- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- HP notebook topic
- ZIDOO médialejátszók
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Milyen alaplapot vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- 3D nyomtatás
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Monyos
aktív tag
üdv!
Segítségeteket szeretném kérni. Eddig mindent megoldottam itthon, ha volt valami a bicóval, de most egy komolyabb eset állt elő, ami már fejtörést okoz.
Egy 2009-es UMF Hardy 4 kerékpárról van szó. Ki lett cserélve a komplett hátulja (új kerék,új fogaskoszorú, lánc) viszont amire nem figyeltem , hogy az első lánctányér fogai is el vannak kopva, sőt a terhelésnek köszönhetően már meg is hajlottak. Úgyhogy új hajtóművet kell vennem (lánctányérok nem cserélhetők), meg akkor már a monoblokk is csere, az is nagyon tönkre volt már, így is 5 évig bírta.A jelenlegi monoblokk PowerSpline típusú , de ehhez ahogy néztem 14 ezernél kezdődik a hajtómű, ennyit már nem akarok költeni rá, csak városban használom, ezért szeretném cserélni egy négyszögtengelyesre.
Viszont itt kezdődik a csavar, nem mindegy , hogy mekkora a tengelyhossz és a csapágyház.
Ezt jelenti a csapágyház méret? : [link]
Mert ez alapján az enyém 73mm.A tengelyhossz ugye a láncvonal miatt fontos. Megmértem, a jelenlegi tengelyhossz: 113 mm.
Tehát akkor ha én veszek egy 113mm tengelyhosszú és 73mm csapágyházba tartozó négyszögtengelyes monoblokkot akkor az nekem jó is? És veszek hozzá egy sima négyszögetengelyes hajtóművet és már jó is minden?Vagy ez nem ennyire egyszerű és az adott hajtóműhöz kell nekem mérnem a tengelyhosszt?
Tehát szummázva:
Ha én EZT a hajtóművet kinéztem akkor honnan tudom, hogy mekkora lesz vele láncvonalam és ez alapján mekkora tengelyhosszú monoblokk kell?Lehet kicsit bonyolult és hosszú voltam, de próbáltam mindenre kiterjedően feltenni a kérdést.
(A képeken még elég gány állapotban van a bicó, azóta tisztítva lett. Nehogy valaki megszóljon. )
[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
válasz Monyos #26043 üzenetére
Újra itt.
Közben megmértem a láncvonalat és 47 mm jött ki az ITT írtak alapján.
Most viszont megint belekeveredtem a számokba.
Kinéztem ezt a monblokkot.És ezt a hajtóművet:
Suntour XCT-T318Azt írják, hogy 113 mm-es tengely kell a 48 mm-es láncvonalhoz. Megvehetem ehhez a fent írt monoblokkot 113-as tengellyel? Mert rövidebb csak a 110-es van. Vagy pont az kellene ilyen esetben?
Esetleg még ezt néztem , de itt még nagyobb az eltérés, mert 127 mm-es tengelyt írnak 50 mm-es láncvonalhoz. De monoblokkból max. 122,5 mm tengely hosszúságú van.
Ha félrebeszéltem, akkor valaki legyen szíves helyretenni.
-
Monyos
aktív tag
válasz sanzi89 #26434 üzenetére
Tehát akkor Ő jobb választás? : Shimano FC-M171
-
Monyos
aktív tag
üdv!
Kis érdekesség, hogy erre van-e valami konkrét megoldás:
Korábban írtam itt, hogy monoblokkot akarok cserélni. Meg is jöttek az alkatrészek, mindegyik zsír. Viszont direkt nem rendeltem monoblokk kihajtó szerszámot, gondoltam gyorsan átdobom a vázat a helyi biciklishez, majd ott kiszedik nekem egy ezresért. Szombat délelőtt vittem be, a szervizes mondja, hogy persze csak adjam oda ránéz gyorsan. 1 perc múlva visszajött, hogy hát ez nem akar megmozdulni , de ha ott hagyom akkor befújja csodaszerrel és hétfőn jöhetek érte a már kicserélt monoblokk-al. Más lehetőség nem volt, úgyhogy persze, hogy otthagytam.
Ma visszamentem és a szerelő közölte velem, hogy ezt ő nem tudja kiszedni, "valószínűleg be van ragasztva" vagy ennyire beleszáradt. Mutatta, hogy a villáskulcsot még egy másik csőbe is beledugta és még így, kb. 60 centis erőkarral se mozdult meg a csésze, már a villáskulcs kezdett kinyílni, tekeredni. Szerencsére a célszerszám nem mászott ki, nem tette tönkre a csésze fogait, azok teljesen épek maradtak.
Azt tanácsolta, hogy vigyem be egy komolyabb szervizbe, ott lesz erősebb kulcs is amivel kitudják szedni. Csak az a baj, hogy a másik szerviz, ami már tényleg egy nevesebb hely 30 km-re van tőlem.Mi van ha ott sem tudják kiszedni? Vagy olyan nincs, ennek mindenképp ki kell jönnie?
Egyébként egy UMF Hardy 4 vázról és a még gyári, PowerSpline típusú monoblokkról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
Sziasztok!
Mióta felfedeztem hogy milyen jó, közös túrákat szerveznek a bringások Budapesten újra el akarok kezdeni tekerni.Eddig nem volt lehetőségem a munka miatt belevágni, most viszont már szabad a pálya.
A kezdő kerékpárosként szeretnék belevágni a minőségibb tekerés világába.
A leendő kerékpár kiválasztásához szeretném kérni a ti véleményeteket is.Korábban (kb. 8 éve) vidéki hegyvidéken gurulgattunk, általában csak lefelé. Egy alap UMF Hardy 4-et használtam, aminél egy idő után már érezhetővé vált az "egyszerűsége"... Ez az idők során teljesen leamortizálódott, még boltba járósnak is elég zörgős, ezért mindenképpen egy új, jobb bicóval szeretnék belelendülni. A korábbinál jóval intenzívebben szeretnék tekerni, már nem csak feltolni a hegytetőre a biciklit, illetve a városba, aszfalton is szeretném használni,így jutottam el végül az XC kategóriához.
Árban 150ezerről indultam, de nagyon hamar rájöttem, hogy az kevés lesz...
A topikot folyamatosan olvastam, visszakerestem az egyes modellekről van-e már vélemény.
Rengeteg bringát találtam, volt közte Radon, Rose, Canyon, Superior, KellysVégül árban és felszereltségben is a Kellys Thorx 30 modellt találtam a legmegfelelőbbnek.
Alapvető kérdésem, hogy mit gondoltok erről a bicóról?Viszont, hogy ne legyen egyszerű a helyzet két modellben is kapható:
2017 vs 2018
A két modell a hátsó váltóban, váltókarban, illetve a teleszkóp típusában tér el leginkább.
Itt egy kép amin összeszedtem az adatokat: [kép]Én személy szerint jobban preferálnám a 2017-es modellt a RockShox villa miatt...
Szerintetek?[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
válasz Yahhher #106706 üzenetére
Húú... köszi az infókat!
Jó, hogy mondod a méretet,mert én tuti L-est vettem volna a 188 centimhez.Gondolom sokszor volt már téma a topicban,de te miért döntöttél a 29-es méret mellett?
Ahogy olvasgattam a témában, számomra a 27.5" lenne a megfelelő választás a stabilitása, könnyebb kezelhetősége miatt. -
Monyos
aktív tag
válasz Runner_fxr #106711 üzenetére
Lehet meg fogtok győzni és nekem is 29" lesz egy Gate 30 személyében.
Jó lenne kipróbálni, hogy melyik milyen, soha nem ültem még 26"-nál nagyobb kerekűn...
A héten utánakérdezek melyikből, hol, mekkora van... kicsit félve Yahhher által leírtak alapján -
Monyos
aktív tag
Egy ideje rohangálok már új bringa után, de vagy nincs a méretemben a kinézett modell, vagy már egyáltalán nem kapni...
Most végre találtam egyet a CUBE Attention SL 29" személyében, ami alkatrészek és ár szempontjából is teljesen megfelelne, viszont negatívum, hogy nem kúpos a fejcsöve...Ez mennyire szól az adott bringa ellen?
A topikban visszaolvasva már mindenki csak kúpos fejcsöves bicót ajánl...Pozitívum viszont, hogy Rock Shox Recon Silver TK SoloAir teleszkóp van benne, ami remélhetőleg jó sokáig maradna.
A másik jelölt egy Superior XP 909, de "gyengébb" felszereltség mellett +40k lenne a CUBE-hoz képest... (de kúpos a fejcsöve )
-
Monyos
aktív tag
Sziasztok!
Új bringa vásárlásakor, mielőtt elhozom, még a kereskedőnél mit érdemes átnézni?
Azaz vannak-e olyan dolgok amit gyakran “elfelejtenek” az üzembehelyezéskor?
Vagy nem jellemző ez, és minden szervizes maximális odafigyeléssel egy tökéletes bringát ad át?
Jelen esetben egy hardtail XC MTB, Rock Shox Recon telóval.[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
Mennyire kell szentírásnak venni a méretajánlást?
A kérdésem oka:
Itthon előre lemértem a magasságom, belső lábhosszam (188 cm, 88cm), majd ez alapján kijött a kalkulátorban, hogy nekem a tökéletes méret az 51cm (de felhasználástól függően 48.5 és 53 cm-ig beleférhet).
Utána megnéztem, hgy mi a megfelelő ülés beállítás, hogy “kell ülni a biciklin”, mi az ami már kicsinek vagy nagynak számít.
Ezután mentem el a boltba, mondhatni tudatosan, hogy mire is van szükségem.
Viszont a boltban először egy M-es Kellys Thorx 10-re ültem fel, aminek belőttem az ülésmagasságát a nagykönyv szerint és ott teljesen megfelelőnek éreztem, viszont a vázon feltüntetett méret 46.5 cm. Amit itthonról biztos nem mertem volna megrendelni.
Thorx 30-ból volt L-es méretben, arra felülve se éreztem óriásinak a bringát, inkább csak nagyon hosszúnak.
Ami furcsa, hogy az L-es Thorx 30 pontos mérete 51.5 cm, ami a kalkulátor alapján nekem a legjobb méret.Én nem veszek valamit figyelembe és valójában később észreveszem majd, hogy mégis kicsi a Thorx 10 46.5 váza vagy ha a boltban kényelmes akkor nyugodtan megvehetem?
Ráadásul a Thorx 10 sokkal jobban felszerelt... XT váltó, XT hajtás, Avid DB3 fékek -
Monyos
aktív tag
válasz Hasaggymeg #107696 üzenetére
Igazából megnézve a két bringa geoját:
Thorx 10 (M)
Thorx 30 (L)A két modell nyeregvázcsöve és felső vázcsöve azonos a megfelelő méretekben, csak a különbő hajlásszögek térnek el.
Viszont a virtuális felsőcsőhossz mindössze 2 és fél centiméterrel tér el az M és L méret között.
Ennek tényleg ekkora jelentősége lenne?
Ezt a különbséget egy megfelelő stucnival nem lehet kompenzálni?[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
válasz Hasaggymeg #107702 üzenetére
A topic összefoglalóban linkelt, mindent lemérős méretajánló alapján ezt az értéket kaptam:
Virtual Top Tube Length: 24.1 - 24.6 inch ( 61.2 - 62.5 cm )Akkor ha jól értem EZ a bringa M-es méretben tökéletes nekem, mert a képen feltüntetett felsőcsőhossz pontosan 62.5 cm?
Az L-es pedig már valóban hosszú a 65 cm miatt...
Köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
válasz jjeahh #107721 üzenetére
Igen, észrevettem a boltban, hogy eléggé különc geoval rendelkeznek a többi gyártóhoz képest.
Épp innen indult a kérdésem, hogy ráültem a boltban és furcsa volt, hogy mindenhol a nyeregvázcső méretet olvasom, mint meghatározó tényező, erre ennek meg 46.5 cm, ami közel sincs a nekem ajánlott 51-hez.
A felső cső viszont nagyon hosszú a többiekhez képest, de valószínüleg ebből adódik össze ez a furcsa méretezés... -
Monyos
aktív tag
válasz jjeahh #107728 üzenetére
Gate-ből csak M-es volt raktáron egy másik üzletben, arra ráülve azonnal lebeszélt róla az eladó, hogy az nekem kicsi, ezekhez a kerekekhez nekem kell az L-es...
Viszont az L-es meg szerintem hatalmas lett volna a 29-es kerekekkel.... mint egy hajó...Így jutottam el végül a Thorx L-es mérethez, hogy az jó lesz nekem. Annál viszont érezhető volt a váz zavaró hosszúsága már úgy is, hogy csak mellette állok. Amikor mentem megnézni, akkor ott volt az üzletben egy régebbi M-es modell (még jobb felszereltséggel) és arra ráülve hozzám beállítva mintha minden kézre állna...
Úgyhogy én is azt ajánlom mindenkinek aki ezekben a bringákban gondolkodik, hogy mindenképp be kell menni ráülni...
Én kb. egy hónapja keresem a megfelelő bringát, de talán végre megvan. -
Monyos
aktív tag
válasz Hasaggymeg #107731 üzenetére
Na ezaz. A 187 centimmel épp az M teteje és az L alja vagyok...
6030D:
Épp annyira húztam fel, hogy a pedálon a lábam ne legyen full kifeszítve, minimális legyen a térdhajlítás, miközben a pedál függőlegesen lefelé áll. ...ezt olvastam a neten
És még arra is figyeltem pedig, hogy azért ne legyen csutkán az ülés. (maradjon a vázban is anyag)[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
válasz jjeahh #107736 üzenetére
Ezért volt furcsa, hogy felülve rá nem éreztem, hogy a kormány közel lenne, vagy eltünik alattam a bicikli, hanem pont ott volt ahol kell. Más M-es bringán kb. a nyakamban van a kormány....
Egy üzletben azzal riogattak, hogy túl ki fogom húzni az ülést és eltöröm egy hónapon belül a vázat...
-
Monyos
aktív tag
Ma hoztam el a bringát és rögtön vettem rá egy neoprén láncvillavédő "kabátot", mert a korábbi tapasztalataim alapján ez kötelező...
Viszont itt ahogy nézem már nagyon kevesen használtok ilyen bumszli védőket a képek alapján, mintha a legtöbb esetben valami gumis bevonat lenne a bringákon ott. Az mind gyári lenne?Esetemben elsőre furcsa volt, hogy nekem a láncvilla alatt csupaszon fut maga a váltó bowden, ezt nyugodtan befoghatom a neoprén védő alá?
[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
Egy hete van meg az új bringa ([link]), munka miatt eddig csak 2-3x tudtam vele tekerni a városba.
Az egyetlen furcsasága, hogy most az utolsó tekerésnél a hátsó fék nagyobb fékezéseknél elkezdett egy erőteljesebb hangot adni, olyan mintha fém érintkezne, csúnyán fémmel (mintha karmolná a tárcsát), valamint ha csak minimálisan húzom be, akkor ciripel. Viszont a fékerőben nem jelentkezett érezhető változás, csak furcsa ez az érezhető darálás. Esetleg még be kell koptatni és ha majd összeszoknak akkor elmúlik? Az első fékkel nincs ilyen probléma...
Avid DB3 hidraulikus fékek.Más:
Amióta Pesten élek nem használtam még bringát közlekedésre, de elég elszomorító az autósok hozzáállása a kerékpárosokhoz... Ezt már az első napokban észrevettem[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
Bukósisakból van valami bestbuy ajánlat?
XC használatra kellene.
Elkezdtem keresgélni, de van kb. 200 féle olcsótól a hihetetlenül drágáig... Tudom, hogy a megfelelő védelemnek ára van, sőt erre kellene a legtöbbet költeni.
Valahol a középkategóriában keresgélnék, ami már meg tud védeni, de árban nincs elszállva.
Lehetetlent kívánok? Ki milyet használ?[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
A hátsó fogaskeréksor legnagyobb fokozata mögött elhelyezett műanyag védő ("küllővédő tárcsa" ) mennyire fontos szerepet tölt be?
Azt gondoltam, hogy talán csak az alsóbb kategóriás váltóknál van létjogosultsága, hogy a pontatlansága miatt túldobhatja a láncot a legnagyobb tányéron és beesik a sor és a küllők közé...
Viszont az újonnan vásárolt bringán ugyan úgy megtalálható egy XT váltó mellett.Nem is zavarna, hogy ott van, viszont valószínűleg nekem túl ráfeszítették a kis tartó pöckeit a küllőkre és már az első héten elpattant a 4 tartóból kettő... ezáltal eléggé lafog már tekerés közben, de magától leesni nem tud...
A kérdésem: Nyugodtan letörhetem, hogy inkább ne is legyen ott vagy inkább hagyjam amíg bírja?
Ahhoz, hogy egy újat tegyek a helyére és ehhez a teljes sort leszedjem, se eszközöm, se tudásom nincs, de emiatt, ha nem fontos nem is rohanok egy szervizbe, hogy tegyenek a helyére másikat... -
Monyos
aktív tag
válasz ivana #109224 üzenetére
Köszi a válaszokat, le is szedtem. Szerintem még pár nagyobb tekerés után a maradék pöcke is letörött volna, most is szinte magától a kezemben maradt úgyhogy inkább megelőztem a későbbi idegeskedést.
Más:
Gyárilag egy kb. 2 forintos pedált adtak a bringához (ehhez hasonló: [link] ) Elég kényelmetlen vele tekerni, ráadásul elég nagy lábam is van, ami alatt ez a pedál kb. eltűnik, ezért szeretném lecserélni.
Szerintetek érdemes 10+ ezres pedált venni vagy elég egy ILYEN?
-
Monyos
aktív tag
Barátnőmmel egy nagy ausztriai montis tekerést tervezünk a nyárra, így gondoltam szükséges lenne egy minipumpa is az útra.
Ezek a 3 ezer forint környéki pumpák mennyire csörögnek, zörögnek útközben?
pl. [link]
Általánosságban milyen stabilan tart a felfogatójuk?
Vagy az amire én gondolok az feljebb kezdődik árban? -
Monyos
aktív tag
Adott egy XT M782 hajtómű, egy Deore M611 első váltó és egy XT M781 hátsó váltó.
Ha elöl a legnagyobb tányéron hátul pedig a legkissebb soron van a lánc, akkor terhelésnél beleér a lánc az első váltó külső részébe.
Neten utánanéztem és a megfelelő állító csavart továbbtekerve meg se mozdul az elsőváltó. Ez azt jelenti, hogy elérte a felsőhatárát? Ezek az eredeti alkatrészek az új bringán...[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
Tudnátok ajánlani egy olcsóbb, gyorsan beszerezhető sebesség/megtett távolság mérő berendezést?
Semmi komoly képességre nincs szükség, egy hetes túrára készülünk és jó lenne látni a napi/összes megtett távolságot.
5 ezer környékén már elfogadhatóak a vezetékes típusok?
Nem tudom, hogy fontos-e, de 27.5” montira lesz. -
Monyos
aktív tag
Köszi a kilométerórás segítséget, akkor maradok ennél. Így még olcsóbb is mint gondoltam, a különbözetből pedig veszek egy öngyógyítós belsőt pluszba.
Más:
Most vettem észre, hogy párom bringájában nem durván, de észrevehetően (ő nem vette észre... ) kotyog a villa a fejcső és villanyak találkozásánál. Nem tudom mi a pontos megnevezése, de neki még a hagyományos fejcsőmegoldással van szerelve a bringa. Ezen lehet valahogy segíteni, meghúzni?
-
Monyos
aktív tag
válasz Hasaggymeg #111227 üzenetére
Én is akartam kérdeni, mert az én hajtóművemen (Shimano XT M782) is az van feltüntetve, hogy Shimano HG-X chain only, de gyárilag KMC X10L lánccal adja a Kelly’s.... Akkor ez nem para? Nem veszik össze a lánc se a hajtóművel se az XT váltóval? Csak a sebességet kell nézni a láncokon?