- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iPad topik
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
KaraDani
addikt
válasz Teasüti #4763 üzenetére
Az olyan kátyút ami már az autónak is durva elkerülöm azzal is, ha nem lehet lassan megyek át rajta. Na de nem a kátyúbahajtás volt a lényeg, hanem, hogy váratlanul hajtassz bele. Azt nem értem, én előre nézek tekerés közben (mondom kivételek vannak: rövid szoknya, hosszú comb, stb... stb... DemonDani: ilyen esetben előfordulhat ez a pillanat ez tény ), és látom mi jön, kiállok és kész. Egy helyen van a városban azokon az útvonalakon amerre járok, ahol nyöszörgök a merev crosson 28-as 8 barra fújt gumikkal: rákosrendezőnél az a nyamvadt macskaköves utca. Na azon tényleg jobban szeretek átsuhanni a montival, nyitom a tagot telót, és nem érzek belőle semmit Amikor először jártam arra az akkor új montival meg is jegyeztem Fáraónak, hogy jé újraaszfaltozták az utcát
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Teasüti #4770 üzenetére
Hát ezzel a "ráz a bicaj" problémával én sem tudok mit kezdeni...
Terepen jól jön a fully, hosszabb távot végig bírok vele, mint anno merevvázassal, mert persze, csillapít, nem fárad úgy az ember. De még az én alsó-középkategóriás fullymnál is érződik, hogy ha nem lockolom be a tagot, bemozog, és ez felfelé mászásnál csökkenti a hatékonyságot. Igaz ha megnézed a maratonok mezőnyét, ott rengetegen mennek merev karbon gépekkel, gondolom egy bizonyos erőnlét felett már többet számít az a -3 kg a bringán, mint a kényelmesebb lefelék, szóval van élet fully nélkül is.
Aszfalton viszont pont nem érzem szükségét, mivel az aszfalt még az úthibákkal meg padkákkal együtt is sima dolog (a terephez képest), a keskeny slick gumikkal jó haladós, biztosan nem hátráltatnám magam még egy pogózó és felesleges plusz súly rugóstaggal. Kiállni úthibáknál meg alap reflex... De ez persze az én véleményem.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
KaraDani
addikt
válasz Teasüti #4777 üzenetére
Hát ha 1-1 milimétert mozog be tekeréstől a kínai tagod, akkor az sokat nem is csillapíthat az úthibákból Nekem is volt ilyenem, nem csak úgy kitalálom amúgy. Gimis koromban vettünk egy Schwinn ranger fully-t obiban Két hónapig bírtam használni, aztán ment a garázsba mert elegem lett belőle, és szépen visszaültem a nálam öregebb acélvázas outira, amit addig használtam. És azzal is egyetértek, hogy a fully király, csak nem ezen a színvonalon (ezt is tapasztalatból mondom: őt nyúzom terepen), és nem erre a felhasználásra
-
Ariadne
őstag
válasz Teasüti #4780 üzenetére
Rugó? Az egy levegős tag ott a cápában, rugó nincs benne tudtommal...
mod.: Egyébként mi 650, 550 meg 1200 egy rugóstagban? Általában a hosszával szokták jellemezni, mm-ben, az XC-s tagok pedig mind levegősek, rugós tagokat a DH-sok használnak főleg.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #4835 üzenetére
Manapság mindegyik villa aszimmetrikus. A Rebám is, egyik oldalt a két légkamra, másik oldalt meg a csillapítás lockouttal. Mondjuk nekem speciel hátul is aszimmetrikus a rugózás hála az Epicnek. Villáknál szerintem annyira nem szempont, hamarabb megadják magukat mostanság a csillapítóegységek, perselyek, meg úgy kb. minden.
-
xmad
őstag
válasz Teasüti #4834 üzenetére
jah értem.. hát ezt nem is tudtam
valószinüleg azért ilyen puha a mozgsa a telónak.. találtam rajta egy matricát: use only: trekking / cross country
mostmár értem... csak a régi suntour után nekem most marha fura h állóhelyzetben majdnem letudom nyomni teljesen a villát
meg neten is olyan képeket láttam a telóról, hogy mind2 oldalon lehet állítani
-
gery03
senior tag
válasz Teasüti #4899 üzenetére
Jaja.
5. Ez nekem sem tiszta, de ... Ál-singlespeedek (álfutár, koszos/működő bicikli, őrült tojásverő áttétel??? ) az eggbeater nálam csak pedálként mond valamit
10. Brompton által gyártott összecsukható bicikliBici: A 10,9 sebességes láncnak sokkal kisebb az élettartama mint egy 8asnak. A 10esnek akár a fele is lehet a 8ashoz képest. Persze azonos kategóriájú láncot összehasonlítva.
A 9es váltóban szerintem el fog érni a 8as lánc, de nem garantálom, hogy nem fog csörögni az esetleges hozzáérés miatt. Az áras dologról nem tudok nyilatkozni.[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #5388 üzenetére
Kétlem, h olyan nagyon edzettebb lenne, mint én.
Ne ítélj meg látvány alapján edzettségi szintet, mert csúnya meglepetések érhetnek. Sőt, ha külső alapján becsülöd meg valakinek az edzettségi szintjét, akkor csak csúnya meglepetés ér. Múlt szombaton saras terepen lefelé ment el mellettem egy 55-60 környéki őszülő szakállú fickó olyan tempóval, aminek én ideális körülmények között örülnék.A combja egyáltalán nem volt vastagabb, mint az enyém.
A sok bringázás inkább szálkásít, mint erősít, így nem csoda.Ennyit számítana egy MTB kontra outi??
Ennyit számít, hogy ő a tekerési energia jelentős részét nem pogózásra fordította veled ellentétben. A szélesebb külső is számít természetesen és a kerékméret is, de már hardtail MTB-vel is határozottan észrevehető a teló lockolásának energiaspóroló hatása emelkedőkön. Két feleslegesen mozgó, a hatékonyságot csökkentő rugónál meg pláne.A fizika rá ugyanúgy hat elvileg. Erőlködés nélkül kisebb pedálfordulattal...
Kisebb pedálfordulat, de nagyobb lánctányér, nem bólogató bringa, 4-5 kg-mal könnyebb bringa, valamint megfelelő technika alkalmazása.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
SOAD19
addikt
válasz Teasüti #5385 üzenetére
Hát sejtettem, hogy bennem is van a hiba, gondolom idővel rájöttem volna a technikájára. De így hirtelen nem tudtam a kereket ill. a vázat és az oszlopot mind befogni az U-lakatba, úgyhogy csak a vázat zártam le.
Eddig úgy voltam a flexes dologgal, hogy az elég esélytelen, hogy valaki azzal fog bicajt lopni, főleg, ha köztéren hagyja az ember. De múltkor egyik fórumtársunk linkelt egy videót, ahol egy vasútállomáson szimuláltak egy lopást. Elkezdték levágtni a zárat és több biztonsági őrt is simán leráztak, azzal a dumával, hogy csak elveszett a kulcs... Ennyi erővel flexszel is nekieshetnek és senki se akadályozza meg.Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
whiskey
tag
válasz Teasüti #5388 üzenetére
"Kétlem, h olyan nagyon edzettebb lenne, mint én..."
12,6 km/ó-s átlagnál ezt kijelenteni azért elég durva....Ez a Pécs-Orfű útvonal ha nem is egyezik a tieddel, de szintben, távolságban hasonló, igaz ebben nincs földút, csak aszfalt. Ez is Fully-s MTB-vel lett végig tekerve.
Ezen az úton érdekes, de nem tudok sokkal többet kihozni az outiból sem.. Az oka talán az lehet, hogy a rossz minőségű mecseki aszfalton jobban lehet haladni a telós géppel, másik, hogy a hidrós tárcsákkal mélyebben be merem engedni a kanyarba, rövidebb fékutakat tudok venni. -
Ariadne
őstag
válasz Teasüti #5395 üzenetére
Attól, h pogózik a gép (amit szemmel alig látok) még nem haladok lassabban ugyanolyan pedálfordulat mellett.
Dehogynem, egy csomó energiát vesztesz, ami hajtás helyett a pogózásra megy el. Látni meg nem látod, hiszen alattad van.
A szálkás izomzat amennyire én tudom az állóképességhez és dinamikához jön jól, de nagyobb áttételben nagyobb nyomatékot kell kifejteni, amihez izomtömeg kell szvsz. Nem?
Te láttad már bármelyik Tour de France-os versenyző lábát a tévében? Vagy Buruczki lábát esetleg? Rémisztő, iszonyú vékony... De az erőteljesebben bringázni kezdő ismerősökön is egyértelműen látható, ahogy elkezd levékonyodni, szálkásodni az izomzatuk. Az okokat nem tudom, de tény, hogy az edzettebb bringások, különsen outisok keze-lába szálkás, vékony.
A bicó meg a bringás súlya, hát, ha bringázol még egy kicsit, rájöhetsz saját tapasztalatodon is, mennyire sokat számít. De legközelebb próbáld csak meg lehajrázni az outist és meglátod, mennyire gyors. (igaz ha edzésből jön mondjuk, akkor egyrészt nem áll le versenyezgetni a bicikliúton, plusz simán lehet, hogy nagyobb táv után kocog épp haza)
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
whiskey
tag
válasz Teasüti #5396 üzenetére
MTB-vel oké, de az outi szét rázkódik rajta, azért írtam, hogy nem sokkal vagyok gyorsabb outival sem. Fölfelé gyorsabb, de lefelé nagyon rázza, és a szűk ívű kanyarok miatt nem lehet tempót menni. Lehet csak én majrézom túl a dolgot, de outival félek, hogy a pattogás miatt nem tudok megfelelően lelassulni a kanyarok előtt.
Az autóutat is most csinálták nincs egy hónapja, azóta nem jártam arra, de ott is hasonló volt a helyzet..
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #5424 üzenetére
Esetleg ha nagyon muszáj, akkor szerintem rakhatsz be egy picivel nagyobbat, HA puhább a rugó, így annak lesz akkora beülése, hogy a geometria beálljon az eredeti helyzetre. Nálam is ez történt. (150-es tag 650-es rugó -> 165-ös tag 550-es rugó)
Szar felszállni, csak lábujjhegyen tudok lelépni, de ha rajta van a súlyom, akkor minden olyan, mint az előző taggal és még kényelmesebb is, jobban felveszi az úthibákat részben a beülésnek köszönhetően. -
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #5424 üzenetére
Értem. Akkor ez nem olyan egyszerű téma, mint az első villa...ott csak egy rugóút van és kész..
Köszi a segítséget.
Xantomas: Most én itt a becsúszó hosszára azt értettem, ami látható. Ami bent van már a szárban, az nem érdekes. Szóval a látható becsúszókar mérete ad valami összehasonlítási alapot a szemtávolsággal?
ludsimon: Nem, nem vettem meg egyiket sem még.
Ott van Simplon a boltban és most jött egy új is.
Az újról annyit kell tudni: SLX az egész, azt hiszem a hátsó váltó és hátsó agy XT, elől Marzo levegős teleszkóp (csak 100mm ), hátul pedig egy 100 mm-es rugóúttal rendelkező eléggé noname rugóstag. Az a bajom vele, hogy nagyon progresszív, nehezebben indul meg, szóval egyáltalán nem pogózós, bár nem tudom, hogy ez jót vagy rosszat jelent e az utakon.
A váz egyébként nagyon érdekes. Kézzel készült darab ali és kb. olyan súlya van mint egy karbonnak. A merevvázas kézzel épített cápámnál könnyebb. Meme is csak nézett, hogy mi van, hogy olyan súlya van a biciklinek, mint egy versenykerékpárnak.
Egyelőre 2 hétig szünetelve van a projekt, de utána veszek egy kerékpárt, mert jön a nyár.
Most ebben a 2 hétben fórumon is alig leszek.... -
Nyugdíjas
nagyúr
válasz Teasüti #5573 üzenetére
Ezzel kapcsolatban most megkérdezem, ami rég foglalkoztat...
Létezik ennek pofátlan verziója? Mert engem van amikor zavar, főleg ha igazán atom közel jön a mögöttem jövő. A múltkor (szerintem) idegesitően csinálta ezt egy idősebb arc mögöttem. Gondoltam kicsit megmutatom mi lenne, ha még ő is fele annyi idős lenne, aztán stabil 40 körüli temponál szerencsére elég hamar elkopott mögülem, mert énis elfogytam nemsokára"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
rétisün
veterán
válasz Teasüti #5573 üzenetére
bizony, a szélárnyék.....én sose mentem tartósan 40-et, amíg be nem álltam egy outis mögé. engem is meglepett a dolog, de simán tudtam vele tartani a tempót.
(#5566) szki: én tudok neked kölcsönözni egy ilyen racsni-leszedőt, ha meg tudjuk oldani valahogy az oda/visszaadást.....(holnap rádiháza-szentpéterfölde környékén leszek)
(#5576) venember83: na igen, ezért nem szeretek (nem is szoktam, talán 2-3-szor fordult elő ) senki mögé odapofátlankodni.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
-
szki
őstag
válasz Teasüti #5579 üzenetére
Milyen bringád van?
Amúgy ma volt alkalmam megemelni, egy 6,5 kg-os outit (1,5MFt listaáron). Ráülni nem ültem/ülhettem rá perszeszerk: látom rétisün linkjéből, hogy a pécsi Imperatornál van teszt lehetőségre. Még ott vettem anno a trekkingemet
rétisün: megy privi!
[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
válasz Teasüti #5623 üzenetére
Hehe
okosabb mint gondolod!Szoftveresen lehet állítani, az csak azt jelenti hogy 15mp-es frissítésekkel 30órát megy! Csak az akku élettartam miatt van megadva a frissítési idő.
Meg tudod adni neki, hogy mondjuk 10km/h felett 1mp legyen, de pl ha megálsz tolod a bicajt vagy ilyesmi akkor 10km/h alatt 3mp legyen, akkor magától visszavesz, (mert hát minek mp-enként frissíteni ha 1 métert nem haladsz 1mp alatt)
szóval 1mp-et tud ha kell. edigital-on van 11ért a GT-120szerk
de van 17ért GT-600 az már elég fullos... ott már van egy 3szor nagyobb akksi, meg elvileg már a G-erő hatásokat is tudja mérni, erről rendes tesztet nem találtam[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #5738 üzenetére
Ha véletlenül leversz egy tükröt, vagy megkarcolsz egy autót a forgalomban, akkor már megérte a biztosítás.
A mikropontos DNS védelem meg kb az, mint az autók szélvédőibe, fényezett elemeibe gravírozott, festett rendszám.
Ha használt alkatrészt veszel, akkor könnyebben észreveheted, hogy lopott az áru."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
dunc
nagyúr
válasz Teasüti #5830 üzenetére
Az a helyzet,hogy holnap kezdek új helyen,és arra kell koncentrálnom. (első nap nem akarok hulla fáradtan beesni ) Ezért ma inkább csak Malomvölgybe gurulok ki ,ha megfelel term . oda mehetünk együtt. !?
MZsoltee&Süti... Nos??? Tó körbe buzulás, és utána Kökény betonka ? Hosszúporázospincsigázolás ?[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #5921 üzenetére
Nem ők, hanem profi szerelőik. De valóban vagdossák a gumikat a talaj típusa és annak állapota függvényében. Mondjuk ők profik, és magasról tesznek a tapadásra a legtöbb esetben, nekik csak a gyorsaság számít.
Tamoo: Gyártanak olyan gumit, amire olyan futófelület-csíkot/csíkokat ragasztasz, amilyet akarsz. Igaz, ezeket csak profik használják.
5925: "...biciklinél nincs aquaplaning..." - S ezt az aquaplaning is tudja?
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #5925 üzenetére
[link]
Aki akarja megvagdoshatja, de kb a negyedére csökkenti a gumi élettartamát.Én pont ellenkezőleg, a magas futóélből vagdostam ki, hogy téligumiként rendesen tudjam használni, és belekapjon a hóba. Sárban se utolsó, mert jóval nagyobb a térköz a "bütykök között, és könyebben kidobja a sarat magából, viszont több mint 800g... két keréken majdnem fél kg + a mostani, ráadásul szélesebb gumikhoz képest.
Azt, hogy nincs aquaplanning, azt mondjad annak, aki esőben, vizes aszfalton akár kisebb kanyarodás közben esik el, mert nemes egyszerűséggel a gumi nem érintkezik az aszfalttal, és az eleje kivágódik oldalra.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #5934 üzenetére
Mondjuk erre legkönnyebben úgy lehet választ kapni bármiféle számítás nélkül, egyszerű paraszti ésszel, h meg kell nézni egy laza talajon, h a bicikli mennyire süllyed el, és egy autó mennyire!
Sztem outival nem is lenne érdemes bemenni enyhén áztatott laza talajra, mert nem jössz ki onnan. -
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #5932 üzenetére
Na éppen ezaz. Egészen addig, míg egyenesen mész, nem fut fel a vízre. De mihelyst kanyarodni kezdesz, alacsonyabb nyomáson, a gumi kiterül, a kormányfordítás miatt elfordul, és bár az érintkezési felület lényegesen nem növekszik meg, csak az iránya.
Az sem teljesen igaz, hogy a gumi profilja nem lapos. Egy slick mtb külsővel, 2-3 barra fújva menj bele egy pocsojába, és nézd meg, hogy milyen nyomot hagy utána. nem pár mm széleset, hanem kb olyan széleset mint maga a gumi.
Outinál más a helyzet, ott egy kopott, 23mm széles gumi, kb 1,5 centis nyomot hagy maga után, még 8 barra fújva is.Eleve, az autók gumijának is más az anyaga. Locsolj rá autó, és kerékpár gumira vizet. A más anyag, felületi érdesség miatt bizony a kerékpár gumik nem taszítják annyira a vizet.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest