- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Autós kamerák
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Gaming notebook topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Google Chromecast topic
Hirdetés
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
gp A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
'98 óta van focus tudtommal
van tulaj egy pár, nem egy pénztemető az autó ha rendben van. kutyacsontot eszi, pár dolog el tud köszönni, de nem igazán vészes egyik sem, rozsdára érdemes ügyelni (ajtók alja).
nem szokása szétesni, nagyon összerakták anno, és ez még mindig tart, akkor van gond, ha beköszön valami gond mégis, és a szerelő nem áll a helyzet magaslatán. akkor szokott az lenni, hogy a szaki sűrűn pingvinezik, te meg fizetsz. de ha tudják hova kell nyúlni, meg mit kell csinálni, akkor jellemzően fájdalommentes a beavatkozás.
motor elfut bármennyit, váltó szintén, max érdemes néha cserélni benne az olajat, futómű nem kényes, kutyacsontot kell rendszeresen cserélni benne útviszonyoktól függően, vízpumpa 120k-nál el tud köszönni, gyújtáselosztó, központi zár. ezen kívül kopóalkatrészek kopnak csak, féktárcsa, fékbetét, lengéscsillapító, kuplung.
szerk: kombinál a hátsó futómű alkatrész árak magasabbak, mint a sima típusnál, ha ott csinálni kell valamit az tud fájni.
szerk2: ha már hátsó futómű: a két futóműállító csavar be tud rohadni, valószínűleg egy 10+ évesnél jó eséllyel be is van rohadva ha nem vigyáztak rá. nem kell hozzá nyúlni szinte soha, ha nem sittet szállítottak a kocsiban, de ha igen, akkor az flexes meló nem olcsó. nem sok esély van rá egyébként, de ez húzós tétel lehet.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Romániában nézelődsz?
Ott lehet mások az árak, a daciák eléggé lenyomják a keresletet (mint a skodák szlovákiában), így erről nem tudok nyilatkozni, lehet ott van annyiért jó példány. Regadó sem tudom mennyi nálatok.
mindenesetre havi 300 EUR bevétellel én nagyon nem vállalnék be 3000+ EUR értékű (mennyi lesz regadózás, után? 3500? 4000?) autót.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
hátsó szilent cseréje volt már valamelyik fóka tulajnak errefelé?
-
DeFranco
nagyúr
műszerfalvilágításban otthon van valaki? a klímatraktusnál (hőfok, levegő iránya, fokozat karikák) van egy kontaktos (ütöm világít) meg egy kiégett világításom. cserélt-javított már ilyet valaki? házilag neki lehet állni?
milyen világítás van mögötte? izzó vagy led? forrasztós a móka vagy kézzel cserélhető?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bajnokpityu #814 üzenetére
az igen szép eredmény, nekem főleg országutas és pályás használattal (legyen mondjuk 80-20 előbbi javára a várossal szemben) kerek 7 literes átlagfogyasztás jön ki. volt persze 6,5-ös is, de az átlag 7 liter.
1.6 benzin
te hogy csinálsz ilyen alacsony fogyasztásokat?
-
DeFranco
nagyúr
hát ez elég gány
nem lehet, hogy véletlenül full szélvédőre van állítva? olyankor a fóka is automatikusan kapcsolja a klímát (egy osztással arrébb már nem) és nem is ad róla visszajelzést. ez mondjuk feature, mert így a leghatékonyabb a párátlanítás, de hogy kikapcsolva is kapcsolgassa... ott valami mintha nem stimmelne.
-
DeFranco
nagyúr
Tényleg nem capt'n obviouskodásból kérdezem, de releváns infó lehet a többieknek a későbbiekre nézve:
- milyen olajat használtál bele?
- milyen gyakran volt olajcsere?
- mennyire figyeltél hidegindításnál arra, hogy hideg motorral ne rúgd?
- milyen stílusban vezettél?
- mennyit futott az autó?
- mióta és milyen kilométerállástól használod te? -
DeFranco
nagyúr
Hűtővíz szint rendben? Nem olajos?
Kipufogó füst nem kékes? Nincs fura szaga? Hidegen és melegen is nézd meg.
Állás után alá kell nézni van-e alatta tócsa, engedi-e valahol az olajat... megnézni a szűrőt meg a motorteret alulról szintén az olajnyomok miatt.
Eddig nem ette? Natúr rátöltés volt (miért, ha nem ette?) vagy olajcsere? Szűrőt cseréltetek?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
szőröscica #1085 üzenetére
egyes fóka ebből a szempontból halmozottan terhelt, ugyanis kulccsal nyitós a motorháztető, és nem is egyszerűen (elfordítod a márkajelzést, bedugod a kulcsot, fordítasz jobbra, katt, fordítasz balra, úgy tartod, emeled, visszaengeded a kulcsot... legalább 5 mp de inkább 10)
van a csomagtartóban poroltó, de egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy van értelme. főleg úgy, hogy el is van ásva a csomagtartóban a sporttatyó aljára, pokrócba tekerve, mert attól jobban félek, hogy egy 40 fokos nyári napon eldurran a tartály a felhevült autóban.
szóval ez így közel értelmetlen, kezdem úgy érezni, de ülés alá meg nem teszem be, hogy valakiben kárt tegyen véletlenül.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #1114 üzenetére
passz. alá kellene nézni, én biztos úgy kezdeném, hogy leszedném ezt meg a párját, és benéznék mi van ott. valószínűleg évtizedes szutyok, por, avar berohadva, mert szép lassan begyűlik oda minden, én is vagy három marék iszapot szedtem ki a pollenszűrő ház körül, pedig ez tető alatt állt 9 évig.
a párjához le kell venni az ablaktörlő lapátot, de az sem nagy kunszt csak jól kell visszarakni.
hogy van-e más tipikus oka a beázásnak, nem tudom, de jó eséllyel lehet tippelni arra, hogy eltömődött a vízelvezető csatorna.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bajnokpityu #1143 üzenetére
tipikusan akkor csinál ilyet a fóka, ha halódik az akku.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
bajnokpityu #1147 üzenetére
úúú.. ez nagyon jó ilyeneket szeretik a szerelők
bocs, nem a bajodon nevetek, de elképzeltem, ahogy ezzel beállítok a szerelőmhöz... azt a wtf fejet de megnézném
ultimate fantomhiba.
"uram ezt ki kell mérni ingával"
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Pikkolo^^ #1190 üzenetére
Jó szerviz amúgy. Ők is csesznek el dolgokat néha, de legalább nem csesznek át a palánkon meg nem húznak le. Nekem most egy olyan történetet oldottak meg 7232 Ft-ból, mosolyogva, amire egy köztiszteletben álló futóműves cég be akart húzni egy jó eséllyel laza 120k-s körre. És ez nem az első eset volt.
Nem félistenek ezek sem, de senki nem az, másról kivétel nélkül csak rosszabbat hallok.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
radi8tor #1193 üzenetére
Talán igen talán nem, nem tudom. Voltam már náluk én is párszor ilyen fantomhibákkal, alighibákkal, volt hogy kb. az volt a válasz, hogy "uram ez feszes" nem is egyszer. Általában ha hoki van velük az ilyen téma szokott lenni, hogy kiviszed, nem találják, max. picit belenyúlnak, vidd el, aztán ha nem jó hozd vissza. Mellesleg többször volt ebben igazuk így utólag megnézve.
De hozzáteszem, hogy máshol meg ilyenkor kapásból kidobálnak pár alkatrészt, hogy biztos az a rossz aztán vagy megjavul vagy nem. Itt legalább ez nem tapasztalható, nem fognak veled csapágyat cseréltetni ityre-fityre.
El lehet dönteni melyik a jobb. Nem védem őket sem, ismerek olyat, aki velük sem tud zöld ágra vergődni (mással sem) és folyamatosan járja a kanosszát, de én bárhova máshova mentem, ennél csak több szívás meg lehúzás volt. Meg a szándékos el- és átbabrálások. Itt legalább azt éreztem eddig mindig, hogy nem húznak le, úgy kb. odafigyelnek meg foglalkoznak a problémával, és korrektül számolnak. Ma ez itthon már extra.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Goose-T #1219 üzenetére
számolj majd be mi lett a frissítés eredménye, nálam is megcsinálták, de ha sok a fogyasztó, így is beesik a fordulat araszoláskor. még feltétlenül klíma se kell hozzá, néha elég a rádió, világítás, és a fék.
szerintem a fékrásegítő a ludas egyébként, az szívja le a kakaót annyira, hogy nem bírja tartani a fordulat, mert fékezéskor csinálja.
tisztítottak már alapjárati motort (szintén tipikus tünet ha elkoszolódik) frissítettek szoftvert, picit fentebb is vették az alapjáratot, jobb lett, de nem tökéletes. ha sokat városoznék marhára zavarna, így hogy leginkább interurbán megy a móka nem vészes.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
SzlobiG #1225 üzenetére
kérdés, hogy mi az elég. deficites, ha mindent-mindent felkapcsolsz, akkor kevesebbet tölt, mint fogyaszt, de ez normális, mindegyiknél így van.
de ennyit tud tölteni bőven. ha nem tudna, akkor viszont nem ingadozna az alapjárat, hanem lemerülne az akku egész egyszerűen.
mindenesetre bízok majd egy akkucserében, de amíg ez bírja, nem cserélek feleslegesen.
amúgy igazad van fordítva írtam.
szerk: szóval mivel új alapjárati motorral is csinálta, módosított szofttal is csinálja, arra gondolok, hogy lehet kevés delejt kap. lámpa is tud hunyorogni, nem tudom egyszerre-e a fordulatszámbeeséssel, vagy sem, de észrevettem már, hogy tud fékezésre, erre-arra hunyorogni enyhén. innen következtettem arra, hogy villamos rendszer. generátor felújítva, előtte is jó volt, marad az akku vagy egy általam nem ismert alkatrész
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Erdei88 #1229 üzenetére
nekem is a generátor volt az első tippem, bele is vittek egy felesleges generátorfelújításba.
elmeséltem már párszor itt a fórumon. 5 (öt) jómunkásember mérte be és cöccögött hogy háezmienmáháezmá hogy nem tőt a generátor rendesen, há nézze meg kedvesuram kevés a zamper ha mindent felkapcsol (értsd mindent, ködlámpát, ablaktörlőt, klímát, ablakfűtést, refit, mindent). ellenakkuval ugyanez, háakkó kedvesuram felújítás lesz.
azt felejtették el elmondani, hogy ez teljesen normális, tervezett méretezésből adódik, és nem csak a ford, de számos más gyártó (ha nem az összes) azt csinálja, hogy nem a max. terhelésre méretezi a generátort, hanem egy kicsivel alá. lévén nem járatod egyszerre a klímát a refit a ködlámpát meg az ablaktörlőt az ablakfűtéssel. legalább is tartósan biztos nem.
ezt utólag tudtam meg innen a fórumból egy akkugurutól meg a rezidens szerelőmtől.
de tudnék még mesélni a 150k-s szilentcsere belengetéséről (szintén eltitkolva a kockázatot, rutinműveletnek beállítva azt, hogy aztán az aknán törött csavarral legyek kész helyzet előtt) amit 7200 ft-ból sikerült megoldani...
szemét egy mocskos banda ez szinte mind.
ha veszek bele akkut, akkor az motorcraft lesz és túlméretezett. a generátornak meg nincs baja, de a biztonság kedvéért fel is lett újítva feleslegesen cirka 50k-ból.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
westcoastog #1347 üzenetére
frankón megvetted?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
westcoastog #1350 üzenetére
gratulálok, szerintem jó döntés volt, ha műszakilag rendben van, egész ráizgultam én is.
ennyiért vasárban eladod, ha nem lenne olyan drága az átírás, lehet szabit vettem volna ki mára
Új hozzászólás Aktív témák
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Hobby elektronika
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Fotók, videók mobillal
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- E-roller topik
- További aktív témák...