Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ócskás
aktív tag
-
ócskás
aktív tag
Megdöbbentem! Nem kicsit! Mégpedig ezen:Еще раз Тотважонь Kravcsenko bácsi képei (Тотважонь. в/ч 16205, 17 ноября 2011 г., )-Тотважонь. в/ч 16205. Школа. Санчасть. Клуб. Казарма. (7 декабря 2011 года) Mi 10/22-én mentünk volna,de... !
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
huppancs89
tag
Szerintem nem jó a link, csak a főoldalt dobja be, de a sorszámról ítélve Kis-Moszkva a téma.
-
ócskás
aktív tag
válasz huppancs89 #3107 üzenetére
A link jó, de a képeket csak reg.felhasználók tudják megtekinteni.Ezt sajna elfelejtettem odaírni. Valóban Kis-M,.oszkva a téma.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
Kössz!
Azért a publikálást követően is maradt benne hiba,hiába olvastuk át többször is.A 24 hengeres motor valójában 2 db 12 hengeres,630KW-os V motor.Boeing barátunk hívta fel a figyelmemet,miszerint 24 hengeres motorokat ilyen jellegű objektumokban nem igen szoktak alkazmazni.Igaza van,én figyelmetlenül átsiklottam felette...
-
huppancs89
tag
[ Szerkesztve ]
-
ócskás
aktív tag
Ezek szerint valamit igencsak félreértelmeztem a wollenbergi motorokkal kapcsolatban. Ugyanis az volt a fixa ideám, hogy a három motorból harci munka alkalmával csak kettő volt használatban, a maradék egy pedig tartalék. Alapesetben a két(?) kisebb teljesítményű VD36 működik, üzemzavar, meghibásodás esetén indították volna az 1100 lovas NVD48-at.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
Szerintem nem értelmeztél félre semmit. :-) Én úgy tudom,hogy a motorok csak akkor üzemeltek volna,ha valamiért megszűnik a külső energiaellátás.Aztán,hogy ebben az esetben is meghagytak volna egyet tartalékban és a másik kettővel megoldották volna a bázis energiaigényét,azt nem tudom. Lehet,hogy így volt,mert ésszerűnek tűnik.
-
boeing707
csendes tag
Csak egy-két érdekes kiegészítés:
6NVD24 (НВД 24)
négyütemű, soros, 6 hengeres diesel motor
teljesítmény: 110kW
fordulatszám: 750f/p8NVD 36U (8НВД 36У)
négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor
teljesítmény: 220 kW
fordulatszám: 360 f/p8NVD 48AU (8НВД 48АУ)
négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor, turbó feltöltővel,
teljesítmény: 735 kW
fordulatszám: 375 f/p8NVD A2U (8НВД А2У)
négyütemő, soros, 8 hengeres diesel motor
teljesítmény: 970 kW
fordulatszám: 375 f/pA fenti motorcsalád indítása 30 atm nyomású, sürített levegővel történt, amelyet a motorokra épített, kétfokozatú kompresszor biztosított, működés esetén, a tárolás hengeres tartályban.
De ez természetesen nem lenne érdekes, ha nem a............
SKL Magdeburgi motorgyártó cég készítette volna ezeket a motorokat, az akkori DDR-ben.
Ezek a motorok hajók hajtóműveinek készültek, s készülnek a mai napig. S mint ilyenek, nagyon egyszerű és megbizható szerkezetek, generátorral összeépítve, más célra is felhasználásra kerültek. A katonáknak is pont ilyenekre volt szükségük. Ezzel a kör bezárult. -
boeing707
csendes tag
A tudás hatalom!!
Az objektumok áram ellátása "béke időben" külső energia hálózatról történt. A beépített, stacionár, diesel motoros áramfejlesztők munkavégzésére abban az esetben került sor, ha valamilyen esemény a külső (lehet, hogy országos) hálózatban maradandó alakváltozást okozott. Mint a szünetmentes áramforrások, azonnal indultak a dieselek, de a kellő fordulatszám eléréséig a létfontosságú fogyasztók táplálását akkumlátorok biztosították. A szükséges feszültség és frekvencia elérése után, az akkuk áttértek háttér üzemmódra. Mindez már akkor is, automatikusan történt. Az áramfejlesztők teljesítménye az adott objektum un. vészsínes ellátását biztosította, természetesen a feladat függvényében. Abban az esetben, ha egy vagy kettő darab azonos teljesítményű áramfejlesztő volt beépítve, ez a párhuzamos működés minden feladat elvégzését biztosította, ha valamelyik mégsem indult volna el, akkor életbe lépett a létfontosságú fogyasztók kiszolgálása, s ha ezután még maradt volna felesleges "delej", akkor felhasználhatták további fogyasztók táplálására.
Ha viszont a "sok" kicsi mellett egy sokkal nagyobb teljesítményű áramfejlesztő is beépítésre került, ez minden esetben azt jelentette, hogy az adott objektum olyan feladatot is ellátott, amely biztosítására, időszakonként, sokkal nagyobb teljesítmény szükségeltetett. Húhh. ez legalább olyan magyaros, mint egy disszertáció!!!
Természetesen, mivel Murphy úr sosem alszik, lehetőség volt bármelyik áramforrás rákapcsolására, bármelyik fogyasztói sínre. De ez már egy másik történet.
Talán így (is) működhetett egy objektum elektromos rendszere, s mivel tudjuk, hogy orosz ember ok nélkül még vodkát sem iszik, ebben a rendszerben "okot" lehet találni, rendesen. -
ócskás
aktív tag
Sajnos nem jól emlékeztem,. Nem az 1123 lovas 6 NVD 48 AL-2U , hanem "csak" a 800 lovas 6 NVD 48 A-2 került beépítésre.
Képek Hadsz galériájából
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
Az akkori herendi polgármester nagyon jó,baráti viszonyban volt a BARSZ parancsnokával,Cseljusin alezredessel.Ő mesélte,hogy '90 november 6.-án megmutatta neki a bázist,és személyesen láthatta működés közben ezeket a motorokat.Gyanítom,próbaüzem végett,vagy csak egyszerűen a prominens vendég kedvéért,vagy egyéb számomra ismeretlen ok miatt beindították a dieseleket.Elmondása szerint 2-3 mp alatt teljes fordulaton voltak és mintegy 5 mp alatt ráálltak a frekvenciára.El lehet képzelni,amikor egy akkora - relatíve kicsi - zárt térben két ilyen motor duruzsol.Nem véletlenül használtak az ilyen helyiségben fülvédőt.
-
boeing707
csendes tag
Idézem az "Иструкция по эксплуатации" vonatkozó előírásait:
-indítás után, az alapjárati fordulatszám stabil megléte esetén, a motort addig kell alapjáraton üzemeltetni, amíg a hűtővíz hőmérséklete eléri a 60 C fokot. Ez kb. 2-3 perc.
-ezután megengedett a fordulatszám üzemi értékre növelése, ezzel elkerülendő a hengerfej/gátrepedés kockázata.
-a fent leírt eljárást az automata rendszer, (a kiválasztó kapcsoló manuális helyzetében) külső beavatkozás nélkül, biztosítja.
Az emlitett ténykedési sorozat minden olyan esetben betartandó, amikor az áramfejlesztő egység időszakos ápolás utáni ellenőrzése vagy a 7 (hét) naptári naponkénti esedékes indítási próba miatt történt a motor indítása.
-a terhelés rákapcsolása (generátor) csak a stabil üzemi paraméterek megléte esetén engedélyezett. Lásd: táblázat.
Abban az esetben, ha az indító rendszer automata üzemmódban van (normál helyzet), a külső áramforrás bármely paraméterének, az előírt tűréshatárokon túli, megváltozása esetén, az automatikus rendszer azonnal indítja az izzító előmelegítő rendszert, s kb. 2-3 mp múlva a motor indító rendszerét. (külső beavatkozás nélkül).
Ebben az esetben a motor alapjárati fordulatszámának elérése (olajnyomás megléte) után a rendszer azonnal üzemi fordulatszámra állítja az adagolót s a motor eléri az üzemi fordulatszámot. A generátor fordulatszámának függvényében automatikusan elindul a generátor gerjesztése, s kb 3-5 mp múlva az áramfejlesztő kimenő paramétereinek függvényében, megtörténik a táplált hálózat (objektum) leválasztása a külső táplálásról, s az adott hálózat átvétele.
Minden ilyen "vész" indítást a formulárba be kell jegyezni, mert az ilyen eset a motor üzemidejét jelentősen megnöveli s a soron következő ápolásnál az ilyen esetre vonatkozó eljárások szerint kell eljárni. Idézet vége.
Elnézést kérek a nem teljesen magyaros fordításért, de a kijelölt opponensem ( ócskás) nem vette fel velem a kapcsolatot, így bátorkodtam menteni a helyzetet s megírtam a "hozzászólásomat". De azért remélem, hogy megvédtem magam.
A zajhoz nem tudok érdemben hozzászólni, mert legutóbb, amikor ilyen indításon részt vettem, kb. 1 mp után már csak kézjelekkel tudtam kommunikálni, s teljesen midegy volt számomra, hogy hány decibel a zajnyomás.S még hosszú órák múlva is csak vizuálisan tudtam követni a vodkás poharak számát (természetesen nem a "munkahelyen"), hanem a hangulat karbantartó egységben. Viszont az élmény ..............megismételhetetlen! -
MiszterQ
csendes tag
válasz rofi1989 #3100 üzenetére
Helló! Bocs hogy nem írtam, közbejöttek dolgok
Sajnálom hogy erre az eredményre jutottál. De most egy dolgot nem értek...az alagút a szekcsői laktanya és Dombóvár között megy nem? Elég komoly alagút lehet ha átmegy a Kapos és a hozzá tartozó vizenyős részek alatt.[ Szerkesztve ]
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz boeing707 #3133 üzenetére
Az azonnali indítás, + terhelés, egykori cégem stratégiai állomásain (MH állomások, valamint vezetékes erősítőállomások) úgy volt megoldva, hogy egy villanybojlernen keresztűl keringetve volt a hűtőfolyadék, ami az üzemi (általában 75-80°C) hőmérsékleten tartotta a motort.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
Tekintettel arra, hogy ezek az állomások (tudomásom szerint) nem üzemeltek folyamatosan, ezért valószínűsíthető, hogy az állandó harckészültség időszakában bármely készültségi fokozat esetén vonalátbeszélések és rövid idejű forgalmazások alatt külső hálózatról működtek. Heti időszakos ellenőrzés alkalmával egy rövid beindítást és autonóm üzemre kapcsolást az ellenőrző mérések szükségessé tehettek.
Magasabb harckészültségi fokozat (FHKSZ, HVHKSZ,THKSZ) elrendelése esetén szinte kizárt a külső hálózatról történő bekapcsolás és forgalmazás.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #3135 üzenetére
Szándékosan hagytam ki, hogy az "előírás" kb. 50x-es terjedelmű, ahol részletesen leírnak minden egyes kapcsoló helyzetét.
Mivel csak az áramfejlesztők voltak azonosak, minden objektumban a feladat függvényében, sokféle megoldás volt Egyik ilyen az általad említett "villanybojler".
A 16205 és 13355 sz. egységek esetében az áramfejlesztők motorjainak hűtővíz hőmérsékletét az objektumok fűtőrendszere tartotta optimális értéken, ami mindkét helyen gőzfűtést jelentett. Lásd: kazánház.
A lényeg a megbízhatóság volt, vagyis ha kellett, "be kellett indulni" a motornak, ha nem akkor hadbíróság. Ezért választották a DDR terméket. Mert a Jaroszláv-i diesel motor -40 fokban is azonnal indult, de valamiért +20 fok felett már nem mindig. Innen eredezhető az a mondás, hogy........"Jaroszláv-i motor f......a motor, Jaroszláv-i motor nem fagy meg!!!!!!! De lehet, hogy keverem!!!! -
D-peti
csendes tag
Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon, és szeretném a segítségeteket kérni.
Ma felnéztem a péceli szovjet rádiótechnikai bázisra. Eléggé vacak állapotban van, az épületeket már elbontották, csak a fedezékek, és a bunker maradt meg, no meg itt ott a kerítés. Próbáltam keresgélni infót a történetéről, vagy a rendeltetéséről, de nem említik sehol sem. Ezután megnéztem, hogy hol vannak a környéken szovjet laktanyák, amikhez kötni lehetne, de így se jutottam semmire.
Mit lehet tudni az ilyen rádiótechnikai bázisokról? Elképzelhető, hogy a kisebb objektumok egy nagyobb laktanya "alárendeltségében" működtek? Valamint, volt valami "spéci" rendeltetése a föld alatti jármű fedezékeknek?
Üdv: D-petihttp://www.panoramio.com/user/5471218
-
hadsz
tag
válasz boeing707 #3133 üzenetére
Köszönöm a részletes leírást!
Ezek szerint elképzelhető,hogy jellemző volt a hasonló jellegű objektumokban a heti intervallumban történő próbaindítás?
Mivel nem tartom magam műszaki szakembernek és ilyen téren vannak itt nálam sokkal hozzáértőbbek is,a leírásod alapján gondolom,hogy az elbeszélés szerinti "teljes fordulatszám" esetében valójában az alapjárati fordulatszámról lehetett szó.Feltételezem,hogy a polgármester úr is laikus volt.
Jól értelmezem?[ Szerkesztve ]
-
-
boeing707
csendes tag
Ha vicces kedvem lenne, akkor azt mondanám, hogy "fünf koma nájn" s helyet cserélhetsz a polgármester Úrral. De komolyra fordítva: ezek a berendezések nemcsak materiális értéket képviseltek, hanem adott esetben stratégiai jelentőséggel bírtak. Pl. a 16205 egységnél, ha nem idult volna be a "motor" a külső táphálózat maradandó alakváltozása után, akkor durva nehezen lehetett volna a tároló alsó szintjére kitolt "konténer" felemelését megvalósítani a kiadó szintre az elektromos daruval. Mivel a polgármester Úr nem tudhatta mi a különbség "zajilag" az alapjárati és a max. fordulatszám között (mindkettő fülsiketítő), így PR szempontból nagyon jól mutatott, hogy megmutatták a frankót neki, de ez csak az előírt próbaindítás lehetett. Így kell összekapcsolni a kellemest a hasznossal. Már pedig feltételezem, hogy a bázis parancsnoka nem kártyán nyerte el a beosztását, s mint ilyen szakember tisztában volt vele, hogy Murphy elvtársat nem illik ok nélkül bizergálni, így biztosan "okkal" tette, amit tett. Vagyis elvégezte az előírások szerinti ellenőrzést, s még közönsége is volt. Azt csak feltételezem, hogy a polgármester Úr az "előadás" után, biztosan megvendégelte az érintetteket, legalább egy lila hagymás zsíros kenyérrel és előtte egy "kerítés szaggatóval", utána meg egy pohár jófajta "veszprémi" kadarkával. Ha nem így történt volna, akkor ezután "fűcsomóként" fogok bejelentkezni a fórumon. Izgatottan várom a polgármester Úr válaszát.
P.S. az még belefér, hogy a lila hagyma helyett esetleg más volt!! -
rofi1989
csendes tag
-
hadsz
tag
válasz rofi1989 #3146 üzenetére
Létezhet.Ezek az 1961-62 körül létrehozott rakétadandár alegységei voltak.1967-től aztán a dandár a következő rakétaosztályokból állt: 381,383,454, illetve a tabi RTB.Természetesen mindegyiknek külön hadrendi- és postafiókszáma volt.A harmadik rakétaosztály postafiókszáma kb egy hónapja került elő a helyszínen.
"193 önálló helikopter zászlóaljból" - Ez csak helikopter raj volt,nem zászlóalj.
[ Szerkesztve ]
-
boeing707
csendes tag
Csak egy apró kiegészítés:
A volt Szovjetunió akkori területén KIVÜL állomásozó minden CA alakulatnak csak hadrendi száma volt. A SzU határain belül volt külön hadrendi szám és postafiók szám. Ez a helyi posta kézbesítéssel magyarázható, mert a pl. az Irkutszk-i főposta számára érkező "katonai" levelek kézbesítő helye esetleg 100-200km-el "tovább" volt. De a gaz ellenség azt hitte a postafiók szám alapján, hogy az adott alakulat Irkutszk-ban diszlokált.
A SzU területén kivül diszlokált alakulatok minden "levele", amelyeken csak a в/ч száma szerepelt, a központi Moszkva-i fiókba került, ahonnan a katonai cenzor által engedélyezett levelek a VSZ tagállamoknak megfelelő "fakkba" kerültek, s innen már a Szovjet Posta megkerülésével, közvetlenül továbbították azokat az adott alakulathoz. Így a gaz ellen nem tudhatta, hogy ezek az alakulatok hol települtek.
Amikor a gaz ellen átlátott a "szitán", már nem volt érdemes megváltoztatni a működő rendszert, s minden maradt a régiben, egészen a kivonulásig.
Ezért a mai napig sok kutató vagy п/п, vagy в/ч számot említ, (vagy együtt) (külföldön) ami kis hazánk vonatkozásában is, nem igaz. Mert a п/п az tábori postát jelent a magyar terminológia szerint, s mint ilyennek a kézbesítési helye állandóan változott "volna" a hadművelet(ek) során s erről csak a "postamester"-nek lett volna tudomása.
Bennünket csak a hadrendi szám érdekelhet, mert a hadrendi számmal megegyező tábori posta számra nem hiszem, hogy valaki is hivatalosan "levelet" küldött volna Iván Ivanovics közlegénynek. De ha ilyen mégis megtörtént, akkor a levél először Moszkvába került, s ha mindenben megfelelt az "előírásoknak", akkor a fent vázolt úton, visszakerült a címzetthez, ami lehet, hogy pár kilométerre volt csak a feladótól (természetesen ilyen esetről még senki sem hallott). Ok nélkül semmi sem történt. S nem is történhetett! -
hadsz
tag
válasz boeing707 #3148 üzenetére
Nem lehet,hogy elbeszélünk egymás mellett?
Az ötjegyű postafiókszámra éppen amiatt volt szükség,hogy a postaszolgálat,főleg külföldön be tudja azonosítani,úgymond lokalizálni az adott alakulatot anélkül,hogy tudná annak hadrendi számát,nevét amely információk az abban szolgálókon és a felettük álló egységen kívül nem tartozott senkire.Főleg a SzU-n kívül kellett attól tartani,hogy a "gaz ellen" elcsíp valamilyen olyan morzsát,amihez végképp semmi köze,és a hideg futkosott volna Ivánék hátán,ha kiderül és a másik oldal tudomására jut.Ez esetben nem csak a hideg futkosott volna néhány Iván hátán...
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- Fűnyíró topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Építő/felújító topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest