- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Hisense LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
ma Nem mindegy, hogyan ülünk rá, a kétrétegű OLED panelből könnyen törött OLED lehet.
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1119 üzenetére
Igen, az említett radar ez. Viszont az indítás után a radarnak már csak rávezetési szerepe van, a robbanást az 1 MT-ás fej idézné elő, ami az ellenrakéta része. Az elfogás és a támadó rakéta megsemmisítése nem direkt találattal történik, mert a rendszer nem annyira pontos, hanem területi védelemmel, vagyis a támadó rakéta és az esetleg leválló fejek belerepülnek a robbanás zónájába.
-
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1122 üzenetére
A jelenlegi információim szerint a DON radar állomások még min. 30 évig szolgálatban lesznek. Nem ismerem,hogy "hányas vagy", de a magam részéről kész vagyok, akár tolókocsiban is, 35 év után megnézni a bázist, feltéve ha eltolod addig a kocsimat. Mert nekem addigra már kelleni fog.
Sajnos, mivel az ember a legszörnyűbb állat, a másik oldalon is működik egy alapjaiban nagyon hasonló rendszer, csak a neve más. S mivel ott most is több zsozsó áll rendelkezésre, nemcsak Washington DC-t, hanem az egész USA területét védik a nemkívánatos betolakodóktól. Nagyságrendekkel nagyobb megatonnákkal.
Sosem voltam katona, ezért szeretem a zöld színt és érdekelnek a műszaki csemegék, de akkor érezném magam a legjobban, ha ezekről csak a kihalt laktanyák topicban értekeznénk. -
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1129 üzenetére
Ma ápr. 1 van, így egy kis vidámabb dolgot is megengedhetünk magunknak.
Manópapának két keze van, de hogy hol lesz 30 év múlva?
Hát..... ha ott ahol én gondolom, az sem rossz, abban a korban. Csak ne felejtsd el, hogy miért fogtad meg.......
Köszönöm a keresetlen dícséretet, rögtön az előszobai tükör elé áltam, s kihúztam magamat. Viszont megjelent volt menyasszonyom, (aki a gyengébbek kedvéért most a feleségem) s félretolt a tükör elől, mert én zavartam az összhatást. Hát ennyit a tekintélyről, . Így maradok továbbra is a műszaki dolgoknál, szigorúan kerülvén a politika ingoványos talaját, s nagyon remélem, hogy ezen topicban felmerülő kérdésekre még hosszú ideig, szerény képességeim birtokában, próbálkozom megvilágítani az igaz utat, bár az igazság mindíg a másik oldalon van. -
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1298 üzenetére
Szeretnék egy-két fogalmat tisztázni, ami alapos félreértésekre ad okot itt a fórumon.
Földbe ásott siló: lehet függőleges és vízszintes írányú is!!
A vízszintes írányú földbe ásott vagy földréteggel fedett "siló" neve: raktár!!!
A függőleges írányú földbe ásott siló neve: rakéta indító siló, lásd még gabona siló, ami függőleges, de föld feletti. A mai napig bezárólag,mindkét oldalon csak interkontinentális rakéták esetében alkalmazták. Az átlagos átmérője 4-10 m, a mélysége kb. 20 és 80 m között van, rakéta tipusa válogatja. Rendkívül bonyolult kialakítású, és az ára és az üzemeltetése is ennek megfelelő. Nem volt értelme e felettébb költséges "siló" Magyarországi telepítésére, mivel az interkontinentális rakéták hatótávja nagyobb mint az esetleges célok távolsága. Kizárólag az "orosz" területen voltak ilyenek, még Ukrajna területén sem, mert egy esetleges "kiugrás" után, a leghatékonyabb fegyverek kikerülhettek volna a "szovjet" ellenőrzés alól. Mivel ezek nem helyváltoztatásra képes kilövő állványok!!!
A silóból indítható rakéták célpontja nem Európában volt, ezért kis hazánk területe, mint indító pont, ebben az esetben nem "játszott". Ezért soha nem is voltunk a másik oldal interkontinentális rakétáinak célpontja. Viszont nagyon sok Németországban lévő Pershing alakulat célpontja itt lett volna. A "silók" nélkül is több mint amit "megúsztunk" volna. Köszönet mindkét oldal katonáinak, hogy "profi" módon végzett munkájuk eredményeként, az egyensúlyt biztosították, s sosem került sor "éles" indításra. -
tazman75
csendes tag
válasz Manópapa #1348 üzenetére
Elnézést!
Amszterdam "kicsit" messzebb van mint a SCOUD max hatótávja. Ha jól emlékszem ez max 300-350 km. Amszterdam kb 1200 km, ezt onnan tudom hogy pár éve arra dolgoztam, mintegy fél évig. Ezzel a lőtávval max osztrák, német és olasz célpontokat tudtak volna támadni. Ami egy taktikai-harcászati atomfegyver esetében célszerű.
Én is láttam a filmet, bár az első 10 percről lemaradtam. (A lányom épp mesét nézett)A megsemmísítés valóban cirkuszi mutatvány kategóriásnak minősül. (Kicsit olvass vissza a fórumon!)
Mégegyszer hangsúlyoznám: Nem kötekedni akarok és nem akarom minősíteni a filmben megszólaló tisztek tudását!!!
-
hadsz
tag
válasz Manópapa #1348 üzenetére
Szia!
Sajnos a filmet nem láttam...
Bevallom,nekem ez a 3,2MT hatóerő soknak tűnik egy kicsit.Ha azt nézzük,hogy Tapolcán 6-8db SS-1 SCUD B -vel számolhattak és ezekre 5-80KT-ás fejeket lehetett szerelni,max 640KT jön ki /0,64MT/.Amszterdam pedig tuti nem volt a célpontok között,lévén a távolsága -ahogy Tazman is írta -bőven messzebb volt mint a 8K14-es 300km-es hatótávja. -
ócskás
aktív tag
válasz Manópapa #1351 üzenetére
Egy angol nyelvű és egy orosz nyelvű link a 9K72- ről.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
válasz Manópapa #1351 üzenetére
Hmmm,akkor itt valami számomra nagyon nem kerek...
Funkcióját,kialakítását tekintve leginkább az Ócskás által belinkelt SS-12-esek hasonlítanak a SCUD B-hez,ugyanaz a MAZ 543-as szállítójármű,igaz az állvány nem egyforma és némi eltérés a rakétatest méretében is van,de felületes,ill laikus szemlélő könnyen összekeverheti a kettőt.Ezekre 500KT-fejeket szerelhettek,viszont a hatótáv még mindíg "csak" 800-900km,arról nem is beszélve,hogy nem ilyenek voltak Tapolcán.
Nem tudom,hogy mennyire lehet arra alapozni,hogy a műsorban pontos adatokkal dobálóztak,de a hiroshimai bomba is 12-13KT körüli volt,nem 80. -
hadsz
tag
-
ócskás
aktív tag
válasz Manópapa #1358 üzenetére
Mondjuk érdekes, hogy itt honnan lehet szállítójármű, ha mind a 8 darabot megsemmisítették...
Tapolcán 9db 9П117М indítóállvány volt.
1995 május 26.-án 7db 9П117М indítóállványt semmisítettek meg.
A Keceli Haditechnikai Parkban 1db 9П117М indítóállvány van kiállítvaKérdés a következő: Hol van a hiányzó 1db 9П117М indítóállvány?
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1386 üzenetére
Nem szeretném védeni a Kecel-i "Pintér Műveket", de kis hazánk nemzeti Hősei csak akkor tudják magukat fényezni, ha valaki biztosítja az anyagi oldalt. Nagyon szerették volna, ha rövidebb-hosszabb regnálásuk eredményeit, az utókor is megismerte volna. Viszont a "zsozsó". Hát az nem volt.
Hatalmuknál fogva azt elintézték egy telefonnal, hogy a hadrendből kivont minden eszköz a Múzeum tulajdonába kerüljön. Viszont a Múzeumnak erre anyagi javakat már nem tudtak adni. Így jött a képbe egy magyar "vállalkozó", aki biztosította a területet, pénzt, paripát, s minden eszköz oda tartott. A tulajdon jog továbbra ia a Múzeum-é, csak a fenntartást és az állagmegóvást biztosítja a "vállalkozó".
Erre mondta Kohn bácsi régen: Nem rossz!!! -
ócskás
aktív tag
válasz Manópapa #1418 üzenetére
Viszont olyan nem nagyon szokott lenni, hog a gép "nem tudja eldönteni" mire tegye a fókuszt, valahová teszi. (lehet hgoy nem a legjobb helyre, de valahová teszi, és ott a kép éles)
Igazad van, valóban az a jellemzőbb, hogy rossz helyre teszi (pl a dróhálóra), de előfordulhat olyan, amikor a fókuszmotor a két végállás között veszettül teker oda-vissza, majd mivel nem talált semmit (hogy miért, a fene tudja), megáll a kiinduló ponton. Ilyen esetben sok gép nem enged exponálni (és pl villogtatja a fókuszjelzést), jelezve ezzel a fotósnak, hogy fusson neki újra az egész műveletnek.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1418 üzenetére
Tisztelt fényképezés témában jártas topic társak!
Csak a digitális fényképezőgépek megjelenése után tapasztalták többen, s elég sok helyen a világban, hogy bizonyos katonai objektumok fényképezésekor, a számítógépen megjelenített felvételeken, nagyon sok, homályos kis köröknek tűnő foltokat találtak. Egy adott objektumon belül készített képek némelyikén volt, másokon nem. Az optikák ellenőrzésekor szennyeződést nem találtak. Digitális kamerával felvett jeleneteken tisztán látszik, hogy ezek a kis homályos foltok valóban gömbök és mozognak. Mindig az optika felé "támadnak". Ugyanazon helyen és időben hagyományos géppel készített képeken viszont nyomuk sem látszik.
Itt a topicon lévő képek között, öt ilyen "foltos" képet találtam.
Lehet hogy véletlen, de ha valakinek a különböző objektumokról készített sorozatainak valamelyik képe ilyen "foltos" legyetek szívesek velem megosztani.
Előre is köszönöm.
Az IGAZSÁG mindig a másik oldalon van. -
szavapart
csendes tag
válasz Manópapa #1441 üzenetére
És akkor ez megerősítené azt az infót, hogy a harmadik tornyot kivonuláskor bontották el, s nem a fémgyűjtő vállalkozó tette.
Más:
Miként kommunikált a mobil egység a fix toronnyal? Hogy állították be, hogy a visszaverődés pontos legyen? Egyáltalán honnan tudták a fix tornyok, hogy venniük kell?
( Ugye előtte más csatornán nem rádióztak? Mert annak sok értelme nem lenne.)
A mobil egységek egy előre meghatározott, kimért területről adtak? Bár mondjuk Olaszországból elég nehéz lehetett kimérni a pontos helyet. Nem hiszem, hogy a NATO jó néven vette volna...Szavapart
[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz Manópapa #1441 üzenetére
Sajnos a harmadik toronyról a kialakítását tekintve idáig még semmit nem sikerült megtudnom.Mindenesetre most felvettük a kapcsolatot a közelben levő rádiósklub vezetőjével,remélem ők tudnak némi információval szolgálni,ami talán hasznos lehet.Mivel ők már az előző rendszerben is ott működtek,láthattak egyet s mást még a bázis aktív korából.
Az biztos,hogy a lebontott torony is -a lábak elhelyezkedését nézve - ugyanolyan szerkezetű volt.De,hogy a plató kialakítása a forgathatóság szempontjából mennyiben tért el a másik kettőtől,azt sajnos még nem tudjuk.Nem tudom,hogy ki és mikor szerelte/vágta le,de a csonkokra nézve egyértelmű,hogy inkább beszélhetünk hevenyészett eltüntetéséről mintsem szakszerű leszerelésről.A tagok nem szétcsavarozva lettek,hanem levágva,ráadásul a megmaradt csonkok sem egyforma magasságúak.Ha valóban Ivánék művelték volna ezt,akkor nem értem,hogy a másik két tornyot miért hagyták a helyén.Ha az ok a harmadik torony platójának mobilitása,akkor azt miért nem hegesztették le,mint - a feltevés szerint -a másik két toronynál tették.
Többek között ezért sem gondolom,hogy a megmaradt két torony felső része forgatható lett volna./A forgatás alatt én sem azt értem,hogy pörgött a plató mint a búgócsiga... /,ráadásul azoknál nem nagyon indokolta volna semmi a mozgathatóságot.Az antennák úgy voltak felszerelve,hogy azoknak volt bizonyos mértékű állítási lehetőségük,és ez bőven elég volt,hogy pontosan belőjék az irányt a fix telepítésű bázisok felé.Szerintem az összeszereléskor volt jelentűsége a gyűrűnek,amikor a platót ráemelték/összerakták,hogy nagyjából irányban legyenek.A finomítást már az említett módon megoldották.
Nem csak a létra akadályozta a forgatást,de a nyílásnál a keresztmerevítők sem engedték volna ezt.
Abban egyetértek,hogy a 3. torony felső kialakítása ha minimálisan is,de eltérhetett a másik kettőtől,különösen ha igaz,hogy azzal az esetleges frontközeli mobil torony volt a cél. -
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1441 üzenetére
A leírtakkal teljesen egyezik az én elképzelésem is, kiegészítésként:
A mostani 2 db torony antennáinak egy része fixen volt rögzítve az 501 irányába. A két különálló adó miatt. A harmadik adó antennáinak nem kellett nagy szögtartományban mozogni (l. búgócsiga) mert az adásirány eléggé egyértelmű volt. Viszont az állomás ugyanakkor vett is jeleket, s mint már írtam, a troposzféra követi a Föld görbületét, s még állandóan hullámzik is. Így a vétel volt a macerássabb egy nem állandó helyzetű mobil adóról.
A mobil adó és az 504 távolsága határozta meg a vevő antenna Y tengelyének helyzetét. A troposzféra visszaverődés erősen függ a ráviteli szög nagyságától, de csak egy kis szögtartomány biztosítja a megfelelő erősségű visszavert jelet. (l. vízen kacsázó kő).
Így a távolság függvényében három eset fordulhatott elő:
-optimális távolság a két állomás között (ami a fix állomások között állandó volt), ekkor a vevő antenna Y tengelye függőleges helyzetű volt, vagyis a a visszavert jel és az antenna tengelye egybe esett,
-ha a távolság a két állomás között ennél kisebb volt, akkor a vevő antenna tengelyét úgy kellett függőleges síkban mozgatni, hogy a vevő állomás "mögé" nézzen,
-ha a távolság a két állomás között ennél nagyobb volt, akkor viszont a vevő antenna tengelyének a vevő állomás "elé" kellett nézni,
A két utóbbi esetben a vett jel gyengébb , de használható volt.
A vita most már számora világossá vált félreértésen alapul, ugyanis az antennákat nem vízszintes síkban (irányszög) hanem függőleges síkban kellett nagyobb szögtartományban mozgatni.
Manópapa okfejtése teljesen helytálló a felső gyűrű szerepét illetően, az 501-es felé csak az oroszoknál alkalmazott építési AS illesztés pontatlanságát kellett egyszer korrigálni. Esetleg a hullámzás hatását is kompenzálni kellett. Utána akár le is lehetett hegeszteni. A függőleges mozgatás műszakilag könnyebben megoldható. Igaz ennek maradványai már nincsenek meg, vagy eddig ilyeneket nem is kerestünk.
De az is lehet, hogy a IGAZSÁG a Z tengely körül van valahol.
A képen látható csőböl kialakított körgyűrű elkészítése nem kis feladat, s biztosan valamilyen okból kifolyólag így kellett megoldani. Ha nem volt különösebb oka, akkor viszont elképzelhető, hogy valamilyen szabvány építő kocka elemekből készítették el a tornyokat, s most is érdekesen néznek ránk, hogy ilyen természetes dolognak keressük lázasan a miértjét. Lásd: Császár-i Gránitok sehova sem vezető, nyitható szerkezetű, szabvány hátsó záró ajtóit. Mert van olyan Gránit is, amelyiken mindkét vég ajtaját nyitni zárni lehet, a Gránit átjárható.!!!! -
tazman75
csendes tag
válasz Manópapa #1441 üzenetére
Én mint lakaetos, annyit mondhatok a felvetésedre, nem lenne nagy élmény abban a magasságban dolgozni.
Viszont egy ilyen lehegesztett dolog, újra mozgathatóvá tétele, sokkal rövidebb idő alatt megoldható, mint azt a laikusok hinnék.
Természetesen nem olyan egyszerű, de aki tudja, mit és hogyan kell vágni, annak nem okoz gondot, hogy szinte sérülésmentesen (Itt az anyagokra gondoltam!) szét tudja vágni.[ Szerkesztve ]
-
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1447 üzenetére
Mindennek oka van!!!
Nem tudom, miért, de hasonló néhány dologról a véleményünk.
Ami a HM megbízást illeti, felejtsd el, mert a magyaroknak a BARSZ-hoz annyi közük volt, mint a ..........
Az 501-es masszív felépítménye azt mutatja számomra, hogy a telepítés helye hosszú időre stabilnak tünt. Hogy nem így lett? Hát voltak ennél nagyobb változások is.
A tornyokat nem ajándékba kaptuk a SZU-ból, mert azokhoz semmi közünk nem volt. Csak annyi, mint Kádár elvtárs "közvetlen" telefon kagylójához, amin csak hallgató rész volt, de a mikrofon rész hiányzott.
A statikus kérdéshez nem tudok hozzá szólni, mert nagyon messze van tőlem. Ami viszont a Gránitokat illeti, legalább is a Császár-iakat, jelenleg azt tudom kijelenteni, hogy azok 99%-ban az orosz tervgazdálkodás "áldozatai".
Volt egy terv, amit megvalósítottak. Ez a terv minden Grántra vonatkozott, s ha nem kellett keresztül "szellőztetni" a Gránit-ot, akkor is jött a vonaton a teljes anyag. Szó sem lehetett Rába mixerről, mert az nem oda tartozott.
A Gránitok építésénél a szabvány elemeket használták, míg a Metrónál un. "tübbinges" elemek szerepelnek. Ezek sokkal nagyobb nyomást bírnak ki.
A Net-en mgnézheted a Lengyel, Cseh és NDK-ban lévő hasonló objektumok képeit, ugyanazon elemekből építették ott is.
A Császár-i objektumról a közeli jövőben szándékozunk egy könyvet megjelentetni, ami az ott települt egység működését és feladatát írná le. Eddig nagyon sok feltárást végeztünk, természetesen kerültük a publicitást, több éve, s bátran kimerem jelenteni, hogy az ottani Gránitok hátsó ajtajai nem vezetnek sehová. A mögöttük feltárt aknák a légcsere rendszer porkiválasztói voltak. De erről teljes terjedelmében majd a könyvben.
Berobbantás nyomait sajnos nem találtunk, nagyon örülnénk, ha ilyen "dolgot" találnánk.
Ami a figyelmeztetéseket illeti, már jött néhány, de nem a "lezárt" ajtókat illetően. -
tazman75
csendes tag
válasz Manópapa #1447 üzenetére
Ehhez egy rövid hozzáfűznivalóm van: Ennyi erővel készíthettek volna kiemelhető antennákat is, amik adott időnként, kiemelkedtek volna a föld alól.
A ruszkik tudtak nagyzolni ilyen téren.
Még mindíg nem értem, miért kellett ezt (MO-n ezt , és csak ezt) a föld alá építeni?
Pláne, a többitől eltérő toronyszerkezettel. -
benemano
csendes tag
válasz Manópapa #1458 üzenetére
Próbálok képet keresni róla, már nem láthatóak mert a tornyokat az antennákkal együtt leszerelték. Valószínűleg ezért nem szerepelnek már azokon a képeken, amiket már a múzeum időszakban csináltak.
Egyébként a múzeum logójában is ilyen szerkezetű torony van, nem véletlenül, ezt egy fotóból illesztették be:
[ Szerkesztve ]
-
hadsz
tag
válasz Manópapa #1458 üzenetére
Üdv!
A 109-es BARS állomáson Ukrajnában az utolsó csavarig ugyanolyan tornyok /4 db / állnak egy 750m magas hegyen mint a Hajagon,igaz kb 5-10m-rel magasabbak.Alattuk szintén ott van a két szintes bunker.Jövő hétvégén - ha minden a terveink szerint alakul - megyünk megnézni.
Emellett szintén Ukrajnában a Polonina Runa hegyen található félkész objektumnál is ugyanezek a könnyűszerkezetes tornyok állnak.Ott kettő van és mindössze kb 10m-magasak lehetnek.
Belorussziában /101-es/ szintén ugyanezek a tornyok /4 db/ alatta a bunker.
Egyértelműen szabványelemekről van szó.[ Szerkesztve ]
-
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1458 üzenetére
Úgy érzem, hogy az általad megtalált cseh oldal képei a kérdések 95 %-ra választ adnak.
A BARSZ rendszer a VSZ országaiból a SZU felé négy tengelyből állt:
1-301-202-204-205-101 és tovább,
2-303-202-201-203-102 és tovább,
3-504-501-502-1003-109 és tovább,
4-601-602-603-104 és tovább.
Az 1 és 2 tengelyek a Nyugati, a 3 és 4 tengelyek pedig a Déli HSCS felügyelete alatt állt.
Az előbbiek írányító központja a 101-es alatt, mellett, fölött, közelében, stb. található, az utóbbi kettőé pedig a 109-es alatt, mellett, fölött, közelében, stb. volt. A tengelyek indító és vezérlő állomásai, sorrendben: 301, 203, 504, 601. Az összes többi állomás csak átjátszó, erősítő, összekötő feladatot végzett.
Vagyis a 301, 203, 504, 601 állomások teljesen hasonló kialakításúak úgy a felszín felett, mint alatt.
Valamilyen műszaki ok miatt az indító és vezérlő állomások berendezései rendkívül nagy mennyiségű hűtővizet és sürített levegőt igényeltek. A 301-es mostani képeit nézegetve elfog a sárga irigység, hogy vajon nálunk miért nem maradt meg legalább az ottani állapot. Mert azt most már a vak is látja, hogy a VH kivonulása után az objektumok legalább olyan állapotban kerültek átadásra, mint a 301-es. Ezek szerint vagy a MN vagy a brazil fémgyűjtők szorgos munkájának eredménye a mai állapot.
Az 504-es mai képein még látszanak a hűtővíz hőcserélő berendezései a föld felett, legalább is a fele. Valamint felfedezhetők a sűrített levegő tartályok és a kompresszorok és a generátorok beton talpazatai.
Tehát semmi sincs ok nélkül, a négy indító és vezérlő állomás azért más mint az összes többi, mert ezek voltak a kiindulási pontok, és ezekhez lehetett csatlakoztatni a frontok mozgó adóit is,
A fő antennák mindegyik állomáson az adott tengely következő átjátszó állomása felé néztek fix-en, míg a többi antenna csak abban az esetben játszott, ha a front megindult volna. -
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1472 üzenetére
Sajnos a BARSZ rendszer felett már a 80-as évek végén eljárt az idő. Működtetésük olyan lenne, mint az ősrégi GS-35-ős Hoffer traktort neveznénk be a szántási versenybe a John Deer traktorral szemben. Történelem, csak a működésési rendszerét érdemes kutatni!!
Az összes többi rendszer ugyanúgy műszakilag O-ra írható, mert ma már teljesen más alapokon működik a kommunikáció. Csak nekünk, a "régmúlt" műszaki megoldásait kutató megszállottak számára jelent érdekességet. Ezek a rendszerek többé nem indíthatók újra, mert sem indító sem fogadó végpont állomások nincsenek, s ebben a rendszerben már nem is lesznek. -
hadsz
tag
válasz Manópapa #2113 üzenetére
Szia,
noha nem írtad pontosan,hogy melyik atombomba tárolóra gondolsz,de a leírásod alapján gyanítom,hogy a Brandról lehet szó.A képeken is látható hatalmas hangárban egy aquapark nyílt néhány éve a volt szovjet repülőtér területén.Erről bővebben itt:[Tropical Islands].Az atombomba raktár pedig a repülőtér egyik távoli sarkában található,erről is raktam fel egy-két fotót.Sajnos nemrég egy hatalmas földkupacot toltak a bejárat elé,így oda már nem igazán lehet bejutni.Ugyanarról az ún 641-es /vagy Basalt/ típusú tárolóról van szó,ami Németországban Finsterwaldénál és Larznál,Mo.-on pedig Kunmadarason található.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Honor Magic V2 - origami
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Trollok komolyan
- Elemlámpa, zseblámpa
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Motorolaj és szűrő topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
- VW/Audi/SEAT/Skoda Acélfelni 6JxR15
- DF83 V2 daráló
- VENNÉK: Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact légszűrőt/légtisztítót
- uj Intelligens WiFi 230V dugalj - energiafelügyelettel Smart Plug Tuya smart plug, tobb db
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest