Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yamaha R1

    tag

    válasz rothfb #64349 üzenetére

    A szép állapotú, 2009 utáni 1.8 benzin UFO-k még mindig inkább 2.5 milliótól indulnak. Még 1.4-esből sem kapni szépet 2 millióért. Amik 2-2.2 körül vannak, azok vagy tekert órás, szépen kitakarított német import fosok, vagy osztrák rozsdaboglyák. De szép számmal vannak tákolt magyar szemetek is, amikre szemmel láthatóan a tulaj egy forintot sem költött az utóbbi években. Külön kasztot képeznek azok a vezetett szervizkönyves autók, amiket 30-40 ezrenként vittek olajcserére...
    Az egyik barátom pont ilyet keres, emiatt elég jól körbejártuk a témát múlt hónapban. Nagyjából az összes 2 és 2.5 millió közötti 1.8-as Civicket megnéztük, és az eredmény kiábrándító. Az első autó, ami már esetleg szóba jöhetett volna, az 2.6 millióért volt hirdetve, de annak meg a színe nem volt jó. Végül hagytuk a picsába a magyar piacot, és Németországból vettünk egyet magánszemélytől. Pedig nem voltak nagy igények: mindössze egy rozsdamentes, esetleg minimálisan rozsdás kasztnis (utólagos alvázvédelemmel még megmenthető), olajfogyasztástól és olajszivárgástól mentes motoros autót kerestünk, aminek nincs a belseje teljesen lelakva.

    [ Szerkesztve ]

  • Yamaha R1

    tag

    válasz Yamaha R1 #64350 üzenetére

    Annyit még hozzátennék, hogy aki nem ragaszkodik a faceliftes változatokhoz, az könnyedén találhat ezért az árért szépet. Mi is belefutottunk kettőbe (2008), de mivel a tulajok egyik esetben sem tudták igazolni azt, hogy az autón az összes gyári visszahívásos javítást elvégezték, nem erőltettük. A faceliftes felár utólag belegondolva elég erős volt, kérdés hogy valóban megéri-e.

    Szerk: A fenti "Civicket" elírásért elnézést, elég ciki. Telefon... Természetesen helyesen - Civicet. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Yamaha R1

    tag

    válasz rothfb #64354 üzenetére

    Ezt a lekérdező adatbázist megpróbáltuk, de bármilyen alvázszámot adtunk neki meg, minden esetben azt írta: nincs érvényben visszahívás. Nem lehetséges, hogy a visszahívás egy idő után elévült függetlenül attól, hogy elvégezték-e a javítást vagy sem?

    Látni kellene, de egészen biztos vagyok benne, hogy az autód inkább 2.5 milliót ér, mint 2-t (látva azt, hogy mit kapni manapság 2 millióért...). Ritka az a kombináció, amikor rozsdamentes karosszéria társul egy kevés kilométeres, hibátlan 1.8-as motorral. Hát még egy német komolyzene-kedvelő első tulajdonossal... Annak a kevés autónak ami ilyen, meg is kérik az árát.

    Biztos közrejátszik a vírus is, de a jelenlegi kínálat ~80%-a tényleg átlagon aluli. És most ezzel nem azt mondom, hogy használhatatlanok, csak aki egy tényleg szép autót szeretne mondjuk a következő 5-6-7 évre, az nem fogja ezeket megvenni. Nyilván van az a réteg akinek csak az számít, hogy olcsó legyen. Az meg hogy mi van alul, meg a motorral, nem számít, csak menjen fél-1 évet ráköltés nélkül a következő műszaki vizsgáig. De hát nem vagyunk egyformák.

    Nekem is volt UFO-m 3 évig. Imádtam, ha nem kellett volna nagyobb autó, sosem adom el. Amúgy igazad van, a legszebb a 2010 utáni hűtőrács (nem véletlenül tettek a Type-R-re is ilyet). Ha tovább megtartom, tuti én is lecseréltem volna.

    (#64352) DamianB
    Érdemes viszont mindenképpen 2007 utánit (inkább 2008) venni, mert a legelső szériásoknak az összeszerelési minőségével is gondok voltak. Ezeket nem nagyon lehet orvosolni. A nyiszogó / recsegő műszerfal, a hátsó üléssor környékéi recsegések, a hátsó futómű felől különböző zajok...
    És sajnos van pár hiba amiket a mai napig nem tudtak (vagy nem akartak) megoldani sem visszahívásokkal, sem a facelifttel. Pont ilyen a rothfb által is említett kijelző probléma. De a kézifék is előszeretettel szorul meg, illetve a díszlécek és a kilincsek háza is le / szétesik. De a legrosszabb a ropogó - nyikorgó kuplung, amit nem is értek hogyan hoztak össze. Igazából a kuplungot leszámítva könnyen és olcsón kezelhető problémák, és aki ezeket megoldja, nagyon boldog ember lesz az autójával. Mert nem elég, hogy az UFO egy bitang jó autó, de tudja azt, amit egy Golf soha nem fog tudni. Különleges és szerethető.

    [ Szerkesztve ]

  • Yamaha R1

    tag

    válasz rothfb #64359 üzenetére

    Szeretnék majd erre valamikor hosszabban reagálni, de most nincs túl sok időm. Megpróbálom gyorsan, röviden. A 2006-2007-es Civic-ek műszerfala nem csak a hirtelen hőmérséklet változástól recseg-ropog (ami amúgy a legtöbb -nem prémium- autónál simán előfordulhat), hanem azért, mert a tervezésnél valamit elszámoltak, és az illesztések közötti távolság nem lett optimális. A legkisebb úthibán átmenve (ha már kicsit is csavarodik az autó) azonnal ropog az egész. Amikor a 2006-os startnál tesztelték a 0 kilométeres autókat a különböző portálok, majdnem mindenhol megemlítették ezt, illetve a hátsó futómű kotyogását. Ha felcsapsz egy totalcar népítéletet, ott is ezt fogod látni, mindenkinek az első szériában gyártott autókkal voltak/vannak problémái. Ezeket 2008-tól (a nagy felháborodás miatt) már javították, de a régi autókkal már nem igazán tudtak mit csinálni.

    A többi dologgal tökéletesen egyetértek. Ha valakinek van helye, ideje és némi sütnivalója, akkor simán házilag minden egyéb problémát ki tud javítani. Ezért is írtam feljebb, hogy alapvetően olcsón és könnyen javítható szériahibái vannak az autónak.

    A barátom autója miatt visszajöttek az emlékek, és komolyan elgondolkodtam egy hétvégi örömautó beszerzésén. Az lenne a kérdésem, hogy a kuplungpedál nyikorgását akkor konkrétan mi okozza? És mivel lehet orvosolni véglegesen? Sikerült ez már valakinek egyáltalán? Én nem tudnám ezt megszokni, főleg azt nem, amikor már ropogni kezd. Ha van erre megoldás én szívesen rászánnám az időt, energiát és a pénzt. Ötlet?

  • Yamaha R1

    tag

    válasz rothfb #64375 üzenetére

    Főleg német fórumokat olvasgattam, ahol többen is arra utaltak, hogy alapvetően egy kopási folyamat zajlik le "valamiben" (sajnos nem értettem, de valószínűleg pont az általad is említett perselyben). Először csak néha és kicsit nyikorog. Aztán már egyre többször. Végül beáll az állandó nyikorgás, ami egy idő után ropogássá durvul. Ha még nem tapasztaltad, idővel biztosan fogod. A hőmérséklet itt is közrejátszik, néha enyhül, néha erősödik. De hogy konkrétan mi okozza, arról megoszlanak a vélemények. A WD-40 ha működik is, csak nagyon rövid ideig. A Lithiumos zsír már jobb, de az sem oldja meg a problémát, csak ideig-óráig mérsékli.

    Nem láttam még ilyet szétszedve, de nem lehet az a perselyt tokkal vonóval cserélni? Ha pár évig csönd van, már megérte.

    [ Szerkesztve ]

  • Yamaha R1

    tag

    Az mennyire normális, hogy a második generációs Jazz-be a márkaszervizek 10W40-es olajakat töltögetnek? Elég gyakori, hogy a szervizfüzet szerint végig ezt az olajat cserélgették benne. Ez egy szinte csak városban használt autónál nem okoz problémát 8-10 éves korára?

  • Yamaha R1

    tag

    Köszönöm a válaszokat. Sejtettem, hogy ez nem ideális egy városi autónak, de kellett a megerősítés. Még 2 kérdés: létezik esetleg olyan módszer, amivel meg lehet állapítani, hogy van-e az autónak számottevő olajfogyasztása? Úgy tudom, hogy a szervizekben lambda-szonda értékeket mérnek, és abból következtetnek erre . Ez mennyire hatékony? Valami hasznos tipp a kipufogó és az olajsár ellenőrzésén kívül?

    [ Szerkesztve ]

  • Yamaha R1

    tag

    Sziasztok!

    Egy ismerősöm 2 kérdését tolmácsolnám, hátha tudtok rá mondani valamit:

    Adott egy második generációs, 2009-es Honda Jazz. Minden egyes alkalommal, amikor beindul a klímakompresszor -akár fűtés vagy hűtés közben-, pontosan abban a pillanatban bizonyos elektromos rendszerek elhalványulnak egy pillanatra. A műszerfal-világítás, a tompított fényszóró, meg még a fene tudja micsoda. Miután már jár a kompresszor nincs probléma, leállásnál sem, de a következő indulásnál megint csinálja. Ez bug vagy feature? Én kétlem, hogy ennek így kellene működnie, de jobb lenne, ha valaki tapasztalatból megerősítené.

    Rossz úton nyiszogást hallanak hátulról, ami elvileg az utastérből jön. Első körben a hátsó üléssorra gyanakodnak. Szokott az ülésekkel ilyen jellegű probléma lenni?

    [ Szerkesztve ]

  • Yamaha R1

    tag

    Köszönöm a válaszokat.

    Nemrég voltak nálam az autóval, így személyesen is meg tudtam nézni. Konkrétan tényleg minden elektromos dolog elhalványul egy pillanatra, amikor indul a klíma. A belső fények még annyira nem is lennének problémásak, de egy dugóban állva a tompított fényszóró villogása vicces lehet. De még az utastér levegőjét fújó ventilátorok is megállnak egy pillanatra ilyenkor. Nem értek a témához, de ez a 15-20 másodpercenkénti áramingadozás nem fogja hazavágni az elektromos rendszereket? A klímavezérlő panel háttérvilágítása már most ki van égve, és a rádiónál is csak félig világítanak a gombok. Ilyen Jazz-hez még nem volt szerencsém, de van a szomszédságban ugyanezzel az 1.4-es motorral szerelt UFO Civic, és ott ilyen jellegű probléma nincs. A fordulatszámot természetesen megemeli a klíma indulása, de ezen kívül nem történik semmi.

    Tudtok ajánlani Budapest környékén hozzáértő szerelőt, aki adott esetben rá tudna nézni? Elvileg márkakereskedésben "átnézették" vásárlás előtt, de jó lenne, ha egy megbízható szakember is ránézne.

  • Yamaha R1

    tag

    válasz tboldi #65840 üzenetére

    Minden nézőpont kérdése. Az első 2 hozzászólásomban konkrétan azt írtam, hogy a klíma indulásánál minden elektromos rendszer elhalványul egy pillanatra. De amint megnő a fordulatszám, visszatér a normál állapot. Viszont emiatt kétszer változik meg a fényszóró fényereje pár pillanat alatt: egyszer amikor elhalványul, és egyszer amikor visszaáll. Ezt kvázi vehetjük 1 vagy 2 villanásnak is - én erre értettem a kifejezést.

    Márpedig még a belső levegőt keringető ventilátorok is megakadnak ilyenkor egy pillanatra. Persze nem állnak le teljesen, mert forognak tovább a lendület miatt, de a feszültség ingadozása miatt veszítenek a fordulatszámukból egy pillanatra . Én sem hittem el amikor mondták, de tényleg így van. Álló helyzetben elképesztően zavaró, menet közben talán észre sem lehet venni. De egyszerűen csak az is lehet, hogy az akkumulátor, vagy a generátor nincs már a toppon, és ezért jelentkezik ennél az autónál ez a folyamat ennyire látványosan.

    [ Szerkesztve ]

  • Yamaha R1

    tag

    Szabó Attilánál (wastegate) járt már valaki? Vélemény?

    Tóth Imihez mennyi esély van bejutni a közeljövőben? A telefonszámát honnan lehetne megtudni?

Új hozzászólás Aktív témák