- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autóhifi
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ramius
őstag
válasz athomi #63842 üzenetére
Nekem ilyen van. Kell hozzá egy combosabb powerbank, mert ez akksi nélküli verzió. Egyébként brutál a fénye, élesben, bicajon még nem teszteltem, mert nem rég jött meg, de lehet vele látni a sötétben, és téged is időben észrevesznek
gyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
-
Ákkk
addikt
-
athomi
veterán
válasz athomi #129545 üzenetére
Hello!
Eddig egy 19,5"-os vázat használtam. Kerékpárboltban azt ajánlották, hogy 21"-os vázat vegyek (Kellys Cliff 90), mert a 185 centimnek az a megfelelő. Az előző vázméret nekem kényelmes volt, félek a 21-es bizonytalanná tenne. Jó nekem a 21-es vagy maradjak 19-20"-nál? Ami még fura, hogy azt mondták az L-es a 21"-os vázméret. Létezik?
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz athomi #136710 üzenetére
Ez ennél egy picit bonyolultabb. Milyen stílusban bringázol? Csak városban, melóba járni, vagy hobby szinten is tekersz nagyobbakat? Ez a kellys, annyira nem csapatós bringa, mondjuk a 19.5 neked tuti kicsi, de ha csak városban jársz vele, kb mind1 (ha csak nem mászol állandóan, mert mondjuk egy dombság a város ahol élsz.
Én 181 vagyok, volt 19.5 montim, tökéletes volt... amíg nem vettem egy 20"es L-s bringát, utána fura volt visszaülni az alig kisebb vázra.
A geo az évek alatt annyit változott, hogy a nagyobb váz nem feltétlen jelent hosszabbat v tényleg magasabb nyeregcső részt, stucnival, és a nyereg állítgatásával elég széles körben lehet mozogni, ha nem találtad el a pontos méretedet, vagy csak nem érzed kényelmesnek.
Ha biztosra akarsz menni a 20" megfelelő, de ha nem durvulsz nagyon lefeléken, szerintem a 21" is jó lehet neked, de nyilván a leghasznosabb az lenne, ha legalább csak kölcsön kapnál 1 havertól pár percre egy 21"es vázat és kipróbálod, hogy érzed magad rajta. Ha túl nagy egy váz az szerintem hamarabb érződik, mint az hogy kicsi.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
AtHoS
nagyúr
válasz athomi #136710 üzenetére
Testalkatok is eltérőek lehetnek. Nekem előző bringám váza 19,5"-os volt, de hosszított nyeregcsövet (+ 5 cm) kellett használjak hozzá, ha nem akartam a biztonságos jelzés föle húzni a normál méretűt, hogy kényelmes legyen. A mostani viszont 21,5"-os (használtan vettem), nagyon szeretem, teljesen kényelmes számomra.
Tehát rá kell ülni és megnézni hogy mutat alattad
read-only mode on the forum
-
trialboj
őstag
válasz athomi #136734 üzenetére
Ebben az esetben, ha csak nem érzel te is indíttatást hogy lecseréld, felesleges költeni rá. Nem fáj a térded, hátad, stb, nem használod extrém helyzetekben, semmi bajod nem lesz, ha picit a méreted alattival tolod. Én is 17" es bringával járok boltba, érzem hogy kicsi, de csak pár km tekerek normál tempóban, tehát nem okozhat gondot.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz athomi #136747 üzenetére
Hát erre már nem tudok válaszolni, talán Hasaggymeg tud segíteni, városban járkálós bringának valami Csepelt szoktak ajánlgatni, de ez nem az én területem, valaki biztos segít.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #136747 üzenetére
A váz bírni fogja,az első teló már nem biztos...de ezeket 120 kg-ra adják,így félni nem kell tőlük.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #137176 üzenetére
Vigyed vissza,ők majd megmondják.
Toobee...ez az időjárás tényleg bosszantó. ...ilyenkor csak az vigasztal,hogy múlt csütörtöktől vasárnapig volt 270km/3000m,de már kezdek én is lemerevedni.
triálboj...én nem is értem,az aksi nem csak töltésnél melegszik? Amúgy ha van valami rés alul is,éspedig biztos van,hisz amúgy nem szellőző a szellőző,akkor mozog a levegő az aksi körül,ami éppen elég.Én pedig inkább a mosásnál,sarazásnál a réseken bekerülő trutymóért aggódnék jobban,mint a szellőzés hiányáért.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz athomi #137183 üzenetére
Akkor valószínűleg olaj kerülhetett a betétekre. Vidd vissza, cseréljenek benne fékbetétet és zsírtalanítsák a féktárcsákat.
trialboj: Az a "pici" aksi 2,9kg. Persze csinálhatnának 1000Wh-s akkut, de akkor az minimum 5kg lenne. Nyilván ezt betenni az alsó csőbe, nem lenne ideális. A kerékpár irányítására és merevségére is hátrányos lehet.
A hátizsákos megoldás egy sokkal jobb kompromisszum.A Merida eOne-Sixty kerékpár első szériáját 2016-ban mutatták be, majd 2017-18-19-ben semmit nem változtattak rajta. Egy halom tesztet megnyert, a Merida minden idők legsikeresebb modellje lett! 2020-ra jött csak az új modell, bemutatták kicsit előbb, de mire ezt kisker üzletben meg tudod vásárolni az leghamarább is 2019 év vége.
Egyébként megtartják az előző széria vázát is a palettán, csak a kicsit gyengébb 7000-es motorral fogják szerelni.[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz athomi #137190 üzenetére
Nekem is Cliff 90 van, csak picit régebbi, de van némi tapasztalatom már vele.
A fék az nekem is gyalázat. Alig fogott újonan is, jópár kilóméter bejáratás után is, és alig fog most is a tavaszi szervíz után. Ott biztos kapott új betéteket (azt látom) és állítólag le lett légtelenítve is (azt nem látom).Haverom Focusán Shimano van (valami középkategóriás, pontosan nem emlékszem melyik) az úgy fog hogy ha két ujjal meghúzom akkor fejreállok, emeli a hátulját.
Szóval a tapasztalatom az hogy idővel jobb lesz a fék, de sajnos az a húha érzés amit egy tárcsaféktől vártál az nem fog megjönni. Rá lehet tekerni az állítócsavart hogy kissebb úton mozogjon a kar, de az is csak egy ideig segít.
-
-
INTELligent
senior tag
válasz athomi #167774 üzenetére
Majd itt a szakik megszakértik, mert ők több elhasznált sort láttak (bár szerintem ez még jó, csak koszos ). Én első körben azt javaslom, hogy próbált finomhangolni a váltód, mert idővel el tud állítani. YT-n tök jó videók vannak (a Park Tool, a GMBN, ill. GMBN Tech csatornákat tudom ajánlani).
El lehet vele szöszölni (én is viszonylag új vagyok a témában), de szerintem megéri, mert így ha menet közben kap egyet a váltó, akkor tudni fogod, hogy mit kell csinálni.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
nmate91
tag
válasz athomi #167774 üzenetére
Lehet külön láncot is cserélni, csak ne legyen megnyúlva.
Előbb mindenesetre szedd ki a kereket, ha lehet a láncot is és takarítsd le rendesen azt a bringát. De ennyi km után, ennyire koszosan elképzelhető, hogy meg van nyúlva annyira, hogy cserélni kelljen mindent. Láncnyúlásmérőt decathlonban is be tudsz szerezni, azzal tudod csekkolni. Saját tapasztalataim alapján - valószínűleg az 1-esbe is bele fog esni, ez mutatja, hogy sort is kell cserélni, nem csak a láncot. -
zoli03
őstag
válasz athomi #167774 üzenetére
Ha 5000 km-ert mentél egy lánccal, akkor mindent cserélhetsz a hajtásban, új lánc nem lesz elég. A romló váltásteljesítményt okozhatja az agyonkopott hajtás is, de azért rá kéne nézni a váltókra is. Ha csak kened, az sokat nem ér, a duurva olajsár is tudja annyira koptatni a hajtást, mintha száraz lánccal mennél.
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #167774 üzenetére
a 4.-5. lánckerékre én azt mondanám, az tényleg kopott már, simán lehet hogy ugrik rajta a lánc, az új meg méginkább. Szóval ennél már tényleg egyben cserélném a sort a lánccal.
De ha figyelgeted a láncot láncnyúlásmérővel, és cseréled mondjuk 0,75-nél, akkor két láncot kibírhat egy sor.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #167774 üzenetére
Mikor a láncon már nem látszanak a csapszegek meg az oldallapok formája,akkor ott már bármi lehet.Azt ha letakarítod fél kiló zsírsár fog keletkezni.A 4 és ötös lánckerekek meglehetősen kopottak (hatost nem látom a lánctól),elől meg a középső tűnik a túlnyomóan használtnak.Szerintem takarítás+kenés a váltókat is beleértve,majd aztán váltóbeállítás és igény szerint lánccsere,hátsó sorcsere a sorrend.
(#167768) f4lcon ...még a Spiegen lehet jó,tokjai első osztályúak.
coccolino...C-clips
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #167786 üzenetére
Az új lánc hamar megmutatja kell-e sort cserélni,vagy sem,mert terhelve át fog ugrani (vagy nem) a legkopottabb sorok fogain...a lánccsere szükségességét meg egy pár száz forintos eszközzel lehet megállapítani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Gondolom sokan visszamentek hozzájuk lánccsere után hogy rosszabb lett mint előtte volt, elrontották - és ez egyszerűbb megoldás mint mindenkinek elmagyarázni a kopott sor-friss lánc vs. kopott sor-kopott lánc különbséget...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #167800 üzenetére
ez ilyen régi beidegződés lehet, csak akkor még annyiba került egy sor, mint egy lánc... Meg 5-6 lánckerék volt rajta, nem 12. Amióta egy kisebb vagyont el lehet költeni egy fogaskoszorúra, de láncot továbbra is használhatót kapsz 3-6e Ft-ért, azóta az emberek inkább kicsit korábban cserélnek láncot, és kicsit később fogaskoszorút
Elhiszem, hogy van alapja, meg persze, ideális lenne, de beb***na, ha minden lánccal kukázhatnám a fogsort is, pedig nekem csak 11 sebis rendszerem vanAz jutott eszembe róla, amikor legutóbb bementem az egyik ilyen (nevezzük régivágású) boltba, hogy szeretnék távtartó gyűrűt HT-II-es középcsapágycsésze alá. Szó szót követett, és már ott tartottunk, hogy egyes esetekben újra kell marni a felfekvő felületét a középcsapágyháznak, mert bizony nem pontos. Otthon utánaolvastam kicsit jobban, kiderült, hogy a Sram hajtóműhöz kell távtartó alátét a tengelyre is, csak nekem nem volt olyanom..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
RetepNyaraB
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Szervíz magát védi. Ha mindent cserél, nem lehet baj (anno hangszerész koromban hangszerbeállítást csak húrcserével vállaltam. Az se két forint pluszköltség, de úgy nem jön vissza a csávó, hogy itt meg ott így-úgy szar). Magadnak cseréled, olcsóbb, hegeszted amíg akarod, cserébe melós.
A pedálban szétmehetett a csapágy (telement kosszal, alap) és darálja le magát. Ha friss a baj, egy szétszedés-zsírozás megoldhatja. Ocsmány idő után takarítást le lehet spórolni, de eszi az alkatrészeket. Olcsó fosnál csak pénzkidobás, drágánál nagy szívás és többszámjegyű, nyilván."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
athomi
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Letakarítottam a sár javát és újraolajoztam. A pedálkattogás abba is maradt. A lánc sajnos az 5-ös és 6-os sornál leesik, ha erős hajtás közben lejövök egy szegélyről. Váltó finomhangolás még nem volt. És mivel ma is esőben mentem újra olajsaras lett minden...
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #167838 üzenetére
A zsírsárt a kenőanyag,kenés körül kell keresni nem az esőben ami inkább lemossa mintsem gyűjti...vagyis lehet túl vastag olajjal kened,esetleg túl sokat kensz,de az is lehet,hogy túl gyakran,vagy csak nem törlöd meg a láncot alaposan kenés előtt és utána,ezek mind a túlzott zsírsár képződéshez vezetnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #168828 üzenetére
Én is félteném, mondjuk a biciklit sem szívesen hagyom ott sehol. Legutóbb egy kilátóhoz mentünk fel (feleségem egy hős, ő találta ki, hogy tekerjünk fel a szilvásváradi Millenium kilátóhoz - 200m/4km- , és végig is csinálta, kivéve az utolsó kavicsos meredekebb részt, ami igazából már inkább gyalogos szakasz), és a bicókat lelakatoltuk a parkolóban, az egyik nagy táskát fent hagytam, persze értékeket nem hagytunk benne. Mindent azért nem lehet mindig magunkkal vinni... Ez a hengeres kormánytáska amúgy bejön pakohatóság szempontjából is, egész sok dolgot elnyel. A kínaihoz (csak jön egyszer az is) adnak vállpántot, ezen nincs, pedig praktikus lenne.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Somatom
veterán
válasz athomi #171426 üzenetére
Minap gurultam a lámpához. Két sportba glancolt outis már várt oldalt, egy fa árnyékában. Én a tűző napon. Amikor az autósoknak sárgult, nyomultak elém. Gondoltam, menjetek, ha sürgős. De, kíváncsi voltam, hogy mi nekik a sürgős. Egyre gyorsabban tapostak, én meg a seggükben. Már erősen szájon vette a levegőt az ember, amikor lehúzódott. De, szóltam neki, hogy maradjon nyugodtan, nekem jó ez a tempó.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Alg
veterán
válasz athomi #171426 üzenetére
Lassan jobban tartok a városban az ilyen versenyzőktől mint az autósoktól. Hallom hogy jön utánam a seggemben a szarjával, csörög csattog majd szétesik alatta a bringa, aztán ha van egy kanyar vagy csak fékezni kéne az már nem megy és jön nekem. Az ilyeneket inkább elengedem, menjen, örüljön a feje hogy "megelőzte a versenybringást".
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #171453 üzenetére
Általában a pedálon elhelyezkedő lábból és csapásszámból szoktam következtetni a kerékpáros rutinosságára,és a város (Budapestről beszélek) tele van olyanokkal akik nyomják neki mint állat úgy,hogy a csapásszám kábé 40 és a futó cipő talpának közepén van a pedál.A cipő kvázi körbeöleli a pedált az irdatlan taposóerőtől.
(#171454) 6030D...nincs egy hosszabb szelfi botod kölcsön?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag