- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Notebook hibák
- Milyen monitort vegyek?
- E-book olvasók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- ASUS notebook topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #107534 üzenetére
Ennek a témának még utána nézek ha havert is komolyabban érdekli, azok alapján amiket leírtál tényleg megoldható lenne neki a dolog. A lábfeje nem élesben, bringázás közben ér bele a kerékbe. Inkább akkor tapasztalta, amikor próbált 1-2 trükköt megtanulni, és hirtelen elrántotta a kormányt, az elől lévő lába a pedálról pedig beleért egy kicsit a kerékbe, mivel az kifordult annyira. Ebből következtettük azt, hogy a 29er nagyobb kerékkel lehet, hogy még zavaróbb lenne. Én a talpam közepével lépek a pedálra (bár nekem 46-os lábam van..), és éles lassú kanyarodásnál 1-2x tapasztaltam én is ilyet. Haver nem tudom, hogy miként lép a pedálra, de nem tartom kizártnak, hogy valamit rosszul csinál. Ha holnap jobb idő lesz megnézzük ezt a dolgot is, de most esőbe inkább pihentetem a lábaimat..
A bunny-hop nekünk a 26-27,5-ös bringákkal is alig alig megy, nem hogy 29er-el. A padkára való "felugratás" már annyira nem okoz problémát, meg 1-2 gödörnél, terepen faágnál jól jön. De olyat, hogy egy útépítkezési bolyát átugorjunk, vagy esetleg egy vaskosabb farönköt terepen, hát csúnya baleset lenne.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #107638 üzenetére
Eső közben és max másokat nézek ahogy szép tájakon tekernek. Mikor eláll meg azt számolgatom hogy ha nem lesz nagy szél, hány nap kell mire járhatóvá szárad az erdő.
Aki az esőt kitalálta igazán gondolkodhatott volna gazdaságos kiszerelésben, essen sűrűn de keveset, és lehetőleg éjszaka, de úgy hogy nappalra nyoma se legyen
A mezőgazdászokon kívül van aki örül az esőnek? nem lehetne aláírást gyűjteni európa szerte hogy tiltsák be a nappali esőt?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Monyos
aktív tag
válasz jjeahh #107721 üzenetére
Igen, észrevettem a boltban, hogy eléggé különc geoval rendelkeznek a többi gyártóhoz képest.
Épp innen indult a kérdésem, hogy ráültem a boltban és furcsa volt, hogy mindenhol a nyeregvázcső méretet olvasom, mint meghatározó tényező, erre ennek meg 46.5 cm, ami közel sincs a nekem ajánlott 51-hez.
A felső cső viszont nagyon hosszú a többiekhez képest, de valószínüleg ebből adódik össze ez a furcsa méretezés... -
Monyos
aktív tag
válasz jjeahh #107728 üzenetére
Gate-ből csak M-es volt raktáron egy másik üzletben, arra ráülve azonnal lebeszélt róla az eladó, hogy az nekem kicsi, ezekhez a kerekekhez nekem kell az L-es...
Viszont az L-es meg szerintem hatalmas lett volna a 29-es kerekekkel.... mint egy hajó...Így jutottam el végül a Thorx L-es mérethez, hogy az jó lesz nekem. Annál viszont érezhető volt a váz zavaró hosszúsága már úgy is, hogy csak mellette állok. Amikor mentem megnézni, akkor ott volt az üzletben egy régebbi M-es modell (még jobb felszereltséggel) és arra ráülve hozzám beállítva mintha minden kézre állna...
Úgyhogy én is azt ajánlom mindenkinek aki ezekben a bringákban gondolkodik, hogy mindenképp be kell menni ráülni...
Én kb. egy hónapja keresem a megfelelő bringát, de talán végre megvan. -
Monyos
aktív tag
válasz jjeahh #107736 üzenetére
Ezért volt furcsa, hogy felülve rá nem éreztem, hogy a kormány közel lenne, vagy eltünik alattam a bicikli, hanem pont ott volt ahol kell. Más M-es bringán kb. a nyakamban van a kormány....
Egy üzletben azzal riogattak, hogy túl ki fogom húzni az ülést és eltöröm egy hónapon belül a vázat...
-
balintka
addikt
válasz jjeahh #107736 üzenetére
Én karbon Kellys MTB 29er-t tervezek, Slage 70-et. 185 cm vagyok. Elvileg az M-es kellene belőle (187 cm-ig írja a Kellys is, L-est is attól felfelé). Most 62 cm-es felsőcsöves a 29er Kellys-em, kicsit izgulok, nem-e rövid lenne a 60,5 cm-es karbon felsőcsöve. Véleményed? Az L-es karbont viszont nagynak tartom, főleg az 50 cm-es nyeregcsövet. Azt nem tudnám átlépni sztem.
[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz jjeahh #107769 üzenetére
Berguson-ban venném, ha lenne kifutóként, de ez rizikós.
Elírtam, a felső vázcsövet nem tudnám átlépni 525 mm-rel. Most a 480-as az jó, de ennél sokkal több tényleg sok lenne. És most kevésbé ballonos Conti Ride tour gumi van fent. Fura a vázméretezés igen. Néztem karbon Focus-t is, ott 60,8 cm-es az M-es felsőcső. Szóval elég hasonló.
emiki6: Elírtam, a felső vázcsőről lenne szó. H leérjen a lábam a földre, ne a csövön akadjak fent.
[ Szerkesztve ]
-
emiki6
veterán
válasz jjeahh #107775 üzenetére
Let me help ya!
Ismerjük az S/T hosszt és az S/T szöget. Az S/T szög mindkét esetben 73 fok. sin(73)= 0,9563. Ezt beszorzod (mármint nem te, hanem balintka) az S/T hosszal, hozzáadod a kerékátmérő felét (a kerék sugarát) és megvan, hogy mennyi az S/T cső magassága. Ha az eredmény kisebb, mint az átlépőmagasság, akkor gondolom jó kell legyen.Szerk: Ez nem okoskodás akar lenni, csak útmutatás, mondjuk én is ki tudnám számolni, csak nem tudom, hogy a keréknek mekkora a bruttó átmérője.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #107899 üzenetére
Nehezebben mint a CST Salvo High Protection,egyiket sem tudtam le és feltenni.Azt szerszám nélkül nincs az az ember aki lecseréli.
(#107902) eddie1978...milyen magas vagy,mert a 650mm elég soknak tűnik.(Itt 187/620 van)
(#107941) RaiZka...korábban én is gondolkodtam rajta,de azt mondták szokni kell,mert csak a közepén tökéletes a dioptria,továbbá a dioptria száma bekorlátozza a lencse maximális íveltségét is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
woodworm
veterán
válasz jjeahh #107993 üzenetére
Szia!/Sziasztok!
Néha-néha szoktam benézni ide és jobbára csak olvasgatok. Vannak itt szakértők, de annyit amatőr létemre is észrevettem a vásárlás előtti próbálgatás közben, hogy az mtb és a crosstrekking azonos méret esetén is erősen eltér üléspozíció szempontjából. Tehát hosszabb aszfaltos, földutas túránál nem csak az áttételezés a döntő különbség.
-
zolnagy
őstag
válasz jjeahh #107993 üzenetére
Köszi a véleményed. Megnéztem ezt a Kross Hexagont, de mint laikus nem látom, hogy miért jobb pl. a Kellys Phanaticnál. Ok, a váltó deore, de azon kívül? Tényleg nem értek hozzá..
A tempós haladást szeretném persze, de én sose mennék olyan úton, ahol autók is, az életem többet ér.. így az outi kizárva nálam.
szerk: most nézem a medvés videot Hát megértelek, én sem szeretnék belefutni egy anyamaciba a bocsokkal.. Pedig milyen szép képeket teszel fel mindig. Azért nem semmi élmény lehet ott tekerni.@emre, a tárcsafék a sík úton is előny? Nekem úgy jött le az összefoglaló alapján, hogy az én felhasználási módomra jobb a V-fék, mert egyszerűbb és sík terepen nem feltétel az extrém fékerő.
A 3x8 miért hátrány manapság, ill miért kell egyre több fogaskerék hátulra? Az én régi bringám 3x7 sebességes és általában elől a középső fogaskereken megyek, hátul pedig 5-6-7-t használom. Ha néha nagyon begyorsítok, akkor az első fogaskeréket felteszem a legnagyobbra és nyomom neki.
A legkisebb fogaskereket elől nagyon ritkán használom (ha töltésen kell felfelé mennem pl)Jó lenne amúgy a használt is, ha nem leélt és nem nagyon régi, köszi a hirdetést (melyik oldal ez amúgy?)
Egy helyen már néztem élőben használtakat, ahol rá is tudtam ülni, de ott többnyire 26-os montik voltak. Lett volna egy 10 éves Bulls full Deore XT felszereltséggel és olyan könnyű vázzal, hogy csak lestem 80e-ért.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #108079 üzenetére
Te jó ég, komolyan hol élsz? Nem jár arra traktor, atv, semmi komoly jármű, ami szétbarmolja az utakat? Ez az "ösvény" úgy néz ki mintha építve lenne, de hogy lehet ilyen széles anélkül hogy két igazán mély nyomvonalat vágtak volna bele a jómunkásemberek, akik esőben is tolják az ipart?!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #108130 üzenetére
Engem is egy ismerősöm hívott, nem ismertem mindenkit. facebook-on, bringás csoportokban egyébként elég sok közös bringázás szerveződik. Biztos akad ilyen a környékeden is. Nem hiszem, hogy csak te montizol egyedül, azon a fasza környéken.
Alap gépek nem igazán voltak, és a lefelék is viszonylag technikásak voltak. nem is mindenki vállalta be, volt aki kerülő úton jött, vagy épp letolta. Nekem ilyen gondom nem volt, vállalható volt számomra, bár azért észnél kellett lenni pár meredek, köves, gyökeres szakaszon.
Hasaggymeg: Azon egyébként és is meglepődtem, volt 2 srác is, akin nem volt sisak.
IMIIKE1998: Így most szezon első tekerésére 100km, ennek java terepen, fáj a seggem azért. De amúgy nem tűnt kényelmetlennek. Meglátjuk hosszabb távon.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz jjeahh #108211 üzenetére
A kérdésem az lenne, hogy mit érdemes venni ami minőségi ugrás az 520-ashoz képest. Nem értek hozzá.
Ha 90 helyett kicsit drágábban (120-150 között) jobb, új kerékpárt vehetek, nem venném meg a rosszabbat.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Because
őstag
válasz jjeahh #108267 üzenetére
ő lenne az: Urban Men U2.8
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #108309 üzenetére
...vagy terepezz jó sokat és ne kend semmivel a hajtást.
(#108311) haiiro_o...fogjátok 1más kezét úgy nem fog félni. ...ő a Naszályhoz szokott,itt csak veszett róka van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HEAHEA
tag
válasz jjeahh #108345 üzenetére
Ahogy nézem a gyártó oldalát és leírását egy városi rohangálós, mindenes bringának szánták, itt van a gyártói leírása: Cube oldala. Ha ilyenje lenne IMIIKE1998-nak, akkor ő meg a bringája lehetne a fórum és Debrecen Dr. Jekyll-je és Mr. Hyde-ja!
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #108630 üzenetére
Ha olcsó kell, akkor Rockbros sponge. Nekem eddig bevált. Annyi, hogy elég vastag, így ha kicsi a kezed, akkor necces. Vagy a szilikon, az kisebb, de talán nem csavaros. (azt hiszem Tothgerának volt is, és nem forgott el, de lehet, hogy rosszul emlékszem)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #108636 üzenetére
Egy outin, amin a váz+gumi mozog összesen fél centit, biztos megérezni a szivacs 1-2-3 mm mozgását. Terepen meg áldás, ahogy Tothgera is írja. Az aszfaltos bringára is akarok rendelni majd, mert ott is kényelmesebb, ha tompít.
Cseréljetek markolatot egy körre, lehet, hogy neked jó is lesz.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #108630 üzenetére
Nekem is ilyen van úgy 2 éve,már viharvert,de még bírja.Minap meg véletlenül találtam egy ilyent 2500-ért (amúgy 6-8000 alatt nincs),az sem érdekelt,hogy bordó. Egyelőre a szivacs van,még bírja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz jjeahh #108705 üzenetére
Szerintem vidd az endurot, nem egy hétvégi kocabringás vagy, hanem egy gyakorlott. Nem kell az elején rögtön vadulni hanem csak fokozatosan ahogy érzed és kész. Az első órában kb megszokod a rendszert és mehet a móka. A merev csak annyival nyújtana kb többet, hogy gyorsabban mész fel a hegyre, ami jó poén, de te a lefeléket is szereted, szerintem megunnád. Akkora élmény egy ilyen vas hogy eszméletlen, ha teheted vidd!
trialboy
Azoknak a fékeknek akkor valami bajuk van, vagy még nem koptak össze, ami ha új kell 50-100km, vagy piszkosak, vagy levegős. De a hátulját simán meg kéne hogy tudd emeld vele, és a hátsó blokkolásnak sem szabadna gondnak lennie.[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz jjeahh #108711 üzenetére
A váz formáért én annyira nem vagyok oda, de meg tudnám szokni. A hajtókarral kapcsolatos észrevétel miatt azonban elbizonytalanodtam. Valami mindig hibádzik, ennyiért nehéz találni. Ezért osztom meg veletek, elvégre ti értetek hozzá. Én nem vennék le róla semmit, nekem megfelel így, az alu pedálnak és a gyatyaszárvédőnek külön örültem. Tudom hogy vannak olcsón, egyszerűen cserélhető dolgok, de nem akarok semmihez hozzányúlni egy ideig. Pár évig csak az éves karbantartást és a kopó-fogyó dolgok cseréjét szeretném.
Leginkább cross trekkinges felhasználásra veszem, a terep egyelőre harmadlagos, és egyébként sem vinném túlzásba.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #108701 üzenetére
Gondolkodtam én is ezen a Kellys-en, még február körül, de nekem ez nem annyira tetszik.
A láncvilla hosszú, ahhoz képest, hogy E8000-es rendszer. A fejcsőszöge is lehetne 1-1,5 fokkal laposabb.
A közepénél a kábel elvezetései sem tetszenek. Biztos nem rossz bringa azért. Pláne az XC bringád után, nagy élmény lenne, de ennyi pénzt nem adnék érte. Vannak ennél sokkal jobb pedelec Enduro bringák.Hétvégén volt egy kis tekerés, most csak úgy egyedül, ismerkedem még a bringával.
[kép]
[kép]
Amúgy a Plus gumi állat, én sem gondoltam, hogy ennyire, iszonyat módon tapad. Mondjuk a Maxxis jobb is mint a Schwalbe , de ez a 2,8-as szélesség 1,2 bar-on, kegyetlen. Egy pillanatra sem csúszik meg, a 2,35-ös gumi azért kicsit sodródott néha, meg-meg csúszott, de itt semmi. Még hozzá kell szoknom, hogy máshol vannak a határai. De határozottabban nagyobb biztonságérzetet ad, és persze durvábban lehet vele jönni.
A rugóutak is nagyobbnak érződnek. Az enyém csak 130-at mozog, elöl-hátul, de kb 150-160-nak érződik.
Nem igazán van hiányérzetem, pedig azért egy 130-as vázat általában kevésnek érzek.
Az az érdekes, hogy amikor kamaraerdőben mentem az eone sixty-vel, az ugye szintén 160-as, plus-os kerekekkel. Nagyon nem volt más az élmény mint a mostanival. Pedig azért 3 centi rugóút nem kevés. Plus-os kerékkel már szerintem nem oszt vagy szoroz pár centi rugóút, maga a kerék annyi mindent megold.
Szóval bátran ajánlom minden Trail/Enduro montisnak a Plus-os gépeket!Redneck: Szerintem a lényeg a váz, ez a Romet nem tudom mennyire jó, de én inkább valami nevesebb gyártótól vennék kerékpárt, akkor is ha egy egy alkatrész minimálisan alatta van. Nem ez a döntő kérdés. Ezek nem drága alkatrészek amúgy se. Az a lényeg, hogy a kategóriához mérten kellően merev, fordulékony vázra épüljön a bringa. Aztán persze lehet, hogy nem rossz ez, de azért legalább egy geometria táblázat lehetne a gyártó oldalán.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs