- Micro Four Thirds
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- iPad topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Milyen TV-t vegyek?
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
it Minden működését le kell állítsa a Worldcoin Hong Kongban a hatóság utasítása alapján – a személyes adatok és a magánszféra kapcsán felmerült aggályok miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #51554 üzenetére
Az agyak tekintetében azért én más véleményen vagyok. Persze gurul mindegyik, de ha kiveszed a kereket a bringából, megforgatod a tengelyt akkor azért érezni különbséget az XT javára, DT-ről ne is beszéljünk, azt egy Deore-al hasonlítani nem is lehet, se tartósságban, se gördülésben. Sőt én azt is ki merem jelenteni, hogy egy full Deore szettes bringán talán a Deore agyak a leggyengébb alkatrészek. Persze működik, sokáig el lehet velük lenni, de azért sokkal jobbak is vannak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #51564 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem az a lényeg, hanem a csapágy minősége, gondolok itt a felhasznált anyagokra a tartósság miatt és minőségi illesztésekre, csiszolásra, hogy gyönyörűen forogjon. Egyébként a minőségibb agyaknak sok esetben hangosabb a reteszelése is. Engem nem zavar. A Kona stinky primo Freeride bringámban Ringle Demon hátsó agy volt, na annak olyan reteszelése volt, hogy csengő sem kellett.
Elpusztíthatatlan agy volt.(#51573) krx21:Ez nem így van, elég költséges dolog lenne komplett hajtást cserélni ha valakinek egy drágább szett van a bringán. Abban az esetben igaz az állításod, ha a láncot nyúláshatár felett is tovább használod, akkor az valóban megeszi az egész hajtást és tényleg egyben kell mindent cserélni. Ha azonban nyúlásmérővel ellenőrzöd és időben cseréled 0,75-nél. Akkor akár 3 láncot is eltudsz használni egy sorral. Lánctányérok meg akár 3 sort is kibírnak, azaz kb 9db láncot! Persze ez a legideálisabb eset. Láncnyúlás meg felhasználó függő, nyilván nem mindegy mennyire van terhelve, meg ugye minél több a fokozat annál vékonyabb és annál hamarabb nyúlik. 1000-4000km között változhat 1db lánc élettartama.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #51598 üzenetére
Most jött meg a Bergamont Ebike-om: [link]
Ezen pont ilyen kerékszett van. Majd írok tapasztalatokat, csak jövő héten megyek az eurobike-ra és már nem lesz időm összerakni a bringát, még dobozban van. Hét vége felé lesz az első teszt. -
Runner_fxr
Ármester
válasz EnergyCoke #51607 üzenetére
Egyszer már írtam bővebben az ebike-ról, de akkor tisztázzuk a dolgot.
Manapság már nagyon sokféle ebike van. Valóban léteznek olyan típusok, amiket idősebb embereknek is terveztek és nagy megelégedettséggel használják is őket. Azért ha belegondolsz, baromi nagy segítség ez egy idősebb embernek, aki nem szeretne lemondani a bringázásról.Viszont az elektromos mtb az sportszer, a célközönség kb ugyan az mint a normál mtb-nak.
A rásegítés nem arról szól, hogy erőkifejtés nélkül húzassuk magunkat a villanymotorral. Sokan hajlamosak összekeverni a pedelec bringákat a kínai elektromos robogókkal. Pedig nagy különbség van. Ha nem fektetjük bele a saját izomerőnket akkor nagyon hamar le lehet meríteni a hegyekben. Akár 30km alatt is. Ennek nem sok értelme van. Tehát itt az a lényeg, hogy a saját erőnkkel kiegészítve a villanymotorral messzebbre jutunk adott energiabefektetéssel mint villanymotor nélkül. Az átlagsebesség is jóval magasabb, nagyon élvezetes bringázást tesz lehetővé. Sőt olyan emelkedőkre is fel lehet vele tekerni, ahova akkor se tudnál feltekerni ha versenyformában lennél. A rásegítés 5 fokozatban állítható. Te választod meg mennyit akarsz hozzátenni. Ha okosan használod akkor optimális esetben mehetsz el vele 60-80km-t egy 400Wh-s aksival. Középmotor kb 30%-al kevesebbet fogyaszt mint az agymotor egyébként. De ezek többnyire drágábbak is.
A Bosch középmotoros rendszer 400-as aksival kb 1200-1400m szintet és 60-70km tud terepviszonyok között. Ez azért elég jó szerintem. Van olyan ismerősöm aki 2 aksival használja, az egyik a hátizsákban van, így már az Alpok átszelés sem jelent gondot, 2400-2800m szintet tud és legalább 120km-t igen durva terepen. Este feltölti és jöhet a következő nap.
Szó nincs itt arról, hogy nem fáradsz el, ugyan úgy el lehet fáradni csak nagyobb távot mentél mint amire amúgy képes lettél volna.Akkor az ellenérveidre válaszolva:
Drága, hát valóban az, de egyik csúcskategóriás bringa sem olcsó. Elektromos bringa kb 300-tól indul, átalakító szettek vannak 150-200 tól, az azért nem egy elérhetetlen dolog, de tény, hogy nem egy 75Nm-es Bosch középmotoros rendszer.
A Bosch rendszer kb 500-600k, ennyi megy rá az alap bringa árára. Nyilván Magyar bérhez mérten drága, de ahhoz mérten minden drága.
Nagyon nehezek, hát ez is igaz, kb 8 kilót ad hozzá a bringához a motor, és a litiumos aksi. Rásegítés nélkül komoly teher ha hegyet kell mászni, de azért elég nagyok a hatótávok, hogy ezt el lehessen kerülni akkor ha tudjuk helyesen használni.
A rásegítés 1-es fokozata kb úgy van beállítva, hogy ellensúlyozza a plusz súlyt és olyan tekerni mint egy könnyű montit, 2-es fokozattól lehet érezni egy kis pluszt és így tovább.
Amúgy a plusz súly előny is lehet bringázás közben, a középmotor miatt remek stabilitása van a bringának, nagyobb fékerőt is tud produkálni.
Egy töltés sokba kerül, hát erről nincs infóm, de szerintem nem számottevő.
X idő után új aksi kell, igen, az aksik nem örök életűek, de azért elég sokáig bírni fogja. Minimum 500 maximum 1000 töltési ciklusra vannak hitelesítve. Ha 50km/töltéssel számolok, ami nagyon óvatos becslés, akkor is minimum 25 ezer km-es élettartamról beszélünk, ami akár lehet a kétszerese is simán. Ez azért vállalható szerintem, de az igaz, hogy egy 400-as Bosch aksi 200k körül van ha pótolni kell.
Bolt előtt én egy 200k körüli alapabb bringát se szívesen hagynék ott, ez nem ebike hátrány, az összes drágább bicóra ráhúzható.
80-100km egy töltéssel, szerintem ez városi, túra, terep viszonylatban elég. Akinek ez kevés az inkább országútis, ott meg valóban nem látom értelmét az ebike-nak.Az előnyökről még pár szó, igen emelkedőn nagy segítség.
Különböző edzettségű bringások is tudnak együtt tekerni.
Olyan élményt nyújt, amit hagyományos bringával nem tapasztalsz meg. Hihetetlen átlagsebességek felfelé menet is.Úgy gondolom Németországra vagy Ausztriára nem lehet azt mondani, hogy kevesen bringáznak. Ezen országokban már az ebike eladás és a hagyományos bringa eladás fej fej mellett van, nyilván nem csak nyugdíjas veszi őket. Bergamont-nál is külön szakbolt van az ebike részlegnek, akkora az igény rá. Csak azt tudom mondani, hogy próbáljátok ki, ebikeshop-ban lehet bérelni is, nem vészes az ára. Barátnőm imádja, sokkal gyengébb mint én, de tud velem jönni bringázni E-MTB-al.
Én tervezek egy alpok átszelést E-MTB-al, 2 aksival. Jövőre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Gondoltam, hogy ez is előkerül. Amúgy szerintem az enduró motorozás is sport. Nem is akármilyen.
Volt szerencsém cross motorhoz fiatalabb koromban, 80-as és 125-ös is volt.
Az elméleted csak ott hibádzik, hogy aki a motort választja az lemondhat azokról az utakról ahol bringázni lehet. Gondolok itt a természetvédelmi területekre. A motorral rengeteg helyről elzavarnának, ahol bringázni szabad. Aki a motorozásra vágyik az eleve nem is venne ebike-ot. Ez E-MTB ugyan úgy bringa, csak van benne egy plusz élmény, a motorozás teljesen más élmény.Egyébként van alternatíva hogy ne mondjunk le az erdőkről és némi cross motoros érzés is legyen.
Stealth
80km/h és 5200W-os motor hajtja. Az átlag pedelec bringa 250-350W körül van.
Érdekességnek jó, kipróbálnám, de nem vennék ilyet az biztos.Aki a bringázást szereti az szerintem nem pártolna át az ebike-ról motorra, és nem azt mondom, hogy már hagyományos montira rá sem ülnék, inkább második bringának tudom elképzelni, de érdekes élmény, nagyon szerethető ez is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ne vicceljetek, alkoholmentes sor? En is szeretem a sort, de nagyon nem mindegy milyen a minosege!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #51653 üzenetére
A kettőt nem igazán lehet összehasonlítani, mert az egyik hozzátesz az élményhez a másik meg elvesz belőle! Nekem a sör is rásegítés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MineFox54 #51724 üzenetére
1 coll-os menetes villa megy bele. Viszont az egesz egy hulladek. 1 forintot nem koltenek ra. Szerintem Inkabb merev vazra epitkezz ha nincs penz normalis minosegu fullyra.
Hazaertunk az eurobike-rol, hat maradtam volna meg. Szo szerint kb 15 szor akkora mint a Magyar. 2 nap alatt eselyem se volt vegigjarni, de hatalmas elmeny, csinaltam sok kepet, majd toltok fel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #51837 üzenetére
Itt is hasonló pavilonok voltak mint Magyarországon, csak azzal a különbséggel, hogy itt 12db van belőle. Illetve még jó pár kinti rész is, plusz egy elég nagy e-bike teszt pálya. Színpad a koncerteknek, vízbe ugrálás bringával stb. A program füzet, ami a kiállítókat felsorolja, térképpel, 120 oldalas! Csomó pavilonban a kiállítók INGYEN osztogatták a jéghideg minőségi söröket, ki volt rakva egy kb 10kilós minőségi parmezán sajt, ott szelték, oliva bogyó, bagett, szalámik, de volt ahol csak külön karszalaggal kaptál ingyen kaját piát, ha forgalmazója voltál az adott márkának, akkor kaptál az ő standjukon, mi is kaptunk a Bergamont-tól. A szabadtéri részeken ingyen grill húsok és saláták is voltak. Bármit kipróbálhattál, mentem egy 2,5 milliós 120Nm-es motorral szerelt elektromos montival, szerény 75km/h végsebességre képes, 120km-es hatótávval. Amikor váltottam, úgy csattogtatta a láncot mint egy sport motor váltás közben, és süvített a motor is alattam, félelmetes volt. A Magyar rendezvényhez képest ez felfoghatatlan.
Most töltöm fel a képeket, hamarosan jelentkezem pár száz képpel.(#51841) MineFox54: Szerintem rossz a terv. Ha építeni akarsz, akkor kezd a vázzal, de valami normálisabbal, akár egy alap, merev aluvázzal. Ezt az össztelósnak látszó borzalmat meg felejtsd el ha jót akarsz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ma összeraktam az új bringám végre.
2 szer akkora dobozban jött mint a szokásos.[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Hétvégén viszem hegyre, most még csak városba mentem vele egy kicsit, de már most érződik, hogy a futóművében komoly tartalékok vannak. Hiába csak 120mm rugóút, de a 29"-es kerékkel párosítva egy tank.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cseter #51905 üzenetére
Köszi! Szerintem is szép darab, elektromosokhoz mérten az egyik legszebb design. Nagyon eltalálták.
krx21: 21,5kg így kompletten, és csak 1 aksija van. Kb 8kg a motor és az aksi. A súlyelosztása nagyon jó. Kék pedált akartam rá, de most az elfogyott, egy kicsit színesíteni akartam.
bandus: Köszi! Szeptemberben lesz csillebérci tesztnap, lehet, hogy megyünk mi is, attól függ hogy megkapjuk e a testbringákat addig, ott meg tudod nézni az elektromost is.
Feltöltöttem jó pár képet az Eurobike-ról, még van, majd feltöltöm azt is. Van egy olyan márka, hogy CKT, Francia cég, ott láttam először, gondolkozunk rajta, hogy lesz a boltban pár darab.
Eurobike 2015 -
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #51915 üzenetére
Az tényleg beteg, mondjuk a cannondale-nél sosem voltak normálisak!
Próbáltam az itthon ismertebb márkákat megnézni, illetve pár érdekességet, de ez csak a jéghegy csúcsa, rengeteg számunkra ismeretlen márka volt, brutális méretű rendezvény, a képek ezt nem adják vissza. Érdemes megnézni. De akkor mind a 4 napra.
Tothgera30: Egyenlőre annyit tudok mondani, hogy gyönyörűen forog, a hátsóagy reteszelése is mesés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #51933 üzenetére
Szerintem ha berakják egy fully ebike-ba is, akkor nem lehet rossz. Még nem sokat mentem vele, de meg se nyikkan egyenlőre.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #52001 üzenetére
1 hetet simán el lehet ott lenni valóban. Még van egy adag képem, majd feltöltöm valamelyik nap.
-
Runner_fxr
Ármester
Ha esetleg valakit érdekel egy szinte új 29"-es merev monti az keressen privátban. 200 km-t futott, párszor voltam vele hegyen. 3. bringának volt "használva".
Ő az: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #52094 üzenetére
Nekem volt 26"-os 120mm-es FIT RL most 29"-es 32 FLOAT CTD. Mozgásra nagyon jó. Azert a 29"-es Fox 32 érezhetően rugalmasabb mint a 26"-os. Hiába 32-es becsúszó az sajnos csak 32-es.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #52100 üzenetére
Én kellemesen csalódtam ezekben az alkatrészekben, a villa is meglepett. Működőképes konstrukció. Azt nem állítom, hogy ez a villa sokáig szuper lesz terepezés mellett, de a többi alkatrész hibátlan. Persze ilyen merev xc monti eleve nem durva terepezésre van, függetlenül az alkatrészektől. Én megcsapattam 50km/h sebességig terepen a HHH-n. Közepes terep viszonyok között. Elég stabil volt. Mondjuk ez a bergamont 29"-es váz nagyon eltalált geoval rendelkezik. Ez is nagyban hozzájárul az élvezetes terepezéshez. A villában cserélhető a persely. Az is igaz, hogy műanyag, de legalább ezekben már orvosolható ha vészesen el kezdene kotyogni. Persze lehet rajta mit fejleszteni. A váltókhoz nem nyúlnék, mert tökéletesen vált. A négyszöges acera hajtóműt se éreztem rossznak. A tektro hdc300 as fékek és a villa amibe bele tudok kötni, persze működnek, de ott azért érződik a spórolás. A tektro auriga fékek pedig egész jól fognak, de ez a hdc300 nem az igazi.
Killerjohn: Szerintem inkább 29"-est vegyél. Többet profitálsz belőle.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #51933 üzenetére
Voltam ma egy 50km-es karikát tekerni hegyen. Nem sok időm van mostanában, de ma sikerült végre normálisan kipróbálni az új bringát. Baromi nagy élmény volt, ez a bosch középmotoros megoldás brutális. Nem vagyok most a toppon edzettségileg, de úgy mentem mint egy top versenyző. El is fáradtam rendesen, mert csak ott kértem a segítséget ahol már nagyon fáradt voltam. Kipróbáltam pár hihetetlen durva köves emelkedőn Turbo módban, mindenhol felmentem nagyon durván, eszméletlen élvezetes, hogy olyan tempóban mész fel mindenhol mint egy profi versenyző. Jó nyilván ez csalás, de megvan azért az edzés része is, mert szinte abba se akarod hagyni a bringázást, annyira tökély ez a technika és legalább annyit tudtam menni amennyit akartam, nem kellett kisebb kört mennem. A motor nyomatéka nagyon okosan van beállítva, 4 fokozat van, Eco, Tour, Sport, Turbo. Eco mód arra elég, hogy ellensúlyozza a plusz kb 8kg-os többletsúlyt és egy egész kicsit hozzátegyen. Tour-on már tol rendesen, közepes emelkedőkön is. Sport-ban már szinte a falon felmegy, a Turbo meg elmebeteg. Elkapar a kerék ha nem figyelsz és jöhet bármilyen emelkedő. Össze sem lehet hasonlítani egy agymotoros ebike-al, ez sokkal kifinomultabb, jóval erősebb, nem véletlenül alkalmazza az összes valamire való gyártó ezt a megoldást.
Az aksi is jól vizsgázott, volt egy Normafa, majd egy Hármas-határ hegy feltekerés is az útvonalba. Még maradt 20% az aksiba mire hazaértem. A töltés 0-ról kb 2-2,5 óra.
29"-es össztelós megoldás is jól vizsgázott, 120mm rugóút ekkora kerekekkel hihetetlen jó. Talán egyetlen negatívum, hogy ha nagyon durvulsz vele, akkor érződik, hogy a Fox32-es nem annyira partner ebben, mert azért van némi rugalmassága a 32-es becsúszónak, de a csillapítása mesés. Fox 34-el már szerintem elég durva AM gép lenne. Vagy egy RS Pike-al.
Amúgy Trail/Light AM-re így is kiváló. A DT kerekek meg se nyikkantak, pedig a bringa nem könnyű, 21,7kg (bár Ebike fullyba ez nem számít rossznak). Én meg 80kg vagyok és kapta lefelé rendesen.
A plusz súly miatt és hogy ez középen helyezkedik el, iszonyú stabil a bringa lejtőzésnél, a Deore fékek is elegendőnek bizonyultak. Ami még állati, az a középmotor láncvezetése, láncleesést hírből sem ismeri, akárhogy mész vele, az RD-M786 Deore XT váltóval kiegészítve tökéletes, szinte nincs is hangja a láncnak lefelé csapatáskor, olyan feszes. Ha a váltón a kis rugófeszítő kapcsoló is be van kapcsolva, akkor meg szó szerint egy csörrenést nem hallani a lánc felől. Ez is baromira tetszett. Aminek van egy kis hangja az a motor, az agymotorosnak semmi hangja, de itt azért hallani a működését.
A kormányról állítható nyeregcső is teljesen jól működik, bár nem olyan finoman mint a hidraulikus Reverb, de tulajdonképpen a feladatát ellátja.
Legközelebb viszem a Goprot, nem is a lefelé miatt, hanem ahogy felfelé megy a hegyre.
Most csak pár képet lőttem:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #52283 üzenetére
Elég sokféle bringám volt már, sokat terepeztem, érzem mik a gyengeségek, de valóban nehéz amúgy elfogulatlanul írni egy ilyen bringáról. Ha olyan ember ráülne akinek előtte csak egy alap merev xc montija volt, szerintem nem tudna belekötni semmibe. Nekem is nehéz, de azt érzem, hogy csapatás közben nem olyan merev a szerkezet mint a 27,5-es 140mm-es AM bringám volt. Vagy mint egy 160mm-es Enduro gép, amivel tulajdonképpen nincs is probléma, mert amire ezt kitalálták arra tökéletes, az más kérdés, hogy volt már csapatósabb gépem is és ezt ki tudom bringázni lefelé, ez nem a bringa hibája. Bár szerintem egy masszívabb villával biztos más lenne, A 29"-es kerékméret és 32-es becsúszó nem a vadulásról szól, amúgy 27,5-ös kerekekkel a 140mm-es villa merevebbnek érződött mint ez a 120mm-es 29-es méretben. Pedig ugyanúgy 32-es becsúszóm volt ott is. Csak ugye itt hosszabb a villa a nagyobb kerék miatt, nagyobb az erőkar. Ide már elkél egy legalább 34-35-ös becsúszó ha durván akarom használni.
De azért ezt nem úgy kell elképzelni, hogy nem bírja, jót lehet vele menni lefelé is, sokan szerintem nem éreznék ezt negatívumnak, csak akinek van tapasztalata egyéb kategóriákkal is.
Meg aztán ez az elektromos rendszer is akkora élmény, hogy megint csak nehéz a kevés negatívumra figyelni.
Láncból elvileg egy külön ebike-ra gyártott KMC X10E van rajta, ezzel tapasztalatom még nincs, hogy mennyivel erősebb, ránézésre egy normál, jó minőségű bringaláncnak tűnik. Egyébként valóban nagyobb terhet ró a motor a hajtásra, Turbo módban az emberi erő kb háromszorosát teszi hozzá a motor. Alsó kategóriás váltóval használhatatlan lenne ez a rendszer, mert ekkora terhelés alatt recsegne ropogna a lánc váltás közben. Itt is csattog rendesen néha, amikor gyorsítás közben, nagyobb rásegítés mellett váltok. Biztos vagyok benne, hogy a sort hamarabb meg fogja enni a lánc mint egy normál bringán (HG50-es 10 sebességes Deore van rajta). Hogy a lánc meddig fogja bírni arról még nincs tapasztalatom.Tothgera30: Hát egy ilyen rendszer valóban nem olcsó, kb 600k a bosch rendszer, ennyivel dobja meg a bringa árát. Persze ez a legerősebb performace line, gps-es nyon kijelzővel.
Az hogy nehezebb szerintem nem gáz, amíg rásegítéssel használod, lefelé is ad stabilitást pluszba.
Én javaslom, hogy aki teheti jöjjön el a csillebérci tesztnapra, ott ingyen lehet próbálni emtb-ot is. Érdemes a rendezvény előtt regisztrálni az adott kiállítónál, mert a helyszínen akkora az érdeklődés, hogy nem biztos, hogy hozzá lehet férni. A kerekekkel szerintem sem lesz gondod. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #52291 üzenetére
Szerintem baromi jó dolog, bár az enyémen van egy plusz görgő ami megvezeti a láncot a hajtásnál, nyilván ez is hozzátesz. Egyébként ez az RD-M786 amúgy is egy szuper jó váltó. Ez már az a szint, hogy nem hiányzik a Sram váltás, mint pár éve.
(#52294) zoli03: Ezt nem teljesen értem, arra gondolsz, hogy a 29"/120mm érzésre mekkora rugóútnak felelne meg 26"-os kerékméret mellett? Nagyjából 26"/27,5"/140mm-nek felel meg. De irányításban azért kicsit más mint a kisebb kerék, egyenesfutásban stabilabb, viszont kanyarokban jobban érzed a villa és a kerék rugalmasságát.
(#52298) Tothgera30: Én az 5. emeletre cipelem. Pedig most nem vagyok valami hú de jó edzésben.
Ez maximum egy nőnek lehet ellenérv, vagy egy idős embernek. Amúgy megvan a technikája, hogy vidd fel, nem kell emelni, hanem csak hátulról tolni egyik kézzel másik kézzel meg fogod a kormányt, tulajdonképpen csak feltolod a lépcsőn, persze nehezebb mint egy normál bringa, de nem katasztrófa egy átlag férfinak se. Itt inkább az ára ami visszatartó szerintem. Illetve sokan azt hiszik, hogy elveszik a sport része, ha ilyet használ az ember, pedig nem. Annyira élvezetes vele menni, hogy szinte biztos, hogy többet mész vele mint amúgy normál bringával. Ha megtanulod normálisan használni, akkor mindig csak annyit teszel hozzá a hajtáshoz amennyire épp szükség van. Okosan kell bánni az aksival, különben nagyon lerövidül a hatótáv is. Aztán rásegítés nélkül hajtva hamar elmegy a kedvünk tőle. Az igazán combos.
Gondolkozom azon, hogy a jövő szezonra lecserélem egy ilyenre: [link]
Vagy egy ilyenre: [link]
Ez a modell tavaly még nem volt, 140mm-es 27,5"-ös kerékkel és az újabb 500-as aksival.
Persze csak ha a mostaniért jó árat kapok. Kérdéses, hogy egy ilyen bringát vajon el lehet e adni itthon a bikemag aprón?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #52306 üzenetére
Egész pontosan 4000 euro az ajánlott kisker ára. Ez jelenlegi árfolyamon számolva 1.268.000.- ft
Az alap bringa elektromos hajtás nélkül kb a fele, olyan 2000 euro, a bosch rendszer meg a másik fele.
De ahogy nézem az árakat jövőre még drágább lesz sajnos, 4000 helyett 4700 lesz az a modell ami nekem van.(#52307) Hasaggymeg: Ezt a bringát amúgy is azért vettem, hogy kipróbáljak egy ilyet is, mivel jó áron jutottam hozzá, így bukó nélkül tudok tőle megválni is ha úgy van. Ha 2015-ös szériában lett volna 27,5"-ös AM fully ebike a Bergamont-nál akkor azt rendelem, mert az közelebb áll hozzám mint a 29". Meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #52307 üzenetére
De amúgy is szeretem cserélgetni a bringákat, minél több félét kipróbálni, nálam egyik se hosszú életű.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #52312 üzenetére
Igen valoban van egy egyszerubb is, de azert a 2 bringa kozott nagy kulonbseg van. Az egy tobb eves bringa, mig ez kb uj. Arra nem volt gari, erre meg orokelet gari a vazra, 2 ev a bosch cuccokra, 1 ev az alkatreszekre. Onnantol ahogy eladom, mivel a jotalasi jegy eladaskor lesz lepecsetelve. Azt elhiszem hogy felaron sokan raugrananak, de ennyire nem fontos az eladasa. Egyebkent hozzajon az is, hogy ilyen bergamont ebike ot lehetetlen szinte most beszerezni. Ami van alternativa pl haibike vagy ktm az 1,5 milla korul van. Es meg a kormanyrol allithato nyeregcso sincs benne. Meg nem mindegyik nyon kijelzos ami utolag 500 euro. Ettol fuggetlenul nyilvan nagyon szuk az a reteg aki ennyit kiad egy bicoert, mi sem tartunk ilyen draga bringakat, ez csak nekem jott. Ha most eladnam akkor 1 milla alatt hozza se lehetne erni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hszilard666 #52390 üzenetére
Akkor ezek szerint nem a menetet szakítottad meg, hanem a csavar fejét nyaltad el az imbuszkulccsal. Ha nem teljesen ment szét a csavar feje, akkor előfordulhat, hogy egy még jó állapotú 5-ös vagy 4-es imbuszkulccsal ki tudod szedni, ha rendesen bele nyomod, de ha totál szétment a csavar feje, akkor csavar kiszedő szerszám kell. Vagy kifúrni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
-
-
Runner_fxr
Ármester
Akit esetleg érdekel: Kerékpáros Tesztnap 2015 Csillebércen! Regisztrálni kell előtte! Szerintem érdemes kilátogatni, itt a fórumban is rengeteg kérdés merült fel annak kapcsán, hogy az egyes kerékpár kategóriák milyenek lehetnek használat közben. Itt lehetőség lesz akár 1 milliós bringákat kipróbálni különböző kategóriákban.
-
Runner_fxr
Ármester
Testbike.hu, Bikemag.hu apróhirdetései között. Illetve vannak használtakkal is foglalkozó kereskedők is, maxibike, crazy biker.
Azért javasoltam az újat, mert ha nem értesz hozzá, akkor könnyen belefuthatsz egy leharcolt bringába, amit ha felújítasz már sokba lesz. Annyiba is akár mint egy új. Ha használtat szeretnél, akkor inkább a kereskedést ajánlom mint a magánszemélyeket. Bár a használt kereskedők is megérik a pénzüket.
Én inkább vennék 100-110-ért egy újat mint 70-ért egy használtat, de Te tudod.
Használt akkor érheti meg inkább ha drágább kategóriákban nézelődsz, mert ott már nagyon jelentős lehet az árkülönbség az új és használt között. -
Runner_fxr
Ármester
Hát ha felismered, hogy mi a kopott, gondolok itt a hajtásra, csapágyakra, rugós villára, akkor nincs ezzel gond, nézegesd bátran a használtakat is, ki lehet fogni jókat, de nekem az a tapasztalatom, hogy ebben az alsó árkategóriában túlárazottak a használtak. Jobban megéri az új, persze kivételek lehetnek.
Állítólag sok minden lehet, nézd meg személyesen, ha jónak ítéled meg akkor vedd meg, azzal ne foglalkozz, hogy mit mond az eladó amíg nem győződtél róla meg személyesen.
Ugyan arra kell figyelni mint a többi használt bringa esetében, de ha ezzel tisztában vagy akkor úgy sem tudnak átverni. Normál dinamo helyett jobb az agydinamó, és lehetőleg ne menetes hátsó agya legyen. Tehát 8 fokozattól felfelé. Bár régebben voltak 7 fokozatú kazettás rendszerek is, de azok már nagyon régi darabok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Hátul 6 vagy 7 sebesség van manapság a menetes agyakon és 8 fokozattól felfelé már kazettás.
60-70-ért nem fogsz tudni kompromisszumok nélküli, tartós bringát venni. Újonnan ez a belépő kategória, filléres alkatrészekből. Persze működik, de sok alkatrésze nem a tartósságával fog elkápráztatni.
A tengelyek, kónuszok nem bírják túl sokáig ezekben a bringákban, a műanyag perselyes monoblokk is egy elég gyenge darab, hamar tönkre szokott menni. 140-150 körül kezdődnek a tartósabb, minőségi új kerékpárok.(#52611) vendingo: Elképzelhető, hogy jobban jártál volna az egyel magasabb felszereltségűvel, ha most ezt utólag akarnád fejleszteni arra a szintre, akkor az többe lenne mint 100k. Ez mindig így van, de persze valahol meg kell húzni a határt, mert mindig van egyel jobb.
(#52620) Tothgera30: Ez pontosan így van, a belépő karbonvázak tele vannak üvegszövettel is. Nem azonosak a minőségi karbonvázakkal. Máskülönben nem lehetne őket ilyen "olcsón" adni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #52623 üzenetére
A Wilier egy elég jó márka, nem hinném, hogy bármelyik vázukkal gond lenne, de vannak gyártók ahol a belépő karbon nem igazán merev ott ahol kell és súlyelőnye sincs egy minőségi aluval szemben. A nagyobb neveknél a belépő karbonnal sincs gond, de a drágább karbonvázak minden gyártónál minőségibb, több karbonszövetet és kevesebb üvegszövetet tartalmaznak. Ezáltal könnyebbek és merevebbek ott ahol kell, de drágábbak is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #52781 üzenetére
Szia! A suntour XCM-ben tudtommal nincs olaj csillapítás, így abba te olajat sehova nem tudsz tölteni. Primitív egyszerű szerkezet és nem is durva terep használatra való. Ehhez másik villát kéne venned. Ha darabosan mozog az lehet a bele kerülő kosztól. Az alján van egy 10-es anya, azt kitekered és szét is tudod húzni a villát, a benne lévő koszt töröld ki, majd belülről a szimmeringet kend meg egy kis zsírral. Ennyit tudsz tenni az ügy érdekében. Semmilyen olajat ne vegyél hozzá. Amit még lehet benne cserélni az a műanyag persely, az akkor kell ha nagyon lötyögőssé válik. Illetve létezik egy suntour kupak szerszám is, amivel a tején lévő műanyag csavart tudod kiszedni, akkor a rugót tudod benne cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #52792 üzenetére
Ez lesz helyette.
(#52793) szjoci: Ja nem, baromira tetszik, csak a 2016-os modellpalettán van olyan ami közelebb áll hozzám. 27,5"-ös és 140mm-es a rugóút. Idén még csak a 29"-es fully ebike volt elérhető a Bergamont-nál. Ezzel sincs baj, de a 27,5"-ös jobban tetszik. Ezért tettem fel eladásra, aztán majd meglátjuk elviszik e.
Amúgy még eladó ez is. Most minden eladó!A bulls meg azért eladó, mert jövőre barinő is kap egy komolyabbat.
Amúgy nincs baj ezekkel a bringákkal, nagyon szuper mind a kettő vagyis mind a 3.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #52804 üzenetére
Kipróbáltam azért. Nekem ennyi elég volt, hogy leszűrjem a lényeget. Egy 50km-es terepezés alatt a lényeg kiderült. Kiváló bringa, sőt, de a 27,5"-ös 140-es rugóúttal az én bringázási stílusomhoz jobban passzol mint a 29"-es 120mm-el. Még megyek vele egy két túrát biztos, de egyenlőre másik bringát használok.
Persze ha nem viszik el értelmes áron, az sem katasztrófa ha megmarad, azért nem rossz gép.Ha nincs eladási szándékod akkor minek hirdeted meg? Én sem adom el mindenáron, de ha értelmes pénzt kapok érte menjen.
fpeter07: Túl sok pénzt szerintem ne áldozz 26"-os bringába.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #52822 üzenetére
Nincs bajom a 29"-el, sőt merevben, vagy mondjuk 120mm rugóútig össztelósban is legjobb választásnak tartom. Csak nekem azért csapatósabb stílushoz, szimpatikusabb a 27,5". Bár a 29"-el is lehet jókat csapatni. Ez abszolút egyéni dolog, amúgy mindkét méret jó a maga nemében.
Merev vázzal én már sajnos nem tartom annyira élvezetesnek ezt a sportot, olyanokat oda tud verni a térdemnek ami már nagyon nem hiányzik. Az össztelós meg ég és föld kényelemben.Most néztem épp Bergamont-ból az akciós árlistát, de itt is kifogytak 2015-ös modellekből az olcsóbb kategóriák. Merev 27,5"-ben esetleg ez lenne 1700 körül: [link]
Valakinek esetleg vasárnap nincs kedve eljönni montizni egyet a Budai hegyekben?
-
Runner_fxr
Ármester
Vettem ma egy ilyen táskát.
Endurozáshoz van kifejlesztve, gerinc protektor is van benne ami kivehető, 1,5 literes minőségi ivózsák. Nem túl nagy a tároló rekesze, de a legszükségesebb dolgoknak épp elég. Ennyi pénzért szerintem ajándék! 45k volt a rendes ára. -
Runner_fxr
Ármester
Holnap egy Normafa, Hármashatár-hegy?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bicskás #52872 üzenetére
Tudtommal ez: Uvex Oversize 61-65cm-es fejkerülethez.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Kutya topik
- Micro Four Thirds
- Peugeot, Citroën topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen