Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz asadasad22 #26032 üzenetére

    A fő ok talán az, hogy még jó ideig együtt fog élni az SD és a HD, és jópár csatorna adása elérhető lesz párhuzamosan SD-ben is és HD-ban is. Emellett sokszor a HD-s változaton is SD-ről felkonvertált (vagy akár fel sem konvertált) régebbi felvétel megy. Így a frissítésnek is egyformának kell lennie. (Át lehetne konvertálni a HD-sat 60 Hz-re, de nem lenne az igazi.)

    A "100 Hz"-es tévék NTSC jel esetén 120 Hz-en működnek (már ha tudják fogadni az NTSC-t, de szerintem a legtöbb igen), mert így a legegyszerűbb, és egyben a legjobb. Ha támogatják a 24p-t, azt is megfelelő frissítés mellett jelenítik meg (72, 96, vagy épp szintén 120 Hz-en).

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #26033 üzenetére

    Ja, és csodálkoznék, ha mindezt nem tudnák HD-ban is (már ha maga a tévé HD-s :) ).

  • dezz

    nagyúr

    válasz asadasad22 #26039 üzenetére

    "az a jó ideig elviekben maximum 3 év lehet, ez asszem a végső határa a teljes digitális átállásnak."

    1. A kötelező digitális átállás csak földfelszíni sugárzásra vonatkozik (részben már be is következett). Célja: több csatorna elérhetővé tétele, a rádiós sugárzás által lehetővé tett határok között.

    Kábelre nem vonatkozik. A kábel a szolgáltató saját különbejáratú rendszere, nem korlátoz senkit az analóg jellel, csak saját magát. Ott addig mehet analóg jel, ameddig a szolgáltató célszerűnek tartja (saját rendszere felett ő rendelkezik).

    2. Digitális != HD. Digitális rendszerben az SD adás is digitális. (Csak pl. kábelen a digitális mellett még jópár csatorna elérhető analógban is.)

    "szóval ha pl. 24p anyagot játszok le, akkor az a 100hz az valójában 120hz lenne? az nem lenne rossz."

    Mint írtam, lehet 72, 96, és 120 Hz is (1-1 frame 3-4-5x-i ismétlésével). Szóval lehet, hogy egy európai 100 Hz-es tévén inkább 96 Hz lesz. Meg az is lehet, hogy itt is-ott is 72 Hz (mintha ezt hallottam volna). Sőt, még az is lehet, hogy a lejátszó eleve így küldi, nem 24 Hz-en.

    Lényeg, hogy semmi értelme nem lenne 100 Hz-re konvertálni, mert azzal elvészne a lényege (újra egyenetlenné válna a mozgás).

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz asadasad22 #26042 üzenetére

    Hát ja, de legalább elindult valami... 1 éve még gondolni sem mertem rá, hogy akár csak néhány adón már idehaza is lesz legalább néhány műsor, film magyarul HD-ben. 66cm-től már minden LCD-tévé HD-s, és azért veszik szép számmal. Egy idő után rákapnak az emberek a HD-ra, és már követelni fogják, hogy a nagy kereskedelmi adók is HD-ban sugározzanak. Egyébként hallottam, hogy szépen csendben azért állnak át ők is HD-ra. (Nem mintha a műsoruk többsége annyira érdekelne, de azért azt a párat is csak jobb lesz HD-ban nézni.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz Kobor #26029 üzenetére

    Néztem a listádat. Láttam, a dinamikus kontraszt és a digitális zajcsökkentés is ki van kapcsolva, a Motion Plus meg alacsonyan van. Szeretném megkérdezni, hogy ez miért van. (Nincs még LCD-tévém, csak tervezem, illetve várom, hogy számomra is elfogadható minőségűek legyenek. Úgy tűnik, még várhatok egy darabig. :( )

    A digitális kontraszt ugye arra való, hogy jelenettől függően szabályozza a háttérvilágítást, pl. sötét jelenetnél leszabályozza, így az nem szűrődik át, szal pl. sötét szobában nem lesz szürke, aminek feketének kellene lennie. (S-IPS vagy xVA panel ide vagy oda, azért sötét szobában nem tudja teljesen lemaszkolni a maxon lévő háttérvilágítást.)

    A digitális zajcsökkentés meg, normális megvalósításnál nem életleníti a képet, szal nem az egymás melletti pixeleket mossa össze, hanem időben az azonos helyen egymás után következőket. Ezt is -- szintén normálisabb megvalósításban -- csak akkor, ha nem mozgó objektum van ott, mert az így "csóvát húzna". Nekem egyelőre egy jobb 100 Hz-es CRT-m van, és az említett módon van megvalósítva ez a funkció, és teljesen jól működik, tehát nem okoz zavaró hatást, csak szépen eltünteti a képzajt, ha az nem halad meg egy bizonyos mértéket. (Eddig analóg adással ment, most már digitálissal, és itt is hasznos, leszedi a tömörítési hibából eredő esetleges bizsergést.)

    Ezeken a típusokon tényleg annyira rosszul vannak ezek megvalósítva, hogy jobb inkább kikapcsolni őket? Vagy ez inkább csak valami divat? (Láttam néhány hozzászólásban olyan ajánlást, hogy egy új tulaj első lépése legyen, hogy ezeket kikapcsolja, akár kipróbálás nélkül...)

    Említetted még előzőleg a 100 Hz Motion Plus-t, hogy ez meg ilyen aurát csinál. Nos ezt talán nem is nagyon lehetne másképp megvalósítani: azért van, mert új képkockákat számol ki a tévé a meglévők közé (ezzel megduplázva, vagy akár megnégyszerezve az fps-t!), a mozgásokat figyelembe véve. Azonban pl. egy elmozduló testnél úgymond ki kell találnia, mi volt mögötte. Ami persze nem lehet tökéletes. Számomra pl., még ha vannak is ilyen artifactok, sokkal jobb a szememnek a magasabb fps-es mozgás összességében (legalábbis sportnál, stb. -- mozifilmeknél az eredeti feeling miatt meg lehet hagyni a 24 fps-t, illetve mozgás-interpoláció nélkül többszörözni). Bár itt is felmerül, hogy a rosszabb megvalósítás több hibát csinál. (Eddig úgy vettem észre, a Philips megoldása a legtökéletesebb. Kár, hogy igen drágán mérik az ilyen tévéiket.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Rolly #26051 üzenetére

    "mert a monitort a gépre ajánlott 60hz-en rákötni"

    Miért is? Inkább úgy mondanám, hogy a DVI 60 Hz-et támogat és a HDMI is DVI kompatibilis módban. De ha a videokártya tud más frissítést is, akkor nem kell hozzá ragaszkodni.

    "aminek következtében majd a lejátszó csinál ígyis úgyis 24ből 60-at"

    Az biztos szép lesz... ;) Ha valami módon el lehet érni, pl. 72 Hz-re kell állítani a frissítést, az pont 3x24.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Capella #26054 üzenetére

    Léteznek profi projektorok, amikben van blende, amit a jelenettől függően szabályoznak. És teljesen jó, lévén profi. Szóval, mint te is jelezted, nem ez a probléma. Normális esetben nem csak egyszerűen a háttérvilágítást befolyásolják, hanem ezzel párhuzamosan a képet is átszámolják. Szóval veszi az aktuális felfényesebb és legsötétebb pixelt, és úgy számolja át a dolgokat, hogy ez ne változzon! Ebben az esetben, főleg ha az átszámolás elég pontos, és az egész flottul megy, akkor alig lehet észrevenni, illetve csak abból, hogy nem virítanak annyira a nagyobb "sötét" részek. Szóval, még úgy is lehetne viszonylag jó, hogy a teljes világítást szabályozza. A LED-ek előnye nem csak az esetleges több mezőre osztás, hanem az is, hogy közel kikapcsolásig leszabályozhatók, miközben a CCFL csak 40-50%-ig vehető vissza.

    "A CRT-s frissítés és 100 Hz egyéb téma pedig LCD-nél egészen másképp van. Ott nem a képfrissítést jelenti. Egy párszor ki lett tárgyalva."

    1. Nem kell a kioktatás ilyen stílusban, elektronikával + videóval foglalkozom.
    2. Jobb lesz, ha újra átolvasod, ugyanis LCD-nél is a képfrissítést jelenti. A különbség abban van, hogy az LCD alacsony frissítésnél sem villog, mint a CRT, mert folyamatosan megjeleníti a képet. De az fps itt sem mindegy.

    Azt az infót köszi, hogy újabban a Sony jár az élen a mozgás-interpolációban.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Rolly #26055 üzenetére

    "igen csak 24p azaz 24 hz-en a tv-t monitorként használni elég gáz."

    Csak CRT-n, LCD-n teljesen jó. (Csak persze nem állandóra, csak mozifilm közben.)

    "a 3-2 pull down, meg tény, hogy nem a legjobb, de csak lassú globális mozgásnál vehető észre ... amikor az egész tájkép mozog például a tv-n."

    Tedd hozzá: számodra. Én teljesen jól látom a ricegést kisebb objektumoknál is.
    (Maga a 24 fps is zavar, de ha feljebb veszem mozgás-interpolációval, megszűnik a mozis, álomszerű feeling, ami miatt alkalmazzák, miközben ma már lehetne magasabb is az fps mozifilmeknél is.)

    Ha valakinek a tévéje tudja a 24p-t, miért ne próbálhatná meg kihasználni PC-ről is?

    (#26056) Rolly: Olyan is... Bár sokat javít, ha a lejátszóban van erre valamilyen fejlettebb módszer (pl. PowerDVD6), mint a sima pulldown.(60Hz-nél nem 3:2 szerintem, de mindegy.)

    anrab: A 60 nem osztható maradék nélkül 24-gyel, így csak kompromisszumok árán tudja átrakni a tévé 60 fps-re.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz radi8tor #26064 üzenetére

    Naná, hogy szaggat (meg minden más is), de ezért írtuk, hogy nem állandóra, csak mozifilmre. Azt nem tudom, hogy a videokártya hogy oldja meg... Deinterlace-elni és reverse-telecine-zni szépen tudnak az újabbak (főleg ha ez a feature szerephez is tud jutni), de ilyen über-fejlett frame-rate konverziót (24p-ről másra) nem tudnak.

    ps. előzőhöz: ja de, 3:2 (helyesebben 2:3) pulldown van 60 Hz-nél. (Bár inkább csak 60i-nél szokták annak nevezni, mert hogy az interlaced fieldekkel is játszik. 60p-nél inkább csak simán frame-rate konverzió.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Lipton #26067 üzenetére

    Nem volt a hátán egy nagy JVC logó? :) (Nem viccelek.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz nRu3 #26085 üzenetére

    Teljesen jól lehet látni a különbséget, szóval inkább te keresd fel a szemészedet, mert valami mástól már elvakultál! ;)

    Lipton: "Mondjuk azt nem értem hogy jön ki... 4*24=96, 5*24=120 a TV meg 100Hz-es max.
    Az 5:5 ami érdekelne, mert akkor ugye 120Hz kellene..."

    Hol van az előírva, hogy max. 100 Hz? Ha tud fogadni NTSC jelet, akkor biztos tudja a 120 Hz-t (csak Európában nem azzal hírdetik), mert gáz lenne 100 Hz-re "duplázni" a 60-at.

    Scoobyka: "az,hogy az lg6000ese nem valós 24pvel megy....5:5pulldown -t nem tudom,hogy merték kiirni,de nem valós....akár csak a samsung 5ös szériának sem valós 24pje van hanem 3:2pulldownja mégis real24p néven hírdetik..."

    Huh, az eszem megáll! Ha erre képesek, akkor bármire...! :(((
    De amúgy honnan tudod? Nem lehet, hogy a lejátszó volt rosszul beállítva?

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Rolly #26100 üzenetére

    Aha, és magasabb lesz a hang is... :DDD (Tényleg.)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz flash- #26227 üzenetére

    Picit belenagyítasz, máris kitölti... És csak a két oldalon marad le két sáv, ahol többnyire amúgy sem történik semmi. (Ha normálisabb a tévé, az eredeti képet fogja ilyenkor eleve ekkora méretre átméretezni, nem a kisebb, alap méretről visszazoomolni.)

    Egyébként a szélesvásznú TV-műsorok 16:9-esek -- pár év múlva talán át is állnak majd erre, a mostani 4:3-ról.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák