- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz AMDFan #67872 üzenetére
Na ez remek példa arra, hogy az objektivitás látszata hogy fed el valós difiket.
Azt mondod, mikrofonnal azonos hangerőt állítottatok. Ezt van aki 1 kHz-es jellel csinálja, van aki ilyen-olyan zajjal. Mindegyiket meg lehet magyarázni, hog miért jó, de én azt tapasztaltam, hogy mindegyik mérőjelnél kicsit máshol lesznek a potik az egyforma hangossághoz. Meg attól függően, hogy hova tesszük a mikrofont. Meg milyen mikrofont, milyen mérőeszközzel. Meg milyen zajkörnyezetben.
A másik, hogy egy igen fontos hifis paraméter így elsikkad. Mindenkinek és minden eszköznek can egy ideális hangereje, vagy a jobb cuccoknak egy hangerő tartománya.
Az ember ösztönösen oda tekeri a hangerőt, ahol már kellően részletes, de nem torzít zavaróan. Ez egy gyengébb eszköznél kisebb hangerő, és ha erre a szintre lövünk be egy jobbatt, akkor az összehasonlítás ugyan fairnak tűnik, de pont azt nem tudjuk meg, hogy sokkal szélesebb hangerő határok között is jó tud lenni.
Vagy éppen az ideális hangerő alatt van mindkét cucc, így egész egyszerűen nem meg át rajtuk annyi infó, hogy tényleg különbséget tudjunk tenni közöttük.
Szerintem ügyes demóval nagyjából mindent, és mindennek az ellenkezőjét is be lehet mutatni, de a mindennapi élvezetes és stresszmentes zenehallgatás az más tészta. -
Ear001
addikt
válasz gianni85 #67972 üzenetére
Az egyik hiba a zajosodás. Oka lehet egy elmozdult mechanikai elem, kontakthiba, a vákuum csökkenése. Igazából ezek a hibák használaton kívül, a dobozában pihenő csövekkel is előfordulhatnak, így zsír új, vagy NOS cső is lehet rossz. Előfordulhat gázosodás, bár ez inkább a nagyobb méretű teljesítménycsöveknél. Sötétben atom jól kinéző kékes dicsfény van a cső tetején. Ez némi teljesítmény csökkenést okoz. Vannak trükkös módszerek a kiégetésre, de ez téged nem fog érinteni. Végül elfogy az erő a csőből. Végfázisban akár fél óra alatt is el tud némulni a cső, addig viszont nagyon finoman, lassan veszti az erejét. Kicsit olyan, mint az elkopó kuplung, a láb hozzá szokik a keményedéshez. Mérni lehet csőteszterrel, írni az üzemórát, figyelni az extra torzításra, odafigyelni a hangerőszabályzó állására.
-
Ear001
addikt
válasz gianni85 #67980 üzenetére
Mint elektronikus elem, persze, ha elromlik, leverheti a biztosítékot, de ez minden alkatrésszel így van. Amúgy nem kell félni az elektroncsőtől, a XX. század közepe, amikor mindenben cső volt sem arról szólt, hogy a fél világ leégett ilyen-olyan zárlatok miatt. Ne ejts rá nagy súlyt, meg ne lövöldözz rá vízipisztollyal, a többit bírja.
-
Ear001
addikt
válasz Ixion77 #68001 üzenetére
Na ez az elmélet. Igen, a hidegebb cső jobban bírja, de ahhoz alacsonyabb áramok kellenek, ami azzal járhat, hogy már sokkal kevésbé lesz lineáris erősítő elem, ami pont az elektroncső legnagyobb előnye.
A gyakorlat meg ennél bonyolultabb. Persze van olyan, amiben a vákuum már nem az igazi, de ahogy látom, hasonlóan gyakori és tényleg nagyon tuti NOS JAN csöveknél is előfordul, hogy a különböző bevonatok a fém szálakon elkezdenek leválni, maguk a forrasztások öregednek el, torzul a gyárban beállított geometria. Használat közben pedig ezek a hibák egyre nagyobbak lesznek, egyre több cső lesz nagyon hamar mikrofóniás. Arról nem is beszélve, hogy milyen szemérmetlen mennyiségben hamisítanak NOS csövet.
-
Ear001
addikt
válasz karmaresz #68008 üzenetére
A JAN, az majdnem stimmel. Annyi, hogy meg kellett felelni a katonai előírásnak, vagyis a gyárban bevizsgált csövek átmentek még egy katonai átvételen és a legtöbb esetben kaptak egy strapabíróbb csomagolást, meg egy JAN pecsétet, és rendszeresen felülvizsgálták az állapotukat.
A nagyobb megbízhatóság és jobb paraméterek, az nem. Normál gyártósorról kikerült, kétszer vizsgált csövek, ennyi. Egy Sound Practicesben olvastam egy írást, amiben egy csőtervező mérnök, tán az RCA-tól mesélt arról, hogy az USA hadügy összehívta a csőgyártók mérnökeit, mert egy új rádióadó-vevő családot terveztek megépíteni. Kissebbet , erősebbet, tartósabbat, mit javasolnak milyen elektroncsövet kéne hozzá kifejleszteni? A válasz az volt, hogy válasszanak inkább már meglévő, lehetőleg nagy sorozatban gyártott csövet hozzá, mert azok kiforrott technikájúak, a különböző gyártók meg amúgy is az élettartamban és az egyenletesen jó minőségben versenyeznek egymással (ó, régi szép idők) - hadi célra sem tudnának jobbat.
-
Ear001
addikt
válasz Ixion77 #68038 üzenetére
Egy Ongaku utánépítése nem ördöngősség? Tényleg nem az, mert lehetetlen. Ami a képen van, az legfeljebb messziről hasonlít rá. Kezdjük ott, hogy a kimenő trafók beszerezhetetlenek. A Tango, Tamura, Hammond, stb már specifikációjában is más, hát még hangban. Ugyan ez a helyzet a szintén kritikus csatoló kondikkal, az ellenállásokkal, amik saját gyártásúak, a tápban a puffer kondikkal. Persze a kapcsolást meg lehet építeni, de a végeredmény nem is fog hasonlítani az eredetire, jó esetben egy átlagos, rossz esetben meg egy szörnyen béna hangú erősítőd lesz. Ezen a szinten nagyon durván kiütközik, hogy az anyag szól.
-
Ear001
addikt
válasz Ixion77 #68056 üzenetére
Amit először linkeltél, az egy Audio Note Japan/Kondo cucc volt. Ők nem árulnak alkatrészeket.
Az Audio Note UK árul, akár meg is építheted belőle a sajtá erősítőd, ezzel csak két gond van. Így egyenként véve sokkal-sokkal drágább lesz, mint készen az AN-től, és nem is kapsz meg mindent. Például a nem mágnesezhető ellenállásokból nem is volt minden érték elérhető és ami van, az is egyre fogy és végfok táptrafót sem találsz a kínálatban.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Ixion77 #68103 üzenetére
Nem nagyon kell ám az ellenállásokat kompenzálni, lézertrimmeléssel szemérmetlenül pontos létrákat lehet összehozni. Ami nehéz, és minél nagyobb darabok fizikailag az ellenállások, az a megfelelő táp kialakítása hozzá.
Amúgy itt az a rövid kis írás, ami a szűrő nélküli, NOS DA-k piacra lépését megalapozta. Nem ma volt.
-
Ear001
addikt
válasz Ixion77 #68104 üzenetére
"Hangzásra a NOS talán természetesebb, viszont (komoly rendszeren) a tere olyan mint a bábszínház: 2-3 réteg "mélység" van a zenében és minden azon rétegek valamelyikén helyezkedik el. Az OS meg valósabb teret ad, viszont hajlamos lehet a magas frekvenciákat kihangsúlyozni, "fémessé" tenni a hangzást."
Szerintem ez erősen túlzó általánosítás, ugyan ezeket a pozitívumokat meg hibákat tudják hozni a DA előtti források, meg a beléjük épített erősítők is.
-
Ear001
addikt
válasz Exodius #68304 üzenetére
A kérdést rém egyszerű megválaszolni, hívd fel őket és jelentkezz be hozzájuk demóra.
Amúgy pont az ő fejlesztéseiket lehetett igencsak jól nyomon követni a neten. A csináljunk egy lineár tápos számítógépet rendes órajellel ötlettől, a Paul Pang USB kártyákkal, kábelekkel, az ilyen-olyan USB-SPDIF átlakítókkal, az Entreq kábelekkel stb, amíg most eljutottak a nyolc tápos aluba mart csodagépig. Elég sokan voltak, akik különböző fázisokban kapták meg otthoni próbára az épp aktuális fejlesztéseket, vettek belőlük, upgradeltek, szóval nem egy hirtelen jött ötlet szüleménye a mostani, hanem évek óta zajló evolúció eredménye.
Fapacinál is hasonló a fejlődés útja, csak nem ennyire radikálisak a megoldások, ami az árban is látszik.
-
Ear001
addikt
válasz Böhse Onkelz #68331 üzenetére
Ezt nem értem. Akkor neked mobil cucc kell, de azokba minek erősítő, ami meghajtja a hangdobozokat. AMiben meg van erősítő, az fix, ott nem számít a súly, hiszen úgysem cipeled a hangdobozokkal együtt.
-
Ear001
addikt
válasz Böhse Onkelz #68367 üzenetére
Egy csomó asztali vagy hordozható DA-ban, van beépített fejhallgató erősítő, meg vannak egészen kicsi, szállítható méretű fejhallgató erősítők is, de ezek nem tudnak asztali hangdobozt meghajtani, csak fejhallgatót. Ez volt a félreértés lényege.
Ilyen hordozható eszköz lehet akár az okostelefonod is, amire USB-vel rádugsz egy DA/erősítőt, mondjuk egy Xduoo XD-5-öt és csókolom. Persze van ilyen sok, ha kiderül, hogy melyik kategória kell igazán, akkor még tudnak jönni ajánlatok bőven. Ha nagyobbat akarsz, tényleg nem mobilt, akkor vannak olyanok, mint a Korg 100, de ennek is van sokféle alternatívája.
-
Ear001
addikt
válasz Dorian #68374 üzenetére
Erősítés linearizálás? Felharmonikus torzítás módosulása? Fázishiba változása? Impedancia illesztés? RF zaj módosítás? Nagyobb dinamika? Ezek nekem sokkal hamarabb beugranak, mint eq, vagyis a frekvenciamenet változtatás, ha egy cső kerül egy félvezető helyébe egy jól megtervezett kapcsolásban.
-
Ear001
addikt
válasz I.T.E.M #68862 üzenetére
Ha nagyon érdekel a Holo Spring, akkor hallgasd meg. Koscsó Feri pont egy Adi 2Pro-ról váltott rá, ebben a Stúdiólátogatások audiophileknek Facebook csoportban eléred.
-
Ear001
addikt
válasz bkercso #69060 üzenetére
Kicsit elvesztem, segítsél.
Adott egy hi-res felvétel, amit mondjuk 16/48 kHz konvertálsz le. Ebbe hogy férhet bele bármi, ami a 22 kHz-es tartomány felett van? Vagy úgy érted, hogy mondjuk egy 8 kHz-es hang x felharmonikusa ott lehet a nagy szávszélességű felvételen, de a 16-bitesen már csak az első?
A szűrési zaj az ez esetben számítási, kerekítési pontatlanság?
-
Ear001
addikt
válasz Brett001 #69101 üzenetére
Van ám éves licensz is. A hype meg ) Nem tudom pc-n milyen, de Mac-en az Amarra, Audirvana kb. egy szint, a Roon egész más a bármivel távírányíthatósággal, az egyszerre több végponttal, az adatbázissal, a saját hanggal, az integrálható HQ Playerrel. Ehhez képest nekem minden más buta és fapados és még butábban is szól.
-
Ear001
addikt
válasz I.T.E.M #69170 üzenetére
Nem te vagy az első, akinél felmerült a probléma.
-
Ear001
addikt
válasz bkercso #69725 üzenetére
Tényleg? Én nem ezt tapasztaltam. Az olcsó csöveknél talán, bár ott inkább rögtön újonan nem ütik meg a szintet, de a többinél, Sovtek végcsőnél, NOS kettős triódáknál a vállalt óraszám után is a 98 százalékuk simán hozta a specifikált értékeiket. A 2 százalék meg eldurrant Utána ami halál volt, az meg nagyon gyors halál volt.
-
Ear001
addikt
válasz krisztian7 #69776 üzenetére
Az nem kupak, hanem maga a csatlakozó. Azt bizony cserélni kell, így használhatatlan.
-
Ear001
addikt
válasz Exodius #70007 üzenetére
Lehetne végre ez a balanced szimmetrikus?
Amúgy egyszerű a válasz. Akkor van értelme ilyen be és kimenetet tenni a készülékre, ha az úgy épül fel, ez nem csak egy csatlakozó, meg öt centi drót. Vagy maga a kapcsolás szimmetrikus, vagy igényesen meg van oldva a szimmetrikus csatlakozás, komplett áramkörrel vagy mondjuk egy trafóval. Ez pénzbe kerül, elég sok pénzbe. Itt a linken pár Lundahl szimmetrizáló megoldás ára van, ezek önmagukban annyiba kerülnek, mint a Loxije, viszont jók. Az amikor egy 30 centes IC-t odabiggyesztenek, hogy na, most dugdoshatja az XLR-t is, az nem igényes megoldás, hanem mondjuk úgy, hogy marketing eszköz.
A Loxije egy olyan piacon küzd, ahol rengeteg az ellenfél, valamivel ki kell tűnni a tizenkettő egy tucat termék közül, ilyen a szimmetrikus bemenet, tessék, te is rápörögtél, anélkül hogy pontosan tudnád, mire.
A többi gyártó nagyon szimpatikusan úgy gondolja, hogy a hifi világában nem igazán elterjedt ez a megoldás, ők nem stúdió cuccokat árulnak, ahol viszont kell, ennyi pénzért nem tesznek rá palifogó megoldást, mert a rendes megvalósítása túl sokba kerülne, vagy el sem férne.
Hallottam-e rossz szimmetrikus ki és bemenetet? Nagyjából az összes Best Buy kínai erősítő CD játszó olcsón szimmetrizált jele ilyen, elsőre lelkes az ember, aztán rájön, hogy csak hangosabb vele, de azonos kábellel, nagyjából összelőtt hangerőnél kiderül, hogy még kisebb is a dinamika, elvesznek a részletek, furán lebegőssé válik a hang.
-
-
Ear001
addikt
válasz bajnokpityu #70519 üzenetére
Pontosan.
-
Ear001
addikt
válasz Exodius #70539 üzenetére
Egy autó vezethetőségében mennyit számit a gumi? A bontószökevény huszonéves lógó futómüvü napi két kilométerre jo lesz vackunkon nagyjából semmit, a rendes családikocsinkon már jól érezni, az F1-ben meg kis túlzással köré épül az autó. Kapcsolástól, a megépités minőségétől, a környezettől függ.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Túra és kirándulás topic
- Politika
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- sto1911: Pinball FX3 PH! verseny
- ASUS routerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs