Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Manópapa

    csendes tag

    válasz boeing707 #1445 üzenetére

    Igazad van, teljesen kézenfekvőnek tűnik, mégis kihagytam azt a feltevést, hogy ezek szabványos építőelemek is lehettek, kifejezetten BARS tornyok gyors irányba állításához és problémamentes beüzemeléséhez.
    Talán védhető lenne ez az elmélet (minthogy a tudomány világában minden esetben) ha találnánk ismétlődést valahol (akár az egykori SZU területén) ahol ilyen "könnyűszerkezetes" BARS tornyok vannak.
    Lehetett ez orosz szabvány is, de lehetett egy sima HM megbízás. Mindenesetre fura, hogy kiterjedt bunkerrendszer húzódik alatta, de arra már nem veszik a fáradtságot, hogy a tornyokat is felépítsék téglából, pedig a helyszín nem extrém, az építőanyag-szállítás egyszerűen kivitelezhető.
    Aztán lehet még prózaibb ok: adott mennyiségű építőanyagot szántak az objektumra, de azt beépítették a bunkerrendszerbe, vasanyag beszerzésre viszont volt még engedély, így fogták a bélyegzőt, és indultak a nyergessel csőért :)
    - Bár a HM-et talán nem korlátozták anyagbeszerzés terén . -
    Még egy ötletem van: nagyon számított az elkészítés ideje, és ajándékba kaptuk a SZU-ból a tornyokat, csak gyorsan legyenek felállítva.
    ennek megint a bunkerrendszer mond ellent, mert az viszont nem ment egyik napról a másikra.
    Végére hagytam még egy elméletet: Felépült a bunker-rendszer, de jött egy statikus fentről, és jelezte hogy a (téglából készült) tornyok nyomását nem biztos hogy kibírja (bár ennek kiváltására, elvezetésére is remek építészeti megoldások vannak), tehát ez sem lehet okos megoldás, ráadásul nem vagyok róla meggyőződve, hogy az akkori B30-as falazóblokkból felhúzott torony súlyban jelentősen több lenne mint az acélcsöves verzió.
    A gránitok példája jól hangzik.
    Ott egyvalamit nem értek.
    Az ok hogy a "födémet" az íveket talán kész elemekből rakták össze (mint a metrónál) - ha egyáltalán így történt - de ha már úgy is le kell zárni a belső végét, amihez mindenképpen vasbeton falat használnak, ráadásul nem olcsó az adott lezáró-ajtó, akkor miért építik be - látszólag minden cél nélkül - amikor teljesen mindegy hogy a Rába-mixerről leengedünk-e még akár két köbméter betont, - az ajtók pedig mehetnek raktárba egy másik építkezéshez -.
    Valahogy úgy vagyok én ezekkel az ajtókkal hogy hajlamos vagyok azt hinni, hogy ott vészkijárat, lejárat vagy összekötő-folyosó lehetett, esetleg a sugárzó anyagok (akár szállító vagy csomagolóanyagok) föld alá szállítására szolgált.
    Hogy utólag be lett temetve (robbantva) innentől kezdve evidens, minthogy valaki írt már olyan helyekről itt, ahol szintén "semmibe nyíló" ajtók voltak, ráadásul, ha jól emlékszem talán még figyelmeztették is őt hogy "ott ne ásson, ne piszkálja".
    Így az út felén túl, erről az a mondás jut eszembe (bár elég nagy közhely is egyben) hogy "Mindennek oka van".

    [ Szerkesztve ]

    Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.

Új hozzászólás Aktív témák