nincs elvetve semmi, érdeklődök nézelődök. Cégesnek kombit használok azzal sincs problémám.
Csak mivel család-gyerek még kilátásba se, gondoltam az picit overkill lenne.
Kombiból miket lenne érdemes körbenyálazni szerinted?
[ Szerkesztve ]
• Honor Magic5 Pro •
-
Pet84
tag
Sziasztok!
Autóvásárláson töröm a fejem, első autómat venném meg.
-Kb. 800ezer forint lenne a felső határ amennyiért venném
-mindenképp valami benzinest szeretnék, városban és kisebb túrákra használnám
-ha lehetséges akkor jól pakolhatót vennék amiben hátsó ülés lehajtásával tudok szállítani egy normál 26-os bringát, ha más nem akkor az elülső kerék leszerelésével
-olyan típus kéne ami megbízható és olcsón szervizelhető
-a kinézet nem igazán számít, inkább a fenti elvárásoknak lenne jó ha megfelelne az autó
Egyelőre a Honda Jazz és Suzuki Liana Wagon amiket nézegetek, Ford Focus kombi sem lenne rossz de hogy ezek alkalmasak-e egy kerékpár szállítására azt nem tudom, lehet ehhez valami nagyobb kasztnijú autó lenne jobb... viszont első autónak jobban örülnék egy kissebbnek.
Ti mit gondoltok, mit ajánlanátok még a fent elsoroltakon kívül?Nasenscheidewandverkrümmung
-
oliwire
őstag
-
dj79
senior tag
A prius kettes él a facelift hozta el a strapabíróbb anyagokat.
Amúgy pont az insight / prius között filóztunk, aztán az insight a belső méretei miatt kiesett, a civic hibrid pedig azért, mert a hibridségének nem nagyon van értelme. A Jazz viszont már egy javított rendszerrel jött, látszik is az árán.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Szeretnénk cserélni a HR-V-t. Mivel van már helyette az XC60, így valamilyen takarékos, mindennapi futkosós normál személyautót keresnénk.
Az alábbi preferenciák volnának fontosak:
- japán előnyben részesítve (franciát, olaszt én zárom ki)
- benzin / hybrid (5 liter körüli fogyasztás szimpi lenne)
- használt max 5-6 éves, árban 5M-ig
- 5 ajtós hatchback forma
- automata
Elindultam a hahu-n. Első körben nekem szimpatikus volt a Pulsar. Szerintem nagyon jó az ár/érték aránya, iszonyú a belső tere. Van belőle 1.2-es motorral automata, viszont elég szomjas és talán alulmotorizált is. Így azt én elengedtem.
Néztem az örök Joker, Jazz-t is. A 2013-as évjárat formára szerintem a legszebb Jazz volt, nekem jobban tetszik az azóta megjelent verzióknál is. Abból is volt hybrid, bár az amennyire utánajártam, nem egy Toyota rendszer..
Így végül elértem az 1.8-as Auris Hybrid-hez, 2016-ból:Gondolom ez még mindig a bombabiztos racionális döntés, nemde? Vagy van jobb alternatíva a fenti elvárások mentén?
Az új Corolla is remek lenne, de az még sajnos erősen túllóg a kereten.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Zsombe
senior tag
válasz
runner 125 #192450 üzenetére
Szia!
Szerintem a hybrid Jazz sem elvetendő, főleg ha tetszik. Tény, hogy másabb a működési elve, mint egy Toyota-nak, de azért ez is elég gazdaságos tud lenni. Páromnak Honda Insight van, a technika megegyezik a Jazzben lévővel, csak a padlólemez van meggnyújtva + más a karosszéria. Eljár az Insighttal 5-5,5 literrel, de ha valaki nagyon fogyasztás fetisiszta, akkor ezt még lejjebb lehet szorítani szerintem.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Biqci
aktív tag
válasz
rasotamas #192547 üzenetére
Hol használnátok? Mert ha város a cél, akkor egy GD Jazz cvt-vel lehet jó lenne. Ebből az összegből nagyon jót, sőt GE-t is lehet venni. Én ha az Accord után beleülök, mintha egy hokedlira ülnék, olyan magas a nagytesóhoz képest. Tudom, Jazz, lehet kicsit már unalmas mindig ezt hallani, de egy tényleg univerzális autó
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz
tboldi #192549 üzenetére
Hallod, most hogy mondod... Vagy 15 éve ültem egy WagonR-ben, hát az tényleg olyan volt mint egy IFA ülés
De amúgy nem vicc, az Accord-ban majdnem nyújtott lábbal ülök, a Jazz-ben pedig kb. 90 fokban van a térdem.
Ültetve pedig akkor lesz, ha beleugrik egy K20-as"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz
rasotamas #192550 üzenetére
Szerintem egy Jazz úgy általában megbízható. A lányom kb. másfél éve vette, 2006-os, big blokkos, 180k km-rel, 1700€ volt. Eddig semmi, de komolyan, semmi baja nem volt. A vétel után meg lett minden fontos csinálva ( minden folyadék csere, 8 gyertya csere, Egr csatorna pucolva, szelepek beállítva), azóta minden nap ezzel jár melóba, suliba a szomszédos városokba. 10-12k km egy évben.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
runner 125
nagyúr
válasz
runner 125 #192450 üzenetére
Uh, basszus ez az új Corolla mennyivel szebb, mint az Auris.
Lehet akkor inkább most lesz valamilyen válságmodell Swift, vagy régi Jazz, és egy 2-3 év múlva egy ilyen.
Főleg annak fényében, h hihetetlen 4,8-ért milyen hulladékokat kapni.
Az volt a szerencsém még, h egy fehévári cimborámnak helyben volt, tehát nem kellett elutaznom megnézni, ő megtette helyettünk.
Természetesen telefonban a kereskedő "élőben körbemérte" nekem. Mondtam h ugyan, hagyja csak.. (úgysem hiszek a kavicsos neppernek..), de erőlködött h ő végigméri.. persze, mert tudta hol van talán gyári réteg. A lényeg, h 83-tól 108 mikoronig mondta az értékeket.
Aztán élőben kiderült, h kapott az eleje, hátulja. Mindkét lökhárító csálén állt, illesztések iszonyú csúnyák és eltérőek voltak.
Emellett ami a legdurvább volt, h a bal hátsó ajtó rendesen elállt a síktól..
Mindez majdnem 5 gurításért. Hát csesszék meg.. komolyan, innen már "csak" 2-vel több pl a fenti új Corolla ugyanazzal az 1.8-as hybrid-del. Persze fapad felszereltséggel, de az mégis vadi új. Vagy 6 körül van már belőle tizenezret futott. Azért formailag mérföldekkel innovatívabb a Corolla, mint az Auris.
Pár kép akit érdekel: [link]
Néztem a kinti piacot is, de 361-es Euro mellett egyszerűen nem éri meg kimenni autóért most (ha egyáltalán fizikailag ki lehet..). Hiába futottak kint jobb körülmények között (talán azért huszonezer km-ig nincs akkora használati különbség a hazai és kinti között), de egyszerűen 10-12%-kal simán drágább az autó és akkor még a honosítás, behozatal költségei is ott vannak.
Szóval, marad a magyar piac. De ennyiért lehet már tényleg nem az Auris-on kellene agyalni. Jelen véleményem szerint, inkább várunk pár évet egy szép Corolla-ra.
Noh bocs az eszemefuttatásért, csak gondoltam megosztom."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Revoltek
aktív tag
Sziasztok!
Bővül a család és azt gondolom, hogy kicsi lesz a jövőben a jelenlegi Honda Jazz-ünk (GD1 2002). Ismerve a Jazz-t, elég fura ez a kijelentés, de elkezdtem kacsintgatni a kombi autók felé. Van a fejemben néhány típus, amibe szívesen átülnék, de gondoltam rákérdezek itt a topicban, hogy mit ajánlanátok. Igények: legyen olyan megbízható, mint a Jazz. Ez fontos, mert utálunk szervizbe járkálni. Legyen jól pakolható csomagtartója, nem hátrány, ha szépen összecsomagolhatóak a hátsó ülések. Nyújtson valami vezetési élményt. A Jazz után szeretnék valami élményt is, ha már váltunk. A hátsó üléseken férjen el 2 babaülés és ezek mellé még be lehessen ülni egy harmadik gyermeknek vagy átlagos testalkatú felnőttnek. Fogyasztás annyira nem szempont de nyilván ne zabáljon be 13-15 litert városban. Főleg bevásárlós utazásokra fogjuk használni, de ez nem jelenti azt, hogy nem szeretném élvezni az utat. A rövid távokból adódóan csak szívóbenzines jöhet szóba. Kasztnija ne legyen nagyon hajlamos a rozsdásodásra. Maxi 3 milla forintot szeretnék rá költeni mindennel együtt.
Remélem nem írtam totál irreális igényeket, ha mégis, akkor nyitott vagyok a kompromisszumokra.
Milyen autót ajánlanátok ezek alapján?
Köszi! -
tboldi
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz
tboldi #192757 üzenetére
Nem a 8. generációra gondoltál?
7. gen Accordért 1,5M-nál többet elkérni szvsz. pofátlanság, de ha nagyon kimaxoljuk és full patika, akkor 2M-t még talán megér.szerk.: A Jazz szép meg jó, de családnak nagyon kompromisszumos.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Revoltek #192762 üzenetére
Az Auris meg a faceliftes Avensis nem fér bele 3M-ba.
"Elsődleges a teljesítmény. Nem annyira komálom, ha van előttem valaki"
Ennyi pénzből, Jazz megbízhatósággal, családi kombiból nem találsz ilyet, de szvsz. drágábban se nagyon. A Mazda 6-os ha nem rohadna, akkor azt mondom oké, de azt is kell pakolgatni visszafele, hogy menjen. Ezeknek az 1.5 tonna körüli/feletti autóknak vagy nagy motor kell vagy turbós. Kipróbáltam egy i40 kombit 1.6GDI-vel, de annyira nem állt jól egy olyan hombár verdának a motorpörgés, hogy kínosan éreztem magam amikor kicsit megkergettem.
Az Accord is megfelel minden kitételnek, de a 8. gen-nek tényleg kissé szűkös a csomagtartója, és a szebb darabok elképesztően drágák, ami nem feltétlenül tükrözi a használati értéküket.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Revoltek
aktív tag
Tök jó olvasni ezt a sok konstruktív hozzászólást! A K20-as blokk beeresztésén mindig olyan jókat mosolygok. Igen, a Jazz nem annyira megy, viszont én meg szeretek sietni, ezért szeretnék olyan szekeret, aminek ha odalépek, akkor meg is lódul és nem csak lomhán cammog. A Subaru Legacy az szerelem első látásra, viszont igaz, hogy 150 méterre lakom egy benzinkúttól, mégsem szeretnék minden elindulásnál ott kezdeni
Napközben utánanéztem az Insigniának TC népitéleten és inkább elengedném, még az előtt, hogy megfognám...
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #192796 üzenetére
És utána reménykedsz, hogy ne kelljen lassítani semmiért, mert olyan nehezen szerezted meg azt a lendületet.
#icanrelatetothat #jazzdriverslife
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Revoltek #192798 üzenetére
Én is Jazz-t hajtok, egy 2006-os 1.4-est, ezért poénkodom vele folyamatosan.
-
footy
addikt
válasz
focvis #192916 üzenetére
Hogyhogy manual? Nem hianyzik a DSG fart?
Le se merem írni a további részleteket... korábban én vettem újonnan.
A fogyasztas annyira mar nem erdekel(miota ilyen keveset megyunk irrelevans) az ar a donto. Igazabol mar azon is filozom, hogy veszek egy fiat tipot(bar a jobbakert elkernek 11-12et es az 1.4t-hez nincs automata
) vagy egy Jazz-t(ebbol meg CVT-t vennek, de valasztek nem sok) erre az idoszakra amikor szinte csak all az auto...
A magyar piacot nem is nezem mert:
1. forditva mukodik mint az osztrak/nemet ill. az epelmelyuseg elkeruli...
2. Ha talalnek is valamit, akkor engem kemenyen megsarcolnak a kurucok, ha 120g CO2 feletti a kinezett verda kibocsatasa.
Pl.: A 220 lovas octira a kornyezetvedelmi ado(1x kell befizetni elso uzembehelyezesnel vagy importnal) 1450euro...#192922molnarpeter
Volt egy a kornyekemen, de:
1. 17e eurot kertek erte es itt a kereskedok nem igazan engednek az arbol
2. Ugyanolyan parameterekkel rendelkezo dizel Passatot 12-13 korul lehet talalni, felarat pedig nem eri meg (nekem legalabbis), foleg ugy hogy meg toltogetni is kell
3. Nincs ra szerviz, csak a markakereskedesbe vihetem (lasd fentebb) Hiaba a gari a kinezet Passat is 150K korul futott, ilyenkor a hasznaltauto garancia is csak a javitas felet allja.
(Ezzel szemben a dizel passatot a kis 3e fos faluban is megjavitjak ahol lakok)A toyota hibridben egy fokkal jobban biznek, de a garancia ez alapjan arra is felejtos.
#192917Bdanyy
Az 1.4-1.8TSI-hez a szarazkuplungos DQ200-at raktak aminek nincs tul jo hire. (kivetel talan az 1.8T allrad)[ Szerkesztve ]
-
csoki46
senior tag
Segítsetek!
Lehet, hogy túl sokat olvastam a fórumot, de kezdenek vonzani a honda jazz-ek.(köszi tboldi)
Jelenleg egy B5.5 passatom van 1.9 pd motorral, de tervezem a cseréjét, mert ritkán megyek vele hosszabb utat. Heti egy-két 100 km-es utam van, de erre fölösleges a diesel.
A csere első lépése volt, hogy tavasszal vettem egy mx5-öt.Ez kielégíti minden "car guy" igényemet, gondolom ez miatt kezdtem el többek között a jazz felé nézelődni.
Amiket még néztem honda frv, swift sport (ezért adnék többet is), 8gen civic, focus II,multipla
Összegezve amit szeretnék:
- közelekdő edény a mindennapi melóba-botlba járáshoz, esetenkénti nagyobb dolgoz mozgatása
- ne menjen rá a gatyám az első évben (építkezés van tervben jövőre azzal szeretnék a legtöbbet foglalkozni és arra szeretnék a legöttbet költeni)
- 1-1,2 M körül (ez leginkább a jazz. A többi inkább 1,5M fölött kezdődik, de rá tudom magam beszélni, hogy megéri azt a plusz pénzt)
- benzines, legalább 1600ccm (fárnya jazz természetesen kivétel)
- személy elférjen benne
- hatchback vagy kombiSegítsetek még elborult, hétköznapitól eltérő típusokkal (franciától japánig minden jöhet)... uhh a camry, maxima kimaradt a listából. Ördögi kör ez...
-
footy
addikt
válasz
OPiiPO #192981 üzenetére
Nem tudom miert veszed szemelyes sertesnek a tapasztalataimat
- A kormany megvilagitasat tesztekben is irtak, valoszinuleg evjarat fuggo lehet.
- A megbihatosagrol szo sem volt. Nyilvan ha te mondod, akkor a C5 a szinonimaja. (mert van egy a csaladban)
- A 13-14e euros kategoria 2 evvel ezelott sem a bontoszokevenyeke volt.
- A futomu mukodesen(felut mielott lagyit a karakteren) nem valtoztat hogy nem draga a fenntartasa ill. hogy neked bejott.
- A boros ules anyaga neked bejott, nekem az volt az erzesem hogy munyag marhabol szintetizaltak. A kellemes ulespoziciot pedig a fenti ulesfajtaban 200km utan sem sikerult megtalalni. Pedig egy Jazzban,Giuliettaban ,Golf-Passat comfortlineban vagy highline-ban 10 perc utan megvan, az Opel AGR-s uleseiben pedig rogton.
- Nem hinnem hogy hosszabb hasznalat utan kevesbe hianyoznanak a tarolok...ui.: Az Opel fenntartasa nem kifejezetten olcso. Egy VW olcsobb.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Most találtam egy tök jó hirdetést. Honda Jazz. 2009/8. 19.000km. Egy raklap német szervízpapír. kb. 140km-t mentek vele havonta átlag.
Olyannyira gyári állapotú a rakat szervízszámla ellenére, hogy még az eredeti 11,3 éves Misli gumikkal adják.
ja, GYÁRI ÁLLAPOTBAN!!!! a hirdetés címében. Lehet még az olaj is 11,3 éves.[ Szerkesztve ]
-
válasz
zoner15 #193069 üzenetére
Valami szívó benzin verdát keress. Teljesség igénye nélkül ami ebből a keretből megbízhatónak mondható: Opel Astra G, Suzuki Ignis, Suzuki WagonR, Toyota Yaris, Ford Fiesta MK5.
Focus, Jazz szerintem nem fér a keretbe értelmes állapotban. Sportos autót ne keress ennyiért.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz
tboldi #193164 üzenetére
Azt majd Te fogod, a te privilegiumod a Jazz promocio, mint svejczi becska.
Eddig is nagyon tetszett a p2, tegnap pár fogyasztás adatot is megosztottak, és, most már kifejezetten birtoklási vágy lett.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Új hozzászólás Aktív témák
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Eredeti Mazda alufelni-garnitúra
- Periferiak - Telefon - Barkacsolas - Nyari - Konyhai -- Cuccok olcson--