- Autós kamerák
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
válasz Mágus2 #42769 üzenetére
Akkor ugy latszik nem erted.
Jon mogotted nagymenőbe valami 1.4es csoda ami mar tiltashataron letud teged villogni. Tegyuk fel kimesz a kozepsobe mert kepzeld nem vagyok paraszt es kb azonnal elengedem ahogy tudom ha normalis az illető s halad.
De az milyen mar h kimegyek visszamegyek a belsobe s belassit elottem ugy h menni nem lehet Gondolom ilyenkor is envagyok a kötsög meg a vezetni nem tudom s nem a masik mi? Ugyan kerlek...
Aztan van a masik ahol tenyleg normalis autoval jonnek kb 200al levillognak de mire visszamegyek mar 3km el arrebb van. Ezeket meg tisztelem is h milyen kiralyul megy a verdaja.
De ezekkel a gyokerekkel szembe aki levillog utana meg lassitgat hagy ne en legyek mar a kotsog meg a versenyzo meg a vezetni nem tudo. Tudom itt mindenki jobban vezet a masiknal de akkor is.
Rbalint: Igaz igaz de azert az emlitett autok kozul erosebb.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #42998 üzenetére
Sejthető volt, hullanak ám a csontvázak a szekrényből. De szerintem még a sublót mögött meg a kredenc alatt is van 1-2.
Hát igen, ezt megoldotta nekünk a fasza dízellobbi meg az EUs kretén szabályozás.
És szerintem mondjuk nagy köszönetet az Amcsiknak, hogy legalább valaki borította a szaros vödröt, és szólt, hogy nem kéne telekormolni mindent A-ból B-be közlekedéshez, és főleg nem kéne ezt pofátlanul támogatni.Same rules apply!
-
Integrale
veterán
válasz Mágus2 #42998 üzenetére
Ezt gyakorlatilag az osszes gyarto csinalja, VW-nel is talaltak ilyen trukkot a szoftveresen felul. Thermal window a neve, nem illegalis, de nem is etikus, mivel a gyartok eltero ido utan kapcsoljak le a "tisztitast", a katalizator es a reszecskeszuro megovasa az oka.
Ez egyebkent egy marciusi hir.
"Bad reklám is reklám too"
-
Snoop-y
veterán
válasz Mágus2 #43466 üzenetére
Latom elsiklottal a mellett az aprocska teny mellett hogy ha keresel mondjuk havi 300K-t akkor very unlikely hogy osszesporolosz 14.000 eurot...
Illetve ha 10 ev alatt sporolod ossze akkor is eron felul autozol...
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Gergello
addikt
-
Skillet
addikt
válasz Mágus2 #43468 üzenetére
Végre
Ezt a baromságot én sem értem.
Egy átlagos 4 millás astrát, vagy gyakorlatilag akármit, az vegyen magának, akinek a havi fizuja 700e netto? pfffff
Ezt nekem soha, senki sem fogja tudni megmagyarázni.
Ahogy írtad is, járjon csak mindenki trabival!(#43474) Gergello
Az érték a lényegesebb... eddig arról volt szó, abba kötöttünk bele. 6 havi fizu, stb. A kor nem feltétlenül egyenlő az értéktelenséggel, sőt.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qtya123
őstag
válasz Mágus2 #43484 üzenetére
Tudom, hogy szerelsz. Akkor eddig biztosan én voltam szerencsés a "régi" sz@rokkal, hogy nem költöttem rájuk a vételár kétszeresét, hogy hibátlanul működjenek. De akkor a munkád során biztosan azt is tapasztalod, hogy begurul hozzád a delikvens az 5-6 éves autójával (mert az öregre sokat kell költeni) és otthagy egy jelentős összeget, fiatalabb autója ellenére.
Szóval szerelőként azt kijelenteni így kategorikusan, hogy a régire sokat kell költeni, az újra meg nem és kiadás terén a régi többe lesz, elég fura.[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz Mágus2 #43484 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy az autó, ha használod napi szinten, luxus, illetve a kényelmet, nyugodtabb, gyorsabb közlekedést teszi lehetővé.
Ha a BKV nem lenne ennyire "ergya" (by babi néni ), és mellé mocsok drága, sokan letennék az autót.
De nincs megfelelő alternatíva. 10-12k-ból tankol 30-40L-t, amiből 500km-t autózik. Ha csak melóba jár Pesten belül, ez akár 2 hónap is lehet.
Ezért sok az összetákolt hulladék, mert a felmerülő költségekre a kötelező szűrő és olajcserén felül már nem marad a költségvetésből, ezért oldjuk meg minél olcsóbban, csak guruljon.
Nekem Mondeo 2.5 V6 van. Amikor megvettem, tisztában voltam vele, hogy jöhet nagy költség. Akár akkora is, amit nehézkesen tudtam volna finanszírozni. Ezekre nem lehet felkészülni, mert 1M autó vételénél nem marad 6-700e a zsebedben, és simán belefuthatsz ilyen tételbe, pláne turbó dízelnél.
Mondeo TDCi Mk3 kuplung + kettős tömegű + nagy nyomású. Vagy turbó + porlasztócsúcsok.
Esetemben 1 év alatt "beleöntöttem" 350-400e környékét, de ezek "apróbb" dolgok voltak, a blokknak eddig nem volt baja. Még 100e kell beletolnom kb a jelenlegi hibák orvoslására, ami nem akut (első futómű, lengéscsillapítók Bárdi 50% kedvezménnyel). Volt 1-2 azonnal orvoslásra szoruló gond, és persze soha nem akkor, amikor ideálisak a körülmények.
Igazából egy 2-3M autóval is be lehet fürödni, akár jobban is, mint egy 2x idősebb fele ennyibe kerülő autó esetében. Biztos nagyobb %-ban jobbak, de ha kifogod, lehet önteni bele a pénzt, és mivel frissebb, újabb, bonyolultabb, ez még költségesebb.
Ezen kívül pedig említettem, hogy egy 1,5-1,7x drágább Passat-ban rosszabbul éreztem magam, hiába drágább, újabb technika. Ott már volt egy automata váltó felújítás 500e-ért, és egyéb nyalánkságok, de eladás pillanatában is volt futómű gondja. Hiába volt valós 200e környéke az órában, és 5 évvel fiatalabb életkor a forgalmiban...Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Qtya123
őstag
válasz Mágus2 #43523 üzenetére
"Hozz egy bármilyen 10 éves autót, összeírjuk, mit kell cserélni hogy egyenértékű legyen egy 3 éves állapotával"
Ha szó szerint veszem ezt, akkor cseréljük a komplett futóművet (függetlenül attól, hogy mi rossz benne), mert akkor lesz "egyenértékű". Inkább fogalmazzunk úgy, hogy cseréljük azt, ami elöregedett/hibás. Azért nem minden 10 éves autónak kell a felét kicserélni.
De beszéljünk inkább számokról (rokonsági példa):
13 éves Toyota eladva 1.2 millió (indok: jaj el kell adni, újkora óta nincs baja, de most öreg lett, elviszi a pénzt, eddig nem volt baja, de most a fékeket komplett cserélni kell, ez így nem mehet)
7 éves Honda megvéve 3.5 millió ---> most nyugodtak vagyunk, erre majd nem kell költeni, nem olyan öreg.
Ha elvinném hozzád az eladott autót nemhogy a 2.3 millió különbözetet nem fogod összeírni javítási költségnek ezen a "nagyon" öreg autón, de ha 800ezret összeírsz, már vendégem vagy egy láda sörre.
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43523 üzenetére
Ööö, wut?
Az IS-em 14 éves, értéke 1.5M, egy hasonló tudású 5 éves autó mondjuk 5M. Hát, ennek a 3.5M különbségnek a tizedét is nehezen tudnám rákölteni a kocsira. Pl. meghalt a 3.5 éves Baren akku, eltört a motortérben a kitámasztó pálca tartója, 1-2 elemet le lehetne fényezni, mert látszik rajta a városi harc...Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43535 üzenetére
Ezüst és hasonlók értelmes minőségben azért nem mattulnak annyira, mint az élénk színek. A piros pl. nagyon hajlamos rá, meg mondjuk az F Astrák bármelyik színe, de ott a festék volt fos.
Persze, értem, amit mondasz, de ha egy telifényt csináltatunk, még az is csak mondjuk 350k, és annyiért már fasza is lesz, akár gyöngyházra fújva is.
Perzse, ki lehet dobni az összes szilentet és polyurenthánra cserélni, de az már nem egy 3 éves autó állapota lesz, hanem komolyabb megoldás, mint amivel kijön a gyárból.A lehet hogy nem lesz baja és a biztos között ott van a 3 milla különbség egy 14 éves autónál.
Igen, alapvetően én is ebben szeretnék hinni, de olvasgatva a fiaskókat mostanság (Prinz motor, BMW-nél szétrepülő pillangószelep, stb), sajnos az az érzésem, hogy a 14 éves szívóbenzinesem kisebb eséllyel fog az út szélén hagyni az elkövetkező öt évben, mint ha most vennék valami nem túl szerencsés konstrukciót 3 évesen, és azzal tolnám le az elkövetkező öt évet.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43540 üzenetére
Most sem BMW-vel tolod. Körtét körtével, almát almával. Ha turbó benzinesed van, akkor értelem szerűen ilyennel hasonlítanám a 3 és 10+ éveset. Értelmetlen lenne egy 16 éves szívó benzinest egy modern turbódízellel hasonlítani.
Persze, ebben igazad van, de kapok ma szívó motort, amiben négynél több henger van, mondjuk 10M alatt?
Szerintem maximum a BMW K1600 felel meg ennek a kritériumnak.Szóval oké, almát körtével, de mivel hasonlítsam?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43545 üzenetére
Abban a korban amúgy volt, akár E46, akár még E92, még a következő generációs IS is szívó v6 volt, csak ezeket a nagyobb szívókat azóta kinyírták. Csak az az érzésem, hogy ettől inkább rosszabb lett a világ, mint jobb.
Pedig milyen jó kis 2.8-as V6 volt még az Audi 100-ban is.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43548 üzenetére
Esélyekről beszélek, mi annak az esélye, hogy megkotlik a 3 éves vagy a 14 éves. Sokkal kisebb egy 3 évesnél hacsak nem valami szofisztikált, kisköbcentis, agyon húzott valamiről beszélünk. Kicsit árnyalja a képet, hogy a régebbi autókat sokkal inkább strapabírásra csinálták, nem eldobhatóra.
Igen, épp ezért nem tudom, hogy mivel fogok járni mondjuk 5-10 év múlva.
Nem szeretnék sem 3 évente autót cserélni, sem újat venni.
Jelenleg a hibridek tűnnek viszonylag megbízhatónak, de az annyira steril, hogy az intenzív osztály falfestéséhez tippeket kértek a Toyotától. Esetleg Mazda skyactiv...a sajátodat ne hasonlítsd semmihez, mondjuk, hogy a sajátodat akarod olyan állapotba hozni, mintha csak három éves lenne. Ahhoz elég lenne 350 000ft?
350 biztosan nem, de nagyon nehéz a kérdés amúgy is.
Egy 14 éves motor/váltó nem olyan állapotban van valószínűleg, mint egy 3 éves. Ettől még simán elmehet 5-10 évet hiba nélkül, de nem olyan állapotban van.
Viszont ha kicserélsz/felújítasz benne egy csomó dolgot, akkor meg vadi új alkatrészek lesznek benne.
Lámpa ugyanez. Oké, ha nem megkímélt, bontott lámpát veszek, hanem vadi újat jó drágán, akkor az adott része az autónak már nem egy három éves autó állapotával fog megegyezni, hanem új lesz.Ha úgy nézzük, hogy mondjuk fényezés, tömítések cseréje hajtásláncban, ajtókon, beltérben 1-2 karcoltabb dolog cseréje, futómű elemek nagyon szigorú vizsgálata és cseréje, akkor biztos el lehetne rá költeni egy misit, de ez azt jelenté, hogy olyan alkatrészeket is cserélne az ember, ami mondjuk az élettartama felénél jár, és esélyesen kiszolgálná azt az időt, ameddig a kocsi egyáltalán menni fog.
Same rules apply!
-
veterán
válasz Mágus2 #43540 üzenetére
Én tökéletesen értem, hogy mit mondasz; nagyjából egyet is értek vele. Mivel a két legöregebb autómat 6-6 évesen adtam el, így nincs tapasztalatom idősebb autók üzemeltetési költségeivel.
Ha valaki 15 éves autót akar, annak több oka is lehet:
- ennyit akar rászánni, mert pl. takarékos (én is megnézem, hogy mire mennyit költök, de feleslegesen nem sanyargatom magam - egyszer élünk), de lehet, hogy a végén csak magát szívatja.
- ennyit tud rászánni, mert nincs lóvé vagy másra költi (lakás, kábszi, kurvák, stb.).
- szerelmes bele, erre konkrétan ismerek példát a topikból - ő nagyon szívén viseli az autóját, mindent megad neki.
- erre van igénye, de akkor minek irkál ide?
- van akinek tényleg patika a 10-12 éves autója (2 példát tudok is erre a topikból, pl. tomcsi23 autója olyan, mintha 3 éves lenne).Annyi okosság elhangzott az utóbbi napokban... kezdem érteni bitporkot.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43555 üzenetére
lehet valami 20 éves szakadt szar fog haza vontatni.
Kb. két hónapja volt nálam az IS, amikor egy jeges parton egy Golf2 syncro húzott fel, mert a 6 éves nyári gumi nem akart felmenni magától.
Van ez így.Az nálam is megvan, hogy ha valami klattyogás van a futóműben, vagy bármi rendellenes hangot hallok a motortérből, akkor annak utánamenni, megnézni, szétszedni. A külsőre már nem költök ennyire, BP-n napi használatú autóra úgyis rábasszák az ajtót, bevásárlókocsit, biciklit, lekoccolnak párhuzamos parkolásnál minden irányból, stb.
A 34 éves Carinán nincs kb. karc se, de azzal nyilván nem is nagyon járok BP-n.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
Qtya123
őstag
válasz Mágus2 #43529 üzenetére
Én azért vitatkozok, mert irtózatosan kisarkított szélsőségeket állítasz.
Ilyen például a 10 éves autóval nem lehet 2000 km-t biztonságban menni, meg ki kell cserélni az összes lámpát, mert bemattulnak kijelentéseid.
Tessék, itt van a 13 éves bemattult lámpa, meg okádék fényezésem, szerintem megyek is a márkaszervizbe cseréltetni: [link]
Egyelőre még nem vetettem keresztet a hosszú utakra, pedig nálam egy családlátogatás 1200 km, illetve egy nyaralás ritkán áll meg 4500 km alatt, de a 15 éves Swiftel is ugyanez volt, kivéve a nyaralás, az megállt 2000 km-ben, de a 29 éves Ladámmal is eltekertem nyaralásokra 1500 km-t.
Maradjunk akkor annyiban, hogy akkor én a tizenéves autóim közül nagyon szerencsésen kifogtam a jókat, mint a mesében, hozzád meg a skála másik végén lévők kerültek és ez az oka a nagyon ellentétes véleményünknek az elhasználtság terén.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Mágus2 #43603 üzenetére
Persze, nagyon le lett tekerve az előtöltés. Hétfőn toltak rá, azóta jó. Most fürge is, hidegen is pöccre indul.
Viszont a szerelő csak behányta a kábelkötegeket, 4 helyen szaggatta el a vezetékeket a klímakompi tárcsája. Délután hoztam el a klímástól, -30.000.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Mágus2 #43603 üzenetére
Az alap vita abból indult, hogy azt mondtad, hogy a régi autóra valószínűleg kell annyit költeni, hogy felmorzsolja az újabb közti árkülönbözetet. Ez nem félreértelmezés.
Lehet, hogy nem vagyok objektív mindenben, de a sarkított állítások mellett (hogy például a 10 éves autón nagy eséllyel világítást kell cserélni, mert bemattult...) nem tudok elmenni.
Mindegy, szerintem én a ló egyik oldalán vagyok, te a másikon és a középút meg a hátán van, ahogy mások is írták.
Béke van, beszélgessünk tovább az autókról.
[ Szerkesztve ]
-
Cece04
tag
válasz Mágus2 #43626 üzenetére
Hát akkor ezek szerint félreveztem a közösséget
Újra bekeményedik -> rendesen fog, ahogy kellene mint a beesés előtt, erre gondoltam.
Tárcsafék van elől hátul.
Hát igen, meg kell nézetni mindenképpen..
Persze ez lehet véletlen is, csak tényleg az volt a furcsa, hogy amikor ilyen volt pár hónapja, akkor az pont ugyanezen a szakaszon volt és azóta semmi..
Köszi!
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen