- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nand708
csendes tag
Sziasztok,
naiv kocabringás vagyok, aki fejébe vette, hogy ezen egy kicsit javít és lecseréli a 20 éves Neuzer falusi MTB-jét. Két napon át túrtam a netet, hogy melyik is az a kategória, (suhanjon, könnyed legyen és földútra le lehessen térni vele) amelyik leginkább passzolna és így jutottam el a fitness kategóriáig. Tetszene még a gravel, vagy vmi kényelmesebb outi, de azt hiszem csak a sznob énem vonzódik a koskormányhoz, illetve túl nagy ugrás lenne. Fittségem 0, talán annyi ment meg, nagyon nem vagyok elhízva (180/90). Tetszene a Merida Speeder 100, de ebben a kategóriában olyan elemekkel adják, amire úgy látom, hogy ti is azt mondjátok, hogy inkább ne. Viszont a 2 lepedős határt nem akarom meghaladni.
Nagy lieblingem a KROSS Pulso 2, amiről kevés szó esett itt, és igazából nem tudom, hogy miért. Amennyi homályos tudást össze tudtam szedni, egész jó a felszereltsége jó áron és számomra bitang jól néz ki..
Illetve a másik a CUBE SL ROAD. Ami mellette szól, a jobb reputáció, hidraulikus tárcsafék, integrált hajtómű. Kicsit hasalósabb, kicsit nehezebb. Mekkora jelentősége van az integrált hajtóműnek (CUBE) az octalinkkel (Kross) szemben? Mekkora pozitívum a Speederek karbon villája? Nem hanzik rosszul, de nem tudom, hogy esetemben releváns-e. Előéletet megismerve mit szóltok a dilemmámhoz? Mit nem veszek figyelembe? Bőven játszik még a használt is, sőt. Van is egy-két kiszemelt, de általában az ilyen hirtelen felindulásaim esetén próbálok önmérsékletet gyakorolni és mély lélegzeteket venni. Minimum 2 hétig. Köszi, előre is. -
Nand708
csendes tag
válasz ZolkoW #148063 üzenetére
A döntés úgy született, kipróbáltam, hogy tekerés közben a jelenlegi MTB-n kormányára az alkaromat támasztva imitáltam az outi pozícióját. A combom nem ért hozzá a hasamhoz, de elég kellemetlen érzést keltett. Főleg arra gondolva, hogy a fékkar még vagy 10 centivel lejjebb lenne... magyarul azt mondod, hogy a fitness kormány pozícióban tök ott van mint a koskormány vízszintes része, és ez túl közel van és tök rossz mert fölöslegesen korlátozza a fogási lehetőségeket? Egy ötletem az volt, hogy majd ha felkeményedek mint a vídia.. veszek rá kormányra szerelhető alkartámaszt.
Ööö, most nézem, a peremfeltételek közé nem soroltam fel, hogy a lehetőségekhez képest kényelmes is legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Nand708
csendes tag
válasz -=RelakS=- #148065 üzenetére
A kérdésed rávilágított a tudatlanságomra. Eddig úgy tudtam, hogy van
- négyszögtengelyes, ami régi megoldás, tartós de nem merev.
- Octalink, ami újabb, merevebb.
- Integrált: szuper merev, és könnyű, drága,Akkor mi az, ami tömegesen el van terjedve? Mi az a ipari csapágyas hajtómű?
-
Nand708
csendes tag
válasz Hasaggymeg #148094 üzenetére
Nekem még konkrétan nem írták, de olvastam.. De azt szűrtem le, hogy ha min 32 mm széles abroncs van rajta, akkor miért ne. Számomra a cross trekking elég öreguras, már bocsánat, ha valakit megsértek vele. Egyébként a városi, esetenként előforduló nem jól sikerült padkázás keményebb igénybevételnek tűnik, mint egy földút.
-
Nand708
csendes tag
válasz Hasaggymeg #148102 üzenetére
Igen, igen, összekevertem a csomagtartós, fullra szerelt verzióval (amire lehet nekem is szükségem lesz csak nem szeretek belegondolni) Be vagyok oltva a teló ellen, ezeken meg mindegyiken van. Akkor egy hasonlóan felszerelt crosstrekking gyorsabb lehet, mint egy fitness? A laposabb testtartás miatt gondolom.
-
Nand708
csendes tag
válasz Nand708 #148054 üzenetére
Sziasztok,
én vagyok, aki gyors, kényelmesebb és esetenként földútra is alkalmas bicót keres, és még hisz benne, hogy van ilyen :-)
Legutóbb fitness bicóval jöttem, amire azt mondtátok, hogy akkor már miért nem outi, a koskormány vízszintes része ugyanott van, mint a fitness-é, csak egyéb fogási helyzeteket kínál.
Körbenéztem a jelentősen kedvezőbb áru használt outik között.
- Mi a hátulütője a <200k –ért kapható full karbon használt bicóknak? Baromi olcsónak tűnnek az újkori árukhoz képest. Nem a súlya érdekel, hanem mert, ha jól olvasom, rezgéselnyelése miatt kényelmesebb, mint az alu váz +karbon villa. Jól gondolom? Érdemes esetemben figyelembe venni?
-Jól látom, hogy még, ha szentségtörés is, de egy 32 mm széles gumi is általában elfér a villák között? A kényelem miatt kérdezem.
- Próbáltam összegyűjteni a komfort/endurance típusokat, mert ránézésből nem igazán megy: Merida road ride, Silex, Cube Attain, Lapierre Audacio, Specialized Secteur, Allez, Tudnátok még párat mondani, a marketing bullshitből nem egyszerű kihámozni.
- A vázmérettel bajban vagyok. A magasságom 178 cm, de a belső lábhosszom csak 78 cm, ami miatt hol S, hol L-es méretű vázat ajánlanak a webes tanácsadó oldalak. Ilyen helyzetben mi az üdvözítő?
Köszönöm előre is. -
Nand708
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, mert nagyon dilettáns vagyok. A bicómon egy ilyen [link] merev villa van, aminek, ha jól silabizáltam ki, akkor a következő jellemzői vannak.
-Tapered 1 1/8 - 1 1/2 "
-integrált kormánycsapágyak (legalábbis amikor szétszedtem, mind a kettőt könnyen -szerszám nélkül ki tudtam venni)
- PM tárcsafék konzol.Ki szeretném próbálni a Suntour Swing nevű "teleszkópját" [link] mert úgy gondolom jó lesz könnyű földútra...illetve, ami tesztet olvastam róla a Revomagon, az mind telibe talált.
Szóval,
- létezik olyan integrált kormánycsapágy adapter, ami az én vázam 1,5" fejcsövét alkalmassá teszi -> a Swing 1 1/8 villanyakát fogadni?
- A swing teló IS tárcsafék konzollal rendelkezik, Egy ilyen [link] adaper jó lehet a meglévő 160-as fékemhez.Előre is köszönöm a segítséget!
-
Nand708
csendes tag
válasz Maximum1 #160373 üzenetére
Szívesen írok róla, ha érdekel valakit, bár kérdéses mennyit érne, mert nincs mihez viszonyítanom, szerintem nem lenne mérvadó a véleményem.
Viszont az eredeti kérdésem az volt, hogy az alul 1,5 colos, tapered, integrált csapágyas fejcsőbe milyen adapterrel lehet az 1-1/8 Suntour SWING teleszkópot beletenni?
Ezek jók lehetnek? [link] [link]
Illetve:
- A swing teló IS tárcsafék konzollal rendelkezik, Egy ilyen [link] adaper jó lehet a meglévő PM-es villához csatlakozó D160-as fékemhez?Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Nand708
csendes tag
válasz ZolkoW #160419 üzenetére
Nagyon úgy tűnik, hogy korai volt az öröm. A csapágyam 45°X45°, és nagyon úgy tűnik, hogy ezek az adapterek 36° csapágyhoz illeszkednek. Minden esetre elég nagyvonalúan ajánlgatják, mint univerzális 1-1/2 -> 1-1/8 csodaszert.
Teljesen nem tiszta a kúpos rész szükségessége, hiszen a csapágyat központosítja a villanyak, megmunkált/illeszthető felületnek tűnik a villanyak az a része, ahova kerül a csapágy.
3 megoldást találtam ki
- fütyülök a 36°vs 45°-ra, meglévő csapágy 36°-os adapter... gondolom ez nem ajánlott..
- esztergáltatok aluból egy gyűrűt OD 40mm ID 1-1/8 paraméterekkel és használom a jelenlegi gyűrűvel
- 36°-os adapter plusz veszek egy új, 36° csapágyat, bár úgy látom hiánycikk.Vélemény?
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LEGO klub
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Xbox Series X|S
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- További aktív témák...