- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SUPREME7
őstag
ilyen ez, mondanám, hogy nopara, jobb lesz, de csak ha már a saját autódban ülsz. Ha már valami jobban megy, jön az újabb para tanulnivaló, és egyre több dologra kell figyelni, egyre kevesebb lesz a segítség. Lesz, hogy ami előző órán már jól ment, következő alkalommal meg 100x elcseszed, és ilyenkor jön sokaknál, hogy azt hiszik ők nem tudják megtanulni, pedig aztán azért ha nincsenek nagy kihagyások az órák között, akkor 30-40 óra után már összeáll az.
-
Borisz76
veterán
25 éve vizsgáztam, nem is emlékszem , hogy mennyire de biztos volt bennem drukk !
Ugyanakkor ennyi év után is van az emberben egy kis félsz ha mondjuk egy másik autót kell vezetni.
No nem az a gond , hogy hol a gáz a fék a többi kezelőszerv mert az már bevésődik ennyi idő után.
A félsz abból van, hogy hol fog a kuplung, hogy reagál a kormány / futómű, mennyire fog a fék stb...Erre szokták mondani, hogy meg kell szokni az autót.
Azért is kell ennyi órát vezetni , hogy megtanuld a kezelőszervek helyes használatát és hogy megszokd magát az autót.
No para !!! Hajrá ezerrel és egy kalappal !!!
Annó nekem már minden vizsgám megvolt már csak egy EKG vizsgálat kellett valamiért....már nem emlékszem. A lényeg, hogy kora reggeli időpontot kaptam. Talán reggel 6-ra kellett bemenni az itteni egészségházba. Azt érdemes tudni rólam, hogy nehezen ébredek....2 kv, 2 cigi és 9 órakkor én még kómás vagyok Na a lényeg az EKG : felkerültek a bokámra és a csuklómra a kábelek / csatlakozók. Nővérke nekem háttal lesi a monitort.....lesi.....lesi....aztán 1 perc múlva hátraszól nekem : Fiatal ember , maga ébren van ? Mondom igen....de még is miért kérdi ? Erre a válasz : Általában az emberek 55-s szívveréssel alszanak !!!
Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html
-
.DLL
veterán
Kérd meg, hogy először egyszerre csak egy dolgot vegyetek egy órán, de azt sokszor, és kérd meg hogy hagyja, hogy hibázz (most itt ilyen kuplungra gondolok pl., nem árokba vezetésre ) de nem szeretik hagyni, mert féltik az autót ami érthető, mert ha kiesik, az nekik sokszoros kiesés... :\ De a lényeg lenne hogy hibázz, és te is tudod, hogy mi volt a hiba, megtanultad, stb. és ki kell tapasztalnod magadnak. Ilyenkor rengeteg kérdés van az ember fejében, hogy mit szabad, mi a szokás, ezt vagy az hogy szokták a gyakorlott vezetők, hogy célszerű? Az én oktatóm válasza erre kb. az volt, hogy attól függ, hogy erre nincs egzakt válasz, de basszus, először vezetek az alap szokásokat el kéne mondani, hogy gördülékenyebben menjen. Emiatt nálam elég vontatott volt a dolog, mire felfejlődött annyira, hogy el tudtam menni vizsgára. És a kérdések még mindig kicsit ott voltak, megmaradtak bennem, ezek csak akkor tűntek el, amikor egyedül ültem autóban, senki mellettem, hibáztam, megértettem, elraktároztam, és legközelebb jól csináltam.
Amúgy van amit konkréten nehéz megszokni, mert nem ergonómikus, én pl. dízelen tanultam; nagyon erős volt a kuplungja és a padlótól kb. 2cm-rel fogott, rendszeresen túlszaladtam rajta és rántott egyet a váltó, pont ott ahol a legerősebb a rugó finoman kellett játszani 2-3cm-nyi úton... kb. a 30. órára szoktam meg úgy hogy finom lett a váltás. Légy türelmes magaddal szemben is.
Ha tudsz minél hamarabb szerezz, vagy vegyél egy gyakorló autót, és valahol elhagyatott helyen gyakorolgass.(P.H.)
-
pvt.peter
őstag
Attól függ, hogy mit beszéltek meg a találkozási hellyel kapcsolatban.
"Nem tekintem az oktatómat taxisnak", akkor nincs miről beszélni sztem.
Az óradíja és az, hogy ő elmegy érted az két különböző dolog sztem, főleg ha oda-vissza 50 km -ről van szó.Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
LendvaiFeri1
addikt
Holnap lesz az elsősegély. Átolvastam mindent, az újraélesztés és a stabil oldalfekvés megy. Remélem sikerül.
(#14757) Cicero
Körforgalomban kisorolt volna mellettem egy autó, viszont annak nem adott elsőbbséget egy audis gyerek, én meg akartam menni elé. Meg tudtam volna állni, kb. egyszerre fékeztünk az oktatóval. Mind1, én voltam pancser.
So lock up your daughter, lock up your wife, lock up your back door and run for your life
-
SUPREME7
őstag
Szerintem következő alkalommal próbáld meg egyenesbe hozni a dolgot, mondd meg neki, hogy bocsánat az előző órai dolgokért, szeretnél jogosítványt, de kicsit legyen türelmesebb, neki is meg neked lehet szar napja, lehet éppen mindkettőtöknek ez volt az a nap. Lehet ez kellett, hogy kicsit jobban odafigyeljen rád. Lehet, hogy most úgy érzed, hogy neki kellene bocsánatot kérnie, de amíg nincs meg a forgalmi vizsgád, addig bármikor-bárhogyan keresztbe tehet, ha sulin belül másik oktatót kérsz, neki is szólhat, hogy szívasson meg, vagy csak elég ha az ő verziójában adja elő rólad a véleményét. Az a kérdés, hogy szerinted azért magát az oktatást jól csinálja-e, mert ha azért haladsz, akkor az emberi oldalát engedd el, sokszor nehéz lesz, de jobban jársz.
Nekem elég jól ment a vezetés, 33 órával vizsgáztam, az oktatóm max akkor emelte a hangját ha jogos volt, ő más dolgokban volt tróger, de jogsiért mentem nem haverkodni, Te is ezt tartsd szem előtt, próbáld lenyelni, max ha már túlzásba viszi akkor szólj, de hátha sikerül következő alkalommal megbeszélni, és rendeződik.
-
SUPREME7
őstag
Sajnos az a gyanúm, hogy túlvállalja magát az oktatód, talán pont azért kér olyan magas óradíjat tőled, mert már a sokadik vagy, a kevésbé pénzéhes oktatók tudják mennyit vállaljanak, hogy ne kerüljenek ilyen helyzetbe, nekik is rohadt megterhelő ám napi 8-10 órában odafigyelni a tanulóra, és ha sok viszonylag "nehezebb" eset van, akkor biztos még nehezebb, és néha 1-1 tanuló szívja meg, mert türelmetlenebb már vele. De az is lehet, hogy szimplán ilyen az ember, bár visszaolvasva azt írtad sokan dícsérték, szóval annyira nem lehet gáz. Beszélj vele aztán meglátod, de ha nagyon nem megy vele, akkor először a sulival beszélj az oktatóváltásról.
-
SUPREME7
őstag
Tipikus esete amikor az ember nem tudja hol a határ, nem csodálom, hogy elgurul a gyógyszere, "emberekkel foglalkozni" napi 6-8 órában is sok(k) lehet, nemhogy dupla ennyi. Esetleg kérdezz rá a sulinál, hogy van-e kevésbé leterhelt oktató, de csak ha nem változik a helyzet. Lehet, hogy ha sikerül megbeszélned vele, nem rajtad fogja levezetni a feszkót.
-
SUPREME7
őstag
Az a baj, hogy ilyenkor "szezonban" kevés az esélye, hogy kevésbé leterhelt oktatót kapsz, max van aki jobban kezeli a dolgot, fiatalabb oktatóval talán jobban járnál, de azért ez a suliknál nem úgy működik, hogy válogathatsz. Nem is annyira biztos, hogy Ő kérte a plusz tanulókat, csak annyi a jelentkező ilyenkor, hogy lényegében muszáj, lehet a suli is hibás ha túl sok tanfolyamot indít, dehát többnyire ilyenkor tudnak sokat keresni, szóval kimaxolják a nyári hónapokat. Én anno júniusban vizsgáztam kreszből, de reménytelen volt oktatót találnom aki heti 3 napra bevállalt, szóval szeptemberre halasztottam, októberben már vizsgáztam. Remélem rendeződik
[ Szerkesztve ]
-
galoslac
tag
Fizetsz érte, nem is keveset.
Megmondod neki, hogy vagy felveszi a szájkosarát vagy elmész máshoz.Mikor én tanultam, volt egy öreg "oktató", akinek a főút közepén "szaladt" ki egy anyázás, srác lehúzódott oldalra, kivette az anyósból, átrendezte az orrát és otthagyta. (két héttel előtte temette...)
SUPREME7: Annó mi tudtuk, hogy X nyugodt, türlemes, Z pörgősebb, de csoportos órát tart, Y meg seggdugasz és ha olyanja van ordít.
Eladó Bosch IXO nyomatékadapter 1500/db egy-több-sok mint a kínainál
-
Arcképgyáros
Sajnálom. Nekem csütörtökön lesz a GKI vezetés és áttettek most egy másik oktatóhoz, úgy ismertem meg eddig, hogy egy faszparaszt... kicsit izgultam is a ma reggeli vezetés miatt, aztán elkezdtük, tényleg le a kalappal mennyire jó arc volt. Sokkal jobban elmagyarázott mindent mint az előző, pedig az előző szintén türelmes volt.
Az tetszett, hogy nem a padkát mondogatta állandóan mint az előző. Miért nem mész közelebb a padkához, miért nem mész távolabb a padkához stb. Ennél a lényeg... "Ne menj rá a padkára."
[ Szerkesztve ]
-
Arcképgyáros
Már most megmondta, hogy 40 óra körül akar vinni vizsgázni?
Azért az így nem gyenge. Akkor mész vizsgázni amikor Te akarsz. 30 a kötelező, ha 30 urán úgy érzed, hogy menne a vizsga akkor biz' 30 után menj el! Felesleges belerakni még ~40k-t arra a 10 óra vezetésre ha nem akarsz.
[ Szerkesztve ]
-
Agostino
addikt
nekem a b ilyen volt, borzalom... most a-n már hiperkorrekt oktatót kaptam, más kérdés, hogy én vagyok béna, bár még ugyan azon a motoron kétszer sosem ültem, szóval mindig ki kell tapasztalnom a dolgokat.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Agostino
addikt
nem egyedi, nagyon sok oktató van szerintem aki itt vezeti le a feszkót. nekem az a heppem, ha minden kötél szakad, de tényleg, elmegyek oktatónak és azzal fogom gennyesre keresni magam, hogy nyugodt maradok és elmagyarázok mindent. semmi ordibálás, semmi dühroham. feleségem is újraoktatom a vezetésre és minden alkalommal azon van ledöbbenve, hogy hogyan lehetek ilyen nyugodt, amikor vele ordibált az oktató. hát mondom neki, ha kell ordibálhatok, de nem hiszem, hogy az előre mozdítaná a dolgokat... nameg semmi kedvem a kutya mellett a kanapén aludni : )))
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
galoslac
tag
Sajnos párszor tapasztaltam, hogy milyen egy seggfej/alkalmatlan tanár/oktató.
Azt tudom tanácsolni, hogy higgadtan gondold át, hogy szeretnél-e még vele tanulni, vagy inkább valamennyi pénzt/időt bukva átmész máshoz.
Annak én nem látom értelmét, hogy kifizetsz egy rakás pénzt, és gyomorgörccsel mész órára, és végig szarul érzed magad.
Eladó Bosch IXO nyomatékadapter 1500/db egy-több-sok mint a kínainál
-
sugarforce
őstag
egy f@sz oktató ne vegye el a kedvedet, sajnos tapasztalatból beszélek, nekem is szenvedés volt a rossz oktatók mellett, 2-őt is otthagytam, mert olyan undorító stílusban viselkedtek velem (ismerősök beszámolóiból hallva nem csak velem), hogy nem mentem többet. Nem kevés pénzt öntöttem bele, nehogy már még én érezzem rosszul magam azért, mert a mellettem ülő barom egy idegsokkos idióta, akinek megértem ha magánéleti gondja van/féradt/mittomén, de akkor se rajtam vezesse le, mert akkor fogom magam, megállok óra közepén és lelépek a fenébe, nehogy már a nyúl vigye a puskát.
A Harmadik oktatómra (immáron másik sulinál) egy rossz szavam nem volt, végig korrekt volt, nyugodt, ha kellett, akkor 24-edjére is elmondta hogy mit rontottam el, teljesen konstruktívan állt hozzá, egyszer sem éreztem magam kellemetlenül, vagy gyomorgörcs állapotban. Végig segített, észrevette, ha valamit máshogy kell elmondani, vagy magyarázni, mondta mire figyeljek, stb. Így azért milliószor élvezetesebb volt még akkor is egy óra, ha végig balheréskedtem az egészet.
Azóta megvan a jogsi, van saját kocsi is, egy másodpercet nem idegeskedtem, pedig az első utam az a kocsi hazahozatala volt Monorrol autópályán, ráadásul teljesen egyedül. Mindezt azért mert az utolsó oktatóm jóarc volt, azóta mindenkinek őt ajánlom.
Most nagyon lezanzásítottam a ""kálváriámat", ha érdekel, szívesen leírom majd hosszabban, az elmúlt évek alatt már többször feladtam a jogsi szerzést, lemondtam róla, hogy nekem ez nem való, pont a sz@rarcú oktatók miatt, azóta pedig a vezetés minden percét élvezem, szeretek vezetni és nem is vagyok mozgó útakadály.
Fel a fejjel, ne add fel, csak válts oktatót, mert ennek így semmi értelme nincs, szarul érzed magad, nem fejlődsz, csak öntöd ki a pénzt az ablakon, emellett az oktató mellett nem is fogsz tudni fejlődni. -
Agostino
addikt
nem kell a vezetést túlmisztifikálni. ramszesznek azért ment, mert volt 50 éve gyakorolni. de ramszesz is éppen olyan elesett volt a legelején, mint bárki más. ötven év múlva neked is ugyan úgy fog menni. ahogyan olvasom a hibákat, ezeket akkor is benézed, ha kerékpárral mentél volna, semmi köze ahhoz hány keréken gurulsz. szar napod volt. pihend ki magad, higgadj le, gondold át a hibákat és tanulj belőle.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
.DLL
veterán
Már fél év után is sokkal jobb lesz, ha egyedül ki tudod tapasztalni az autódat. Nekem februárban lett meg, és már gondolkodom a T betű levételén. Van aki szerint eleve felesleges, de szerintem a gyökér vezetőkön kívül (akik így is úgy is tolnak) a normálisabbakat türelemre készteti.
(P.H.)
-
Agostino
addikt
gratu! : ) a lényeg az, hogy vezess. én a helyedben mennék élesben, a vizsgán megfeleltél, menni fog. innentől hétmérföldes léptékkel fogsz fejlődni, fél év múlva meg unni fogod az egész vezetést : )))
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
.DLL
veterán
Nekem nem tűnik gyengének az ezres Suzuki Swift sem, ha jól kapom el a fogáspontot és a gázt, szépen meg tud indulni lámpánál, igaz csak 800 kiló... meg a váltója is nyomatékosabb áttételű, mint az 1.3-asnak így városon belül nincs hátránya ahhoz képest, csak magasabb fordulaton kell tartani, mert ott van a nyomatéka. 4-esben 50-ről kigyorsítani esélytelen, vissza kell váltani. Persze finoman gurulni meg jó, ha nincs nagy forgalom, akkor 60-tól már lehet 5-öst dobni, 70-nél akkor szép csendes és keveset fogyaszt. De majd kitapasztalod te is, hogy hanyas fokozatban honnantól húz, de alacsony fordulatszámon nem érdemes nagy gázt nyomni neki, mert csak koptatja a hengereket. Ha jó az olaj benne akkor a kisebb fokozaton pörgetés nem árt neki (max lesz fogyasztásod) aztán gurulásnál meg lehet felgangolni. Meg az előrelátás is kialakul majd, van hogy motorfékkel, visszaváltásokkal egész a lámpáig el lehet gurulni, nem kell megállni, stb.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
t256
őstag
Hasonló élményeim vannak azóta nekem is. Szintén 2 hónapja vezetek.
Zugligeti úton van egy nagyon éles kanyar, ahol a sáv is keskenyebb. Két irányú az út. A kanyar előtt ki van rakva a 30-as tábla. Szépen veszem be a kanyart az előírt sebességgel.
Erre szemből megjelenik valaki kb 60-nal, mivel keskeny a sáv átlóg az enyémbe. Centiken múlt...
Máshol előzni tilos tábla ellenére megelőzött valaki, hogy utána én álljak mögötte a piros lámpánál. Ott 60-70 körül mentem.
Semmi megértés nincs az autósokban. Türelmetlen mindenki. Én megértem, hogy valaki évek óta vezet és ismeri az utakat. Én viszont most járok arra először. Figyelem az utat, a forgalmat, a táblákat, gyalogosátkelőt. Úgy tűnik másnak ezekre nem kell figyelnie. Mintha egy idő után érvénytelen lenne KRESZ.Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”
-
t256
őstag
Én két hónapja vezetek, de még mindig izgulok mielőtt beülök.
Először én is ott ültem, tököltem, beállítottam a GPS-t.
Ma már munkába el tudok indulni navigáció nélkül. Muszáj is, mert az ingyenes app-ok szerintem leszerződtek a benzinkutakkal. Mindig hosszabb az útvonal, mint fejből.Nekem a legnagyobb gondom most a városismeret. Hogyan jutok el olyan helyre, ahol eddig csak BKV-val voltam, melyik sávban kell haladjak, mikor forduljak le, stb.
Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”
-
reEnd
csendes tag
Köszönöm!
A legjobban most az autópályától tartok, ott még nem vezettem soha.@jerry311 igen, tisztában vagyok vele, hogy még nagyon sok kilométert le kell vezetnem, mire megtanulok normálisan közlekedni és az is a terv, hogy amint a kezemben a jogosítvány a sarki kisboltba is autóval megyek.
-
NeoPampalini
aktív tag
A sima esti autókázás nem problémás, azt bírom*, a random az úton sétáló emberek, valamint a kivilágítatlan biciklisták ellenére is.
( * : kivéve, ha mögöttem bóklászik egy vakegér, és kivilágítja az agyamat is)
Viszont ilyenkor ősszel-télen, amikor nem elég, hogy korán sötétedik, még minden vizes is, na az nekem "nemgyerebe". A vizes-sötét aszfalton alig ér valamit a fényszóró. Oké, hogy nem csilli-villi ledes/xenonos, hanem teljesen hagyományos világítás van a kocsimban, de akkor is.
Amit nagyon nem szeretek, az a köd, esetleg hózáporral keverve, utóbbiban két éve volt szerencsém, ráadásul este, tök sötétben egy erdős úton, hát leizzadtam, mire hazaértem.
Hab volt a tortán, hogy arrafelé nem voltam ismerős egyáltalán, a helyiek meg szerintem csukott szemmel is tudták, merre járnak... Én 40-nél többel nem mertem menni, ezek meg 80-nal, villogva-dudálva előztek a friss hóban, közben a látótávolság kb. 10 méter, ha volt. Ezt úgy képzeld el, hogy tényleg kb. onnét láttad, hogy a szembe jövő, pislákoló fényszóró az nem autó, hanem kamion. -
djdaniel
senior tag
Köszön a válaszokat! Ezek alapján úgy vélem ha ismeretlen úton/városban járok akkor kiteszem mindenképpen.
nitro16 : beszéltem vele telefonon, de nem sikerült, iskolát kellet volna váltani.
Így végül az első bukás után váltottam, felhívtam az iskolavezetőt és kaptam mást, vele 7órát vezettem a követező forgalmi vizsgáig, de úgy érzem hogy a 7óra alatt többet tanultam mint az előző 32óra alatt. Ő mindig elmondott mindent és hogy mire figyeljek, így jobban rögzült.
Tiszta luxusban éreztem magam, új autóval és végig klímával. Első oktatómmal a napon felhevült kocsival és lehúzott ablakkal mentünk, valami szörnyű volt -
dethroner
veterán
Muterom a nyáron töltötte be a 62-öt és pár napja volt a jogsit hosszabbítani, lejárt az orvosi érvényessége. 4000 forintot kértek tőle. Egyik helyen azt olvasom hogy 62 fölött 1500, máshol meg azt, hogy öregségi nyugdíjkorhatárt betöltve 1500. Ő 65 évesen mehet majd nyugdíjba. Nos, akkor 1500, vagy 4000 forint a jogos költség?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen