Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1067 üzenetére
"Ettől függetlenül az m4/3 fórumokon mai napig kedvenc és nem értik miért nincs jobb evf-es folytatása."
Én is kedvelem a kis méretű vázakat utcai fotózósnak meg nyaralós szaladgálósnak, de a fórumokon nagyon sokan élnek buborékban (senki ne vegye sértésnek, de ez a valóság). Azért nincs ezeknek a vázaknak folytatása, mert összehasonlíthatatlanul kisebb rájuk a kereslet, mint a markosabb vázakra. Azért, mert hasonló ízlésű emberek összeverődnek egy fórumon, az nem feltétlenül jelent olyan tömeget, amire a gyártó kutatás-fejlesztést, gyártást, marketing büdzsét tud alapozni.
A Sony legalább beletalált abba a sweet spot-ba, amit az A6xxx sorozat képvisel: Kicsi, de markos (na meg márkán belül nincs is más vázforma, de ha lenne ilyen kamu DSLR-szerű, akkor azt vinnék mint a cukrot). A Panasonic meg elengedte ezt a vonalat, pedig a GX7 és főleg a GX8 pont ezt a filozófiát képviselte, csakhogy mellettük ott volt a felhízott G-sorozat, ami messze sokkal sikeresebb lett (a G7-től kezdve különösen).
A gyártók is tehetnek ráadásul arról, hogy a kicsi vázak nem mennek, miközben szisztematikusan tolják le a tudásukat egyre alacsonyabb szintre és a haladó vagy pro fícsörök inkább a nagyobb-markosabb gépeikbe kerülnek. A piac alulról fogy el, a kisebb tudású gépekre csökken nagy mértékben a kereslet és így éppen a kompakt vázak esnek ennek áldozatul. Velem is ez van, Panasonic kiherélte a rangefinder vonalat, lett helyette kalapács kamu DSLR G80-am, mert a tudás fontosabb, mint a méret, elfogyott a választási lehetőség számomra.
Ne felejtsük el a teljesen banális, irracionális okokat sem: Aki már túllép egy telefon tudásán, az gyakran fotósnak akar kinézni. A rangefinder-szerű gépek pedig náluk kapásból kiesnek. Ha meg ennek tetejébe még olyan szuperkicsik, mint a GM-sorozat, akkor aztán főleg. Ezért is hagytam ott a fenébe az itteni vásárlási tanácsadós topikot, unalmas volt, hogy jön az n+1 ember, hogy mi a legjobb, legracionálisabb ajánlat X pénzért és végül 10-ből 8 elkezdett vitatkozni a tapasztalt segíteni vágyókkal, hogy neki márpedig nem kell haladó(bb) MILC, neki belépő DSLR kell és kész és erre mondjunk már végre áment, mert ettől boldog akar lenni végre.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mercutio_ #1067 üzenetére
(#1067) Mercutio_
Nem ismerem, csak tippelni tudom a közízlést, de a GM5 szerintem pont az a gép volt, amellyel a Pana minden másnál jobban megfogta az MFT lényegét. Kíváncsi lennék arra, hogy a mai kor követelményei szerint aktualizálva mennyire menne? Mondjuk 2.4 MP EVF, PDAF, 4K/30p (a kis méret miatt akár 5 perces időkorláttal), e-shutter, tisztességes marketing mellett... A 12-32-vel ütős kis kombó lenne!
(#1069) Stauffenberg
"Azért nincs ezeknek a vázaknak folytatása, mert összehasonlíthatatlanul kisebb rájuk a kereslet, mint a markosabb vázakra."
Igen, ezt is simán el tudom képzelni.
"A Sony legalább beletalált abba a sweet spot-ba, amit az A6xxx sorozat képvisel: Kicsi, de markos"
Nekem is ez tetszett meg. Arra leszek kíváncsi, hogy ha a piac elmegy az A6000-es sorozatnál is markosabb vázak felé, akkor mi lesz az MFT sorsa? Még az APS-C is szorulhat idővel, mert ha már EKKORA, akkor miért ne full-frame? Valaki egyszer csak tabut tör és szinte felár nélkül adja a full-frame szenzort...
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1085 üzenetére
Nem egészen értem a mondatot, arra gondolsz, hogy a munkarekesz (ahova beugrasztja AF és fénymérés közben) nem teljesen nyitott?
Én az FE 50mm f/1.8-ról csak annyit olvastam negatívumként, hogy bár gyors az AF, de egy minimális hunt van benne a kicsit öreges AF konstrukció miatt, de ez valahol érthető, ez egy filléres objektív újonnan is.
Kompromisszumokra mindig számítani kell a nagyon olcsó objektíveknél. A Panasonic 25mm f/1.7 esetén meg komoly mértékű a focus shift lerekeszelve (főleg f/4-5.6 körül a leglátványosabb), amire csak az megoldás, ha bekapcsolod a Constant Preview módot, ami mellőzi a rekesz ugrasztást és a beállított értéken fókuszál, szóval hasonló pofonba azzal is bele lehet szaladni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1089 üzenetére
Most már én is megtaláltam (DxO tesztből idézve):
"Potentially more of a concern is that lens has been designed to focus at the taking aperture, rather than opening up to focus at full aperture like the other models. This means the lens may be slow to focus and may struggle in low light. However, on the plus side, the potential for aperture-dependent focus shift is greatly reduced."
Pont így kell használni bekapcsolt Constant Preview mellett a Pana 25mm f/1.7-et is is, ha normálisan fókuszált fotókat akarsz, hogy elkerüld a focus shift-et. Értem én, hogy nem túl happy dolog, de ez pont annyira jelent problémát kevés fénynél, mint egy f/4-es zoom esetén vagy az f/3.5-5.6 kitnél, azzal a különbséggel, hogy kevés fénynél úgyis inkább nyitott rekeszen fogsz fotózni az esetek többségében. Cserébe tényleg nem kell a focus shift problémával bajlódni.
Nézd, ez egy ~80 ezer forintos (magyar kisker áron, áfával együtt) objektív Full Frame-re, aminek a technikai alapjait még a Minolta tette le időszámításunk előtt. Optikai minőségben a konkurencia belépő FF 50mm-es fixeit felülmúlja, szerintem ez egy teljesen racionális kompromisszum, mind gyártói, mind pedig vásárlói oldalról. Van hova tovább lépni róla, ha kinőtted, de együtt is lehet élni vele amíg nincs meg a pénz a Zeissre.
---
(#1090) lugosi: Szerintem én gyerekként sosem fotóztam monokróm filmre, apám mindig Kodak Gold-ot vagy Fujicolor C200-at tankolt fel, csak különlegesebb alkalmakra kerültek elő a komolyabb filmek, ezek meg ilyen belépő szintet képviseltek a már tűrhető minőségű filmek világába (én a Kodak tónusait és színeit jobban szerettem, de egy kicsivel drágább is volt). De hát én is úgy lettem eleresztve egy 1 hetes táborozásra, hogy a kezembe nyomott 2 tekercset azzal, hogy osszam be szépen (2x36 kocka).
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Mercutio_ #1093 üzenetére
Eleve az Z55/1.8 a best és nem az Z50/1.4
Sohasem értettem miért éri meg a töbletpénzt az 1.4 vs 1.8Az 50/1.8F meg kb olyan mint a pana 20/1.7 vagyis talán még kicsit jobb is az af lowlightnál.
Normál fényben nem rossz a sony 50/1.8 afÉn úgy fogalmaznék hogy szobában a lámpafénynél kevéske volt az af a gyerekfotózásra az 50/1.8F-nél.
De ez nagyonsok obira igaz , sőt itt már vázak is megbuknak (minden rendszerben van ilyen)
De egyik sem jelenti azt hogy használhatatlanok.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1093 üzenetére
Nem kell elfogadni, nem veszel Sony-t és kész. :)
Én azt mondtam, hogy a Sony FE 50mm f/1.8 jobban rajzol, mint a konkurencia low-budget ötvenesei, cserébe van némi kompromisszum vele, ami amúgy mindegyikkel lesz valamilyen formában. Szerintem meg jobb, hogy a piacon van, mintha nem lenne és egy teljesen reális árat kapott.
-
konyi79
addikt
válasz Mercutio_ #1089 üzenetére
Ez azért a Sony tulajoknak nem olyan meglepő. Nem is az 50F18F sajátossága, az 55Z is F4-en állít élességet. Meg az összes.
Mert a váz dönti el, hogy kell-e neki több fény. Egy sötét szobában ki fogja nyitni 1,8-ra, egy világosabb szobában pl f2,8-ra, napsütésben meg marad F4-en, mert bőven elég neki.
Ettől ugyanúgy éles lesz a kép, de akkor mi a gond vele, ha F4-en állít élességet?
Az a baj sokan teleszemetelik az internetet ilyennel, aztán úgy ez a vége, hogy szar, így töredék információ alapján.Az 50F18F ettől függetlenül egy zajos lassú mókuskerék mindenki szerint aki használta már. Ebben aztán megint közrejátszik, hogy mivel hasonlítjuk. Nincs a rendszerben egyetlen más (az 50m28 macro az egy más tészta, célszerszám) ilyen zajos, külső af lencsés objektív. Szóval ezekhez nézve vacak. Azonban a legolcsóbb üvege a rendszernek, nifty-fifty szinten pedig már más a fekvése, képe meg teljesen rendben van.
Aztán persze mikor egy más rendszer konkrét üvegével akarunk valamit pontosan megfeleltetni, máshol is falakba ütközhetünk. Itt van egy olcsó, meg egy 55Z -amire a 300k azért költői túlzás, én pl 210-ért vettem 220V-ban. Használtan már néha 150-ért megy. Kicsit néha érdemes várni rá. Szóval itt az van, a többség standard ötvenesénél van egy olcsóbb gyenge af-el, meg az 55Z.
Az 55Z nem a belépő alapobi akar lenni, pl a Zuiko 25 F1,2 pro ellen indítsuk. Kisebb, könnyebb, élesebb nyitva, olcsóbb. Csak épp szenzorból kell behoznia, ha épp a fény miatt kell f1,2.
Szóval ez is majdnem felel csak meg. -
konyi79
addikt
válasz Mercutio_ #1111 üzenetére
Függ attól, af-s vagy af-c, mekkora a fény, mekkora a beállított rekesz, az AF-Priority AF, Relase, vagy Balance-ra van állítva. Meg persze az élő nézet be van-e kapcsolva? Sőt, ezen belül se mondom, hogy más vázon nem mást csinál.
Meg azt mondom, ne ülj fel minden hülyeségnek.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Mercutio_ #1162 üzenetére
volt valaha rendesen simogatva az apsc vonal? pont mint a kenyon, dedikált apsc-n olcsójános plesztikfentesztik, vagy régi analóg obi felmotorozva, de az is FF lenne eredetileg.
@Econ pont azt mondja, hogy az MC11+[random] nem érvelés az obikínálat kérdésére. (amúgy meg jó dolog, fujinak is hozna pár %-ot eladásban, ha klasszik obikkal lehetne cc & eternára fotózni digitálisan)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
mikrofon
addikt
válasz Mercutio_ #1162 üzenetére
A Sony-st már téli szemetelte rendszeresen ugyan ezzel meg hasonlókkal. Most új felületet talált. Hisz ez szakmai, az meg csak Sony-s....
Meg ugye lehetne olyan vázat és rendszert valasztani amihez van egyéni ízléseknek megfelelő objektív...
Tudatos vásárlással ez egyszerűbb...[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1238 üzenetére
De a Sigma és a Tamron köztudomásúan third party gyártó, így élnek a fejekben is, az még nem lep meg senkit. Amúgy meg minél több haladó/pro fotóst ismertem meg, annál inkább kialakult bennem az, hogy ők követik legkevesebb hajlandósággal a napi fejleményeket a piacon. Nem érdekli őket, megvan a cucc amivel boldogok és csak alkotnak/dolgoznak. Szerintem még jobban is járnak ezzel.
(#1239) topikk: Hát ezt mondom én is, az MFT gyártóknak nem volt érdeke abból, hogy a vásárló ne náluk költse el az objektívre szánt utolsó fillérjeit is. Öcsém már megvette a GX80-at, mikor még mindig visszakérdezett, hogy biztosan nézegetheti-e Olympus objektívek tesztjeit, nem akar rápörögni egy típusra, amiről kiderül mégsem jó neki...
(#1243) 80hun: A DFD csak egy ügyes CDAF algoritmus, ami igyekszik minimalizálni a huntolást. De én G80-on nem érzem kicsit sem lassúnak vagy bizonytalannak az Olympus 45mm 1.8-at. Ha inaktív is ilyenkor a DFD, én érzetre nem tudnám megmondani, hogy bizonytalanabb-e egy CDAF-es Olympus vázhoz képest. Gyors és nem totojázik, már amennyire egy CDAF rendszertől ez elvárható. Ez is ilyen marketinges bullshit, mint a Dual IS, ami persze tök jó meg minden, de kétséges, hogy érdemes-e miatta csak azért a Pana objektívet választani egy másik, jobban tetsző és/vagy olcsóbb Olympus helyett, hogy működjön ez a funkció.
-
vond
MODERÁTOR
válasz Mercutio_ #1370 üzenetére
Nem ennyire durván, de én is tapasztalom. Ki is tudok készülni tőle.
(#1369) kovsol: Visszamennyé!
(#1371) 80hun: Bármennyire is kicsi, meg könnyű úgy összességében a G80 egy alapzoommal, én sem szívesen viszem "csak úgy" magammal. Ezért is (meg ritka, két vázas melókhoz) vállaltam be egy használt GX80+12-32 szettet. Na, azért ez már más, ezt becsűröm a hátizsák elülső zsebébe, vagy akár kabátzsebbe, aztán jöhet mindig velem.
Miért OFF-ban írok, meg Ti is? Átrakom az egészet ON-ba. Szerintem ez simán a topik témájába vág.
[ Szerkesztve ]
Eladó Panasonic G9 + 12-35 II + Sigma 10-20 + Viltrox speedbooster: https://t.ly/C88YY
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1370 üzenetére
Mi a különbség abban, hogy valaki egy 150 ezres szettel analfabéta a fotózáshoz, vagy ha egy 1,5 millióssal? De az mindenképpen dicséretes, hogy eljárnak workshopokra, ez már a tanulásra való hajlandóság jele, ami egyre ritkább.
A Fujifilm X-T100 teszt alatti komment szekcót is széjjel trollkodták a mobilmániások, akik hirdetik az igét, hogy a fotózáshoz tök hülyének lenni valójában menő és az AI algoritmusok atyaúristenéhez fohászkodni sokkal inkább rendben van, mint két szalmaszálat keresztbe tenni egy kis alapszintű tudás megszerzéséért.
(#1361) Mr.Csizmás: Én még sima vegán sem vagyok, nemhogy vérvegán, de sokan környezettudatosságból választják ezt az étrendet, nem azért mert nem szeretnek benyomni olykor egy jó kis sült kolbászt vagy egy szaftos hamburgert. Egyre jobb alternatívák léteznek ezeknek az utánzására is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1395 üzenetére
Melyik workshop az alapozó? Aki már tud épületet fotózni az mehet a didikre? Vagy épület, madár, cickók a helyes sorrend?
Szerintem nem a téma dönti el hol kell kezdeni a technikai alapok megértését. Bármilyen nem haladó workshopot lehet azzal kezdeni, hogy 5-10 percben ez elmagyarázódik, aztán a gyakorlatban fogja úgyis tényleg megérteni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1431 üzenetére
Fáj a szívem a Pentax miatt, mert a DSLR időkben nagyon kedveltem a filozófiájukat (egy K200D volt az első tükrös digit gépem, amit emlékbe el is tettem és az AA áramforrás miatt bármikor elő is vehetnék ha úgy tartaná kedvem), ehhez képest ma már csak ők vannak teljesen kimaradva a MILC piacból és az arcukat a tenyerükbe temetve nyilatkoznak a sajtónak olyan képtelen baromságokat, hogy a MILC csak múló hóbort és az emberek tömegével fognak visszaáramlani tükröt csattogtatni és akkor majd ők lesznek az egyetlenek, akikhez fordulni lehet.
Komolyan... mint a bajszos bácsi a bunkerben, tologatják a térkép felett a nem létező hadosztályokat, miközben odafent már bevették a várost az
oroszokMILC-ek.Szerintem akkor fogok már csak Pentax gépet venni, amikor Ebayen végre lecsapok egy patika állapotú old-timer darabra. Egy K1000 például igazi ikonikus darabja a gyártónak, marha sokáig gyártották és hárommilliót adtak el belőle Ilyen Pentax is létezett...
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1547 üzenetére
"Ez darabra nyilván igaz, de érzésre a rendszer érdemleges/említésre méltó obijaiból is lényegesen több van mint a konkurencia esetén?"
A két eddigi legteljesebb rendszerben? Azt gondolom igen. Bár ugye kérdés mit nevezünk említésre méltó darabnak (ez nagyon szubjektív). Amikor meló miatt a kezembe nyomták vagy egyik, vagy másik FF rendszer valamely vázát, azért nem kellett sírva fakadnom az objektívek minőségétől.
"A másik ami eszembe jut, hogy pl. Sonyra egész jól adapterezhetőek a Canon obik"
Nincs is olyan Canon felől érkező Sony FF felhasználó ismerősöm, aki ne hagyott volna meg egy-két-három üveget, mert egyszerűen nem érzik szükségét annak, hogy beleinvesztáljanak natív darabokba, vagy ha igen, csak lassan, nem rohanva, ahogy összejön a pénz a váltásra.
Azért azt is látni kell, hogy akár a Canon RF, akár a Nikon Z rendszer főleg azokra céloz, akik eddig is a gyártó ökoszisztémájában mozogtak (és ide nem csak az objektíveket kell érteni, hanem az egész TTL rendszert is, rádiós kommunikációtól kezdve a rendszervakukig, ezekbe is sok pénzt bele lehet borítani). Hát ők rohadt sokan vannak, akkora tömeg ez, amiről bármelyik másik gyártó csak álmodhat, szóval a Sony nem csoda, hogy érdemben nem tesz semmit a nem hivatalos adapterek ellen, neki egyelőre az a célja, hogy minél több fotóst és videóst behúzzon magának és bízik abban, hogy rájárnak majd a natív kínálatra is.
-
80hun
addikt
válasz Mercutio_ #1741 üzenetére
Ez a mostani nem az 5 évvel ezelőtti .
Semmi köze a mobilokhozEzt a milcek okozták és ugye az hogy a canon későn reagált. Plusz ugye hogy elég gyengén sikerült az R és RP.
Ez van a kutyának nem kell a canon dslr és a milcek se nagyon
A 80dt és az obikat alig birtam eladni és azt is a használt ár alatt sokkal.
Na kb igy áll a canon sztem -
válasz Mercutio_ #1741 üzenetére
+#1740: Értelmeztem, mivel a Canon a legnagyobb súlyú tétel a csereobis piacon, ezért nem meglepő hogy a "piac zsugorodása" és a saját profitcsökkenésük között elég erős a korreláció.
A zsugorodó piacért is kemény harc folyik, a sony feljövőben van pl.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Mercutio_ #1758 üzenetére
M43 obit még nem adtam el, a legelső oly kitobi is a nyakamon van még . De hamarosan meglátom élesben, mi a helyzet - egyelőre csak azt nézegettem, mások mennyiért adnak el.
Amiket eladtam az a régi nikon cuccból, volt olyan (sigma 10-20) amin konkrétan nyertem.30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Mercutio_ #1887 üzenetére
Milccel egyelőre egészen pontosan 0db-ot, amikor normális ég alatt laktunk, akkor még tekercset kellett rakni a kamerába nem memóriakártyát . Az ábránd persze megvan, csak ugye pont olyan napokon kéne szabadidő+motiváció+asszonytól engedély(*) egy féléjszakás kiruccanáshoz, amikor derült az ég.
*ennek az ügymenetét képzeld el a Borkais hírek mellett...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
zsiga_667
tag
válasz Mercutio_ #1939 üzenetére
Bizony. Dolgoztam egy keveset egyetemista koromban egy fotósboltban, hát egy kezemen meg tudom számolni hogy hányan kértek akár csak 10x15-öt a 9x13 helyett, nemhogy még nagyobbat...
Szerk.: Pedig nem borsodi zsákfaluban, de még csak nem is a nyócban volt az üzlet, hanem egy jómódú polgári környéken.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Mercutio_ #1969 üzenetére
Zoomokra gondoltam igazából, abból meg nem sok olyan FF van, amit rekeszelni kéne az f2.8-hoz .
Hátigen, a 4/24-70-nél hirtelen meglepett+marhára tetszett amikor a megszokott oly 12-40-emmel szemben úgy 13év után először kaptam témaszeparációt egy zoomban (azelőtt ugye filmre ugyanez volt a helyzet).
Témája válogatja egyébként, ha nem egy másfél méterre feszítő modell a célpont, akkor 2/50mm-rel nagyon szívesen végigmegyek egy utcán ahol sötétedés után nem szedik le rólam a fotóscuccot.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Mercutio_ #2102 üzenetére
Halat tudnék így fogni ...
A körte-alma ott stimmel, hogy a ff obi spéci nagyfelbontású vázon van, vmi elterjedtebb rendszert kellett volna néznem, ahol van 20MP körüli vázra alapobi.
Egyébként azért is linkeltem, mert dxo-ék mintha valamit elmértek volna: a T-stop érték elég meredek az oly obinál, miközben a lencse nem vignettál durván. Tehát vagy szurokkal kentek be pár tagot, vagy áramszünet volt a mérőműszerben. Más 5letem nincs
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
_q
addikt
válasz Mercutio_ #2152 üzenetére
Nem akarsz moderátor lenni? Visszaolvasva a hozzászólásokat, mindenkit el lehetne zavarni a saját szaktopikjába. Ez nem egy "általános topik", ahol minden MILC-el kapcsolatos kérdésről lehet beszélni egy kicsit? Nyilván amit előttem műveltek 1 oldalon keresztül az nem ide való, de ez összesen lett volna kb 6 hozzászólás és téma lezárva.
madgie kérlek a videós topikban válaszolj majd. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Mercutio_ #2195 üzenetére
Hát valamennyire ül, mert akkor az A6600 új APS-C szenzorral jött volna A Fuji eddig 2-3 évente új X-Trans szenzorral jött. A Canon meg sose volt sietős a szenzorokkal, de most az új APS-C szenzor az előzőhöz képest már 3 évre jött (80D-ben volt előrelépés szenzorban, ami 2016)
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz Mercutio_ #2225 üzenetére
"azért a cropos objektivek átfogása közelitőleg követi a filmes világban megszokottakat"
felhivnám a figyelmet a következőkre:
1. direkt írtam hogy "KÖZELITŐLEG", de azért 5mm eltérés nem markáns különbség
2. a két különböző gyujtótávolság tartomány a kétféle érzékelőméreten közelitőleg azonos látószöget eredményez
amit írtam arra vonatkozott hogy volt aki szerint többféle gyujtótávolság van (az érzékelőméret függvényében) és a ff objektiv APS-C vázra helyezésekor szorozgatni akarta a ráírt értéket...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen