- Microsoft Surface
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Vezetékes FEJhallgatók
- Az Xbox Series X|S konzolnak három új verziója jön idén
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: Íme a Project NeonStorm
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Conscript
gp Az I. Világháborús horror játék jövő hónapban érkezik.
-
Computex 2024: a TravelMate sem kerül el az AI-t
ph Az Acer üzleti notebooksorozatába érkező P4 16 és P6 14 sem menekül a CoPilot megjelölés elöl.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz #56474624 #12983 üzenetére
Erről az jut eszembe, hogy a mastering végső szakaszában az elkészült számokra egy finom "simító" (dither) zajt szokás rákeverni, hogy kellemesebb érzetet nyújtson.
Ezzel azt lehet elérni, hogy a hallgató úgy érzi, mintha igazibb lenne a zene, pedig pont ellenkezőleg, csak rombolva lett a minőség. Szóval attól, hogy valamit jobbnak gondolsz, még nem biztos, hogy a maga fizikai valójában jobb, valósabb.
Ugyanilyen lehet a supertweeter is, ahol nem a nem létező felharmonikusok szólalnak meg, hanem a rendszered hibája, alapzajai keltenek tökéletesebb érzést. Most akkor erről döntse el valaki, hogy ettől jobb, vagy rosszabb lett-e a hangzás.
Nekem erről pont ugyanaz a véleményem, mint a loudnessről, ami azért született, hogy az agyat átverve "igazibb" hangzást állítson elő.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #13047 üzenetére
A lemezen lévő felvétel a ludas. Ha A-B mikrofonozással készült felvétel van rajta, vagy kevert, panorámázott sztereó, a fázis forgatás a magas tartományban nem okoz tér problémákat, csak a hangszínek változnak finoman. Ha X-Y, M-S (koincidens) mikrofonozással készült felvételt digitalizálnak, akkor ott a tér sérül, hiszen a sztereó különbségi jelei a fázismenet különbségéből adódnak.
Az ok lehet pszichológiai is. Egyszerűen a figyelmük még a jel-zaj viszonyra és sávszélességre volt fókuszálva. A végén azért kezdték kapisgálniAuratech Field Recording
-
dudika10
veterán
válasz #56474624 #13108 üzenetére
Hogy a damping faktor hogy változtatja a hangszóró hangját az hangszórófüggő nem?
Szóval lehet, hogy egy hangfalhoz nagyobb df-ű erősítőt ajánlanak a másikhoz meg alacsonyabbat.
Azt, hogy miért lehet ártalmas a túl magas df azt nem tudom, nem látom racionálisnak.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
-
DDL
őstag
válasz #56474624 #13108 üzenetére
Ehhez csak ennyit: Jujj
Végig impedanciáról kellene beszélnie a cikknek (és arról is beszél), de hogy miért nem nevezi így az nem tudom (fordítási hiba?). A végén pedig kiemeli ebből az impedanciából annak egy elemét a lengőcséve soros ellenállását amit pluszban hozzáad. Minek???? Amikor az impedancia tartalmazza ezt....
Bár jót nevettem az erősítők hangjának különbözőségét taglaló irományon is...
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
PuMbA
titán
válasz #56474624 #13114 üzenetére
Itt nem írnak semmi olyat, hogy a magas damping factor rossz lenne. A lényeg: 20-30 alatt (8 ohmnál) rossz olyan hangfalakhoz amik "nagyon reaktívak" (nem hiszem, hogy ez lenne a megfelelő fordítás) - minél nagyobb fizikailag a hangszóró és minél több teljesítményt visel el annál reaktívabb egy hangfal; 100 és afölött nagyon jó.
-
BlackV
őstag
válasz #56474624 #13133 üzenetére
"Persze mindenbe bele lehet kötni. Ha túl visszafogott, az a baj. Ha nyers, az... Ha nem hozza le a holdat, csak zenél, az. Én meg inkább hallgatom a zenét.
Rettentő szubjektív a téma egy szinten túl."Nagyon szubjektív. Imádom is ezeket a hifi fórumokat. Olyan, mint a horgászat. Bármit bele lehet magyarázni. Ha nem volt kapás, akkor miért nem volt, ha volt, akkor meg miért volt.
"- Húú de unalmas a rendszered.
- Dehogy unalmas. Kiegyenlített, zenei. A tiéd amúgy meg harsog, cseng-bong.
- Te hülye vagy! Ez testes, dinamikus."ezt én találtam ki
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz #56474624 #13121 üzenetére
Akkor mid-end rendszered van?
"Minek? Elég jó ez."
Most, hogy a rendszerem átment pár változtatáson néha én is felteszem magamnak ezt a kérdést és a válasz is hasonló, de azért arra is gondolok, hogy elvileg szar Most egy 500Ft-os agybadugós fülesen hallgatok zenét, mert ez van, de még ezen is jön át hangulat.
Zinho: ja, én is néztem aprón, de szinte semmi sincs. Mennyiből hoztad össze az állványt?
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #13166 üzenetére
A muzsika gyönyörű. Még nem hallottam ezt a felvételt. A felvétel eredetileg sem volt túl jól mikrofonozva. A-B két vese mikrofonal párhuzamosan, aszimmetrikusan. A hangszín szép. A remasteringet rendesen elfarkalták.
Az egész darabban a hallható dinamika töredéke a játszottnak. A kompresszálást nem tudták kordában tartani. Másik lehetőség, hogy impedanciában nem illesztett előfokot tettek a mikrofonhoz. Ekkor van az, hogy finoman recseg a felvétel a dinamikai változásoknál. Amikor a halk rész után kicsit hangosabb jön. A jel felfutó meredeksége túl nagy lesz. Túllövés következik be. Ez nem csak a csúcsoknál, hanem a halkabb részeknél is hallható. A tippem inkább a második.
(esetleg a felvételkor a hálózati feszültség kevés volt, ilyenkor a csövek torzítanak már a gain felénél is)Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #13166 üzenetére
Itthon is meghallgattam rendesen. A sűrűbb harmóniák váltásainál van kétcsatornás keresztmodulációs torzítás, ami monóban hallatszik. Ez a magnóból jön, amivel felvették. 1:06--nál lehet mondjuk hallani ahogy a harmónia alatt mintha egy rugó lengene be és máshol is ez tipikus. A dinamikával együtt mozgó zaj pedig a kompresszorozás bűne. Az alapzajt felhúzza a szintemeléssel együtt. Hallatszik, hogy a legelső leütött hanggal a zaj is felhúzódik és úgy is marad.
Egyébként néhányszor meghallgattam. Futkos a hátamon hideg,,, van spiritusz...Auratech Field Recording
-
Ebit
addikt
válasz #56474624 #13284 üzenetére
Persze kérdéses, akkoriban mennyire lehetett hinni ezeknek az újságoknak.
Kevésbé,tisztelet a kivételnek, mert sokszor megrendelésre is irtak szépeket/ németeknél a saját termékeiket favorizálták stb/, ez volt mindig a HFM egyik hangsűlyozott álláspontja, hogy ők igyekeztek tárgyilagosak lenni, de azért nekik sem mindig sikerült.
-
KMT
addikt
válasz #56474624 #13361 üzenetére
Én sem hallottam még ilyet élőben, bár ez nem sokat jelent. Talán majd Auratech megmondja, hogy ez milyen hang.
(#13362) PuMbA:
Nehéz leírni. Nem fix frekvenciájú, és egyre halkuló, vibráló hang, ami a leütések után hallható, de a következő leütés egyből elnyomja.A tiedben semmit nem hallok. Túl sok ott a minden.
-
Oibacsi
őstag
válasz #56474624 #13370 üzenetére
Nekem is csak egy 6k-s sony és csak gép mellett használom.
Szombaton újrakábeleztek ezt a kis fountek t3 reflexet monokristályos tömör kábellel és kivettem a passzív eq-t...bakker pl. néhány számon még azt is hallom, hogy háttérben a kongás éppen melyikre üt rá...ezek alapján többet árt mint használ...
Az éppen most hallgatott kapcsolásom végre igényesen megépített dobozba fog kerülni, minden csati aranyozott, alps poti, nuku globális visszacsatolás, tele finomsággal -
eclipse006
őstag
válasz #56474624 #13370 üzenetére
Nekem is van egy Philips fejhallgatóm, ettől jóval régebbi, szerintem olyan 90-es évekbeli, de az olyan kényelmetlen, hogy egy idő után kezdek szédülni, annyira szorít. Nem is ilyen kialakítású mint a tied.
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen