- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Rosszabb a helyzet, mint az Intel MHz háborújában... ott igaz, hogy a netburst architektúra durván elavult volt, főleg a K8-al szemben, de legalább ha emelték az órajelet, az azonos architektúrán belül valóban magasabb teljesítményt hozott.
Itt viszont magasabb pixelszám rosszabb képet hoz... szóval... Kb ilyen a helyzet.
A fényereje az optikának újra csökkent, mint s5500 - 5600 váltásnál, vagy most sikerült ezt elkerülni? -
Szten Márs
nagyúr
Ja, kimondottan jól kiszűri a zajt a kép részleteivel együtt
Btw, az S5600 szerintem annyira nem durva, ahol igazán izomból durván elszabta a Fuji, az az S6500, de ott legalább van raw, ahol ez nem számít. Itt nem lesz raw, de lesz olyan zajszűrés, mint s6500-nál, az nem lesz nyerő, de várjuk meg a képeket azt mondom... -
Szten Márs
nagyúr
''A záridő és a blendenyílásbeli különbség a képeken tényleg látszik?''
Öööö... ezt nem tudom értelmezni, de sztem más sem fogja tudni...
Itt nem arról van szó, hogy más a képek minősége, hanem arról, hogy bizonyos helyzetekben az s5700-al egyáltalán nem lehet képet készíteni, mondjuk ha 10 mp záridő kéne neked egy esti kép elkészítéséhez.
A képeken max az látszódhat, hogy ugyanakkora CCD-re több pixelt zsúfoltak, meg az, hogy más lett a zajszűrő algoritmus, de ezt egyelőre nehéz megítélni. Majd ha kijönnek a tesztek.
A blendenyílásbeli részénél meg valszeg arra gondolsz, hogy kisebb a fényereje az s5700-nak. A különbség nem nagy, ugyan, de a 3,5-ös érték a kategóriában mondjuk ki, ciki... ennek annyi az eredménye, hogy ugyanazon ISO érték mellett hosszabb záridőket kell alkalmazni, ha a legtágabb blendét használod, ami kellemetlen lehet, mert nagyobb az esély bemozdulásra.
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
Magyarországon valahogy egy rossz terminológia ette be magát az emberek fejébe és a profi fotós sokaknak azt jelenti, aki megszállot, na meg baromi jó képeket csinál, és baromira ért hozzá, az amatőr meg aki nem... valójában a profi = hivatásos, aki ebből él, amatőr meg aki hobbiból, lelkesedésből csinálja, és tudhat annyit, vagy többet mint egy profi, mind szakmai tudásra, mind a képei ''minőségére''.
Hogy melyik a jó választás szvsz attól függ, hogy mennyire akar valaki belemerülni a fotózásba. Ha kattintgatni akar, akkor s5700. Ha komolyabban bele szerelne merülni, akkor s5600, úgyis kelleni fog az a 10mp, sőt még az is kevés, valamint az sem baj, hogy ha valaki nem is ezt használja döntően, de beletanul a raw képek készítésébe...
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Boldizsarkam #91 üzenetére
''Nagyon megköszönném ha mondnátok pár véleményt hogy melyik jobb.''
Az egész topicban folyamatosan ezt tettük... esetleg olvass vissza... -
Szten Márs
nagyúr
válasz anegytech #106 üzenetére
Ebben a boltban annyi baromságot hordtak össze, hogy az nekem fáj... Így tömören és röviden. 5700 kontra 5600 téma ki van fejtve elég bőven itt ebben a topicban és nem is hosszú, el lehet olvasni. Az s5600 sokkal jobb és használhatóbb gép.
Kodakból is vannak remek gépek, pl P880. Remek optika, remek képminőség, remek gyújtótáv-tartomány, ha valaki a nagylátót részesíti előnyben. Ha UZ kell akkor pedig P850. Vagy Z612.
Az s6500fd-ről is kifejtettem párszor a véleményem, jpg-ben minden ISO beállításon számomra igen zavaróan és csúnyán mossa a képeket, az én szememnek kifejezetten csúnya képeket produkál emiatt. Viszont van RAW lehetőség, ami kifejezetten sokat lendít az ügyön. Ami pl s5700-on nincs.
Amúgy tényleg, egyszerűen annyi baromságot hodtak össze ebben a boltban, hogy félelmetes. Gondoltam idézek, hogy mire is gondolok, de gyak. minden mondata úgy hülyeség ahogy van, szóval nincs is érdelme kiragadni egy-kettőt.
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
Sokat száít a 7 megapixel, igen... De mint írtuk sokszor nem épp olyan irányba, mint gondolod... pont a 7 megapixel ami az egyik hátránya a gépnek, amitől roszabb lesz...
Ugyanis az objektívje a gépnek nem képes 7 millió pontot rajzolni erre a CCD-re, szóval a nagyobb felbontásból adódó előny nem fog realizálódni. Ellenben mivel ugyanakkora CCD-re pakoltak még 2 millió elemi érzékelőt, azok mérete kisebb lett. Emiatt jobban zajosodik a gép, és kisebb lesz a dinamika-átfogása. Amúgy minden géphez vehetsz akkumulátort, maximum azok az akkumulátorok úgy fognak kinézni mint az elemek, de attól még akkuk
MOD: ja és inkább Fuji, mint az említett Oly, de ez szigorúan szvsz.
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
A Pixmania-t felejtsd el, franciaországból küldik a gépet, általában a megszabott kiküldési idő nek közelébe sincsenek, nem keveset szoktak csúszni, valamint ha bármi garis probléma felmerülne, akkor a te saját pénzeden küldheted vissza franciaországba... arról nem beszélve, hogy így még a kezedben sincs a gép amit veszel.... A vélemények meg aligha oszlottak meg, mindenki akinek van valami köze a digit gépekhez azt mondja, hogy nagyon felejtős ez a gép...
Próbálj S5600-at levadászni valahonnan, ami nem a pixmania, hanem egy rendes garanciát adó magyar cég... -
Szten Márs
nagyúr
Az 1/2,5''-os CCD-t úgy kell érteni, hogy a CCD átlójának hossza egy olyan törtszám, aminek a nevezője 2,5 számlálója pedig 1 a mértékegység pedig inch. 1/2,5 = 0,4. 1 inch = 2,54 cm. Így a CCD átlója megközelítőleg 1 centiméter. Egy kisfilm (vagy fullframe érzékelő) képátlója ugye 4,3 cm. Elég jelentős különbség.
Az adott méretű CCD-re zsúfolt több képpont hátránya az, hogy csökken az elemi érzékelők mérete. Attól, hogy 4MP-re leméretezi neked a gép szoftvere a képeket, még nem fog megnőni a CCD elemi érzékelőinek a mérete. A kisebb érzékelő beszűkült dinamikával és nagyobb zajjal jár.
Ezen felül egy ekkora CCD-re ezeknek a gépeknek az optikája közel-távol nem fog 7 millió képpontot kirajzolni, így még az az előny sem jelentkezik, ami a nagyobb felbontásból adódna.
50 ezer Ft-ból? Hmm... nem igazán van sok lehetőség sajna. Ha még van S5600 (gugli, depo.hu, arukereso.hu, utánaérdeklődés) arra is érdemes lecsapni, aztán lehet zsebkompakt kategóriában jól jársz a Canon Powershot A540-el. Vagy kicsivel drágábban és nem zsebkompakt kategóriában Kodak Z612. Így hirtelen fejből ennyit tudok most, de ez a gépajánlós topic: [link] -
Szten Márs
nagyúr
Hát mondjuk mélységélességre nem tudom hogy készíthet jobb képet a Canon, tekintve, hogy mindkét gépnek 1/2,5-ös CCD-je van, így azonos kisfilm ekvivalens gyújtótávnál azonos lesz a fizikai gyújtótáv, ami azt jelenti, hogy azonos blendenyílás mellett azonos tárgytávolságnál azonos lesz a mélységélesség is. (Egyszerűbben megfogalmazva: mélységélességre tökugyanaz a két gép)
MOD: egyáltalán mi számít jobb mélységélességnek? Van olyan téma, ahol a kicsi és van olyan ahol a nagy mélységélesség a kívánatos.
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
Úgy hívják őket, hogy hotpixel. A legtöbb Canon - az ultrakompaktok is - hosszú záridős képek készítése után a záridővel egyező idejű hotpixel szűrést végez a kép elkészítése után, így nagyon szép, hotpixel mentes képet kapsz. A Fujinál úgy látszik nem megy ilyen gördülékenyen a dolog, a jelenség egyébként teljesen normális.
A finom részletek hiánya meg igen, zajszűrés miatt lehet. Fotózz RAW-ban és nézd meg úgy az eredményt. -
Szten Márs
nagyúr
Expókompenzációt mihhez képest akarnál mégis állítani manuűlis módban?
M módban te adod meg a záridőt is és a rekeszt is és az érzékenységet is, nincs hova kompenzálni, az összes értéket te szabályozod egyenként. Ha sötét lesz a kép, akkor használj tágabb rekeszt, vagy hoszabb záridőt, vagy magasabb érzékenyságet, vagy mindhármat. 1/60 sec amúgy lehet, hogy túl kevés lesz, nem is kell, hogy túl sötét legyen. Nemrég a Forestben billiárdozás közben ISO800-on F/2,6 fényerővel 1/8-ad secekkel tudtam fotózni, pedig hát nincs vaksötét. -
Szten Márs
nagyúr
Nézd, ha rövidebb záridőt használok akkor semmi nem látszik a képen. Nincs választási lehetőség, hiába akarsz te 1/60-ad sec záridőt, ha a legnagyobb érzékenységen, legtágabb blende mellett is iszonyat alulexponálnál vele, szal ilyenkor kénytelen vagy emelni. Mellesleg ha kitámasztod a gépet valaminek, akkor 1/8-ad sec még elfogadható képet ad. Meg mivel kompakttal lőttem úgysem látszik a bemozdulás a zajtól
A lényeg, hogy olyan záridőt kell választanod, amivel még optimális eredményt kapsz, ennyi. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Kicsirics77 #249 üzenetére
Az érzékelő rendes, fizikai felbontása, azaz a legnagyobb felbontás.
-
Szten Márs
nagyúr
Hát úgy az ISO200 feletti tartománynak már csak akkor van értelme, ha valamiért nagyon nagyon muszáj, de jó képet nem fog adni. De ez majnem minden kompaktra igaz. Ha leveszed a felbontást 5 megapixelre attól még nem fognak megnőni az elemi érzékelők a CCD-n, szóval nem lesz jobb a képminőség. Olvasd el a topic első részét szerintem
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Myself06 #264 üzenetére
Legkevesebb tudással egy full automata gépet lehet használni, ebben az árban a másik topicban ajánlott Fujifilm F40fd a legjobb választás.
Ha kicsit több lehetőséget biztosító gép kell, akkor zsebkompaktok közül Canon A570IS.
Ha viszont kell a nagy zoom átfogás, ultrazoom gépek közül Kodak Z612.A Fuji S5700-nak a mai felhozatalban nem is a kis elemi érzékelők a bajai - a többi gép is ugyanezzel a bajjal küzd - hanem a szolgáltatásaiban vannak hiányosságok - pl a 4 mp maxzáridő - valamint a felépítési minősége (nem, nem kivülről) is igen gyenge.
parika: Neked sem tudok jobbat mondani, az a helyzet.
Ezen kívül nézzetek szét azért, nem a kompakt gépek kategóriája az, amit a legjobban ismernék, hogy őszinte legyek.
-
Szten Márs
nagyúr
ISO-t vedd le legalacsonyabbra, ha van elég fény (azt hiszem, hogy 64), a 200 elég magas azért.
Figyelj arra, hogy mekkora záridőkkel tudnál fényképezni adott iso mellett, ha úgy érzed, hogy azt a záridőt már nem tudnád kitartani (lsd: reciprokszabály + egyéni tapasztalat) akkor és csak akkor emeld az ISO-t. -
Szten Márs
nagyúr
Nahh először is alapfogalmak:
Záridő: Az az idő, amíg a zár nyitva van, és továbbengedi a fényt az érzékelő felé. Mértékegysége a másodperc.
(Tipikusan, átlag körülmények között annak a törtrésze, a 40-60 kijelzés 1/40sec és 1/60sec lesz.)
Fényerő: A legnyitottabb blendeállás rekeszértéke. Mértékegysége F/x. Néha lehagyják valóban a törtjelet és F = x meg hasonlókat írnak, ez se zavarjon meg senkit. A lényeg, hogy azt mutatja meg, hogy legtágabb blendénél mennyi fény halad át az optikán. Minnl kisebb az F melletti érték, időegység alatt annál több fény fog átjutni.
(S5700 esetében nagylátószögnél a fényerő F/3,5, ezzel nem lehet mit kezdeni, ennyi)Mindkét esetben elég pongyolán fogalmaztam, ha van rá igény, akkor bővebben/korrektebben leírhatom, de úgy gondolom, hogy kiigazításnak ennyi is elég.
Van egy általános gyújtótáv-tartományokban jól használható szabály, úgy hívják reciprokszabály, ami szerint kézből élesen kitartható maximális záridő másodpercekben mérve egyenlő a használt (kisfilm ekvivalens) gyújtótávolságok reciprokával - természetesen miliméterben mérve.
Hogy érthető legyen: 50mm gyújtótávot 1/50-ed sec záridővel lehet kitartani, vagy ennél rövidebbel, 30mm gyutávot 1/30-ad másodperccel, 100mm gyújtótávotpedig 1/100-ad seccel, stb.
A Fuji esetében a nagylátószögű állás gyujtótávja 38mm ekv. szóval kb 1/40-ed sec amivel kitartható, biztosabb kézzel 1/30-adot is meg lehet nézni. (Gondolom akkor ezt a géped 30-nak vagy 40-nek jelöli majd)Namost, ha ISO64-en a záridő rövidebb vagy egyenlő a reciprokszabály szerintivel, akkor 100-ra se menjél. Ha nem, akkor lehet feljebb vinni, 100-ra, 200-ra, ami épp kell.
A jobb alsó sarokban a +/- skála nagyon nagy valószínűséggel expókompenzáció lesz, nem fehéregyensúly. A fehéregyensúly a szenzornak a megvilágítás színhőmérsékletéhez való kalibrálására való. Ha rosszul van beállítva a fehéregyensúly, akkor nem lesz színhű a képed, kékül, vagy épp sárgul. De általában auton szokott lenni, amikor is a gép megpróbálja magától kitalálni, ez néha megy, néha nem.
S5700 kontra SP-510 ügyben megy egyértelmű választ nem tudok adni. Attól függ kinek milyen felhasználásra. Én a kettő közül lehet az Olyt venném, de ez nem jelent sokat.
-
Szten Márs
nagyúr
Igen, eléggé visszafelé "fejlődik" a fényképezőgépipar. Ezt - főleg a gépvásárlós topicban - igen sokszor kifejtjük, főleg én, mert eléggé elkeserít. Időről időre kapok is érte, hogy hogy képzelem, hogy ilyeneket mondok, meg elfogult vagyok, meg okoskodom, meg különben is a gyártók tudják, hogy mit csinálnak és ha úgy lenne, ahogy mondom/mondjuk akkor nem csinálnák. De csinálják és nem csak én veszem észre, úgy látom.
Ja, hogy mit is: egyre inkább a látszatfejlesztésekre mennek (igeeen, nagyobb lett az LCD, hurrá), vagy a számértékek növelésére: (igeeen 7 megapixel let 5 helyett). AZ első oké, de szebb képet nem ad tőle a gép. A második nem oké, mert a pixelszám növelése adott képérzékelőre nem javítja, de nagyon sokszor rontja a képminőséget. (Hogy miért: [link] )
De mivel a több megapixellel jól el lehet adni a gépet, hajrá.
Igazi fejlesztés helyett meg árcsökkentő visszaejlesztés megy néha: pl Fujinál super CCD használatának mellőzése, kisebb fényerejű objektívek használata, stb, de ezt úgysem nézik, csak a megapixelt...Jahh, ha képekkel kapcsolatban akarod, hogy tudjunk valamit mondani akkor mutass pár képet.
-
Szten Márs
nagyúr
Elektronikus képstabi, digitális képstabi, meg ilyenek NEM képstabik, csak marketing faktor az adatoknál. Kétféle tényleges képstabi létezik: Az egyik a CCD elmozdításán alapuló, a másik egy lencsetag elmozdításán alapuló. Ennyi, nem több, az összes többi etetés. (Ráadásul ugyanazt takarják: az ISO emelést) Az írást az Olyról inkább a melyiket válasszam topicba tedd, mert itt már tényleg túloffoljuk magunkat, oda meg jó ha gyűlnek ilyen tapasztalatok.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Na igen, ez a zajszűrés hatása, cserébe azért, hogy ne legyen zaj. Kompakt gépek terén csodák nincsenek, monitorméretben nézve még jó a kép, valós méretre felnagyítva persze látszik, hogy erősen zajszűrt. ISO400-on kevés kompakttól kapsz mást. Illetve ha kapsz, akkor az azért van mert nem szűri a zajt, hanem otthagyja. Néha hasznosabb ez a megoldás, ha te szeretnéd leszedni a zajt, ha nem akkor sajna el kell fogadni ezt.
-
Szten Márs
nagyúr
Azért adták ki újabb jelöléssel, hogy ismét fellendítsék a keresletet a modell iránt. A több megapixel a tájékozatlan vásárlóknak nagyobb vonzerő, sajnos képminőségben egy kicsit sem lett jobb tőle (ami azt illeti roszabb lett), a nagyobb LCD meg hát... örüljünk neki, ennyi változott valóban pozitív irányban
breal11:
A szenzor aligha lett kevésbé zajos, max a zajszűrés erősebb, ami valóban kevesebb zajt eredményez, de kevesebb részletet is, azaz részletgazdagságban roszabb lesz a kép.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
S5700 teszt van elég sok a neten, de S5800 teszt nem igazán, legalábbis az általam nézett és valamennyire megbízhatónak tartott tesztoldalak között tuti nincs.
(Ha fotós boltban dolgozik a haverod, akkor beszéld meg vele, hogy kipróbálod mindkét gépet, vigyél memóriakártyát, vagy kérj kölcsön, különböző ISO-kon mindkét géppel csinálj pár témáról képet és otthon hasonlítsd össze őket. Így megvan a te saját teszted, amit a te ízlésed szerint mérlegelhetsz )[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Politika
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest