- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
Például Sram 1X11 rendszerénél nem tudom elképzelni hogy nem áll nagyon keresztbe a lánc a szélső fokozatokon.
-
nagyúr
válasz HollyBoni #6565 üzenetére
Az eleve 1x11-es rendszerek spéci lánctányérral és fogsorral készülnek, hogy a láncvonal változását nagyjából semlegesíteni tudják. A lánctányér fogai sokkal nagyobbak, szélesebbek, más típusú lánc kell hozzá, és a váltó görgői kompenzálják a láncvonal változását. Itt magyarázzák Sramék.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56306 üzenetére
Csodás jószág lett. Majd mutass róla képet mocskosan is.
Mai napig nem fogja az agyam ezeket a 2-1 tányéros rendszereket. 29 es bringán még oké a 2 tányér nagyobb kerék miatt megvan a kemény áttétel, kazettából meg fel tudsz rakni 11-34 est, meg a kimondottan 1 tányérosra fejlesztett 1x11 es rendszer pl a sramé ki vannak találva áttétel ügyileg, de oda azért kellett elég sok kompromisszum, az egyedi agy, vagy hogy lánc lesés gátló kell hozzá, mert különben rendszeresen elhagyod a láncot.
De egyébként ha 26 os bringáról van szó, a 11-32/44-32-22 nem véletlenül lett kitalálva. Nálunk sok helyen olyan áldatlan állapotok vannak hogy 22 es tányérnál nagyobbat nem tudsz eltekerni, hiába vagy erős.. hülyeség. Már csak az egyensúly vesztés miatt is, na meg mert emeli a bringa az elejét ha kis fordulattal erőlködsz. Lefele meg kell a 44 es, 2.2 es gumival is. Síkon 55 ig el tudtam tekerni még 2 éve, ott már 112-t pörög a lábad. 22x32 ben pedig 60-as pedálfordulatnál 5km/h val mész.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #56750 üzenetére
Persze, de most ugye a fogyasztói társadalomra rárerőltetik az 1x11-et, ami nagyon frankó, és f@sza dolog, de gondoljuk csak végig, egy 10-es Sunrace sor is 11-42 kiosztással van, és a 10-es sorból is építhető 11-40/11-42, és tököm tudja még hány verzió, tehát csak egy fogaskereket bukunk, de vastagabb marad a pénztárcánk és a láncunk. Oh, a lánc, nézzük meg a 9-es rendszerekhez való láncot, pl.: tesóm Sram rendszere (9-es), és igénytelen felhasználás után sem rozsdásodik, vagy korrodál, bezzeg az újabb 10/11-es szetteknél már gyengébb a minőség. Amit még nem értek, az a túlkönnyítés, lásd Sram X0 váltókar. Ez az egy darab műremek machmakere orrba-szájba letörik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #66608 üzenetére
Ez nem valami vonóhorgos bicószállítónak a kiegészítője, amivel a női, meg ilyen ferde vázakat lehet rögzíteni?
Azért az nem egy egyszerű hegesztett, tákolt zártszelvény. Menetirány, állítható hossz, hátul csukló, gumis, dupla csavaros rögzítések. Szerintem levették a bicótartóról, és nem szedte le, csak berakta ebbe a tárolóba.
De lehet, hogy túl optimista vagyok.hackeeeee, -=RelakS=-, pc360, szjoci: Ezért kell (mindegy, hogy ezt 1x11-re írja):
Az egytányéros (1×11) SRAM XX1/XX szetthez nincs sok hozzáfűznivaló, XC-versenyzésre tökéletesen alkalmas. Maratonozásra, hobbibringázásra viszont már nem annyira, a 34-es tányérral meghajtva a 650B kereket hiába van 10-es fog hátul, szükség lenne keményebbre. Más meg egy pörgősebb áttételt hiányolna, a 34-42 taposása azért igényel némi erőbefektetést hosszú, igazán meredek ösvényeken.
Személy szerint maratonozás közben undorodok a nagy áttétel-ugrásoktól, de XC versenyen ez nem jelent problémát, hiszen nem tempót-fordulatot vált az ember, hanem megérkezik a meredek emelkedőhöz a meredek lejtőről. Vagyis nem arra van szükség, hogy az ideális fordulat megtartásához csak egy kicsit könnyebb/nehezebb áttételt kéne kapcsolni, hanem arról, hogy egy mozdulattal hirtelen feltegyük 12-ről 32-re a láncot.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tothgera30
Ármester
Ismerős srác vett egy Kross Seto-t, erről tud valaki infómorzsával szolgálni?
#68432 TayRol: Ősz9ntén szólva bolti árakhoz képest nagyon korrekt egy ilyen setup-al rendelkező bringának. Eleve QR15/QR12, Reba RL, Sram X1 1x11, és Concept kiegészítők. Egyedül a fékszett szúrja a szemem, oda tuti inkább Deore 615/SLX/XT lett volna ütősebb, de amúgy alu vázasok high end gépe.
#68437 Crytec210: Tapasztalatra? Vagy más Kross "Urban" géppel való véleményre. Googlizni én is tudok, de Focus Izalco után átülve nekem sem lenne teljesen reális véleményem.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
smkb
őstag
válasz concret_hp #75851 üzenetére
Az SRAM Rival kicsit más, és vagy több mint a 105 felhasználás szempontjából. A 105 max 32 fogat tud hátul közepes kanállal is, a Rival viszont 42-őt a megfelelő szabadonfutóval, így remek megoldás 1x11-es adventure bikeokra is, míg a 105 korlátozottan. Sőt, igazából a Shimanonak nincs is adventure/gravel/outiban olyan 1 tányéros megoldása, mint a Rival. A Metreanak is 32 fogban végződik a sor.
A Cannondale Slate-n láthatod legjobb példáját a Rival felhasználási területének, ahol kijön az előnye egy 105-el szemben. Ebből a bringából van 105, Ultegra és Rivál felszereltség is. Utóbbi CX1 néven 10-42 es sorral.
Valószínűleg az, hogy az SRAM jobban fókuszál erre az adventure/gravel/slate vonalra és az 1x11-re az a helyi sajátosság miatt lehet, hogy az USA-ban nagyon erős a piaca eme koskormányos "terep" bringáknak a sok döngölt/sóderes/murvás kavicsos út miatt.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz hegyimorc #78180 üzenetére
Tök mindegy, monti és országúti kazetta között max az áttétel a különbség, de most már ugye 11-32 kezd standard lenni országútikon is (ami szvsz is nagyon jó dolog) meg kis hekkeléssel szoktak használni 42-es kazettát is már (Wolf Tooth Roadlink), vagy Sram-nál monti váltó. Bár már ott is van országúti 1x11 brutális áttételű kazettákkal.
[ Szerkesztve ]
-
dbala
tag
válasz Napfénysüti #81185 üzenetére
XLS 1x11 Sram Apex. Már nincs ilyen a kínálatukban. Szerintem a készletkisöprést fogtam ki.
-
Strezi
őstag
válasz Runner_fxr #83420 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Én még barátkozom a matt feketével, de inkább mint a világító zöldGgorsan összevetve avval, amit ismerek és pár kilométer teszt után:
- fék gyengén indult, de érzésre pariban lesz az XT-vel ha bekopik rendesen, szintén egyújjas
- Sram 1x11 kicsit kelletlenebbül vált kisebb tárcsára, roppanósabb mint a Shimano 1x11, de rendben van.
- Hátsó kazi nagyon szép és szellős (fogak között csak távtartók vannak, nem érnek be az agyig!)
- Valahogy ez a Pike sem olyan érzékeny, mint ahogy vártam volna. Lehet hogy ez a vonat elment a rugós villákkal? Persze a 35mm-es szár is ludas lehet ebben.
- Kerekek kicsik a 29 útán, de csak udvarban meghajtva is érezhetően jobban fordul
- Végre egy Maxxis gumi. Mintha jobban harapna, és adja magát a döntögetésVideók vannak, de rájöttem hogy nagyon utálok vágni, illetve a GoPro szoftvere nagyon pocsék Konvertál oda vissza (lassan egy SSDs i6700k procin ) és falja a 10 gigákat átmeneti fájlokra. Mivan
De, a lényeg: bepakoltam a holnap hajnali indulásra Finale Ligure-be, és jöhet az egy hét zúzás a tengerparti hegyekben
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
Sziasztok,
gyorsan leírom, milyen volt a hét Finale Ligure-ban, illetve hogyan szuperálta a Canyon Spectral, amit előző nap hozott ki a posta és magam szereltem össze.
Maga az összeszerelés kb fél óra alatt megvolt, a dobozba csomagolt bringából kiindulva. Mindössze egy ponton akadtam meg a direct mount hátsó váltópapucsot nem ismertem még. Pár perces fejvakarás után azért rájöttem, hogy a papucson is átmagy a hátsó tengely és nem külön csavar fogja fel a vázra.
Sajnos nem találtam meg a csomagban a DT kerekekhez járó belsőnélküli szelepkészeltet, így ez a lépés kimaradt akkor. Kint olaszországban csináltam meg, egy ott beszerzett szeklepkészlettel. Kerekenként alig 10 perc volt az átalakítás, mivel a felnikben már benne volt a megfelelő szalag.
Az egyhetes túrát az Alpinbike szerveszte és bonyolította le. Egy 12 bicós trailerrel és két kisbusszal fuvaroztak minket fel napi kétszer az 1000m fölötti kiinduéási pontra (Nato Base). Onnan indultunk lefele több irányba a napok során. Már az első menetben kialakult, kinek kb. milyen a tudása ill. tapasztalat, így hárman inkább egyénileg túráztak a továbbiakban XC jellegű ill aszfaltos körökön. Volt szakasz, amit többször (6) mentünk, mert annyira élvezetes volt. Mindenki meg tudta benne találni a neki jó részeket, illetve lehetett szépen fejlődni és fűzögetni össze a szakaszokat ( Rollercoaster ).
Érdekes volt hogy miután napról napra jobban ment ez a trail (22 perc folyamatos ereszkedés az én szintemen!) egy másik keményebb terep mennyire nagy lépés volt ismét. Ez gyakoralatilag végig sziklákon, helyenként sziklavályúban megy és nagyon elvette a lassan épülgető önbizalmamat( Kill Bill Vol 1 ). Az egy dolog, ami jó volt benne az az, hogy utána a Rollercoester már egyszerűnek tűnt
Hat nap bringázás és a 11 órás hazaút után eléggé lehercolva éreztem magam, de egy nap pihenés után már jó volt ma kimenni tekerni
Mivel gyakori téma a nyereg, megemlítem hogy új ruházatban, betétes nadrág nélkül tekertem végig a hat napot. Második, harmadik napon nem esett jól visszaülni a bringára, de utána már nem volt gond. Az új Fox ruházatom tökéletes választásnak bizonyult, jól tisztult és egész napos kényelmes viselet volt. A hosszúujjas mez alá első két napon felvettem a Windstopper felsőt, de utána már nem kellett. Első nap ködös borús idő volt, de utána fokozatosan stabilizálódott a 10+ fok. Utolsó napokban pedig 16-20 fok közötti tavaszban tudtunk tekerni.
A bringa zokszó nélkül bírta a kiképzést, mindössze a hátsó rugóstag egyik forgáspontját kellett újra meghúzni. A Sram 1x11 hajtása (GX) problémamentesen működött. Kicsit máshogy vált mint a shimano 1x11, de ez is szerethető. A harmadik napon érzetem, hogy a gyári olajozás már fáradóban volt a hajtáson, onnantól száraz vaxos anyaggal kentem, de az nem lett a kedvencem. A fékek alapból jól fognak, de kellett utána állítani menet közben többször is. Ilyenre nem emlékszem a Shimanó XT szettel, hasonló kemény kiképzés mellett...
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz -=RelakS=- #89833 üzenetére
Van új videó is, ami szerint a SRAM 1x11 és 1x12 rendszereknél 2 láncszemet kell rászámolni
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HollyBoni
veterán
válasz Toobee #99671 üzenetére
Iszonyat jó használni az 1x11-et, főleg egy 10-42-es kazettával. Persze a 11-42-es cseréjét olcsóbban meg tudod úszni. 42-es tányérral 10-42 kazettát kényelmesen 50 fölé tekered, a másik végén pedig ott van az 1:1 áttétel. Első váltóra gondolni sem kell, a "kuplungos" hátsó váltó nekem meg maga a megváltás volt. SRAM fékváltókarnál meg az összes váltást elintézed egy karral.
Én nagyon tudom ajánlani, nem rég építettem szerintem gravel bringának minősülő valamit Rival 1 szettel és imádom. Előtte egy 1x10 volt, ott szerettem meg igazán az 1 tányéros rendszert. Na meg most már egy jó 37-es gumi után amíg magyar aszfalt utakon (és most már földúton) tekerek biztos hogy soha nem fogok visszamenni 25-28-as gumira. Inkább nagyobbat szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #99685 üzenetére
a fene megeszi, most hirtelen azon kezdtem gondolkodni, hogy valamelyik bringát át kéne alakítani 1x10-re vagy 1x11-re
igazából az outi lenne jó mert még sose volt Sram (outi) váltásom, így akkor egyúttal az is ki lenne próbálva, csak sajnálom a mostani 105-ös cuccot lecserélni
az egyenes kormányos bringát meg nem tudom, használnám-e úgy meg annyit, hogy érdemben megismerkedjek az elől 1 tányéros rendszerrel.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
HollyBoni
veterán
válasz rétisün #99692 üzenetére
Csak kipróbálni lehet inkább valamilyen frankenstein 1x10-et ajánlanék. Fékváltókarhoz pl. Wolftooth Tanpan adapterrel. 10-es dolgok elég olcsók, de ha nagyon olcsót akarsz akkor egyenes kormányos bicón próbáld ki.
Sajna az országúti 1x11 SRAM külön szettként szvsz túlárazott. Apex csak hidrós tárcsafékkel van, Rival a legolcsóbb szett, 500 euró.
Viszont Rival szetthez nem kapsz féket, és nem kapsz középrészt. Ehhez képest ugyanolyan áron ott van a 105 5800, ahol kapsz féket, középrészt, +1 első lánctányért, első váltót, és váltókar mechanikát a bal fékkarba.
Oké az XD kazettából még a legolcsóbb is drága, de akkor sem értem hogy hozták ezt ki... Külföldön azért rendesen nyomatják főleg ilyen adventure/gravel bringákon, gondolom a trendiség felnyomta az árat.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok. Keresek/vennék 29er/29 MTB-t.
Carbon váz, vagy valami nagyon könnyű alu.
19"-20" vázmérettel.
RockShox Sid RL.
Shimano XT M8000 vagy Sram GX szett, 1x11 vagy 2x11, sor nem fontos, van itthon.
Átütőtengelyes, esetleg Boost (bár utóbbi nem lényeges).
Ha megoldható, 1500g körüli kerékszettel, vagy nélküle.Eddig őt néztem ki, de több szempontból ehhez is hozzá kellene nyúlni megvásárlás után. Tekintve hogy az Eagle szett nekem tök felesleges, de a Red Passion 3 az viszont begyere.
Privátban ha van valakinek ajánlata, nyugodtan dobálhatja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DUB Inc.
aktív tag
A Sram 1x11 és a hozzá hasonló megoldásokról mi a véleményetek?
-
HEAHEA
tag
válasz Hasaggymeg #105803 üzenetére
A bringával, aminek ez a villa a része, teljesen meg vagyok elégedve. Arra lennék kíváncsi, mire kell vigyázni/ügyelni a karbon alkatrészeknél, hogy minél tovább megelégedettséggel használható legyen. Pl.: ahogy Eddie is írta pl.: ügyelni kell a megfelelő nyomatékra csavaroknál.
DUB Inc.: korábban így vélekedtek itt a fórumon a :[Sram 1x11-ről ] . Néztél már ki valamilyen gravelt?
-
HollyBoni
veterán
Ha ez gyárilag egytányéros rendszerhez szánt lánctányér a fogak azért magasabbak mert egytányéros rendszerhez nem kell váltáskönnyítés, így picit jobban megfogja a láncot a lánctányér.
Egy ideje már egytányéros rendszerekhez 99%-ban narrow wide lánckerekeket használnak, ahol nem csak magasabb általában a fog, de az egyik vékony, a másik vastag (=narrow wide) hogy még jobban megfogja a láncot. Nekem is ilyen van 1x11 felállásban és egyáltalán nem reszelős a hajtás.
Bár most már a SRAM "cápafogasította" a 12 sebis lánctányérjait, a régebbiek olyasmik mint a tied.Láncfeszítő pontosan milyen, valami görgős? Innen jöhet erős darálás, meg még megnézném nincs e lenyúlva a lánc. Ez is okozhatja főleg jó állapotú lánctányérnál, képről a tied annak néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
PartyNewl
tag
1x11 rendszerhez 9-46sorral milyen váltót tudtok ajánlani? Jelenleg SLX, van igaz egyszer elhajolt de rendbe lett rakva, de egyfolytában szarakodik meguntam cserélném.
Shimanoból, Sramból mit tudtok ajánlani ami jobb? -
Toobee
veterán
válasz Because #116905 üzenetére
Hátsó sor cserénél mit szoktatok még cserélni? Sram X01 1x11 sebességes rendszerem van. A láncom jó, a feles mérő se esik bele, de először csak egy középső fokozatra rakta fel nehezen, aztán a legutóbbi tekerésnél egyik pillanatról a másikra már nem tudtam felrakni a legnagyobb fogaskerékre. Runnerhez vittem, bowdenházra gyanakodtunk, de ma sajnos szólt, hogy valószínűleg a sor kopott el. Én nem tervezem, hogy 250 EUR kiadok egy sorért (XG-1195), a GX is tökéletes lesz. Sor + lánc elég ilyenkor, vagy az első lánckereket is cserélni kell? Az lenne még a kérdésem, hogy az Sram GX-1150 és a GX-1175 között van minőségbeli különbség, vagy csak az alapanyag és az ebből adódó súlycsökkenés az árkülönbözet oka? A 1150 CroMo, a 1175 Al. Láncból most XX1-et használok, ez nagyon jól bírja, de az a tippem, hogy a sor mellé ezt is cserélni kell. PC-1130-at adják több helyen a GX mellé, ami árban is elég jó. Súlyban semmi sem olyan vészes, a bicajomat azért nagyon sárnehézzé nem szeretném tenni, pedállal vagyok most 12 kg alatt nagyon picivel. Súlyban nem vészes egyik sem, az XG-1195 szintén 7075-T6, mint a GX-1175, de az a pár gramm nem sok vizet zavar, úgyhogy most a tartósság lenne szem előtt.
GX-1150: 395 gramm
GX-1175: 325 gramm
XG-1195: 268 gramm
PC-1130: 259 gramm
XX1 lánc: 252 grammhttps://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
Srácok! Szakértést kérnék plz. Sram X0 1x11 rendszer. Ugye valószínűleg kopott a sor, nem is téma, remélem a jövő héten itt van az új sor + lánc + első tányér. De nem hagy nyugodni a dolog. Runner cserélt bowdent, tűrhető lett, mentem is szépen vele, ma is. HHH-ra felértem, Yoko-n legurultam, panorámán vissza. Fel a tetőre megint, gondoltam megyek a sziklakert felé. Van a Strava szegmens, lezúgás a határ nyeregbe. Ez szerintem egy nagyon durva kis lefelé, én imádom...tele van óriási kövekkel, nagyot lehet zakózni. Hallottam valami kis koppanást, de nem igazán foglalkoztam vele, majd mentem tovább...vagyis mentem volna. Ledobta elöl a láncot. A kis lánckerekeken azóta ledobja, a legnagyobb 42-es tányérra fel se teszi. Kb 4-5 fokozatom van. Mi az isten történhetett vele? Külsérelmi nyom nincs rajta, bár mintha kicsit mozogna oldalra, ide raktam fel videót. Holnap megint mennék tekerni, de így nem tudok
https://barbieripnk.hu/
-
kacsyx
aktív tag
válasz Lami66 #119351 üzenetére
Hát nem tudom... 200 ezerért tényleg nehéz találni újonnan Mavic Aksium felnis bringát, sőt valószínűleg nincs is. De ettől még nem lesz jó vétel egy bringa. Szerintem a Promax fék kapásból kuka, jót még nem hallottam róla. Ez az 1x11-es Sram rendszer sem áll nekem össze egy cross-trekkinghez, inkább dobtam volna rá egy Alivio szettet. De a legnagyobb bajom a vázzal van, esetlennek tűnik az egész.
Ennyi pénzért inkább várok egy akcióra egy nagy gyártótól vagy keresek használtan egy messze jobb bringát. Azért használtan nem olyan nehéz találni gyönyörű állapotú bringákat.
Tudom, hogy te nagyon pártolod a Decás bringákat, de én inkább nyúlok a használt piachoz. Páromnak is nézegettem náluk, de nincs egy normális, egységes bringájuk amire nyugodt szívvel rábólintanék. És akkor még kapásból vihetem is egy szervizbe ahol újra összerakják, mert a diákmunkával odatett gyerekek nem túl bizalomgerjesztőek. Szerintem, elfogadom a te véleményed is. -
ivana
Ármester
válasz kacsyx #119354 üzenetére
Ez az 1x11-es Sram rendszer sem áll nekem össze egy cross-trekkinghez, inkább dobtam volna rá egy Alivio szettet Szerintem pont teljesen ok egy cross trekkingre egy ilyen rendszer. 36/42 már elég kell legyen mászni mindenhova ahol ez felmegy, cross trekkinggel meg úgyse forgatod ki a 48/11-et ami gyakori, szvsz ahhoz még outival is elég táposnak kell lenni, hogy 48-asnál nagyobb tányér kelljen. Az alivio az valami nagyon más szint, kb. 2-vel lejjebb.
-
őstag
válasz Runner_fxr #120400 üzenetére
Köszi, már vettem bringát, és nem Cannondale-t. Pedig próbáltam egy CAAD-et is, de az 5-6 km-es próbakörrel sem tudott meggyőzni, hogy jobb vétel 400 ezerért mint az ugyanolyan, 105-ös felszereltségű 230 ezres Triban540. Végül 300-310 ezret költöttünk el, abból lett egy Triban540, egy fullos Bryton 310T(mellkasövvel, pedálfordulat mérővel), egy patent pedál és egy Shimano patent cipő, bringás sisak.
Egyetértek, hogy a Dekás webáruházban a műszaki leírások nem elég precizek, néha több benne a marketing szöveg mint a pontos technikai információ. Szerintem ez abból ered, hogy az eladások zömét nem a neten bonyolítják, hanem a rendes áruházakban, ezért a webáruházukra nem fordítanak akkora figyelmet. Ellenben bármely webáruházhoz képest a rendes áruházukban élőben megnézhető a legapróbb részlet a bringán, megtapogatható, megrángatható, kipróbálható minden alkotóeleme. Ami azért elég nagy előny egy webáruházhoz képest, ahol képről és leírásból próbálja meg eldönteni a vevő, hogy a 120 kilóját hogyan bírja a váz, mennyire harapós a fék, milyen érzés pl. egy 1x11-es Sram váltás, mennyire rugózik vagy épp nem rugózik a teló, centiméter táblázatból elég nehéz eldönteni, hogy M-es méret lesz-e kényelmesebb, vagy inkább rendeljen L-est stb. Látni itt a fórumon épp elég dilemmázót akik ugyanezekkel a gondokkal szembesülnek a webes vásárláskor.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
Megkövetem magam, mikor bosszankodtam a hihetetlen árkülönbség miatt (15 vs. 55 EUR). SRAM 1x11 hajtáshoz első lánctányér. GX BCD 94 érkezett, tévesen rendeltem. Nekem X01 BCD104 kellett volna. Sajnos a sornál is ilyen különbségek vannak. Ráadásul X01 lánckerékből nincs is 32 fognál kisebb, én meg ki akartam próbálni egy 30-as tányért, de az csak az alsóbb kategóriákhoz érhető el. Eddig hitegettem magam, próbáltam szugerálni, hogy gyenge szar vagyok, fáradt vagyok, nem tekerek annyit és fogy az erőm folyamatosan, de a tegnapi túrán azért rá kellett jönnöm, hogy ezt a GX sort (XG-1150) sokkal nehezebb megindítani, mint az előtte fent lévő X01-et (XG-1195). Ezeket nem mértem, mert nem volt kedvem letakarítani a régi soromat, de elhiszem a gyári adatokat: 395 gramm vs. 268 gramm. Sosem érdekelt, nem hajszoltam a tömeget, és szerintem egy 2x10, ne adj isten' 2x11-es rendszernél nincs is ekkora különbség, de a Sram-féle 1x11 nagyon durván ki van találva X01 szinten. Nem véletlen, hogy nem kapsz 32T-nél kisebb fogszámmal első fogaskereket. Ha megtartod egységes X01 rendszernek, akkor el lehet vele lenni normál edzettséggel is, de tegnap azért 1000 méter szintnél már nagyon éreztem, hogy kevés az erőm a 32T + 10-42 sorhoz. Az X01 sort könnyebb volt megindítani, hajtani. Most megy a matek, hogy mire fogjam a sorcserét A szezont már lezárom a mostani cuccokkal, de kell tag szerviz, középcsapágy csere (ezt mondjuk már megvettem, csak be kéne rakni), első + hátsó gumim is kuka. Itt is szeretnék rámenni egy kis súlycsökkentésre, pedig eddig nagyon amellett voltam, hogy beáldozom a tekerhetőséget és valami zúzós DH gumikat rakok majd fel, de egyre inkább úgy látom, hogy valami jó kis középút kellene nekem. 29er, 2,3-2,4 körül valami jól tekerhető, nagyon nagyon könnyű hátsó gumi. Elől nem punciskodok, szeretnék venni egy Minion DHF-et: 925 g, bár arra is gondoltam még, hogy utána kellene járni a gyári Speci guminak, amik iszonyat könnyűek a kategóriához mérten (első: Butcher Control: 810 g, hátsó: Purgatory Control: 765 g(!!!). Hátsó gumiban, ha könnyebbet vennék, akkor pl.: Maxxis Ikonnal akár 600 g-ig is le tudnék menni. Sajnos a sorcsere miatti súlytöbblet után rá kellett jönnöm, hogy még a kocabrinyósoknál is számít. Kérdés bírná-e a komolyabb lefeléket. Alapvetően az az irány jön be, felfelé tekerni csak szükséges rossz
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #122735 üzenetére
Nekem 32T + 42 hátul olyan kevés mászni, mint a picsa. Hamar kifulladok vele, de már találtam 30T első tányért, csak a SRAM nem gyárt az én hajtokaromhoz. Az új vázakon sokszor már felfogatás sincs az első váltónak. Egyértelmű, hogy merre terelnek. Ja, izé. Egyszerű: 3 helyen járt az én 1x11 gépem. Most már jól működik, csak gányul néz ki alátétes első tányérral...nem keveset szoptam vele.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
6030D
Ármester
1x11-re ki milyen láncot használ/ajánl? Sram X1-gyel jött a bringa, de meglepően olcsó cucc.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz Napfénysüti #128086 üzenetére
Nem csak neked szól a kérdés, de te biztos kompetens vagy.. elkezdtem összeadni, mennyibe kerülne egy Apex-1-es váltás fváltókarokkal... lehangolóbb, mit vártam :-/ összeadtam úgy is, hogy sima fékkarok, és MTB váltó+kar, 11-es Sramban gondolkodván, és úgy sem sokkal jobb, csak ha nonémebb fékkarokat választok.
Az első kérdésem ez: régen az alsócsövön voltak a váltókarok, nagyon kibírhatatlan, ha a stucni mellé felhekkelem? A vége tudom, hogy úgyis az lesz, hogy "rendes" fékváltókarokat veszek, meg satöbbit, de türelmetlenebb vagyok, és én már az előtt tekerni akarok, hogy minderre összegyűlne a zseton
A másik kérdés, hogy az országúri alkatrészcsaládok közt nem igazodom ki, csak ár alapján tudok saccolni. Pl. 1x11-es fékváltókarokat párban látok 149 Ajróért (Rival), meg 139-ért (Apex), gondolom a felárat érdemes kifizetni a Rivalra.. majd.ez elvileg nem óriási kép:
Amíg nem lesz forrás, addig ilyesmit tudok barbárkodni vagy a jelenlegi Shimano karomból és 31.8-as bilincsből, vagy külön 22.2-es toldatra rögzítem.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Toobee
veterán
válasz szkink #132214 üzenetére
Én tavaly váltottam 2x11 M8000 XT-ről 1x11 X01-re, gyári kiosztással futott mindkettő. Hozzá kell erősödni vagy eltérni a Sram kiosztástól, mondjuk 46-os nagytányéros sorral. Viszont idén már semmi gondom nem volt vele, nem is érzem úgy, hogy ennél komolyabb mókuskerékre szükségem lenne, egyre kevesebbet használom a 42-es, fokozatot.
szerk.: mondjuk az lehet fontos infó, hogy az M8000 egy XC gépen volt, az X01 meg enduron
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #132215 üzenetére
Ó igen, én, mint az 1x11 avatott szószólója és fővédnöke, közjegyző jelenlétében kijelentem, hogy az 1x11 minden idők egyik... váltása!
Nekem valószínűleg sokáig maradni fog, sőt, a másik bicóra is azt tervezek. Sram 10-42-es sorral tud 420% átfogást - Ez vagy elég valakinek, vagy nem, én úgy állítottam be a 28-as lánckerékkel, hogy inkább a pörgetést próbálom erőltetni, és így a teteje nem olyan erős, bár 40-nél is bele tudok tekerni, ha kell. Nyilván országútra ez kevés, de oda más fogszámú nagytányért választanék.
A 12-es rendszer is már megvehető alternatíva, persze itt most a 2x11 átalakításáról van szó, nem egy régebbi rendszer felfejlesztéséről. a 12-től azért tartok, mert azért csak-csak drágább egy fogaskoszorú hozzá, és nehéz, és alu a nagy kerék, és hosszú kanalas a váltó, és kisebb a fokozatok között a bowdenhúzás, és hátha érzékenyebb, PEDIG a páros számokat jobban szeretem. (érdekesség: az XG1150-es sor csupa acél, és nekem elöl is acél a lánckerék, a lánc is acél, tehát tökéletes a homogenitás! )Ja, amúgy annyiból talán nem a legszerencsésebb 2x hajtóművet alakítani 1x-essé, hogy eltolódik a láncvonal, VAGY a jobb- és bal láb Q fucktora nem lesz egyforma.
És igen, ha megvan a tökéletes fogszám, akkor mindenképp érdemes N-W tányért szerezni a váltós rövid fogú helyére.még érdekesség: úgy tudom, Sramnál más a direkt 1x-hez tervezett hátsó váltó (X-horizon? ahol mindig ugyanonnan jön a lánc hátra) , mint a 2x-hez való, de ennek nem nagyon jártam utána, mert kevésbé érintett.
MÁS: vicces felfedezni, hogy fórumos ismerős is járkál az útvonalaimon, majd meglessük, hányszor 100%-ot verek rá időben...márhogy értitek: ZSCS-nek 3 és fél perc a Vár-völgy, nekem mondjuk 9, vagy majd meglátjuk, mert amióta van Brytonom, még nem jártam arra abban az irányban. A több a jobb, ugye?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Wombath #135245 üzenetére
ZolkoW volt a kacsás.
Ahogy Runner is írta, ilyenkor minden szétborul ellenőrzésre, villán kis szerviz, csapágyakat megnézzük menthetők-e zsírral. Lánc nem volt fényes állapotban reggelre, sötétben verettem le, sár is maradt a hajtáson (meg fű, meg levél). De a 0,75 nem esik bele, mondjuk a görgőn sem csusszan le a mérő.A bringa nagyon jól működött, többször eszembe jutott, hogy ilyen dzsuvában mit sz*pnék az elős váltóval, mert az tuti nem menne. Az X01 hátul trutyival körülvéve mindig pontosan rakta a láncot, nem volt gondolkodás, nagyon jó. Megéri az árát, ami nem kevés! A Mitas gumik jól szuperáltak, bár ez a verseny nem a gumikról szólt, itt tök mindegy mi volt fent, a 10 cm sárban meg 5 cm agyagban minden csúszik. Defekt nem lett, belső cseréseket láttam út közben... A mintázat szerintem mindegy, sőt, az apróbb minta talán nem szedte fel annyira a sarat. Ment keresztbe sokszor a gép, de kicsatolásokkal vissza lehetett lökni. Esni nem estem. Egyszer majdnem, megörültem, hogy végre flow trail van , aztán ment a döntögetés, de valamin elment az eleje, de utána a gumi megfogta. Így végül is jól teljesített.
ZolkoW, a szopókavédős kulacsot felejtsd el versenyre, örülsz, ha tudsz inni (le tudsz nyúlni, elengedni a kormányt) ha még azt is nyitogatni kell (amit a fogaddal fogsz, ugyanúgy), az csak plusz meló. Foggal kihúzod a végét (vagy be se nyomod), belespriccelsz a szádba, azt visszaköpöd kis sugárban a szopókára, és voilá, tiszta! A gumibogyó szörpösnél ezt nem csináltam, azt lemosattam, azon a frissítőn, amit kétszer érintettünk.
Wombath: középtáv? Örülök, hogy rajtam kívül is vannak nem normálisak a topikban.
A gratulációkat köszönöm, kb fele annyian voltunk, mint szokás, így helyén kell kezelni ezt a helyezést. Mindenesetre a végén az elszámolásnál ugyanannyit ér, mintha 100-an lettünk volna.
Sram PC-X1 lánca van valakinek most készleten? Vagy egyéb 1x11-hez való.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz JackFeryll #135421 üzenetére
nem vagyok annyira képben az országúti szettekkel, de mintha 1x11 hajtása sem lett volna eddig a Shimanónak (igaz, a videóban épp nem az szerepel). Vagy legalábbis abban az 1-2 boltban nem volt, ahol a Sramét nézegettem
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz 6030D #135670 üzenetére
Ha csere lesz fiam bringáján, ugye M&M bike már cserélte volna komplett, akkor lehet gondolkozni, slx 1x11 olcsóbban, vagy xt 1x11, vagy ez a sram 1x12 hasonló árban. közben sikerült észrevennem, hogy a shimano groupset-ben nincs lánckerék.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Csokicsibesz
tag
Szerintem ez a Shimano Sram összehasonlítás már rég nem állja meg a helyét. Úgy érzem a Shimano eléggé elengedte a hagyományos rendszereket MTB szinten és inkább az e bike hajtásokra koncentrál.
Az SLX is max 1x11-ben van, Deoreban szerintem nincs is 1x rendszer.
Nekem 1x11-es SLX rendszerem van nincs vele gondom. ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy ezt már nem lehet semerre fejleszteni. Most kéne választanom inkább Sram felé mennék, mert sokkal előremutatóbbak a rendszerei lásd AXS.Kb. 3000 km (pontosan 2800 valamennyi) van az 1x rendszeremben, tegnap vittem be generálra a bringát és még mindig jó a lánc! Pedig kapott szintet rendesen. Mondjuk rendszeresen olajozom + csutakolom a láncot. Szerintem megfelelő felhasználás és odafigyelés mellett nem kell 1500km-ként láncot cserélni az 1x hajtásokon se.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #135948 üzenetére
Elől egy 28T lánctányér lenne, hátul 10-42-es Sram sor. Havernak kéne, de szerintem GS lesz belőle, mivel: "Max. teeth large sprocket: 42T / 46T for 1x11 only" .
-
6030D
Ármester
250 euro körül van 1x11 Sram NX szett, ha nincs más bajod a kockáddal, akkor veszel bele egy olyat, és kész. De lehet, hogy a mostani setupot is át lehet alakítani egy kis hézagolással, meg narrowwide tányérral, ahhoz kellene, hogy pontosan mid van.
Visszanéztem, 3x9-ed van. Hegymászó nem lesz, de ha tudod, hogy most milyen fokozatot használsz, akkor 1x9-et lehet belőle művelni.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #142248 üzenetére
Te nem is erőlteted, tudjuk, de ez pont vészmadárkodásnak hangzik pedig
MTB-n azért más.. ott is működik, csak sokkal nagyobb az igénybevétel.
Attól ezek a gyorszárasak szépen működnek. Műszakilag én is jobbnak tartom az átütőt, de 200-300e Ft között ez sajnos még nem jellemző.
Pont ma láttam 250-ért egy szépet apróban, ami átütős vala, mondjuk 56-os vázzal, ami nekem picit nagy, és különben is van már(#142246) evilskati : amit én legkomolyabb akciót tudok, az 2-3 hónapja volt, és lecsúsztam róla, akkor komplett 1x11 Sram hajtással a London Road SL vázas bringa volt 499 GBP. Az durván jó ár... Vázként vettem végül, a legolcsóbban 199 Fontért láttam (299 a normál ára), a normál változatot, ami Planbmokusnak van, az állítólag volt már 149 GBP, 199 a normál ára.
(a szállítás sincs ingyen, de akkor az az 500 Fontos bringa ajtóig jött volna 210e magyar pénzből...)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #142836 üzenetére
Szerintem össze kell kopjon és jó lesz, amikor full hajtást cseréltem, az enyém is darált egy picit.
Az a lánc durva rozsdás, nálam a téli láncok néznek így ki, amivel hóban csapatok, de lehet, hogy még azok sem, pedig én sem kímélem, kap sarat eleget .
A rugója sajnos az én váltómnak is sz*r, én nagyon örülnék, ha kevésbé csattogna, de erre a 3x9 rendszerre nem veszek új váltót. Úgy tervezem, hogy ha majd elkopik a full hajtás, akkor lehet meglépem az 1x11-et, feltéve ha viszonylag olcsón össze tudom majd legózni pl. sunrace alkatrészekből. Szal picit irigykedek a kuplung miatt.Ha már lánc, a belépő sram láncomba 2200 km után a mérő 75%-on sem esik bele . Ja és kissé ütött-kopott, de ezen nincs egy pici rozsdafolt sem. Ez gondolom egész jónak számít, nálam a shimano hg53 legutóbb 2 hétig bírta... vagyis bírta volna tovább is, de annyira darált, hogy rossz érzés volt hajtani vele a bringát . Most tartaléknak kmc-t rendeltem, már elfelejtettem milyenek, de remélem az is hozza az sram szintjét.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #142855 üzenetére
Most már láthatod,így megkérdem százalékosan megközelítőleg mennyivel üt nagyobb lyukat a családi kasszán ez a 1x11-es rendszer mint a korábbi 3,vagy 2x10-es? Itt főleg a gyakran kopó lánc/hátsó sorra gondolok,mert bár elől is minimum feleződik a tányér élettartama,az azért kicsit többet tarthat.
(#142874) sz_abika...Pedaloman,Speed Bike,Fülöp Kerékpár,M&M bike,Bringaland ami így hirtelen eszembe jut ahol ha találsz karbon villát be is szerelik,hisz van szervizük is. Mindenképp telefonos segítséget kérnék mielőtt odamegyek.
(#142857) jjeahh...pedig ha a láncterelő tetején fut a lánc pontosabban vezeti,és bár lehet a terelőnek neki-nekikoppan,de nem üti a láncvillát.
(#142848) trialboj...hiába agyalok,nem értem ezt az egész un. kuplung rendszerét a Shimanonak. Miért nem lehet egyszerűen egy erősebb rugót alkalmazni mint Sraméknál,ahol az erős rugó ellenére akadálytalan a váltás? Kapcsolgatod össze-vissza,majd ha megütöd letörik mint a sz@r. Tegnap meg nézem a Decaban és már az új Deoreval szerelt bétvinen is kuplungos a váltó. Kíváncsi vagyok tapasztalataidra,tényleg annyira rontja a váltásteljesítményt a maxra húzott feszítő,mert ahogy néztem az említett Deore-nál,fokozatosan is lehet állítani ezt az un. kuplungot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
evilskati
aktív tag
Ha már Gravel téma. A Decathlonosok milyenek lehetnek?
Triban RC 520 28" Shimano 105
Triban RC 520 650b SRAM Apex 1x11 -
Sleek
senior tag
válasz dunkel #145461 üzenetére
Megmondom őszintén a londonból sem tudom melyik legyen.
Tetszik a görbített villás is meg az egyenes villás is.
800Euróért néztem a hidro fékest kompakt hajtóművel.
Vagy van a Planet X London Road SL Rival1
ez is 800euró.
Igaz itt 1x11 es a hajtás. Nem tudom melyik lenne a jobb.
Valamint Sramot eddig még nem használtam semmiből.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #146873 üzenetére
Amikor vettem én se készletről rendeltem, hanem megrendeltem és ütemezés szerint szállították kicsit több mint 1 hónapra (januárban ez nem fájt). Igen a Spectral annyira népszerű modell (nem véletlenül), hogy rendszeres a sorban állás a rendeléseknél (és gyártás) egyúttal igen kevés darab van belőle szezon végi akcióban.
Itt a türelmed a kérdés, mikortól akarod az új bringát használni.
Lassan elkezdik kitalálni, hogy milyen legyen a 2020-as specifikáció. Az 1x11 shimano hajtásos verzió valószínűleg kikerül a képből, ellenben érdekes lesz milyen arányban lesz eagle és shimano 12-es rendszerrel szerelt verziók aránya, a sram vonalon jön-e a g2-es fék a guide-ok helyett, váz és gumi maradnak-e, vagy tovább reszelik stb...A várakozás egyébként nem szokatlan, pl a YT caprak-ra márciusban már 2019.szeptemberi szállítással vettek fel rendeléseket. Az eleve jó és jó ár/érték arányú gépek ebben a direkt sales-es modellekben könnyen elérhetőek lettek és a rendelések száma igazolja, hogy működik a rendszer és brutál lekötik a kapacitásokat a vevők.
-
varsam
őstag
válasz Toobee #147014 üzenetére
Köszi!
És esetleg erről mit gondolsz?
Facebook link
Gyári linkMost már 495eft, rákérdeztem és még szerintem alku képes is. Kicsit régebbi geo, de elég jól felszerelt, 140/135mm út, karbon első, alu hátsó, 1x11 Sram X1, Saint fékek
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #155526 üzenetére
Személy szerint én nem hinném, hogy kompromisszum mentesen működne az nx/gx váltó 3x9-en, de kitudja. Elvileg amúgy a régi 9 sebességes Sram váltóknak is erősebb a rugója, mint a Shimanoknak, szal, lehet az is elég lenne neked, nem muszáj nx/gx-el kisérletezz.
Ha már témában vagyunk, nemrég én is azon agyaltam, hogy váltsak idén 1x11-re slx váltókarokkal, slx hajtókarral, xt hátsó váltóval és sunrace 11 sebességes 11-50T fogaskoszorúval (talán így lehet a legolcsóbban megúszni az 1x rendszert úgy, ha 12 sebességes szettek nem játszanak az agyam miatt és nem akarok lemondani az 50T-ről hátul), de szerintem lemondok róla, a 3x9 még mindíg sokkal olcsóbban jön ki, mert ahhoz csak a sort és a hajtókart kell megvennem, ha elkopik a hajtás .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
én szeretem a digitálisat, de ez azért távol állt tőle akkor is. a tartalékot viszont szintén szeretem. A mecha 1x11-es sram szett is vagy 50 ropi körül van, mármint csak a fékváltókar pár, ez nekem elég sok ahhoz,hogy fájjon. és fékekkel mégtöbb, de én nem is nagyon erőltetném ezt a gravelen. a monti az más tészta, ott kell a fékerő, de 50ből (sőt!) nagyon f*sza teljes fékszettet veszek :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz zoli03 #157175 üzenetére
És sima elöl-hátul két dugóst, ugye? Én is azzal szemezek, de újban már tuti csak 8100-at vennék, főleg, hogy nagyon jókat írnak róla (veri a 785-öt, meg hasonló).
Más: azt láttátok (ZolkoW?), hogy már XD-s sort is csinál a Sunrace 11 sebihez? Igaz, hogy annyiba kerül, mint az alap Sram sor, de legalább sokkal nehezebb, de 42 helyett 46-ig megy fel. Túrázós 1x11-re tök jó lehet. [link]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla