- Hobby elektronika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Dell Precision munkaállomások
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung LCD és LED TV-k
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
Hirdetés
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Minisforum dokkoló OCuLinkkel
ph Ezzel szinte bármilyen VGA-val kiegészíthetjük mini számítógépünk hardverét.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacy6
senior tag
válasz
pető bá' #149262 üzenetére
Én a 106 lovast venném inkább, ha jól tudom azoknak kevésbé érzékeny a befecskendező rendszere.
Az olajcserére érzékeny, de amúgy nincs gond vele.
Alacsony fordulaton rendkívül nyomatékos motor kevés fogyasztással.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
rhonin
senior tag
válasz
pető bá' #159807 üzenetére
Szia,
Nekem z16xer 1.6-os van. A 116 lovas változat. Ezeket 2007-ig gyártották 105 lovas 1.6-al vagy 125 lóreős 1.8-assal majd faceliftkor került bele a 116 Lóerős 1.6-os és a 140 lóerős 1.8-as motor.
Az újak már változó szelepvezérlésűek és egy csomó hibátol már mentesek amikben még a régi motorok szenvedtek. Érdemes ezeket keresni.
Itt egy link ahol részletesen leírják ezen motorok gyengeségeit/különbségeit:
[link]Amit még érdemes megnézni:
toronycsapágyakhoz érdemes bekukkantani a motortérben található 2 műanyagkupak levétele után. Ezek beázás miatt hajlamosak berohadni.
Mind a 4 motor szíjas vezérlésű. Érdemes vásárlás után ezeket cserélni. Alapból 150.000km-enként csereintervallum van megadva.Amúgy pedig szerintem gazdaságosan üzemeltethető és ezekkel a motorokkal már kellően fürge autó.
Alkatrészárak szerintem nem húzósak és van hozzá minden bőséggel.A kinézett kocsiról ami feltűnik, hogy nem gyári lökős van rajta, és a rendszám nem látszik.
Ha tudod azt kérd el és kérdezd le az előéletét. Valamennyire kiszűrhető, hogy tekert órás-e. Gyanús, hogy 13 éves és csak 104k km van benne... -
-
válasz
pető bá' #162096 üzenetére
Tudod az a baj h itthon sok kókler van autószerelő szakmában. Egy barátom tiguanja a rossz hírű 1.4 tsi kompi+turbós. Elvitte szerelőhöz aki ráadásul gimiben 4 évig osztálytársa is volt. Az kicserélt neki ezt 80k-t de csak nem lett jó, ekkor megpróbálta rábeszélni h cserélje amazt 170k-t de akkor barátom megkérdezte tőle hogy ha ezt kicserélted és még mindig szar a kocsi akkor hogy hogy nem jön le amaz árából?! Ekkor megszakadt a jó emlékű kapcsolat és Péter barátom kicsi utánaolvasással egy 8000 ft-s vákuumszelep cserével otthon orvosolta a gondot.
Ebből vond le a tanulságot magad
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
8th
addikt
válasz
pető bá' #162089 üzenetére
A futásteljesítmény 1000%-ig biztos, hogy nem valós. Végignéztem a kínálatukat az autóik 80+ százaléka 180-220ezer közötti kilométerállással van meghirdetve évjárattól függetlenül. Felhozatal zömét a bmw és merci teszi ki... nem folytatom. Szerintem felejtős.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
dj79
senior tag
válasz
pető bá' #183700 üzenetére
Szia!
Az FSI sajnos pont nem az olcsó szervizeléséről híres, kokszosodás etc, ráadásul elég jó étvággyal bír, de nem tudom, hogy ekkora futásnál ez mennyire befolyásol a választásban.
Ha már strapabíró szívó benzines, akkor Toyota Avensis kombi, esetleg Focus vonalon indulnék az "olcsóbb" kategóriából.10 évre én személy szerint nem terveznék használttal, főleg nem egy bonyolultabb szerkezettel.
-
rbalint88
addikt
válasz
pető bá' #183700 üzenetére
Ha elegedettek voltatok a vectraval, akkor megneznek egy szeria vegi 1.8 vagy 2.2 benzines c vectrat kombi vagy gts (5ajtos) kasztnival. Tempomat eleg gyakori bennuk, kihangositot meg lehet rakni utolag is.
Az ujabb autok kozvetlen benzinfecskendezese es turboja se elvezi annyira a rovid utakat, ez tiz eves tavlatban mar varhatoan problema lesz.
Esetleg avensis kombira is erdemes ralesni.
A masik resze, hogy cuccolos autonak en biztos nem vennek olyat, ami meg erdemben tud amortizalodni, ez meg egy erv az oreg, de olcso mellett. -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
pető bá' #183700 üzenetére
Inkább egy faceliftes, patika C Vectra 1.8-as benzinnel. Hatalmas hodály, megbízható, olcsó fenntartani, nem rohad és rendkívül nagyot fejlődött az elődhöz képest.
Az FSI motorok nem túl megbízhatóak, de erről majd a VAG-os szakik beszámolnak. A korai TSI-k szintén nem, de ott még az is probléma lesz a turbónak, hogy rövidtávon akarod használni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
CactuS
Arcképgyáros
-
molnarpeter
nagyúr
-
ngaba
aktív tag
válasz
pető bá' #183710 üzenetére
"1.6-os az kevés, ugye? Minimum 1.8 kell szerintem."
Az 1.6 kevés. Plusz az 1.8 állítólag kevésbé eszi az olajat. Így mindenképpen az 1.8 az ajánlott.
Szerk.: Csak mindenképpen nézz utána az előéletének (a legjobb a magyar forgalomba helyezésű), mert elég sok extaxit hoznak be a cikkek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
pető bá' #183916 üzenetére
A régebbiek futóműve nem hazai utakra való, nagyon buta. Az újabbaké nem rossz, viszont nagyon sokan elfelejtik azt, hogy ez hátul hajt és az 5.0 nyomatéka nem kérdez vissza, hogy "biztos, kisgazdám?" hanem kérdés nélkül tol. Még alapállapotban is eltolja a fenekét az autó (mármint nincs sport/track stb üzemmódban), ahol én dolgozom ott már vagy 4 mustangot beleküldtek a zajfogó falba az évek során (pont van egy pici ív az úton, de amúgy egyenes a szakasz). Ami volt nálunk tesztautó az se érte meg a veterán kort, egy idősebb úr villantott vele egy GTKs mutatványt egy előzés közben. Egyébként ha nem bántod, akkor az 5.0hoz képest nem is eszik sokat.
Mauzes: Kérdésedre válaszolva, de, városba araszolni, napi bejárósnak felesleges egy ilyen autó, mégis sokan veszünk, használunk így autókat. Napi inga során is tud olyan örömöt adni 1-1 pillanatban, hogy mosolyogva fordulsz vissza, amikor a parkolóban magára hagyod. Villany valóban húz, kb. 1 órája szálltam ki egy leafből, de össze nem hasonlítható a kettő élményben. Kaparni kapar és közben úszik az autó, mintha kocsonyán pattognál, miközben szorítod a kezedben az amúgy teljesen halott kormány > ettől még nem lesz jó, nem lesz "élményautó".
Biztos eljön az az időszak is, amikor villanyból is lesz jó kis hot hatch, roadster megfizethető áron, de az még odébb van.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Mauzes
őstag
válasz
pető bá' #183921 üzenetére
Köszi a tippet, ez eszemben volt nekem is, de a melóm miatt bizonyos szint alá nem mehetek sajnos saját autóban. Ez a bármilyen berögzülés miatt lesajnált márkákat érinti (pl. Suzuki, alap Skodák, alap franciák), és részben ezért esnek ki a túl régi típusok is. A Vitara a feleségemé lett volna, az más. Tudom sznobéria, de ez nem rajtam múlik, hanem a cégem ügyfelein.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
pető bá' #183921 üzenetére
Vitara sem olyan rossz, SUVhez képest elég merev a futómű, nagyon kellemes az az 1.4T motor benne a kézi váltóval. Pár hónapig jártam vele, amikor kijött még anno a Vitara S.
SSSnek egy gondja van, hogy baromi halk (mondjuk ott az Abarth 500, na az ehhez képest egy II. világháborús repülőgép ezred koncertjét adja el neked). De tényleg az, nekem pl: a V6 Stingerrel is ez volt a bajom, ha valaki ilyen autót akar, az jó eséllyel szeretné hallani a kipufogó duruzsolását.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
BigBlackDog
veterán
válasz
pető bá' #219914 üzenetére
Én úgy értelmezem, hogy a futamidő végén;
- vagy megtartod az autót és a maradványértéket kifizeted egy összegben/további törlesztéssel
- vagy visszaadod és a finanszírozó a garantált maradványértéken ("visszavásárlási áron") számítja be a pénzügyi finanszírozás törlesztésébe és ezzel zárjátok a lízinget.
De lehet, hogy valamit félreértek, majd remélem mások is véleményezik.A finanszírozott összeg ~5.034M Huf, míg a törlesztőkkel csak bruttó 1.92M Huf megy vissza. Szóval a különbözetet valakinek állnia kell a finanszírozó felé.
Az éves fenntartási költségből még kimaradt a gumizás díja (egy garnitúra biztos kell, illetve cserék összege, ha nem magad intézed), a gépjárműadó és szükség esetén az autópályamatrica díja is. Plusz a vételáron felül az üzembe helyezés díját is rá lehet számolni, ami Octavia esetén tippre 200-230e Huf körül lehet. Azért a casco sem túl alacsony egy ilyen autónál, érdemes egyet kalkulálni!
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz
pető bá' #219914 üzenetére
4 évre, majd vagy megveszem az autót, vagy kapok 4.4-et.
Szerintem itt inkább arról van szó, hogy a 4 év alatt kifizetsz 6M ft-ot, ami a beugró + a havi részletek (+az egyébb sallangok, ami szintén egy látható összeg) és a 4. év végén eldöntheted, hogy megtartod az autót és kifizetsz még rá egyben 4,4M ft-ot vagy visszaadod és nem fizetsz semmit, de akkor az autó se marad meg. Magyarán 6M ft + járulékos költségért "bérelhetsz" egy Octaviát 4 évre. -
válasz
pető bá' #219914 üzenetére
Ezt a konstrukciót anno mi vezettük be a régi munkahelyemen elsőként Magyarországon. (Még a nevét is tőlünk lopta el a Porsche Lízing.) Nem volt sikeres, mert igyekeztünk nem átverni az ügyfeleket, aztán átvette pár másik cigânyabb finanszírozó, és pl. Suzuki vásárlók közt szo-szó sikereket értek el, mert ott meg lettek vezetve a vásárlók - azt mondták nekik a szalonban, hogy az utolsó részletet nem az ügyfélnek kell befizetnie, hanem azt az ügyfél kapja majd a banktól.
A következő a felállás:
- kifizeted a kezdőrészletet
- fizeted a havi díjakat
- fizeted az autó fenntartását
- a futamidő végén eldöntheted, hogy 1) "elsétálsz"* , vagy 2) kifizeted egyben az utolsó rezletet, vagy 3) megfinanszíroztatod az utolsó részletet és azt fizeted tovább.*Elsétálsz = az utolsó részlet megegyezik a garantált jövőbeni értékkel (maradványérték), így 4 év múlva dönthetsz úgy, hogy köszönöm, visszaadom az autót, nem tartozunk egymásnak semmivel.
-
OPiiPO
addikt
válasz
pető bá' #219923 üzenetére
"megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért" - ezzel csak az a bibi, hogy a kezdőrészlet 4.1MFt, viszont ahogy nézem a 3-4 évesek általában 6.2MFt-tól kezdődnek max. 80eKm futással.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
válasz
pető bá' #219924 üzenetére
sok mindentől függ, 100-200k között bármi lehet maradványértéktől meg havi futástól függően az "átváltás" - szóval ez egyediben kell meghatározni, az adott munkavállalóra, adott körülmények mellett.
nálunk volt olyan konstrukció, ahol a havi törlesztő 140k volt (a példában ugye 40k) mert alacsony volt a maradványérték és a kezdő befizető is alacsony volt.
túl sok a csúszka, ami egy ilyen esetben jobbra-balra állítható ahhoz, hogy egyértelmű választ adjak a kérdésedre, sorryaz alacsony maradványértéknek az a lényege, hogy piaci érték alatt lehet autóhoz jutni akkor, ha a főni megengedi, hogy megvedd a nyílt végű lízing végén a verdát maradványértéken. mivel ez egy bújtatott juttatás, így ez szürke zóna. és ha eladod az autót amihez így hozzá jutottál, akkor arra egyértelmű SZJA kötelezettség van. de ösztönzően hat a tulajdonosokra, hogy figyeljenek az autók állapotára, ha sajátjaként tekint rá a munkavállaló, érdekében áll, hogy a lízing lejártakor minél többet érjen. illetve ugye a lízing paramétereinek meghatározásakor (és ezáltal annak eldöntésekor, hogy mennyi "munkabérért cserébe" kapod az autót) fontos már előre tisztázni, hogy megveheted az autót, vagy nem.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz
pető bá' #222190 üzenetére
És a többiek, köszönöm a tippeket
Még Mazda MX5 is a kalapban van 2.0 NC, így fiatalon nem lenne gond a 2 ülés sem, beszéltem 2 MX5 NC tulajjal, azt mondták hogy megfelelő karbantartás mellett nem problémás motor.
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Hobby elektronika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- Tudományos Pandémia Klub
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...