Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz tboldi #48773 üzenetére

    Lemaradtam. Ez milyen hibajavító? És mekkora hiba?

    Nekem sok apró, 0,5-1 mm-es átmérőjű kráter szokott lenni a kavicsok miatt, főleg a motorháztetőn és annak élén. Ezt onnan látni, hogy a fényezés "aranyszínű", az alapozó meg szürke. Kb. fél méterről már nem is látni egyébként. A gyári hibajavító eleve a fényezés színe. Ahol szürke krátert látok, ott csak bemártom a javító ecsetét, lehúzom, és a hegyét épphogy mikron vékonyságban odaérintem a kráterhez. Ha befedte, akkor hagyom száradni. Jellemző hiba, hogy az odaérintés nem csak a krátert, de a peremét is éri, és így ott körben egy pici kiemelkedés van,(hiszen az ép vastagságra kerül egy plusz réteg) a kráterbe meg a száradásnál mindig besüllyed a lakk. Ha túl nagy a kráter, akkor 10 perc múlva még egy réteget rápöttyözök, de ez ritka.
    Ahol már az alapozó mögül a rozsda is kikandikál, jellemzően ez sincs 1 mm-nél nagyobb, ott a hibajavító kupakjából kiveszem a pici drótkefét, az egyik szállal óvatosan megkarcolászom a rozsdát, megfújkálom, hogy eltűnjön a rozsdapor, és amikor már "tiszta", akkor lásd fent, csak itt mélyebb lesz a kráter, mindig teszek második réteget.

    Így az eredmény olyan, hogy nagyon közelről (10 centi) nem annyira szép, de fél méterről már szintén nem látni semmmit, csak odahajolva, és így a lényeg inkább a korrózió megakadályozása, a "seb" lezárása. Az esztétika mondhatni csak másodlagos. Ráadásul a nanoviszaos előkészítő polír és a keményviasz réteg felkenése során sem érezni azt a mikronnyi felületi kidudorodást.

    !Overdose!: Igen, vegyes ugyan a kép, izzócsere nekem a Civicnél is könyékig nőgyógyász, vagy inkább inszeminátor esete, míg pl. másik autónál egy kicsi gumi kupakot kell lepattintani hozzá a motortérből és két ujjal szerelhető. Ugyanakkor a pollenszűrő csere mindkét Hondánknál 30 másodperc, és ebben már a kesztyűtartóban lévő szemét kihányása is benne van :) Míg a többi autónál vagy a fél motorteret, vagy a fél műszerfalat kell szétbontani hozzá. De légszűrő is 1 perc alatt megvan, nemrég egy francia kocsiban cseréltük, hát az egész házat ki kellett szerelni. Sok apró praktikus jól szerelhető része van, meg néhány szar. Benzinszűrőt cserélni például ne fogj neki nyugtató nélkül 8 genben :)

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák