- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Rengeteg teszt és ismerősi körbekérdezés után itt is szeretném kikérni a fórumtársak véleményét is.
Egy Mitsubishi Lancerem van, 2006-os, 135 lovas kétliteres benzinessel. Jelenleg egy 2013-as, de még egész mély mintázatú Nokian Line nyári szett van rajta. Így, hogy közeledik a tél, két megoldás merült fel bennem:
- veszek téligumit és kb 2 év múlva új nyárit. Cserélgetem a felnin vagy a télihez veszek egy szett vasat.
- Michelin CrossClimate: nem kell itt bemutatnom senkinek, új fejlesztés, a többi 4évszakoshoz képest teljesen más tervezési filozófia alapján készült (ez alapvetően egy téli képességekkel is bíró jó nyári gumi volna).
Autós újságíróként általában a legjobb abroncsokkal hoz össze sors, épp emiatt is mindeddig ódzkodtam a klasszikus 4évszakosoktól, azonban a CrossClimate megfogott, a teszteken rendre elöl szerepel és összehasonlítva a nyári gumikkal meglepően közel áll hozzájuk, miközben korrekt téli boldogulást is ígér.
Ami ellene szól, hogy az autóm önmagában véve sportosabb, azonban általában nem forszírozom, egy-egy morcosabb tesztautó bőven fedezi az éves adrenalinszükségletem. A Michelin mellett szól, hogy elkerülöm vele az évi 2 cserélgetés maceráját, ráadásul egy újszerű fejlesztést próbálok ki vele, illetve a kis éves futásomhoz (10-12e km) ideális lehet.
Ami megbolondítja az egész gumikérdést az az, hogy a Lancernek nagyon perverz mérete van: 195/50 R16. Kb. az egyik legdrágább méret, és sok abroncs típusból pl nincs is ilyen. Szóba jöhet még éppen beférős váltóméretként a 195/55 R16 vagy a 205/45 R16, de még a 205/50 R16 is jó elvileg. CrossClimate-ből 195/55 R16 volna. (A 15-ös téli gumi és felni nem opció, mert a fék miatt nem fér fel.)
Ötlet? Vélemény?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
rbalint88
addikt
Mivel nincs belőle pontos váltóméret, nem erőltetném. Vredestein Quatrac 5-öt is megnézném a helyedben, az téliesebb fazon, de a B-verziójából (Apollo Allnac 4G all season) kiindulva nem lesz az rossz nyáron sem. A szomorú hír az, hogy 195/50R16-ban ezek közül egyiket sem gyártják. Szerintem az elcseszett gumiméret miatt maradni kellene a két külön szettnél...
Vagy 205/50R16 Quatrac 5, CC nincs ebben a méretben. -
evo87
őstag
válasz rbalint88 #15804 üzenetére
A 195/50 R16 és a 195/55 R16 között szerintem nincs olyan vészesen nagy különbség ami indokolná, hogy teljesen elvessem ezt a megoldást. Rosszul gondolom?
Sajnos tényleg hülye méret, mert ebben 32.000 körül van egy CrossClimate, míg egy kommersz 16-os méretben 25-27 ropi.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15805 üzenetére
Ez a legnagyobb baj, hogy nem csak a CrossClimate drága ebben a méretben, hanem kb minden gumi. A 17-re való váltás se opció mert abban sincs normális méret. Általában +2,5 % szoktt lenni az ajánlott/nem ajánlott határa, az 50 és 55 között 3% az eltérés.
@hacki87: alapvetően azért nem izgulok a nagyobb méret miatt mert a Lancer EVO-n, ami ugye alapvető kialakításban egyezik az én autómmal, nagyobb méretű, átmérőjű kerekek vannak.
Tényleg tanácstalan vagyok. Pedig összességében nem vagyok laikus a témában.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Amúgy baromi érdekez, mert ezt az autót az USA-ban Ralliart-ként árulták és az összes netes gyári gumiméret adatbázis 205/50 R16 méretet hoz ki rá. De én 195/50 R16-tal vettem és az ajtajában, a guminyomásos firmatáblán is ez a méret van feltüntetve.
Egyébként a 205/50 R16 még váltóméretnek is jó ehhez, de sajnos abban a méretben nem áll rendelkezésre CrossClimate.
Ellenben ha a gyárinak mondott 205/50 R16-hoz hasonlítom a 195/55 R16-ot akkor ott már csak 1,2% az átmérőbeli különbség, ami viszont abszolút beleférős differencia.
Szerk.:
az USDM mellett az EUDM méretek ilyenek az adatbázis szerint:
195/50R16 6Jx16 ET46 5x114.3 M12 x 1.5 67.1
185/65R15 6.5Jx15 ET46 5x114.3 M12 x 1.5 67.1
195/60R15 6.5Jx15 ET46 5x114.3 M12 x 1.5 67.1
195/55R16 7Jx16 ET45 5x114.3 M12 x 1.5 67.1
205/50R16 7Jx16 ET45 5x114.3 M12 x 1.5 67.1[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15816 üzenetére
Nekem az annyira nem szimpi... adott árért akkor már a legjobbat venném, és az előző hozzászólásomban szereplő méretek alapján akkor jó volna 32k körül a CrossClimate 195/55 R16 méretben.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15818 üzenetére
Igazából a 195/55 R16 esetében nekem is az votl a félő, hogy beleér-e. Viszont ha a 205/50 R16 és a 195/55 R16 is (igaz szélesebb felnivel) szerepel így a táblákban, akkor nem kell aggódnom.
Ha 4évszakos, akkor már inkább a nyári képességek legyenek jók, abban használja többet az ember és abban a Vredesteinnél jobb a Michelin.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15820 üzenetére
Nem rossz ötlet, de a nagy nemzetközi szervezetek ezt lefedik. Ahhoz, hogy hiteles és elfogadható eredményeket produkáljunk egy ilyen tesztben, nagyobb apparátus és drága méréstechnikai eszközök szükségeltetnek. Sajnos jelen keretek között nálunk nem áll rendelkezésre olyan finanszírozási háttér amivel ez fedezhető, kókler munkát pedig nem szeretnénk csinálni.
De alapvetően egyetértek kollégám írásával, miszerint a 4évszakos gumikkal kapcsolatos sztereotípiák már nem állják meg minden esetben a helyüket. A technika, így a gumiipar is rohamosan fejlődik, aminek eredményeként ma már használható és valóban jó 4évszakos köpenyek állnak rendelkezésre. És példának okáért a CrossClimate egy kifejezetten szimpatikus termék, ami a klímaváltozásra és az azzal jövő enyhébb telekre reagálva egy korlátozottan télre is alkalmas nyári gumi volna.
Az én véleményem az, hogy a klasszikus téli gumiabroncsok ideje meg van számlálva, főleg Közép-Európában és délebbre, ahol már nincsenek kemény telek. És őszintén szólva...mikor kell hóban autóznunk? Szinte sosem, hiszen rosszabb esetben is fél-egy nap alatt letakarítják az utakat, tehát inkább egy vízre, latyakra alkalmas mintázat a fontos már télen is.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Kornel
veterán
Teljes mértékben egyetértek
Viszont a gumiteszthez lehetne szponzorokat is keresni adott esetben, bár kérdés kinek ér meg ez pénzt, hogy egy független teszt készüljön.
A nagy nemzetközi tesztek azért jól láthatóan részre hajloak, ld. az autobild teszten rendbre a vredestein termekei végeznek elől, az ADAC-nal mindig a Conti nyer, ha éppen tesztelik, de lehetne még sorolni a véletlen egybeeséseket. 😉
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15822 üzenetére
Nálam ez a videó volt az első impulzus a CrossClimate-tel kapcsolatban. Van köridő és féktáv, többféle körülmény közt.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
nesa
veterán
És őszintén szólva...mikor kell hóban autóznunk? Szinte sosem, hiszen rosszabb esetben is fél-egy nap alatt letakarítják az utakat, tehát inkább egy vízre, latyakra alkalmas mintázat a fontos már télen is.
Tedd hozzá legyél kedves ott ahol te laksz és mozogsz, az ország 0,00001% án, de vannak más vidékek is (tudom az Bp.-ről nem latszik) ahol évtizedek óta nem járt hókotró és 10cm hó után 4-5 napig havon járunk utána meg 2 hétig jégen és mindezt nem az alföldön hanem hegyvidéken, de nem olyanon mint a budai vardomb.
[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
Bocs, Te amúgy hol élsz az országon belül???
Ha hó van, felénk leghamarabb másnap egyszer elnyomják, aztán rábízzák a természetre meg az önkormányzatra.
Lehet, hogy egyre kevesebb a havas napok száma. De ha van, akkor jó lenne elindulni és megállni is vele. A tesztek alapján a 4 évszakosok erre igen csak korlátozottan alkalmas.---------------------
Független teszt: talán érdemes lenne megnézni azt is, hogy melyik milyen szempontok alapján súlyozza az eredményeket.
Amikor pedig be lett linkelve egy magyar teszt, akkor ment a fikázás.Vannak tesztek, nyilván nem véletlen nem a gyártól kérnek nokian abroncsot és nem véletlen hagynak ki márkát is. Erre azt mondani, hogy részlehajló....
-
Kornel
veterán
Mondjuk a lakosság 1/4-e bp-en lakik, és az ezen kívüli 3/4 nagy része is nagyvárosban.
Persze korábban kiveseztuk, hogy aki hegyekben lakik, annak valóban hasznos lehet a külön szett.
Ellenben ha lenne ra időd és energiád, ha felírnád, hogy hány napot esett ott a hó és hány napig maradt meg a hó vagy a jég az úton, az hasznos lenne.ungawa: te mégis milyen tesztről beszélsz, ahol egy jó negyevszakos csak korlátozottan alkalmas? Az egy dolog, hogy többen megerősítették már itt saját tapasztalat alapján, hogy a CC havas és jeges körülmények között is tökéletesen megállja a helyét, és a tesztek is ezt mutatják, akkor miért állítod ezt próba nélkül?
Illetve még mindig kérdezném, hogy az ország melyik részében van akár csak heteket hó vagy jég az úton, mert Bp-en évek óta nem volt tél, ha esett is másnapra elolvadt kb.
Persze már azelőtt letoltak az utakat.[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15828 üzenetére
Cáfold!
Két dolgot állítottam.
Teszteket emlegettél: ott van. Mi van benne? Kielégítő. Nem nagyon jó, jó, hanem kielégítő a 4 évszakosok között.
Érzés teszt: mi alapján ha hó és jég se nincs?? (ezt nem én állítottam)
Hó meg ha van, biza nem 10 percig van nálunk az úton. Sok autó szokott szar, hóra alkalmatlan gumik miatt árok lenni, persze cáfolható, biztos maketteket szoktam ott látni..
Lehet, hogy jó szárazon, még vízen is lehet jó, de hóban, jégen, feltételesen.
Néha tesztekre hivatkozol ha az nem ok, akkor felhasználói érzésekre.
Van még hova fejlődni a 4 évszakosnak, hogy tényleg az legyen.
Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15829 üzenetére
4 évszakos vs téli vs nyári.
[link]Egy ugyanolyan teszt, mint amit te linkeltél.
Döntsd el, hogy az a hiteles, vagy ez.
Bár az utóbbi 2 évben egyedül az adac szerint nem ajánlottak a negyevszakos gumik, korábban is linkeltem az autobild tesztet, aminek az alcíme: "Nie mehr reifen wechseln."A többire tényleg nem térek ki, pár héttel ezelőtt ugyanezeket a köröket futottuk le.
Erre is csak azért, hogy ne csak az általad igaznak vélt tényeknek megfelelő források legyenek itt belinkelve.
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15832 üzenetére
Azt el is felejtettem hozzátenni, hogy a párom, nagyszüleim mind különböző falvakban élnek, de eddig egyszer fordult elő az elmúlt években, hogy nem jutottam el hozzájuk, méghozzá azon a bizonyos márciusi sztorinál. Tapasztalataim szerint itt, Komárom-Esztergom megyében és Fejér megyében normálisan takarítják az utakat, nem fordult még elő, hogy a környéken napokig kellett volna hóban autóznunk. Ha pedig mégis el kell indulni a hóban, ott véleményem szerint a téli abroncsokkal is fokozott óvatossággal kel közlekedni. Mondom ezt úgy, hogy nagyjából az elmúlt 6 évben majdnem 200 autót teszteltem különféle abroncsokkal szerelve.
Ha jól sejtem, akkor első körben budapesti tahó városinak lettem kikiáltva, most pedig már vidéki suttyó leszek.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15830 üzenetére
Igen, és??
Egyfolytában cécézel. Ebben is az, ami a másikban, kaksi hóban. De érzésre biztos nem az
Ha és amennyiben nincs hó, nincs jég, akkor jó. Ha van..Teszt? Egyesek szerint nem hitelesek a tesztek.
Két dolgot állítottam. Nem többet.Pár hete Te jöttél azzal, hogy mindenkinek ugyanazt ajánlottad. Szinte trabitól - T72-ig
---------------------------------
Voltam olyan helyzetben, ahol én a szar télivel elmentem, mások lecsúsztak, volt olyan jeges út, hogy 5km/h -al haladtunk, sorban, fele menet közben csúszott le az útról az árokba. Ha megállt, nem tudott elindulni.
Lehet csak 2-3 nap. Te mit szólsz, ha egy pár hónapos gyerekkel ragadsz ott legjobb esetben?
Szóval ne haragudjatok, de az élet nem kompromisszum és arra játszani, hogy nem lesz hó, jég. Aki ezt teszi, az a szemembe felelőtlen. -
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15834 üzenetére
Röviden és tömören kérdezem:
Az esetek 5 max. 10%-ában előforduló havas és vagy jeges utakra készülsz első sorban, vagy a maradék 90-95%-ban a hazánkban jellemző száraz es vagy vizes utburkolatra készülsz fel?
Ha az utóbbi a fontos, akkor mindenképpen rosszabb lesz egy teli gumi, mint egy negyevszakos.
Ha az előbbi, akkor mindenképpen jobb lesz a téli gumi.
Kinek mi a fontos. -
choco01
addikt
Komoly hogy lenyomja a GY-t a CC.
Na most mentem a CC-vel egy 200 km-t, nagyon tetszik, tényleg nagyon csöndes, csináltunk fékteszteteket szárazon, hát össze hasonlíthatatlan az előzővővel, nagyon jól fog a kanyarokban, nem búg mint az előző 100 fölött sem.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
AMD Power
titán
válasz choco01 #15836 üzenetére
Ebben a két tesztben is nagyon jó volt.
Michelin CrossClimate: végre megjött a hó
Michelin CrossClimate 5000km teszt – itt az ősz, mi legyen? -
Killer01
őstag
Nah, Nokian WR D4 vs Olasz Dolomitos lefagyott hegyi szerpentinek: király Asszony már sikítozott mellettem a sebességtől, autó meg sem rezdült az íveken.. jó választás volt a gumi
-
nesa
veterán
válasz Kornel #15826 üzenetére
A lakosság kb 17,5% lakik a fővárosban ebből kb 5-600k ember vidéki kötődésű tehát nem ritkán elmegy haza de sajnos legalább ugyanennyien vannak azok is akik még soha nem láttak a Budapest táblát, el se tudjak képzelni hogy azon kívül is létezik földi élet...
Pl azt hiszem 2-3 éve több mint 3 hétig jégen jártunk az egyik havazás alkalmával, de ha nappal olvadás van a hegyen az reggel az útra lefagy (jobb esetben fekete jég) hiába van árok rendszer akkor is kitalál az útra a hegyrol lefolyó víz ami az úton folyik lefele, nem csak nálunk a Mecsekben is több ilyen hely van...
És a hegyoldalba PL Mecsek szoktam járni olyan helyeken ahol eleve lehetetlen a hókotrás mert csak 1 sávos az út (nincs hova kotorni) el sem fér 2 autó Pécsen rengeteg ilyen van akkor valakinek tolatni kell, nemrég mi is hasonló helyen néztünk házat de mivel 2x kellet tolatnom míg fel meg lejöttünk már nem is annyira érdekelt...
Azt nem is mondtam hogy a legközelebbi bolt is 4km re van tehát nem játszik hogy kihagyok 1 napot, pláne dolgozni is kéne járni, gyerekeknek iskola, óvoda, bölcsőde...
Mondjuk én boldog lennek ha nektek lenne igazatok és ezen a télen elmaradna a havazás, de tartok tőle nem fog bejönni, és rácseszünk.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
"A lakónépesség 17,4 százaléka Budapesten, 52,1 százaléka a
többi városban, és 30,5 százaléka a községekben élt."Tehát a lakosság több mint 2/3-a városban él.
Túl van hájpolva az egész dolog, gondolj csak bele, mi jobb (akár télen is, jégen, havon) egy budget vagy low end téli gumi, vagy egy prémium negyevszakos mondjuk? (CC).
Én az utóbbit választanám.A téli napok regisztrálását pedig tényleg érdemes lenne hegyvidék / Budapest arányban is összevetni majd tavasszal.
Nem ide tartozik, csak részben, de nekem legutóbb azon az ominózus márciusi havazasnal volt igazán szükségem téli gumira, akkor egy splashen egy nokian wrd3 teljesített szolgálatot, simán lenyomtam a budapest - belapatfalva távot, miközben már régen azt harsogta a rádió, hogy senki se induljon útnak 😂
Őszintén szeretném, hogy legyen a mostani téli szezonban is legalább egy ilyen extrém havazás, hogy le tudjam tesztelni az apollokat.Mod:
Én meg a 95%-ra készülök inkább.
Ezek az egyéni preferenciák.Azért 17 fokban (20 fok feletti aszfalthomersekletnel) már nem biztos, hogy a téli jól teljesít, akár szárazon, akár vizes aszfalton.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kornel #15845 üzenetére
4-5 éve volt egy nagy havazás Vác környékén. Kamionok a 3 sávos szerpentin két oldalán, egy szakaszon még tötymörögtek az autók, utána teljesen beállt. Jó öreg 2T Wartburggal voltunk, 3 személy és egy kis csomag benne, elől békebeli futózott (mély, közel terepes mintával)-, hátul nyári Matador gumi (talán piskóta mintás, de sűrű bordákkal, télen is elment valamelyest). Pár perc után meguntuk a várakozást, úgy lehetett haladni vele a hóban, mint annak a rendje, az álló autók legalább félre voltak húzódva
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz Kornel #15848 üzenetére
Amit negatív irányba változik az időjárás, ja szeptember végen okt elején valamikor kellet jeget kaparni de az még rövid gatyás jég volt, igazából akkor kezdődik a tél amikor előveszem a hosszúnadrágot, amikor komolyra fordul az időjárás akkor a pulóvert is, miért raknék a kocsira téli cipőt addig amíg én is nyári ruhában járok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest