Hirdetés
-
RISC-V alaplap a Framework Laptop 13 notebookhoz
ph A szabadon szerelhető, bővíthető noteszgépbe a DeepComputing jóvoltából kerülhet a nyílt platform.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
2026-ban jön a következő Lords of the Fallen játék
gp Részleteket nem kaptunk, a készítők csak elárulták, hogy már készül az új epizód.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz
rétisün #15530 üzenetére
Valószínűleg más fajta terhelés éri az alkatrészeket, mivel a térd rugózásával is elnyelődik vagy tompul, stb. az energia. Lesz plusz egy felfüggesztés. Mint egyébként a teleszkópok, azok is tompítanak valamit. Gondolom én...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Teasüti
nagyúr
válasz
rétisün #15530 üzenetére
sanzi89: pontosan.
Ha ülsz a bringán, akkor egy döccenőnél a testsúlyod tehetetlenségéből eredő terheléseket is el kell viselnie az alkatrészeknek. Ha ezáltal mereven a bringán ülsz, akkor a súlyod hozzáadódik a rugózatlan tömeghez - merev váz esetén -, és nagyon nem mindegy, h az alkatrészeken közel 100 kg merev test energiái jelentkeznek, vagy ha kiállsz és rugalmasan felfüggeszted a súlyod a karokon és lábakon, akkor a rugózatlan tömeg töredéke (csak a bicaj és a végtagjaid tömege) az eredetinek. És ezek az energiák eloszlanak a végtagjaidban, ahelyett, hogy a tested tömegét is meg kellene emelni egy felfelé ható erő következtében. Ezzel jelentősen lecsökkentve a sérülés kockázatát a leggyengébb alkatrészen (nálam pl a hátsó tengely a leggyengébb láncszem, az piszok könnyen meghajlik, most is megvan kicsit - sajnos ez a menetes agyaknál szinte törvényszerű).
A felfüggesztés is elsősorban mechanikai védelemre szolgál, nem a kényelem miatt van.szerk: pl a fullym is teljesen másképp viselkedik egy járdaszegélyre felhajtva ha ülök rajta, vagy ha kiállok. Amíg ülve hajtok fel, addig a rugóstagnak az én súlyomat is el kell viselnie, de ha kiállok és ellazult végtagokkal ugratok fel, akkor csak a bringáét. Kiállva hamarabb vissza is jön, koppan egyet visszaútkor, meg kevésbé is nyomódik össze.
Ülve viszont a szegély teljes magasságát ki kell mozognia a felfüggesztésnek és ekkora hirtelen igénybevételnél könnyen sérül vmi. Ha laposabbak a gumijaim, akkor minden éles úthibánál szegélynél kiállok, h még véletlenül se verjem oda a felnit.Ezért is érdekel, hogy aki merev vázassal terepezik, ott hogy oldják ezt meg? Mert azért kiállva menni nem opció sztem, nagyon hamar el lehet úgy fáradni. Vagy olyan szinten túl van méretezve minden alkatrész, h elpusztíthatatlan?
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!