-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
hehe siker van megtaláltam, csak hirtelen nem értettem hogy 2001-től kell nézegetnem, azt hittem, hogy csak a 2001-es modelleket, de meg van róla lenne szó
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
dqdb
nagyúr
válasz zsolt19900 #15501 üzenetére
Ha biztosan ez az, akkor jó hír: ez nem ugrálós, hanem sima XC bringa XC geometriával. Milyen hosszú a nyeregcső, ami most bent van? Mennyi maradna bent belőle, ha úgy állítod be, hogy a nyergen ülve a legalsó pedálállásban pont nem nyújtod ki a lábad?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
zsolt19900
őstag
ilyent még nem próbáltam, egy sima nagyon picike van benne csak, mert unokaöcsém ugratósnak szánta, de nem használta
amennyi belemegy első körben nyeregcső a vázba az majd' 30cm-er szóval jók vagyunk ezen a téren gondoltam veszek egy 40cm-est és akkor azzal le van tudva a dolog
másik kérdés: olyan gondom lenne az első váltóval, hogy 1-2-3 as fokozatok között a 2-3 asba beteszi, de az 1-esbe nem akarja "levinni" a láncot, ez kormányon lévő váltókar probléma lehet, vagy bovdenen kellene húzni, engedni valamit, vagy esetleg a lenti váltó hibája lenne ez a jelenség?
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
fungeld
aktív tag
válasz zsolt19900 #15503 üzenetére
A váltón van két csavar és azt hiszem a belsővel tudod beállítani.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
zsolt19900
őstag
válasz fungeld #15504 üzenetére
az csak finom állításra való nem? de szerintem a váltókarnál lesz a gond, mert el sem akarja kapni úgymond az egyest, csak üresen nyomkodható, nem is kattan
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
csabi94
őstag
válasz zsolt19900 #15505 üzenetére
Ha nem feszül a bowden akkor nem is fog kattanni. Megnézném azt a csavart a helyedben.
-
zsolt19900
őstag
válasz csabi94 #15506 üzenetére
és tekerjem ki vagy be amennyire lehet, melyik legyen?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
fungeld
aktív tag
válasz zsolt19900 #15505 üzenetére
Nem, azzal a két végállást tudod beállítani. Fejből nem tudom, hogy merre kell. Próbáld meg mindkét irányba és az egyik jó lesz
Szerk: arra figyelj, hogy nehogy ledobja a láncot lánckerék és a váz közé váltásnál.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
zsolt19900
őstag
válasz fungeld #15508 üzenetére
áhám jól van megnézem, igaz elvileg cserélve lesz az a váltókar és akkor majd a mesterember beállítja a dolgokat mindenhol
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
csabi94
őstag
válasz zsolt19900 #15507 üzenetére
Nincs feltűnően kicsavarva egyik sem? Mert ahhoz nagyon sokáig kéne csavarni (lehet, hogy nem is lehet), hogy egy teljes fokozattal el legyen állítva. Lehet, hogy nem ez a hiba.
-
rétisün
veterán
amúgy leesett az első hó az idei télen, ami (eddig) meg is maradt....ha enyhülne napközben 1-2 fokot, el is olvadna valószínűleg, annyi esett csak.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz rétisün #15512 üzenetére
Mára 2 órás futást terveztem, de ahogy nézem ennek lőttek Vízszintesen esik a hó, és a 2 km-re lévő, szélvédett erdőig is gáz eljutni. Bár beöltözhetek a bicajos ruházatomba, és abban nem zavar a szél (5,5 kg a ruha súlya)
Holnap meg bicajozni kellene..[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
itt süt a nap, a hó már el is olvadt az aszfalton, de a radarkép szerint mintha erre jönne tőletek a többi....
sebaj, ebédig még akármi lehet, úgyis csak utána akarok elindulni.ilyenkor azért sajnálom kicsit, hogy a tegnapi napot ellustálkodtam
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
zsolt19900
őstag
válasz csabi94 #15510 üzenetére
nem szinte mindkettő felesen van betekerve, ezért ecseteltem, hogy az finom állításra való, és ezt nem érzékelem finom állításnak
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Teasüti
nagyúr
Én meg hóért rimánkodok egy ideje, de persze mi felénk vmi elszigetelt kis önálló klíma van, ami mindig eltér az országostól.
-
-
-
csabi94
őstag
válasz zsolt19900 #15515 üzenetére
jogos, akkor mégis a váltókar lehet a hibás. milyen váltókar egyébként? mármint, hogy milyen kialakítású?
-
zsolt19900
őstag
válasz csabi94 #15521 üzenetére
fékváltókarnak mondanám, de láttam (neten körbenézegetve), hogy van úgynevezett stream váltókar, ami v-fékkarhoz "ajánlott" oda helyezhető, na ez is azt hiszem v-fékkar független, linkelek egyet csak az enyémen a márka (az elsőről nem leolvasható, mert le van törve róla a burkolat, a másik a hátsó váltókar pedig shimano alvivo egyébként 3x8 -as rendszer van rajta
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz csabi94 #15521 üzenetére
no picit jobban ránéztem, amikor 1esbe kapcsolnék a bovden teljesen laza lesz, és lötyög, a váltó pedig nem moccan lefelé
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
ludsimon
veterán
-
-
zsolt19900
őstag
vissza-vissza olvasgattam, rugós nyeregcső mennyire éri meg? mennyire jó rossz stb. olcsóbb kategóriára gondolok itt éppenséggel
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Teasüti
nagyúr
válasz zsolt19900 #15526 üzenetére
Nehéz és cserébe alig jó vmire.
Paralelogramma rendszerűt érdemes venni, de az meg nem olcsó és csak egy átmérőben van, ahogy nézem.[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
-
Teasüti
nagyúr
válasz zsolt19900 #15528 üzenetére
Sztem csak végszükség esetén érdemes ezzel próbálkozni.
Ütéseket csillapítja csak, de közel sem olyan hatékonyan, mint egy hátsó felfüggesztés.
Egy merev vázas bringánál az egész bringa rugózatlan tömeg, az mindenképp odaver a nemesebbik felednek, ha nem emeled fel, használhatsz bármilyen nyeregcsövet.Ami ehhez kapcsolódik, én azt nem értem, h az olcsó merev vázas bringáknál (meg úgy általában bármelyiknél) ha rajta ülök miközben ütés éri a kerekeket, akkor nem hajlik, törik a tengely, agy, felni, stb?
Mert azért nincs kedve sztem az embernek pl terepen folyamatosan kiállva hajtani, gurulni.
Még a fullymon is kiállok egy akadály előtt, h kíméljem a kereket és tengelyt.
Akkor ez merev váznál nem okoz gondot?? -
rétisün
veterán
válasz Teasüti #15529 üzenetére
"Még a fullymon is kiállok egy akadály előtt, h kíméljem a kereket és tengelyt."
öööö....ezt nem értem. miből gondolod, hogy ha kiállsz, kisebb súly nehezedik úgy általában a bicajra?
főleg a kerekekre, tengelyre, ami az egész bicajt (meg téged is mindenféle testhelyzetben) tartja.(#15519) fpeter07: sikerült a zónán belül maradnom viszont baktól (inkább sárhidától) olyan szembeszelet kaptam, azt hittem sose érek haza. viszont hiába a 3 fok, meg a szembeszél, nem fáztam egy kicsit se, rendesen megizzasztott a hazajutás
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sanzi89
addikt
válasz rétisün #15530 üzenetére
Valószínűleg más fajta terhelés éri az alkatrészeket, mivel a térd rugózásával is elnyelődik vagy tompul, stb. az energia. Lesz plusz egy felfüggesztés. Mint egyébként a teleszkópok, azok is tompítanak valamit. Gondolom én...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
szki
őstag
válasz Teasüti #15518 üzenetére
Ne cikizz!
Tényleg 5,5 kg a téli bringás ruházatom (átizzadva nehezebb), mely -10 C fokig megfelelő 90 percig biztosan. És sisakot nem is viselek!Elmentem futni dupla nadrágban, de nem volt jó ötlet, mert nehezen mozgott a lábam. Ez a hideg szél nem tetszik. De legalább nem síkosak az utak. Tehát holnap bicajozás jön!
#15530) rétisün: Ha szél van, akkor a Bak-Zeg. szakaszon mindig hatványozottan jelentkezik.
(#15534) rétisün: nem is írtam olyat, hogy fáztam volna dupla ruházatban Te meg neoprén kezeslábast húztál úgyis
[ Szerkesztve ]
-
Dirtyz
őstag
Sziasztok!
Nincs valakinek elfekvőben otthon egy pár "V" fék karral együtt?
KösziVédd a fákat, egyél hódot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz rétisün #15530 üzenetére
sanzi89: pontosan.
Ha ülsz a bringán, akkor egy döccenőnél a testsúlyod tehetetlenségéből eredő terheléseket is el kell viselnie az alkatrészeknek. Ha ezáltal mereven a bringán ülsz, akkor a súlyod hozzáadódik a rugózatlan tömeghez - merev váz esetén -, és nagyon nem mindegy, h az alkatrészeken közel 100 kg merev test energiái jelentkeznek, vagy ha kiállsz és rugalmasan felfüggeszted a súlyod a karokon és lábakon, akkor a rugózatlan tömeg töredéke (csak a bicaj és a végtagjaid tömege) az eredetinek. És ezek az energiák eloszlanak a végtagjaidban, ahelyett, hogy a tested tömegét is meg kellene emelni egy felfelé ható erő következtében. Ezzel jelentősen lecsökkentve a sérülés kockázatát a leggyengébb alkatrészen (nálam pl a hátsó tengely a leggyengébb láncszem, az piszok könnyen meghajlik, most is megvan kicsit - sajnos ez a menetes agyaknál szinte törvényszerű).
A felfüggesztés is elsősorban mechanikai védelemre szolgál, nem a kényelem miatt van.szerk: pl a fullym is teljesen másképp viselkedik egy járdaszegélyre felhajtva ha ülök rajta, vagy ha kiállok. Amíg ülve hajtok fel, addig a rugóstagnak az én súlyomat is el kell viselnie, de ha kiállok és ellazult végtagokkal ugratok fel, akkor csak a bringáét. Kiállva hamarabb vissza is jön, koppan egyet visszaútkor, meg kevésbé is nyomódik össze.
Ülve viszont a szegély teljes magasságát ki kell mozognia a felfüggesztésnek és ekkora hirtelen igénybevételnél könnyen sérül vmi. Ha laposabbak a gumijaim, akkor minden éles úthibánál szegélynél kiállok, h még véletlenül se verjem oda a felnit.Ezért is érdekel, hogy aki merev vázassal terepezik, ott hogy oldják ezt meg? Mert azért kiállva menni nem opció sztem, nagyon hamar el lehet úgy fáradni. Vagy olyan szinten túl van méretezve minden alkatrész, h elpusztíthatatlan?
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
Srácok,
Valaki ki tudna okosítani hajtókar/középrész témakörben? Nagyon rookie vagyok, szeretnék utánaolvasni, nem tudtok valami jó, linkelhető irományt?
Például hasraütök, egy kérdés: ha veszek egy tekerőt, amiben FSA hajtókar van, mondjuk ISIS Drive rendszerrel, akkor egy későbbi csere esetén egy Octalinkes, de inkább integrált csapis hajtókarra mehet a csere, mondjuk SLX-re?
Ilyeneket sajnos nem tudok, de szeretnék. Ha tudtok tippet adni, előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #15537 üzenetére
Manapság a legelterjedtebb az integrált hajtókaros megoldás. Ebben az esetben a hajtómű tengelye a hajtás oldali hajtókar szerves részét képezi, a csapágyakat (amin elforog a hajtómű tengelye) pedig csapágyházastól be kell csavarni a vázba, így a csapágyak a vázon kívülre esnek. Csak a Shimanot írtam, de kb. ugyanilyenek a Truvativ, FSA, RafeFace stb. integrált hajtóművei is.
Ezen kívül van még a BB30 szabvány. Ez abban tér el az előbbitől, hogy a csapágyakat nem a vázon kívülre teszed, hanem a vázba bele tulajdonképpen. Így elvileg merevebb a középrésze a váznak. Itt elég jól látható, hogy nem kívül vannak a csapágyak. Minden másban megegyezik ez a két integrált megoldás. Így (tudtommal) csapágyház csere esetén használható ugyanaz a hajtókar mindkét változatú megoldásban. A teljesítmény-orientált szegmensben már csak integrált megoldásokat használnak.
Az integrált hajtóművek előtt voltak a monoblokkos megoldások. Ott betettél egy monoblokkot a vázba, majd ennek a két oldalára erősítetted fel a hajtókarokat. Az ISIS, Octalink és négyszöges megoldás tulajdonképpen azt mutatja, milyen tengelyvég van ezeken a monoblokkokon, milyen hajtókarokat fogadnak. A Shimano jellemzően négyszöges és Octalink (Shimano szabvány) hajtóműveket gyártott, míg a Truvativ a nyílt szabványú ISIS megoldást preferálta. Egymás között ezek nem kompatibilisek, illetve integrált hajtóművekkel sem kompatibilisek.
Röviden ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #15538 üzenetére
Hálás köszönet
Volt amit tudtam azért, de ez helyre tett nagyon. Köszönöm Akkor amennyiben egy nem integrált hajtás lesz a vásárolandó bringámban(amire sok sansz van), úgy a hajtókar körüli munkálatok így néznek ki:
- ha egy integrált SLX-et szeretnék egy Octalinkes Deore vagy ISIS-es Truva helyett akkor:
az egész cumó cserére érett ott középen, és ennyi, azaz új hajtókar, és új csapágyrendszer, régi hajtókar+monoblokk vagy apró, vagy kuka
Ami igazából még érdekelt, csak kihagytam, de fontos, az az, hogy ez mennyire úszható meg vázcsere nélkül.
Adott az SLX htk, és a bringám, ami XY vázra épül, és ISIS Drive/Octalink van benne. A cserét csak az befolyásolja, hogy találok-e olyan csapágyat az új hajtókarhoz, ami átmérőben és tengelytávban optimális a vázhoz, ugye? Tehát az új hajtókartól lényegében nem függ - ha azt veszem, hogy ennek a tengelyhosszát ideálisra tudom megválasztani.
Kapisgálom?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #15539 üzenetére
A csapágyat ne úgy képzeld el, hogy te kell beszerezz két csapágyat. Nem BB30-as hajtómű esetén ezek a csapágyak a hajtóműhöz járnak, csapágyházban vannak, amilyet linkeltem az előbbi hozzászólásban, és kompatibilisek is minden régebbi és jelenlegi (nem BB30-as hajtóműhöz készült) vázzal.
A tengelyhosszal sem kell variálj integrált hajtómű esetén, az is megoldható távtartókkal. Csak monoblokkos megoldás esetén kell a középcsapágyház szélességének megfelelő méretű monoblokkot venni.
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #15540 üzenetére
Akkor sokkal átjárhatóbb az egész, mint hittem. Újfent köszönöm
mod:
A csapágy külön beszerzésén nem gondolkodtam amúgy. Az járt a fejemben, hogy mondjuk az integrált esetben, ha elhalálozik a csapágy, akkor egy ilyet kell keresnem megfelelő méretben, és kikap, betesz, kész.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #15542 üzenetére
Hm, nem akarok értetlenkedni, de akkor ez alapján még egy kérdés
Tehát ha nincs több méret, akkor egy integrált hajtókar csapágyának menete és egy Octalinkes monoblokk menete, amik ugye a vázba illeszkednek, ugyanakkorák? Elég egy tömör igen, vagy nem is.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #15543 üzenetére
nem elég (egy igen vagy nem)
mert méretre (átmérőre) ugyan egyforma, de van olasz és angol menetes váz/monoblokk, illetve ahogy írta venember is, monoblokk esetében a hosszra azért figyelni kell.
mod: megint lassú voltam (nem mintha verseny lenne )
mod 2: a BB30-as szabvány pedig egy másik méret, de ez annyira még nem elterjedt, új(abb) bicajoknál van csak. még.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #15544 üzenetére
Ezt akartam hallani Köszönet, most már tényleg nincs több kérdésem
rétisün:
A szándék a fontos Neked is köszönöm Olasz/angol különbséget olvastam, de ahogy néztem errefelé nem jellemző az olasz, ha meg mégis van, majd nem olyat veszek
mod:
Igazából valami újabb monoblokkos bicaj van tervben(fér bele a keretbe), viszont az első monoblokk cserét már kiváltanám azzal, hogy integrált csapágyasra cserélem az egész hajtást, ezért is akartam pontot rakni az ügy végére. Köszi még egyszer mindkettőtöknek!
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rétisün
veterán
válasz hoffman_ #15546 üzenetére
azért egy monoblokk (2-5-7k) csere jóval kisebb kiadás, mint teljes hajtást cserélni. persze bikemag aprón ki lehet fogni új hajtóművet (is) jó áron, d az is többe van, mint egy monoblokk. arról nem beszélve, hogy spéci szerszám kell a cseréhez (más a monoblokkhoz és más az integrálthoz), vagy szervízdíj, ha nem te cseréled.
(#15548) csabi94: éppen ma botlottam bele tegeyagd fórumtárs hirdetésébe. nem tudom, erre gondolsz-e, de BBB.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
csabi94
őstag
Üdv Mindenkinek! Ha valaki tud jó nyerget használtan, ne tartsa magában! Ilyen (újonnan) 10 ezres bbb ülésre gondoltam, barátaimnak olyan van, pontos típust nem tudok, de ha valaki lát ilyesmit, vagy más fajtát de jó áron, akkor linkelje legyen szíves.
-
hoffman_
nagyúr
válasz rétisün #15547 üzenetére
Perszee, tisztában vagyok vele A monoblokkcserét ráhúztam a fejlesztés címszóra Aztán attól függ, hogy a várható időben hogy állok anyagilag, meg érzem-e szükségét. De lévén, hogy előttem van a bringa, amit szeretnék a fenekem alatt látni, de nem tudom megvenni, mert 2x annyi, mint amennyi van rá, így maradnak a kis(ebb) lépés(ek)
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest