- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- OLED TV topic
- Powerbank topik
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Videós, mozgóképes topik
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Megkérték az Apple beszállítóját, hogy ne használjon annyi áramot
it A Foxconn is azon cégek között van, amelyet megkértek Vietnámban, hogy jelentősen csökkentse az áramfogyasztását.
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #25318 üzenetére
A genetikai adottságokat, azt, hogy alapból ki mennyire izmos, illetve hogy fejlődik, ne keverd össze azzal a dologgal, hogy edzel és felépítesz egy pluszt, ami amúgy nem lenne, de te edzéssel felszedted. Majd ahogy te is mondtad, nem csinálsz semmit, csak henyélsz, aztán megmarad a plusz. Nem tud megmaradni, ha nincs edzés, kevesebb a kaja igényed is, leépül. Ezek szilárd tények.
Coyot: Nekem is van olyan ismerősöm aki edzés nélkül 130 kilóval nyomkod fekve. Úgy néz ki mintha kb 10 éve gyúrna, aztán semmi. De még nála is lement az amit pluszba felszedett, aztán abbahagyta, csak ott van egy erős alap, ami ugye a genetika, ami az övé akkor is ha nem csinál semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #25324 üzenetére
A feketék között valóban sokuknak alapból jó a genetikája, de az náluk is egy adott dolog, amit pluszba építenek edzéssel, az csak akkor marad rajtuk ha nem hagyják abba az edzést. Különben ők is visszamennek az adott genetikai szintjükre. Ez ugye mindenkinél más és más szintet jelent.
Viccet félretéve, komolyan el kéne hinnem, hogy itt a prohardver kerékpáros fórumon ennyi genetikai csoda van, vagy csak szimplán butaságokat beszéltek?
Én 98 óta súlyzózok, 18 éves korom óta, az már nem tegnap volt, többször voltak komolyabb sérüléseim, így több éves kihagyások is, építettem magam vissza a nulláról, most is épp visszaépülőben vagyok egy könyöktörés után. Szóval nekem aztán senki ne akarja megmagyarázni, hogy felépít egy izomzatot, majd abbahagyja az edzést és minden megmarad ugyan úgy, ez egy akkora baromság, hogy az nem mindennapi. Én a lábtörésem és térdsérülésem után kb 18-20 kiló szín izmot fogytam le 1,5-2 év alatt. Pedig nekem se rossz a genetikám, jó izomzatom volt, sportokban is általában jó voltam mindig, nem is zsírosodok, de ha nincs edzés, nincs meg az a kaja igény se, a szervezet visszaépíti amire nincs szüksége, tehát vagy drasztikus fogyás lesz, vagy a drasztikus izomvesztés mellé jön a zsír meg víz, így a testsúly valóban nem sokat változik, de az összetétel annál inkább.
Meg ugye az sem mindegy, hogy valaki komolyan veszi ezt az edzés dolgot vagy csak amolyan hobbigyúrós, aki nem nagyon figyel oda semmire se, se a kajára, se az edzésintenzitásra(végig pofázza az edzést) és éveken keresztül kb ugyan úgy néz ki. Nem egy embert láttam aki 5 év súlyzózás után szó szerint kb ugyan úgy nézett ki, mert szarul edzett (nem figyelt a pihenőidőkre), szarul kajált stb. Lehet így is csinálni, meg lehet 1 év alatt 8-10 kiló izmot, nem vizet meg zsírt magadra pakolni. Ki mennyire veszi komolyan, aki 5-6 évet elbohóckodik, az valóban akár abba is hagyhatja, mert rosszabbul nem fog kinézni "edzés" nélkül se. Viszont aki komolyan csinálja, magára pakol mondjuk 5-6 év alatt 20 kiló minőségi izmot, de ha abbahagyja, akkor búcsút inthet a fizikumnak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #25335 üzenetére
Egy valami előny van azoknál akik több évet edzettek és valami miatt abbahagyják, az, hogy ha újra kezdik, sokkal gyorsabban visszaépülnek mint az aki akkor kezdi életében először. Mert az izommemória valóban működik, ezt magamon is tapasztaltam. De ez csak akkor működik ha becsülettel edzettél, komolyan, nem bohóckodtál és tényleg jó szintre jutottál.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #25336 üzenetére
Minden nyilván nem megy le, de a java igen, meg én itt komoly edzésről beszéltem, nem bohóckodásról.
Még egy valamit hozzáfűznék, aztán befejezem a témát, van ismerősöm aki 12 évig súlyemelő volt, világranglistán első 10-ben volt a súlycsoportjában. Ő valamikor 2004 körül fejezte be a súlyemelést, nem azt mondom, hogy már nincs rajta izom, most is látszik, hogy sportolt, de a régi fényképeihez képest sehol nincs, az már csak a múlt, a nagy része lement. Egyébként szín izom volt, nem volt kövér, erőemelő alkat.
Edzést nem hagyta abba, csak már inkább kerékpározik és fut.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #25341 üzenetére
Mondom én, te is genetikai csoda vagy, nem hogy edzés nélkül is megmarad az izom, a hasadról a zsírt is leadod 1 hét alatt. Tényleg ne beszéljünk ekkora zöldségeket, ennek semmi értelme. Ilyen dumákat tvshop-ban hallok, akkor is be szoktam szarni a röhögéstől.
Izommemória sem egy hét után fejti ki áldásos hatását, ott is hónapokban mérhető az eredmény. -
Runner_fxr
Ármester
válasz pc-user #25364 üzenetére
A tengelyt ne zsírozd meg, ha már egyszer lelazult akkor sajnos mindig lefog, de van egy megoldás, vágsz egy kis darabot egy sörös dobozból, amivel kiékeled a hajtóművet. Tehát a tengely egyik oldala és a hajtómű között legyen egy kis darab, úgy ráhúzod, nem szokott gond lenni utána, csak ha már nagyon el van nyalva a hajtókar.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szőröscica #25456 üzenetére
A Budai-hegységben nem sok kóbor kutyával találkoztam eddig, itt lehet nyugodtan bicajozni. Persze előfordulhat, hogy kóbor kutyába botlasz, de elég ritka.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #25464 üzenetére
Talán ha hazánk adottságai, közlekedési morálja jobban kedvezne az országútizásnak, nekem is más lenne a véleményem róla. Nem mondom, hogy ezt nem próbálnám ki
[link]HollyBoni: Félreértesz, én nem szidom, számomra unalmas, illetve nekem a monti az igazi kerékpársport és nem azért mert lehet trükközni, meg hasonlók, hanem mert változatos, izgalmas. Mint írtam, ha olyan helyen laknék ahol kedvezőek lennének az adottságok az országútihoz, akkor lehet más lenne a véleményem, de Magyarországon akkor már inkább a monti.
Az a szar János-hegy szerintem sokkal élvezetesebb mint a szmogot szívni, meg azon parázni mikor csap el egy autó, de kinek ez kinek az. Engem nem zavar, hogy másnak más tetszik, csak leírtam a véleményem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #25467 üzenetére
Egyébként meg tökmindegy milyen kerékpározási stílust nézünk, a jó kerékpárral élvezetesebb tekerni mint egy fossal, ez az országútinál is így van. Egyébként pont a DH az, ahol már elég baráti áron kapsz használt bicajt. Egy régebbi darabot 200 ezer alatt megkapsz és nagyjából azt nyújtja mint egy milliós DH gép, jó nyilván nem teljesen, de hasonlót. Ugyanakkor egy jó carbon országúti ultegrával biztos nincs 200 alatt.
Vagy akár egy jó AM/Enduro gép se. Jó XC monti viszont van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #25476 üzenetére
Nyilván akkor is a montié lenne a főszerep, de tuti, hogy lenne egy országútim is, ha ilyen környéken laknék.
razzorr (#25491): Ebben maximálisan egyetértek, én is így gondolom.
HollyBoni: Hobbi DH-nál nem tökmindegy, hogy 17 kiló vagy 19? Úgy is csak lefelé jössz, Egy profi DH gép is megvan 15-16 kiló. 200 körül már bőven van régebbi marzocchi 888-al stinky, vagy bighit, megnézném, hogy mikor bringázod azt ki. Ha az karban volt tartva akkor az még egyáltalán nem kaki.
Jánoshegy DH-ra valóban nem nagy cucc, vannak jó pályák csak rövid, de összességében montizni nagyon jó a Budai-hegységben, meg sok jó hely van nálunk, csak ehhez olyan monti kell amivel felfelé is tudsz tekerni.Országútit 60-70-ért biztos nem vennék, ott is 180-200 körül indulnak az értelmesebb darabok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25560 üzenetére
Fék váltókar legyen rajta, alu vagy karbon váz, karbon villa, legalább shimano 105-ös szintű felszereltség és a lényeg, a súlya, 8-9 kilónál több semmiképpen ne legyen. Kéne a fenének 10 kilós meg a feletti régi acél országúti, vázon elhelyezett váltókarokkal stb. Egy jó xc monti 10-11 kiló.
Zolka75: Ebben az árkategóriában épp ezért nem szabad össztelós bringát venni, mivel nyeklik, tekeredik a hátulja már új korában is. 400-500 ezer alatt nem érdemes öszstelós bringát venni, mert ez lesz. Merev vázassal jobban jártál volna, de most már ez van. Elvileg csapágyazott a rockrider 6.3 is, 2 lehetőséged van, az egyik a decathlon, hogy szerezzenek hozzá új csapágyat a forgáspontokhoz, nem biztos, hogy lesz ilyenük, de mivel büszkén hirdetik az élettartam garanciát, ha első tulaja vagy akkor cseréltesd ki vagy vásárold le. A másik lehetőséged egy csapágybolt, de ehhez nagy szerencse kell, hogy szabványos csapágyak legyenek a rockrider-ben, ami nem biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #25591 üzenetére
Ez két külön dolog, hogy milyen az edzettséged és milyen a bringád. Egy jó erőben lévő ember biztos lenyom egy acélvázassal is egy puhányt a karbonon, ez valóban lehet igaz, de itt most nem erről van szó, hanem az élményről, az, hogy nekem mi lenne az elvárásom egy országútitól. Én nem akarok tour de france-t nyerni, de az biztos, hogy egy könnyű, merev karbon géppel nagyobb élvezet tekerni mint az old school acéllal, akármilyen az edzettségem. És a könnyebb bringával hamarabb felérek a hegytetőre mint a nehezebbel, az engem nem érdekel, hogy más hogy suhan az acéllal, azért én inkább maradnék a könnyebb mellett. Engem per pillanat ez érdekel, ezért nem vennék valami régit 60-70 ezerért. Az, hogy ki mit engedhet meg magának megint más kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25593 üzenetére
Tudom, hogy van 10 kiló alatt alu, azt is tudom, hogy a karbon vázak se egyforma minőségűek, ezzel nem mondtál újat. Az xc montis hasonlat meg csak azért volt, hogy érzékeltessem, függetlenül az ártól, nem vennék olyan országútit aminél még akár jó xc monti is könnyebb vagy egy súlyban vannak.
Egyébként meg ha találsz is 70-ért olyan országútit ami aluvázas, 105-ös szettel van, akkor abban annyi km lesz, hogy kb mindent cserélhetsz rajta, akkor meg már nem 70 az ára. Sajnos fingért nem adnak perecet... -
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #25596 üzenetére
Nekem nincs szükségem országútira, de ha vennék akkor valami nagyon könnyű, modern gépet, nem egy régi, dög nehezet, különben értelmetlen lenne számomra.
Ha veszel egy másik bringát nem is kell eladni a régit, nekem most egy bringám van, az össztelós monti, ezzel járok melóba is, aszfalton. Simán hajtom, nem nehéz, meg lock is van rajta, nem ez a gond, hanem az, hogy fölöslegesen koptatom a teleszkópokat, az állítható nyeregcsövem, a 15 ezer ft-os, lágy keverékű terep külsőket, amit úgy eszi a beton mint a szart, egyszerűen sajnálom szegényt, erdőbe való gép ez. Most azon vagyok, hogy veszek mellé egy olcsóbbat melóba járni. Meg ugye a 10-es lánc meg fogaskeréksor se olcsó mulatság. Ezért is kéne valami egyszerűbb bringa melóba járni. Szerintem egy cross trekiing lesz mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én a monti után gondolom monoton tekerésnek, amúgy nyilván megvan az országútinak is a szépsége.
Hát magyar viszonylatban nem csodálkozom azon, hogy a montisok szívósabbak, sokkal jobb levegőn edzenek, keményebb emelkedőkön tekernek fel, plusz az sem mindegy, hogy nem sima aszfalton tekernek hanem ugye terepen, ami egy csomó plusz erőkifejtést és technikát igényel.
Montisok között sok régi motoros van akik már a 90-es években is tekertek, ellenben az országútisok között sok a friss hús, mert nagyobb divat mint a monti az biztos. Nézd meg ezt a fórumot is, 90%-ban a virsligumisokról szól.Solad, capulet75: Elhiszem, én is vettem már 90-ért XT vel, magura fékkel, össztelós cannondale-t a testbike-on, olyan makulátlan állapotban, hogy karc nem volt rajta. Bőven a dupláját érte, akadnak ilyenek, vagy nagyon gyorsan kell neki a pénz, vagy egyszerűen nem ért hozzá, nem tudja mennyit ér, ettől még nem jelentem ki, hogy ennyiért van. Csak ki lehet fogni ha mákod van, a kettő között nagy a különbség! Szakértő szemmel valóban ki lehet fogni néha nagyon jó vételeket, de ezekhez nagy szerencse is kell, mert általában 1-2 nap alatt lecsapnák rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #16729600 #25631 üzenetére
Ausztriában a montisoknak is baromira kedveznek a terepviszonyok, ott rengeteg a montis, biztos bőven van annyi mint országútis, ha nem több. Én Magyarországban gondolkodtam.
capulet75: Már bocsánat, de a montisok sem mind éretlen hülye gyerekek. Ott se csak a DH létezik, meg a veszély, lehet ésszel is kerékpározni és bőven van legyőzendő táv. De az tény, hogy mindenképpen több benne az izgalom, a változatosság, ezért is szeretem. A DH-ban elismerem, sok a taknyos hülyegyerek, nem igazi bringás, de az AM/Enduro kategóriában már más a helyzet, szerintem ez testesíti meg az igazi mtb esszenciát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25636 üzenetére
Azért azt se felejtsük el, hogy 100 montisból 90-nek 100-130 ezer ft-os vagy olcsóbb hobbi montija van, legtöbben v-fék. Ezek a bringák csak nevükben mtb kerékpárok, különben nem sokban különböznek egy cross trekkingtől, már ami a felhasználási területet illeti. Nem csoda ha csak kevesen használják komolyabb terepen. Külföldön más a helyzet.
Mivel kerékpárboltban dolgozom, azért látom mi fogy leginkább, új bringából legtöbbet cross trekkingből és trekkingből adunk el. A montiból jóval kevesebbet.
Fiatalok körében inkább az országútit látom, illetve fixi/fitness épített virsligumis bringák, ezek inkább népszerűbbek mint a monti.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25639 üzenetére
Montival hegyen, erdőben 150km-t ritkán szoktak menni egyszerre. Még külföldön is. Az országútis távolságok egész másak, kemény terepen egy 50km-es túra, felér egy országúti 100-120-al simán.
Én pont ezért tartom férfias, embert próbáló sportnak a montit, mert amellett, hogy nagy távot is le kell küzdeni, nagy emelkedőket, a lefeléknél is észnél kell lenni, hát ez egy ilyen sport. Ettől függetlenül az országúton meg ott van az a veszély, hogy elütnek, ami nagyobb valószínűséggel súlyosabb mint elesni az erdőben, de lehet mindkét esetben szerencse is meg pórul is lehet járni.
A kor előrehaladtával azért egyértelműen lehiggad az ember, tizenévesen mindenki vakmerőbb mint 30 felett, de a montihoz, pláne ha legalább AM stílusban tekerünk, mindenképpen kell egy kis vakmerőség, bevállallóság, ha ez nincs meg, akkor XC montit kell venni vagy Országútit/Trekkinget és csak túrázósan menni. Én ezt szeretem, ez nem azt jelenti, hogy nem lennék érett egy országútizáshoz, de az annyira nem érdekel. Ott tudok lenni fejben egy hosszabb távon, nekem montival az 50-60km már hosszabb távnak számít, ezt sok emelkedővel, erdőben végigcsinálni nem könnyű, pláne nagy melegben. Ennek ellenére ahol lehet csapatni ott csapatom, ezért van olyan bringám, nem azért, hogy vitrinben nézegessem.Fixi nekem is vicc kategória, értelmetlen, balesetveszélyes.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25642 üzenetére
Azért ne hasonlítsunk már egy ironman-t a hobbi kerékpározáshoz.
Én nem versenyző vagyok, hanem hobbi kerekes. Nem tagadom, hogy egy triatlon kemény sport, tudom, mivel tizenévesen 3 évig űztem ezt a sportot.
Viszont montinál nem csak az a lényeg, hogy mész mint egy állat, nem érted a lényegét. Benne vannak a kemény, szenvedős emelkedők, a kellemes ösvényeken való nyugodtabb tekerések, szép kilátás, jó levegő, természet közelsége, nyugalom és az adrenalin is a zúzósabb lefeléken, ez így összességében a montis esszencia számomra. Ezt nem lehet elintézni annyival, hogy mész mint az állat, meg hú de veszélyes, csak aki nem ismeri ezt a sportot igazán, az beszél ilyeneket.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25646 üzenetére
Hát ha így gondolod, nekem aztán édes mindegy. Elhiheted, nem csak te vagy az egyetlen itt aki régóta bringázik, 93-ban már indultam országos cross country futamokon, gondolom az se tegnap volt nem? Na de nem fényezni karom itt magam, csak megemlítettem. Picit elbeszélünk egymás mellett szerintem. Ha te neked az a montizás, hogy egy 11,2 km-es szakaszt a mátrában végigtekersz mint az állat akkor tedd azt, engem nem zavar, én annál hosszabb távokat szoktam menni változatos terepen, nekem ezt jelenti a montizás. Az osrzágútira ami negatívumot mondtam az Magyarországra vonatkozik, megfelelő környezetben lehet nekem se lenne olyan unalmas. Én nem azt mondtam, hogy a monti a császár, számomra az jelenti az igazi kerékpározást.
szunya1: Ne azt a környéket hasonlítsuk Magyarországhoz. Ott más, ott biztos jó lehet országútizni is, biztos nekem is lenne országútim. Nyilván meg van annak is a szépsége megfelelő környezetben.
eddie1978: Amikor van rá lehetőségem megyek is bringázni elhiheted. Ma nincs rá sajnos, de holnap megyek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25650 üzenetére
Azért mert valamiben nem értünk egyet még nem kell így megsértődni, nem mindenkinek ugyan azt jelenti a bringázás, ezt el kell fogadni. Elnézést, hogy unalmasnak tituláltam az országútit, számomra az, magyar viszonylatban, remélem azért kihevered ezt a sokkot!
Nem tudom milyen montival tekersz, de az is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy milyen a feeling.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25650 üzenetére
Ha szeretsz montizni is, ajánlok neked egy amolyan békülős monti túrát. [link]
Jövő héten vasárnap lesz, én is megyek, ha akarod elég komoly teszt bicajokat is próbálhatsz, hátha mindketten érezzük majd a feelinget! De mindenkinek ajánlom, ha van hozzá kedve.No azért vissza is olvasod magad néha? Nyugi van már, gondolod még életemben nem mentem országútival vagy mi? Kicsit te is túlreagálod ezt a dolgot nem? Nyilván nem az én seggemből jön a napfény!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Látom itt sok mindenkinek a lelkébe tapostam ezzel, hogy mertem valami negatívumot is mondani a virsligumis kategóriára. Mondjuk erre számítottam. Itt a montisok vannak kisebbségben,sőt,kb minden második hsz az outiról szól. Nem is csoda.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz capulet75 #25711 üzenetére
Azért mert régóta létezik az országúti bringázás nekem kötelezően szeretni kell? Milyen hitelemet veszítettem el? Ki előtt? Előtted? Na ne vicceljél már, szerinted ez engem érdekel? Azért mert te Dániában élsz, még le lehet szállni a magas lóról.
A monti sem alacsonyabb rangú, elnézve a mai technikai szintjét, nincs akkora múltja, de hatalmas utat járt be és rengeteget fejlődött.imyourfriend: Úgy beszélsz te is erről az országúti bringáról mint ha űrhajózás lenne. Képzeld ültem már országúti bringán, sőt hosszabb távot is mentem vele, na most mi van? Nekem nem jött be, és?
Ludsimon: Nekem nem jön be az országúti kerékpár, ezt miért ilyen nehéz felfogni? Elmondhatja még akárki, hogy én mennyire hülye vagyok hozzá, meg hiteltelen meg akármi, nekem ez akkor se jön be, a montit szeretem és pont, szerintem ugorjunk.
eddie1978: Talán egy 29"-es monti vagy cross trekking biztonságosabb lenne mint a cx.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #25742 üzenetére
Még valami, Magyar viszonylatban elég sok negatívumot fel lehet hozni az országúti kerékpározás ellen, akár tetszik akár nem.
joamilestoné: Nem volt célom vitatkozni, de amilyen az adjon Isten olyan a fogadj Isten.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ludsimon #25746 üzenetére
Ezt capulet75-nek sem sikerült megértenie, hogy tulajdonképpen én nem magát az országúti kerékpárt nem szeretem, hanem a Magyar körülményeket tartom rossznak, ezért se jön be, azt is leírtam, hogy olyan közegben, mint például Ausztria, Németország, valószínű nekem is lenne.
Engem ez nem zavar, hogy másnak így is bejön, de engedtessék meg nekem, hogy elmondjam a véleményem, akkor is ha az ellenkezik a tiéddel vagy bárki máséval.Teasüti: Az országútik technológiai szintjét sem szólnám le, mert azok is nagyon fejlettek már, de az tény, hogy egy modern fully bonyolultabb szerkezet. Engem is sokkal jobban lenyűgöz ez a fajta technológia.
Ez a technika ezekkel a súlyadatokkal párosulva tényleg félelmetes [link] [link]
Lehet, hogy az országútinak sokkal nagyobb a múltja mint a mtb-nak, de igazán a 90-es évektől indult meg drasztikusan a fejlődés ott is.szunya1: Reméltem is, hogy nincs ezzel baj. Mert akkor akár át is lehetne ezt a topikot nevezni "országútisok ide" címre és kéne csinálni egy "montisok ide" másikat.
Az a környék ahol te is élsz, más világ, az egy kerékpáros paradicsom, bármivel tekersz. Össze se lehet hasonlítani a hazai körülményekkel, semmilyen szinten. Így azt külön kell kezelni.
Egyébként nem tudom milyen az a monti amivel blökit sétáltattok, de ha egy ilyene lenne az asszonynak kifejezetten női geometriával, lehet ezt is sűrűn törölgetné. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ludsimon #25772 üzenetére
Rinyálni a ribancok szoktak. Nekem nem szokásom, légyszíves kicsit finomíts a stílusodon, mert nem a haverod vagyok!
Hát éppenséggel azért némi fogalmam van a Magyar körülményekről, mivel én is itt élek és szoktam kerékpározni közúton, az autósok legnagyobb része sajnos irdatlan nagy tirpák. Legalább is a közlekedésben az.
Ha volt is fejlődés, mivel ugye több lett a bringás, így kicsit kénytelenek voltak finomítani a vezetési stíluson, azért még mindig elég tré a helyzet, mondjuk egy Ausztriához képest.Én nem akarom elvenni senki kedvét az országútizástól de vannak fenntartásaim magyarhonban ennek kapcsán. Te is elmondhatod a véleményed én is elmondom.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26548 üzenetére
Kép alapján erre nehéz válaszolni, élőben is látni kéne, de ahogy Manitou is mondja, ez egy nagyon régi darab. Carbon ide vagy oda, 250-et szerintem nem ér. Vagy is tulajdonképpen lehet megér annyit, de én akkor se venném meg ezt, újabbat néznék inkább. Én inkább valami ilyet néznék: [link] Mondjuk ennek meg furcsállom az árát, mert ez 250-nél többet ér.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26578 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy konkrétan az a ghost-ot vedd a scott helyett, csak szemléltetés képen linkeltem be, hogy lásd, 250-ért sokkal újabb gépeket is kínálnak. Az a scott 2004 körüli évjárat, míg az a ghost 2012-es modell. De amúgy nem kell hozzá nagy szakinak lenni, hogy ránézésre megmond, hogy sokkal újabb gépről van szó.
Méretet illetően a felső csőhosszt érdemes alapul venni, Én 178cm vagyok, M-es méretet választottam, ennek 560mm-es a tényleges felső csőhossza. Egyébként 18"-as a váz.
Te hány centi vagy? -
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #26611 üzenetére
Vasárnap voltam az Alpinbike által szervezett Gerecse túrán. 42Km-t mentünk, kb 1200m szintet másztunk, a pálya elég technikás volt, csak erdő és terep, talán 2-3km aszfalt volt az egész túrán. Nem azt mondom, hogy nagyon jó bringás kondim van, olyan közepes. Én télen nem bringázom, csak tavasztól őszig. A túra kb délben indult és délután 5 kör értünk vissza a kisbuszhoz, a tényleges bringán töltött idő 2,5-3 óra lehetett (2 kilátónál is megálltunk nézelődni). Megmondom őszintén én kilettem mint a szar. Tartottam a tempót, nem a végén kullogtam, de megfingatott rendesen ez a túra, aszfalt távval nem lehet összehasonlítani. Ez sokkal többet kivesz az emberből mint aszfaltos út ugyan ezen távon. Lefelé is oda kellett figyelni, mert teljesen ismeretlen pálya volt számomra, ezenkívül mentem is elég gyorsan, meg elég veszélyes is volt pár szakasz. Amúgy nagyon jól megszervezett kis túra volt, jófejek a srácok, ajánlom mindenkinek az a Alpinbike által szervezett túrákat. A bringák szállítása is nagyon korrekt volt: [link]
Ja és a túraveztő srác a Dani, egy állat. Olyan kondija van, hogy az nem viccel, lazán ment mindenhol, néhol lemardt hogy bevárja a végén kullogókat, majd visszasprintelt az elejére, semmi fáradtság nem látszott rajta. Ezenkívül lefelé is úgy ment mint egy őrült. Egyedül ő ment gyorsabban lefelé, voltak részek ahol esélyem nem volt befogni, de azért a legtöbb helyen együtt mentünk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #26616 üzenetére
A túra vége felé egy elég csapatós lefelé szakasz volt, egyszer csak egy őz átugrott előttünk az úton, szerencsére nem lett baj, de érdekes élmény volt.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #26686 üzenetére
Szerintem országútinál sem adnak ki minden évben új szettet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26654 üzenetére
570-585mm közötti felső csőhossz az optimális neked. Ezek általában az L-es vázak.
19" körüli vázmérete lenne a jó neked.Fully-ból sem kell venni kisebbet mint más bringából, legalább is rövidebbet semmiképp, csak a nyeregvázcső hossza és a felső cső hossza máshogy aránylik egymáshoz mint egy sima merev montinál és mivel a nyeregvázcső hossza alapján adják meg a vázméretet, ezért ez valóban néha kisebbe méretet jelent adott testmagassághoz mintha egy sima merev hobbi montit néznél.
Egyébként meg minél nagyobb a rugóút, annál inkább felegyenesedettebb az üléspozíció. A súlypont egyre inkább hátrébb kerül. 120mm rugóúttól indul a kényelmesnek nevezhető kategória, szerintem 120-140mm közötti tartományban nézegess. 140mm felett már a hangsúly inkább a lejtőzésen van. 120mm alatt pedig ne számíts kényelmes üléspozícióra, komfortos rugózásra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26742 üzenetére
Biztos nem rossz gép az a scott, bár én soha nem próbáltam azt a típust, úgy tudom az ilyen speciális scott találmány, hogy húzza szét a tagot, nem összenyomja. Viszont ez nem mai darab, én ennyire régi gépet nem vennék meg, csak akkor ha igazán jó áron lenne, de a 250 az nem az az ár amiért lecsapnék rá.
Hogy az eladó mit állít az majdhogynem mellékes, el akarja adni, ilyenkor mindenki szereti fényezni a portékát, a lényeg az, hogy te mit tapasztalsz. Karbon váznál különösen oda kell figyelni, végig kocogtatni mindenhol, ha bárhol fura hangja van, repedés gyanús, akkor nem szabad megvenni. Alu vázat nem nagy cucc javítani, de karbont, majdhogynem lehetetlen. Egyébként nagyon sokat kibírnak a karbon vázak, a legtöbb esetben többet mint az alu, nem fáradnak. Van egy max terhelés aminek ellenáll, ha azt túllépik akkor törik.
8-10 éve is már bőven nagyon fejlett volt a karbon gyártás.A merev vázassal nem nagy cucc elérni azt a pontot, hogy le akar dobni magáról, 30-35km/h terepen, már legtöbbször halál közeli élmény. Míg egy jó fully-nál ott indul a buli.
Szóval egész más.
Egy jó AM gép masszívabb mint egy XC, az első villa kivételével kb ugyan azt bírja ki mint egy Enduro csak kisebb a rugóút. A fő különbség az AM és Enduro között az első villában keresendő, AM 32mm-es becsúszó, Enduró 34-35-36mm.Egy jó AM fully üzemszerűen bírni fogj a kiképzést zokszó nélkül, de csak akkor ha megkapja a rendszeres karbantartást, amit bizony sokkal sűrűbben el kell végezni mint egy hobbi, sport montin.
A teleszkóp, rugóstag szervize viszonylag sűrűn esedékes. Ha nem is tartod be az előírást, de én 1000km-nél többet biztos nem mennék vele úgy, hogy nem szedtem szét és pucoltam ki, meg nem kapott friss olajat. Az előírás a legtöbb komolyabb telónál egyébként 100 üzemóra, utána szét kéne szedni kipucolni. Én holnap fogom szétszedni az Xfusion villát, kipucolom, új olaj, friss zsír a szimmeringre, mentem vele 650km-t összesen.
Illetve a váz forgáspontjainak csapágyai is időnként cserét fognak igényelni.
Én minden nagyobb bicajozás után, de maximum 1 hét használat után csillogó tisztára pucolom az egész hajtást és kap egy kicsi olajat.
Ha ezeket betartod akkor biztos sokáig hű társad lesz.Egyébként ha már AM fully, olyan gépet se vennék már aminek nem tapered a fejcsöve, sokkal merevebb, érezhetően jobb. Vázméretnél minden esetben a tényleges felső csőhosszt vedd alapul.
Váltóban én abszolút Sram buzi vagyok, nagyon szeretem a Sram váltókat, pontosabbnak és határozottabbnak érzem mint a Shimano-t. Mondjuk azt el kell ismernem, hogy a mostani Shimano RD-M781-es hátsó váltóm baromi jól működik, az elején volt egy kis szórakozás vele mire pontosan beállítottam, láncot egy szemmel megrövidítettem mert a rugó előfeszítést meg kellett lazítani a hátsó váltón és akkor már laza volt a lánc. Most viszont baromi pontos és határozott, össze se lehet hasonlítani a régebbi XT-vel. Bár ha cserélem akkor csak is Sram. Azért egy X.0 még mindig sokkal jobb mint ez.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #26753 üzenetére
Őszintén szólva a 250 valóban necces, ilyen árkategóriában régebbi AM gépek vannak többnyire, tapered felejtős. Ha egy 100-al több lenne a keret, úgy 350 körül akkor már rózsásabb lenne a helyzet. Az a Ghost lenne fasza 250-ért, az tapered is és jól felszerelt, csak az M-es, lehet rövid neked, de azt is meg lehetne nézni, ha nincs nagyon messze neked. Nézd, én nem azt mondtam, hogy ne vedd meg a scott-ot, a típust nem ismerem, nem tudom mennyire jól szuperál az a rugóstag, annyit mondtam én nem venném meg 250-ért. Kicsit alacsonyabb áron jó lehet, feltéve ha megfelelő a műszaki állapota, az meg úgy is csak személyesen dől el, ha annyira az tetszik, akkor menj el, nézd meg, aztán alkudj meg rá.
Azt mondjuk megértem, hogy így szezonban nem nagyon akarsz sokat tökölni a vásárlással. Azért elkapkodni nem kell. A rókától én már nem ájulok el, Rock Shox, Xfusion se kevésbé jó, sőt! -
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #27172 üzenetére
Ott a táblázat rajta, hogy kb mennyit érdemes belefújnod adott testsúlyhoz. Próbálgatni kell, amúgy ez csak egy ajánlás, nem szentírás, a maximum és minimum nyomást ne lépd át, amúgy ahogy jónak érzed.
Nálam is mindig van telópumpa ha bringázni megyek. Valószínű belülről állítható a telód rugóútja, ezeket ilyen hézagológyűrűkkel szokták megoldani, kiveszed vagy berakod a szükséges hézagolót és így lehet állítani a rugóutat. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #27180 üzenetére
Én egyébként a testsúlyomhoz ajánlottnál kicsit alacsonyabb nyomásra szoktam fújni amikor terepen használom, amikor meg aszfalton akkor kicsit többet fújok bele.
Átlag felhasználás mellett évente legalább egy karbantartást érdemes csinálni vagy csináltatni, ha nagyon sokat használod, esetleg sáros körülmények között is használtad akkor évente akár több karbantartás is szükséges lehet. Ez azért fontos, mert ha nem lesz kitisztítva időnként akkor elkopik belülről és kotyogós lehet, meg nem fog szépen mozogni. Illetve kopik a becsúszó. Egyébként új villáknál érdemes az első szervizt kicsit hamarább elvégezni, mert sok esetben nincs benne elegendő kenőanyag a szimmeringen. Nekem most lett szétszedve az x-fusion, 650km-t mentem vele és már volt benne kosz, meg nem is volt elegendő kenése. Most érezhetően szebben mozog.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #27189 üzenetére
Kicsit hamarabb az azt jelenti, hogy a lehető leghamarabb, 1-2 hónapon belül nyugodtan. Utána, normál használat mellett 1 évig nem kell. Ez a van benne valamennyi levegő nem olyan jó, ha lekoppan az nem tesz jót neki. Vegyél egy telópumpát, vagy legalább menj be egy bringa boltba ahol felfújják, csak teló pumpával fújjad, más pumpa nem jó. Egyébként abba a Mail bringába ez a villa a max amit beletennék, ennél komolyabb villát már értelmetlen, akkor már egy komolyabb montit is kéne venni hozzá.
Zola007-nek igaza van, XC28/30/32 belépő kategória, mármint a valódi teleszkópos villák belépő kategóriája. Az, hogy létezik sima rugós suntour, meg rst, meg még egy halom hulladék, nem azt jelenti, hogy azok belépők, azokat a villákat nem érdemes figyelembe venni, mert azok nem teleszkópos villák csak úgy néznek ki, vagy inkább csak hasonlóan néznek ki.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest