Hirdetés
Hirdetés
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Shadows of Doubt teszt
gp Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!
-
Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
it Több mint 100 milliárd dollár értékben húzhat fel gyárakat az Egyesült Arab Emírségekben a TSMC és a Samsung, miközben a helyi elnök most a Fehér Házba látogat.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vladislav
tag
Sziasztok!
2016-os Volvo S60 -on akarok felnit cserélni.
Ezeket néztem ki:
Most ez van az autómon:
A gyár ezeket a méreteket adja meg:
Azzal tisztában vagyok, hogy a gyár nem ajánlja sem a Medusa sem az Orpheus felni felszerelését a 2010 után gyártott s60-ra, de ettől függetlenül lecserélhetem a felniket a nekem jobban tetsző régebbi típusokra? Az ún. tehermentesítő gyűrű alkalmazása megoldás lehet? A menettulajdonságokat károsan befolyásolja ha cserélem a felniket?
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
válasz focvis #50136 üzenetére
Szia!
Igen, a legjobb ha az eredeti, gyári ajánlású felninél marad az ember, de sajnos azok nem olyan szépek, ráadásul az enyémeket fényezni is kellene, mivel az előző tulaj nem vigyázott rá.
Egyébként a Medusa felni felszerelhető a V40-re. [link]
A V40 és az S60 között van ,,átjárás", ez alapján:
[link] [link] mivel a két felni azonos tulajdonságokkal rendelkezik.
E logika alapján a Medusa-nak jónak kell lennie az S60-ra is.
A 2011 után gyártott s60-ra a 18-as méretben csak 18 x 8 méretű felni szerelhető fel a gyári ajánlás szerint, 17 "-ból 7", 7,5" és 8 " szélességű is feltehető rá. Most nekem 17 x 7 van a tengelyeken. A 18 x 7,5 annyira rossz menettulajdonságokat biztosítana?
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
válasz focvis #50162 üzenetére
Szia!
Köszönöm szépen az infót!
Igen, tortúra olyan felnit találni ami szép is, jó is, ráadásul olcsó is.
Magyarul a Medusa felni ,,egy az egyben" tehermentesítő nélkül feltehető az S60-ra?Én úgy tudom, hogy a 7,5 -re 235 széles felni még rámegy, ha nem akkor a 225/40 18 lenne a váltómérete (nem gyári ).
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
válasz rbalint88 #50165 üzenetére
Szia!
Sajnos egy szett felnim/gumim van (négyévszakos). A pallene felni nekem speciel nem tetszik, de együtt tudnék vele élni, ha nem lenne tele horzsolásokkal. A fényeztetéséhez le kellene szednem, melyhez kell egy másik felni szett.
Az Orpheus valóban retrós egy kicsit, főleg a régi volvo-s felnikupakkal, a medusa viszont még az ,,új" V40-nek is a gyári felnije volt, melyet az S60 II-vel párhuzamosan gyártottak. A két kocsi megjelenése szemből, a hasonló alakú lámpabúrák miatt hasonló.
Az újabb volvo felnik közül a ,,rex" és ,,bor" fantázianevű tetszene, de horror árban vannak újonnan (ha egyáltalán még lehetne kapni) és használtan is nagyon nehéz lenne beszerezni.
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
Szia!
De opció lenne a meglévő felni [link] felújítása (fényezése) is. Nem annyira szép az alakja, de makulátlan állapotban vállalható lenne részemről.
Ellenben nem tudom megoldani, mivel ha leszedem nem tudok felrakni helyette másikat. Nem az a probléma, hogy nem tudom nélkülözni a kocsit, hanem az, hogy nem tudom min és hol tárolni a kerekektől megszabadított autót.
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
válasz rbalint88 #50182 üzenetére
Nekem az első kettő nem igazán tetszik. Bár elismerem, teljesen vállalhatóak, különösen az első, a Pontos felni [link] Különleges a fényezése miatt, és természetesen S60/V60 gyári felni . A második felnit nem tudtam beazonosítani. A harmadik felni amire hivatkoztál (ha jól látom ez az: [link] ) nem rossz és valóban gyári S60/V60 felni, ellenben ,,túlárazottnak" tartom.
Számomra még mindig az orpheus [link] és a medusa [link] az etalon. És úgy tűnik, hogy a medusa mindenféle átalakító, tehermentesítő gyűrű nélkül felszerelhető az S60 II -re is.
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
Sziasztok!
Hegesztett alufelnivel valakinek esetleg van személyes tapasztalata? Valóban csak idő kérdése, hogy a hegesztésnél szétváljon?
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
Köszönöm a tanácsot! Más felnijén van a hegesztés, akkor inkább kihagyom a megvásárlását.
Ellenben a saját felnimen több padkanyom, karc van, így fényeztetnem kell. Nem tudom megoldani, hogy egyszerre mind a négy kereket leszereltessem az autóról és addig bakon vagy csápos emelőn tartsam a kocsit. Az viszont talán kivitelezhető, hogy a garázsomban egyszer az egyik (pl a bal) második alkalommal a másik (pl a jobb) oldalát támasszam alá és oldalamként végeztessem el a fényezést.
Sajnos semmilyen emelőm, bakom, szerszámom, pótkerekem nincs.
Kérdésem az lenne, hogy milyen megoldást javasoltok?
Hagyományos emelőt, palack emelőt vagy krokodil emelőt vegyek? Két emelőt vegyek és bal illetve jobb oldalon is megemelve az autót 1-1 emelőn tároljam ameddig a felniket nem kapom vissza, vagy inkább egyik oldalán tegyek alá bakot, míg a másik oldalt maradjon alatta az emelő.
Számomra a legköltséghatékonyabbnak 2 db palack emelő alkalmazása tűnik, mivel már 5-6.000 Ft-ért megvásárolható lenne.
Hozzá kell tennem, hogy egy kb 1,5 T tömegű Volvo S60-ról van szó.
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
215/50 r17 méretű Vredestein Quatrac 5 típusú gumit használok, kettőt cserélni kell. Sajnos Quatrac 5-öt már nem forgalmaznak, csak Quatrac Pro-t tudnék vásárolni. Úgy látom, hogy a ,,sima" Quatrac -ot nem gyártják a 215/50 r17 - egyébként elcseszett, kifejezetten drága - méretben.
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
válasz maglew #50281 üzenetére
Az előbbi hozzászólásomban felületesen fogalmaztam, nem akartam magyarázkodni, leakartam egyszerűsíteni a kialakult helyzetet.
Valójában a meglévő 2 db quatrac 5 típusú gumimhoz akarok még kettőt venni. Tavaly év végén vettem a quatrac 5-öt, kb 5.000 km-t használtam semmi gond nem volt vele. Idén tavasszal akartam, venni még két quatrac 5-öt, de már nem forgalmazzák.
Sajnos használtan sem lehet venni quatrac 5-öt.
Az apollo-nak (Apollo Alnac 4G All Season) van hasonló mintázata. A 215/50 r17 egy nem pénztárcabarát méret, így gondoltam, hogy 225/45 17-re váltok, veszek 4 db Vredit vagy Apollo-t de akkor mehetne a kukába a 90 %-os quatrac 5.
Végül inkább marad az a megoldás, hogy veszek 2 db pro-t a meglévő quatrac 5 -höz.
Szerintem a quatrac 5 (gondolom a pro is) ár -érték arányban az egyik legjobb választás.
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
Szia!
Ezt mire érted? Hogy-hogy teljesen más gumi?
A mintázatuk hasonló, legalábbis sokkal közelebb van a pro mintázata az 5 -höz, mint pl egy négyévszakos Michelinhez vagy akár Pirellihez. Egyébként anno írtam a Vredesteinnek, hogy segítsenek 2 db 5 -öt beszerezi, korrektek voltak, Hollandiában is megnézték. A Pro-t ajánlották, természetesen azzal, hogy egy tengelyen kerülnek elhelyezésre.
Mintázatban talán az Apollo Alnac 4G All Season hasonlít legjobban a Quatrac 5-höz, ráadásul az üzemanyag-takarékossági osztály, fékút nedves úton energetikai besorolások és a gördülési zaj teljesen azonos. [link] [link]
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
válasz Brave_86 #50300 üzenetére
Első körben tegyél egy panaszbejelentést akár az ügyfélszolgálaton telefonon (rögzítik a beszélgetést) akár az emailcímükre küld meg. Ezt 30 napon belül kell megválaszolniuk (tudom a 30 nap sok idő), ha ezt nem teszik meg akkor a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatsz, és szankcionálhatják a szolgáltató jogsértését.
Második körben ,,fenyegesd meg" őket, hogy kártérítést fogsz kérni. Meg kellene nézni az ÁSZF -jüket, mely nyilvánvalóan tartalmazza, hogy meddig kötelesek leszállítani a csomagot, elviekben ez a dokumentum tartalmazza azt is, hogy mi van akkor, ha nem teljesítik a szállítást időben. (Elképzelhető az is, hogy ki tudják menteni magukat.)
Végül arra is lehetőséged van, hogy a szerződésszegés miatt elállj az egész ügylettől, ez esetben a ,,mindent vissza" elv érvényesül.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
Köszönöm az infót! Szerintem a ,,kutyának sem kellene" a gumi, mivel nem egy népszerű méret a 215/50 r17, ettől függetlenül lehet megpróbálom eladni.
Az-az igazság, hogy az valóban nem fér bele, hogy kidobjak egy 90 %-os gumit, ami kb 5-6.000 km-et futott, és darabját 42 K -ért vettem.
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
válasz Brave_86 #50308 üzenetére
Belenéztem az ASZF-be.
Panaszt kell benyújtani, amiért nem szállították le határidőre a gumikat. Emellett külön tisztázni kell velük azt is, hogy mi van a gumikkal? Megvannak még egyáltalán? Kézbesítés alatt állnak?
Ha megvannak a válaszok akkor tudsz továbblépni.
Azon kívül, hogy írsz egy dörgedelmes levelet, melyben a jogkövetkezményekre hívod fel a figyelmüket nem tudsz mit csinálni.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Vlad
-
Vladislav
tag
-
Vladislav
tag
A gumis szerint a 225/45 17 megfelelő váltóméret lenne a 215/50 17-hez, de a Volvo topic-ban lebeszéltek a váltásról, mivel az nem ..gyári méret", a gyár nem hagyta jóvá.
Meghirdettem a Quatrac 5-öt teszek egy kísérletet az eladásra, aki megveszi jól járhat vele. Ha nem kell senkinek (én erre számítok) akkor egy Pro kerül fel mellé.
Üdv: Vlad
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen