Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    válasz Integra #16740 üzenetére

    Na igen, a kerékpárutak. Mai napig egy csomó gyalog- és kerékpárút, amire járatjuk-járatjuk-járatjuk a pofánkat, hogy nem jó-nem jó-nem jó, ne a gyalogosok közé vezessék be a kerékpárosokat, mert az senkinek sem jó. Ott van pl. a Budai Rakpart, kinek jó az, ha rengeteg gyalogos, nem kis mértékben turista ott közlekedik, és a kerékpárosok is oda vannak terelve? A kerékpáros is közlekedne, ráadásul gyorsan, és bár a KRESZ szerint a gyalog- és kerékpárút használata nem kötelező a kerékpárosnak (csak a kerékpárúté), sajnos sokan oda kényszerülnek, a gyalogosok közé, mert pont olyan út van vele párhuzamosan, ahol elég veszélyes az autóforgalom, ezalatt azt értem, hogy szűk a hely, sok busz/teherautó jár arra, esetleg a kerékpáros feltartja a forgalmat, mert nehéz megelőzni anélkül, hogy a szembe forgalmat zavarnánk vele, stb. Van sok hely, ahol ki lehetne alakítani kerékpársávot/utat, de nem képesek rá. És igen, vannak helyek, ahol semmit nem tesznek a kerékpárosok érdekében. Pedig sokan ülnének kerékpárra, aki egyébként nem mer az úton menni, mert fél tőle, a járdán meg inkább ne tekerjünk, veszélyes, főleg másra.
    Azt mondjuk hozzátenném, hogy én már megszoktam autók között közlekedni vele, de én be is tartom a szabályokat és van is kresz-vizsgám, fél év alatt csak volt gondom autóssal, mert benéztem egy helyet, ahol macisajtom volt, de elbénáztam, szégyelltem is magam. Sok kerékpáros lesz@rja a szabályokat, esténként meg a kedvencem, amikor kivilágítatlanul közlekednek. Egyik legrosszabb élményem az volt, amikor szembe jött velem ~25-tel a kerékpárúton egy kivilágítatlan egyén és csak pár méterre láttam meg magamtól, szerencsére ő látott engem (mivel volt lámpám), tehát nem lett belőle baj. Akkor nagyon gondolkodtam, hogy kimegyek az útra, ott legalább autók mennek, akik világítanak és látom őket. Szerencsére azóta van egy sokkal erősebb lámpám, amivel elég jól látok előre, szóval sötétben a kivilágítatlanokat is messzebbről meglátom.
    A P+R is sokkal jobb lenne, ha több lenne. Kevesebb autó kéne a város belsejébe, szerintem mindenki boldogabb lenne, ha a város belsejét elkezdenék a kerékpárosok irányába tolni. Persze lenne autóforgalom, de szabályzással kevesebb lenne és megfelelő infrastruktúrával biztosan sokan közlekednének kerékpárral.
    Most voltam Szegeden, első látásra ott komolyabban veszik ezt, mert ahol én jártam, mindenhol lehetett jól közlekedni kerékpárral.
    Bocsi a hosszú offért.

Új hozzászólás Aktív témák