Hirdetés
-
Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
ph Az AMD nem tett le az ötödik generációs, Zen 3 magokat használó dizájnjairól.
-
Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
it Az előbb még az OpenAI-együttműködés miatt akarta kitiltani a cégeiből az iPhone-okat, most Elon Musk váratlanul ejtette az OpenAI ellen indított perét.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #11092 üzenetére
Valamennyi óhatatlanul, de marginális. Itt ugye 2 hónapnyi eresztésről volt szó,
ami független a pumpálás módjától. (Amúgy a Xiaomi játszik ezzel, hogy minél
tovább érezd úgy, hogy nem eresztett semmit a kerék. A beállított felső határra
fújja a kereket. Értsd, ha 3.0 bar a célérték, akkor abszolút nem rögtön áll meg,
amikor azt éppen eléri, hanem túlfújja, 3.1-ig. PSI-ben még nem próbáltam, mit
művel, feltételezem, hogy hasonlót: elvileg a kijelzőjén látható, ha fölé ugrik.)Ennek lehet az is az oka, hogy pumpálás közben nehezebb pontosan mérni az
éppen aktuális nyomást, mint amikor már áll a kompresszor, és inkább kicsivel
több legyen benne, mint kevesebb, mivel olyat még nem látott a világ, hogy egy
kerék állásban fújta volna magát, viszont ereszteni (idővel) szinte mindegyik tud.Somatom: attól függ. Van olyan "tej", ami konkrétan sz.rt sem ér, olyat nem...
Én végignéztem egy teszt videót, és örültem, hogy nem rendeltem be azt, amit
elsőre megláttam (mivel az a teszt alapján tényleg a "tej" kategóriába tartozott).
A sors iróniája, hogy a tesztben elvileg jól teljesítő Slime Tubeless nekem nem
működött egyáltalán: pontosan tudtam, hol van a defekt, direkt úgy forgattam a
gumit, hogy tuti lefedje, már csak bele kellett volna mennie, s tömíteni, de nem.Nem hogy fél perc, de fél nap után is ugyanúgy meg volt az eresztés: csalódás.
Mivel nem volt tele a padlás gumijavító cuccal kénytelen voltam új gumit venni...
Pedig ezek a trutyik elvileg a kisebb szúrt sérüléseket simán meg tudják fogni,
így alapvetően hasznosak lehetnek, de ha nem működik, utána szívás szerelni:
lehet, hogy célszerűbb lenne egy szett tartalék gumit is betárazni, tuti ami fix...
(Ja és még valami: simán elrontja a kerék centrírozását, ha sok van benne...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #11121 üzenetére
Őszintén megmondva, fogalmam sincs, hogy a Xiaomi mi alapján mér. Nekem
a legpontosabb infóim akkor voltak, amikor egy RC mérő XT60 csatlakozókkal
be volt iktatva az akku és a vezérlő közé. Az pontosan mérte az átfolyt töltést.Értelemszerűen álló helyzetben ez az érték nem változik. A feszültség viszont
a terhelés megszűnésével emelkedik. Egyetlen dolgot tudok elképzelni, ami
ilyet okozhat, mégpedig a rekuperációs fék, avagy közismertebb nevén regen...
Ez ugyanis fékezéskor emelt feszültséget generál (ezzel tudja tölteni az akkut).Ha tehát a töltöttségjelzés feszültség alapú volt, fékezéskor magasabb értéket
mutat, mely emelt feszültség a megálláskor megszűnik - így a százalék eshet.
De ez csak tipp! Kugoonál ilyen csíkokat mutató minigrafikon van csak, elvileg
a töltöttséget jelezné vissza, gyakorlatilag meg csak a feszültséggel szaladgál:
teljesen értelmetlen, csak összezavarja a laikust, hogy emelkedőn hogy merül!
(Nem merül az, csak a fesz esik nagyot, mert fos az akku, és 11A is leterheli.) -
Reggie0
félisten
válasz lehella #11121 üzenetére
Ha motorfekkel allsz meg es az visszataplal(xiaominal ugy tudom igen), akkor elofordulhat. Amelyiknel nincs visszataplalas( Pl Kugoo S1), azoknal megallas utan no a feszultseg es a kijelzett szint.
Ha toltotten/felig toltotten erosen ingadozik a kijelzes az mar jelzi az akku oregedeset, azert van, mert megno a belso ellenallasa, igy ugyannakkora terhelestol jobban ingadozik a feszultseg.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz lehella #11124 üzenetére
A villamos motoroknak különböző fékezési típusai vannak, mint pl. ellenáramú fékezés, vagy energia visszatáplálásos fékezés. Ez utóbbi esetben a motorból generátor lesz, tehát a rendszerbe (jelen esetben az akkumulátorba) tolja vissza az áramot, tehát fékezéskor (elenyésző mértékben) nő a hatótáv.
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #11132 üzenetére
Be kéne zoomolni kicsit a lényegre, mert így elég "zajos" a grafikonod.
Szerintem arról van szó, hogy a visszatöltés miatti emelt fesz okozza a
valósnál magasabb töltöttség visszajelzést, megállás után áll a valósra,
ám induláskor tovább esik, emiatt picit alámér, de később visszakúszik.Ha nem a fesz alapon becsülné a töltöttséget, hanem a mindenkori DC
áramot integrálná, csak fékezésnél tudna nőni a mért érték... (Állásban
állna nem meglepően, gyorsításnál meg csökkenne, de sosem zuhanna
alá a valós értéknek: pont azért lenne mérés, és nem becslés.)Ui: feszt nem tudsz rávarázsolni? Rögtön alátámasztaná/cáfolná a fenti
elmélkedést: igazából a zöld értékeknél a mértékegység sem látszik.
(Mennyi? 30. Mi harminc? Mi mennyi?) Mindenesetre nekem ezt mondja
ez a grafikon: 400W gyorsítás, fesz esés, alálövi a százalékot (?), majd
200W-os haladás kisebb fesz esés, korrigálja (szép lassan): fékezésnél
meg ez a korrekció gyorsul fel. Egyben hosszú féknél túllövésbe leng.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz lehella #11132 üzenetére
Ha jol latom tobbszor is csinalt ilyet(27 percnel es 31 percnel is), csak ez volt a legnagyobb a grafikonban. Szeintem 0 teljesitmenynel es allo helyzetben korrigalja a becsult erteket.
(#11135) DigitXT: Ahogy elnezem, ott meg visszatoltes sem volt erdemben, hanem veszfekezett mechanikus fekkel.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #11137 üzenetére
Tökéletes. Én ezen semmi anomáliát nem látok. Az akksi százalék számítása
olyan, amilyen. Vannak még rejtett infók is a képen pl. mikor kerülhettél lejtőre:
felvett teljesítmény csökken, a sebesség nő. Ha ki tudnád exportálni csv-ben
lehetne vele még játszani, de szerintem a lényeget megtudtuk... ami paraméter
mérhető, azt méri, és logolja, ami meg becsülhető, azt becsli. Állásban ugye a
fogyasztás elhanyagolható (elektronika/lámpa), tehát az ott mért fesz közelebb
áll az OCV-hez mint haladás közben bármikor, ott pontosabb lehet a becslés...Ui: ha egyszerre lenne rajta ezen a zoomos verzión a fesz és a százalék...
Szerk a szerkre: perszehogy nem pontos. Erről van nagyba' szó. Lehetne ugye
pontos(abb), amire egyébként minden lehetősége megvan a vezérlőnek, hiszen
méri az áramot is (abból számolja a pillanatnyi teljesítményt), rejtély miért nem
használja. Vagy ha használja, akkor miért így számol. 3érv: azért. mert. xiaomi.De most már tényleg megnéznék egy fullos exportot az adott szakaszról, ahol
minden megvan logolva a táblában. Leginkább áram/fesz és sebesség.
Aztán lehet, hogy ilyet egyáltalán nem támogat az app, ahogy a Dragy sem.[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
-
R a y
senior tag
válasz lehella #11271 üzenetére
Nincs valamilyen felület ahol ezeket vissza lehetne jelezni nekik? Mármint a gyári firmwarehez.
[ Szerkesztve ]
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
uniqm1
tag
válasz lehella #11271 üzenetére
Nekem a 365--ön ez így volt (illetve még mindig így van), hogy egy gombnyomás a módváltás és dupla a lámpa. Főzött rom, de nem scooterhackinges, hanem egy fb csoportban kaptam (serial, gumiméret alapján gyártották). Derrick Sheng firmware - Angryxiaomira nézzen rá, akit érdekel.
Most G30 max II van helyette (mellette), erre még nem találtam hasonló megoldást. Kb 1-2 hónapja van meg, de még mindig nem tudtam megszokni, hogy egy gombnyomással a lámpát kapcsolom ki, sokkal jobban kézre állt a másik verzió. -
PociAti
senior tag
válasz lehella #11852 üzenetére
Mit értesz az alatt, hogy "50%-on van az akksi"?
Mikor írja azt ki?
Menet közben, vagy amikor megálltál, vagy 30 perccel azután, hogy bevitted egy meleg helyre, vagy hagytad 2 órát állni a hidegben? Ugyanazon megtett távolság esetén lazán 30% különbség is lehet az értékek között.Korábban azt hoztam fel példának, hogy a 20-30 milliós elektromos autóknál, ahol az adatfeldolgozás mesterséges intelligenciával van megtámogatva, ott se tudják pontosan megmondani a hatótávot.
-
PociAti
senior tag
válasz lehella #11855 üzenetére
Szerintem ha konzisztens módon tudnál közlekedni, iszonyat sok adatot gyűjtenél róla és nem foglalkoznál azzal, mit ír ki a roller vagy az applikáció, akkor ...
De mivel úgy is a maximális töltöttség környékén célszerű tartani az e-rollert, így ha jól csinálod nem igazán számít, hogy gyakorlatban milyen fogyást produkál alacsony akkuszint mellett.
Telefonnál és más eszköznél is megfigyelhető, hogy 100% környéki értékét gyorsan elveszíti, de utána már kisebb mértékben fogy a töltöttség a megtett km-ek után. Szóval a grafikon nem lineáris még akkor sem, ha végig ideális körülmények vannak (egyenletes tempó, szél és emelkedő nélkül, 20°C hőmérséklet mellett, vagy valami hasonló).
-
PociAti
senior tag
válasz lehella #11857 üzenetére
Amúgy teljesen jogos felvetés, hogy ha az odaúton 30% volt a "fogyasztás", akkor hazaúton is annyi lesz? Viszont ha nem, akkor se történik semmi különös. Legfeljebb tolni fogja az utolsó pár kilométeren, mert észszerű keretek között szinte kizárt hogy nagy távolság különbségről beszéljünk.
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz lehella #12344 üzenetére
Kezdő rollerező vagyok. (korábban többnyire bringával, vagy gyalog jártam be a munkahelyemre, mert tömegközlekedéssel kb. 45 perc, két átszállás: busz, villamos, troli - bringával 10 perc - gyalog 25. Autót nem érdemes ilyen rövid távra beindítani)
A bringán simán dohányoztam menet közben. A rolleren is megpróbáltam, de úgy döntöttem, hogy inkább kibírom nélküle, mert nem nagyon merem fél kézzel sem elengedni a kormányt...My name is Biga... Csigabiga! :D
-
Horn Ákos
kezdő
válasz lehella #12698 üzenetére
És a valóságban hány százalék lett belőle, mi lett az e-roller használati arány?
Legalább kétszer, háromszor annyit használom, mint vásárláskor terveztem. Nem gondoltam volna hogy ennyire bejön.
Azt írtad: "Egy roller meg mindig berakható a csomagtartóba, vagy ha lemerül kicsit hajtod"
Fordult már elő ilyen? Nem volt még olyan, hogy ne tudtam volna hazaérni mert hirtelen lemerült volna az akku. Olyan is talán csak egyszer, hogy nagyobb kört kellett volna tennem, de nem volt feltöltve az akku. -
Reggie0
félisten
válasz lehella #13022 üzenetére
6150km.
Az oldalso kopast meg tudtak volna elozni azzal, hogy ha a vaz oldalfala es az akkupak koze ketfele osztjak a terkitolto szivacsot es nem egyik oldalra elcsusztatjak az akkut, masik felere meg egy nagy terkitoltot raknak.
Az akku elejenel a kopas a vezerlopanel elera allitott PCB-je miatt lehet, mert ott vastagabb az akkupak es persze nem oda raktak a ketoldalu ragasztot, hanem hatrebb, igy le tudott erni.
Szerencsere meg nem volt nalam veszes a helyzet, a kek muanyag alatt a fekete szinten az akku csomagolasa, azt epphogy elerte a kopas. De latszik, hogy figyelni kell erre.
Vegul kugoo S1 plus-bol eleg penge leszek, mar egy dashboardot szetforrasztottam, lemasoltam a panel formajat, hamarosan lesz sajat elektronikam is hozza.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz lehella #13442 üzenetére
50Km után G30-nál elkezdett recsegni az eleje, sok a térkő, és rengeteg úthiba után, Kedd-Szerda magasságában jön a Sharkset, akkor szétszedem és mindent zsírmérgezéssel rakok össze.
Kezdek félni picit, hogy a hátsó tengely, mivel könnyített el fog alattam törni.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
PociAti
senior tag
válasz lehella #14128 üzenetére
'Inkább neki se állok előzni legközelebb.'
Kiszámoltad, hogy mennyi időt spóroltál az előzéssel? 10 másodperc? A piros lámpa miatt viszont semmit, de ha csak 1-2 km/h sebességkülönbséget tudsz kikínlódni a rollerból, akkor se jelentős.Mivel valós fizikai haszna nincs az előzésnek, ez csak pszichológia.
Kerékpárosként én sem szerettem 8-10" átmérőjű rolleres után menni, úthibákra sokkal érzékenyebb a roller, ezáltal lényegesen bizonytalanabb járműről van szó.Ha valamilyen járműnek közel azonos a sebessége mint a tiéd, nem nyomja a tarkód az ideg, ne akard megelőzni.
-
pazola
tag
válasz lehella #17395 üzenetére
Azért ahhoz nem kell agysebésznek lenni, hogy valaki NE akarjon ketten menni egy egyszemélyes rolleren... akinek eszébe jut, az meg nyugodtan nézzen rollerbalesetes videókat, hátha attól majd átgondolja még egyszer.
K&H online számlanyitás akár 2x40 ezer forint jóváírással PLUSZ 10 ezer forint ajánlásért: https://www.kh.hu/ajanlas-regisztracio2024?offerLinkId=f96bb945-ca05-4e4b-9df1-1453f53b7830
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen