- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
Hirdetés
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
belaazallat
addikt
válasz fireproof #11900 üzenetére
Hali!
Mach1 240-es típusú 28"-as felnit használok. Súlyom(125kg) és közlekedési stílusom miatt, nagy igénybevételnek van kitéve, ezek ellenére bírja a strapát. Haver kisebb súlyú, de több éve használja ugyan ezt a típust, nincs vele problémája.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
félisten
-
csabi94
őstag
válasz fireproof #18136 üzenetére
Szétszedem a patentszemnél, berakom egy nagy szájú fél literes üvegbe, öntök rá kb. 1 dl brigéciolt, rázogatom egy darabig, utána kiöntöm, öntök bele tiszta vizet, rázogatom, kiöntöm, és ezt játszom addig, amíg nem marad tiszta a víz. Utána kiveszem, és jól megpörgetem (de nem elengedni, mert barátomé egyszer a szomszéd ház tetején kötött ki ), hagyom leszáradni, és mehet is rá a kenés.
-
ludsimon
veterán
válasz fireproof #18136 üzenetére
Kívülről biztos szépen lemossa.
Belül nem tudja kiszedni a mocskot csak ha brigéciolba teszed 5-10 percre.
9usd-ért viszont lehet fogok venni, mert igazából lusta vagyok leszedni a láncot a városiról. Állandóan bontogatni és új csapszeget szerezni az adott lánchoz macerás, legalábbis nem akarok annyit foglalkozni vele.
Persze a patentszemes másik láncomat azt simán leszedem pillanat alatt és vissza is teszem az nem nehéz.
Most is vettem a városimhoz patentszemet de csak 1x használatos mert olyan ügyesen okosan találták ki, hogy gyárilag meg van hajlítva, amikor összenyomom a másik felével hajlik vissza és ha megbontom még1x nem tehetem bele vissza.
Okos volt aki ezt kitalálta.Milyen szép ára van a 7sebességes patentszemnek.
Ez viszont nagyon fasza 9 sebességes rendszerhez. Megvan egy ideje és jó.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz fireproof #18141 üzenetére
Láncbontás sem nagy dolog, azt is meg kell valamikor tanulni.
Ha ilyet akar rádtukmálni NE vegyél!!!
Ez olyan, hogy a másik fele meg van hajlítva és mikor összenyomod hajlik vissza.
Egyáltalán nem tűnik biztonságosnak, megvettem és hagyom porosodni inkább a fiókban..undefined
-
rétisün
veterán
válasz fireproof #18141 üzenetére
persze, hogy nem egyfajta méret, a különböző rendszerekhez tartozó láncok (6-7-8 sebesség, 9-es, 10-es) más-más szélességüek.
sramot vehetsz, én már vagy 15000 km-t letekertem sram lánccal, vagy shimano lánc+sram patentszem, sose volt vele semmi gondom.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz fireproof #18146 üzenetére
igen, csak a fokozatok számától függ. ez való 8-as rendszerhez.
mod: látom, te is ezt linkelted.
(#18145) sanzi89: bizony, nagyon jó megoldás, könnyen bontható/zárható, többször is (a BBB pl. nem ajánjla a patentszemeit többszöri felhasználásra )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz fireproof #18148 üzenetére
szerencsére itt nálunk nem minden bolt csak shimano-s, általáan van sram lánc/patentszem készleten.
de nem hiszem, hogy pesten ne találnál olyan boltot, ahol kapsz ilyen patentszemet....a ridebike (ha jól tudom) amolyan ebike "igaziban" ott biztos tudnak adni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
bubi92
őstag
válasz fireproof #18412 üzenetére
amelyikben nincs hajlítás az polarx table top a kocka alakúnak is van valami neve, nem ugrik be, de 2008-ban 3 új polarx-et adtak ki, a tied fixen 4x. az már más kérdés, hogy google összevissza dobja ki a másik kettőt is ha rákeresel a 4x-ra
jah meg van manual
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #22568 üzenetére
1. A láncot nyúlás szerint kell cserélni. Ha elérte a nyúláshatárt, akkor le kell cserélni, mert onnantól már súlyosan károsítja, koptatja a lánckerekeket.
Ha a láncod nincs kinyúlva, akkor nem kell cserélni. Persze új fogsornál, mivelhogy a fogsor a drágább alkatrész, normál esetben, nem érdemes már használt lánccal nagyobb kopásnak kitenni. Így a hajtást megkímélheted egy új lánc felrakásával akkor is ha a régi nem nyúlt még ki teljesen, el kell tenni a régi láncot kimosva, hogyha majd az új lenyúlik, akkor azt még tudod tovább használni.
Lánctányér bírja a legtovább. Ha cseréled a láncot, akkor sok sok láncot le lehet használni egy tányérral. Szóval azt nem kell cserélni. Sőt ahogy nézem a képeket, a te hajtásod nem tűnik annyira kopottnak, hogy a hajtómű tányérok cserére szorulnának. (Persze ez a feltevés csak akkor lehet igaz ha egyszerre koptak. )
2. Pl 12-27. Akkor a legkisebb kerék 12 fogú, a legnagyobb meg 27 fogú. Áttétel különbségeket jelöli.
3. Sram láncok nekem nem a barátaim, főleg az alsó kategóriában, maradj a Shimano -nál.
4. Lyukkör egyszerűen, a tengely közepétől nézett kör, ami mentén a hajtómű csavarok vannak.
5. Rosszat nem nagyon hallottam róluk, max olyat hogy amire azt mondták hogy van, vagy lesz készleten, soha nem érkezett meg. Szóval én azt mindenképp pontosítanám velük, hogy amit rendeltem azt meg is fogom kapni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #22570 üzenetére
Ezeknek a márkáknak nagyon széles a termék palettájuk, főleg a BBB-nek.
Szóval ezekről általánosan véleményt mondani nem lehet...
Nem gagyik, de a legtöbb termékük, nem 100% osan "kitesztelt". Szóval fenntartásokkal kezelendőek. De attól függetlenül vannak jó cuccaik, jobb áron mint a többi trendi márkás gyártónak.[ Szerkesztve ]
-
-
hoffman_
nagyúr
válasz fireproof #43174 üzenetére
Nincs kizárva, hogy le akart húzni, de az is lehet, hogy nem ez lesz a hiba oka. Ha megmondod a váltókar típusát(akár csak a szériát), akkor az itteni, nálam profibb kollégák valószínűleg meg tudják mondani biztosra, hogy kompatibilis-e. Mivel a váltód outi, ami mtb-n nem jellemző jelenség, én továbbra is erre gyanakszom.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
fireproof
őstag
válasz fireproof #43176 üzenetére
Tévedtem. ha jól sejtem akkor ez egy Shimano Acera M360 8S váltókar.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz fireproof #43179 üzenetére
Ha friss vásárlás, vagy látod értelmét, akkor menj vissza, és kérd számon. Ha szemét fajta, akkor a hajadra kenheted, de ici-pici esély van rá, hogy cseréli neked, vagy valami hasonló(bár ez nincs 1% se, ha engem kérdezel).
mod:
Gondolom beállítani is hozzá viszed. Azért kér pénzt? Ha igen, akkor nagyon fasza bizniszt csinált veled...
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
belaazallat
addikt
válasz fireproof #43195 üzenetére
Igen, passzol, de mielőtt váltót cserélnél egy másik helyen próbaképp ki kéne cseréltetni a váltóbovdent bovdenházzal együtt. Lehet ez is megoldaná a problémádat. És olcsóbb is lenne.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #43181 üzenetére
Szerintem is azzal lehet a baj, hogy nem jó a kar a váltóhoz.. de nem feltétlen a csávó akart lenyúlni, szerintem csak egyszerűen fogalma nem volt hogy nem jó hozzá a váltókar... mert ezt elég kevesen tudják, hogy különböző szetteknél milyen váltókar és váltókarokat lehet összepárosítani, mert szakirodalom sem nagyon van róla, kérdeztünk már a shimano forgalmazónál is ilyen felfedezett anomáliákat, de ott sem tudtak mit mondani. Létezik külön országúti egyeneskormányos váltókar de 8 asba nem hiszem hogy találsz, vagy ha találsz az már annyira régi lesz, hogy az meg lehet megint más húzású.
Szóval szerintem szabadulj meg attól a 105 ös váltótól, és vegyél rá egy középkanalas MTB váltót.[ Szerkesztve ]
-
Meme
aktív tag
válasz fireproof #43226 üzenetére
A kerékpárodon levő váltókar-hátsó váltó kompatibilis egymással
A 8-as váltókarodhoz 8-as sor van fent, ezzel sincs gond.
A rövid kanalas outi váltó kicsit nehezebben válthat esetleg, meg 25/26/27 legnagyobb áttétel helyett neked 30/32 van (nemlátom...)4 probléma lehet(külön-külön vagy akár egyben is):
-milyen lánc van rajta?
-fogsor és a lánc mennyit ment? nincs megkopva/megnyúlva?
-a váltó nem lötyög, a váltó vagy a váltófül nincs elgörbülve?
-a bowdenezés mifajtaféle?Ha a lánc oké és sérülésmentes a cucc, akkor a bowdenezésen nagyon sok múlik.
Shimano SP41 (XTR szintű) bowdenház 720ft métere
Akármilyen új bowden (nem kell rozsdamentes meg teflonos)
Shimano vagy Jaqwire bowdenházvégBowdenház végét leköszörülni (ezt szinte az összes szerviz is kihagyja)
Kupakokat rendesen rányomni
Bowdent nem zsírozni, mert van az sp41 házban gyárilag
Normálisan beállítani a váltótSzevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz fireproof #43235 üzenetére
hivatalosan nem jó a 9-es váltó a 8-as sorhoz, de a gyakorlatban simán megy.
én a bowdenezésre gyanakszok erősen.
járunk versenyekre is szervizelni, a felső kategóriás gépeken is olyan okádék bowdenezés szokott lenne, hogy sírunk (nem feltétlen a minősége, inkább az összerakás). kenés nulla, megtörve, berozsdásodva a ház, szálak állnak ki összevissza...Szevasztok bogyókák!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #43263 üzenetére
Amelyik 4mm-es.
simon7012
Mit kell azon annyira köszörülgetni ha nyíl egyenesre elvágom egy jó bowdenvágóval? Köszörüléssel meg belemegy a fémpor, azt meg mosogathatom ki belőle utána. Itthon van hogy dremellel, koronggal elvágom, az se lesz jobb, csak nem roppantja kicsit össze mint a fogó, de az is annyira lényegtelen.. csak koronggal vágni meg azért szar mert könnyen megolvadhat a házban a "teflon" cső.[ Szerkesztve ]
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #43270 üzenetére
Vegyél sima műanyagot akkor (ebből egyébként van sokkal olcsóbb is, meg ezek szerintem drágábban is adják), azzal is csodálatosan kell működnie akár egy 11 es rendszernek is, gyárilag is ilyet szoktak a gyártók, valamint minden szerviz alapból ilyeneket épít be.
Egy 8 as rendszernél nem kell ennyire túlugrálni ezt a dolgot. Lényeg hogy legyen egy hosszanti eres 4mm es váltó bowden ház, végek. Szépen legyen levágva a vége, szép ívük legyen ahol szöget kell bezárni, ne feszüljön stb, jól legyen rányomva a vég, amit meme is mondott, és akkor szépen kell működnie.
Ezen felül az már csak tuning, az ember technokrata lelkének megnyugtatása végett , ha fém véget használsz, vagy drágább bowdenházat, vagy drágább köszörült rozsdamentes, vagy teflon bevonatú bowdent, minimális lesz a különbség, szinte csak akkor észrevehető, ha már több 10-100 rendszert össze építettél és tudod mit kell hol nézni, érezni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #43276 üzenetére
Elvileg igen, de a szerelőnek is kell hogy legyen bowdenje, szerintem érdekesen fog nézni ha beállítasz egy váltóbowden szettel hogy cserélje ki.. egyébként ha beállíthatatlan a váltó, akkor neki automatikusan ki kellett volna cserélnie, vagy legalábbis detektálni a hibát és közölni veled, hogy nem lehet beállítani, mert a bowdenezést ki kéne cserélni hozzá hogy jól működjön. Lehet ezeket a bowdeneket nagytételben venni, úgy filléres összeg neki újrabowdenezni egy hátsó váltó rendszert.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fireproof #47241 üzenetére
Igazából az outi elbír (főleg ha nem agyonkönnyített karbont veszel), ami inkább probléma lehet, hogy kényelmetlen lesz. Ugyebár outin eléggé előrehajolsz, és emiatt nagyon feljön a lábad. Így ha az embernek kicsit nagyobb hasa van, akkor folyamatosan azt fogja "rudgosni", ami elég rossz érzés (saját tapasztalat ). Én akkor vettem outit, mikor 85kg lettem (178cm-hez), akkor már ok volt, de miután fogytam még 2-3kilót, utána lett (ilyen téren) igazán kényelmes.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!