Hirdetés
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házimozi haladó szinten
- Milyen házat vegyek?
Hirdetés
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
titán
Elővettem a régi ASUS WL500gP v1 routerem, ami halott. Elkezdtem utánaolvasgatni, és kiderült, hogy a hibajelenség alapján valószínűleg csak a táp adta meg magát. Ma rendeltem egy 5V/5A-es tápot, és megpróbálom életre kelteni. Ha menne, az nagyszerű volna, ezen lőttem már be webről vezérelhető zenelejátszót. Ezen van két USB2 kapu, OpenWRT-vel szépen össze lehet hozni mindent. Ha megy, akkor megoldja minden problémámat, de minimum egy próbát megér
(#5705) bajnokpityu Nem vitás, hogy lehet hallani a különbséget, de ha ezt össze lehet hozni, akkor egy jó USB->SPDIF átalakítót is rá lehet dugni, az SPDIF kimenet minősége csak pénzkérdés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Kaptam hozzá "ajándékba" egy SPDIF szimmetrizáló áramkört és szimmetrikus SPDIF kábelt.
Ha minden igaz (a doksija alapján), akkor erősített szimmetrikus kimenete is van szimmetrikus füles meghajtásához. Ki kell próbálnom, mert erről nem írnak semmit fórumokon. A HD540 gyárilag szimmetrikus kábelezésű, ehhez is készítek egy speckó csatlakozót.
Első benyomások kialakítás alatt (most készülnek az IC-k, meg a SPDIF kábel)
Ami biztos, hogy a fejhallgató erősítője elbír a 600 ohmosokkal is gond nélkül, a minőségéről még nem nyilatkoznék, egy 2m-es vacak kábelen veszem az alaplapi Realtek SPDIF kimenetét, míg nem végzek a kábelekkel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bigmasterg #5732 üzenetére
Thx a közreműködést
A te DAC-oddal m a helyzet?
Persze, lesz hozzá transzport, először egy valami egyszerűbb.
(#5728) baluka26 Ronda, de finom.
szerk:
Első benyomások fülessel:
A DF-em mély tartománya, és a középdinamikája megtáltosodott A hangszerek szeparációja zseniális. Kellemes amit hallok[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bajnokpityu #5734 üzenetére
Mert sima SPDIF port nem fogad szimmetrikus nagyfeszültségű (5V-os) jelet, csak az AES/EBU portok.
Az elektronika tulajdonképpen egy SPDIF -> AES/EBU átalakító. Mint megtudtam, a két szabvány között csak a feszültség (0,5V -> 5V) és a szimmetrikusság a különbség.
(#5736) baluka26 Igen, épp ezért készült az elektronika. Még nem tudom, hogy érdemes-e használni, majd tesztelem, de a tulaj szerint jobb, mintha végig SPDIF-ként utazik a jel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bajnokpityu #5739 üzenetére
Állítólag... a nagyobb feszültség és a szimmetrikus jel miatt sokkal kevésbé érzékeny az elektromos zajra. Még egyelőre nem használom, majd kiderül...
A DF marha jól szól rajta, a K240 Sextett és a HD540 túl sok magasat mutat a fejhallgató kimeneten. A K500-am nincs most itt, mint mindenem általában, ez is épp kölcsönben van
A fejhallgató kimenet teljesítménye brutális, teljes teljesítményen megölné a 600 ohmos füleseimet is.
Enyhén színezi a mély tartományt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ez a szeparáció hihetetlen.A legnagyobb javulás rocknál és metálnál jön elő. Az eddigi rumlis metál számok is határozottan, értelmezhetően szólnak. Mennyit vesztettem eddig a DAC-on, te jó ég. Pedig ez még csak a Realtek SPDIF kimenete vacak kábellel...
szerk: A Sextettet az előbb túlhajtottam, azért szólt szarul a magas. Normál, elviselhető hangerőn tök jó ez is. Még szoknom kell ezt az erősítést.
szerk2: De a DF egy klasszissal jobb erről a DAC-ról.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz baluka26 #5746 üzenetére
De a HD540 a magas kiemelés ellenére is jól hallgatható, ugyanis teljesen tiszta a magas tartomány. Nagyon érdekes karakter. Sejtettem, hogy a DAC-om volt a probléma, mert a fejhallgatós találkozón Ádám Parasoundjáról marha jól szólt a több magas ellenére is. Minden fülesemet újraértékelhetem.
(#5747) p_adam
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A szavazás is egy mérés. Elég sokan hallották már a HD540-t ahhoz, hogy hihető legyen, hogy kiemel 7-9kHz körül. Nem csak saját vélemény.
Az a baj, hogy a HIFIhez muszáj IC kábelt csinálni, mert 3,5-es jack -> 2xRCA kábelem nincs Elég zakkant egy megoldás. És mivel nekiültem fejhallgatót hallgatni, nem bírom levenni a fejemről, így sosem készül el az IC kábel
(#5749) p_adam Lavryn ki lehet venni a potit a hang útjából?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Találtam egy teszkós 3,5->RCA átalakítót, azzal összedugtam a Luxmant, és vigyorgok. Remélem valamikor lesz kedvem IC-t készíteni zenehallgatás helyett
(#5753) KMT M-Audio FW1814 és Phonic Firefly 202
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Miért kötötted a decket a hangkártyára?
Más
Korábban gondoltam, hogy írok egy összehasonlítást az M-Audio és az Apogee között, de teljesen értelmetlen. Trabi vs Merci. Az Apogee minden egyes létező összehasonlítási pontnál sokkal jobb. Nem tudom mihez hasonlítani, úgyhogy csak annyit mondhatok, marha jó vétel volt.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bajnokpityu #5772 üzenetére
Igen, ennek is a legfőbb erénye, hogy az eddig szar felvételek is életre keltek. Mindennek megvan a helye a spektrumban, nincs hangzavar, nincs lapos hangzás.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz dudika10 #5791 üzenetére
Ha holnap este, ha lesz kedvem, akkor csinálok egy tesztet, amiben 20k körüli/alatti 2.1-eket, 2.0-kat rádugok az Apogeera, és meglátjuk, megtáltosodnak-e és ha igen, milyen mértékben. Ugranak-e kategóriát, vagy csak picit szebb lesz a hangjuk.
Érdekes összehasonlítás lesz:
Logi az Apogee-ről vs az alapból sokkal jobb Yamaha a Realtekről.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz dudika10 #5798 üzenetére
A Fostex jobban tetszik az Apogeeról, mint az AS Mini az M-Audióról. Ez azért sokat elmond.
Múltkor voltam hotibinél, és nála meghallgattam a K240S-t, és meglepődtem milyen jól szól. Nem a füles, mert annak a karaktere még mindig nagyon idegen számomra, hanem a DAC+amp rendszere a füles alatt. Nagyon sokat dobott a Studión. Azóta tűkön ültem, és muszáj volt szerezni valamit minél előbb
Valami egyébként nem kóser a rendszeremben, mert annak ellenére, hogy hihetetlenül kellemes hallgatni, megfájdult a fejem. Talán nem tőle. Majd holnap kiderül. Ha mégis, akkor gáz van.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Il Dottore #5803 üzenetére
Sok sikert hozzájuk, szép kombó.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bajnokpityu #5808 üzenetére
Gyengébb forrásról a Sextettet egyértelműen a DF fölé helyeztem. Most gyökeresen megváltozott a véleményem. Jobb forrásból a Sexi semmit sem profitált. Ellenben a DF nagyon jó lett. A HD540 fölé is simán beteszem most.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bajnokpityu #5812 üzenetére
Mindkettő így.
DF > HIFI-m
Remélem ez csak pillanatnyi érzés, esetleg egy normális IC-vel megoldódik (a mostani egy 200Ft-os teszkós)[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Update:
Végre meg tudom hallgatni az oratóriumokat. Ezek a kedvenceim (lévén, hogy sokáig én is vegyeskarban énekeltem), de eddig a hatalmas rumli miatt nagy bánatomra az összes teljesen hallgathatatlan volt.
Most épp Praetorius Karácsonyi miséjét hallgatom boldogan. A rumli kitisztult, épp olyan érzés, mint élőben. (A mérő szerint 97dB SPL max RMS-en szól ) Teljes öröm és bódottá'.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Egy biztos, Az ASUSnak van egy olyan előnye, hogy sokkal több készüléket tud eladni, mint amennyiről bárki más csak álmodni tudna. Épp ezért az egy készülékre eső fejlesztési költség sokkal kisebb arányt képvisel a vételárban, mint más gyártóknál. Ha az ASUSnak megéri eladni 85-ért, akkor ugyanezt másnak csak 120-150-ért érné meg.
Az mindenesetre tény, hogy az alkatrészköltség szokatlanul nagy, mivel rengeteg szirszar van benne. Az viszont nem biztos, hogy ez jó hatással van a hangra.
Meg akartam nézni az Apogeet, hogy milyen opampokat használnak, de a srácok viccesek voltak, és lecsiszolták a opampok tetejét, nehogy valaki leolvassa a típusszámot.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Megpróbáltam a DAC-ot előerősítőként használni a Luxman végfokozata előtt. Borzalom.
A DAC kimenő feszültsége olyan brutális, hogy 9 óránál már RMS 90dB SPL fölött vagyok. Gyakorlatilag egy rossz érintés, és vége az erősítőnek, a hangfalaknak és a hallásomnak is.
Ez a kisebbik baj. A hangminőség, na az kritikán aluli. Sziszegős, durva, karcos, fájdalmas.
Egy kísérletet megért, de ennyi. Maradok a Luxman beépített előfokozatánál.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bajnokpityu #5877 üzenetére
Ebből 9V jön ki. De ez nem nagy tragédia. Viszont a Luxman előfokozata egyszerűen sokkal jobb. Lehet, hogy az IC kábel a ludas, nem tudom. De nem is érdekel tovább, mert integrált módban nagyon tetszik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ha vonali kimenetként használom, akkor +7dBV (2,2V-RMS) ad ki. Ez teljesen jó a 40k Ohmos előfokbemenetemnek, de akkor nem lehet szabályozni a kimenetet. Ha potival szabályozott kimenetet állítok be a jumperrel, akkor a +18dBV (8V-RMS) a max kijövő jel (nem 9V, hanem 8V ), ami viszont túl sok a végfoknak.
Ez a szabályozható kimenet tulajdonképpen fejhallgatóra van kitalálva, így átjumperelve két fejhallgató köthető rá. A gond valószínűleg az lehet, hogy a fejhallgató opamp nem tudja kiszolgálni a végfok áraméhségét, nem ad elég ampert. Látszik, hogy nem előfoknak van kitalálva.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ami viszont problémának néz ki, hogy a szimmetrikus kimeneten +24dBu (12,3V-RMS) a max kimenő jel. Ez fejhallgatóknak jól jöhet, de nem tudom, mit fog ehhez szólni a Fostex. Van egy trimpot, amivel vissza lehet venni a szimmetrikus kimeneti feszültséget, de meló belőni az egyensúlyt.
(#5897) p_adam Na ne vadíts, már megint mit szereztél?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Párszor már kifejtettem, hogy az opamp nem Ohm törvény szerint viselkedik, úgy csak az ideális (tökéletes) áramforrások tudnak.Minden valós áramforrás a specifikációi határán elszakad az Ohm törvénytől. Az opampnak van egy max feszültsége és egy max áramerőssége. Bármelyiket megközelíti, vége. A végfok nyilván alacsony bemeneti impedanciával rendelkezik, ezért a nagy feszültséghez nagy áramerősség tartozna, ami viszont már az opamp specifikációin kívül van.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz baluka26 #5921 üzenetére
Ó, ugyan már, az összes korábbi DAC-omon csak szimmetrikus kimenet van, míg a HIFI és a fejhallgatóerősítő is aszimmetrikus.
Jó hír nekem, megérkezett az új táp az ASUS WL500gP routeremhez, és láss csodát, megjavult. A lejátszóeszköz problémám majdnem magától megoldódott.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bigmasterg #5917 üzenetére
Nálam az M-Audio úgy működik, hogyha rövidre zárom a szimmetrikus kimenet + és - lábait (a föld érintése nélkül), akkor automatikusan átkapcsol aszimmetrikus módba, és az így zárt közös pontról kapom a - jelet, a föld pedig marad föld.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bigmasterg #5944 üzenetére
Igen, nem így van. És a kácsás csati sem lesz jó neked. Neked olyan megoldás kell, ahol a 3-as tű egyszerűen nincs sehova kötve. Magyarul ez mindig szimmetrikus jelet ad, csak a jel felét eldobod.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bigmasterg #5949 üzenetére
Persze, az egyes tűre a föld (árnyékolás) kell hogy kerüljön, különben nincs mihez képest feszültséget vinni, gyakorlatilag nincs áramkör.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bigmasterg #5951 üzenetére
Csak a szokásos bullshit:
"enables TOTAL jitter immunity which means that any jitter at the DAC digital in is completely removed"Természetesen a jitter nem távolítható el teljesen, még a legtökéletesebb elektronikának is van jittere.
Ettől függetlenül természetesen fontos a jittercsökkentő elektronika, és nyilván számottevő mértékben profitál belőle a DAC. Az Apogeenak is van ilyen, csak itt kézzel nem állítható, hanem figyeli a bejövő jelet, és ha a jitter egy bizonyos mérték fölött van, akkor automatikusan bekapcsol a csökkentés. Nálam persze állandó működésben van, hiszen alaplapi SPDIF-ről hajtom. Ha kézzel vezérelhető lenne, azért kipróbálnám nélküle.
Optikaival ne is vesződj, egy nagyságrenddel nagyobb az alapjittere egy jó optikai kimenetnek, mint egy jó koaxnak. Múltkor nézegettem méréseket.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ez eddig rendben is lenne, de a valóságban az ilyen leválasztó elektronikák kimenő jitterét is befolyásolják a bejövő jitterek, buffereléstől függetlenül is. A Lavrynak is van ilyen elektronikája, kérdezzük meg Ádámot, hogy hall-e különbséget az USB bemenet (ami ugyanígy átmegy a jitterleválasztáson) és a Halide között.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Várj, kimaradt a "szerintem", sorry.
Én nem értek hozzá, csak felvetek gondolatokat, és várom, hogy az okosabbak reagáljanak rá így vagy úgy. Ez a megjegyzésem is azért kerül ide, nehogy egy később érkező úgy gondolja, hogy amit írtam az tény, sokkal inkább elméleti gondolat, és én magam is tanulok a válaszokból. Szóval ezért nincs értelme privátban folytatni.
De kifejtem neked, mire gondoltam. A bejövő elektromos jel zavarja a kimenő elektromos jelet, még akkor is, ha az túl is van két pufferelési fázison és egy újramintavételezésen.
Akartam írni utána, hogy nem biztos, hogy ez segít, hiszen a galvanikus leválasztás után is marad ugyanaz a zavar, de gondoltam, hogy hagyom, hogy más cáfoljon meg, mert annak semmi értelme, ha saját gondolatomat lelövöm, mert még az is lehet, hogy jó volt az alapgondolat.
Miután írtam az előző hozzászólást, utánanéztem, és valószínűleg nem mondtam akkora hülyeséget, mert az egyes ASRC elektronikákhoz bizony használnak galvanikus leválasztást. Egy viszont dolgot biztosan tudok, hogy az Apogeenál nincs galvanikusan leválasztva az SPDIF, ugyanis akitől vettem, pont erre panaszkodott. Akkor még nem értettem, hogy mit is beszél (számomra értelmes szavak kusza szövevénye volt), de most ez a pár hozzászólásváltás megvilágosított kicsit.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nem tudom, lehet, hogy nem. De tényleg veszek egy TOSLINK kábelt, és letesztelem. Ha kizárólag a belső órajel számít, akkor ugyanazt kellene hallanom az optikain keresztül is, annak ellenére, hogy annak nagyságrendileg nagyobb a jittere.
(#5963) bajnokpityu Nem hiszem, hogy nagyobb lenne a DAC iránti kereslet, mint máskor. Csak most épp beszélgetünk róla. Ez pont olyan, hogy attól, hogy a TV-ben sok tűzesetet adnak, még nem ég le több ház, és nem is azért mutatnak több tűzesetet, mert több ház ég le.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Magisk
- Rendszergazda topic
- Elektromos autók - motorok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A33 5G - a három az majdnem öt
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen