Hirdetés
-
Új ajánlat a Team Grouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
ph Az X1 Max meghajtó kis méretet, Type-A és Type-C csatlakozót, illetve USB 3.2 Gen2 sebességet kínál.
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Pttypang #95111 üzenetére
Ha ez a 80km és 2000m szint még úgy kb jól esik, akkor neked a pedelec maximum annyi változást hozna, hogy kb fele ennyi idő alatt, értelemszerűen kétszer akkora átlagsebességgel tudnád vele ugyan ezt a távot megtenni. E fölött már kell a pót akku, vagy valahol tölteni kell. Jelenleg maximum ennyit tud egy 500Wh-s akku. De van pl a Focus Jam 2
Itt lehet használni dupla akkut egyszerre, van egy beépített a vázba és plusz egy a vázra erősítve, ami opcionális. Így együtt már 750Wh a kapacitás, ami már 2000m szint felett is tud menni, egy töltéssel.
Egyébként akkor érdekes még a dolog, amikor baromi meredek a pálya. Eplényben pl a sípályán nem nagyon láttam bringást feltekerni, de ha fel is mész rajta, nem hiszem, hogy 2, nagyon maximum 3 körnél a legtöbb hobbi bringásnak kedve lenne többet menni. Persze van ott felvonó is, de ha valaki inkább tekerne, normál hajtással, akkor nagyon hamar ki lehet purcanni, még akkor is ha közel sem mész 2000 szintet. Itt én simán mentem 10 kört, úgy, hogy meg sem döglöttem a végére, de azért megvolt a kellemes fáradtság.Ilyen extrémebbnek mondható körülmények között jön ki igazán az előnye egy normál hajtással szemben.
(#95078) Hasaggymeg: Pont az a Merida lesz a következő bringám, ami a videóban is szerepel.
Többszörös teszt győztes.
Amúgy tényleg megdöbbentő, hogy a shimano mekkorát robbantott az új e8000-es hajtással. A normál steps eléggé lagymatag volt a konkurensekhez képest, de ez az új cucc kemény. Egyértelműen az egyik legjobb, a legnagyobb előnye a kis mérete és az alacsony súlya. Ezért kezdték el támogatni rengetegen. Elég rendesen meg fogja tépázni a Bosch egyeduralmát az e-montik közt. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
Pttypang #95116 üzenetére
Persze, hatalmas lenne a különbség, de én most csak a rásegítés szempontjából vizsgáltam a kérdést.
Inkább komplett bringában gondolkodnék.
trialboj: Nem mindenkinek van ugyan olyan igénye, abban egyetértek, hogy amíg nem próbál ki mást, addig feltehetően jól érzi magát bringázás közben a jelenlegivel is. Ugyanakkor azért itt égbekiáltó különbségek vannak ha mondjuk melléteszel egy 500-600 ezres vagy még komolyabb gépet. Ha egyszer egy ilyet kipróbálna, na akkor már valószínűleg lekonyult szájjal ülne vissza a 60 ezres btwinre.
A fogyasztói társadalom elmélet itt kevésbé állja meg a helyét, mert itt kapsz is valamit a pénzedért, nem csak egy név miatt kerül 5-ször vagy 10-szer annyiba az említett termék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #95123 üzenetére
Szerintem egy alap decathlonos monti és mondjuk egy 10 szer annyiba kerülő összetlós Trail/Am monti között kb akkora a különbség felhasználó élményben, mint egy Suzuki swift 1.0 és egy M3-as bmw között. Ha meg még pedelec rendszer is van rajta, akkor meg mintha a buzukit hasonlítanád egy porsche turbo-hoz.
Ami már kevésbé érzékelhető különbség, átlag felhasználó számára, az a közép és felső kategória közti különbség. Itt már sok esetben nem feltétlen térül meg a befektetett pénz felhasználói élményben. Csak ha nagyon jól tudsz bringázni. Egyébként meg az szerintem majdnem teljesen mindegy, hogy évente hány km-t mész. A jobb bringával akkor is jobb menni ha keveset mész.Crytec210: Én biztos, hogy semmilyen btwint nem vennék meg. Annyival nem olcsóbb, hogy megérje.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #95147 üzenetére
Mondjuk a példám annyiban sántít, hogy a suzuki egy elnyűhetetlen autó, ha nem töröd össze.
Míg egy btwin-ről ezt már kevésbé merném kijelenteni.
Hogy mi mennyit ér meg az egy dolog, itt a felhasználói élményről volt inkább szó. Az meg azért kb egyenes arányban áll az árral, úgy kb a középkategóriáig.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #95154 üzenetére
Ha így folytatod, a következő fékszervizen véletlenül összekeverem a shimano olajat a napraforgó olajjal
jjeahh: Teló szerintem sem létszükség egy fatbike-ba, ott a lényeg úgy is az irdatlan mértékű tapadás, és rengeteget tompít egy 4.0 vagy e feletti külső. De azért egy jó első telót össze lehet hangolni a fat-el is.
Inkább az össztelós kivitel a totál értelmetlenség.trialboj: Én inkább a hsz.-ed ezen részére reagáltam: "Ilyenkor többször is átgondolom, hogy biztos kell-e nekem az a sok kis szir-szar fejlesztés a bringáimra. Valószínűleg pont ugyan olyan jól érezzük magunkat mindketten tekerés közben, és ezen csak elméletben javít a dropper, tubeless v carbon alkatrész. Persze ha egyszer már kipróbáltad akkor már észreveszed a hiányát, de talán okosabb dolog ezek árát arra költeni hogy elutazz valahova a bringáddal, és ott szerezz új élményeket."
Ezzel azért nem tudtam egyetérteni, mivel itt a legalját hasonlítottad minimum a középkategóriához, ott pedig égbekiáltó a különbség, minden szempontból. Tehát abszolút érthető a felár.
Persze abban egyetértek, hogy egy bizonyos szint felett már nem teljesen logikus lépés a pénz pumpálása a bringa fejlesztésbe, de ez az informatika világából is ismerős lehet.
Hasaggymeg: Abból a szempontból számít az áttétel, hogy az akkut jobban tudod kímélni, tehát nőhet a hatótávod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #95168 üzenetére
Természetesen, Neked, mint kiemelt ügyfélnek, ezek után szigorúan extra szűz olíva olajat rakok mindenhova a bringán.
Jorus: Igen, anno ott voltam, még pelyhes pö..ű koromban.
Sajnos ma holnap nem érek rá, de csütörtöktől nyugodtan hozd el a vadonsport-ba, megcsinálom.
(#95174) Hasaggymeg: Ezért a hsz-ért a vérbeli fatesek, úgy szétszednének mint foxy a lábtörlőt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ShiTmano #95472 üzenetére
Azt nem mondom, hogy felesleges teljesen Magyarországra, de mondjuk 160mm (vagy felette) útnak már csak akkor van értelme, ha valaki tényleg komolyabban tolja lefelé. Amúgy a 120-140 közötti tartomány bőven elég, és már ez is elég kellemes lejtőzést tesz lehetővé.
A listából én az elsőt választanám, bár ott csak 120-at mozog a váz és 130-at a villa. Viszont kellemes súlyban van. A többi amit linkelt, mind sár nehéz.
Mondjuk ez személyes vélemény (nem mindenki ért vele egyet) ,de szerintem enduro montit, majdnem felesleges pedelec rendszer nélkül venni. Hiába egy vadállat lefelé, de fölfelé már nagyon szenvedős lesz. Hiába veszed meg a top technikát, karbon vázzal, az a geo és rugóút, hozzá még a brutál méretű külsők, mind nagyon visszafogják fölfelé.Egyébként azzal is egyetértek, hogy 26"-ot már nem érdemes venni. Nekem 200K felett már nem kéne 26"-os gép, akármilyen alkatrészekből is van építve.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
varsam #95487 üzenetére
Én is voltam már párszor Ausztriában bringázni, nekem Leogang tetszett a legjobban, de amúgy tényleg rengeteg szép hely van, nem összehasonlítható egy magyar tereppel. Viszont ha veszel egy komolyabb bringát. Akkor elhiheted, hogy a magyar terepek is mást fognak mutatni.
Lehet azért itthon is élvezni a montizást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
varsam #95499 üzenetére
Én is próbálkoztam a barátnőmet bevezetni a mtb világába, még egy pedelec montival is megleptem.
Bár a bringa nagyon tetszett neki, de sajnos jobban félt mint, hogy élvezni tudja a bringázást az erdőben.
Hamar beláttuk, hogy ő nem fog velem a hegyre jönni. Sajnos kevés csaj bírja a montizást.
Aztán a pedelec montiból lett egy fasza kis bergamont cross trekking, normál hajtással. Néha visszasírja a pedelec montit, de mondtam neki, hogy amire neki kell, arra teljesen felesleges a pedelec, ezért azt el is adtam.Teljesen jó választás a YT. 196 centihez mindenképp az XL-es vázméretet választanám.
Nem feltétlenül ragaszkodnék a 29"-es kerékhez, szerintem 140mm körül már jobb inkább a 27,5"-ös méret, de biztos, hogy nagyon szuper bringa, 29"-es kerékkel is, és kiváló az ár/érték aránya.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Begbiebike #95506 üzenetére
Szerintem XL kéne neked, de azért az L-es is megérne egy próbát.
A 27,5"-es geo alapján, abból lehet elég lenne az L, de a 29"-es ből inkább XL.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
eddie1978 #95513 üzenetére
Itt tudsz próbálni dagit is.
Begbiebike: Azért annál a régi specinél jóval többet tud egy új YT.
Én a 27,5"-öt választanám, mert fordulékonyabb. A 29"-es sem lehet rossz, de biztos, hogy rugalmasabb, és lomhábban fordul. Persze ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne. Abszolút bringázási stílus függvénye, hogy melyiket érdemes választani.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
theballa32 #95515 üzenetére
A vázban biztos nem. Annak a monoblokkhoz lehet köze, ha pl kilazulva használod.
Amiket felsoroltál, azok kopó alkatrészek, ezeket idővel minden bringán cserélni kell. Csak emiatt nem vennék másik bringát. Ez kb olyan mintha azért akarnál másik autót venni, mert ki kell cserélni a vezérműszíjat, szűrőket, esetleg új fékek kellenek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
theballa32 #95518 üzenetére
A monoblokk attól még lehet szar, hogy épp nem kottyan. Amikor a hajtóművet leveszed, és megforgatod a tengelyt, lehet érezni ha már szárazon fut, vagy egy kicsit darabosan jár, akkor azt már érdemes kicserélni.
A vázban a menet viszont olyan esetekben szokott csak tönkremenni, illetve sérülni, ha pl valami barom ferdén teker be egy monoblokkot és még jól rá is húzza. Vagy amikor kilazult, de ennek ellenére még tovább használod, ilyenkor kitágítja és koptatja a menetet a vázban. Persze ezek is javíthatóak bizonyos esetekben.A hajtásrendszer cseréje sajnos előbb utóbb minden bringán esedékes lesz, tehát csak ezért nem cserélnék bringát. A bringacserének akkor van értelme ha a jelenlegi vázad nem megfelelő, pl egy össztelóst szeretnél a merev helyett. Vagy szeretnél egy könnyebb, merevebb vázat. De ha a jelenlegi vázad megfelelő, akkor csak karban kell tartani a bringát, és időnként cserélni a szükséges alkatrészeket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha esetleg valakit érdekel egy visegrádi teszt, kizárólag pedelec: [link]
Elég komoly a géppark. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #95747 üzenetére
Az Endura baromi jó minőség, van pár ruhám tőlük, bár nem téli, de nagyon szeretem őket, nagyon tartósak is.
Viszont, hogy ez a típus konkrétan mennyire melegít azt nem tudom, nem használtam. Általában ezek az ilyen jellegű térdmelegítők nem zord hidegre valók, inkább csak közepesen hideg, mondjuk 0 fok feletti hőmérsékletre. Igazi téli hidegre vagy neoprenes térdmelegítőt használsz, amilyet a motorosok, vagy veszel egy felső kategóriás téli bringás nadrágot, ami semmi szelet nem enged be, és kellően melegít. Az első megoldás filléres tétel, az utóbbi már költséges, viszont sokkal kényelmesebb viselet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #95794 üzenetére
Ezzel vitatkoznék, mármint, hogy nem lehet 100+ km-t letekerni kocabringásként. A barátnőm egészen pontosan 110-et tekert le, igaz nem sok szint volt benne, és aszfalt volt. Mindezt egy középkategóriás cross géppel. Abszolút kocabringásnak tekinthető kondival. Nem a táv számít, hanem az átlag tempó meg a szint. 40-50km alatt is ki lehet végezni egy közepesen edzett embert, ha olyan terepre viszed és olyan tempót diktálsz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #95812 üzenetére
Nyilván, én csak azt próbáltam elmagyarázni, hogy elsősorban nem a táv a lényeg, hanem a szint és a sebesség.
Trialboj: Szerintem majdnem mindegy az, hogy hány év kerekezés van valakinek a lábában, mármint a kondi szempontjából, ha van kihagyás, a kondíciód meredeken megy lefelé. De viszonylag gyorsan mehet is fölfelé, ha ismét rendszeresen tekersz. Például, egy fél éve kerekező ember lehet épp jobb kondiban, mint az aki mondjuk letekert 5-6 évet, de az utóbbi fél egy évben szinte semmit.
100km aszfalton, ha nincs sok emelkedő, nem nagy kaland, mondhat bárki bármit, ez egy egészséges fiatal embernek nem jelenthet problémát, viszont erdőben, komoly emelkedőkkel, már a 30 km is sok lehet. Csupán ez lett volna a mondandóm lényege.
Szerintem az a kocabringás, már mint kondi szempontjából, aki alkalomadtán teker nagyobb távot, mondjuk havi egyszer. Viszont a kerékpár kezelési tudás az más tészta, azt az autóvezetéshez tudnám hasonlítani, nem felejted el, ha egyszer jól megtanultad. Tehát egy tapasztalt bringás, aki épp nincs a kondíciója csúcsán, mert most épp ritkábban kerekezik, még nem feltétlenül a kocabringás kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #95926 üzenetére
Mondjuk ha többen megyünk, akkor esetleg lehet vigyázni egymás bringájára, mert biztos nem mindenki egy időpontban fog tesztelni, de az is biztos, hogy kényelmesebb ha nem kell a saját bringákkal szórakozni.
(#95927) 6030D Kihúzod a gyufát!
trialboj: Akkor szokott még így bizonytalankodni a váltó, ha nem jó a felső görgő távolsága. Kicsit engedd közelebb, hátha úgy javul.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Vasinger! #95945 üzenetére
Én csak kettőt foglaltam le, Merida érdekel a legjobban most, de ott nem láttam foglalási lehetőséget.
Majd kérdezgetem hol van lehetőség, mindig akad pár, mert sokan vannak akik foglalnak, de csesznek menni időben. De szerintem inkább autóval megyek, biztos ami biztos.trialboj: Próbáld meg, tekerd kijjebb az előfeszítő csavart, az szokott segíteni ilyen esetben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
eddie1978 #96047 üzenetére
Elég durva a tempó.
Meglátogattuk ma a kamaraerdei tesztnapot.
Főként pedelec-et próbálgattunk, de azért a végére egy villany nélküli is jutott.1. Merida eOne Sixty 900, 27,5"+
[kép]
[kép]
2. Specialized Turbo Levo, 27,5"+
[kép]
[kép]
3. Rock Machine Blizzard INT e50-27+
[kép]
4. Haibike NDuro 7.0, 27,5"+
[kép]
[kép]
5. Evil The Wreckoning, 29"+
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Milán13 #96050 üzenetére
Nekem Merida tetszett a legjobban, bár ebben már az előzetes tesztek olvasása után biztos voltam, hogy ez lesz a legjobb.
Ami csodálatos benne, az a fantasztikusan jó váz. A rövid láncvilla megteszi a hatását, nagyon jól fordul.
A plusz-os maxxis gumik tapadása brutális. Az RS Lyrik villa kb mindent kimozgott, a gép segge úgy szintén, ott is RS-től volt a tag, túlfolyótartályos verzióban.
Fasza XT fékek. A Shimano E8000-es pedelec rendszer nagyon kellemesen működik. Kellően erős, de nagyon kifinomult működés mellett.
Gyakorlatilag amint ráültem, úgy éreztem, mintha már ezer éve ezt a bringát használnám, nagyon kevés ilyen bringa van. Az utoljára próbált Evil montin éreztem még ezt, de annak csak a váza 1 milla.Az eOne Sixty majdnem olyan könnyedén irányítható, mint egy prémium, hagyományos monti. Ez pedelec-ben egyedülálló, az biztos. 160mm-es útjával számomra a tökéletes bringa, soha nem fogy el az a rugóút.
A Haibike Nduro is egy baromi jó bringa. Itt még 2cm-el nagyobb rugóút is volt, pontosan 180mm-t moccan, ami már elég brutális. Bár őszintén szólva nem éreztem többnek mint a Meridán a 160-at, persze nem is volt úgy megmozgatva igazán, mert a teszt kör azért annyira nem volt durva, legalább is ezeknek a bringáknak.
Itt Yamaha PW-X pedelec rendszer teljesít szolgálatot. Ez egy kicsit agresszívebb, parasztosabb működésű rendszer. Bár ez is kifinomult nyomatékszenzorral van ellátva, de valahogy még is harapósabbnak érződik. Hasonló a karaktere mint a Bosch CX-nek. Nekem ez is nagyon tetszett, talán még egy kicsit jobban is mint a Shimano E8000. Geometriára ez a váz is nagyon jó, de azért nem adta azt a tökéletességet mint a Merida eOne Sixty. Érződik rajta, hogy itt nem olyan rövid az a láncvilla a nagyobb méretű Yamaha motor miatt. kanyarokban kicsit lomhább volt. Hasonlóan működött mint a mostani Bergamont bicóm. És nekem a Maxxis 2,8-as külsők is jobban tetszettek mint a 2,6-os Schwalbe.Egyébként a Speci Turbo Levo is egy rohadt jó gép. Bár ott kicsit furcsa volt nekem az, hogy nagyon rövidnek éreztem az M-es vázat. Meg a rugóútja is kicsit kevésnek tűnt a Merida után. Speciből ez lehet egy érdekes masina. Turbo Kenevo, ez is 180mm-t rugózik, sajnos ilyen nem volt a tesztnapon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Runner_fxr #96051 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Hasaggymeg #96054 üzenetére
Hát persze, kéne azért több idő, egy fél órás teszt kör ahhoz édes kevés, hogy kiismerd a bringát, maximum azt lehet érezni rögtön, hogy ha nagyon jó, vagy nagyon nem jó. Meg ugye a beállítások is több időt vennének igénybe. Így gyors beállítással a gép nem tudja azt nyújtani amire igazán képes. Volt amelyikben kicsit keménynek éreztem a telót, vagy a guminyomás volt sok, így meg aztán nem tudsz teljesen reális képet kapni a bicóról. A plusz-os kerekeket hihetetlenül alacsony nyomáson érdemes használni. A meridán úgy le volt engedve, hogy először azt hittem defektes, amikor megnyomkodtam. De az úgy volt jó.
Most, hogy bejött a képbe a Kenevo, nehéz lenne eldöntenem, hogy a Merida vagy a Speci kéne jobban.
Strezi: Azt hittem már nem akarsz villanyos gépet.
Az biztos, hogy az eOne Sixty-vel nem lehet mellé lőni. Az egy brutálisan jó paripa.
Nekem sem sikerült még eladnom az enyémet, bár voltak érdeklődők, de komolytalannak bizonyultak. Amikor még ténylegesen elvitték volna, szezon elején, akkor meg nem igazán akartam még eladni.
Én már úgy vagyok vele, ebből valószínűleg tavasz lesz, idén már nem hiszem, hogy lecsapna rá valaki értelmes áron.
Addig még van időm gondolkodni rajta, hogy mi legyen az utód. Bár elég valószínű a Merida, de még akár Speci is lehet belőle. Vagy ki tudja, mi jön még addig érdekesség.A sportcipő nálam megszokás, kényelmes, a talpa is jól bírja. A bringás cipők kényelmetlenek nekem. Bár volt egy típus ami nagyon tetszett adidas, csak azt Magyarországon nem láttam még boltban, online meg nem merek ruhát rendelni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
varsam #96062 üzenetére
Nekem is tetszett. Időpontokat alig foglaltam le előre, de szinte bárhova mentem, tudtam próbálni mindent. Nem volt annyira sok ember, hogy az már zavaró lett volna. Pont jó volt így.
Volt amelyik bringával több kört is mentünk.
Összesen mi is kb 8 kört mehettünk.
Negatívat talán annyiban tudok mondani, hogy a pálya lehetett volna egy kicsit izgalmasabb.
Én kijelölnék egy merészebb útvonalat is. Akkor legalább ritkábban lett volna olyan, hogy a tötymörgő emberek miatt nem lehet rendesen csapatni.
Illetve jó lenne ha megoldanának egy őrzött bringatárolót. Bár nyilván az komoly felelősség.
Épp ezért mentem inkább autóval. Bár így is jó volt. Illetve sokan hagyták a teszt sátorban a saját bringákat, megoldható volt. Ez inkább akkor lett volna gázos ha sokkal több ember jön. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
varsam #96090 üzenetére
Bár nem volt durva a pálya, de volt egy-két vicces kanyar, be lehet ezeket nézni, pláne egy számunkra új bringával. Akár a kormányvéget is elkaphatja egy kis fa, már is meg van a perec. Sok ember hajlamos túlbecsülnie a tudását, és ezek tényleg baromi drága gépek.
A komolyabb pályát én is elviseltem volna, de végül is nem volt ez így rossz, örüljünk ennek is.A merev vázas pedelec bicajokat én úgy kerültem mint az ördög a szenteltvizet.
Egyelőre még nincs vesekövem amit ki kéne rázni.A Konán meglepődtem, hogy kint volt. Régen nagyon szerettem a márkát, de az utóbbi években eltűntek idehaza. Nekem ez a gép tetszett:
[kép]Sajnos ezek a hosszabb utas, pláne alu gépek elég szenvedősek már fölfelé.
Pedelec rendszer nélkül, én 130-140mm fölé már nem szívesen mennék.A Speciket valóban lelkiismeretesen állították.
Volt egy vicces jelenet, a haverommal tekertünk fölfelé 2db tankkal (Haibike pedelec), laza 20-22-es tempó, kényelmesen.
Erre jön egy pedelec trekking, csomagtartóval, és vagy 25-el átvágtat a vízmosásokon, de karbon XC bringákat megszégyenítően. Jól oda is vágta a hátsó kereket, hangosan felnevettem, eléggé szürreális látvány volt. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
Zsolt74 #96119 üzenetére
Nekem elöl 15t van, a sor pedig 10-42. Őszintén szólva, nekem nem hiányzik az első váltó. Én még nem találkoztam olyan meredek emelkedővel ahova Bosch CX kevés lett volna. Mentem a Turbo Levo-val, de nem tűnt erősebbnek a Brose mint a Bosch CX, hiába erősebb papíron. Inkább más, van amiben jobb. Például a csendes, rezonancia mentes működésében, de erősebbnek nem erősebb. Sőt, a Bosch szerintem agresszívebb a Sport és Turbo fokozatban. A Shimano is hasonló mint a Brose, csak kicsit hangosabb. Szerintem a legerősebb a Yamaha PW-X. Én legalább is így éreztem.
Ha egy teljesítményben növekvő sorrendet kéne felállítanom, akkor a Brose és Shimano E8000 egy szinten, utána a Bosch CX, majd a Yamaha PW-X. Mindettől függetlenül nekem továbbra is a Shimano a legszimpatikusabb, elsősorban az alacsonyabb tömege és mérete miatt. Annyival meg nem gyengébb, hogy megérje a nagyobb, nehezebbet választani. Ráadásul az E8000-hez lehet a legfaszább monti vázakat gyártani. És ez a legfontosabb szempont, véleményem szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
ShiTmano #96128 üzenetére
Ez egy saját vélemény. Nyilván az sem mindegy, hogy milyen bringába van beépítve az adott rendszer. 2015-óta használom a Bosch CX-et. Azért azt elég hamar megérzem, hogy mi az ami erősebb, és mi az ami nem.
Egyébként a Yamaha is kompatibilis az első váltóval.
Általában a Bosch-t is kettes rásegítéssel használom, ha felváltok a 42-es fogaskerékre, már elég lazán felmegy bárhol. 3-as vagy 4-es fokozatra nagyon ritkán van szükség.
Illetve azt se felejtsük el, hogy az egyes fokozatok között gyártónként lehet eltérés, hogy épp mennyit segít. A Brose elég jól testre szabható ezen a téren.
Az biztos, hogy ordenáré különbségek nincsenek, gyakorlatilag bármelyik ma kapható, felső kategóriás pedelec rendszert választjuk, az ereje több mint elég.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #96189 üzenetére
Először is egy jó orvossal kell megnézetni, sajnos sok a kontár ebben a szakmában is. Én is jártam hasonló cipőben. Bár nekem ennél komolyabb sérülésem is volt. Dupla lábszár törés és hátsó kereszt szalag részleges szakadása, megnyúlása. Ennek következménye lett egy meniscus sérülés. Tudtommal porcleválás nincs. A doki azt mondta, hogy a mensicus sérülés jellegéből adódik az, hogy szükséges e a műtét vagy nem. Nekem a meniscusom hátsó részén van egy repedés. Ez szerencsére műtétet nem igényel, viszont ha ugyan ez elöl történik, az már műtétet igényel. A porcleválás is igényelhet műtétet, mert a leszakadt porcdarab elmozdulhat és beszorulhat olyan helyekre, ahol panaszokat okozhat. Ez egyébként nem számít komolyabb műtétnek. Pár nap alatt hazaengednek, és elég hamar rendbe jön. Még térdrögzítőt sem adnak ilyenkor, mint egy szalag műtét esetében. Csak befáslizzák. A kerékpározás egyébként kifejezetten ajánlott sport térdproblémák esetén, persze ha műtenek, nyilván a megfelelő időpontban lehet elkezdeni, amikor már meggyógyult. Ami nem ajánlott az a térd csavarodásával járó sportok, mint pl a küzdő sportok, foci, kosár stb. Ami még ajánlott az a súlyzós edzés, persze fokozatos terhelés mellett. Én ezeket az infokat kaptam a sportkórházban az ortopédia főorvosától, ő az ország egyik legjobb térd specialistája. Persze a térd egy igen bonyolult ízület, nagy terhelésnek is van kitéve, mindenképpen érdemes egy személyre szabott kezelést kérni. Az injekció két féle szokott lenni. Ha gyulladt a térded, akkor arra szteroidos gyulladáscsökkentőt szoktak adni. A másik fajta meg a hialuron sav injekció. Ez az ízületi folyadékod mennyiségét és minőségét állítja vissza a normálisra. Gyakorlatilag egy jobb kenés biztosít, ami csökkenti a fájdalmat és javítja mozgathatóságot. Ezt akkor szokták felírni ha valamilyen porckopásos panasz van. Itt nagyon fontos, hogy tapasztalt sebész adja be. Ha rossz helyre adja az fájdalmas, és nem is ér semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
eastsider #96178 üzenetére
Milyen gyakorisággal csinálja ezt? Szokott olyan lenni, hogy menet közben a lánc egy pillanatra nem találja a helyét, és amikor a helyére ugrik, reccsen egyet. Ez bármilyen kerékpáron előfordulhat, akkor is ha jól van beállítva a váltó, normális jelenség ha nem túl gyakori. Ilyenkor kicsit érezheted úgy, hogy megugrik a hajtás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
trialboj #96189 üzenetére
Ezt elsősorban az orvosod fogja tudni megmondani, hogy szabad e tekerni. Én az össztelóst javaslom, sokkal kevésbé terheli meg a térded. Lehet, hogy nehezebb tekerni, de nem ez cseszi szét a térded, hanem amikor lefelé jössz a hegyről, és minden ütést, ami a hátsó kereket éri, a térded nyel el.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Zsolt74 #96350 üzenetére
Tessék, épp tegnap jött meg az új Enduro-s sisakom.
Vegyél ilyet.Levehető az állvédő, ha épp nem durvulsz annyira. De maga a sisak is kb kétszer erősebb mint a normál kerékpáros sisak.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Mint ahogy fentebb is írják, sisak és szemüveg nélkül bringára ülni, elég nagy felelőtlenség. Ha nem mész erdőbe, esetleg a szemüveg elhagyható, bár sokkal kellemesebb egy bringás szemüvegben. Erdőben viszont bármikor belecsaphat a szemedbe egy ág, és olyan szemsérülésed lehet, hogy akár meg is vakulhatsz arra a szemedre. A sisakot meg szerintem nem kell kiemelnem, életet menthet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
DUB Inc. #96360 üzenetére
Nekem amúgy is érzékeny a szemem, már kétszer volt szemárpa műtétem. Még kb a sarki boltig is felveszem ha bringára ülök.
Erdőben meg nem egyszer csapott a fejemre tüskés ág, ha nincs ott a szemüveg, el lehet képzelni mit csinálhat a szemgolyóval egy belecsapódó, majd kiszakadó tüske. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
Zsolt74 #96371 üzenetére
Szerintem meg ideologizálni nincs értelme. Felülsz egy közlekedési eszközre, alap, hogy felveszel egy bukót. Persze nem kötelező, de felelőtlen dolog nélküle menni, pláne erdőben. Simán előfordulhat, hogy elesel és összetörik a sisak a fejeden, megúszod egy agyrázkódással, ha nincs rajtad akkor meg életed végéig a szüleid vagy egy ápoló fog etetni. Persze nyilván nem törvényszerű, hogy így legyen, de minek kísérteni a sorsot? Csajokat még csak-csak megértem, hogy a frizurát nem akarják összekócolni, bár az is gyenge kifogás, na de egy férfi minek ellenzi a sisakot, azt nem vágom.
Azért mutattam a saját sisakom, mert ez védi rendesen a tarkót is.
Ma mentem benne egy karikát, baromi kényelmes cucc.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
DUB Inc. #96404 üzenetére
Ha sima felületű, akkor az kanyarokba csúszós lesz. Elég a 35-ös is, ha van valami bütykös mintázat rajta.
Azzal már jobb minőségű föld utakon el lehet gurulgatni.ShiTmano: Dehogynem! Nagyon szívesen intézek én Ciccukának egy jó minőségű Bergamont kerékpárt, de sajnos a 180 ezres árból nem tudok 50-et csinálni, akármennyire is szeretném akciósan adni.
Ő más árkategóriában nézeget, arra nem tudok Bergamont-ból alternatívát.
Én ezt ajánlanám:
Bergamont Helix 5.0 Lady[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Strezi #96520 üzenetére
Mindenki mond néha meggondolatlan dolgokat. Szerintem becsülendő az, ha valaki elismeri ha hibázott.
Velem is előfordult néha, hogy ittasan olyat mondtam, vagy írtam, amit amúgy biztos nem tettem volna.Abban egyébként nagyon igazad van, hogy ami fiatalon berögzül az végigkísér egész életed során, és ezt később, felnőtt korban nagyon nehéz behozni. Ez kb minden sportra igaz. Még ha épp nem is van az ember formában, akkor is lehet olyat villantani, amit az átlag ember csak bambán néz. Nem egy ismerősöm volt aki anno komolyabban boxolt vagy thai boxolt. Később lecsúszott (drog, alkohol problémák), de még abszolút 0 kondi mellett is bőven ütőképesebbek voltak mint az átlag ember. Sőt mondhatni veszélyesek voltak, ha bunyóról volt szó. De említhetném akár a focit is. Aki régen jól focizott, az még szar kondival (kocsmából kilépve) is bármikor lecselez, egy jó kondiban lévő, de fociban avatatlan embert.
Miért lenne épp a kerékpár a kivétel? Saját példámból is tudom, hogy még sok év kihagyás után is úgy ültem vissza a montira, mintha előző nap támasztottam volna a fal mellé. Persze ez a kondiban megérződött, amikor hegyre kellett mászni.De amikor lefelé kellett jönni, másodpercek töredéke alatt jött elő a sok éves rutin. Nekem is sokszor volt olyan, hogy furcsálltam, hogy mások miért tartják veszélyes, bolond dolognak azt ha legurulok egy adott terepen, holott egyáltalán nem érzetem veszélyesnek. Ezek olyan dolgok, hogy amit gyerekként megtanulsz, az ott marad benned. Felnőttként már nehezebb megtanulni, mert nehezebb leküzdened a félelmedet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
#27813376 #96527 üzenetére
Ja igen én is láttam egy ilyen videót ahol az öreg bokszoló olyan parasztlengőket osztogat a fiatalnak, hogy rossz nézni.
Hát ez a Jankovics, épp tegnap néztem azokat a videókat.
Látszik rajta, hogy nagy csibész lehet, de azért ez az egész kihívósdi a Mcgregorral, vicc kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Rendeltem egy ilyen bringás cipőt. Five Ten Impact VXI
Platform pedálhoz való, Downhill-es cipő. Kíváncsi vagyok milyen lesz. -
Runner_fxr
Ármester
válasz
#27813376 #96562 üzenetére
Még szép, hogy azért szeretné.
Azt nem gondolom, hogy elhiszi, hogy megverne egy Mcgregor kaliberű harcost, de a kis csökött agyával az az elképzelése, hogy így akár meg is gazdagodhat. Egy verést meg csak kibír, gondolom abban már volt része amúgy is. Viszont számomra az a megdöbbentő, hogy ennyire buta emberek vannak, 42 évesen! Tényleg elhiszi azt, hogy majd foglalkozik vele a világ egyik legjobb bunyósa? És majd meghívják Las Vegas-ba. Ki a fene venne erre jegyet? Fel sem fogja mit beszél. Vagy majd eljön Mcgregor egy magyarországi cigány putriba, és lejátsszák egy az egyben, hátul a kiskertben? Vagy mit gondol ez?
Félelmetes. De mondjuk jót nevettem rajta, pláne amikor "válaszolt" Mcgregor, a Blöff szinkronjával.
[link]
Kámón fájt![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
MPowerPH #96646 üzenetére
Tapasztalatom szerint, nem igazán menthetőek. Persze el lehet velük szórakozni, hogy elkezded melegíteni, de hogy mennyire lesz jó utána, az kérdéses. Én annyit szoktam csinálni próbaképp, hogy csiszolópapírral megcsiszolom a felületét, de ez nagyon ritkán hoz látható eredményt, mert ha magába szívta az olajat, akkor csiszolhatod, nem lesz jobb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
MPowerPH #96656 üzenetére
Általában úgy szoktak olajosak lenni a betétek, hogy légtelenítéskor nem veszik ki őket, vagy kiveszik, de utána nem törlik át alaposan a nyerget. Illetve olyan is előfordulhat, hogy a legnagyobb körültekintés mellett is a légtelenítés után kiereszt a fék egy kis olajat a dugattyú mellett. A tárcsáról nehezebben tud összeszedni annyi olajat, hogy azt a betét be is tudja szívni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #96689 üzenetére
Ha jól rémlik, anno mondtam is neked, hogy ez egy női geo-s váz, a 27,5"-ből. Ezek rövidebbek. Ezt a bolt cseszte el, azért is tudtad kicserélni, de utána meg vettél egy nagyot. Pedig elmondta mindenki, hogy nem az a te méreted. És még mindig előjön ugyan az a téma?
Nem azt mondom, hogy mindig egyértelmű a méretválasztás, de ha már egy táblázat ajánlását betartod, olyan nagyon nagy hülyeséget nem csinálsz.