- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Nézzél rá a Continental Allseason-re is, az nyáron is jó és télen jobb mint a CC+. Annyi, hogy picit gyorsabban kopik de ilyen kevés km-nél nem számít, kb előbb fog elöregedni a gumi mint elkopni.
A GY Vector az inkább téli mintázatú, az nyáron nem olyan jó és gondolom inkább tavasztól-őszig mész sokat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
evo87
őstag
Mi otthon Corsára a Contit tettük fel. Nekem meglepően jónak bizonyult hóban és jégen is. Szárazon inkább átlagos, de még mindig jobb mint pl a Lanceren levő Quatrac 5.
Én viszont a Bridgestone Weather Control és a Michelin CC között vívódom, de valszeg a nyáriasságra fókuszálva előbbit fogom rendelni.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
Most elbizonytalanodtam én is...
Michelin CC+ száraz fékút: 39,4 m
Conti Allseason száraz fékút: 41,2 m
[link]Oké, hóban jobb a Conti de azért ez elég durva fékút különbség, kb fél autóhossz... és pont olyan közegben ahol mondjuk kb 80%-ban használod a gumit. Én is a Conti meg a CC+ között vívódom de akkor egyelőre a CC+ felé billen a mérleg nyelve nálam.
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Én meg éppen a vector 2-ön filózok scrossra ősztől. Lehet hogy csak pechem volt, de most télen többször volt olyan jég ahol nem tetszett a jelenlegi CC+. A nexen 4 season jobban bírta a feleségem jazzén(de ugye ez sem fair mert új gumi + téliesebb).
Mindig oda jutok hogy nexen kéne 2 évente, csak nincs méretben...Néha egy két bolt kiírja hogy van de ezt inkább akkor hiszem el ha gyártó honlapján lesz (ja meg ha nem 43 ezer lesz mint valamelyik lapon volt, akkor már inkább vector 2).
-
M0RGI
őstag
Eszerint meg a CC+-nál nem sokkal rosszabb vizen, szárazon a Goodyear. Ellenben hóban sokkal jobb.
CC+ száraz 14,7m, vizes 15.5m, jég 30.5m. Goodyear száraz 16,2m, vizes 16,3m, jég 24,8m.
Miközben a referencia nyári szárazon 15,9, vizesen 15,7 méter.Szóval passz... A Goodyear kiegyensúlyozottabbnak tűnik.
-
CHIPman
nagyúr
Nézelődtem, hallgattam a tanácsokra, és erre jutottam eddig (225/45 R18 nyári), az árak garnitúrára vonatkoznak szállítással.
Matador Hectorra 3 96k
Sava Intensa UHP2 101k - 1 év kátyúgarancia
Barum Bravuris 5HM 110k, vagy 115k-ért olyan helyről, ahol adják rá az 1 év kátyúgart
Apollo Aspire XP 115k - 2 év sérülésgarancia
Kumho Ecsta PS71 120k - nem szeretek régi konstrukciókat venniA Barum felé hajlok, teszt sajnos még nincs róla, de az előd 3HM-et elég jónak hozták ki, és nálam nagy pozitívum, hogy új modell. Régi konstrukciót nem szeretek venni semmiből. Olvastam a Hankook Ventus Prime3-ról nagyon jókat, de az már 145k-ra jönne ki ebben a hülye méretben, annyival nem hiszem, hogy jobb lenne a Barumnál.
Az Apollo azért van még versenyben, mert teszteken jól szerepel, az EU jelölései is nagyon jók, és tetszik, hogy adnak rá 2 év feltétel nélküli sérülésgaranciát. Érnek valamit ezek a garik? Akár a Barumnál is felmerülhet ez a kérdés.
A Kumhoról nem tudom eldönteni, hogy jobb lehet-e a Barumnál, itt a felhasználók nagyon lehúzzák, de mégiscsak nagyobb márka, mint a Barum.
[ Szerkesztve ]
hardverapro.hu/tag/chipman
-
M0RGI
őstag
(#31658) evo87, (#31659) Qru: Oké, akkor ezt elengedem
Viszont a Qru által linkeltben is meggyőző a Goodyear. Bár a Conti is.[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz Tom1939 #31656 üzenetére
Rendes télivel sem fogod jobbnak érezni a jeget, volt benne részem megtapasztalni. Idén többször ugyanazokban a keskeny kis utcákban mászkáltam, ahol a havat síkosra letaposták az autók. Ezzel még nem volt gond, óvatosan meg lehetett rajta állni, de az egyik utca végén az út enyhén lejt. Itt a síkra letaposott havon tükörsima jégréteg alakult ki, amin 25km/h-ról fékezve 40 méter alatt sem tudtam lassítani, ahogy hozzáértem a fékhez az abs azonnal darált, de nem történt semmi. Végül azért nem mentem bele az utca végén kikanyarodni szándékozó autóba, mert bedobtam az autót az út melletti nagy hóba, ahol azonnal megjött a fékhatás. Lehetne mondani, hogy 6. szezonos téli gumim van, de tesóm ugyanígy járt a 3 éves Continental Wintercontact abroncsaival. Fél órával később ugyanarra fordultam, 3 autó állt egymásban.
(#31661) vzaza: Autónavigátor "félretesztel". Szomorú, mert a lehetőségeik megvannak a teszteléshez, de valószínűleg csak a támogatójuk (gumizós vállalkozás) elvárásait elégítik ki.
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz athomi #31662 üzenetére
Ráadásul K. Matyi rendszeresen ekézi a négyévszakosokat. Plusz a tesztelési körülményeik nevetségesek...kánikula teszt 24 fokban, téli teszt langyos melegben és hó nélkül... A náluk legkevésbé kopó gumi nemzetközi tesztekben a legjobban kopik.... stb... Vicc
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
őstag
válasz athomi #31662 üzenetére
Hát én végeztem ellenőrző tesztet. A Nexennel sem volt mennybemenetel, de nem csúszott annyira. Mondjuk a CC+ Allgrip Automata Scrosson volt reggel 8-kor (akkor vittem a gyereket), a Nexen 4 season pedig manuál honda jazzen fél 10-kor (akkor hoztam el). A fél 10 az viccen kívül is nagy előny (és a nexen 2 hónapos már bejáratott de új gumi), nem volt ordas nagy hideg. Egyébként megfigyelésem alapján éppen az ilyen mínusz 2-3 fokos hóesés utáni város volt a legrosszabb idén többször. Ha letapossák kicsit olvad, aztán lefagy.
Szerk: Tehát alapvetően igen, csúszik minden jégen de volt egy-két olyanom amikor úgy éreztem hogy én különösen. És csak jégen, máshol jól elvoltam.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
Viszont a dry handling-ban nincs ekkora eltérés e két gumi között(30cm), most akkor ez hogy van? Pedig méretemben olcsóbb lenne a Conti, és hóban jobb, mint a cc+.
Nincs valahol egy összehasonlítás, hogy a CC és a CC+ között mennyi a különbség?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Hooper
őstag
válasz Hooper #31640 üzenetére
Erre esetleg még valaki?
zaskar: köszönöm az ajánlást. ebben az árban a Hankook tényleg nagyon jónak tűnik.
Ugyanitt kérdés: üzemanyagfogyasztás index mennyit számít egyébként számszerűsítve? értem mondjuk egy C és egy E összehasonlításában.
Vásárlás szempontjábol jól sejtem hogy mostmár elkezdenek felfelé kúszni az árak?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz belaazallat #31665 üzenetére
A kezelhetőség oldalirányú csúszás (hol kezdi túrni az orrát), a fékút meg az egyenesvonalú. Más-más minta, vállblokk kialakítás az ideális hozzájuk.
Sajnos én sem láttam CC vs CC+ tesztet, pedig érdekelne mert nálam is CC+ váltaná a CC-t jelen állás szerint.
A BS A005-t kiejteném a gyenge téli teljesíménye miatt, a Nexen tartósságában nem bízom. Tehát marad a CC+ vagy az Allseason jelen állás szerint.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
belaazallat
addikt
A méretemben a BS A005 a legdrágább, szóval az tuti kiesett. A legolcsóbb a Conti Allseason lenne, (szerk) középen a CC+ helyezkedik el, kb 3000Ft/db a különbség.
Mivel csak 2020 nyara után szándékszom cserélni, ami bő másfél év, addig még változhatnak a keverékek, árak. Mondjuk az vicces, hogy a CC bevezetésekor szállítással 28eFt/db-ért kaptam, most meg 31,5eFt/db +szállítás a legolcsóbb helyen is.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz belaazallat #31668 üzenetére
Igen ez érdekes, hogy a Conti eddig drágább volt de most a CC+ alá árazták be. Gondolom a kutya nem vette... Legalábbis itt a fórumon még senki sem számolt vele érdemben ha jól rémlik és én is csak azóta mióta jobb áron adják a Michelin-nél.
#nincsbennetarcsi
-
M0RGI
őstag
Igazából nagyjából ez jön ki a többi tesztből is.
Itt pl. pontszámokat tekintve (max. 30), fékezés havon, handling havon, fékezés vizesen, handling vizesen, fékezés szárazon, handling szárazon sorrendben:a Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2: 28 13 21 6 20 10
a Michelin Cross Climate : 17 10 24 6 24 10Nem tudom mit érdemes figyelembe venni, vagy mi számít jobban?
A Goodyear rosszabb három és négy ponttal vizesen és szárazon, azonban a handling azonos. Viszont télen 11 ponttal jobb, ami számottevő. -
Qru
MODERÁTOR
Attól függ neked mi a fontos, illetve hol/milyen körülmények között használod. Nekem pl a nedves kezelhetőség nem számít se a száraz mert nem túl erős és 4wd-s az autóm. Ellenben a fékút nagyon is fontos, mert szaladt ki már elém gyerek/kutya/labda és centiken múlt hogy nem lett belőle baj.
Esőben amúgy is fokozott óvatossággal vezetek. Nálam a havas teljesítmény szintén nem túl mérvadó, mert a 4wd sokat segít. Jelenleg a gyenge havas teljesítményű régi CC-m van és azzal sem volt gondom eddig igaz télen keveset használom a kocsit és akkor nem veszem elő ha nagyon nagy a hó vagy jegesek az utak...#nincsbennetarcsi
-
M0RGI
őstag
130 LE Sx4-Scross, 2WD.
Inkább száraz időben megyek egész évben. Ne érjen meglepetés ha nagy eső van, vagy nyálkás, sónedves az út. Hóban nem nagyon megyek.
1-5-ig fontossági sorrendben:
Száraz fékezés: 5
Száraz kezelhetőség: 3Vizes fékezés: 5
Vizes kezelhetőség: 4Havas fékezés: 2
Havas kezelhetőség: 2 -
-
M0RGI
őstag
Köszi, én is így gondolnám.
Bár ez a Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 sem tűnik rossznak, igaz gondolom az főleg téli jellegű, én meg akkor keveset megyek. Bár ha vizesen és szárazon csak kicsit rosszabb, mint a CC+, akkor elgondolkodtató, főleg mivel olcsóbb is. Hát nem tudom... -
őstag
Amennyiben hasonló tél lesz az ideihez, egyértelmű a Goodyear előnye. Vízen is jó és kopásállóságban is.
Autobild nyárigumi-teszt 225/45 R17, meglepő eredmények + új Hankook Ventus S1 evo3:
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
nagyúr
Na rendeltem két ilyen csodát magamnak az utánfutóra... Rotalla RH02 175/70 R13
6. hónapban műszakira megy, 2 gumi teljesen különbözöik, repedt stb. 9k/db."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
evo87
őstag
Döntöttem: CC+ kerül a Lancerre 195/55R16 méretben (talán nem olyan vészesen ballonos). Nyilván az autó sportos miliőjéhez egy vérbeli sportos nyári jobban illene, de a 6000-7000 km/év mellett nincs kedvem elöregíteni egy nyári és egy téli szettet. Plusz azt gondolom, hogy a CC+ a mostani Quatrac5-nél jóval tapadósabb lesz nyáron. Holnap átveszem és vasárnap már huzzantom is fel.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
Benne van a pakliban, a múlt téli teszten jól szerepelő Kleber árát is felnyomták a kereskedők. De nagyon nem fog változni szerintem mert a Conitnental, így is alájuk van árazva. Ha nyílik az árolló azzal azt kockáztatják, hogy inkább a Contit veszik az emberek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
CHIPman
nagyúr
válasz FireFox1996 #31695 üzenetére
Ugyanannyira nincs, mint a Barum Bravuris 5HM.
hardverapro.hu/tag/chipman
-
amol
addikt
Sziasztok!
Auris kombi hybridre milyen 4 évszakost ajánlotok? 205/55 R16
CC+, Quatrac5, AllSeasonContact, Vector 4Seasons Gen-2 ezeket néztem eddig.
Kb. 20e km/év, női sofőr, többnyire város.
köszi[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest