Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Toobee

    veterán

    válasz sebgutkopf #213375 üzenetére

    Nagyon szeretem olvasni az írásaidat, én buzdítanálak rá, hogy még többet írj ide, szerintem az egyik leghasznosabb vonal tőled érkezik. Különösen tetszik, mikor a begyepesedett emberek hülyeségeit tényszerűen cáfolod meg :C

    Nekem is pont ez tetszik benne, amit írsz is. Már a 4. hetem megszakítás nélkül, hogy minden ebédszünetemet kint töltöm, a múlt hét például 2550 méter szint jött össze, de nagyon nagyon tudnám kedvelni, ha ezt kitolhatnám 1,5-2x-es mennyiségbe. Időm úgysem lesz több pici gyerek mellett, vidéki ingázással, már így is totál kiesik a hétvége, csak a kora reggelek, meg az ebédidők maradtak. Nem kell nagyon sokat gondolkodni ahhoz, hogy az ebike jöjjön ki tökéletes megoldásként számomra (is).

    https://barbieripnk.hu/

  • válasz sebgutkopf #213375 üzenetére

    Gratula az új géphez! Mintha csak magamat hallanám, én is ilyen lelkes voltam amikor eMTB-re váltottam. :) Tényleg rendkívül lelkesítő, és bizonyos felhasználási területeken (a tiéden egyértelműen) sokkal jobb választás mint egy hagyományos bringa. Viszont én most majdnem ugyanilyen lelkes lettem attól, h vettem egy hagyományos (fully) XC gépet az elektromos mellé. 80-90%-ban napi szinten ugyanazt a városi útvonal járom be mindkét bringával, 15-20km táv 100-150 méter körüli teljes emelkedéssel. Ezen az útvonalon a legkisebb rásegítéssel (ECO módban) használtam az elektromos bringát, sőt sokat mentem vele rásegítés nélkül is. Nagyon meglepett, h az új géppel jóval nagyobb tempóval tudok haladni az egyenesekben és a kisebb emelkedőkön is, mint az elektromossal ECO módban, illetve a lejtőzés is jobb vele. Mondjuk az hozzátartozik az igazsághoz, h egy előző generációs Bosch motoros gépem van, extra széles gumikkal. Mindenesetre levontam a tanulságot, napi használatra és kisebb szintkülönbségű túrákhoz számomra sokkal jobb választás egy hagyományos bringa, hosszabb túrákhoz, 1000 méter feletti szintkülönbséghez viszont az elektromos a jobb választás. Én ettől függetlenül a "kihívás" miatt sokat fogok menni a Bükkbe hosszabb túrákra is az XC bringámmal. Most úgy érzem, h igazából csak a meredekebb emelkedőkön élvezem az ebikozást, 3 év elektromozás után az új bringámon sokszor van olyan érzésem, h nem gurulok, hanem repülök vele. Tényleg nagyon jó érzés! Szóval egyelőre a a kő nehéz (23kg feletti) elektromos után igazi megváltás a hagyományos bringázás. Én a héten eldöntöttem, h lecserélem az elektromost is egy könnyebb gépre. Azt sem bánom ha a jelenlegi 500-as akkuról 300-asra kell váltanom, a lényeg, h sokkal könnyebb legyen a bringa (fully, max 18kg a cél). Nem igazán szeretnék 10-12 ezer eurót kiadni egy új gépért, így sajnos csak a használt piacra hagyatkozhatom. Sanszos, h ez nem lesz egy gyors csere, de reménykedem benne, h idén még összejöhet. :B

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #213375 üzenetére

    Egy jól megtervezett E-MTB szerintem stabilabb is bizonyos szituációkban mint a könnyebb analóg, nekem az volt megdöbbentő élmény párszor, amikor cserélgettem haverral. Ugyan azon a terepen mentem az E-Enduro-val, majd az analóggal és az analóg verzió sokkal pattogósabb, a nagyobb tőkesúllyal a bringa meg tényleg odatapad a földhöz. Az E-MTB fejlődésével, frissebb geometriával, kisebb motorokkal, ezáltal rövid láncvillák alkalmazásával, már közel ugyan olyan jól fordul mint bármi más.

    Magyarország kb 10-15 évvel van lemaradva gondolkodásban ezen a téren, de egyre többen vesznek, terjesztik az igét, a folyamat megállíthatatlan. :) 2015 nem is volt olyan rég, akkor vettem az első E-MTB bringám, emlékszem akkor milyen gyalázatos volt a megítélése, mert kb nem is volt idehaza, de már azóta rengeteget javult a helyzet, nem véletlenül, mer sokan rájöttek, hogy jó dolog.

    bulikavagyok
    XC-hez egyértelműen nem való a pedelec, én is tervezem egy merev XC gép beszerzését a villanyos mellé. Eco mód a legtöbb esetben csak annyit csinál, hogy elveszi a plusz súlyt és hasonló mint egy könnyebb analóg géppel, de ott a 25-ös korlát, ezek miatt egy könnyű XC valóban gyorsabb lehet mint az E, ha az E-vel eco-ban mész. Nyilván ez beállítás kérdése is, ma már durván jól testre lehet szabni a rásegítéseket. Trail/ Enduro viszont sokkal élvezetesebb egy E-MTB-vel, ez nem is kérdés.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák