Hirdetés
-
Újabb platformokra tart a Master Detective Archives: Rain Code
gp Eredetileg tavaly jelent meg a játék Switch-re, júliusban végre PC-n, PlayStationön és Xbox-on is elérhető lesz.
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
-
MG5 menetpróba
ma Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
6030D
Ármester
válasz -FLY-> #65156 üzenetére
Nézd meg a felsőcsövek hosszát is a geo-nál, lehet, hogy nem is 21" kell mindig. 2015-ös Cube modelleknél pl 19/20" volt a vázméret a kisebb/nagyobb kerékhez, de ugyanakkor fcs. hosszal, amikor keresgéltem. Tehát lehet, hogy 19-20"-os is jó lehet neked, ha olyan a váz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #212134 üzenetére
Semmiért, megfelel. ... sőt, ha szélesebb gumit is fogad az még előny lehet később.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parkr
őstag
válasz -FLY-> #212134 üzenetére
simán jó. ha megnézed webshopokban fitness kategőribában van
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #212138 üzenetére
Nem tudom, nézd meg a Giant mit ajánl a te méreteidhez...ja, de ott van a linkelt oldalon is. ..én inkább M-esre tippelném.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz -FLY-> #212138 üzenetére
Most gondolom mindenki vadul méregeti, azért nem ír senki.
Egy időben már azt hittem, kikopott a köztudatból a nyeregvázscső méretezés alapján történő bicikliválasztás, és elterjedt, hogy a vízszintes felsőcső sokkal fontosabb paraméter.
(vagy talán még jobb a reach/stack) Extrém esetektől eltekintve, amikor nem lehet eléggé kihúzni/leengedni a nyerget, vagy nagyon kihúzva már veszélyes hogy eltöri a vázat a nagy erőkar, szerintem a nyeregvázcső hossza csak esztétikai kérdés. Illetve fennakadni sem jó a csövön, de akkor meg 840-es átlépővel simán lehet csillagokat látni a 799 magas vázzal találkozva.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #214310 üzenetére
Kell kis bekopás neki... mondjuk ez a Shimano legalja, de annak is satuznia kell egy átlagos kereket egy átlagos bringással.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz -FLY-> #214310 üzenetére
A fékkel kapcsolatban úgy van, ahogy Hasaggymeg is írja.
Kiegészítés hozzá, hogy egy ilyen gyors bringára nem is feltétlen cél a legharapósabb fejreállós féket tenni. A fékerőt a gép súlyához és a keréken elérhető tapadáshoz kell méretezni. Egy fölöslegesen erős fék csak az adagolhatóságot rontja, míg a nagy fékereje nem kihasználható.
Ha a súlyod miatt mégis nagyobb fékerőre vágysz (súly növekedésével az elérhető max tapadás is nő), akkor nem csak sokkal olcsóbb, de nagyobb változást érsz el azzal, ha a féktárcsákat cseréled nagyobbra és nem teljes fékrendszer cserében gondolkozol. Sőt valószínűleg elég csak elől a 160-as helyett egy 180-ast feltenni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #218416 üzenetére
Le lehet szedni, a 6ároló csavarok vigyáznak a ledobásra.
jjeahh... figyeld a szintrajzot, abban (és természetesen a talaj milyenségében) van a kutya elásva, az egyenletes döngölt föld akár 15+%-osan is könnyebben abszolválható mint a váltakozó, helyenként szinte sík, máshol pedig hirtelen majd 30%-os laza kavicsos "falak"... na meg a szegmens hossza sem közömbös. Persze nem a teljesítményedet lekicsinylendően, biztos nagyon kemények azok a mászások.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz -FLY-> #218416 üzenetére
De kedves vagy Azért a 400k-s Cube crossomat nem nevezném hulladéknak. Azokon a gépeken van ilyen műanyag védő, amik közlekedésre (is) valók, hogy a páciens nadrágját ne b@ssz@ össze vagy ne gyűrje be. Mert ez a közönség nem feltétlenül testre simuló nacival használja. Simán le lehet amúgy szedni, ha a fenti funkciói neked nem szükségesek.
Amiről te írsz - lánc ledobás - rossz váltóbeállítás eredménye.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #219038 üzenetére
Gyakran tapasztalom, hogy szemre és a féktesthez nézve nem tökéletesen középen fut a tárcsa, mégis úgy a jó! Azt sejtem, hogy nagyobb terhelés alatt valamennyit nyeklik, rugózik a váz (kerék?) mert ha szemre állítom be és tényleg pontosan középen fut a résben akkor bár terheletlenül faxa, terhelve mégis hallom besúrol. Nem tudom más is tapasztalt-e ilyent ...véleményem szerint ezért is általában úgy lesz jó ha éppen meglazított féktest csavarokkal rámarkolsz a fékre majd úgy rögzíted a csavarokat, legtöbbször így utána tökéletes.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz -FLY-> #219044 üzenetére
Szerintem a kerék kivétele után a dugattyúkat vissza kellene tolni egyformára.
- Ha benn hagyod a fékbetéteket; egy tiszta, óriás lapos csavarhúzóval is vissza lehet apránkét feszíteni. Kicsit megkarcolódik a betét, de majd vissza kopik.
- Ha kiveszed a betéteket, vigyázni kell a dugattyúkra, mert ridegek. Pl tiszta, müa gumileszedővel kis lépésekben vissza tolhatóak a dugattyúk.Utána a - lazítós, behúzós, meghúzós- vált be nekem is.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #222491 üzenetére
Ha alacsonyabb vagy (170 alatt) akkor rövodebb, ha nem akkor hosszabb... sok gyártó már eleve úgy szereli bringáit vázméret szerint.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
abéla
senior tag
válasz -FLY-> #222765 üzenetére
Azért ez nincs ennyire kőbe vésve, bármennyire is szeretnék ezt a gyártók elhitetni.
Nálam pl egy 1x11 első hajtással, 10s lánccal, simán ment a 9s hátsó sor/váltó/váltókar.
Ami gond akkor volt, az a régi/gyári benga váltóból/f.keréksorból fakadt, nem a heterogén felhozatalból.De pl most ugyanez az 1x10 első hajtás tökéletesen fut egy 2-3x10s -hez ajánlott h.sorral, 2x10s váltóval/váltókarral és csak 9 sebességet állítottam be .
Amire valóban figyelni kell: az a váltó-váltókar pull szinergia/arány, itt elég szépen leírják mi-mennyi-hogyan (a lényeg kb, hogy azonos gyártótól road váltóhoz road váltókar, mtb-hoz mtb, gravel meg kutakodós ki, mit pakol össze/ajánl gyárilag)
és nem árt a h. váltóhoz ajánlott fogaskeréksor sem (váltóugrás - fogaskeréktáv szinkron végett), bár szerintem itt is, ha -azonos gyártótól származó vagy azzal kompatibilis- váltó-fogaskerék sebesség stimmel, nagy gond nem lehet.Figyelj még a h. agy kazetta szélességre: 8-9-10 egy méret(8-9-nél spacer), de 11s és felette már szélesebb kell!
Lánc szerintem +/- 1 sebességes is jó (1x hajtáslánc előny), előre meg minél nagyobb lánceltolódást/szöget elviselni képes lánctányért rakj (újabb, 1x váltósok itt is előny élveznek).
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Ringman
nagyúr
válasz -FLY-> #222899 üzenetére
hát ezt majd az egyeneskormányosok megmondják
a claris az országúti szett, szóval nem biztos hogy menni fog csere nélkül, de egyeneskormányos biciklire meg nem érdemes szerintem 8 sebességes outi szettet rakni.ha izomból kiállva tekerem hangok jönnek és érzem is, hogy nyeklik az alap négyszög hajtás, ezért lenne szükségem valami fejlesztésre.
ehhez vsz. elég lenne első körben a hajtókart cserélni hollowtech II-re. -
jjeahh
nagyúr
válasz -FLY-> #222899 üzenetére
Ha már cseréled a hajtást, most sem outis szett van rajta és a masszivitás a lényeg, én maradnék mtb-trekking vonalon. Nem tudom most mekkorák elöl a tányérjaid, de ha olcsón akarod megoldani, akkor talán:
- FC-MT300-9, olcsó, integrált, cserélhetőek a tányérok
- SM-BB52
- Ha le akarod cserélni mindenképp az első váltót: FD-M4000 már minőségi, az egyetlen gondja, hogy terepen nagyon meredek emelkedőn terhelés alatt nem vált rendesen, de aszfalton ez sosem lesz probléma és sokkal masszívabb, mint az Acera
- CS-HG400, a legolcsóbb 9 sebességes kazetta, ami már minőségi, bár nálam kissé hamar kopik. Esetleg PG-950, vagy bármelyik másik 9 sebességes Sram
Egy 9 sebességes lánc, HG53-on kívül bármi jó
Belépő hátsó váltókkal nincs sok tapasztalatom, de talán RD-M2000-SGS, RD-T3000-SGS, RD-T4000-SGS, szerintem valszeg működik az Sram X5 is Shimano szettel, esetleg RD-M592-SGS, ennek már masszívabb az anyaga és a rugója is.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsola32
őstag
válasz -FLY-> #222905 üzenetére
Páromnak Speeder 100-t vettem, szerintem az egész hajtás MTB vonal.
Elég gyenge cuccokkal van szerelve, ha rendesen nyomja, akkor ki lesz rajta cserélve a hajtás. (Deore lenne a választott szett) Írtad a bringa színét, nekünk sárga a Speeder 100-as.
Fiam talán jövőre nő annyit, hogy jó lesz neki a párom Speederje..
Már tervezem a fitness bringás tekerést vele...[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -FLY-> #222899 üzenetére
Integrált Altus/Acera hajtás kell neked. Ára annyira nem vészes, 3x8-as rendszer. Hajtókart cseréled az integrált hajtásnál, mivel egybe van a lánckerekekkel. A középrész is cserés, ez is az integrált tengely része. Sokkal masszívabb az egész, bár az én 100+ kilóm alatt a Tourney TY-501 sem nyeklik. Az is marha erős.
-
Gaben92
őstag
válasz -FLY-> #223608 üzenetére
A kalkulátor dolog kicsit fura mert ezt mérni szokták és amit a mérés kiad annyi kell. Fullyn szoktak hagyni egy szemmel többet de ennyi. Ha a mostani láncodon 112 szem van (számold meg, ne kalkulátorozgass) akkor 112 kell, se több se kevesebb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz -FLY-> #223611 üzenetére
Akkor meg méretezni kell majd. A 13-16 oldalon megtalálod a leírást, hogy hogy kell.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Ringman
nagyúr
válasz -FLY-> #249869 üzenetére
Eleg a 10 sebesseg, ha nem vagy erzekeny a pedalfordulatra, mert nagyok lehetnek attetek kozotti kulonbsegek (de ez terepen annyira nem kritikus szerintem, aszfalton erezheted ugy h pont az idealis kozott vagy feluton.
A microshift elvileg okes, de hosszabb tavon vsz jobb a hidros fek, azt koskormanyoson cserelni nagyon draga.+50-100 ezerert inkabb vennek hidros rendszert, sram apex v grx 1x11.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #249906 üzenetére
Tengellyel aligha tudod pozicíonálni a kerekeket, ha benne vannak rendesen a papucsokban és a váz sem csálé (nem gondolom) akkor valamelyik (mind2?) kerék el van fűzve, vagyis nem a tengely mértani közepe körül helyezkedik el a felni...ez általában szervizben orvosolható.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
DopeBob
addikt
válasz -FLY-> #249906 üzenetére
Én is gravel-t szeretnék, de megvátom még normalizálódnak itthon is az árak. Meg úgy tűnik a legtöbb gyártónál most ez a fejős tehén kategória, gyakorlatig 1500€ alatt nincs semmi, pedig lassan már tényleg ott tartunk, hogy egy 29"-es monti koskormánnyal... Grizl 7 Suspension | CANYON HU
Talán ha lecseng egy kicsit a hype, nem lesz ekkora felára egy XC-hez képest.
MZ/X
-
Fall-N
veterán
válasz -FLY-> #251486 üzenetére
Hát ez attól függ milyen hajtómű és mekkora a legnagyobb lánckerék hátul. Teljesen más egy tripla trekking hajtás 48 legnagyobb tányérral és hátul a legnagyobb 32-essel, mint egy 1x hajtás, ahol elől 32T van, hátul meg 46 vagy 50 fog. Nekem 1x8-nál (36T elől, hátul 11-28) elég sokat ki kellett venni. 114 szemes láncból legalább 6-8 szemet. Na meg persze az sem mindegy, hogy hosszú, közepes vagy rövid kanalas a váltó.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #251561 üzenetére
A hátsó kicsin (10,11,12) szokott ilyen lenni, főleg újan, vagy ha keveset használod és kvázi új marad a lánchoz képest.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -FLY-> #256258 üzenetére
Ellenőrizd a láncszemeket egyenként nincs-e valahol egy beragadt mely nem mozog...ha nincs ellenőrizd a lánckereket (az az összesen 11 fog nem lesz nagy dolog ), ha az is rendben, akkor nézd meg jól áll-e a váltó, vagyis a határoló csavar/bowden leengedi-e addig, hogy pont síkban legyen a felső görgő a 11s lánckerékkel, vagy éppen túlengedi azon, ha ez is rendeben akkor már csak 2 dolog marad, a B csavar mely meghatározza mennyire legyen a felső, vezető görgő a lánckeréktől rosszul van beállítva (jellemzően túl messze tartja a görgőt) és a leggyakoribb ok, éspedig a nyúlt lánc/új sor, illetve kopott sor/új lánc kombó...na meg az "agyonkopott az atya isten is ott" esete.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZavaBalazs
őstag
válasz -FLY-> #258728 üzenetére
bírja szuflával. nekem egy bruttó 4 órás tekerésben úgy merült a telefonom (S22), hogy a végén tele lett PR-ekkel, mert nyomtam, hogy otthon még le tudjam állítani. leállás után fél perccel halt meg. akkor döntöttem el, hogy kell egy célszerszám, bryton 420 lett, ez állítólag 30 órát is bír kb, mondjuk annyit nem tervezek egyben tekerni
meg persze emellett erre van optimalizálva, tudja kezelni az egyéb szenzorokat, stb.[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
válasz -FLY-> #258728 üzenetére
Telefon nem erre való, azt nem fogod tudni rendesen használni. Meg kellene hozzá egy nódrága app is. Okosórák sport funkciója többnyire fos, amelyiknek nem, az olyan drága, hogy telik mellette biciklis komputrre is. Amúgy a dedikált sport órákhoz képest annyi előnye van, hogy mindig ott van előtted a kormányon, meg használható / jól látható méretű a kijelzője, különben a hardver / szoftver kb ugyanaz.
A mai körömet én mértem egy fenix 6x pro-val, meg egy edge 1030-cal is, plusz egy pulzusöv az edge-hez csatlakoztatva, az óra meg csuklón mért pulzust. 34 km-en 100 m táv, 20 m emelkedés (330 vs 350 m), és percenként 1 ütés átlagpulzus (128 vs 129) volt az eltérés, tehát bőven hibahatáron belül teljesítettek. Mondjuk mindkettő felső kategóriás készülék, ha nem is új modellek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ixion77
őstag
válasz -FLY-> #258728 üzenetére
Ezen én is sokat gondolkodtam, és szerintem a következő előnyei vannak:
- nem kell félned hogy egy ugratáskor lerepül a bringáról és betörik a többszázezres telefon
- elméletileg tovább bírja folyamatosan bekapcsolt kijelzővel, így nem kell akkupakkot vinned akkor sem ha extra hosszú utakra mész
- ha telefon nélkül bringázol, akkor valamivel könnyebb leszel összességében
- célszoftver van rajta amin lehetnek hasznos funkciók (számomra a climber funkció ilyen, nem tudok róla hogy létezne más szoftverben)A sok gondolkodás után engem még egyelőre nem vitt rá a lélek hogy pénzt adjak egy ilyenre. Az ár/érték arányuk szerintem racionálisan gondolkodva pocsék. Még a Karoo2-nek a mostani ~200€ áron is, de azért kívánatos játékszernek tűnik.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Tin
veterán
válasz -FLY-> #258728 üzenetére
A telefonom túl drága komputernek. Okosórával mentem eddig, trackelni jó, de se térkép, se navigáció, még a sebességet se látom. Nálam is nálam van a telefon, de sose szoktam elővenni, értesítés az órán megjelenik, telefonálni arról is tudok ha nagyon fontos, navigálni meg most már a Karoo-ról.
Szóval nem, nem fontos. A sima edző tekeréseimen nem éreztem akkora hiányát, viszont ha csak úgy bringázok, akkor nagyon. Nekem most tökre kinyitotta a lehetőségeket ez a bike computer, eddig attól féltem, hogy túl sok lesz az út, nem tudom hol van emelkedő, kibírom-e, így még letervezem az utat, úgy rakom össze a szintet ahogy akarom, és csak követem a vonalat. Még nézelődni is marad időm.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- BMW topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- E-roller topik
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Mini PC
- SSD kibeszélő
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest