- Milyen videókártyát?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
Villát én inkább kidobnám minthogy javíttatnám. Elég veszélyes dolog ha az eltörik. Profi hegesztővel meg lehetne hegeszteni de én lehet nem tenném.. ha egy villa megreped, főleg ha vállban, akkor az tervezési hibás, vagy már rengeteg feszültséget gyűjtött és kifáradt az anyag.
Tudsz mutatni képet a villáról?Magasnyomású meg nem jó lánc mosásra, meg egyébként bicikli mosásra se nagyon... hogy a vázról hamar levereti a sarat.. azt egy autó mosó kefével meg egy vödör autósamponos vízzel pár másodperccel több idő alatt még jobban is el tudod végezni. Hogy nem vezeted rá a csapágyakra a sugarat, az meg egy dolog, annyira szar a tömítése a csapágyaknak, hogy elég ha kap egy kis ziccert a víz a csapágy felé, és máris be van áztatva.
Olajsarat a láncból nem viszi ki, nem is lehet jól ráirányítani mert eltolja a láncot, inkább csinálj valami üllepítős tálcát amiben ki tudod mosni, veszel hozzá oldószer álló kesztyűt, patent szemmel lekapok, aztán kisikálod kefével a motormosóba, az a tuti.
Tányérokat meg a kazettát se lehet vele kimosni, csak ha előtte vittél fel rá motormosót ami meglazítja az olajsarat, azt le tudod csapatni, de arra meg egy slag is, elég, a nagy nyomás csak a hajtómű csapágyába meg a hátsó agyba, szabadonfutóba beleveri a vizet..(#12814) Szakbarbár
Szabad de én biztos nem tenném, fogkefével, vagy körömkefével, motormosó folyadékban kevésbé technokrata és lehet hatásosabb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szerintem, sajnos nagy a beépítési magasságbeli különbség. Ezt a villát inkább fittnes biciklikbe tervezték, minthogy cross trekkingbe.
A Kellys Coach egy trekking bringa, 63 at mozgó suntour villával ha minden igaz. Pontosan nem tudom most a beépítési magasságát, kb 485mm lehet? De ezt te is meg tudod mérni ha van egy colstokod.
A Suntour Swing meg 435mm-es beépítési magasságú. Tehát 5 centivel lejjebb kerül a bicikli eleje, ami sok.
Kerestem képeket neked hogy szemmel is láthasd a különbséget:
Megellan cross trekking eredeti telójával.
Ugyan az a váz a Swinggel.
Szerintem nagyon megdőlt a bicikli előre. Az egész geometriát megváltoztatja. A kormányzás közvetlenebb lesz a meredekebb fejcső szög miatt. Tehát idegesebb, bizonytalanabb lesz a kormányzás, elengedett kormánnyal nem akar majd egyenesbe maradni a kerék. Viszont kisebb körben fog fordulni.
Nyilván ezzel az ~5 centivel lejjebb kerül a kormány is, azt mondjuk lehet korrigálni ha az új villa nyaka elég hosszú. Nyerget is újra vízszintesbe lehet állítani valamint kicsit hátra kell tolni mert ezzel előrébb is kerül a nyereg a hajtáshoz képest.. Viszont a bicikli közepe is jelentősen alacsonyabb lesz. Kanyarban leérhet a pedál. Ha ezekkel a kompromisszumokkal meg tudsz barátkozni, akkor belerakhatod.
Egyébként lehetnek "enyhítő és súlyosbító körülmények". Pl vannak kevesebbet mozgó teleszkópok, más geometriájú vázakba építve, azoknak nem módosítaná annyira a fejcsőszögét. Vagy vannak nagyon "dzsopperes" lapos fejcső szögű biciklik, főleg ha magasan van a közepük is, azokban sem állna olyan bután. De egy "menő" cross trekking geometriánál, ami 63 ne adj isten 73 as teleszkóp van, ott azért én meggondolnám az át építést.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #12854 üzenetére
Az az anya csak fixálja, nem az húzza be, úgyhogy nagyon nem kell tépkedni, csak megszakítod a menetet. Most kapató ékeknél könnyen szakad. A bekalapálással megy be a helyére.
Jó fele vannak beékelve az oldalak, terhelésnek megfelelően? Meg kell nézni hogy a tengely nem-e sérült, tipikusan akkor szokott lötyögni ha már szét van cseszve a tengely ott ahol az ék feltámaszkodna. Hajtókart is érdemes megnézni, valamint új szépen bereszelt ékkel próbálkozni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #12941 üzenetére
Azért baj ha túl lóg rajta, mert ha teljesen ráhúzod az anyát a küllőre, akkor tovább nem tudod majd húzni, ha esetleg centrírozni kell, ha tovább húzod akkor kiszakítod az anyából a menetet a küllővel. Le reszelni nincs értelme mert csak tönkre vágod vele a küllőt és dupla falú felninél egyébként sem számít. Baromira alacsony dupla falúaknál sem szokta megsérteni a belsőt, mert nem tud oda bemenni a szalagtól. Ha reszelsz a küllő végéből, attól a küllő nyilván rövidebb lesz, de a menet nem lesz beljebb rajta.. tehát igazából nem tekinthető rövidebb küllőnek. Azon beljebb kéne mángorolni a menetet is.
Tehát.. próbáld ki egy ugyan olyan még nem befűzött küllővel és anyával azt, hogy rátekered a küllőre az anyát ameddig rápörög, aztán megméred mennyi lóg ki a küllőből. Ha a befűzött keréken most annyi lóg ki, akkor utána nem lehet majd centrírozni. Ha több lóg ki, akkor hazavágtad az anyák elejében a menetet. Ha jóval kevesebb, akkor még jó lehet a fűzés.ati012m, TripleB
Ha dupla falú, akkor nem kell lereszelni meg odatenni se semmit, mert nem fog beérni a szalagig..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #12966 üzenetére
Ha nem rontod el velük az ugrásokat meg nem egy 10 emeletes tetejéről teszed le lapra, akkor nem lesz bajuk, annyira túl vannak építve. Inkább az a baj velük hogy gyárilag hiányos vagy még rosszabb esetben fémforgácsos a kenése, valamint alig van olaj a lábukba, mivelhogy nem nyílt olajosak. Tehát ha valaki gyári össze szereléssel használja, és még a szerviz intervallumokat sem tartja, akkor szépen szétkopnak.
Tudtommal 2500 gramm körül van egy olyan DJ teló, az azért a rohadt nehéz kategória.. egy reba vagy recon 1600-1700 gramm. 1 kilóval nehezebb egy DJ teleszkóp. Nagyon sok anyag van benne, és dupla rugós hogy bírja a becsapódásokat. Valamint ezek messze nem mozognak olyan finoman, mint egy jó XC teleszkóp.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #12972 üzenetére
Az a baj hogy nagyon csábítóak a lomok amiket árulnak. Múltkor is volt fent FOX F100 RLC 65 ezerért (de előtte hónapban is láttam 60 ért RL-t, kettőt is..), azt hiszem új szimering is volt bele rakva. Nem igazán értem ezeket az érték zuhanásokat.. ha a szimering cserét szervizben csináltatta, akkor már maga a teleszkóp nagy szervize is volt kb 8 ezer plusz 8 a szimering, 16 ba van neki csak az eladás előtti szerviz.. akkor van rajta 49 ezer haszon? Míg a PL ajánlott kisker ára erre a teleszkópra valahol 250-300 ezer közt van.
(#12974) deicide
Annyiért lehet találni új recont.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz deicide #12981 üzenetére
PM -ben írj rám és akkor megbeszélhetjük.
(#12979) Zola007
Festve? Anodizálva van a felület, hogy keményebb legyen és jobban ellenálljon a kopásnak, mechanikai behatásoknak.(#12982) TripleB
Ahogy írtam, lehet hogy olyan alacsony profilú volt felni, hogy tényleg be tudott oda lógni a küllő vége, de egy kicsit is magas profilú felninél ez lehetetlen. Jobb esetben a szalagot csak pár mm mélyen tudja belenyomni a lukba a belső. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #13162 üzenetére
Úristen ez a sztori egy horror
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lorcsi #13200 üzenetére
Lehet ilyeneket kapni, jobb nagykerekbe lehet turkálni. pl ilyesmi készletek (nem biztos hogy jó lesz a luk rajta a pálca átmérőjéhez, erre figyelni kell.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #13203 üzenetére
BB7 azért elég durvát fog MTB-n egy jó V fékkarral.
De ezt a fékváltókaros szart csak ki kellett volna tesztelni, vagy mondjuk számolgatnia egy olyan mérnöknek, aki látott már biciklit, meg féket.
De most a legnagyobb teleszkópgyártókat egymás után tudnám felsorolni, hogy milyen orbitális hibákat vétettek az elmúlt pár évben. Számomra is kicsit érthetetlen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Imádom az ilyen képeket.
Érdekességképp nézetek meg egy szerviz intervall betartás hiányos FOX villát: [link] -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #13300 üzenetére
Ha jó lockoutot akarsz akkor manitou. De azoknak meg olyan kőkorszaki a belseje hogy nem elég unszimpatikus és a többségük nem enged meg finom érzékeny gyors mozgást, mondjuk nem mintha a rockshoxnak annyira más lenne a bele.
Az alap motion control, amiről a képen is szó van, nem az a verzió amin van low meg high kompresszió állító, mert azok jelentősen komolyabb belsővel rendelkeznek.
Nem szereltem sok ilyet, csak egy párat, szóval a szakértő kicsit túlzás.
Szóval úgy néz ki a csillapítás oldal, hogy a becsúszó vége le van zárva egy kupakkal, ebbe belemegy a nyomórúd, O gyűrűvel zárja az olajat. Becsúszó belsejébe annyi olaj van töltve hogy ellepje a felső "passzív" dugattyút, amit a motion control alja ad..
Mutatok egy manitou animációt, itt látszik mi történik mikor mozog a teleszkóp:
Volt valahol egy jobb animációm is erről de meguntam keresni.
Amikor az nyomórúd az alsó dugattyúval behatol a becsúszó belsejébe, annak a térfogata lecsökken, tehát az olajszint elkezd növekedni, tehát felfele áramlik az olaj. Ami beleütközik a felső dugattyúba (az animáción két darab felső dugattyú van, az egyik aktív ráadásul, itt egy high & low speed odaút csillapítás elválasztásról van szó, na ilyen a motion controlba nincs, amiről szó van) ha nyitva van a lockout, akkor átáramlik bele a motion controlba.
Itt látható a motion alja: [link]
O gyűrűvel teljesen le van zárva, csak ott középen azon a szelep résen tud beáramlani az olaj. (bal oldal) Amikor elzárod a szelepet (jobb oldal) akkor a feláramlás megszűnik, már amennyire a tömítettség, vagy tömítetlenség engedi. Ilyenkor nem tud a nyomórúd behatolni a becsúszó belsejébe, mert az olaj nem tud hova feláramlani. A rockshox locout rugalmasságát főként az adja, hogy ezt a passzív dugattyút, ami megfogja a felfele áramló olajat, egy műanyag "spirál" tartja, amit bizonyos mértékben össze lehet nyomni. A black boxban fémből van, az valszeg keményebb lock érzést ad.
A motion részből való olaj visszafolyás azért lehetséges, mert szívja a lefele áramló olaj kifele, a szelep pedig kifele ki tud nyitni. Ott látod azt a gyengus rugót: [link] ez húzza oda a passzív dugattyú aljának a szelepet, amikor pedig az olaj áramlás lefele megindul, akkor ezt a rugót öszehúzza az olaj, megnyílik a szelep, és leáramlik az olaj, ha nyitva van a lock, ha nincs. (Ezért nem zár le fixen egy ponton, ha kirugóztatod ott kezd el lezárni..)
Na most.. a motion controll annyit csinál, hogy a szelepet kicsit kitolja a helyéből, ezzel jobban átjárhatóvá teszi a passzív dugattyút. Kb így: [link]
Ez nem lesz sose képes nagy erőre kioldani a szelepet, mert nagy erőre csak jobban bele passzírozódna a passzív dugattyúba a szelep, tehát minél jobban odaküldöd, annál jobban ellátja funkcióját.. Ahhoz hogy ki tudjon oldani, felfele el kellene tudnia mozdulnia a szelepnek, mert az olaj arra nyomja, és akkor kéne átjárhatóvá tennie a passzív dugattyút.
Egyébként a passzív dugattyú átjárhatóságának módosítása befolyásolja az odaút csillapítást. Amikor felfele áramlik az olaj a teleszkóp bemozgásakor, akkor az olaj áramlását valamilyen mértékben gátolja a passzív dugattyún való áthaladás. Ha csökkented, akkor teleszkóp lassabban rugózik be, nehezebben felüthető, gyors berugózásokra kisebb mozgással válaszol, ha növeled akkor "idegesebbé" válik. Tehát a motion tekergetésétől ennek elvileg kéne változnia, de nem nagyon változik.
Amiket én szereltem régebbi rebákat, azoknál annyi történt ha tekergetted, hogy egy ponton a lockout kezdett megnyílni, gyengébben zárni, ha meg teljesen betekerted akkor meg egyáltalán nem volt lockout, lényegében a mechanikai elemzéséből erre lehetett következtetni. Odaút csillapításban pedig változást, nagyon kis mértékben ha észre lehetett venni. Egyébként ha teljesen végállásba van, szeret szivárogni egy idő után az egységből az olaj a tekerőke mellett.. az csodálatos!
Értelmét én konkrétan nem látom, mert eleve rugalmas a lockout.A FOX az egy űrtechnika ehhez képest. a FIT az szinte teljesen kemény mert abba az olaj zárt helyen helyezkedik el. A nyílt olajfürdős lockoutja igen érdekes, hirtelen ütésekre elég keményen zár, de ha folyamatosan rá vagy tehénkedve a teleszkópra, szép lassan beül a teleszkóp. Ez azért van mert a nyílt olajfürdős csillapítás egy csőbe szívja fel az olajat, felfele pumpálja berugózáskor, és head cup aljából ömlik ki az olaj mikor benyomod a telót. Itt próbálja elzárni teljesen az olaj útját a lock, valamint az RLC verzióban (rebound, lockout, Compressio) az alacsony kompresszió tekerőkével a beállított mennyiségben.
Na most a csőbe a nyomórúd pumpálja befele az láb aljában lötyögő olajat, itt van két darab O gyűrű, ezek próbálják meg bent tartani az olajat. (egyébként itt még egy teflon persely is van benne, agybajt kapsz tőle mikor először látod hogy ennyire agyon spilázott a történet) na most a rendszer orrán száján dől az olaj kifele, azért nincs kemény tartós lock, hanem süllyedős.Várom a további kérdéseket, remélem tudok rá érdemi választ adni..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ha be akarjátok rakni akkor előtte át kéne kicsit fogalmaznom, mert van benne egykét zagyva fogalmazás ami miatt nem elég pontos a leírás hogy "sajtó" formát öltsön, csak átfutottam mielőtt elküldtem.
szjoci; hoffman_
Érdekelnek ezek a dolgok, Köszi. Idegesít ha valamit nem értek hogy működik vagy nem tudom megszerelni, akkor addig kattogok rajta míg nem megy.Runner_fxr
Itt a környéken sem vállal senki teleszkóp szerelést rajtunk kívül, pedig van 3 hivatalosan működő szerviz, plusz 3 maszekoló.. főnököm régebben is olyan elgondolás szerint csinálta a szervizt, hogy mindent elvállal, meg ha már bicikli szerviz, 3-4 féle műszerész végzettséggel akkor a gránát agytól a elektromos bicajig mindent elvállal, 2 éve én is szorgalmaztam hogy szereljünk teleszkópot, azóta csak 3 fox volt amit inkább elküldtünk Salához vagy Pista bácsihoz, abból is az egyik hátsó tag volt, nitrogén töltőt meg nem fogunk venni mert évente kb 1 nitros tagot hoznak..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #13330 üzenetére
Igen de vannak további nehezítő körülmények is.
Szóval attól hogy van egy alapvető képességed, érzéked, tapasztalatod is mit hogy kéne a teleszkópon belül javítani, még mindig bele lehet olyanokba futni, hogy mint egyszerű halandó kerékpárszerelő, nem férhetsz hozzá a dokumentációkhoz, mert csak dealernek vagy csak a gyár által kiképzett szerelőnek adnak accountot, vagy egyszerűen nem létezik dokumentáció és csak a tudásodra lehet hagyatkozni..
Másik nagy baj, hogy nem lehet beszerezni alkatrészt, mert vagy megint csak a dealer kaphat, vagy egyáltalán nincs az itthoni nagykerben, vagy előfordul hogy épp forgalmazója sincs egy márkának, és külföldről kéne beszerezni, onnan meg van hogy nem szállítanak Magyarországra.. Volt hogy közvetlenül a gyártót próbáltuk megkeresni alkatrész ügybe, és ők sem tudtak segíteni... pedig elég triviális alkatrészről volt szó, végül megoldottuk azt is egy kis segítséggel, de következő bekezdésemre utalva, ide is olyan szerszám kellett.. ismerősnek volt építve, igen komoly hidraulikus prés, autó futómű szilent cserékhez használták pl...
Harmadik hogy speciális szerszámok garmadája kell hogy meglegyen, amiket vagy méregdrágán beszerez az ember innen onnan, vagy legyártat esztergályossal, mindkettő elég sokba kerül ahhoz képest, hogy mondjuk mennyit fizetnek majd ki az embereket a szerelésért itthon..
Egy komoly persely kiszedő, berakó szerszám villához, tudod mennyibe kerül és milyen nehéz beszerezni? Könnyebb tervezni egyet és leesztergáltatni..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nyehehe voltunk egyet montizni, fasza volt, az erdőbe nem is fáztam, igaz elég rendesen be kellett öltözni, oda meg visszafele eléggé szétfagytam, 5 órát voltunk kint, abból 2.6 órát tekertünk. Fél távon volt egy első defektem is.. annak örültem..
Olyan köd volt.. valahol 10 métert nem láttunk, plusz ránk is sötétedet.. szántóföldek mellett az utak olyan sárosak lehettek napközbe, hogy ott elmenni nem lehetett volna, szerencsére mire odaértünk már kásásra fagyott, így járható volt.
Úgy lenne jó ha kisteherautóval kimennénk az erdő szélére, és nem kéne az oda visszát betonon lenyomni, mert akkor fagy szét az ember, az erdőben már jó.
Itt egy gyönyörű kép rólam, féltávon. [link]
Biciklire a köd vastagon ráfagyott, a teleszkóp szimeringje a deret nyomta le a becsúszóról állandóan..
Fox-ba az 7.5 ös olaj úgy megdermedt, hogy csak úgy kuttyogott a csillapítás, meg lomha is lett.
Itt van még pár kép: [link] [link]
Itt két barátom épp a thomson nyeregcsövet bámulják, amin egy érdekes jelenség volt látható, a ráfagyott víz megrepedezett a cső rugalmassága miatt. Az enyém is ilyen volt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz deicide #13442 üzenetére
Hát ami volt rajtam:
1mm vastag kamásli (nyári shimano cipőbe az ujjaim fáztak rendesen, bent az erdőbe volt talán fél óra mikor nem)
Decathlonos láb melegítő, futógatya, kantáros hosszú gatya (ezek thermo béléssel, ez teljesen fasza volt, pont ideális, volt ahol még melege is volt a combomnak)
Felül egy rövid biemme aláöltözet betűrve a kantáros gatyába, ez jó nedvszívónak.
Aztán egy vastag polár decathlonos pulóver, egy gagyi thermo maszk, ami végülis csak sálnak volt betűrve.
Valamint ez a decathlonos kabát ami elég meleg. (Kint a műúton haladva a vállaim fáztak, egyébként jó volt.
Fejemen egy ~10 fokhoz való kis sapka sisak alá, arra egy decathlonos termo bélésű sapka, ez is elég volt nagyjából. Igazából ami haveromon volt dupla maszk, az lett volna jó, a srácon meg nem is volt sapka, azt nem igazán tudtam feldolgozni.. mezőgazdaságba dolgozott, edzett gyerek.
Kesztyű, meg egy polár futó kesztyű, arra ráhúzva egy decathlonos bringás. Ez jó lett volna, de az erdőbe beleizzadtam kicsit, úgyhogy hazafele a végén már eléggé fáztak az ujjaim. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #13534 üzenetére
Azért ahhoz a hajtómű cseréhez be kellett volna szerezni elég drága alkatrészeket, amiket lehet sose fog legközelebb használni.
Pl octalink hajtókar lehúzó, monoblokk kulcs, integrált shimano komp. középcsapágy szerszám és hajtókar felhúzó, valamint nem árt nyomaték kulcs sem, hogy megfelelő 12-14nm közt húzd meg azt a két 5 ös imbuszt. És nem beszélve arról hogy kismillió helyen követhet el hibát az aki először szerel ilyet.
Szervizestől szerszámot kérni meg olyan mintha a ebédnél kivennéd a villát a kezéből. Persze közeli ismerős az más, de nem mindenkinek van szervizes haverja.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Daniel Alves #13546 üzenetére
Vision gyári kerékszett, karbon aero felnivel.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #13548 üzenetére
Nembaj, azért érdekesek ezek a képek, vannak itt még érdekességek pl:
A fék mennyire vicces. Fel van rá rakva egyenes kormányra való Hope Trial tárcsa fék kompletten, aztán rá van bandázsolva egy fékváltókarnak a gumi borítása.
Egyébként maga a váz is rövid a srácnak elég rendesen, elég magas kormány pozícióval. Ezen kívül a videón a nyereg is le van tolva használhatatlanul alacsonyra.
Ezek a beállítások segítik hogy trialra lehessen használni a biciklit. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #13577 üzenetére
Csúnya.. fújd fel max nyomásra, és közbe nézd hogy mennyire nyílik szét a gumi, kézzel is feszítsd szét a repedésnél, nyomkodd izomból,ha alakját veszti, vagy ütni is kezd ezen a pontos sugár irányba, akkor túl sok szövet szál szakadt meg benne, ergo felrobbanhat egyszer csak. Ha nem nyílik nyomásnövekedésre, akkor saját felelősségre használható, de csak hátsó keréken, ott biztonságosabb a durrdefekt. Belülről nem árt egy foltot rányomni, egyébként javítani nem lehet. Elvileg létezik speciális folt ami nem nyúlik, olyat jó beleragasztani.
Télen görgőzéshez viszont megéri eltenni! Már ha van görgőd.. ha nincs akkor ajándékozd oda olyannak akinek van.(#13585) fireproof
Igen az kap nagyobb terhelést nyilván, de ettől el kell tekinteni ez esetben, biztonságot kell előtérbe helyezni. Ha durr defektet kapna az első keréken, akkor irányíthatatlanná válik a bicikli, főleg kanyarba veszélyes nagyon. Hátsó keréken a durr defekt azért jobban megfogható, akár kanyarban is.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz stracker06 #13649 üzenetére
Anélkül elég nonszensz nekiállni a műveletnek. Mivelhogy nem a csavar tartja a hajtókart, hanem hogy a kúpos tengelyre a hajtókarban levő ellendarab felszorul.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #13651 üzenetére
Csavarlazító mehet neki bőven. Meg kell melegíteni a hajtókart hőlégfúvóval, és utána próbáld meg! Túlságosan ne melegítsd meg, mondjuk lánggal, mert akkor kigyengül a kar és el fog hajolni, törni.
A menetet ki ne szakítsd a karból, tövig bele kell húzni izomból a leszedőt.
Meg van még egy titkos módszer, ha elkezdted lehúzni de nem mozdul, kalapáccsal a lehúzó végét ütsd meg mint az álat, tengely irányba.[ Szerkesztve ]
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nekem az ennél egyszerűbb taposó volt. Ez: SM-PD22
Ez az abszolúte semmit nem ér kategória. Annyira rossz érzés vele tekerni hogy nagyon, annyi tartása sincs mint egy kínai legegyszerűbb műanyag pedálnak! Hogy kiálljak a nyeregből, az meg eszembe se jutott. Valamint folyton le akar fordulni, tehát minden rálépéskor szórakozni kell vele hogy ez legyen felül. Ha meg rajta hagyod, és spd vel használod, nekem minden második kanyarba leért.
Szóval szerintem nem érdemes ezekkel szórakozni, a nagyobb amit te mutattál, az lehet használhatóbb, de attól se várnék csodát. Léteznek jó hibrid pedálok, amiknek jó a taposó része és az spd is, el kell dönteni, vagy járni mindig az spd cipőbe, én régen évekig napközben is azt hordtam az iskolában.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #13691 üzenetére
Szia!
A HS1 befigyel. Ezzel azt lehetne csinálni, hogy keresel egy olyan szervizt, akinek van tárcsakonzol párhuzam marója. És azzal meg kéne marni a vázat próbának egy 0.2-0.5mm -el, aztán menni beljebb ha nem jó, de szerintem 1mm már bőven sok lesz.
Ja amúgy a váz pont nem PM, hanem IS2000. PM -re nem nagyon lenne szakszerű megoldás, főleg ha nincs adapter.
Vagy meg kell bontani az agyat, és bal oldalra egy plusz alátétet bepakolni a kónusz meg az ellenanya közé. Mert ugye ez kónuszos agy, itt lehet ilyenekkel is variálni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ezekből a legjobb minőségű a PD-A530 as. Ugyan az a csapágyazása van mint a PD-M520 astól az XT -ig.
De nem tudom miért ilyen nagy durung a taposó része, szerintem ez csúnyán leér a kanyarba ha spd vel használja az ember: [link]
Létezett amúgy ilyen hibrid pedálból valami más márka, talán zoogie? Nem emlékszem.. ami ipari csapágyas volt és 10 ezer körül volt az ára.
Hervisben általában minden rohadt drága, nem hiszem hogy a VP pedál megér 10 ezret. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz SOAD19 #13703 üzenetére
Oldást én is mindig csinálom
De van egy nagyon FAIL történetem.. mikor átszaladtam egy ismerőshöz egy régi bringával, és át akartam ugrani egy kátyút.. sikerült úgy visszaérkezni hogy az egyik lábam lecsúszott, a másikkal meg visszapörgettem a vas pedált bele a sípcsontomba.. csonton a dudor évekig megvolt. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #13706 üzenetére
Igen azt feltételeztem mert nem figyeltem a beszélgetés elejét, sorry.
Ez esetben keresd meg a váz gyári specifikációját, ahol szerepelnek szögek, homlokcsőszög, meg nyeregvázcső szög, meg ilyen okosságok. Aztán mondjuk egy okos telefonra szedj le egy szögmérő programot, és fogd oda a vázhoz, aztán ebből ki lehet saccolni hogy milyen villához szánták. De ha valaki látott meg épített már sok biciklit akkor lehet ezt látni. Nincs róla oldalról egy képed, vagy az eredeti összeállításról?Kopott stoplival velem is előfordult nem egyszer, hogy veszett sprintelés közben kitéptem, majdnem iszonyatosan buktam.. elszabadul ilyenkor az ember lába ki a világba ki is dobtam utána stoplit..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #13712 üzenetére
Ezt így látatlanba nehéz megmondani mert a papucs vastagsága nem szabványos tehát hogy feléig lóg be, nem tudom mit jelent, mennyi támaszkodik fel a tengelyből. Ennek az agynak gondolom végig menetes a tengelye, szóval nincs cső tengely vége mint a komolyabb új shimano agyaknak, tehát a menet fekszik fel. Annál azért nem ártana ha a szabvány 5mm kilógna.. tehát igen jó lenne ha úgy állítanád be hogy mindkét oldalt ugyan annyi lógjon ki.
1mm nem sok? Én a lehető legkevesebbet raknám be, vékony alátétet az ellenanya meg a kónusz közé ahol nem zavar semmit.(#13713) csabi94
Az igen komoly lehetett.. nekem csak 25-40 közt sikerült előadni, egyszer a városba gyorsításkor, egyszer meg az erdőbe egy lejtőbe bele akartam sprintelni hogy az utána következő emelkedőn lendületből felmenjek, aztán az aljánál oldott ki..(#13714) -=RelakS=-
Teleszkópos minipumpát érdemes csak venni, ha nyomást is ki akarsz fejteni, meg nem akarsz ínhüvely gyulladást kapni. Ha teleszkóposról van szó akkor nem szóltam.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #13747 üzenetére
RS nél nincs olyan hogy patronos meg nem is volt tudtommal, viszont már nyílolajfürdő sincs. Manitou féle "fél nyílt" csillapítás van, ami jobban hasonlít egy patronos megoldásra, annyi eltéréssel hogy maga a becsúszó belseje van elzárva a külvilágtól, és ebben folyik a csillapítás.
Szerintem egy reba dual air is teljesen jó megoldás, könnyű a karbantartása, alkatrészt is be lehet hozzá szerezni, nem nagyon romlik el, és szépen mozog, erős, nincs túlragozva. Jó állapotút már lehet venni 50 felett valamivel. Egyébként nekem is a velvet tetszik, de még nem szereltem és nem is próbáltam, így személyes tapasztalat híján nem tudom ajánlani vagy nem ajánlani, de mindenképp bíztató a foxra hajazó felépítés, viszont az erősebb szerelhetőbb kicsit leegyszerűsített belső.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #13752 üzenetére
Egyébként is egyszerű olyat esni hogy szétcsavarja a lábadat az a szar léc, vagy egyéb bajod legyen, aztán ilyen helyekről csak a helikopter tud kihozni, de ha szar az idő akkor az sem.. hóba meg széttört lábbal, vállal, bármivel, várni a mentést az rettenetes. Minden esetre annyira durván gyorsan nem mentek a fák közt.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #13778 üzenetére
Milyen villa volt az?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #13829 üzenetére
Ez nem térdmelegítő, hanem valami egészségügyi térdfásli.
Nekem kéne ilyet hordanom, ez a térdkalácsnál lukas és körötte merevített ez való pl ugrótérd szindrómára.
Ha oldalt van benne valami fém vagy műanyag merevítő az meg elvileg kereszt szalag vagy ilyesmi pihentetésére jó hogy oldalról támassza kicsit.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #13833 üzenetére
Elvileg a szalagok terhelését lehet csökkenteni ezekkel. Ugrótérdnél meg az jó ha csökkented, mert az ha kialakult nem múlik el, és terhelésre begyullad újra. Azt nem tudom ér-e valamit, én nem próbáltam, mert ezek nem megoldások szerintem, csak egy gyenge segédeszköz.
(#13829) szjoci
Vidd vissza és hozz egy olyat aminek a külseje neoprene a belseje meg polár. És nincs rajta semmi luk, valamint felül meg alul van benne egy kis gumi tapadás segítő hogy ne tudjon elcsúszkálni.(#13834) deicide
A képen nem Shadow van.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz deicide #13840 üzenetére
Hogy az egyik shadow a másik meg hagyományos.
Át van variálva az összes felfüggesztési pont és forgáspont, a paralel működése is kicsi más, a bowden megakasztás helye és húzási pontja is.
A képen láthatod hogy valójába honnan a shadow megnevezés. Árnyék, mert nem akar látszani, nem áll annyira ki mint a hagyományos, legjobban kiálló része se ér túl általában a gyorszáron, egészen bent van a sor alatt, ez miatt kevésbé akad el.
A régi váltónak két rugós forgáspontja van. A felső forgáspont állítja be a megfelelő távolságot a felső görgő és az éppen használt lánckerék közt. Az alsó pedig maga a kanalat feszíti.
A shadownál felülről kivették a rugót, itt a lánckerekek lekövetését a paralel kiszámított mozgása végzi, valamint maga a rendszer automatikusan tud kicsit mozogni. Mert itt csak a kanalat feszíti rugós forgáspont, ez tudja működtetni az egészet.
Aztán a shadow nál nem kell egy nagy rádiuszt leírni a bowdenházzal hogy odaérjen a megfelelő helyre és ne feszüljön, hanem egy kis nyúlfarknyi darabka elég. Ez azért jó, mert minél kevesebb bowdenházat használsz, annál pontosabb a váltás, valamint nem akad el semmiben, és szebb.
Ami még lényeges technikailag, hogy itt a kanál forgáspontjának helye azonos a felső görgő tengelyének helyével, míg régebben ez nem így volt.
További gyakorlati előnye, amit még eszre vettem, hogy kicsit stabilabban tartja a láncot, és kicsit határozottabb, keményebb a váltás.
Hátránya, hogy a paralel szerintem kicsit gyengébb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #13892 üzenetére
Mire beírtad addigra átmentek év végi leltárba.
Sram pc-830 at én 600km alatt kinyújtottam terepen, ismerősnek meg egy megázástól barna rozsdás lett úgy hogy alig forgott el. HG-40 vagy egy olcsó kmc is többet ér szerintem.
Első váltónál lehet utána kéne nézni jó lesz-e a hajtóműhöz, szopórollerba lehet kerülni ha mondjuk az átdobó belső fele jobban lelóg, kisebb középső tányérhoz van tervezve, és neki fog ütközni, nem lehet eléggé közel állítani a nagytányérhoz az át dobó tetejét.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #13895 üzenetére
Mérj nyúlást sűrűn, kíváncsi vagyok meddig bírja.
(#13895) Szakbarbár
Nálunk régen akinek nem volt saját bringája az egyesületbe, és kapott valami régi jószágot edzeni, azokra mindig kmc -t vettek, kétezeré' mert arra volt pénz, rengeteget elmentek velük.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen