Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
gp A franchise legújabb részében visszatérhetünk a Sera felszínére egy régi ismerőst irányítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Sziasztok!
Ki melyik autós iskolát ajánlja 2017-ben korrektség és kiszámíthatóság tekintetében legjobban, Dél-Pest - Kőbánya vonalon?(P.H.)
-
.DLL
veterán
Itt egy kicsit szárazabb, adatokon alapuló elemzés, egy adatelemzőtől: Forbes Tök érdekes ez a megközelítés amire egy átlag ember nem gondolna. Tény, hogy sajnos az oktatókról külön nem sok szó esik, pedig ők a legfontosabb láncszem a jogsiszerzésben imho, csak iskolákra lebontva, de akár egy jó kezdőpont lehet.
Mit gondoltok?(P.H.)
-
.DLL
veterán
Azért ez nem szép tőle sem, hogy nem enged gyakorolni Faterod, inkább támogatnia kellene, mert így hogy ennyire félti, csak téged stresszel, pedig, pár ilyentől nem lesz baja, különben az összes benzines tanulóautót is lehetne cserélni hamar, hisz azokat is sokszor lefullasztja minden tanuló a kezdeti időben.
"uplung benyomtam, kezdtem felengedni , kicsit engedtem az auto meg nem mozdul, még egy kicsit engedek rajta es lefullad."
Mert eközben a motor fordulatszám valszeg nem volt elég magas. Persze túl magas se legyen mert akkor megránt és meglódul, de eleinte inkább kicsit magasabb legyen, ahogy előttem is tanácsolták, akkor el fog indulni a kocsi. Nem árt ha van fordulatszámmérő, és akkor a hangját össze tudod párosítani számértékekkel, később pedig már hangra is megmondod kb. mennyit forog a motor.Az sem árt, ha nem egy szétkopott kuplungtárcsa van a gépben, hogy finoman, már kis csúsztatással is tudjon indító erőt átvinni, de ezt ugye nem ismerjük. Amúgy tényleg, milyen kocsiról van szó, csak kíváncsiságképp.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz SUPREME7 #14562 üzenetére
A próbakérdések között ennél szivatósabb megfolamazással is találkoztam: Vegyük úgy, hogy
"fehér" = A
"zöld" = B
"szürke" = C
Így szólt a kérdés: "Áthaladhat-e a kereszteződésen az A és B jelű jármű egyszerre?"Gondoltam a C úgyis megáll, akkor igen. Aztán bumm, a nagy lóft!
Ha a C irányváltoztatás nélkül szeretne továbbhaladni, akkor az A-nak addig ott kell állnia ameddig a C-nek meg nem adta az elsőbbséget. Ha egy végeláthatatlan autósor kanyarodik kis ívben a jelzett helyen, akkor technikailag ő is megszívta (hacsak a C le nem mond erről és elengedi)[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Kresz vizsgára mit kell vinni?
E-learning képzést végeztem, ennek az igazolását kell kinyomtatni? Pénzt vinni kell vizsgadíjra?(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz sugarforce #14590 üzenetére
Köszönöm, meg is volt!
Két pontot buktam:
az egyik a lassú járműből és vontatmányból álló járműszerelvény maximális megengedett sebessége (20km/h, 30km/h, 25km/h) itt a 20-ra nyomtam.
a másik a gyermekeket szállító táblával jelölt autóbuszra 4 irányjelző működtetése mellett épp szállnak fel a gyerekek, párh. közl. alklamas úton, mögé érve mit kell csinálni? Arra nyomtam, hogy meg kell állni, úgy emlékeztem, hogy ilyenkor nem lehet megelőzni. :\[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz #02013952 #14598 üzenetére
Én nagyon meg vagyok elégedve az e-learning képzéssel, de volt pár pont ahol szívesen elbeszélgettem volna az oktatóval a tárgyalt részről, de végülis google és fórumok segítettek tisztázni a kérdéseket, aztán még ott a gyakorlati oktató is (aki most szabin van esetemben. . . )
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz albiosz #14604 üzenetére
Ez fura, nálam 60 óra és 3 hónap volt a limit. Májusban kezdtem, E-titán rendszeren keresztül, az Edukresz tananyaggal. Lehet hogy az iskola eleve egy nagyobb csomagot "vetetett" meg? A 3 hónap tök jó volt, mert mire kaptam vizsgaidőpontot... júli vége... szóval addig még tudtam gyakorolni.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz albiosz #14611 üzenetére
Ja, ahol én jelentkeztem ott az e-learning 34900,- volt. 15 lepedő az elég barátságos ár, de ez ugyan úgy az Edukresz tananyagot tartalmazza?
(#14612) sugarforce: Jaja, így van, csak a maximum időt kell nézni, azon belül bárhogy beosztható a tananyag elsajátítása, gyakorlása
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Az első 10 óra után kinek hogy ment a vezetés, ki hol tartott? :) (elsősorban azokat kérdezem, akiknek tényleg azok voltak az első óráik a volán mögött)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Cicero #14644 üzenetére
Írtam egy kis litániát, majd véletlenül lefrissítettem az oldalt
úgyhogy röviden... nekem is hasonló a para, kimaradnak táblák, aztán nem tudom hol vagyok, jó helyen vagyok-e. Most a héten dugóban araszoltunk és jobbkezes fekvőrendőrös utcákon gyakoroltuk a kuplukgolást, kezd konzisztenssé válni, de azért még szokni kell, mert emiatt nem figyelek annyira a táblákra, holtterekre stb. :/
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Volt, hogy én is éreztem ilyet, hogy jó lenne ha itt kiszállna, hagy menjek egy kört egyedül, nyugi nem fogom ledarálni a szinkrongyűrűket.
(#14647) Cicero: Jah, csak annyira furcsa, nagyon alul fog, a padlótól kb. nem tudom 1-2 centire? És persze ott a legerősebb a rugó is, eleinte mindig átlökte a lábam a holtponton, szóval nincs sok útja keresgélni, utána meg van vagy 15 centi fölös pedálút. Ja és jó erős, mivel dízel, mondta is az oktató, hogy ezekben erősebb a kuplung hogy a nagyobb nyomatékot is át tudja vinni. Szóval sokáig tartott megszokni, hogy nem ott kezdem el keresni a fogáspontot, hanem egyből a padló után.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Az én oktatómból harapófogóval kell kihúzni mindent, még ő van elcsodálkozva, hogy ezt még nem mondta, nem vettük? Nem hibáztatom, van hogy 12 órázik, és általában én vagyok az utolsó mert délután érek rá.
Volt hogy reggel mentem vezetni, mindketten érezhetően frissebbek voltunk...(P.H.)
-
.DLL
veterán
Hello!
Megkaptam a jogsit, de csak kb. 8,5 évig érvényes, ez miért van? Azt, hogy a születésnapnál fordul át, és az addig lévő időszak idézőjelben elvész, még fogjuk rá "oké", de mi ez a másfél év lehúzás?
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Tav-Csoves #14713 üzenetére
Én máj. 1-jén léptem be, és febr. 20-án lett meg a forgalmi, szóval ne görcsölj, ez sajna nem ritka, az oktatók mindenkit bevállalnak, cserébe akik megvannak lassan haladnak... Pedig csak x óra van egy napban de ugyanazt az x-et lehetne arra a meglévő néhányra szentelni aki megvan, ugyanott lennének pénzben... majd ha egy kirepült, akkor, és csakis akkor jöhetne a következő. De sajnos nincs maximalizálva hány tanulója lehet egyidejűleg egy oktatónak. Az enyém ráadásul csak egyesével vitte a tanulókat, pedig szívesen lettem volna olyannál akinél vetésforgó van, és az előző/következő tanuló is bent ülhet.
Amúgy mivel vannak nehézségeid?
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Kérd meg, hogy először egyszerre csak egy dolgot vegyetek egy órán, de azt sokszor, és kérd meg hogy hagyja, hogy hibázz (most itt ilyen kuplungra gondolok pl., nem árokba vezetésre ) de nem szeretik hagyni, mert féltik az autót ami érthető, mert ha kiesik, az nekik sokszoros kiesés... :\ De a lényeg lenne hogy hibázz, és te is tudod, hogy mi volt a hiba, megtanultad, stb. és ki kell tapasztalnod magadnak. Ilyenkor rengeteg kérdés van az ember fejében, hogy mit szabad, mi a szokás, ezt vagy az hogy szokták a gyakorlott vezetők, hogy célszerű? Az én oktatóm válasza erre kb. az volt, hogy attól függ, hogy erre nincs egzakt válasz, de basszus, először vezetek az alap szokásokat el kéne mondani, hogy gördülékenyebben menjen. Emiatt nálam elég vontatott volt a dolog, mire felfejlődött annyira, hogy el tudtam menni vizsgára. És a kérdések még mindig kicsit ott voltak, megmaradtak bennem, ezek csak akkor tűntek el, amikor egyedül ültem autóban, senki mellettem, hibáztam, megértettem, elraktároztam, és legközelebb jól csináltam.
Amúgy van amit konkréten nehéz megszokni, mert nem ergonómikus, én pl. dízelen tanultam; nagyon erős volt a kuplungja és a padlótól kb. 2cm-rel fogott, rendszeresen túlszaladtam rajta és rántott egyet a váltó, pont ott ahol a legerősebb a rugó finoman kellett játszani 2-3cm-nyi úton... kb. a 30. órára szoktam meg úgy hogy finom lett a váltás. Légy türelmes magaddal szemben is.
Ha tudsz minél hamarabb szerezz, vagy vegyél egy gyakorló autót, és valahol elhagyatott helyen gyakorolgass.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz LendvaiFeri1 #14758 üzenetére
Én azt húztam, hogy csecsemő, látom hogy fuldoklik, mit teszek... Ott a csecsemő a polcon, kérem vegye le. Fuldoklik. Az nem volt elég amit tanítottak, hogy finoman ujjal megütögetni a hátát, mindent kérdezett, hogy de előbb még mit csinálok, és az előtt mit csinálok. Végül nagy nehezen összeraktuk a vizsgabiztossal (jó fej volt azért) majd megjegyezte: látja, hogy nem vagyok egy gyakorló anyuka. :D
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Őszntén szólva ők tehetnek róla, hogyha túlvállalják magukat és emiatt idegbetegek lesznek, nomeg nem mindenki alkalmas egyformán oktatónak sem, az enyém nem nagyon mondott semmit, de minden apróságra figyelt, kb. mind a négy oldalon volt szeme, szóval magabiztosan "vezette az autót" (mert lássuk be, ők egész nap ezt teszik, vezetik az autót folyamatosan velünk együtt) és ez baromi fárasztó lehet. Nem kötelező. Nem kötelező napi 12-13 órát bevállalni a hét minden napján (szerintem nem is lenne szabad), mert ok, elhiszem, hogy napi 50ezer jobb, mint napi 33 ezer (12 vs. 8 óra x 4200-as átlagos óradíj) de nem hinném, hogy az utóbbi kevés lenne úgy amúgy. Cserébe kibelezi magát, és otthon is milyen lesz... Nem mondom, aki alkalmas rá, az csinálja, de aki idegbeteg lesz közben, az vegye észre, hogy nem megy.
De igazából elég lenne az is, ha nem két tucat embert vállalnának egyszerre, hanem csak a felét, vagy harmadát, de velük többet, gyakrabban autóznának. Én is tudtam volna menni heti 3x is, 2-3 órát is egyhuzamban de nem lehetett, maximum heti 2x2 óra volt... És ezáltal mindenki lassabban halad, szuper!
Jogszabályban korlátoznám mennyi tanulója lehet egy oktatónak egyszerre. Ha valaki ügyes, jobban halad, az kipörög úgy is gyorsan, a lassúbbakra pedig lehet több órát szánni. Pénzben ugyan úgy megvan az oktató, mert minden órát kifizetnek... Amiatt sem aggódnék, hogy ha most nem vállalom el őt is, és őt is, és őt is, akkor mi lesz... mi lenne, annyi a jelentkező, hogy sosem fogy el...
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Már fél év után is sokkal jobb lesz, ha egyedül ki tudod tapasztalni az autódat. Nekem februárban lett meg, és már gondolkodom a T betű levételén. Van aki szerint eleve felesleges, de szerintem a gyökér vezetőkön kívül (akik így is úgy is tolnak) a normálisabbakat türelemre készteti.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Agostino #14850 üzenetére
Érdekes ötlet, kíváncsi vagyok működne-e ez B kat-n is. Aki épp bent van oktató és szabad, ahhoz ülni be, és minden tanulóhoz lenne egy általuk vezetett "belsős" karton hogy hol merre vezettek, mit gyakoroltak, mire kell még figyelni stb. Ezt levenné az oktató (meg ilyen rendszerben pár alkalom után nagyjából mindegyik megismer már) átolvasná, és mondaná az aznapi vezetést.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Nekem nem tűnik gyengének az ezres Suzuki Swift sem, ha jól kapom el a fogáspontot és a gázt, szépen meg tud indulni lámpánál, igaz csak 800 kiló... meg a váltója is nyomatékosabb áttételű, mint az 1.3-asnak így városon belül nincs hátránya ahhoz képest, csak magasabb fordulaton kell tartani, mert ott van a nyomatéka. 4-esben 50-ről kigyorsítani esélytelen, vissza kell váltani. Persze finoman gurulni meg jó, ha nincs nagy forgalom, akkor 60-tól már lehet 5-öst dobni, 70-nél akkor szép csendes és keveset fogyaszt. De majd kitapasztalod te is, hogy hanyas fokozatban honnantól húz, de alacsony fordulatszámon nem érdemes nagy gázt nyomni neki, mert csak koptatja a hengereket. Ha jó az olaj benne akkor a kisebb fokozaton pörgetés nem árt neki (max lesz fogyasztásod) aztán gurulásnál meg lehet felgangolni. Meg az előrelátás is kialakul majd, van hogy motorfékkel, visszaváltásokkal egész a lámpáig el lehet gurulni, nem kell megállni, stb.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen